- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
Új hozzászólás Aktív témák
-
mjani1172
addikt
Egyébként ez egy régebbi kép, én már több helyen láttam.Most van egy kínai autó mánia, (itthon még jobban),de aki műszaki beállítottságú és ismeri a kínaiakat, azért az óvatos. Egyébként nem tűnnek rossznak, meglepóen jó a kidolgozás és az anyaghasználat. Én az alkatrészre leszek kíváncsi és későbbi hibákra, élettartamra. Viszont itt már az európai belsőégésűek is letérdeltek, pedig ez lenne az ütőkártya a kezükben.
-
mjani1172
addikt
válasz
axioma #16589 üzenetére
Nagyon érdekes mert én meg pont a másik oldal vagyok. Hagyjuk a statisztikát.
Rengeteg autóm volt és mentem is amikor lehetett. (Meg amikor nem.) De valószínűleg jobb utakat tudtok, ahol nem mérnek, nincsenek sokan, és egy ilyen 1000 Le-s (de mondhatnék akár 200 LE-t is) ki tudtok használni. Én sajnos nem. Egy nyomorult Dokker -el sem lehet normálisan elindulni, mert mindenki tötymörög, 42-45 fölé már nem is megy senki.Minek extra gyorsulás?
Ma elmentem a Mom parkba Szentmihályról. Csak a Kerepesin 2 helyen mértek. A Fogarasin szintén. Onnan befelé már nem is lehet az 50 et sem elérni,10 perc alatt sem.
Az M7 Balaton felé? Lépésben megyünk. Hol lehet bátran (nagy tempóval) előzgetni? Hol lehet valóban kiautózni egy erős autót, anélkül,hogy elvegyék a jogsidat?
Ezt most komolyan kérdezem. -
Vesa
veterán
Ez milyen anyagból lehet?
Minőségbiztosítás?
Omoda 5, szimplán kiesett a futóműve menet közben. Ha ez pályán történik, meghalnak az utasok. -
stellaz
veterán
Azért a jól harap és a 6,3 sec alatt 200-on az nagyon más dimenzió. Nem véletlen, hogy erősebb versenyautókba licenszel lehet csak beleülni, ez meg kb erősebb és nehezebb szinte bárminél.
-
axioma
veterán
válasz
mjani1172 #16588 üzenetére
En vagyok az aki eleg sokadik pontig csak A-bol B-be nezi az autot, de amikor atultem a fustosbol az ion-ba, bizony gyorshajtas nelkul is nagy elonynek erzem az (ahhoz kepest) extra gyorsulast, foleg indulasnal, a _biztonsag_ javara, nem pedig az orultkodesnek. [Ugye itt altalaban beszelunk rola, mert a baleseti statisztika vs. nagy gyorsulas korrelacio volt a tema, nem az atlag e-autonal is erosebb, extrem gyorsulas. Azt a szintet megkapod csak a technologiai kulonbsegbol, nem pedig kulon ezert csinaljak.]
-
mjani1172
addikt
válasz
axioma #16583 üzenetére
"a gyorshajtas maga fgtl a gyorsulas merteketol,"
Igen, de nem mindegy, hogy azt 0,8 sec alatt éred el, vagy 6 sec alatt és kétszer váltasz meg kuplungolsz. Persze ez olyan mint egy kés, van aki kenyeret ken vele, van aki meg hasba szúrja a másikat. De én nem ezért tartom hülyeségnek, hanem azért mert olyan valami amit kifejlesztenek, sok pénzbe kerül és értelmesen használhatatlan jóformán.
Mint egy 50 milliós táska.....
Most voltam Németországban. Folyamatosan mérnek, pályán is városban is. A magyar helyzet 100x enyhébb. Egyszerűen használhatatlan egy ilyen erős autó. -
Doki16
addikt
Eladtam a kis Ioniq 28-at, ez az egyik leggyengébb villanyautó. Mindössze 120 lóerő. Ezt is végig eco módban használtam, tehát még gyengébb volt. Egy hétig egy Tesla Model Y LR-el jártam utána. Nagyon élveztem a számomra brutális gyorsulást, de miután kiszórakoztam magam, 5 "padlógáz" után be raktam chillbe. Nekem túl erős volt az ECO Ioniq után.
-
axioma
veterán
sztem reszben azert is, mert (a legtobb) mar gazelengedesre fekezodik, igy azonos reakcioido eseten kevesebb a fektavolsag
a gyorshajtas maga fgtl a gyorsulas merteketol, a sebessegtullepesi hajlam meg fuggetlen tole, a jobb gyorsulas meg segithet szar helyzetekbol jobban kijonni (vagy eleve kevesebb kockazat van hasonlo besorolasnal, ilyesmi) -
moleculez
veterán
-
moleculez
veterán
válasz
stellaz #16578 üzenetére
Nagyon frankó lehetett, bakancslistás.
A közelemben van lehetőség Lotus Eletre-t próbálni, az is vaddisznó egy EVCsak időt kéne keríteni
Szerintem az nagyon nem frankó hogy 800-1000LE autókat az utca embere bemegy és megvesz, és átül a Passatból azt gyiaaa.
Elrúgja mint paraszt a taknyát mer ‘mietmegy gecc’ skill meg az ablakba’, hogy érezze mikor kell megfogni. Ott valami 3s körül a 0-100, sokan pánikrohamot kapnak ha mellberúgja őket a nyomaték. -
stellaz
veterán
Ma volt alkalmam kipróbálni egy Tesla Model S Plaid-et. Ez egészen elmebeteg dolog. Úgy gyorsul, hogy az valami elképesztő, 110-ről 190-re úgy megy fel, mintha hátba rúgták volna. Ezt a szintet még kőkemény verseny autók sem tudják feltétlenül, ez meg utcai szedán. Élménynek jó volt, egyébként sok értelme nyilván nincs a dolognak.
-
biga
őstag
válasz
mjani1172 #16575 üzenetére
A közbeszéd vilagszerte mindenhol szörnyü iranyba megy. Siman lehet fasiszta nacizni, vagy büdös komcsizni, libsizni, büdös zsidozni is, függetlenül attol, hogy van-e alapja vagy sem (értem ez alatt azt, hogy van alapja, a kulturalt közbeszédnek akkor sem kellene ezt kinyilvanitania).
Azért, hogy ide jutottunk, sok minden tehetö felelössé, többek között a Trump féle buta narcisztikus barmok is, illetve az Elon Musk féle 'nekem mindent ki lehet mondani, mert csak" hozzaallassal.
Musk alapvetôen egy üzletember, és a mai vilag mércéjében ö valaki, aki elért valamit. Persze ehhez azt a mércét kell alkalmazni, ahol az emberi érték a megszerzett vagyon mentén van felallitva. önmagaban ez nem lenne egyedelülallo, van rajta kivül még elég sok hozza hasonlo.
Viszont igen kevesen tesznek meg mindent azért, hogy vilagga kürtöljék a gyakran durvan szélsöséges, nem egyszer konteokon alapulo megnyilvanulasaikat. Ezt megfejeli az olyanokkal, mikor nyiltan szol bele - ismetsége és pénze hatalmanal fogva - töle teljesenmas kulturaban, élethelyzetben lévö embercsoportok, orszagok életébe, amikhez semmi köze, viszont cserébe tud kart is okozni vele. Es bar személy szerint én ezt Trump esetén is nehezen viselem, de ö legalabb megvalasztott politikus, tehat mondhatni, hogy öt pont erre hatalmaztak fel (sajnos).
Es mindezt ugy, hogy ö maga egyaltalan nem türi az öt érö kritikakat, sôt, mindent elkövet, hogy azokat cenzurazza.
Sok embernél ez vagja ki a biztositékot, ez teszi öt sok szmpontbol vallalhatatlanna!
"A cipész maradjon a kaptafanal".
Mint irtam is, nem szabad elvitatni az érdemeit: a Tesla nem lenne az nélküle, ami, vagy a SpaceX sem létezne az ö almai és képességei nélkül.Még akkor is, ha valojaban alig kis szazaléka a tôrekvéseinek lett müködöképes, ezek igen is eredmények.
Ami viszont ezeken tulmutat, 'amikröl irtam), az valoban tisztan politika, méghozza pont ö tette politikava, mikor ugy döntött, hogy politikusként nyilvanul meg. Viszont nem érti (ö sem) a politikat, mert a politika eredetileg nem a megosztasrol, hanem az összekapcsolasrol szol(na).
Tehat ha felhanytorgatod, hogy ez csak politika és hisztéria, akkor kérd rajta szamon, hogy miért az, mert ö tehet rola a legjobban... -
mjani1172
addikt
Én úgy gondolom, csak gerjesztik ellene az indulatot. Nem hülyébb mint egy éve
, de a hiszti ellene az nagyon nagy. Én szerintem ez politika, és baromság.
Több helyen nácinak és fasisztának nevezik! És ezt nyugodtan meg merik csinálni, le merik írni. Azért ez sem normális. -
Tiédetis
senior tag
sziasztok
ioniq 5-ről van-e valakinek tapasztalata? Minőség, megbízhatóság? -
biga
őstag
válasz
WiZARD #16572 üzenetére
Ha megnézed, a cikk is kérdöjelesen ir rola, mint felmerül pletyka. Siman lehet, hogy nem igaz, bar egy twitteres cafolat erre még közel sem bizonyiték, ismerve a hatterét
Magan véleményem szerint inkabb jot tenne a Tesla-nak a tavozasa.#mjani1172: nem tudom, hogy Musk ellenesség-e vagy sem, azt meg, hogy baromsag-e, plane nem. Majd meglatjuk. üzleti szempontbol vannak komoly érvek mellette, függetlenül attol, hogy valaki szereti vagy sem Musk-ot. Megoszto személyiség, ami lehet jo vagy rossz az adott üzletnek. Az elmult idöszak alapjan a Tesla-nak inkabb rossz, ezért nem lenne megleö. Persze ezt valoszinüleg nem igy fogjuk megtudni, inkabb ugy, hogy majd egyszer csak Musk kijelenti, hogy mar nem érdekli a Tesla, inkabb massal fog foglalkozni a jövöben
Ja, vannak és voltak mindig olyan különleges személyiségek, akik megosztoak voltak a zsenialitasuk mellett. Pl pont az altalam is emlitett Steve Jobs is ilyen volt. De bevallom én hirtelen kevés olyat tudok felsorolni (valojaban most egy sem jut eszembe), ami ennyire szésöségesen megoszto lett volna az elmult mondjuk 100 évben, plane ilyen széles rétegek között. Es amikor megosztot mondok, akkor valojaban finoman fogalmaztam
Latni kell az érdemeit, mindenképpen oriasi hatasa van a jelen technologiajara, de ez nem menti fel öt a szélsöséges megnyilvanulasai és tettei alol. -
mjani1172
addikt
Ez Musk ellenesség egy baromság.
Nyilván van a csávóban flúg, ami eddig is volt, de melyik techmilliárdosban nincs?
De nem ezért van a gond, hanem Trump miatt.
Szerintem ha jól döntenek akkor valami afroamaerikai, enyhén túlsúlyos,baloldali, nem bináris nőt tesznek meg. Akkor aztán odacsapnak politikai alapon a jobboldalnak és a gazdaságnak egyaránt..... -
biga
őstag
[link]
Van remény arra, hogy a Tesla - legalabb is az igéretek terén - idövel ujra komolyan vehetö gyarto legyen
Mondjuk remélem, hogy ez nem fog az esetleges innovaciok karara valni (mint pl az Apple-nek Steve Jobs nélkül...). Az senkinek sem lenne elönyös. -
mjani1172
addikt
válasz
ParmaBoy #16562 üzenetére
Akartam egy új villany teherautót. Most még nem vettem volna meg de a kereskedő is engedett, és a 3.6 sem rossz.Végülis ez a cél.
ÁFA vissza rögtön, és ha (még nem kaptam meg) lejön belőle 3.6 mill, akkor ennyi.
Ez a pénzügyi tudatosság érdekes dolog, én egy kicsit túlmisztifikáltnak látom sok esetben. (pl befektetések, de ez már nem ide tartozik. ) -
FIREBLADE78
addikt
Akkor nem lesz kocsi,plusz lízing lett volna. Off.
-
ParmaBoy
tag
válasz
mjani1172 #16561 üzenetére
Nyilt vegu ki van zarva, afat nem tudsz visszaigenyelni, kkv eseten a tao-bol leirod a kamatot.
De oke, ha a merleged el akarod tolni es ue-t csokkenteni akkor nem rossz, csak tokefinanszbol kell megoldanod. Van az az eset, amikor jo, csak keves. Tobb az a "jo magyar" ceg, aki nem tudatos penzugyileg. Remelem Te nem ilyem vagy. -
CharlieDrop
veterán
válasz
FIREBLADE78 #16558 üzenetére
Él, de a keret kimerült, ugye még adhatsz be, de már koránt sem biztos, hogy kapsz pénzt
-
ParmaBoy
tag
válasz
FIREBLADE78 #16558 üzenetére
Nem, minuszos mar. Csak ugye eptk-n be lehetett adni, utana jon a jogsultsagvizsgalat (hianypotlas max 1x es utana tisztazando kerdesek, de ez egyszerusitett eljarasrendu), vannak visszahulloak, akik nem felelnek meg a felteteleknek. Ez ennyi volt szvsz. (Es eleg is, nem erte meg egy penzugyileg tudatosan mukodo szervezetnek, foleg kkv szektorban)
-
FIREBLADE78
addikt
Villanyos pályázat él még? Ellentmondó információt találok róla.
-
WiZARD
addikt
Én nem fogok győzködni senkit.
Ha úgy jó neked, akkor elhiszed azt amit az első videó el akar hitetni veled. Ha akarod utánakeresel, van pár videó ami szétszedi az eredetit, kipróbálja, stb.
Hogy van-e/volt-e Musk politikai nézetei miatt szándékos Tesla lejáratás, fikázás az elmúlt hónapokban a liberális/baloldal részéről, arról is lehet vitatkozni, de én nem fogok.
A Luminar autóipari beszállító, szóval bőven van köze.
Hogy a videó készítésekor számított-e MR és a Luminar CEO-ja milyen baráti/pénzügyi kapcsolatban van, azt mindenkinek a fantáziájára bízom. Luminar tőzsdei árazásának alakulását is meg lehet nézni. -
Semin
őstag
válasz
gorbep #16549 üzenetére
Az ioniq-ban mi van? Mert az se ködben, se olyan esőben ahol már konkrétan 3m se látni nem kapcsol ki.
Volt itt egy régebbi storym, ahol egy viharban nem égett az előttem haladó féklámpája. Ha nem adaptívval megyek tuti ráfutok, így lefékezett az autó. Esélyem nem lett volna észlelni a lassulást a látási viszonyok miatt. -
Vesa
veterán
válasz
WiZARD #16546 üzenetére
Semmilyen Tesla lejáratás nincs ebben a videóban, bármilyen kamerás rendszert mutathattak volna, bármilyen autóban. Az meg nem kérdés, hogy a LIDAR mennyivel hatékonyabb a sima kameráknál, mivel teljesen más elven működik, ebből kifolyólag, értelemszerűen amíg a lézer működésében nem jelent korlátot az eső vagy a köd, addig a kamerának igen. Futtathatsz akármilyen szoftver verziót, ha egyszer a kamera nem látja a tárgyat.
(az autóban pedig gyári LIDAR van, semmi köze a haverja hordozható verziójához, amivel a videó elején mókolnak)
-
WiZARD
addikt
Az ugye megvan, hogy ezer sebből vérzik ez a videó, a lidar gyártó cég CEO-ja egészen véletlenül a készítő haverja, régi software verzió fut a Teslán, és még az sincs bekapcsolva, stb. ?
Amikor nem a lidar tolása/Tesla lejáratása a cél, akkor megáll a Tesla
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
Még az előző tulajnál cserélték a csapágyat a márkaszervizben, ennek ellenére úgy megdöglött az egész, hogy javíthatatlan volt. Az egész hajtóművet cserélni kellett. Ma már talán van bontott is, nem mentem utána, mert a gari miatt nem kellett. Azért az látsizk, hogy lehetnek masszív kiadások ezzel is. Bár tény, hogy 4 év alatt nekünk is csak ez volt, illetve a szokásos reteszmotor csere, de azt megelőzésképpen cseréltettem ki, mielőtt még megszivatott volna. Fékbetét még az eredeti gyári, 138k km-nél. Lassan azt sem ártana cserélni, bár még mindig csak kb. félig van kopva, de már nem bízom túlzottan az anyagban.
-
WiZARD
addikt
válasz
CharlieDrop #16538 üzenetére
Ha csak számolgatni akarsz akkor 90%-os akkut beírva szerintem bőven jó vagy.
Nem +-2%-on fog múlni. -
-
WiZARD
addikt
válasz
CharlieDrop #16534 üzenetére
milyen appok?
abrp számol vele, ha megadod
-
Semin
őstag
válasz
mjani1172 #16531 üzenetére
Egyszerű szarkazmus, bár gondoltam esetleg nem jön át ezért még oda is írtam…
Én mindentől mentesen használom az autót 5 éve.
Egyetlen Ft-t nem kellett a kötelező szervizeken kívül rákölteni.
Ma jöttem az autóval 300km-t reggel óta annyival, amennyivel max lehetett. ( sajnos a terelések erősen lassítanak vannak 80-100-as szakaszok is, és bekaptam egy 3km dugót) 130 tempomat, és végig klíma (23C).Ez az amit semmilyen más autóval -a kategóriájában - nem csinálsz az ioniq után és bizony ezért fizetsz.
A Nissanok egyetlen dologban nagyon rosszak, és az az akku degradáció, ami nem 800k-s hanem sokmilliós tétel.
Nem temperált az akku és ezt sehogy sem lehet kikerülni.
Ps:
Az úton egyetlen Chademo sem működött, pedig az oszlopokon a CCS ment hibátlanul. Ez már a direkt kicseszés kategória. Jah és ha appban most ránézek patikán zöld de ha az oszlop mellett áll már piros. -
CharlieDrop
veterán
Hajjaj. Ilyenekben nem is matekozok.
De pl. Pünkösdkor lesz egy focitornája a gyereknek
Horvátba. Na a dízellel csak 6 óra. Kérdés milyen villanyos csinálja viszonylag rövid idő alatt.
Egyelőre 10 millás kategóriába egy model 3
lr lenne a nyerő, de ugye az ilyen appok nem tudnak számolni az akkudegradációval.
Úgyhogy mindig azt mondom mindenkinek mások a
preferenciái. Valakinek lehet belefér a karbantartási összeg -
moleculez
veterán
Sajnos azok az idők elmúltak, valahol a kettes Golf idején hogy az autón ha valamit szerelni kell akkor ne kelljen jelzáloghitel az ingatlanra.
Tényleg bármit kell szerelni manapság az 100k alatt felejtsd el. Ha maga az alkatrész nem drága mert egy 300forintos szenzor akkor meg olyan helyen van hogy le kell bontani a fél motort akkor a munkadíj a copó.Nekem az előző benzinesem:
CVT váltó megmakkant, asszongya a szaki egy ezresről (angol font) indul(!) a buli, aztán kitudja hol áll meg, és milyen lesz. Ja, mi nem vállaljuk amúgy. -
PeterZZ
kezdő
Egy kis elektromos autonak (pl zoe) mennyire problema ha dec-aprilisig allna hasznalat nelkul egy parkoloban? -15fok nem ritka hetekig. Vagy inkabb egy kis benzines?
-
mjani1172
addikt
Bár sértődést vélek felfedezni, de azért leírom mert tipikus MA forumozás amit nyomsz.....
1. Nem vagyok rá kíváncsi, sőt le..arom. Sosem veszek ilyet. A kérdező két modell közül szeretett volna dönteni, arra írtam, hogy a Nissan általában olcsóbban üzemeltethető a többség szerint. Ha szerinted nem így van, (akár még igazad is lehet, hiszen én is csak egy véleményt írtam, nem tényt) azt le lehet normáisan is írni.
2.Ez egy fórum ahol mindenki leírhatja a véleményét, még hibákat is. Számomomra értelmezhetetlen ha valaki hisztériázni kezd tamikor a öbb éves autójának a tipus hibáit emlegetik. -
Semin
őstag
válasz
mjani1172 #16525 üzenetére
Ha egy listára vagy kíváncsi :
- fejegység : 500-700k
- klíma kompresszor : 800k
- klíma hőcserélő 500k ( szerelési horror)
- tolatókamera : 150k
- kilincs kapcsoló : 100k
- retesz : 100k
- kormánycsapágy : 300k
- motor csapágy 600k
- hajtómű csapágy 600k
- kisakku 80k ( nem gyári 40k)De ebben nincs benne minden,ami a fórumon valaha tönkrement valakinek!
Bár azt pletykálják több 100 tulajdonos pedig ezen meghibásodásoktól mentesen használja az autóját.
Ám ha valakit elér bármelyik hiba, azt illik mindenhova 2x bekommentelni, mert attól megjavul.#Sarcasm off.
De ha azt veszem alapul, hogy az első lámpa 800k ( darabja) a nappali menetfény 300k(/db) , akkor semmi kirívó.
-
biker
nagyúr
válasz
mjani1172 #16527 üzenetére
mint anno utánajártam, a dci motorok közül csak szar és nagyon szar létezik, szóval nagyon nem nyúltam bele.
a VW is olajzási gondokkal küzdött, minden amiben VGT turbó volt, az beszoruló lapát gondokkal küzdik, a toyota-mazda sor nagynyomású pumpa és befecskendező gondokkal, ami inkább milliós tétel volt akkor is, 4 befecs + minden cső cserea mai benzines autók ahol már szintén van turbó, és beintegrálják a leömlőbe amit meg a hengerfejbe, és csak egyben cserélhető. szerintem nincs olcsó autójavítási számla, max a gumicsere.
A féket se mondanám olcsónak, mert pont az említett rönyó esetében, a hátsó tárcsa cspággyal és ABS jeladóval együtt cserélhető, egybesajtolt egység, 110e volt párban. mai áron 250e? ha felszorozzuk. Hát ott is pislogtam ám... -
biker
nagyúr
válasz
mjani1172 #16525 üzenetére
2011-2012-ben a megane dci-ben 330e volt a főtengely csapágy csere, és 250e a turbo (felújítás és ki-be szerelés), mivel "gyári hibás" az olajkezelése, mikor 0.1bar az olajnyomás, már elalszik az olajlámpa, holott 0.5 kell a motornak, vagyis kenetlenül járhat. és szépen mindkét eszköz meghal.
mai áron mennyi a 13 évvel ezelőtti ár ha felszorzod?
akkor nem sok egy mai áron 4-600e csapágycsere szerintem. -
mjani1172
addikt
Most tényleg nem a vita miatt, de 600 ezer is rengeteg pénz, és a végén nem is annyi lesz....
Ez mellett szomorúnak tartom, hogy itt is szóba kerül, többen is tudtok erről.Akkor ez nem ritka, nem olcsó, és ez egy fődarab, aminek azért illene sokkal többet kibírnia.És nem félmillió km- futott autókról van szó. Én még több (talán kormánymű? és hőszivattyú ) problémát is hallottam. -
Semin
őstag
A csapágy cseréket már jelenleg is profi módon megoldják 600k-ból szervizben, garanciával. Ha pedig maszekhoz mész ( nem Jimmy) akkor 400k alatt megvagy. Egyre többen állnak rá a dologra.
Ha nem figyelsz a búgó csapágyra és tovább hajtod. akkor persze most is tud nagyon drága lenni… -
moleculez
veterán
Eközben Kína már megawatt töltéssel dobálózik.
-
Doki16
addikt
válasz
moleculez #16512 üzenetére
Nincsen 450-es leaf. 40-es van és azzal van partiban, mert a Leaf 2 is szeret jó degradalodni a rapidgate miatt, de csak úgy alapból is.
mjani1172: Már ez sem igaz, hogy drága lenne. Igazandibol nem olyan elromlos fajta. Nekünk a négy év alatt a toltoretesz jött elő és a jobb hátsó ABS szenzor. A reteszmotor csere 60k volt a a jobb hátsó kerékcsapágy pedig 23k. Ennyi volt 4 év és 60k km alatt. Egy pollen szűrő hozzá 2k. Egyedül a hajtómű csapágy a nagyobb kiadás, de azért arra is megvan már az olcsóbb csere. És amúgy aki utána olvas tudhatja, hogy hogyan lehet elkerülni vagy legalábbis elodazni a hibát. Meg aztán ezt lehet úgy nézni, hogy ez a kocsi nekem 60k km alatt megspórolt egy 6 litert fogyasztó benzineshez képest egy szép összeget.
-
Kroni1
veterán
válasz
mjani1172 #16517 üzenetére
A fb csoportban tényleg van pár sztori, a legtöbb esetben kisakku, vagy valamilyen elektronikai gond szokott lenni, sajnos előfordul.
Az alkatrész hibalista kopp-kopp nálam nem túl nagy a 28-asnál, a kormányon cseréltem a gombokat mert kopott volt a hangerő állító és a tempomat gomb, ez 20e volt bontottan, én cseréltem őket. Az előző tulajnál megvolt a reteszmotor csere, ez olyan 60-100e közt van ha szervízben csinálják. Mást eddig nem kellett ezen cserélni szerencsére, a kocsiban 225e km van, mostanában (még a téli gumi van fent) 240km hatotávot ír reggelente. Gyáriak benne a csapágyak, Solymáron megnézték vételkor, azt mondták rendben van.
A kereskedésben valóban vastag a ceruza, de szerencsére ehhez is sokminden kapható bontottan, elég sok ioniq jött be külföldről.
-
Doki16
addikt
-
Vesa
veterán
válasz
hdanesz #16508 üzenetére
Lényeg: A Leaf-en olyan villámtöltő csatlakozó van, amit már kivezetnek a piacról, így csak kevés nyilvános töltőn találni, ergo, problémásabb az autó töltése nyilvános töltőkön.
Probléma 2: A Leaf akkumulátora nem rendelkezik aktív hűtéssel (pl, vízhűtéssel), ezért ennek a típusnak az akku degradációja (leromlása), gyorsabb, mint más típusoké.Összegezve: én már nem vennék Leaf-et!
-
Kukipapa_rr
tag
válasz
hdanesz #16508 üzenetére
Kicsit rendszerezem:
AC (váltakozó áram, otthoni és lassúbb töltők, max. 22 kW) csatlakozó típusok: Type I, Type II
DC (egyenáram, villámtöltők) csatlakozó típusok: Chademo, CCS/CCS2
Optimális eset: Type II, CCS2 van a kocsin. Ilyenkor nincs túl sok kompromisszum.
Útközben DC-n érdemes tölteni, a gyors utazáshoz.
Fogj egy Plugshare-t vagy egy Electroverse-t, és látod, melyikből mennyi és hol van. Vásárlás előtt meg tudod nézni, hogy a számodra fontos helyeken van-e töltési lehetőség.
ABRP-vel szintén érdemes néhány utat szimulálni, hogy nézne ki. Így nem ér csalódás vásárlás után.
-
hdanesz
őstag
válasz
Kukipapa_rr #16507 üzenetére
Ez most nekem kicsit kínai, de guglizok egyet és jobb lesz a helyzet.
Köszi a segítséget. -
Kukipapa_rr
tag
válasz
hdanesz #16506 üzenetére
Elvileg ez is tud Type2-öt a hirdetés szerint.
Valóban tud, de az az AC csatlakozó. Az a kisebbik gond, ha az Type I, arra van adapter.
A kolléga CCS-re gondolhatott, a villámtöltő szabványra, ami Leaf-nél Chademo.
Sajnos kevés Chademo villámtöltő van, ezért sokkal körülményesebb hosszú távra használni. Ezért kisebb gond egy kisebb aksis, de CCS töltős kocsi.
Ha lesz engedélyezett CCS/Chademo adapter, akkor ez nem lesz gond. -
hdanesz
őstag
Az elképzelés az volt, hogy a pesti útnál egy töltés lenne valahol az M3-on és akkor tuti eljutnak
Pestig. Ott meg a rokonoknál tudnák tölteni. Ha 7-8 órát ott vannak már töltődik annyit hogy eljussanak félútig hazafelé és az M3-on megint tudnak tölteni.
Mivel a felhasználás 95%-a inkább város/meg az a 80-100km főút lenne, ezzel talán még együtt is tudnának élni, hogy az a 2-3 pesti út kínlódósabb, illetve amúgy is meg szoktak állni (bagózás...).
Elvileg ez is tud Type2-öt a hirdetés szerint.
Köszi neked is biker.
Az, hogy 87%-os az akksi az mennyire nyomor?
-
válasz
hdanesz #16503 üzenetére
Arra az évente 2-3 útra nem igazán alkalmas szerintem se (bár azért megoldható, DC-vel töltve is)minden másra városban, otthon simán konnektorrol töltve viszont igen, illetve meg is éri, napelem nélkül is.
Én egy kisebb akkus I3-al is simán be mertem volna ezt a távot vállalni… igaz az type2-es csatis. -
biker
nagyúr
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Első elektromos autónak ez a Leaf jó lehet? 2 gyerek, 2 felnőtt. Évi 12-15 ezer km, főleg vagy városban vagy pedig országút 80-100km. Debrecen-Budapest utat évente 2-3 alkalommal tenné meg.
Nem értek az elektromos autókhoz egyáltalán, egy kollégának segítek az autóvásárlásban. Nincs napelemük, csak 'normál' konnektorral tudnának tölteni otthon. Ennek fényében nem nagyon érné meg nekik, igaz?
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Autós topik
- EAFC 25
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Linux kezdőknek
- Oázis Computer - Prohardver nyereményjáték egy Acer gamer monitorért
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Milyen TV-t vegyek?
- Politika
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 42C4 - 42" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- LG 45GR65DC-B - 45" Ívelt 1500R / 5120x1440 / 200Hz 1ms / Adaptive Sync / AMD FreeSync / HDR 600
- PROHARDVER matricás ház ingyen elvihető
- Samsung Galaxy S24 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest