- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Huawei P30 - kell ennél több?
- Légies iPhone halvány színei
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
Aktív témák
-
attisx
addikt
-
[CS]Blade2
addikt
Räikkönen kiáll Mosley mellett
Kimi Räikkönen úgy érzi, az FIA elnöke, Max Mosley jó döntést hozott akkor, amikor a magánéletéről kiszivárogtatott videó megjelenése után sem mondott le pozíciójából. Korábban a finn világbajnoknak is felhánytorgatták a Forma-1-en kívüli laza életvitelét, de Räikkönen úgy érzi, senkinek semmi köze ahhoz, hogy ki hogyan tölti szabadidejét. "Ez az ő magánélete, és azt csinál, amit akar. Nem igazán az én, vagy bárki más dolga, hogy beleüsse az orrát. Számomra ez nem fontos. Szerintem ez az ő privát szférája, aminek semmi köze nincs a Forma-1-hez" - mondta Kanadában a finn.A másik korrekt nyilatkozat!
Ugy néz ki, a renyo és a honda fe fog álni már a fejlesztéssel, és a jövö évi csomagra teszik át az erőforrást...
-
Zolee11
senior tag
Hm, lehet, hogy mégsem. Fősulin is 4-es voltam fizikából
, és érdekes módon ott sem volt tananyag a járművek kanyaríven maradási képessége ilyen mélységekben.
Milyen tévhitről beszélsz? Bebizonyította a kolléga, hogy nincs 1,5-2g-s lassulás 80-nál? Nem. Ő is érvelt, én is. Ha megvan neki előbb a képlet akkor elfogadom azt is, hogycsak 0.8g van 80-nál. Mint mondtam, szerintem lehet 2g is, de nem számoltam semmit.
Magyarázd meg mi az amit annyira benézek? A lényeg, hogy szélesebb gumival jobb a tapadás, és a fékút is rövidebb, szerinted mire lehet következtetni egy átlagos fizikai tudással? Hamár te olyan profi vagy, hogy nem tartozol a többséghez, nem vagy buta, és nem élsz megrendíthetetlen tévhitben.Azt hiszem a széles gumira a válasz: A széles gumi még nagyobb segítséget nyújt a kocsinak, mert nagyobb felületen támasztja alá a gépet, így nagyobb lehet a kanyarsebesség (itt jön be a dinamikus egyensúly)
Tehát a szélesebb gumi jobban tapad
-
wildrain
addikt
Nekem nem kell magyarázni, teljesen képben vagyok, még ha nem is fogadod el. Azt, hogy te még inkább jobbra fordítod a kormányt, te magad írtad azzal, hogy amerre menni szeretnél. És ugye az eredeti irány a jobbkanyar volt, de az ellenkormányzással balra tekerjük a kormányt, tehát nem arra, amerre menni szeretnénk, mert arra nincs út.
Tulajdonképpen rosszul fejezted ki magad, de egyről beszélünk. -
Az a baj, hogy már réges régen nem arról beszéltek, amiről eredetileg szó volt. Amit itt mondogattok, az már drift meg szándékos csúsztatás, ami teljesen más, mint a kezdeti felvetés.
Eredetileg arról volt szó, hogy ugyanakkora kerékelfordulás esetén kis sebességnél és nagy sebességnél mennyire fordul el az autó. Ti itt már mindenféle elforduláson, csúsztatáson meg ellenkormányzáson vitatkoztok, aminek már egyáltalán semmi köze nincsen ahhoz, hogy Hamilton mennyire tudta elfordítani az autót.
Hozhattok különböző példákat meg képeket meg leírásokat, de annak már semmi köze ahhoz, amiről beszélni kezdtünk. Ettől függetlenül jó mindezeket leírni, csak ne keverjétek a dolgokat.
MOD:
Egy hátsókerekes autónál - mint a forma1-ben is - ha alulkormányozott vagy, akkor ugyanakkora elsőkerék elfordulás mellett rálépsz a gázra, azzal kicsit megtolja az autó a farát az ív külseje felé, ezáltal az autó jobban befordul a kanyarba.
Ha túlkormányozott lesz az autó, akkor az elsőkerék elmozdízása nélkül úgy tudod a megfelelő íven tartani az autót, hogy visszábbveszed a gázt. A másik mód, hogy ellenkormányzol, miközben a gázon nem változtatsz, vagy ha tovább akarod tolni a kanyarban az autót, még rá is lépsz a gázra. De ez esetben már elfordítottad a kormányt, ami nem baj, csak akkor már semmi párhuzamot nem lehet vonni arra az esetre, amikor Hamilton Kubica és Raikkonen felé ment. Ott nem tehette azt, hogy rálép a gázra, mert akkor csak annyit ér el, hogy az autó oldalával csapódik mindkét autó hátuljának. Amit tudott tenni, az a fék és a kormány félrerántása volt. De mivel a félrekormányzás mellett fékezett is, nem tudott megfelelően elfordulni az autó. Sajnálom Raikkonent, mert ő az egyik kedvencem, de jobb volt így, minthogy beleszálljon H. mindkettőjükbe és bedugaszolja az egész boxot. Béna volt, eltolta, ennyi. Ebből tanul, jobb lesz, a verseny izgalmasabb lesz, én meg majd jobban élvezem. -
wildrain
addikt
túlkormányzottságnál pedig abba az irányba kell fordítanod a kormányt (ellenkormányzás) amerre menni szeretnél, majd gáz
Tegyük fel, hogy bemész egy jobbkanyarba. Az autód a kanyar közepén túlkormányzott lesz, tehát tapadást veszít a hátsókeréken, így a hátulja balra sodródik, az orra pedig méginkább a kanyar belső íve felé mutat, mint amennyire te oda kormányoztad. Erre te válaszképpen méginkább jobbra fordítod a kormányt, és gázt adsz. Mivel az első kerekeken van tapadás, az autó eleje bevágódik a kanyar belső ívére, a gázadással pedig végképp elveszíted a tapadást a hátsó kerekeken, és keresztbeállsz, mint a szél.Már ott orbitális hülyeséget írtál, hogy az ellenkormányzás neked nem abba az irányba történik, amerre a hátulja csúszik, hanem az ellenkező irányba.
-
#70869248
törölt tag
Van benne igazság persze, ha van helye az autónak, akkor lehet gázelvéttel is megpróbálni visszaszerezni a tapadást ha érzi hogy alulkormányozottan van az íven...sőt szinte biztos hogy vissza is kapod, de általában tuti hogy leesel az ívről valahol...kanyarívtől függ.
Szal ahol van erő a hátsó tengelyen ott egyszerűen adnak egy nagyobb gázt, amitől elindul a hátulja is..ez is egy módszer. egy régi rally-s mondat volt ilyen,..ha gáz van adj gázt, ha nagy gáz van adj több gázt.
Túlkormányzott rwd autónak viszont semmiképpen sem adnak több gázt, max gáztartás van ellenkormányzásra, de leginkább és általában, kis gázelvét. -
-
#70869248
törölt tag
Aktív témák
Hirdetés
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elektromos cigaretta 🔞
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Hálózati / IP kamera
- Milyen TV-t vegyek?
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- OHH! Dell Precision 7560 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-11850H 32/1TB NVIDIA A3000 6GB FHD
- Asztali PC , i7 6700K , 1080 Ti 11GB , 32GB DDR4 , 500GB NVME , 500GB HDD
- Asztali PC , R5 8400F , RTX 3070 , 32GB DDR5 , 500GB NVME , 2TB HDD
- Legion Go 1TB
- Lenovo LOQ 15IRX9 - i5 13450HX, 16GB, RTX 4060 8G, 1TB M.2 (Gari: 2027.03.11.)
- BESZÁMÍTÁS! HP Elitebook 840 G11 üzleti notebook - Intel Core Ultra 5 135U 16GB DDR5 RAM 256GB W11
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Thor II 1200W 80+ Platinum tápegység! Olvass!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest