- One mobilszolgáltatások
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- One UI zápor szórta meg Európát
- Google Pixel topik
- Mobil flották
- Jobb hajlítható kijelzőt gyárt a Samsung
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Fotók, videók mobillal
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
aginor
veterán
Sziasztok!
Ma produkált az autó egy érdekes jelenséget: reggel hideg indításnál másodpercekig csak forgatta az önindító a motort, de mintha nem lobbant volna be az üzemanyag. Ez ugye még eddig lehetne a gyújtás hibája is (kábel, elosztó, trafó), de máskor nem csinálta a nap folyamán pedig további 3 indítás volt a két középső között több, mint 8 óra difivel. Egyszerűbb ODB-vel hibakód olvasás megvolt, üres a hibatároló.
Fiesta 1.6 benzin, 2005.Ötletek?
Vajon lehet az üzemagyagpumpa? Megdermed benne éjszaka a zsír és ameddig ki nem mozgatja magát a hidegben, addig nem szív üzemanyagot?
-
radi8tor
MODERÁTOR
Fagy + gumi nem barátok. Ma leért egy járdán a sárvédő gumi és eltört.
-
AusWolf
őstag
válasz
bigrob #11490 üzenetére
A rádió nálam lekapcsol amint leveszem a gyújtást (igaz, gyári Sony hangrendszerem van), de a műszerfalon lévő LCD az én fókámban is lezárás után még 10 percig világít. Eleinte nekem is furcsa volt, de elvileg ez normális.
Más: Észrevettem, hogy a motor főleg hideg indítás után, illetve keveset járatva enyhén cicergő hangot ad, mint valami tücsökzene. Ha gázt adok, a cicergés a motorral együtt gyorsul. Szerintetek mi lehet ez? Én laza ékszíjra, esetleg valami kopásra tippelek, de nem értek hozzá.
A kocsi tökéletesen jár, de ha lehet, inkább megelőzném a bajt. Egy '08-as Focus CC-ről van szó 2.0-s Duratec HE motorral.
-
Klemens
őstag
válasz
bigrob #11490 üzenetére
Nekem egyszer volt eddig olyan (Focus 2008), órák óta áltt már lezárva az autó, majd amikor kolegám beállt mellé, látta, hogy világít a műszerfal. Szólt, hogy menjek ki előre az autót megnézni. Kimentem és nem világított addigra.
Meg lezárás után nem kapcsolt le a beltér világítás, de kinyit és újra lezár és lekapcsolt. -
Klemens
őstag
válasz
ReFleXx #11484 üzenetére
Köszönöm szépen!
Meg alapból mindenkinek a segítésget!skopy: Hátha ez a leírás segít a megoldásban. A lényeg ami segítség lehet, az utolsó részben van.
Az izzógyertyákat nem igazán szeretik cserélni, mert hajlamosak arra, hogy beletörnek a hengerfejbe.
Ha cserélni kell, akkor ajánlott mindet cserélni és beszerelés előtt rézpasztával megkenni őket, mert akkor nem fognak, vagy legalábbis kevésbé fognak belerohadni a hergerfejbe. Sokan csak zsírral kenik meg, de az nem jó, mert egy idő után az kiég a nagy hő hatására. -
bigrob
őstag
Sziasztok!
Szert tettem egy 2 éve egy helyben álló 2007es fókára, olyan problémám lenne, hogy ha leállítom, akkor is megy a rádió és a kilométer óra kijelzője. Még akkor is ha lezárom. (rádió egy androidos fejegység, ami volt benne nem működött) Valaki tudna valami tippet adni mit nézzek meg?
A várjak még vele és hasonló segítőkész válaszokat mellőzzük, ne mondja nekem senki, hogy 15 perc alatt nem kellene mindennek leállnia.Köszi
-
skopy
tag
Sziasztok .
Egy kis segítséget szeretnék kérni a szakiktól.
2004 es Focus C-max 2 literes dízelem van és a hibakód olvasó szerint
P0380 - Izzító gyertya, vezérlő áramkör létező hiba
Ezt írja ki, valakinek esetleg tapasztalat ? - az autószerelő nem tudott konkrét dolgot mondani
Mert ahogy néztem az izzító gyertya kiszedés nem olyan nagyon egyszreű, nem akarok mellényúlni .
Köszönöm előre is a segítséget -
#42431471
törölt tag
válasz
Klemens #11479 üzenetére
ha igazán komolyan veszed, akkor teszel áramkorlátot is az izzók elé. Ha már feltételezzük, hogy a gyártó túlfeszt enged az izzókig, akkor azt is nyugodtan feltételezd, hogy szarul van méretezve az oda vezető vezetékek eredő ellenállása.
Ha nem engedsz csak 1-2 A-t folyni az izzón mondjuk 5mp-ig a felkapcsolás után, akkor nagyon sokat tettél érte, hogy elérd az elméletileg lehetséges maximális élettartamát az izzóknak.
(vagy veszel bele hagyományost, ami nem ilyen rohadtul érzékeny... szerintem az enyémben 1 éve ugyanaz van már, miközben korábban az emelt fényerejűekből fogyott évi 2-3 készlet) -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Klemens #11479 üzenetére
Olyat én sem találtam, viszont azt írják ne az akkun mérj feszültséget, hanem húzd le a csatlakozót mindkét fényszóróról és ott mérj feszültséget. 13.6 V körül kell ott lennie alapjáraton és magasabb fordulaton is.
- correct voltage of 13.6V at lamp socket = life span of some 1,500 hours
- 0.5V too high (eg 15V at battery and hence 14.1 at lamp socket: lamp life reduced to some 300 hours
- 1V too high (eg 15.5V at battery and hence 14.6 at lamp socket: lamp life reduced to some 30 hours or less
- 2V too high (eg 16.5V at battery and hence 15.5 at lamp socket: lamp life reduced to a couple hours -
pet007
aktív tag
Azt tudja valaki, hogy mk4 mondi edge verzio eseten van-e labter lampa? Rendeltem led izzokat, de csak 5ot tudtam kicserelni (tetovilagitas 3 elol, 1 hatul, egy csomagtartoban), es fogalmam sincs hogy hova kellene a maradek 5 izzot betenni.
-
Klemens
őstag
válasz
radi8tor #11474 üzenetére
Majd 22-én fogok tudni rámérni, mert itthon nincs multiméterem, csak bent a cégnél.
Én kifejezetten ezt néztem.
Szerintem az ilyen H7-es izzóknak akár tizednyi V is számíthat. Nagyon érzékenyek, főleg a feszített izzószálas. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Klemens #11473 üzenetére
Megnéztem ezt a Conrados csoda cuccot (varisztoros túlfeszvédő). Nem hiszem, hogy ez ennyire hatásos lenne ilyen formában. Akku eleve egy pufferként üzemel, ha rendben van, akkor nem emelkedhet meg annyira a feszültség. Ilyenkor egy ilyen kütyü sem segíthet.
Multiméterrel meg kéne nézni mennyi az annyi. Alapjáraton mennyit mérsz? 3-4000-es fordulaton? -
Klemens
őstag
válasz
radi8tor #11472 üzenetére
Ilyenre én is gondoltam, de ahhoz szerintem más fajta kellene. Plusz kizárólag az akkumulátortól tud nagyobb feszültség érkezni a kelleténél. Szóval ha már ott meg van fogva egy faszültségvédővel, akkor nem jut el sehova magasabb feszültség. Pl. télen képes nagyobb feszültséggel is tölteni a generátor és ez is okozhat ilyesmit.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
DeFranco #11469 üzenetére
Nem olyan bonyolult, de azért nem is olyan könnyű.
Az izzók szabvány izzók műanyag foglalatból ki kell húzni és újat betenni, visszacsavarni.
Amire figyelj oda, hogy a műszercsoport plexijét ne karcold össze. Az eléggé sérülékeny.Klemens: jó ötlet a túlfesz-védő de én ezt csak a tompított fényszóróra tenném nem a teljes rendszerre.
-
Klemens
őstag
Sziasztok!
Hátha valaki tud segíteni.
Pár hónapja van egy MK 2,5 tulajdonomban. Lecseréltem benne az izzókat és tompítottnak Cool Blue Intense került bele. Viszont 2 hónap alatt megette mind a két izzót az autó. Kiderült, a Focus különösen szereti enni az izzókat, főleg az ilyen feszített izzószálúakat. Viszont nekem nagyon tetszik a fényük így nem akarok hagyományos színhőmérsékletű izzót rakni bele. Inkább szemezgetem a valódi 4200K-es izzókkal (ugye maximum ilyet lehet legálisan beletenni)
Találtam Conrad-nál ilyen túlfeszültségvédőt, 3000Ft sincs teljesen, az akku két sarujára kell rákötni.
Érhet valamit?
Esetleg valaki már próbálkozott ilyen téren? Mik a tapasztalatok?
Nem szeretnék azért 2 havonta izzót cserélni az autóban.
Elméletileg a gyári feszültségszabályozó a ludas érte, ugyan ilyen évjáratú Octavia-ban is ugyan ez van és az is szabálja az izzókat. Ezért gondoltam ilyen túlfeszültségvédőt.
Előre is köszönöm! -
-
DeFranco
nagyúr
kiment egy izzó a műszerfalban, a fordulatszámmérő tetején (mk1 fóka)
mennyire necces ezt kicserélni házilag? nem vinném ezért szerelőhöz, ha egy sima izzócsere bonyolultságával vetekszik, milyen módon van benne rögzítve az izzó? foglalatos, vagy forrasztva van? mennyire nehéz hozzáférni, kivenni az óracsoportot?
-
zakoss
tag
Sziasztok,
Először is köszönöm az előző kérdésemre a választ.Másodszor, lehet kicsit off de a Fiestámban van beszerelt Webasto. A muszerfalon kihelyezett kis kijelzőt ha osszedugom az elektronika kabelével, akkor a kijelző LCD mukodesbe lép, de olvashatatlan az írás, csak akkor lehet latni ha bizonyos szögben picit megnyomom de nem tudom ugy tartani a kezemet. Kipróbáltam azt hogy ha a Heat-et megnyomom beindul, ad hangot, és egy par perc mulva már pöfög is el kezd fűteni, keringetni.
A kerdesem hogy mi lehet a baja, lehet hogy nem kap elég nagy tapfeszt, es a biztositekokkal lehet a gond (persze ez lenne a legjobb eset).Az alábbi manualt találtam hozzá, ezzel próbálok mt operálni: Link
-
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter #11463 üzenetére
Köszi!
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Valaki kért már le a Fordtól elektronikus "szerviz füzetet"? Ez tartalmazza az elvégzett konkrét munkákat? -
IntelKiller7
veterán
Hello. MK7 Fiestaban cserélt már valaki gyári fejegységet Sony fejegységre? Megérnél kicserélni?
Iletve gyárilag nincs bluetooth és USB csati a kocsiban. Valamilyen formában lehetséges lenne ennek beépítése?
09-es Fiesta. -
pet007
aktív tag
válasz
molnarpeter #11453 üzenetére
10dodo kerekenkent, raadasul ahogy latom egyszer hasznalhato, nem a legjobb vetel.
-
ReSeTer
senior tag
válasz
bull84ghia #11452 üzenetére
Nem, full analóg.
Egy Nokia kihangosító van még benne, az előző tulaj rakta be valószínűleg, de félig már ki van kötve, maradékhoz meg már sokat kellene bontani. Az esetleg adhat ki ilyen hangot?
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #11453 üzenetére
Februárra ide is ér.
-
ReSeTer
senior tag
Helló!
Azt vettem észre, hogy amikor jár a motor, a középkonzol felől hallok ilyen relé? kapcsoló hangot, mint amikor az ablaktörlő megy. Kit-katt.......kis szünet......kit-katt. Ez megy menet közben is.
Elvileg minden kivan kapcsolva. Mi lehet ez?
Ford focus 1.6 tdci 2005
-
szilchi
őstag
válasz
TigerCat #11449 üzenetére
Üdv.Én is megyek ki a osztrákokhoz a héten,ezért két hete én is vettem a Focus-ra.Én sem akartam túlmisztifikálni a dolgot,ezért munkatársaim ajánlására vettem az Intersparban 4900-ért hóláncot.Egy-ketten használták már és jónak ítélték,felszerelése sem túl bonyolult.Az enyém 195/65R15 kerékre van.Én személy szerint nem tudom,van e különbség hólánc és hólánc között.
-
Sziasztok, hólánc kérdés...
Különösebben nem szeretnék erre költeni, de Ausztriában kötelező, ráadásul ünnepek alatt erősen hegyek felé megyünk, szóval melyik típust érdemes megvenni, ami nem egy vagyonba kerül?
215/50R17 méretű a gumi és alufelnire van szerelve.
Köszi!
:-) -
-
embe
nagyúr
Most vettem észre, hogy a csomagtartóban, bal oldalt található biztosíték doboz teteje hiányzik. ( Focus 2013 kombi )
Nem tudjátok ez a fedél kompatibilis más Focus modellekével?Más: Az üzemanyag szintjelzőnek van tartalék jelzése? Lámpa világít akkor? Ha igen ez hány litert jelent? A computer "jóslata" hogy mennyit mehetsz még a tankban lévő üzemanyaggal az mennyire pontos?
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
1,6TDCI-hez kapható üzemanyagszűrőknél megkülönböztet fedéllel és fedél nélküli szűrőt.
Ezek a szűrők kompatibilisek a másik fedéllel? Elég csak a szűrőt cserélni? -
ReFleXx
addikt
válasz
Magnum_ #11434 üzenetére
a szinkod ezen a plaketten van
a szinkodbol fejtsd vissza szin nevet es vedd meg a gyari kikevert 150ml-es festeket
festek spray -
-
#42431471
törölt tag
válasz
Magnum_ #11430 üzenetére
Rendes boltban egy szinkodra vagy 5 mintat a kezedbe nyomnak, hogy valassz melyik kell. Ha tudsz vegyel le egy elemet(pl szinre fujt tukorrol a muanyag) es vidd be.
Vagy allj kozel a bolthoz, es kiviheted a mintat a valasztashoz.
Egyebkent meg a jobb egy ajtonal van a szinkod. -
Magnum_
nagyúr
válasz
radi8tor #11431 üzenetére
parkolóradar fog beszerelésre kerülni és azt kellene megfújni a beszerelés előtt. na most 4db kis radarnál az árnyalat eltérés nem annyira feltűnő, mivel így is, úgy is látszódik, de azért az ezüst kasztni mellé ne piros legyen, vagy zöld, érted. Tehát ezért kellene tudni azt, hogy hol lehet megtalálni a színkódot, ami alapján holnap tud a kollégám kikevertetni 1dl-t.
-
Magnum_
nagyúr
Sziasztok!
mk1 fókához kellene 1-2dl festéket kikevertetni.
Hol lehet megtalálni az autóban a színkódot, hol van feltüntetve?
Etis megvan, jelenleg nem áll rendelkezésre VIN szám.
Ez a szín lehet, de ugye - nem ismerem a fordokat - lehet, hogy van eltérés árnyalatokban.köszönöm a segítséget
-
jansky1
senior tag
5 ajtós Focus 2-höz létezik csomagtér roló, vagy az csak kombihoz van?
-
LamaCube
addikt
Sziasztok!
Ma hazaértem és 10 perc múlva visszamentem az autóhoz. Elindítottam, majd 5 mp múlva leállt. Indítóztam, de semmi. Rövid tanakodás után rájöttem, hogy nem hallom az AC pumpa zúgását, ha ráadom a gyújtást. Na irány a motortér megnéztem a biztosítékát, ami ki volt égve. Kicseréltem, majd 1 mp alatt el is indult. Mentem vele egy 10km-es próbakört , de nem jött elő a hiba. Tudom, hogy menet közben ritkán áll meg, de lehetséges előjele ez egy AC hibának? A legnagyobb bajom, hogy hajnalban indulok Boszniába. Van másik megoldás, hogy az asszony Puntojával indulok el, de akár az is elromolhat. Pár szerelő havert felhívtam, de azt mondták, hogy akár lehet még 1 évig is jó, de lehet 10 km múlva beáll sajnos nem lehet megjósolni. Végül a kérdésem az, hogy valakinek volt már ilyen hibája és mik a tapasztalatai? -
embe
nagyúr
válasz
ReFleXx #11416 üzenetére
Akkor már rég túl voltam rajta.
csak mivel melóztam aludni kellett egy kicsit közben.
Radi:: nem űrhajó ez, csak túl van lihegve a dolog....és nemcsak az én részemről.
xeon.Szabi : na jó...most már hagyjatok ezzel a sok hülyeséggel! Én csak egy akksit akartam cserélni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
jansky1 #11421 üzenetére
szerintem nézzen rá, lehet más is, az alapjárati motor nem olcsó, jobb kiszűrni mi a hiba. lehet csak valamelyik cső öregedett el, vagy más baja van, és annyi lökés kell neki, amennyit a gázadással nyitott fojtószeleppel kap, onnan már rendesen megy.
de a legtriviálisabb tényleg az alapjárati motor/szelep.
-
jansky1
senior tag
Sziasztok!
Focus II-nél mi okozhatja azt, hogy hideg indításnál a motor elindul, majd egyből leáll? Ha adok neki egy kis gázt, akkor nem áll le. (1.4 Benzin).
-
A C30-nál (ami mint tudjuk Focus II csak Volvo köntösben) meg azt írták, hogy ha akkucserekor nincs folyamatos töltés alatt egy pótakkuról, akkor onnan az életbe el nem járok, tréler és szerviz, mert letilt a francba.. aztán, hogy a valóságban is így van-e, azt inkább nem teszteltem.
-
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter #11411 üzenetére
A BMS szenzor resetelésére találtam egy módszert, ami vagy működik...vagy nem.
A link : Tessék.
Itt szerepel ez a "kapcsolgatós" módszer.Vagyis:
1: Beül gyújtás rá
2: Tompított fényszóró felkapcsolása
3: Hátsó ködfényszóró kapcsolót 5x megnyomni
6: Vészvillogó kapcsolót 3x megnyomniNem törődni, a vészvillogó kattogásával, várni.
Ezután elvileg az eddig világító akksi ikon 3x felvillan. ha nem akkor várni kell, és kb. 20 mp. múlva villan fel.
Nekem kb. 20 mp. múlva megtörtént ez a villanás. Lehet nem is történt meg a BMS resetelése.....akkor placeboként működik a dolog.
Még írják, hogy akkor is megtörténik a resetelés, ha az akksiról mindkét sarut lekötöd egy éjszakára.
-
ReFleXx
addikt
az enyemben talaltam infot errol hogy akku eletkor, de anno nemtalaltam megoldast ennek hazilagos lenullazasara. azota azt olvastam hogy igy lehet:
-tedd a fenyszorot auto-ra vagy tompitottra
-10mp-en belul, kapcsold be a hatso kodlampat 5x aztan az elakadasjelzot 3xha mindent jol csinaltal az akksi jel 3x fog villogni.
-
embe
nagyúr
Még hogy túllihegem a dolgot...
Valszeg erre az akkucsere regisztrációra gondoltak.
Akkucserét követőn csinált már valaki ilyen akku regisztrációt?
Még csak nem is hallottam ilyenről....És még ezt is írták:
"Gyári diagnosztikai fejjel, vagy olyan Ford-specifikus diag rendszerrel, ami tudja ezt a funkciót.
Vannak amúgy olyan rendszerek, amik többféle akkukapacitást is támogatnak, de ezt szintén át kell állítanod a diaggal. A cserét azért kell regisztrálni, mert az energiamenedzsment figyelembe veszi az akku korát, a kapacitását pedig azért kell pontosan tudnia, mert annak függvényében korlátozza a töltőáramot." -
embe
nagyúr
válasz
radi8tor #11405 üzenetére
Az Opelbe azt vettem tavaly.
Amikor egy autószerelős fórumon ezt írják: " " Még mielőtt rábeszélnek valami hülyeségre az alkatrészboltban: nézd meg, nincs-e akkuszenzor a negatív sarun. Ha van, ne nagyon kísérletezz a kapacitásokkal, pontosan 80Ah-st tegyél bele. És regisztráld a cserét az autón.""
Merek én mást venni?
ReFleXx: Nekem is fizet.
Mint írtam jó akksi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i3 12100F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 6GB Rampage SHIVA SilverStone 700W
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- Kèszen állsz a játèkra? 0% THM rèszletre is!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest