-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
válasz
Falconer #7189 üzenetére
Járatok egy német újságot a "Der Spiegel"-t és abban volt egy cikk a múltkor ezekről az esetekről, de ilyen állítólag számtalanszor előfordul. A szomszédom egy volt Malév kapitány, már a Türkish-nél repül, de ő is mesélt ilyen esetekről nekem, amikor rákérdeztem. Persze ez nem a Malév Budapest-Prága útvonalon történik meg...
-
Geryson
addikt
válasz
Falconer #7184 üzenetére
Miért van az, hogy a BeaverX-nek nincs éjszakai panelje? Szokott lenni, hiába most a reinstall, ha éjszakainak kellene lennie, akkor nem látszik semmi a műszerekből. A F1 C441-emen meg nincs textúra kívül, sima fehér a gép. Reinstall és semmi javulás. Tipp? Mit kell ilyenkor újra tenni?
Mekkora sztorik vannak már azért halljátok. Ugye pár napja volt az a sztori, amikor annyira részeg volt a pilóta, hogy elfelejtette, hogy hová kell mennie. Na és az elalvások? Amikor jöttek haza Dél-Amerikából és 45 percre elaludt mind a két pilóta és a sztyuvi keltette fel őket az ajtón való dörömböléssel? Már túlrepültek az eredeti végállomáson is...
Bezzeg, amikor én hallgatom a LiveATC-t, akkor soha nincs ilyen gebasz. Amúgy a dunaújvárosi reptért is lehet hallgatni rajtuk keresztül!
-
AirBooms
addikt
válasz
Falconer #5809 üzenetére
Az tény, hogy a navigraph féle airac-ban nincs benne az IGS (sőt szerintem Kai Tak sem). Ezt külön kell manuálisan bemásolni a megfelelő helyekre, minden airac-frissítés után, így PMDG repcsikkel biztosan lerepülhető lesz, s talán Level-D-re is létezik megoldás. A többire nem tudom.
-
Korcsii
őstag
válasz
Falconer #5675 üzenetére
sztem nem a legrövidebb utat találta meg...
gabitoo88 767-essel megy, úgyhogy mindenféleképp lassítok valamennyire (amúgy 90-es CI-vel .85 az ECON)...
amúgy ha jössz, akkor msn vagy valami hasonló? jó lenne egyeztetni pár dolgot (és nem ezeregy hozzászóláson keresztül)...
-
Korcsii
őstag
válasz
Falconer #5667 üzenetére
annyira nem szerveződik, néha innen a fórumról összefutunk VATSIM-en, szervezetlenül (amúgy szokásom rávetnem magamat épp útközben lévő kollégára valami útba eső reptérről, általában wizz-ként
), vagy esetleg nem sokkal előtte (shorthaul) msn-en megbeszélve ("spontán" - persze ehhez nagyjából képbe kell lenni, hogy a másik mikor menyire ér rá)... persze longhaul-t nem árt egy kicsit korábban eltervezni, mert azért ahhoz több egybefüggő szabadidő kell, stb... talán nem az a feladata ennek a fórumnak, hogy ezeket megszervezzük (eddig legalábbis nem volt szokás)....
egyelőre gabitoo88 (+ tesója?) meg én (KBOS), de Geryson is nyitott a longhaul témára.... persze én is szervezhetnék más közösségekből is embereket (mondjuk főleg külföld), de talán jobb, hogy úgy repülünk, hogy mindenki mindenkit ismer nagyjából, vagy legalábbis egy helyről vagyunk... de ez csak magánvélemény...
-
Korcsii
őstag
válasz
Falconer #5665 üzenetére
általában realworld BAW útvonalakat repülök a BAV-nál, szóval valamennyire köt a menetrend, de persze repülhetek csak úgy is (csak ha már ilyen hosszú, legyen logolva is
)
TNCM nekem is rajta van a listámon (amolyan kihagyhatatlan), igaz KMIA-ból, amolyan shorthaul 747 cargoval (becsatlakozhatok útközben)
EGLL-OMDB nagyon tuti, teljesen véletlen másodmagammal repültem le, parallel approach meg ami kell... élveztem, megismételném (bár longhaul-nál általában nem repülök kétszer ugyanoda, van még jópár ismeretlen reptér)
GOOY is számomra még felfedezetlen, szintén csak cargo van EGSS-ből (MD11) vagy EGCC (B744), de max útközben becsatlakozok, az külön kihívás számomra
-
Korcsii
őstag
válasz
Falconer #5649 üzenetére
VATSIM-ről tudok csak nyilatkozni, ott pl LHBP-n kirajzolja a default és az Aerosoft-os scenery körvonalait is az ATC képernyőjén (itt "csak" el van csúszva pár métert az egész a valósághoz képest - az alapon)... illetve nemrég volt ugye egy kis bővítés az állóhelyeket tekintve - de azért azok használata ritka...
EGLL meg folyamatosan változik, default az semmit se ér, Aerosoft-osról hiányzik pár dolog, UK2000 még nagyjából up-to-date... itt kifejezetten örülnek neki, ha feltünteted, hogy melyiket is használod (default ettől függetlenül nem ajánlott, mert pl taxizásnál elég rendesen megbonyolódik a helyzet, meg komplett terminálok hiányoznak róla)...
illik feltüntetni a remark-ban, hogyha tudod, hogy lényegi változások is történtek a reptéren (és mondjuk charts alapján nem tudod ezt áthidalni), vagy lényei részek hiányoznak a default-ból... de szerintem vannak olyan tapasztaltak az ATC-k, hogy átlássák a helyzetet szerintem... nem egy bevett gyakorlat, hogy a remark-ban ilyen szerepel... ha valami nem stimmel, úgy is rákérdez az ATC...
-
haky
senior tag
válasz
Falconer #5644 üzenetére
irányitást a pilóták tanulnak, mi annál mélyebbre megyünk, áramlások számitásai, hajtóművekben lejátszódó folyamatok , stb. de józan paraszti ésszel ha végigondoljuk akkor:
- logikusan ha ugyanazon "alfa" állásszöggel repülve, állandó (tegyük fel nem változik a gépet érő "cx" ellenállási erőtényező, illetve a megfúvás iránya és sebessége, vagyis: Fy=G Fx=vonóerő v tolóerővel és ), vagyis stacioárius repülésről beszélünk, akkor többlet sebesség hatására ( mivel Fy=ró/2*v2*Acy) a gép emelkedni fog, ellenkező esetben csökken, légcsavaros szintén propulziós elven működő hajtóműveknél a képlet ugyanez, tehát a gép viselkedése is ugyanez. Lehetne még tovább boncolni, de már ebből is látható.
a légcsavar fordulatszáma, illetve állásszöge inkább csak a vonóerőbe számit bele. A tömegközéppont helyett inkább az aerodinamikai középpontot szoktunk figyelni ha felhajtóerőről van szó. -
Korcsii
őstag
válasz
Falconer #5624 üzenetére
ettől függetlenül ban előtt meg felcsatlakozhat valaki pl leszálláskor előtted a kifutón... bár ez elég ritka, személyes tapasztalatom ilyennel kapcsolatban szerencsére nincs, egyszer csíptem el ilyent üzenetet UNICOM-on... meg aki tényleg komolyan veszi, és elolvassa a szabályokat, az úgysem csinál ilyent, újoncként sem...
de ez a ritkább is, állóhelyen viszont már velem is megtörtént... akármilyen nagy LHBP, vagy akár EGLL, a valószínűsége megvan, hogy pont ugyan azt az állóhelyet választjátok...
szóval a crash-t tényleg jobb kikapcsolni....
-
-
LalaFsx
csendes tag
válasz
Falconer #5521 üzenetére
Nagyon változó de péntek délután jó szokott lenni! Sajnos tegnap is kifagytam,(FSX) a visual c++ kiadott 1 ablakot ahol valamiféle modul hibát írt , és én a kihagyásra nyomtam így vége is volt a repülésemnek, de múltkor a kihagyás után vissza engedett! Valakinak ötlete, mert miatta most újra telepítettem, és úgy tűnik (legalább is szétnézve) másnál nem volt ilyen!?
-
-
Korcsii
őstag
válasz
Falconer #5504 üzenetére
division/regison elvileg csak az ATC-knek kell...
repülni akarsz, akkor sztem mind1, lehet nem is kell (őszintén már nem emlékszek, hogy én bejelöltem-e valamit, sztem nem)... mint pilóta, bárhol repülhetsz, irányítani viszont már elég bonyolult procedúra után lehet (előbb jelentkezni kell egy szervezethez, aztán ott szépen lépcsőfokonként lehet egyre nagyobb pozíciókba kerülni vizsgák után - különben nem is tudsz ATC-ként felmenni, mert a rendszer nem enged fel)....
-
Korcsii
őstag
-
Korcsii
őstag
válasz
Falconer #5490 üzenetére
szerk: AirBooms: google alapján 737
hosszú, második fele sztorizgatós, akit nem érdekel, ne olvassa...
ez attól is függ, hogy ki milyen utakat repül egyébként magában (én teljesen vegyesen, 3,6 órára jön ki egy átlagos út hossza nálam),milyen gépel szeret repülni (FSX-ben azért olyan túl sok jó, kimondottan short-haul gép nincs, talán ezért is a 747 nálam a kedvenc, aminél meg a long-haul szinte magától értetődő, és ott van néhány olyan esemény is, ami a rövid utakon nincs), ki mennyi időt tölt el egyébként a gép előtt egy nap, mennyire fertőzte meg a(z online) repülés, stb... (VA-nál időgyűjtésnek se rossz + még egy pont a térképen)....
mindkettőnek megvan a maga szépsége, de aki magától nem szánná rá magát egyetlen longhaul-ra sem, az lehet nem élvezné csapatban sem... ezért talán tényleg jobb lenne egy rövidebb út (akár esetleg egy bemelegítésnek is)... hosszabb mellett szól viszont az, hogy arra talán ritkábban van esély (shothaul-nál azért akár spontán is össze lehet jönni, 2 szabad órát azért sűrűbben talál magának mindenki - persze a repülés miatt ne mondjon le senki semmiről, de ha amúgy is csak a gép előtt ülne, akkor miért ne), ha nem is egy reptérről indulunk (mert pl Geryson ELLX én pedig EGLL "központú" vagyok), akkor is nagyobb eséllyel fogunk egymás közvetlen közelében repülni (persze ezzel a figyelem is nő), több időt töltünk együtt (még ha csak a virtuális légtérben is), és így (főleg ha a végén nincs ATC, és a reptér adottságai is lehetővé teszik) akár egy parallel approach is beleférhet... meg ha valaki le akar tudni egy long-haul flight-ot, akkor azért csapatban repülve élvezetesebb... no meg világot látni, hosszú utakon több érdekes tájat érinthetünk... meg számomra nagyobb kihívás az útvonal megtervezése is ("az szép, ami nehéz")... shothaul viszont egyértelműen nagyobb sűrűségben tartalmaz eseményeket...
eddig keveset repültem másodmagammal, még kevesebbet csapatban, parallel approach-ból pedig eddig 4 jutott nekem...
groupflight-ból csak 2 BAV overnighters eseményen vettem részt - mint a neve is sugallja, British Airways Virtual szervezés, és elég hosszú, már-már hajnali leszállással... az első összefoglalója: [link]
másodmagammal elsősszőr spontán repültem, szintén longhaul (EGLL-OMDB), majd Geryson-nal (CYVR) longaul, és nemrég gabitoo88-cal két shothaul (EGLL-LFMN, LHBP-EGLL)... számomra mégis ez a két rövid volt a szenvedősebb...
és akkor már leírom a parallel approach-okat is, egyszer spontán alakult ki olyan helyzet EGLL-en, hogy nagyon közel volt az érkezési időnk (talán meg is egyezett), így mivel nem volt ATC, a normális gyakorlattal ellentétben egymás mellett tettük le a két gépet... ezt követte a fentebb már említett OMDB, CYVR és LHBP-EGLL út... különleges élmény egy ilyent is összehozni...
videózás jó dolog, netezés se rossz, kimondottan dolgozni/tanulni viszont nem lehet közben, ez tapasztalat...
megint de sokat szövegeltem, bocs...
-
Gizmo94
veterán
válasz
Falconer #5487 üzenetére
Én nem tudom, de ha igen, akkor az FSX-et nem kellene bántani. Egy giga rammal nem fog elmenni.. Nálam csak 2.8 g-t lát az XP ezért csak géptesztre tudom használni az XP-s FSX-et, mert pont belefér a takeoff és egy kis keringés, aztán hamarosan oom.
Story: Egyszer régen Cintulával készülődtünk repülni MD11-gyel egy tutorialost, msn-en szervezkedtünk, de vagy egy óráig, bár inkább tovább. Hatalmas előkészületek, stb. ezt írd az fmc-be, azt írd, bentvan? Bent. Waypoints, sid-stars, benya, komoly előkészületek. Minden megvan? Meg. RW-n vagy már? Aha. Akkor go. Go.. Hittem én, mert ekkor: OOM.. your computer run out.... change your settings. Mondom, aha minnyá change, fejszével. A r**** k****k********anyádat.
Ennyit a ramhiányról dióhéjban..
-
Gizmo94
veterán
válasz
Falconer #5412 üzenetére
Én teljesen egyetértek a véleményeddel. Kb. ennyiből áll, meg egy rakás számolásból és tervezgetésből ctd előtt.
Long haul alatt én is filmet szoktam nézni vagy youtubet orrba-szájba.
Ja, nekem egy Logitech extreme 3d pro-m van, olcsó joy, de szvsz megfelel tökéletesen.
-
Korcsii
őstag
válasz
Falconer #5390 üzenetére
elvileg jah, de gyakorlatilag pl a pmdg gépek nem engedik beleszólni a saját dolgukba... persze ott nincs is rá szükség, csak egyszer valamiért kipróbáltam...
birdstrike-tól meg lemaradtam... hungarocontroll játékában approach-kodtam a 3. szinten... de túl kicsit a képernyő ekkora forgalomhoz...
-
Gizmo94
veterán
válasz
Falconer #5157 üzenetére
Az valószínű,hogy így fog felépülni a marketingstratégia.. A második felét pedig csak reméljük, majd elválik.
Fatal: szerintem is pofátlanul drága minden kieg. Amennyiből összeáll a "normális" kinézet, már egy durva gépet vehetsz, nem egy játékot. A másik az,hogy az ember amúgy is fenntartásokkal ad ki pénzt olyan dolgokért, amiről tudja,hogy amibe integrálni szeretné alapból szar, tehát az eredmény valahol borítékolva van..
-
AirBooms
addikt
válasz
Falconer #5135 üzenetére
Miért ne lenne az FS9-nek elég mondjuk az i7? Nálam még egyszer sem fordult elő olyan, amiket te írsz. Sosem esik le az FPS 18-ra, de még 22-24-re sem. Fix 39.9! Pedig aztán van grafika, meg miegymás. A REX-ben 1024x1024-es felhők...!!!
Honnan lehet tudni, hogy procilimites? Hát pontosan onnan, hogy tök mindegy, mit csinélsz a VGA-va, ha bekapcsolod vagy kikapcsolod az AA-t és az AF-et, akkor is ugyanannyi lesz az FPS-ed... -
AirBooms
addikt
válasz
Falconer #4922 üzenetére
Két lehetőség van: vagy még tervezéskor (pl. én FSBuilddel tervezek) beviszed az épp aktuális SID-et, STAR-t, ekkor a Radar Contact ezt az útvonalat fogja neked "közvetíteni".
A másik, célszerűbb, hogy megközleítéskor, amikor már tudod, mi lesz az aktuális STAR, egyszerűen kérsz egy visual app-ot, s akkor békén hagy, nyugodtan lerepülheted a STAR-t.
Egyébként többek között ezért (is) mondtam, hogy sajnos nincs tökékeletes ATC program FS-hez - de még mindig ezerszer jobb, mint a beépített. -
andorra
őstag
válasz
Falconer #4317 üzenetére
Idézet az IVAo ismertető oldaláról:
Ha repülni kívánsz, szükséged van egy polgári repülőszimulátorra (Microsoft Flight Simulator, X-Plane, Fly! II, PS 1.3). Ezek mindegyikéhez léteznek kis programok (kliensek) melyek telepítéskor beépülnek a szimulátorba és engedélyezik a pilótaként való csatlakozást. Ha Microsoft Flight Simulator 2002 / 2004 / FSX-et használsz (mint az emberek túlnyomó többsége), az IVAO által fejlesztett IvAp klienset kell telepíteni, majd a szimulátorban az IVAO menüpont alól elindítani. X-Plane-hez az X-IvAp a használatos program.Tehát mindenki látja a többieket, bármelyik szimulátort használja. Szerintem kb.15 FS2004 felhasználóra jut egy (többnyire kezdő) FSX-es az IVAO-n. Általában 300-1000 felhasználó repül, irányít egyidőben.
-
AirBooms
addikt
válasz
Falconer #3933 üzenetére
Nem ezzel van gond, én is sok helyen jártam a világban, s felülről is sok napszakot sikerült már megszemlélnem. Ám felénk egyszerűen nincs olyan sárgás-narancsos esti sötétedés, mint amit a REX produkált. Persze, később, amikor beleturkáltam, akkor ez ki is derült. Egyébként az tetszik benne, hogy mintha sokkal jobban elhúzná az átmenetet a világosból a teljes sötétedésig. Korábban az FS-ben ez viszonylag gyorsan lezajlott, ami nem teljesen valósághű. Amúgy eddigi valós repüléseim közül az tetszett a legjobban, amikor decemberben Koppenhágából repültünk az Északi Sarkkörön túlra napközben... S közben szépen lassan besötétedett, a napból egyre kevesebb látszott mögöttünk miközben mindenféle érdekes színekben pompázott mögöttünk a látóhatár.
-
sucec
csendes tag
válasz
Falconer #3627 üzenetére
az addig ok, itt el is magyarázzák, hogyan cserélnek kereket, de a kettő azért nem ugyanaz:
http://www.youtube.com/watch?v=QbzK6spHyhQmindig csak az egyik kereket emeli meg, a többin nyugszik a gép.
A dreamliner honlapon levő videón pedig csak az van, hogy az egyik felét tesztelik, de nyílván a kettőt egyszerre is kell, hiszen ha az egyik oldal nem nyílik le, az majdnem ugyanolyan rossz, mintha semelyik sem... (sőt talán még rosszabb is, mert akkor az egyik szárny a földet súrolja....)
attól persze még biztos van néhány fix alátámasztási pont, amelynél fogva meg lehet emelni az egész gépet....
egyébként jut eszembe egyszer már volt szerencsém eljutni a lufthansa szerelő műhelyébe, de akkor ez még nem jutott eszembe....
Oda kell menni megkérdezni...
Ha esetleg szerveznék egy túrát, érdekelne valakit?
Üdv
sucec -
Gizmo94
veterán
válasz
Falconer #3491 üzenetére
Csak egy olyan lehetőség van, hogy ha már használod az Ultimate Terrain X -et, akkor nem a teljes fájlkészletet telepíti, hanem csak azt írja felül és elvileg ez pont azért lenne,hogy ne ütközzön.
Sajnos nem ér semmit, mert én felraktam így is-úgy is és mindenképpen összekeveredtek az utak, ami teljesen életszerűtlen és lesújtó látványt adott.
Már maga az UTX Europa sem volt jó ebben a tekintetben, mert az utak pontatlanok és rondák voltak, az autók összevissza mentek néhol, jóval az utak mellett a "zöldségben" ,de az még hagyján volt.
Ez a kettő együtt és a GEX Eur magában is egy silány szar, ami azért dühítő, mert nagyon szép kidolgozású lenne, de így értékelhetetlen, szánalmas és béna.
Én is letöröltem a francba, sajna a backupot is elrontotta, így a guano textúrái megmaradtak a következő FSX reinstallig, azt hiszem.
Ezt így semmiképpen nem lett volna szabad kiadni, ez az egész egy szégyen. -
Gizmo94
veterán
válasz
Falconer #3332 üzenetére
Kíváncsi leszek majd rá..
Azért egy Flightsim- et nem egyszerű feladat lehet összehozni. Az Aerosoftnak van néhány kevésbé és néhány teljesen profi add-onja, lehet,hogy képesek lesznek rá..
Most telepítettem tőlük pl. a Flight Deck Companion Live Cockpit progit és nagyon tetszik. Ez az add-on nekem nagyon tuti, pláne a virtual copilot nem semmi, de az egész nagyon élethűvé teszi a repülést.Itt olvasható róla teszt, akit érdekel: http://www.avsim.com/pages/0307/FDC/FDC.htm
-
andorra
őstag
válasz
Falconer #3195 üzenetére
Leírtam, hogy nem csak az FS9 fut nálam, hanem egyéb programok is egyidőben, az IVAO-n közlekedéshez pl. különböző segédprogramok, most nem sorolom. Tehát a memóriát nem csak az FS9 használja. Emellett a memory out hosszabb utaknál jelentkezett, többnyite 2-3 órai repülési idő között, függetlenül a helytől és attól, hogy vannak-e kiegészítő scenery-k, vagy egyáltalán nincsenek.
Elolvastam, amit angol nyelvű fórumokon a memory out kapcsán találtam. Itt több helyen is ajánlották az FS9 könyvtár root-ban történő elhelyezését, ennek kapcsán, valamilyen hivatkozással, amit nem jegyeztem pontosan meg.
Ajánlom a te figyelmedbe is az angol nyelvű fórumok tanulmányozását, mivel ott egyrészt több információhoz lehet jutni, valamint tapasztalható, hogy eltérő véleményt, milyen kultúráltan és indulatoktól mentesen fogalmaznak meg. -
sucec
csendes tag
válasz
Falconer #3195 üzenetére
Régen voltak ilyen ingyenes memória takarító progik. Esetleg ilyesmivel próbálkoztatok?
Egyébként ez számomra is fura, hogy hogy tud ennyi memóriát zabálni....?
Egy komolyabb linuxos szerver több alkalmazással 4 giga fizikai mem. esetén 0 byte-ot swap-el, akkor nehogy már egy FSX-nek 10-20 giga swap kelljen.....
Üdv
s -
andorra
őstag
válasz
Falconer #3183 üzenetére
Próbálj meg pontosabban értelmezni !
Nem mondtam, hogy az FS9-nek 24 giga vram kell.
Nálam az OOM hibát semmi mással nem tudtam eddig megszüntetni, csak ezzel.
Ezt írtam le. Mások is kipróbálják majd, ha szükségesnek látják, semmilyen kárt nem fog okozni.
Halmozz el minket más, jobban használható tanácsokkal ! -
Gizmo94
veterán
válasz
Falconer #2440 üzenetére
Mint írtam, nem a strobe villogott ahogy vártam, hanem a nav lights, de az összes, mint egy eszement. Rém szarul nézett ki, nappal is centis csóvákat hajigált, kb. fetrengve röhögtem rajta.
Nyilván valami idióta által beleturkált verziót sikerült letöltenem és bár lehetett volna rendezgetni a cfg-ben a hozzárendelt fényeket,hogy minden a helyére kerüljön, inkább lemondtam róla és kivágtam az egészet.
Amint most az FSX-et és szFS9-et egyaránt az összes létező kiegészítőikkel együtt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Lenovo ThinkPad T14 Gen 3:i5 1250P(12mag),16GB,512GB,14"matt TOUCH,vil.HU bill,Lenovo gari 2026.6.25
- Amazfit Gtr 3 Pro okosóra dobozával újszerű állapotban
- i3-8100 + ASUS H310M alaplap + 8GB RAM egyben (félkonfig)
- Asztali PC , R5 5500 , RX 6700 XT , 32GB RAM , 512GB NVME , 1TB HDD
- Sony PlayStation 5 Fat 825 GB eredeti doboz, gyári kontroller
- Csere-Beszámítás!AMD Asztali számítógép PC Játékra! R5 5600/ RX 6700XT 12GB / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- FÉL ÁR ALATT! Lian Li UNI FAN SL120 RGB 1db-os és 3db-os ventilátor szett garanciával
- Csere-Beszámítás! AMD Számítógép PC Játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 256SSD+1TB HDD
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest