- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel topik
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
bkercso
nagyúr
-
Dorian
félisten
Itt csak az a kérdés, hogy az adott anyag milyen tartományt, mennyire csillapít, és nekünk az adott helyiségben mire van szükségünk a spektrálisan egyenletes és megfelelő mértékű csillapításhoz.
A könnyű habszivacsok csak a magas tartományt csillapítják, a legnehezebb, 40kg/m3-es habszivacsok egyenletesen csillapítják a közép és a magas tartományt, de a mélyekkel 200 Hz alatt azok sem kezdenek semmit. A közepes, 50-70kg/m3-es sűrűségű ásványgyapot széles sávú, egyenletes csillapítást ad, a 90kg/m3-es már csak speciális helyekre, sarkokba, stb való, mert a magas tartományban már teljesen visszaverő.
(És persze ott a vastagság és légrés kérdése is) Ha egy szobában a magasakat arányaiban jobban kell csillapítani, akkor ott nyilvánvalóan van létjogosultsága a szivacsnak, ez nem anyag-szimpátia kérdése.
Minap jártam egy hangstúdióban, a szinkron szobákban nem is találkoztam mással, mint különböző habszivacs elemekkel, hiszen ott a beszéd(esetleg ének)sávra kell kizárólag koncentrálni. -
Satellite
tag
A HS-280 szerintem is felejtős, - főként azért az árért, amiért legtöbben kínálják.
Anno csak azért használtunk ilyen-olyan Orion dobozt, mert (bár "jobban" szóltak, mint az akkor kapható Videoton vagy BEAG hangfalak) nem volt jobb.
Amikor megjelent itthon az első RAMOVILL-szériás Heybrook HB1, (1986-ot írtunk!) akkor rögvest kiderült, hogy sz@rból nem lehet várat építeni, - az olcsó, húzott lemezkosárral és apró mágnessel készült bolgár hangszórók hangja messze nem volt azonos súlycsoportban a Nyugaton akkoriban olcsónak számító kis Heybrook-kal, de még a később megjelenő VT Preludium B31-gyel sem.
Szóval én azért csak nagyon óvatosan mernék egy ilyen (maximum közepes szintű, és ezer sebből vérző konstrukciójú) dobozt ajánlani bárkinek is, amikor ugyanazért a pénzért sokkal zeneibb hangú, hallgathatóbb hangfalakat (Mission, JPW, Wharfedale, stb.) lehet venni... -
bkercso
nagyúr
DAC Vagy a DAC-topikba tessék benézni!
Az erősítő+hangfalat meg kell oldani olcsón és aztán gyűjteni még, ha nem megfelelő. Erősítőre tipp. Manapság nagy divatja van ennek a D-osztálynak, mert elért egy jó minőségű szintet. Kell hozzá egy jobb fajta (kis zajú) adapter, mondjuk 12V és min. 2-3A. talán ez
Dobozokat kell nézni, 20k-ért lehet kapni használtan hallgathatót. Akát HS280-at.Szerintem.
-
Mathiask
senior tag
"A fülkagyló-visszaverődéses teória max. addig hihető, amíg valós hangforrások magasságról beszélünk, és nem egy virtuális sztereó színpadéról..."
Jó kérdés. (bár én se vagyok nagy színpadkép fetisiszta)
Nem lehet hogy eleve a magasságnak megfelelő torzított jelalak kerül a hanghordozóra? -
djlolo
tag
Jelenlegi felallas : Pc-DAC(Denon DA-300)-RCA-10 ml analog kabel-erosito(Cambridge Audio CX). De atvihetnem a DAC-ot az erositohoz es akkor egy 10 meteres optikaival kotnem ossze a DAC-ot a PC-ben levo X-fi xtreme music hangkartya SPDIF kimenetevel majd onnan egy jobb minosegu RCA kabellel (Cordial CFY)menne az erositobe..USB kabellel mehetne direktbe akar az erositobe akar a DAC-ba. Nos nem tudom eldonteni hogy lenne a legjobb.A jelenlegi RCA kabel egy olcsobb Goobay fele .USB kabelt kapnek egy ilyet : https://www.emag.ro/cablu-supra-usb-2-0-10-m-7330060203909/pd/DFKXMMBBM/?X-Search-Id=8bea9d7f7818a9cb247d&X-Product-Id=11038428&X-Search-Page=1&X-Search-Position=8&X-Search-Action=view . Optikai pedig ilyesmi kellene :
-
bkercso
nagyúr
Jó példa!
Tudtommal ebből se jött ki a mai napig sem az, hogy létezik korreláció, sem az, hogy nem létezik. Olyan ez, mint a világgazdaság: senki sem látja át.
Ribi: Számtalan olyan teszt van, hogy ugyan azon a rendszeren átkergetnek valamit vagy 20-30x és érdekes módon utána sem változik a hangja, pedig 20x akkora különbségnek kellene lenni. Csak valahogy az ilyen dolgokat is szeretik figyelmen kívül hagyni.
A napokban linkelt 1 órás videóban is volt ilyen teszt, és bizony hallottam különbséget, már az első átkergetés után is.Nem volt annyira magával ragadó a hangzás. "Paramétereiben" megfelelt, de nem volt olyan élvezetes...
-
Ribi
nagyúr
A hang viszont esetek 99%-ban visszaverődik máshonnan is és ezekből is sok infót leszűr az agy.
Elég sok leírás van erről.
De mint írtam mindenkivel többször is előfordul, hogy nem volt biztos benne honnan is jön a hang, de amint odafordult, vagy meglátta a hang forrását, hirtelen "pontossá" vált a hang forrása.
Ha semmi ilyen tapasztalat nem lenne, akkor nem lehetne ezt digitálisan machinálni. Számtalan szoftver van amivel térbe elhelyezheted az egyes hangszereket és tesztelheted. Szóval méricskélték ezt nem kevesen és le is programozták. Viszont ezeket mindenki máshogy dolgozza fel az agyában.(#81280) Polllen: Számtalan olyan teszt van, hogy ugyan azon a rendszeren átkergetnek valamit vagy 20-30x és érdekes módon utána sem változik a hangja, pedig 20x akkora különbségnek kellene lenni. Csak valahogy az ilyen dolgokat is szeretik figyelmen kívül hagyni.
Legtöbb mérés vagy valamiért nem volt megfelelő, vagy szimplán nem veszik figyelembe mintha nem is létezne.
-
-
AMDFan
addikt
"Szakmabeliek körében közismert és elfogadott tényszerűség"
Melyik szakmáról beszélsz? Az "audiofil-hifista" szakmáról? Mert ott lehet, csak azt nem nevezném szakmának. Biztosan van az a szintű gyártó aki próbálgatásos alapon hozza össze a termékeit, köztük sok magyar "komoly" gyártó, meg sok külföldi "komoly" gyártó. Azért ha megnézel egy - idézőjelek nélkül - komoly stúdiót, akkor szerintem nem nagyon fogsz olyan vasat találni amit próbálgatásos alapon hozott össze a gyártója.
-
AMDFan
addikt
Látod, pontosan te keversz ide más tudományokat. És pont ez a vicces, hogy amikor a tudomány képes arra (1990-ben), hogy egy távcsövet jutasson az űrbe amivel 13 milliárd fényév távolságban lévő objektumokat figyelünk meg, akkor ti azon rugóztok, hogy a tudomány mai állása szerint nem mérhető de hallható különbségek vannak bizonyos komponensek között. Mert még nem tart ott a tudomány 2018ban... Ja...
Na ez lenne a misztikum.
-
AMDFan
addikt
Pár hozzászólással később linkeltem egy tesztet: [link]
Konklúzió: "The simple message remains - stay bit-perfect and stop worrying. So far the most important factors I have seen with digital gear has been getting a good DAC with good drivers and make sure there are no settings lingering around that could be messing up the sound. Not only is there no objective difference between Windows audio players so far, but this is also shown to be cross platform with the Mac. No need for flame wars between Win and Mac; they're the same."
Persze aki nem érti miről van szó, annak lehetnek kétségei továbbra is.
-
#71562240
törölt tag
Akkor nem értünk egyet, de továbbra is mondom, hogy amiről szó van, szintén visszacsatolás - amely részben, de inkább főleg a visszapofázás kezelése végett készült. (Függetlenül attól, hogy Ribi mit írt, de mivel jól írta, nem írtam le külön én is, csak hivatkoztam rá.
)
(#80926) bkercso:
Most ez nehéz lesz, mert szinte minden kérdésedre azt tudom írni, hogy nem érzem indokoltnak a kérdésed logikáját, amennyiben, ha jól értem a kérdéseidet, akkor össze nem függő, tehát egymástól független premisszákból vonsz le konklúziót a kérdés tartalmában. Nem látom a feltett kérdéseket azokban az előzményekben, amelyek alapján felteszed - ez egyébként általános probléma a beszélgetéseinkben, mindig elérkezünk ehhez a szakaszhoz. Mondok egy hasonlatot. Vizes lesz a pólóm akkor is, ha kiállok az esőre, meg akkor is, ha leöntöm magam egy vödör vízzel. Kétféle eseménysor is, azaz egymással nem összefüggő két premissza is eredményezheti, hogy elázik az ingem, de te a vizes ing azonos eredményéből azt a következtetést vonod le, hogy akkor az esőben állás és a vödör vízzel való önleöntés egylényegű eseménysor, és ha a tűző napról bejövök a szobába vizes pólóban, mert leöntöttem magam egy vödör vízzel, akkor te az eredmény alapján azt állítod, hogy esik az eső odakint, ne is akarjam tagadni.
Úgyhogy nem valószínű, hogy kielégítően fogok tudni válaszolni, de megpróbálom (elmondani, hogy a kérdés hibás, hehe)."Ezek szerint az erősítőd visszacsatolási hurka a készüléken belül záródik, de van egy külső hurok is, a kábellel?"
Nem érzem indokoltnak a kérdésed logikáját. Visszacsatolásilag ugyanaz van, amit te írtál az eredeti hozzászólásodban, ezenkívül ettől "elvileg" "független", hogy egyébként az erősítőnek mint erősítőnek más szempontból is érdekes kapcsolástechnikája van. Nem érzem, hogy lenne kérdés. (Szerk.: Látom, a következő kommentedben te is arra jutottál, hogy nem feltétlenül van a kérdés, amit feltettél.)"Akkor most mégis kettős kábelezésnek hívod, amit rajzoltam?"
Dehogy. Visszacsatolást rajzoltál, visszacsatolási céllal, visszacsatolási áramkörrésszel. Megint nem érzem indokoltnak a kérdésed logikáját, nem érzem, hogy lenne kérdés. Erre még visszatérünk a lentebbi két kérdésnél."Mégis hogyan eliminálja szerinted? Úgy, hogy ellenfázisban ráadja az erősítő bemenetére, vagyis az erősítő eliminálja, hiszen az hajtja a hangszórót. Nem tudom, mitől szabadul meg az erősítő erősítési tevékenysége."
Megint nem érzem indokoltnak a kérdés logikáját az egymástól "független" premisszák alapján. Az erősítő erősítési tevékenysége például attól szabadulgat meg, hogy a hangszóró visszarúgásai révén "belekerülendő" áramlökések "bejussanak", "ott bent legyenek", és a "következő" kimenő hangjelre rakódjanak, és hogy egyébként is meghülyítsék a szegény erősítőáramkört a például a hangszóró visszarugdosásából esetleg rájutó hamis jelek (mert bizony rájutnak). Ez egy ügy. És egy másik ügy, hogy az erősítő (és a rendszer) egyébként hogyan igyekszik eliminálni, az erősítőből kizárni ezeket a hamis jeleket - szóval megint nem érzem, hogy mi a kérdést eredményező zavaró tényező számodra."A hagyományos kettős kábelezés lényege, hogy a dampingáramok (vagyis a hangszóró visszarúgásait kordában tartó áramok, amik amúgy nem részei a zenének) által a kábelen ejtett feszültségek ne kerüljenek rá a másik hangszóróra.
A jelen megoldásé pedig, miszerint a kábelt is bevesszük a visszacsatolóhurokba az, hogy a dampingáramok által a kábelen ejtetthibafeszültség az erősítő kimenetén jelenik meg és nem a hangszóró kapcsain."
Talán ez a legeklatánsabb példája, hogy megint miért nem érzem indokoltnak a kérdés logikáját az előzményekből.
Igen, a kettős kábelezés (egyik!) lényege valóban az, amit írtál, hogy a hangszórók hangdobozon belüli egymástóli elszeparálása révén egyik hangszóró csak annyira rúgjon vissza másik hangszóróra és annak vezetékére, amennyi visszarúgás (hamis jel) az erősítő (és a hosszú hangszóróvezeték) dampingfaktorán "át tud jutni" a másik hangszóró ágára (van más lényege is a bikábelezésnek, de ez most mindegy). Mondhatni, a bikábelezés révén "párhuzamosítjuk", ami addig "soros" volt, emiatt "kevesebb visszarúgásos hamis jel jelenik meg a hangszórók kapcsain" - ezáltal a hangszórókon és a keresztváltón. Ez egy dolog, nézzük a másikat. A "külső visszacsatolásos" jelen megoldásnak is egyik célja és eredménye, hogy "kevesebb visszarúgásos hamis jel jelenik meg a hangszórók kapcsain", ámde ettől még ez a művelet egy teljesen más művelet, mint a kettős kábelezési művelet. A céljaiknak és eredményüknek van közös metszetük, nem is kicsi metszet, de két eltérő művelet, eltérő módszer. Egyiket jó okkal visszacsatolásnak hívjuk, másikat jó okkal kettős kábelezésnek (ugye, az végképp nem tényező, hogy véletlenül mindkét módszer alkalmazásához ugyanúgy éppen kétszer annyi kábel kell). A kettős kábelezés esetében kettős kábelezünk, mert az a cél, hogy kettős kábelezzünk. A visszacsatolás létrehozásánál pedig visszacsatolunk, mert az a cél, hogy visszacsatoljunk. Mindkettőnek (részben) hasonló a célja és eredménye, na de akkor mi van? Attól még teljesen más tevékenységekről van szó (egyik esetben a dupla kábel maga a módszer, a másik esetben csak kényszerű következmény, "mellékhatás"). A lovak többségének is négy lába van, a székek többségének is, mindkettőre ráülünk, de a ló nem "aktív szék", hanem ló.Az erősítő blokkvázlatára vonatkozó kérésedet én nem tudom teljesíteni, nem mentem bele anno a kapcsolás részleteibe, már csak a fejlesztő szerzői joga iránti tiszteletből se - fényképem éppenséggel volt a NYÁK-ról, de most keresvén már nem találom, valószínűleg nem másoltam át az aktuális számítógépemre költözéskor (amit egyébként sajnálok, mert szeretek úgy gyönyörködni az ilyenekben, mint festményekben, hehe). Ha megkeresed Szentgyörgyit, talán nem zárkózik el, bár persze az illegális klónozásoknak anno nem örült, mint szerző.
A továbbiakból talán még erre van válaszolnivaló:
"Szokták?Tudtommal alig van ilyen? Már kereskedők is árulnak ilyet? Szabványos?"
No jó, hát a "szokták", az persze erős túlzás, nem tudok olyat, hogy valaha is került volna ilyesmi általános kereskedőkhöz - legalábbis a házi hifi szcénában, mert a professzionálisaudió-szcéna megint más ügy. Tehát "szokásilag" legfeljebb is csak egy-két olyan kis manufaktúráról lehet szó, akik a maguk manufakturális fejlesztményét adják el, közvetlenül a műhelyükből. Éppen neked való terület (legalábbis amíg nem akarsz multinacionális óriáscéggé válni). A Dunaudio természetesen eleve készre szerelt hangszórókábellel adta ezt a fajta erősítőt, merthogy Speakont ne kelljen már az egyszeri felhasználónak kajtatnia és szerelgetnie. (Én persze azonnal szereltem magamnak komolyabb kábelből, és bevallom, a visszacsatoló ági vezetékekre kevesebb pénzt és anyagot fordítottam.)
(Némely jobbfajta aktív hangdobozok erősítőjében például alkalmaznak közvetlen hangszóróvisszacsatolásos módszereket.)
-
#71562240
törölt tag
Ugye azt írtam, hogy szokás például mozgásvisszacsatolásos rendszernek hívni. Ugyanis van mozgásvisszacsatolás, éppen ez az elsődleges lényege a módszernek, úgy, ahogy Ribi írja. Ezért közösítjük a hangdoboz kimeneti aljzatán (és persze az erősítőn belül is) az "odacsatoló" vezetéken levő erősítőáramkört a visszacsatoló vezetéken levő erősítőáramkörrel, amely utóbbi áramköri rész részben (sőt, inkább elsősorban) a visszarúgások eliminálására szolgál, együttműködésben az egész kapcsolással. (Érdekesség: a például hozott korábbi erősítőmben két, szinte teljesen egyforma, önálló erősítőáramkör kezeli a két ágat, egymásnak egyrészt komplementereiként másrészt lényegében hídba(!) kapcsolva.) Tehát nem igaz, hogy "kizárólag a hangszórókábel kerül be pluszként a hurokba, és nem több" - ha így lenne, akkor valóban puszta kettős kábelezést valósítanánk meg. Azonban nem így van, hanem úgy van, hogy a visszacsatoló vezetékre egy megváltoztatott áramkört kötünk, amely visszacsatolási áramkörnek éppen az a visszacsatolási lényege, hogy a hangszórómozgás keltette visszacsapó hibajeleket eliminálja, megszabadítván tőlük az erősítő erősítési tevékenységét. Ezt az eliminálást ugyebár a "normál" kapcsolások esetében alapvetően az erősítő damping faktora és a vezeték általad is említett impedanciája, kapacitása... végez, elég pocsékul. Mivel a "normál" kapcsolás közismerten elég pocsékul végzi,és az erősítő magas damping faktorának is ugyebár megvannak a közismert hátulütői, ezért gondolkozunk ilyen (jelen esetben mondhatni "közvetett") (mozgás)visszacsatolási áramkörön.
Az itt tárgyalt visszacsatolási módszert tehát a hasonlat kedvéért nevezzük "közvetett", vagy hogy még jobban tessen neked, "virtuális" mozgásvisszacsatolásos rendszernek, és azt, amire te hivatkozol, miszerint "A mozgásvisszacsatoláshoz a hangszóró mozgórészének gyorsulással (tényleges mechanikai gyorsulásával) arányos visszacsatolójelre van szükség." pedig nevezhetnők "közvetlen" vagy "reális" mozgásvisszacsatolásos rendszernek - persze csak a hasonlat kedvéért, ha kedvünk van hasonlatokat alkalmazni (én szeretek szemléltetni velük).
Gondolom így egyetértünk.Ugyebár, kíváncsibbakban felmerül(het) a kérdés, hogy ha már homár, akkor már miért nem a "közvetlen", "reális" mozgásvisszacsatolási módszert alkalmazzák azon ritka kevés gyártók, akik hajlandóak a témával foglalkozni? Hát szerintem azért, mert olyasmit kereskedelmi forgalomba hozható állapotúra elég nehéz megcsinálni. Mindenképpen igencsak ezoterikus kialakítású hangdobozokra lenne ehhez szükség, és akkor már a mozgásvisszacsatolásos erősítőket is érdemes lenne a konkrét hangdoboztípusok konkrét jellegzetességeihez illesztve tervezni, nos, a felhasználók 99.9999%-a valószínűleg nem akarna bajlódni ilyen rendszerekkel, és hát a kereskedelmi tevezők se. Nem tudom, hogy létezik-e ilyen "közvetlen" mozgásvisszacsatolásos rendszer kereskedelmi forgalomban, ellenben, az itt tárgyalt "közvetett" mozgásvisszacsatolásos erősítő bizonyosan létezik, de még ez is milyen ritka, mert hát ez utóbbi is eléggé ezoterikus módszer a felhasználói szokások szempontjából, egyúttal kockázatos és nehéz ilyet is tervezni.
(#80917) bkercso:
"kammerer: sokkal szebben szólt visszacsatolva bekötve a hangsugárzóhoz, mint visszacsatolás nélkül bekötve"
"bkercso: Ugye-ugye!"
Bizony, bizony, tapasztalatom szerint ez a "hangsugárzóvisszacsatolás" a természetszerűleg vele együtt járó sajáthibái ellenére, igencsak ügyes módszer. Csodálkozom is, hogy a korábbiakban említett komoly elektronikai nehézségek és kockázatok valamint felhasználói kényelmetlenségek ellenére nem foglalkozik vele sokkal több tervező. Meglátásom szerint a módszer hatásában a pozitív eredmények sokkal egyértelműbbek, mint például az erősítőn "belüli" különbségek az A, AB, B osztályú módszerek közt."A visszacsatoló kábel konstrukciója, minősége hasonló hatásmértékkel és jelleggel számít, mint az "odacsatoló" kábelé. Ez tapasztalat is természetesen, amellett, hogy logikus."
versus
"Vitatkoznék: papírforma szerint fordítva van!Ld. négypontos kábelezés, merthogy ez valójában pont az."
Mindig mondom neked, hogy hifiben nincs olyan, hogy "nem számít", "nem kell". Akkor sincs ilyen, ha négypontos kábelezésről beszélnénk. A hifiben eddig minden olyan elv megdőlt, amire a "mérnökök" (értsd, a kizárólag az éppen aktuális elektronikai tankönyvi tételekre alapozó elektromérnökök) azt mondták a hifistákkal szemben, hogy hangminőségileg "nem számít", "nem szükséges". Minden számít, és minden hasonló mértékben és jelleggel számít, mint a "mérnökitankönyvileg" lényegesként beharangozott pandant jelensége.
Ha egyszer készítesz ilyen erősítőt, akkor megtapasztalod, hogy a visszacsatoló vezeték is hasonlóan számít, mint az "odacsatoló" - ez általános tapasztalat, de mint mondani szoktam, egyébként logikus is. Akkor is logikus lenne, ha "négypontos kábelezésről" lenne szó, mindazonáltal jelen esetben akkor már inkább "kétszer kétpontos"-nak hasonlítanám - de ez mindegy. (Hifiügyileg ez a "külső" visszacsatolási módszer is többről szól, mint amennyit elektronikailag eredetileg belegondoltál.)
-
Satellite
tag
"Darvas után szabadon, inkább megfordítanám a tételt: kisdobozokhoz, minimonitorokhoz szinte mindenki valami nehéz, csillapított vastagpilléres fémállványt ajánl."
Valóban.
Az "Állványimádás"-ban olvasható:
"Noha ezeken a hasábokon lehetőleg csak a saját tapasztalatainkra szeretnénk hivatkozni, nem hagyhatjuk figyelmen kívül azt a körülményt, hogy az egyébként "univerzális" Linn és Heybrook-féle állványokat a brit szakírók sohasem ajánlják bizonyos hangsugárzó-típusokhoz, nevezetesen a Celestion SL6-hoz vagy az LS3/5A minimonitorhoz. Ez a két típus abban tér el a hasonló, viszonylag kisméretű dobozok többségétől, hogy testesek, mélytónusúak (az SL6 tesztjét lásd a HFM 14. lapszámában). Nos, a Foundation állványt éppen az SL6-nak és az LS3/5A-nak "dedikálták" - és ezekkel párosítva állítólag csodákat is művel. (Ide tartozik még, hogy a Szerző annakidején azért szavazott a csillapított, nehéz, homokkal kitöltött állványra, mert Spendor hangsugárzóval hallgatta. A Spendor egyáltalán nem átlagos, nem jellegzetes típus; ugyanaz nagyban, mint az LS3/5A kicsiben. Ugyanazok is tervezték!)"Fentieket maximálisan igazolni tudom: az SL6 csakis a nehéz, csillapított állványokkal érzi jól magát: alul 3-3 tűhegyesre köszörült csavar közvetlenül a parkettába, (semmi pénzérme, márvány- meg gránitlap, stb.
) - felül 3-3 bronz/réz kúppal. Az állvány és a doboz között a 3-3 balsafa kocka sem volt rossz, de jelenleg ezeket csak a készülékek alatt használom.
-
fehér_ember
addikt
Ez így nagyon jó volt hogy pont annyival fejtetted ki részletesebben amennyivel kellett, mert sokan bele sem gondolunk igazán hogy milyen dolgok történnek. --> Így már elszállt a maradék affinitásom is attól, hogy majd megint tüskét is próbáljak
És hát sem az "anyaföldelős" sem a gumibelsős dolog nem hozta meg a kedvem
Régebben természetesen az egyik fém állványomnál (1; 2) kipróbáltam tüskéket a dobozom alá, de a "szilikonszerű" lábbal én jobbnak hallottam. Alul meg az egyiknél volt tüske a másiknál nem; de lent nem variáltam, hagytam őket alapból úgy ahogy voltak.
Már csak arra kéne rájönni, hogy akkor mégis miért jó a tüske, miért is jó megtartani rezonanciákat. Az hogy esetleg a másik felület rezonálása ne okozzon mégnagyobb galibát, nem épp tüskehasználatra inspiráló lehetséges válasz. -
bkercso
nagyúr
Mert nem 100 évre tervezték. Így is szolgált X évet, és nem dobja ki a készüléket, hanem megjavítja. Amúgy sem a motor miatt van holtjátéka, hanem valamilyen mechanikus rész kophatott el.
A fejlődésnek amúgy szükségszerű következménye a szemét. Inkább az a baj, hogy az újrahasznosítási ipar le van maradva. Szerintem. -
Eugene Roe
őstag
Sőt, a Kárpát medence tektonikus lemezén csak igénytelen suttyók hallgatnak zenét, aki komolyan gondolja, az minimum a tibeti fennsíkra költözik!
Tényleg, a budai hegy mészköve, vagy Gödöllő homokosabb területe alkalmasabb egy jó zenehallgatásra?
Ui.: padlószőnyeget mindenkinek!
-
bkercso
nagyúr
Általánosságban hangzott el a kérdés. Azt mégse írhatom, hogy fejlesztessen állványt a hangfalához a kérdező.
Láttam én már rezonáns falú hangdobozt is (sőt, hallottam is), szóval van sokféle perverzió.
Azért azt ne vedd komolyan, hogy ezt hozzá "fejlesztették".
Inkább aládobták, azt' bejött. Van ilyen.
-
-
AMDFan
addikt
"Ha nem csak beszélnél róla a vakvilágba, hanem értenél is hozzá, akkor tudnád, miféle méréseket kellene keresni a gugliban..."
Már ne haragudj, de ha te értenél hozzá, akkor tudnád, hogy az időzítést azt nem a lejátszóprogram végzi, semmi köze hozzá. A lejátszóprogram továbbadja a PCM streamet az oprendszernek. Ha két lejátszóprogram ugyanazt a kimenetet adja még a digitális oldalon, akkor nem lesz köztük különbség. Pont.
(#80203) RetepNyaraB: egyrészt nem volt szó a JRiverről, majd letesztelem azt is. Másrészt pedig nem volt szó oszcilloszkopról. Digitális oldalon hasonlítottam a kimeneteket.
-
AMDFan
addikt
Amit írtál hogyan kapcsolódik ahhoz amit én írtam? Másrészt itt nem szubjektív tesztről volt szó, hanem digitális mérésről. Ha digitálisan ugyanazt a kimenetet adja két lejátszóprogram, akkor nem lesz különbség az analóg jelben sem. A DAC nem fogja tudni, hogy milyen lejátszóprogramból jön az anyag.
-
AMDFan
addikt
Nagyon kíváncsi lennék, hogy élőben is hasonló módon kommunikálsz-e, vagy azért ott legalább a minimális tiszteletet megadod azoknak akikkel társalogsz. Értem én, hogy megvan a szépsége annak, hogy a monitor mögül azt írsz amit akarsz, következmények nélkül, de szerintem nem ezt a vonalat kellene erőltetni. Javaslom, hogy ha "nagyon meg akarod mondani", akkor is úgy tedd ahogy azt szemtől szemben is megtennéd valakivel.
-
Bass
addikt
Metálon kívül még a filmzenéket szoktam. Egyenlőre kinézetre😁 Csütörtökön megyek szimatolni egy aranybányába 😀. Ott kipróbálok ezt azt remélem lesz az is. Azért az itt elmondottakból már kezd kialakulni a kép h mit is keressek,nekem ez is segítség,legalább fogalmam legyen róla. Régen amikor ilyeneket vettem csak nagy legyen és dormogjon de most kis doboz lesz és ott gondolom nehezebb olyan markat talalni aki nem dobozhangot varazsol elo a dobozbol 😂 Tudom h ki kell próbálni meg rajtam múlik. Ahova megyek a tulaj mindig a Yello - Jungle billen próbálja a cuccokat de én is viszek lemezt.
-
alphamooncam
őstag
Csak hogy teljes legyen a kép.
A JBL305-ök állványon álltak a méréskor, 86cm-re a hátsó faltól szub nélkül !
A hsz alsó határfrekvenciája 43Hz ( gyári adat ).
A diagrammon látható 0,9-,095 másodperces utózengés rettentő módon zavaró.
Nem kívánok lehetetlent, az ideális 0,3-0,4 mp helyett, legyen csak max 0,5mp a teljes spektrumban.
Meg tudod oldani?
-
alphamooncam
őstag
Hivatkozol jól berendezett szobára, kérlek mond meg milyen egy jól berendezett szoba!
De tényleg szeretném tudni, hogy egyrészt én, másrészt a többi utózengéstől szenvedő zenekedvelő társam átalakíthassa, ezek alapján berendezhesse a kis magánszféráját.
Kezdhetjük akár az enyémmel is. Átlagos panel. 5.25x3,4x2.7m.
A jó hangért az átrendezésen kívül hajlandó vagyok kb. 100.000-150.000 Ft áldozni akár bútor beszerzésre is.
Nincs benne sok minden. 1,5nm szőnyeg, egy kétszemélyes és egy háromszemélyes kanapé, egy 120cm hosszú dohányzóasztal, egy 80cm széles könyvespolc könyvekkel, 3db 170 cm magas virág, pálma, vastag sötétítő függöny, egy médiaállvány, egy projektor tartó berendezéssel, vászon, 7.db.klf.hangsugárzó.
Padlón padlólap, falakon, festett fűrészporos tapéta, álmennyezet gipszkartonból. beépített világítás.
Kb. ennyi.
[ Módosította: radi8tor ]
-
AMDFan
addikt
-
AMDFan
addikt
És ha megváltoznak a kristályhatárok, akkor ebből következik az, hogy ez mekkora torzulást okoz a hangszórók által keltett hanghullámokban, pont a 20Hz-20Khz tartományban? Eljátszva ezzel a gondolattal: miért a "bejáratott" kábel a jó, miért nem az új? Mit jelent az, hogy "bejáratás"? Miért nem romlik a hang minél többet van használva a kábel?
Van-e erre - a kristályszerkezet megváltozásának hatása a hangra - bármilyen mérés ami megjelent bármilyen szakirodalomban és lehet rá hivatkozni, vagy ez egy újabb olyan dolog amit
az ember, bocsánat, a hifista, híresen jó érzékszervével, a fülével ugyan hall, de a méréstechnika még nem jutott el arra a szintre, hogy megközelítse ezt a csodálatos érzékszervet? -
Pé
senior tag
-
alphamooncam
őstag
Bútorok is akusztikai elemek, ebben abszolút egyetértünk.
Ki, mit választ - már ha tudatos ez a választás.
Dedikált moziszobámban hülyén nézne ki pár ruhásszekrény tele "szubnyelő" ruhákkal,
arról nem is beszélve, hogy mennyivel több helyet foglalna az alapterületből, mint egy feszített gumipaneles szubcsapda ( 10 vs. 60cm mélység).
Ja és még valami. Szívesen végignézném, amint valaki ruhásszekrényt szögez a plafonra a 60Hz körüli módus megregulázására
.
-
alphamooncam
őstag
Korábban - próbaképp - elvégeztem egy tesztet egy Tascam VL-3-al.
Ez ugye 3", és valóságban 110Hz-től indul. Hangja élvezhető (lenne) ha meglenne az alja, de mivel nincs a konyhában a helye. Hangnyomással meg a méretét meghazudtoló módon nincs gond, egy 18nm-es szobában fülfájdítóan hangos tud lenni.
Amint a képen látszik, jelen van 30-35Hz-nél egy tüske. Na annak nagyon nem kellene ott lennie, mert elvileg ilyen mély hangot képtelennek kéne lennie kiadnia magából.
Na kb. itt látszik a szoba mély tartománybéli kezeletlensége.
Számomra ez azt jelenti, hogy nem kell szubnak lennie a rendszerben, hogy szinte hallgathatatlan legyen a zene.
-
Jó, az én piega lds 1-em se szól már a szubtartományban, valljuk be; egyszerűen nincs rajta a billentyűzeten az 60Hz és alatta. De rendesen sajna csak 80 felett tud. Ezek kompromisszumok; cserébe meg nem döng és puffog olyan zenében, ahol nem kellene.
Aki viszont főleg elektronikus zúzásból él, abból is a mély groove-ban túltengőből, illetve Michael Bay katasztró(fális)fa filmjeire izgul, ott kell a 60Hz alatti rész is és szophat a megfelelő elhelyezéssel. Pont. -
gabber01
addikt
Nem akarom hogy szetvesse a házat, pláne a szomszédok idegeit, de most ha akarnám se lehetne, mert nincs szinte semmi. Az viszont nem lenne baj ha lenne miből visszavenni, mert akkor tudnám hogy van benne tartalék, és amit szól azt rendesen megnyomja, nem erolkodve.
@RetepNyaraB: nincs optikai bemenet ezen az eron. Kipróbálom másik erővel meg alaplapival, bár utóbbival nagyot néznék ha jobb lenne.
-
fererencz89
őstag
Szia!
Ez felkeltette az érdeklődésemet:
"Személy szerint én mindent lecserélnék, talán még a számítógépet is. Mert az sem mindegy, mi van a DAC előtt."
Ezt kifejtenéd nekem?
Egyszer bevittem melóhelyre az x-fi HD USB hangkártyámat, és dt770-el mintha "gyengébben" zenélt volna, mint otthon. Az otthoni gépem 1,5-2x drágább elemekből áll. Lehet, hogy nem is csak beképzeltem? -
gabber01
addikt
Nem tudom mivel tudnám pontosan tesztelni, hogy pontos számokat tudjak mondani, mert a sinus hullám generátorok nem adnak reális képet. Azok alapján viszont mondjuk 50 és 80Hz között gyengül be, de 80 és 50Hz környékén mintha lenne egy kiemelés, és 50 alatt meredeken esik az SPL. Illetve 110-120 környékén is van egy nagyobb csúcs érzetre.
Viszont úgy általánosságban kevesek a mélyek. Megint csak azzal kell előhozakodnom, hogy ha mindent flat-en hagyok, akkor szinte el lehet búcsúzni a mélyek minden válfajától. Nincsenek a filmekben meg az erőteljes effektek, robbanáshangok pl., zenében pedig a basszusok érzete. Nyilván komoly sub basszust nem várhatok el ezektől, mégsem mélynyomók, de ennél sokkal többet kellene tudniuk, nem csak szerintem, illetve másnál hallgatózva más, akár olcsóbb rendszereknél is sokkal több mély szekció volt nyomó nélkül is, mint nálam.Számítógépet lecserélni? Miért? Mire?
Alapvetően sztereó erősítőket kerestem pl. avx-en, de ami a számomra még megfizethető kategória lenne, azok vagy általában kis teljesítményűek (30-40W/ch 8Ohm-on) és/vagy régiek is nagyon. Habár a Jamok 4Ohm-osak, szóval még elég is lehet vmi kevésbé bika, meg persze tudom, nem a W a lényeg, de az sem mindegy, pláne a mély tartományban. Ehhez hozzá jön, hogy nem tudom mivel lennék előrébb, nem ismerem a típusokat. Szóval, ha akár egy-két modellt tudnátok mondani, azt megköszönném, vagy legalább tippet, hogy mire figyeljek ha nézelődök.
-
z123456789
addikt
Kolibrisek nem válaszoltak, más elérhetőséget nem találtam. Holnap megyek meghallgatni az Ethoszokat. Ha nem találok sok kivetnivalót (márpedig tapasztalat hiányában, és mivel nem az otthoni körülmények között fogom tesztelni) akkor elhozom.
A Puccini erősítőt is lefoglaltam. Egy hétig viszont most snitt, mert nem leszek itthon , de legalább ha hazajöttem tudom honnan kezdeni a sztereós utamat. Ennyiért mondjuk a Focal Alphák is belefértek volna, igaz oda még kell állvány is.
Valahol el kell kezdeni. -
#56474624
törölt tag
Igen, némi kiegészítés valóban szükséges:
A fejhallgatós rendszeremhez szeretnék kábelt. Tehát Audiotrak Prodigy HD2 (3xopa2111kp) + in-akustik patmos IC kábel (ezt cserélném, ha érdemes, mert ezt sem tudom) + Presenter2 (opa2111kp) + Beyer 770 premium edition 32 ohm (a gyári bőrpárnával).
Ez így alapvetően világos karakterű (szerintem nem túlzottan, olyan pont megfelelő mértékben, ahogy szeretem), az ezüstöt ezért én nem erőltetném.Egyébként mindenkinek köszönöm az eddigi tippeket.
-
Meg jo hogy nem vagyok igazi hifista.
Ezert nem is mernek csak a fulemre hagyatkozni, de a halozati szuro berakasa ota nagyon sokat javult a hangkep, csak egy kicsivel tobb a magas meg mindig mint kellene es itt is irta valaki regebben, hogy lehet fazis problemak miatt is, ezert szeretnem normalisan bekotni, orulnek ha megszunne tole. -
Polllen
félisten
Egyelőre kitartok.
Nemir Ombe
Van oldalanként 8 szál vezeték, az amp4me-n meg csak egy pár hangfal kimenet...
Ha terminálonként 1 szálat kötök be a heco-ba, akkor a dobnak/nagybőgőnek nincs ereje. Szól, jelen van, jó, de belesimul a zenekarba. Ha a mélyek 2 szálat kapnak, akkor támadnak fel ezek a hangszerek.
Bár a középnek és magasnak teljesen mindegy, hogy 1 vagy 2 szál van, szívesen bekötném mindet. Jelenleg 3-t tudtam a meglévő csatlakozóimmal. Így ebben a láncban egészen kerek a produkció.Majd később, kipróbálok valami 4mm-s rézkábelt is, de most ez van terítéken.
-
#28752640
törölt tag
Akkor kilőve. Igazság szerint a legnagyobb gond nálam hogy puncsosnak mondják a mélyeit illetve vokál és jazz nem éppen fekszik neki ahogy írják.
Keresek tovább. Viszont az új b&w 700as sorozat megjelenésével csökkentek a cm-ek árai a hangcenterben.
Bowersnél ez a kategória már zeneibb mint a 685s2? -
#28752640
törölt tag
Avx en most van egy. Némi kedvezményt is kaptam rá.
Csak azt nem látom a képeken hogy a driverek újra peremezettek-e. A gazda azt írta, hogy minden gyári rajta és tényleg nagyon szép állapotban van 40-50 éves korához képest.
A másik gondom az előlap. Macsekok miatt mindenképpen kellene, de gyárit lengyelben találtam 50ezerért vagy ami a tuti lenne Kenrick sound tól, de az meg 80ezer. Keresztváltót is lehet cserélni kellene benne ami a Jantzen audiotól beszerezhető 4 féle minőségben 200tól 500 euro ársávban.
Pontos gyári adatok is megvannak esetleges új kabinet legyártására. Itt egy kép egy újragondolt JBL L100 ról. -
gabber01
addikt
Hát, biztos így van, talán van is benne igazság, de nem szeretek általánosítani. Olyan nem lehet hogy vannak kivételek? El végre koncerthangositasra is hasonló felépítést szokták alkalmazni, és olyan nagyon nem szoktak panaszkodni a népek. Meg majd 20kg darabja elvileg, abban azért van anyag is.
@PrinceHerceg: igen, azért csak meghallgatom milyenek.
-
#71562240
törölt tag
A "nagyobb hifi szaklapok" a világ jobb helyein működnek. (Mindhárom szó fontos: nagyobb; hifi; szaklapok.) Abból élnek, hogy évtizedek óta folyamatosan igazolják a függetlenségüket, szakmai igényességüket és felkészültségüket, igazmondásra törekvésüket a fogyasztók felé. Márkák - a szerzőik is kézzelfogható, számonkérhető márkák. Vannak ilyen szaklapok, manapság is.
Ugyanígy, a közéleti újságírásban is vannak a világ jobb helyein ilyen márkák, amelyek abból élnek, hogy évtizedek óta folyamatosan igazolják a függetlenségüket, szakmai igényességüket, igazmondásra törekvésüket a fogyasztók felé.
A világnak vannak jobb helyei, ahol jellemzően felismerhetőek, átláthatóak a dolgok az egyszeri fogyasztó számára.
-
#28752640
törölt tag
Nézegetted a kenrik sound-os tubos videokat? Jól megy ezeknek a japóknak. Azok nagyon tetszenek ahol viszik a cuccost mr "takamasi"-nak. Hihetetlen mit össze precizkednek.
Még nem kerestem rá az álványára csak tetszik a minimalista kinézete illetve hogy én is fából szeretnék összedobni valamit. -
celf
őstag
sokat használtam ebayt amíg kint éltem, meg még rokonok is vannak, csak nem tudom mikor jönnek haza.
igazából csak nem akarok bíbelődni velelegjobb lenne, ha be tudnék menni egy öreg szaki boltjába itt bp-en és szépen megvehetnék akár 10 ezer forint felárral egy átvizsgált megbízható darabot.
-
Dorian
félisten
Nem sok időm volt azóta foglalkozni ezzel, csak tegnap egy kis ideig. Annyi most már bizonyos, hogy összességében jobb lett az akusztika, viszont a jobb hangfal melletti üvegezett fal elsődleges visszaverési pontjára mindenképpen kell vmi csillapító panel (jobb oldali színpadkép, főleg a mélységérzetben), ill. a jobb hangfal mögötti sarokba egy sarokhenger.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Jóárasított AI PC-ket szeretne látni az AMD
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Ingatlanos topic!
- Nyaralás topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! HP Victus 16-D0655NG notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB WIN10
- Bomba ár! HP ProBook 440 G7 - i5-10GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest