Hirdetés
- Mobil flották
- iPhone topik
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Több memóriával és tárhellyel kezd a Galaxy S25
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
doc
nagyúr
Szerintetek milyen olajat vegyek az Mk1 Focusba?
tudom hogy a gyari ajanlas 5W-30, de lassan 200ezer km-nel jar, nem lenne erdemesebb bele egy 10-40-es olaj?
Markabol/tipusbol milyet ajanlanatok bele? -
Matthisa
tag
Sziasztok!Vki tudna abban segìteni hogy hol tudom mk4-5 ös 1.3as fiestában a váltòolajat leengedni,illetve utántölteni?!Elöre is köszi!
-
őstag
Voltunk ma a fordnál, haverom cégének akarunk transitot venni
klímás, tempomatos, raktérburkolat, 2 oldalajtó, elektromos ablakok, bluetooth kihangosítás
125le-s motorral, rövid, alacsony transit custom
a 2.5-es kedvezményes állími hitelre menne, ezért még idén meg kell legyen az autó4.9 milla+áfa az ajánlat, ebből már nem engednek semmit sem
Debreceniek vagyunk, van esetleg benfentes valaki, aki tudja, hogy érdemes-e pestre vagy máshova menni alkudozni még, lehet ettől jobb ajánlat?
[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
őstag
új transit van itt valakinek?
haverom akarna venni a cégének, most egy 7 éves van neki 220e km-el, összességében elégedett velerövid-alacsony kivitel lenne, az alap motorral
ha minden igaz év végéig még lehet erre a 2.5% os mnb-s hitelre vásárolniha lenne valakinek tapasztalat a járművel, írhatna pár sort róla
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Dorien
veterán
Hetente mész vele 1000-1200km-t? Ott már tényleg fontos az alacsony fogyasztás.
De ha egész hétre értetted az 500-600km-t, az is szép futásteljesítmény. 25-30e km évente.
Én 15 ezret tekertem az 1 éve vásárolt benzines Mk1 Focusba. 6,5 l körül eszik átlagban. Hozzányúlni a vásárlás utáni szervizen kívül szerencsére nem kellett.[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó DCA (MrSpeakers) Aeon Flow Closed planár fejhallgató --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
_ATi_1
senior tag
válasz Jaffa75 #1984 üzenetére
Igen, nem is volt kérdés, hogy cserélni kell a vezérlést, inkább az árral szemben voltam kicsit bizonytalan.
Remélem ezután egy darabig nekem sem kell szervizbe vinnem.
Az átlagfogyasztás nálam 5L körül van, hétköznap 160-180km városi használat, hétvégén 3-400km hosszabb távokkal. -
hoby36
senior tag
Hellotok.Mitől lehet,hogy tdci 1.4 Fieszta 1500 fordulat körül rángat?Főleg,ha csak lassan nyomom a gázt.Ezt minden sebesség fokozatban teszi.Utána semmi gondja,megy rendesen.
A logikában semmi sem véletlen!
-
Jaffa75
őstag
amúgy sem baj, ha egy használtan vásárolt autónál a vezérlést cseréled... ki tudja mit kapott előtte?!
még jöhet az EGR szelep is, csere 70k körül van! (állítólag lehet tisztítani is, bár nem olvastam utána) Nekem akkor kellett, amikor nem ment az autó, csak néha-néha "indult meg". A számítógép kimutatta, hogy az a gond - csere után kaptam egy "új autót" . Illetve egy turbónyomás szelep lett cserélve még, a pályán egész egyszerűen rángatni kezdett 120-nál... (ESS-es srácok szerint, lehet hogy akkor regenerált, ami csak még jobban kihozta a problémát) 25k volt a csere. Nagyjából ez az elmúlt 40e km szummázása, ebből az EGR-re, és a turbónyomás szelepre nem készültem, a többit (vezérlés, vezérműlánc vízpumpával) a vételárból már lealkudtam... Átlagfogyi mostanában 4,8 (hajnalban át Pesten 35km, hazafelé M0)
-
_ATi_1
senior tag
-
DeFranco
nagyúr
megint csak kérdés a konkrét munkatartalom, de ami még ennél is fontosabb, hogy neked legyen bizalmad a céghez, ahol csináltatod, ezt semmi nem pótolja, tapasztalat.
ha van kedved és időd, esetleg leírhatnád vagy lefotózhatnád (anonimizálva persze) hogy mit és mennyiért számláztak ki. hasznos infó lenne.
[ Szerkesztve ]
-
_ATi_1
senior tag
...végül mégis otthagytam a márkaszervizben, mivel a vízpumpa+vezérléscsere ott is 90e Ft-ra jön ki, a 156e Ft-os árajánlat más egyéb javításokat is tartalmaz.
Tudom, hogy ez azt jelenti, hogy a másik szerviz is drága, de jobbnak láttam inkább otthagyni, nem volt kedvem harmadik szervizt is felkeresni és imádkozni, hogy kibírja addig a vezérlés.
Legalább lesz elektronikus szervizbejegyzésem.
Köszönöm mindenkinek a segítséget ezzel kapcsolatban.[ Szerkesztve ]
-
_ATi_1
senior tag
válasz DeFranco #1973 üzenetére
2008 végi gyártmány, Focus II, 1,6 TDCI DPF (109LE).
Ford Hovány-nál van jelenleg is az autó.Megjött a másik szervizből az ajánlat, ott 90e Ft-ért csinálnák meg.
58e vízpumpa + vezérlés szett
30e munkadíjA márkaszerviz ajánlata még nem tudom, hogy pontosan mit tartalmaz.
-
DeFranco
nagyúr
mikori gyártmány ez? mi az autó pontos típusa?
és hol voltál vele pontosan szervizben?
szerk: amúgy a 125 mérföld az kb. pont 200k kilométer (a benzines 100 meg pont 160), de ahogy fentebb is írták nem érdemes megvárni. kevés olyan dolog van, ami egy pillanat alatt gtk-t csinál az autódból a vezérlés pont ilyen, és tényleg optimista volt a 160k.
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz DeFranco #1965 üzenetére
Vízpumpa témában keringenek olyan infók, hogy ott nem magával a pumpával van a baj, túlságosan feszíti a szíjat a görgő, és az nyírja ki a csapágyat ... egyébként vízpumpa kb. minden márkánál meg autónál elköszönget szerintem, 120e km normál használat mellett 10 év, egy olyan alkatrésznél ami folyamatosan forog meg éjjel nappal dolgozik teljesen normális szerintem, hogy bexarik előbb utóbb ...
-
DeFranco
nagyúr
Ez de jó Nem is ismertem. Seo: szerviztervezet
@radi8or1: itt a vezérléssel nem kell cserélni feltétlenül, mint sok típusnál, mert a vezérlés megbontása nélkül cserélhető. a hivatalos csereperiódust nem tudom, hogy van-e és ha igen, mennyi, de amikor kérdeztem, azt mondták, amíg jó, nem ereszt, nem zajong, addig nem kell piszkálni.
tapasztalt ismerős, aki sok mk1 és mk2 fóka élettörténetét ismeri, azt mondta fura, de úgy tűnik sok esetben szinte takkra 120k-ig megy el a pumpa, nekik is 120-130 között makkant meg kettő is, illetve a nagyobb mintán is ott volt a "módusz". persze volt amelyik sokkal tovább bírta, volt amelyik addig se.
nekem 124k-nál szállt el úgy, hogy egyszer csak keresztülfolyt rajta a víz, gondolom elrepedt, mert ahogy öntöttem be úgy folyt ki alul.
-
DeFranco
nagyúr
meg kellene amúgy tudni, hogy mi volt az ajánlatban, viszonyításképpen nekem két éve a vásárlás utáni nagyszerviz volt 130k, vezérléssel, görgővel, olajak (motor, fék, fagyálló, szervó), szűrők (lég, pollen, benzin, olaj), klímatisztítás, töltés, gyertyák, plusz a munkadíj.
kérdés, hogy nálad kell-e cserélni a vezérműkereket (nálam a gyári bakelit, amit cserélni kell acélra, mert a régi nem újrahasználható, repedhet a meghúzáskor). vezérlés anyagárban volt vezérműkerékkel, ékszíjjal kb. 65k
kérdés, hogy a fentiekből neked mi van és mi nincs benne.
kérdés, hogy kell-e vagy akarod-e a vízpumpát cseréltetni, ha még nem volt cserélve lehet számítani a megmakkanására.
-
DeFranco
nagyúr
a vacsi közben van egy korrektnek mondott szervíz, megpróbálok utánajárni neked, hogy mi az elérhetőségük, mert most volt kavar, hogy ismerősismerőse ott dolgozik de aztán kiderült, hogy már nem, és hogy most a többi az jó vagy nem jó az nekem sem világos. bonyolult
addig kérdezz rá a kecskemét topicban hogy ismerős-e valakinek ez alapján, meg mi a vélemény ha igen..
a hegedűshöz a műkertbe el se menj...
[ Szerkesztve ]
-
_ATi_1
senior tag
Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Atlantis: Holnap megkapom tőlük a részletes árajánlatot, közben egy másik szerviztől is kértem, ők is holnapra adnak.
TripleB: Nagyon korrektnek tűnnek, de sajnos nekem kicsit messze van. Kecskeméten vagyok, és ennyit már nem szívesen megyek haldokló vezérléssel.
-
Atlantis
veterán
válasz DeFranco #1954 üzenetére
Volt ilyet, de a válság szerintem megtizedelte őket...persze lehet maradtak, de összességében talán javult a hozzáállás.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
_ATi_1
senior tag
válasz SzlobiG #1951 üzenetére
Igen szíjas, de valószínűleg ebben az árban nem csak a vezérléscsere van, hanem minden más, amit a 200 ezres nagyszerviznél cserélni kell(mondjuk az olajcsere+szűrők viszont nincsenek az árban, mert ezt most megcsinálták).
Ettől függetlenül én is sokallom, kértem árajánlatot egy másik szerviztől. -
_ATi_1
senior tag
Sziasztok!
Miután furcsa ciripelő hangot hallottam az 1,6 TDCI motoros Focus-om motorteréből, elvittem egy átvizsgálásra márkaszervizbe, ahol végül azt mondták, hogy vezérléscsere szükséges. Erre adtak egy 156k-s árajánlatot. Ez szerintem tartalmazza a 200 ezres nagyszerviz költségeit. Az autóban 175e km van. Ez reális lehet ennyiért, vagy érdemes lenne máshonnan árajánlatot kérnem?
-
Bazsee71
őstag
Kedves Márkatársak!
Autóm lassan egy éve rendkívül érdekes jelenséget produkál. Egy 2005-ös 1.4 TDCi Ford Fiestáról van szó, még éppen nem békalámpás.
Szóval, ha elindítom az autót, akkor az alap motorzajon felül egy erőteljes "traktoros" felhang (a dízel=traktor vicceket most hagyjuk, ha lehet) jelenik meg, mint ha két fém alkatrész erőteljesen rezonálna. Ha benyomom a kuplungot, akkor abbamarad. Nyári kánikulában ez éppen csak felfedezhető, valamint ha megteszek 30-40 km-t, akkor is jelentősen elcsitul. Ez eddig egyértelműen a motor hőfokával van párhuzamban, ami még érdekesebb az az, hogy ha szakad az eső, és megteszek pár száz métert, akkor teljes mértékben eltűnik a zaj.
Kuplung, kinyomócsapágy 1-1,5 éve cserélve. Eddig a szerelőmmel a váltó bemenő tengelyének csapágyára tippelünk, mert az még el is hallgathatna ha melegszik és tágul, de az esős dolog kissé bezavar a dologba.
Esetleg van tippetek, mielőtt szétboríttatnám a váltót? Menetteljesítményben nincs probléma, de zavar a hangja.Segítségeteket előre is köszönöm!
(#1945) hoby36: igaz fentebb épp egy hibajelenséget taglalok, de szerintem nagyon jó kis autó. Méretéhez képest nagyon jó helykihasználtsággal (190 centimmel kényelmesen elvezetem, és még mögöttem is elfér egy kisebb termetű utas), megbízható motorral, elenyésző fogyasztással, ésszel chippelve jó teljesítménnyel, feszes (emiatt kicsit rázós) futóművel, valamint vacak és törékeny műanyagokkal. Ha egyéb kérdéses lenne, keress bizalommal.
-
hoby36
senior tag
Üdv.Tervben van Fieszta vásárlás,főleg az 1.4 dizeleket nézegetem.Mik a véleményetek róluk,vagy álltalában a tipusról?Vannak tipus hibáik?
A logikában semmi sem véletlen!
-
Goose-T
veterán
válasz Dj Sügi #1942 üzenetére
Ha regisztrálsz, rögtön klubtag leszel, ha erre gondolsz kedvezmény alatt. Én például regisztráltam, és mindent klubtag áron tudok venni a webshopban.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Dj Sügi
őstag
Van itt olyan, akinek van kedvezménye a Cromax-ba?
Köszi![ Szerkesztve ]
🚗 FORD - First On Race Day 🚗
-
DeFranco
nagyúr
megint csak a kicsit meg a nagyon a kérdés, nincs összehasonlítási alapom de magamat ismerve, ha én nem érzem vészesnek, akkor az olyan feszes, hogy pengetni lehet
de ha van ötleted, hogy mi a kicsit meg nagyon, akkor ne tartsd magadban, de neked is nyilván annyira nehéz leírni, mint nekem elképzelni
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
nagyúr
No, megvettem a Mondeot. 2M ft-ért.
-
-v-
addikt
válasz Zoli1222 #1930 üzenetére
A vezérlésmódosítóból, a hengerfej szélén van fent a jobb oldalon. Indítás után egy ideig zörög, ahogy melegszik meg lesz olajnyomás stb. abbahagyja szépen. Ha már folyamatosan hangja van az nyilván még rosszabb, aztán ha komolyabb gond van a működésével hibakódot is dob, mert nem nem tudja már vállalni a vezérlésállítást
-
Goose-T
veterán
válasz DeFranco #1924 üzenetére
Ha ez megnyugtat, az enyémnek is van ilyen vibrációja 110 környékén, szóval lehet, hogy ez egy feature. Majd ha legközelebb találkozok a szerelőmmel, aki Focus-specialista, megkérdezem, hogy ez normális-e. Bár a legközelebbi alkalom szerintem csak a jövő tavasszal esedékes olajcserénél (+szűrők, átnézés stb.) lesz.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
DeFranco
nagyúr
jól van, megvárom a gumicserét, aztán ha akkor is
rázrezonál, akkor ráfekszem a témára. tipikus amúgy, nem tudom eldönteni, hogy bug-e vagy nem, mert simán el tudom hinni, hogy ez tök normális, mert nem erős, és útviszonyfüggő erősen. plusz csak 110 felett csinálja. amikor el volt centrírozva a kerék, akkor rendesen belefáradt a lában 100 km alatt úgy rezonált, és elkezdte már 70-80 körül.[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Atlantis #1922 üzenetére
Ráadásul nem előjel nélkül megy tönkre, ha vételkor megnézed, és hidegindításkor nem zörög, akkor nincs baja .. és onnan ha lesz is ne adj isten az sok idő még. Ennyi km-esen ráadásul nagy eséllyel cserélve volt már, ha pedig nem zörög és ennyi idő alatt nem ment tönkre, akkor nagy eséllyel még bírja egy darabig.
Szóval az a fajta lukrafutás hogy derült égből hirtelen százezreket kell rákölteni az nem játszik, ettől nem kell tartani ... ha meg pár év alatt be is xarik, nem annyira drága a cseréje, a pár évre leosztva ez nem növeli nagyon a költségeket.(#1921) DeFranco: ehhez nem futóműves kell, bárki megnézi, ha van emelőd meg valami feszítővasad akkor te is meg kell nézni a belső csuklónak nincs-e holtjátéka. Ha mindkettő feszes, akkor kormányösszekötőket és gömbfejeket, hogy ott nincs-e holtjáték; lengőkar szilenteket, meg persze a triviális centírozás, szálszakadt gumi stb. Enyém is ráz és nekem most konkrétan a belső csukló szar jobb oldalt.
[ Szerkesztve ]
-
Atlantis
veterán
-
DeFranco
nagyúr
-
Atlantis
veterán
Ha már kicserélték a vezérlésállítót rajta, akkor veheti a 115 lovast is. Apósomé 10 éves, az említett művelet óta motorikus baja nincs.
Menetzaj: hát, egy 10 éves konstrukciótól nem kell csodát várni, mai viszonylatban hangos, de nem zavaróan. Nem is a motor, inkább a kerekek rossz zajszigetelése miatt. Egyébként mostanra ezek az autók is eljutottak arra a szintre, hogy a szittya úthálózat szétrázta őket (ha nyugatról behozott, akkor lehet akár jobb állapotban is ilyen téren), szóval a menetzaj nem is fog zavarni az egyéb cicergések közepette.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
-v-
addikt
válasz DeFranco #1913 üzenetére
Nem, azt nem értjük
Féltengely belső csuklókat nézesd meg, ha ilyen remegést tapasztalsz.
(#1911) Zoli1222: sokat forog 130-140 -nél, nem halk .. mk1 halkabb volt
(#1915) Goose-T: a ti-vct-s dolgot már egyszer megbeszéltük, ne terjesszük már a hamis infót hogy nem jó motor ...
[ Szerkesztve ]
-
Goose-T
veterán
válasz Zoli1222 #1914 üzenetére
A második mk2-est inkább felejtsd el, nincs túl jó híre a 116 lovas Ti-VCT motoroknak. Amúgy egy 1,6-os szívó benzinesen mit húznál? Rakhatsz bele direktszűrőt, sportkipufogót meg combosabb gyertyakábelezést, és kapsz talán 10 lóerőt meg ugyanannyi newtonmétert. Esetleg ki lehet még iktatni a kartergáz-visszavezetést és a katalizátort, de akkor már csak korrupcióval fog átmenni a műszakin, az tuti. Ennyi módosítás után már érdemes lehet az ECU-t is átprogramozni, mert ezek megváltoztatják a motor karakterisztikáját, de még szerintem így sem tudod átlépni a 120 lóerőt, cserébe sokkal többet fog zabálni, megbízhatatlanabb lesz, és úgyanúgy lenyom az érdi emelkedőn egy tízéves TDI Passat.
Eladó gitárok: https://tinyurl.com/yc7pawkr *** Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
DeFranco
nagyúr
ebbe nem értjük bele, ha csak kicsit "nyiknyiköl", ugye?
@Zoli1222: mk1 fóka 1.6 szívóbenzin? szerintem azt nem húzod sehova. 130-140-nél szerintem nem zajos annyira, meghangosodik de szerintem komfortos szinten belül marad, ami inkább zavar engem személy szerint az hogy 110-120 körül megindul egy enyhe rezonancia a talpam alatt. értsd: enyhe, nem tépi ki a kormányt a kezemből, volt már félrecentrírozva a gumim, az rosszabb volt.
-
Zoli1222
addikt
Az 1.6-os 101 lovas benzines motort kicsit fel lehet húzni? Illetve 130-140-es tempónál mennyire hangosak?
[ Szerkesztve ]
-
TommyX_
őstag
Gondolkozok autó vételen, (természetesen csak Ford-ot veszek )
A kérdésem az lenne, hogy a 2.0 duratec motorral szerelt Fordokat, hosszabb távra érdemes megvenni?A választ előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Hand's Up Music isn't dead \O/ | Ford Puma A Driver's Dream
-
-
DNReNTi
őstag
Sziasztok,
Mennyire lehet indokolt vezérműcsere egy 10 éves, ~180K-t futott benzines Mondeoban? Többen mondták, hogy érdemes befektetni rá a vásárlás után.Más: Bőrbelsőt hogyan / mivel érdemes ápolni? Sose volt még ilyen "luxusautóm".
but without you, my life is incomplete, my days are absolutely gray
-
SzlobiG
félisten
Még szerencse, hogy nem te hozod a szabályokat. Én erre annyit mondok, hogy találjanak ki mást a dpf helyett amivel nincs ennyi probléma.
Ha tudnád hány ilyen autó van az utakon... Pesten kb nincs olyan taxi amiből ne lenne kiszedve egyszerűen nem bírják a kis távok miatt. Tehát ha ez a dolog jól működne és nem lenne vele probléma, akkor hozzá nem nyúlnék én se elhiheted, de ilyen hogy hígítja az olajat és károsodik a motor miatta én nem hagyom.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AiXun T3B T210 forrasztóállomás + tartozékok
- Secretlab TITAN Evo "Classic" Regular méret Vadi új Bontatlan Számlával
- Dyson akkumulátoros porszívók
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest