-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
válasz
szacsee #16216 üzenetére
Teljesen jó.
ESC-nél ellenőrizd le tud e Oneshotot és Damened Lightot én csak olyat vennék már.
Motoroknál pedig azt, hogy mennyi 6045.el az áramfelvétel illetve 5045 három ágúval. Ez a kettő a csúcsérték általában. Ha nem akarsz nagyon olcsón cuccot, vehetsz RS 2205II Emax racert, ezek 4S-el 1300 grammot emelnek/motor. Ha gyakorolni kell, felraksz rá kétágú 5030-at 3S akksival és akkor van mozgástered. Ahogy egyre jobb vagy, cseréled folyamatosan nagyobbra a propokat egészen az 5045 3 ágúig vagy a 6045ig. Ha ez megvan, felválthatsz 4S-re.Az Eachinnek van egy olcsó 2204-2300KV motorja, nincs 3000 darabja.
Vezérlőt úgy válassz, hogy később mire kell. OSD kell? Baro kell? Naze32 baros, én elégedett vagyok vele. Súlya számít? Akarsz forrasztgatni rá vagy legyen rajta bedugható csatlakozó?
PDB olyan legyen amin jól tudsz dolgozni
-
Watt25
veterán
válasz
szacsee #16120 üzenetére
Nekem egyszerűen nem sikerül az X5C-m hatótávolságát megnövelni. Akármit is csinálok... Feltettem én is egy rendes 6dBi-s antennát, sikerült rendesen bekötnöm az árnyékolást is (ami ugye szívás az újabb távokon), sőt, kínomban kicseréltem egy dupla hosszúra rézdrótra a vevőantennát is. De egyszerűen semmi. Mintha egy mérőszallaggal mérné folyton a távolságot köztem és a drón között... 30m után elkezd villogni... Kicsit már nagyon idegesít...
-
Arti1
aktív tag
válasz
szacsee #15985 üzenetére
Megtaláltam az ATX power on-t, szerencsére van kapcsoló a táp hátulján, így lehet fixre kötni a két érintkezőt az ATX csatlakozón. A táp és a B6 összekapcsolására érdekelne a kép, ha majd időd engedi, vizuális típus vagyok, sokat segítene
Azt is olvastam hozzá valahol, hogy érdemes legalább egy cd-lejátszót vagy valami PC-s fogyasztót rákötni az egyik tápcsatira, hogy le legyen terhelve az 5V-os része, mert így adja majd ki feszültségesés nélkül a B6 minire (úton van már) a 12V tápot.
Hogy ez miért van, azt nem tudom, de max. szerzek egy régi PC-s 3 gombos CD lejátszót, amibe elől be tudok dugni egy kis hangszórót, teszek be valami meditációs zenét, így minden adott lesz ahhoz, hogy az akksik minél előbb stresszmentesen fel tudjanak töltődni -
mgy
senior tag
válasz
szacsee #15970 üzenetére
Nálam a nighthawk nem bírta sokáig
strapabíróbb vázat kerestem, 4mm karokkal vettem zmr250-t az eus raktárból. Két hét alatt még nem sikerült ideérnie, cserébe egy dollárral olcsóbb, mint kínából.
Vettem külön egy pdb-t is, meglátjuk megéri-e használni.Illetve... Kisebb méretben ez a Lisam váz elég népszerű az rcmodellen.
-
Jackal2
senior tag
válasz
szacsee #15970 üzenetére
Ez elég jó, csak drága: Beerotor 250, 3mm karok, 2mm szendvics test
Ez low budgetben jó, itt csak 1.5 mm a szendvics, de a kar 3 mm, QAV 250
- ez is megvehető: H250 ZMR
AMIT NE VEGYÉL MEG:
- Tarot Mini 250mm, ha törik a kar, párban kell cserélni, lehet a teljes gépet szétműteni, nincs felépítmény, ezért csak két réteg van (enyémen pl. 3)
- kevert váz, ilyet se vennékVan még néhány, ami ígéretes, de nincs róluk infó, illetve nem találtam 4 mm-es karral gépet. Asszem ZsoleszFPV is olyan ImpulseRC géppel repül, aminek 4 mm-es karja van (nem mint ha ez közte és köztem párhuzamot vonna, mondjuk tudásban, csak mondom
)
-
Jackal2
senior tag
válasz
szacsee #15970 üzenetére
Hmm, nos ezt fejből nem tudom. Amiért a Nighthawk kibírja az két dolog:
- 4 mm vastag karok és test + a szenvdicsszerkezet alul-felül karbon (tehát minden az)
- rövidek és erősek a tartóvasakMeglepő de a PDB az alján nem sérülékeny. Ez azért lehet, mert nem nagyon esem vele a hasára, vagy ha igen, inkább elgörbül az alumínium láb, de a PDB eddig nem sérült.
Amit NE vegyél meg 250-esben:
- Robocat másolat a Banggoodon. Marciartnak van, nem jó, törik
- DJI F330 váz gyenge, hajlik a PDB benne és törik a kar
- Walkera váz vékony, törik
- olyan váz, ami nem karbon (tehát műanyag, üvegszál, kevert)
- olyan váz, ahol gyenge a test és a kar közti alátámasz és a törés közben kicsavarja a vázból a kart (a kar törjön, ne a teljes váz).Mindjárt nézek párat, melyik tetszik.
-
fape
senior tag
válasz
szacsee #15922 üzenetére
Lehet rosszul fejeztem ki magam, bocsesz. De arra gondoltam, hogy ha azt akarjuk, hogy 60W jöjjön ki az imax-ból akkor nem 60W-tal kell etetni, hanem többel.
Arról nem is beszélve, hogy nem tesz jót a tápnak, ha maxon van járatva sokáig.Én inkább főlé lövök, mert abból nem lehet nagy baj.
-
Arti1
aktív tag
válasz
szacsee #15922 üzenetére
Van a pincében régi AT meg ATX ház, azoknak a tápja rég halott lehet?
A múltkori tanácson most kezdek gondolkodni, hogy PC házat átalakítani pénzkazetta helyett töltő- és tárolóhelynek az akkuk számára. Mivel fémből van, nagyon nem kapna lángra, oldalát (legalább az egyiken) úgysem kell rátenni, hogy szellőzzön is, így nem fojtja le a robbanást sem.
Ha normális táp van benn, elég csak rácsatlakoztatni a töltőt az 5V-ra, nem kell közé semmi más, hogy működjön róla a töltő?
Pl. egy Fsp Atx 350w táp meghajt egy B6 minit biztonságosan, ha max. 5Ah akksit kell tölteni róla parallel board-dal?
-
Arti1
aktív tag
válasz
szacsee #14686 üzenetére
"Ha valaki még küzd a forrasztással, itt egy olcsó és viszonylag könnyen használható állomás."
Valami hasonlóan jóáras és normális állomást láttatok valahol mostanában?
Pár nap alatt idáig jutottam visszaolvasásban, viszont a linkelt páka már back orderes az oldalon, úgy látszik lassan olvasok -
Patics
tag
válasz
szacsee #15829 üzenetére
Persze, mindegyiken Mode2. Még így se könnyű, amikor átállok drónról helire vagy repcsire, (vagy harckocsira
) pedig egy adót használok mindhez (a drónhoz még nem de majd a racerhez remélem igen). Hú.. szerintem baromi nehéz lenne átállni Mode 1-re...
Biztos szimulátorban kellene kipróbálni..
-
-
Jackal2
senior tag
-
MaTpr0F
senior tag
válasz
szacsee #15594 üzenetére
"Egy dolgot meg kell értened, vagy az árat szabod meg és megmondjuk mit lehet belőle venni, vagy leírod mit szeretnéd mi meg megmondjuk mennyiből lehet kihozni."
Ha erre van lehetőség, akkor ha lehet ezen igényeknek megfelelően tudnátok ajánlani gépeket a következő ársávokban:
- 60e
- 80e
- 100e
Azt már tisztáztuk, hogy efölött Phantom 1-2 amit érdemes, de kíváncsi vagyok, milyen lehetőségek vannak alatta.
Köszönöm! -
Jackal2
senior tag
válasz
szacsee #15563 üzenetére
Ami neked eddig gyakorlati tapasztalat és azt hiszem erről írtam a Nighthawk tesztben is, hogy racerekhez azért nem kell ANNYI csatorna, mert az okosabb gyártók, lásd Emax, ráintegrálnak kapcsolókat a PDB-re, hogy repülés előtt ki és bekapcsolhasd a cuccokat. Vannak ugyanis dolgok, amiket SEMMI ÉRTELME menet közben kikapcsolni. Jellemzően ezek azok a dolgok, amelyek nem változnak a repülés során. Ilyenek pl.:
- fényeket minek kapcsolnád ki? Ha látni akarod, az elején benyomod és kész. Legalább is ha nem napfogyatkozás van, nem az alatt az 5 perc alatt fog elmenni a nap. Egy értelme lehet, ha villogtatni akarod megtalálás céljából, de erre jobb a buzzer
- armolásra minden távon van szekvencia, emiatt fölösleges kidobni egy csatornát. Akkor lehet értelme ha full acroban nyomod és semmilyen más repülési módod nincs, akkor az arm ACRO-ba viszi a gépet
- nem a motorfék miatt kell a disarm, hanem alapból. A motorfél csak nullára fékezi a motorokat, hogy ne forogjanak tehetetlenül, aka Dampened Light
- OSD-t szerintem nincs értelme menet közben ki-be kapcsolni. Elején benyomod és kész, az a jó, ha mindent mindig látsz
- FPV adó és kamera, ugyan ez, mint az OSD. Ha szemüvegben vagy kijelzőn repülsz úgy sem kapcsolod ki, ha meg nem ,nem kapcsolod be (pl. mint most nekem), ez sem egy menet közbeni dologAmit kapcsolni kell:
- buzzer, ugye ez alapból két funkciót is betölt, ezt válasszuk szét: VBAT, vagyis feszültségfigyelés, ez mindig aktív. Kereső buzzer, amit akkor csipogtatunk, ha beesik a fák közé a cuccos és nyomozni kell, hol van. Én ezt az utóbbit tettem ki a távra, nagyon hasznos
- repülési mód. Bármiben is vagyunk, vissza kell tudnunk tenni a racert Attitude módba, vész esetére, hogy stabilizáljon
- más oka is van, ami miatt kell, pl. baro szenzor ki be kapcsolása. Sokszor azt csinálom, hogy az Ogrén aktiválom a barot, ha elkezd becsipogni a low voltage warning, mert ez csak annyit jelent, hogy AKKOR leesett a feszültség, de ha vársz 5 mp-t összeszedi magát és repülhetsz tovább. Ilyenkor benyomom a barot, tartja a gép a magasságot, várunk, nem csipog baro ki, vissza Horizonba és mehet a móka
- Kamera tilt servo ha van, ez ugye változik, attól függően, mennyire kened a gépnek, utána kell állítani akár menet közben is
- elvileg kapcsolhatnál PID konfigot is távról, van is rá gimbal kombó, de hogy ki lehet-e rakni AUX-ra csatornaként azt nem tudom. Tesztelésre jó lehet, ha meg tudod jegyezni, melyik mi voltKamera platformnál még az alábbiak szoktak távon lenni (bár nekem nincs, én ezt tenném rá):
- láb fel le
- gimbal három iránya
- ha sok a repülési mód akár két AUX is lehet, pl. GPS lock, Altitude hold, Head adj. stb.
- sonár ki be, szerintem ez is lesz
- Auto take off/land -
Teréz Atya
senior tag
válasz
szacsee #15563 üzenetére
No, akkor tessen megnezni a bacsinak a tav aljat es csudakat fog latni! Oda van kivezetve ez a port. Meg az USB is.
24 kallantyu, 2 tekerentyu, 2 hatso gomb. Viszont 6 csatorna, persze szokas szerint szoftveresen korlatozva. Az osszes i6 tud 10-et, egy francia egyetemista mar meg is hekkelte. Egyelore csak sorosan lehet kihozni az IA6B vevobol, mivel meg nem jott ra azt hogyan lehet felfrissiteni. Ja, meg picit bugos es a failsafe is a szelfujas iranyatol fuggoen mukodik, de ez mar csak ido kerdese.Egy 3 allasu kapcsolo rep modnak, a masik pittyegonek. Arm/disarm Naze32-nel balra ill. jobbra le. Gimbal minek, plusz suly.
Ha nagyon kell + funkcio akkor fel lehet rakni a 10 csat FW-t vagy fogjuk magunkat es rakunk be egy / tobb tobbalasu kapcsolot, majd cleanflight-ban a szukseges modok csuszkait oda huzzuk, ahova kell. Baseflight csak 3 allast ismer egy csarorna 1000 allasu skalajan, hat szerintem nem kicsit pazarlo. -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
szacsee #15414 üzenetére
Nyilvánvaló, hogy a botrányoknak a valódi kérdéshez nem sok köze van. Az egyik oldal provokál, a másik meg ahelyett, hogy visszavenne az arcából, inkább a megfélemlítés eszközeivel próbálja a provokátorokat kiiktatni.
Talán lesz annyi haszna a dolognak, hogy fajsúlyosabbá válik a kérdés és nem lehet tovább a szőnyeg alá rugdosni.
A jogalkotó felelőssége és kötelessége, hogy világos, betartható és számon-kérhető törvényeket alkosson. A jelenlegi idejétmúlt, ezért a hatóságok inkább nem néztek ide, de most, hogy beszállt a politika is, egyre kínosabb a dolog.
Betiltani? Meg lehet próbálni, de az olyan, mintha tökön szúrnák magukat. Minden sarkon kapsz már quad-ot, az áruk meg olyan szintre esett, hogy eléri a nagymamák / nagypapák inger-küszöbét is, azok meg nem fogják a légügyi törvényt olvasgatni, mielőtt az unokának vesznek egy X5-öst.
Elveheti a rendőr a pesti blogger gépét Felcsúton, de próbálja meg ugyanezt a helyi körzeti megbízott, falun, apámtól, mikor az unokával kimennek a rétre majomkodni. -
Jackal2
senior tag
válasz
szacsee #15360 üzenetére
8000 Ftért 250 W?
Ez hihető?
EZ kb jó hozzá nem?
Azt honnan tudom hogy a Turnigy 250W töltőnek milyen bemenete van? Milyen power supply dugó kell hozzá?
Annyit látok, hogy külső mínuszos.
-
Jackal2
senior tag
válasz
szacsee #15341 üzenetére
Sajna elkövettem néhány hibát anno, amikor kitaláltam, hogy menjen a töltögetés. Egyik hogy Skyrc Imax B6-ot vettem, a Mini vagy a V2 helyett. Ez azért baj, mert ez csak 5A-t tud, a másik meg 6A-t így pont nem tudok tölteni 3db 1800mAh akksit, de az 1500-asból a másik vinne 4-et is, szóval pont nem jó a cuccos.
A másik, hogy megvettem a nem gyári tápegységet, ami egy fos, melegszik, tré a minősége. pedig eddig csak 3.6A-val tölöttem, mi lenne ha 5A-val tenném vagy 6A-val????
Az a baj az onsite töltéssel, hogy nincs autóm, tehát nincs amiről töltsem, plusz sokkal egyszerűbb kivinni 10 akksit, lerepülni és hazamenni, mert a kardinális kérdés az, hogy az utazásra mennyi idő esik. Ha 3 akksival repülsz nekem 1.5 óra/3 akksi, ha van 10 akksid akkor ez lényegesen jobb, csak sajna pont az akku a legdrágább része ennek a hobbinak. Egy racerhez egy akksi MINIMUM 5 rugó, de inkább 7-8, vagyis ez 70-80.000 Ft, több, mint maga a gép.
A Turnigy 100W viszont érdekelne, belinkelhetnéd.
-
Jackal2
senior tag
válasz
szacsee #15328 üzenetére
Itt is az ESC a gond. Little Bee ESC-t simán elfüstölném, nem szabad 10-12A-s ESC-vel repülni. Majd erre rá fogtok jönni, már mertek kicsit agresszívebben repülni, hogy:
- két féle korlátozó tényező van, az egyik a teljesítmény korlát, a másik az ellenállóságból fakadóAz utóbbiban az NH csillagos ötös. Nagyon jó a váz, szinte törhetetlen, rengeteg benne a hely, a karok elég messze vannak, 6-os prop is felmegy rá, erre szavam nem lehet.
A teljesítménybeli dolog viszont az ESC-akkumulátor kombótól függ. Előbbi mennyi áramfelvételt visel el, utóbbi mennyit tud leadni. Ezen dilemmázmom már 2 hónapja, hogy a Nighthawknak mennyire jó az integrált PDB-je, de eddig azt hittem, hogy majd odaverem és tönkre megy, de eddig ez nem nagyon történt meg, viszont ugye ESC-t nem tudok rajta cserélni.
Na most, ha utána számoltok az áramfogyasztásnak, az 5045-ös prop a 2204-es motorkkal kb. 10 A-t vesz fel, ezt röhögve kibírja minden, HA csak 3S akksit használsz. Vagy 50xx propokat....
A Falcon ezzel szemben:
- 20/30A ESC-t
- 4S akksit
- 5-6" propot fogadhatTehát nagyon jól skálázható a teljesítmény. Kezdve a 3S 5030-astól lépkedhetsz felfele 5045-ig. Majd átcseréled 6-os propre, szépen elmész 6045-ig (az már nagyon sok áram ám, 15A körül). Ha megvan a szamárlétra, kicseréled az akksit 4S-re, lemész újra 5030-a és szépen jössz fele, amíg a gép bírja (azért a 60xx-nél már itt is kell számolni áramfelvételt). A végén ha minden megvan, felrakod a motor tiltet.
Na most ez a dolog, szerintem kitartana nyár végéig és ennél olcsóbban nem tudod megoldani, mert még mindig a legolcsóbb a propeller. Ráadásul nem kell fosnod, hogy jaj, leég-e a gép vagy sem.
A lényeg az,hogy a Falcont ARF verzióban kell venni, mert az a táv azért....Jah igen a táv, Szacsee féle Taranis az jó vétel (vagy mondjam hogy mgy féle?
), sokkal pontosabb, mint ezek a 15-25K-s tápok
-
-
Patics
tag
válasz
szacsee #15212 üzenetére
Sorry, a képbeillesztés még nem nagyon megy..
Én ezt javaslom:
Kérdeztem az árát, a szürke szivacs, ami pont erre való, 2 cm vastagságúból, 40X50 cm-es méretben, 10 lapnyi, 5500 Ft. Pontos méretre vágják, a belső formát neked kell kivágni, pl. sniccerrel.
Én másféle szivacsból készítettem most egyet, ami volt itthon, ilyen lett:
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
szacsee #14686 üzenetére
Akkor ez valami Hakko copy lesz. Amugy az a szerencsenk h kiskerben nem tiltottak be az olmos forraszt, igy annyira nem kritikus a halalpontos hofokszabalyozas.
Amugy a hofokszabalyozos forrasztoallomas nem egy atomfizika, csak jo minosegu alkatreszek kellenek bele. Ha ez megvan, akar meg mukodhet is. -
válasz
szacsee #14287 üzenetére
ennél bonyolultabb sztori ez
volt a kezemben a világ egyik leggagyibb noname droidos tabletje, használhatatlan kijelző, ergya proci, minden amit el tudsz képzelni, viszont még fhd videót is tökéletesen játszott le
egészen szürreális volt.
most egy xiaomi mi3 a telefonom van, amit a phantom miatt vettem - ironikus, hogy miután átköltöztem, másnap meg is halt a nexus 4 érintője -, ami alapvetően elég simán fut, viszont pont akkoriban androidon használhatatlan volt a dji go app, szóval ezért lett ipad mini 2 (meg persze a nagyobb kijelző miatt is). a droidot jobban szeretem, mint rendszert, de sajnos tény, hogy az ios alkalmas realtime alkalmazásokra, az android meg nem. nem is azért, mert az os megeszi (azért is), hanem a prioritások miatt. valószínűleg a hülye autórádió + android kombó miatt hajlamos néha a bluetooth lejátszás sebessége is ingadozni
persze az ájpedet is meg tudom akasztaniviszont droidnál az így van tervezve, hogy a háttérben a memóriában maradnak az appok, de igazából nem futnak, csak ha úgy adódik, sokkal gyorsabban vissza lehet rájuk váltani. ez elég jól is van optimalizálva arra, hogy mit milyen gyakran használ az ember
de simán lehet, hogy ios-nél is így működik, azt nem tudom.
ha a környék telített 2,4 GHz-n, akkor nem a késleltetés nő, hanem a képminőség romlik.
-
mgy
senior tag
válasz
szacsee #14269 üzenetére
Látom, azért kérdem!
Olvasok most mindenfélét, kavarog minden előttem, a fejemben. Volt aki a TS-t szidta, volt aki az ET-t. Ebben a nagyságrendben nem érdekel az árkülönbség, ha nem rosszabb az ET600, azt vennék. Már a 150-es gépre is fel szeretném rakni, oda meg igen számít a méret is, a tömeg is.
--250-es racerre milyen kapacitású akksikat szokás venni? Kezdőtől középhaladóig mi elég? A kis gépnél egész egyszerűen tömeg szerint húztam határt, így vettem 1000-es akksikat. Aztán röhöftem, hogy egyik sem volt olyan nehéz, mint a HK mondta. De ott sikerült eltalálni, más is ilyenekkel megy.
250-nél 1500-1800mAh? -
Teréz Atya
senior tag
válasz
szacsee #14244 üzenetére
Felhomalyositanal egy picit? A boscam vevo a 2.5-es jack vagy a monitore? Es hany eresek - 3 (mint a sima sztereo) vagy 4 (mint a mobil)?
Amugy iszonyat draga a szallitas a HobbyKingbol az 58 euros cuccosra meg rajott 11 euro szallitas meg valami 1.5 a paypal miatt. A paypal meg benyelt 3%-ot, mert HK dollarban keri a fizetest. BTW a hulye bankom meg mar majdnem annyit szamlaz a konverzioert mint a paypal es mindig varnak h mikor jonnek ki a legjobban, igy mar nekem a paypal a jobb valasztas.
-
mgy
senior tag
válasz
szacsee #14191 üzenetére
Köszönöm, és persze hogy vannak kérdések...
* mivel nagyjából már a repülés is illegális, ezért nem zavar, ha erősebb az adó. Sokan használnak 600mW-t az már túlzás?
* az adó és a vevő közötti csatornák szabványosak, tehát menni szokott bármi bármivel?
Tudom, hogy mocsokság, de tudnál konkrétabb tippet adni? A szemüveget úgyis az eus hobbykingről rendelem, onnan lenne legjobb. Tartozok érte valamivel!medvegy,
jaja, de ezek a kötelező körök. Mikor először csináltam, halálosan kiakasztott, most meg egyszerűen tudom, hogy erre vannak programozva ott a robotok, le kell futni ezeket. -
mgy
senior tag
válasz
szacsee #13947 üzenetére
Jaja, a menetrögzítő alap. De elképesztő, ahogy ezek a függőleges tartók kinéznek. Elég hosszúság nincs, így egymásba kell csavarni többet, kizárt, hogy jó legyen. Este fotózok belőle.
De lesz.rom, vettem karbon csövet, bele hármas menetes szár, legfeljebb 10 grammal nehezebb lesz a gép. Cserébe az se baj, ha valaki rááll...
Csatlakozóért igen, a lomexbe mentem, csupasz fém saru szigetelőszalaggal lesz a megoldás.
---Jackal, azé ne törjön má' le!
Szerintem ebben a méretben, vagyis ilyen rövid karoknál ez nem annyira para.
--Tboy, igen köszönöm, az is egy opció. Gondolkodok.
-
mgy
senior tag
válasz
szacsee #13940 üzenetére
Nagyon nincs jó kedvem, baromira látszik, hogy nincs tapasztalatom ebben a világban (még)!
A váz egy kalap sz.r, ezt rutinosabb kollégák egyből észrevették volna. A karok két pinduri csavarral vannak a vázhoz rögzítve, "leejtettem" reggel méter magasról, simán lelazultak (nem repültem, eldobtam!).Gyakorlatilag még fel sem szálltam vele, de már biztos vagyok benne, nem is sokat fogok. Akarok egy ilyen mini gépet, azt hiszem (nem tudom, honnan tudnám) ebben a méretben nem gáz a full merev alaplap, abból kinövő karok, de egy hónapot kivárni nem tudok, nincs értelme.
A mostani gép így néz ki:
* diatone blade 150 (üvegszálas)
* olcsó diatone pdb
* flip32 10dof, utolsó Cleanflight
* Futaba vevő, ami nem sbus-os, tehát ezer vezeték kanyarog a flipbe.
* EMAX Nano Mini 12A
* RW.RC 1306 3100KV
Kaptam hozzá egy Turnigy 1300 2s 45-90 akksit, de úton vannak 2-3s-es 1000mAh-s akksik még jópáran. A 2s kíváncsiságból, a 3s meg mocsokságból. Nyilván 1:3 az arány!Az is gond, hogy ezek az alkatrészek (flip, vevő) nem épp a mikro gépekhez vannak kitalálva, a flipből is, a vevőből is úgy állnak ki a csatlakozók, s a kábelek, hogy egymás fölé rakva őket nagyon magas vázat ad ki. Abból meg nem lesz merev kalitka, főleg nem ezekkel a vékonyka tartókkal.
Tehát ez a váz asszem kuka, egy hasonlót szeretnék, de baromi jó lenne pár nap alatt megkapni...
Vagy, van pár custom dolog az rcmodell apróban is.
-
Jackal2
senior tag
válasz
szacsee #13728 üzenetére
Azért nem csak ennyi
- más motorok
- más propellerek
- kis kapacitású, nagy C értékű akkumulátorok
- ki súly, nem fontos a stabilitás
- gyors irányváltás a lényeges
- google FPV szemben a kameraplatformok képernyős FPV-jével szemben
- más kamerák, TVL sorban mért felbontás
- rövid üzemidő
- teljesen más váz
- sok repülésmód
- nincs gimbal és vezérlés
- más csatornaszámSzóval nagyjából a kamera platformok ellentéte
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
szacsee #13054 üzenetére
Igazad van, ezt a tavra irtam.
Alapallapotban a bal felso switch allitja a normal / sport mode-ot. Csak sokan nem tudjak, mivel a tav leirasaban errol van egy felmondat, amit vagy elolvasol, vagy nem.
Arrol bezzeg egy egesz oldal van, ha nem tartod be a felhasznalas szabalyait jon az apokalipszis es meghalsz.
Tobbszor is szerepel a halalos serules lehetosege a szovegben. Ok-ok, veszelyes a modellezes, de a leiras alapjan mar az az erzesem tamadt, hogy AIDS-es tuket lovo, tuzet fujo pokolszerkezetet kell majd iranyitanom. -
Patics
tag
válasz
szacsee #12995 üzenetére
Szabály a reptetésre az van bőven és a drónok megjelenésével egy új, "problémás" kategória is született... így újabb szabályok is várhatók. Szerintem a legnagyobb gond, hogy a drónokat veszi "boldog-boldogtalan", mondván gyerekjáték, bár sokuk az első 2-3 start után (ha még működőképes is a gép) abba is hagyja...
Elég pl. csak a legalapvetőbb repülő modell szabályt figyelembe venni, hogy "hátunk mögé, emberek fölé nem repülünk". Szerintem alig van drónos aki betartja.. de lehet tévedek. Épp a napokban láttam a Class FM. drónreptetését. Ugyan a Fradi stadion fölé nem repültek be, de pl. az üllői úti autósforgalom felett simán repkedtek. Mi van ha lezuhan az autók közé?
Vasárnap kimentem a soroksári Tesco mögötti reptérre, volt kint modellező repülővel, aki szépen megvárta míg én leszállok, aztán satrtolt, előre, nyílt térre, üres terület fölé, de volt ott "modellező" drónal, (nem olcsóval) aki mintha csak egyedül lenne, repkedett: Húztam is be kicsit a nyakamat, mikor felettem repült éppen... nem örültem volna ha pl. az autómra ejti...
Én ezt találtam hirtelen: [modell reptetési szabályzat]
Ti mit gondoltok, tudtok a drónreptetés "szabályairól"?
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
szacsee #13001 üzenetére
Ha az aktualis magyar torvenyek szerint barmi taviranyitasu repulo ize legijarmunek szamit, akkor mi van akkor, ha:
A hatar egyik felen roptetem az itt jateknak szamito kopteremet, atfujja a szel a hataron es leut egy rendort.
Ez akkor most:a) baleset?
b) szomszedos orszag legterenek megsertese?
c) terrorizmus?
d)...
e) profit!
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
szacsee #12995 üzenetére
Hat ezt talaltam.
"Hatóság állásfoglalása szerint a drónok légi járműveknek minősülnek és alkalmazásuk hasonló repülésbiztonsági kockázattal jár, mint a hagyományos légi járműveké. A végleges jogszabály elkészültéig, minden légtérhasználathoz előzetes kérelmet kell benyújtani és ezeket egyenként bírálja el a hatóság."Nem unjatok, h nalatok mindenre van egy szabaly, amit mindenki telibesz*r, mert teljesen ertelmetlen?
USA-ban negyed kiloig, Szlovakiaban fel kiloig, Iroszagban meg egy kiloig jateknak szamitanak a "dronok."
Amugy pletykaljak, h fix szarnyu gepeknel eltorlik a regisztraciokotelesseget az USA-ban. -
Jackal2
senior tag
válasz
szacsee #12925 üzenetére
Igen de az urallal jobban be tudod törni a kemény bakancsot mint egy drónnal.
Terézatya említette a kerámia csapágyazást, találtam Alin.
-
szacsee
nagyúr
válasz
szacsee #12866 üzenetére
Szétgyaláztam egyet, mert nem láttam a fényt a szemetekben.
4 pin van az csatlakozósorig kivezetve, persze pont az AV jelért felelős hiányzik.
Lehet csak ez a kábel volt ilyen, de többet nem darabolok fel inkább töltésre használom.
EU raktárban volt még egy utolsó, hamar lecsaptam rá, talán jó lesz. -
válasz
szacsee #12786 üzenetére
mutatott kép szempontjából kb mindegy, mindegyik 4:3-ra lesz nyújtva. ha az adó csak ntsc-t tud, akkor a kamera is legyen az, az a biztos. ha nem akarsz utána dolgozni a videóval, akkor kb mindegy a szabvány.
a pal 50i, az ntsc 60i lesz, de nem nagyon fogsz különbséget látni. -
shaddam
aktív tag
válasz
szacsee #12553 üzenetére
Jaja nekem is egy pár ilyenem van, meg mivel a vevőm diversity van mellette egy patch antenna. 700 méternél messzebb nem mentem, csak akkor van gond a vétellel ha a gép teste árnyékol. Egy kicsit forgok és jó
Más: quanum v2 szemüvege van valakinek? Pontosan milyen kábeleket adnak hozzá?
-
kimista
aktív tag
válasz
szacsee #12519 üzenetére
na voltam kint a cx-20al egy kis repülésre, gödöllő városháza főtér..
akkora szél van fent, hogy alig tudtam megfogni az elején, vissza kellett hoznom 10-20 méterre, itt lebegett csak a fejünk fölött. fentebb nem igazán lehet ilyen időben repülnimost volt először hogy körbeálltak az emberek és kérdezősködtek nézelődtek, tök fura
most nézem a kamerát, be el se volt indítva a felvétel, úgyhogy csak plusz súlyt cipeltem végig
-
laccy88
senior tag
válasz
szacsee #12514 üzenetére
igen meg lehet külön működtetni. piros és fekete vezeték értelemszerűen a táp. A sárgára ha csak egy pillanatra kap negatívot, akkor fénykép, ha pár másodpercig kap, akkor elkezd rögzíteni.
valahogy így. A sárga vezeték és a negatív között nekem egy mikrokapcsoló van. De akár elég ha csak összeérinted. -
kimista
aktív tag
válasz
szacsee #12415 üzenetére
az ilyen brushless motor darabja 5 ezer, szóval az kapásból 20
esc sincs olcsóbban, max gagyi, ami elfüstöl egy nagyobb terhelésnél
ebben a kategóriában többet füstöl az esc mint az aksi v a motor, a magas amperok miatt.igazából sokadjára linkelem marciart cikkjét az f330-ról, hisz ez alapján szerintem simán összerakható egy olcsó brushless gép.
-
fape
senior tag
válasz
szacsee #11822 üzenetére
Ezt a videót használtam. 4:20 környékén mondja hogyan tudod megnézni magát a balancert.
-
Minstrel
senior tag
válasz
szacsee #11840 üzenetére
Nem titkos
Afro30A szabályzó, HK-ról
SunnySky X2212 KV980 motor, Banggood
APM2.6+NEO7N GPS+telemetria+minimosd, Ebay-fisherhobby
Eachine Light-2D gimbal, Banggood, de alexmos mini vezérlővel, hogy elférjen
Eachine 600mw 5.8G adó+vevő, Banggood
FPV kamera valami 2500Ft volt, Surveilzone-rólés nem remeg a képe, mert az ilyen analóg kamerák nem veszik át a gép rezgését, a mini quadokon is elég csak rácsavarozni és már jó is. A gimbalnak lehetne jobb is a csillapítása, néha kicsit beremeg, de a propellerektől is kapja a szelet, szerintem az is zavarja, majd valamit még ki kell találnom oda, több gumi vagy kevesebb, vagy összehúzom kicsit kötegelővel a hátsókat. [video] [led-ek]
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
szacsee #11840 üzenetére
No, gyerekek!
Voltam kint FPV-zni. Az ujabb U807-en ugy remeg a kamera mint a kocsonya, pedig nem serultek a propok. WTF?
Az MJX X600 benyalta a 3. motorjat. Viszont ugy viszi a Tarantula FPV szettet, mintha semmi sem lenne rajta.
Mokolassal lehet a tavrol inditani es leallitani a felvetelt, de elegge idoigenyes es az eredmeny nincs osszhangban a befektetett energiaval.Kegyetlenul idegesito, hogy az FPV monitoron minden olyan pici. Basszus, 10 meterre berepultem a geppel a szembe levo fak ele es kisebbek voltak a monitoron mint a valosagban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- A Micron újszerű módszerrel javítja QLC-s SSD-jének sebességét
- Magisk
- World of Tanks - MMO
- LEGO klub
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Hálózati / IP kamera
- iPhone topik
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI SUPRIM X RTX 4080 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest