- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Motorola Edge 50 Fusion - jó fogás
- iPhone topik
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Telekom mobilszolgáltatások
-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolikaDB
veterán
És egy ilyet össze tudsz "dobni" nekem? Távval is akár... (mármint lelinkelve, mit honnan, és az építés a következő poszt témája)
"javasolnám egy 716 motoros kefés gép összerakását,(4db motor+váz+vezérlő+vevő) valami jobb vezérlővel, az szvsz. neccesen, de kijönne 30$környékén, viszont ott vérzik el a mutatvány, hogy nincs hozzá távod, ha megépült..." -
Peaceliker
addikt
ja hogy 2s. Akkor viszont én 3,5v alá nem meríteném/cella. 1s olcsó és fing mint, azokat 3,2 ig merítem, ha már utolsókat rúgják akkor 3v.
De 2s azért már akkubb akku, arra vigyázok.Gondolom 48khz fw fent van. Ha ph2 dugesz van rajta akkor gyárit dobd el és ph2 solid pin kell rá, az még 1p körül hozott 1s gépeken nálam
-
-
vandor01
senior tag
regeles
a Dji-t regeled vannak hozza gyari azonositok?
- gyartmany/tipus/sorozatszam/gyartasiszamepitett gépnél?
biztositas (jelenleg)
a 80grammos whoop de akar a 300grammos racer biztositasilag = Dji 4 kg-os biztijevel azaz eves biztikor a minimum 55ft/napNa ezekre irtam majd valtozik? talan?
-
kriszbon
őstag
Köszönöm a választ.
Nagyjából tisztában vagyok azzal, hogy ennyiért nem igen van minőség.
Csak ugye itt látnám is hogy mit videózok, nem úgy mint az SQ12 esetében.
Ha annyit, vagy esetleg picit többet tud az már nekem nyerő lenne, főleg ha szabad kézből is elfogadható videót tud készíteni.
Azt gondoltam talán van valakinek személyes tapasztalata vele, ezért kérdeztem.
Videókban láttam hogy gépre nem igen alkalmas, de nem is oda lenne.A rábeszélés nem igen kell, ennél többet egyszerűen nem nagyon szánok rá.
A telefon nem annyira jó szerintem mint egy kamera külön, pedig az is tud aránylag elfogadható felvételt készíteni ha nem remeg egy kicsit sem a kezed.
Ha azt leejtem vagy akármi, 5x annyiba kerül mint egy ilyen vacak. -
vandor01
senior tag
Latom takonnyal megerositetted az FPV antenna rogziteset!
egy darabig en is igy csinaltam de van jobb!
A pont az ilyen kialakitasu VTXhez tuti!
ha esetleg megolvadna?
vagy bontas utan ujrataknyolnad?? etc?
ezen a megoldason gondolkozz el!
nem folyosodik meg es gyorsan bonthato!
1xruen csak zsugorcsoves megoldas!
en meg plus rakok ra erositest mert a tovenel kiszoposodhat!?
ha melegszik? mert szokottcsak megjobban fogja fixre!
amugy hany gramm lett a zer0?
-
-
baboss
őstag
Köszönöm a segítséget. Akkor marad a megszokott akciókamera. Tök jó lett volna ha kivitelezhető lett volna a követő funkció.
Belépő szintű "pilota" drónból tudnál ajánlani egy párat ?
Milyet érdemes venni. Még soha nem használtam drónt, meg kellene tanulnom kezelni, irányitani.
Köszönöm. -
ecaddsell
aktív tag
Te úgy gondolod nincs akadály, a drónos szemszögéből viszont ott a kva sok villanyoszlop közvetlenül a pálya szélén...Kakucs talán annyiból szerencsésebb , hogy nem olyan kva. Pókháló a pálya fölött és mellett a "villanyozás" mint más pályákon...
Ez a drónnak akadály,mert amikor követ téged ő levagja néhol a kanyarokat, stb.....tehát van hidd el, ez neki akadály...Az Autel evo 2 (ami talán a legkomolyabb megfizethető cucc ebben a témában) simán bukja ezt (viccesen alacsony "full speed" mellett).
baboss
Egyetlen esélyed, hogy valaki (aki komolyan tud) vállalja ezt neked. -
cd334
tag
Ez valami Frsky-os dolog lesz, mert ilyet crossfire telemertry esetén nem kellett csinálni.
Itt van némi BF magyarázat hozzá. -
twine
veterán
NOs, minden a helyén volt, feltúrtam a netet, és kiderült van egy sor amit CLI ben be kell gépelni, majd lementeni, és minden működik mint az álom....
A sor a következő:
set tlm_halfduplex = off
save
A save-et értem
de azt nem, hogy mit kapcsoltam ki.
Örülnék neki , ha értheném is mit csináltam..
El tudná valaki mondani?
Előre is köszönöm -
cd334
tag
Betaflightban a Configuration fülön be van állítva a Other Features alatt a Telemetry?
Ha a Tele pinen nem meg próbáld meg az TX4 pinen UART4 porton, vagy az TX1 UART1 kombón(minden R-XSR dolog legyen egy UART porton, bár szerintem ez nem annyira lányeges).
Egyébként a távon megjelennek a telemetria adatok(akkufesz, jelerősség, stb...)? Látod a gép mindenféle paraméterét? Mert ha igen akkor ez valami LUA probléma lesz.
Illetve a legutolsó LUA scriptek itt vannak a BF-hez: https://github.com/betaflight/betaflight-tx-lua-scripts
Erre frissítsd fel a LUA scriptet a távon, ha még nem tetted.Nekem igaz Crossfire-vel TX16S távval(OpenTX 2.3.9), a fent említett LUA scripptel simán megy a telementry. Annyi hogy talán kicsit várni kell, hogy inicializálja magát és a LUA- táv és szinkronizáljon mindent. Mennyit vártál? Ha hazaérek megnézem nálam mennyi idő amíg megmoccan.
-
twine
veterán
Azért olyan nagy a boldogság, mert úgy érzem tényleg lassan megismerem a gépeim lelkivilágát, és sok dolog, amiért itt a múltban jajveszékeltem, az lassan lassan most már megvan fejből... Volt problémám a vtx-el,annak beállításával, a vtx táblával,a pit mode-al, de mindent sikerült megismerni, beállítani....
Most épp a LUA a fő ellenség -
kriszbon
őstag
Természetesen úgy próbáltam, hogy a kérdésen jobb katt, de semmi nem jelenik meg, egyszerűen ott nem működik a jobb gomb.
Milyen Ringyózt használsz?
Másik oldalon gyakorló vagy mi, ott egy soron jobb katt és lefordítja az egész oldalt is, nem csak azt a sort.De még csak kijelölni sem tudom a sorokat, mert az sem műkszi (kijelöl/másol/beilleszt Traslate).
Ez is csak velem történhet meg, hogy a fene egye meg az egészet.
-
kriszbon
őstag
Te legalább tudsz Acro módban valahogy repülni, én örülök ha 30-40m magasan el tudok vele evickélni valahogy. :-(
Az M2,5mm csavarból nekem is csak 4db maradt még a V-tail gép + csavarjaiból, de nem lencse és nem 4mm hanem 8,5mm.
De legalább acélos, nem olyan mint a többi 3mm-es.Aha.. tehát Chrome, mert én Foxot szoktam használni, egyedül dron konfigurátorokhoz használom azt(Ringyóz 10).
Nálam Chrome alatt sem működik amikor a tesztlap oldalon vagyok, csak a többi lapnál. :-((
-
twine
veterán
És akkor innen kell fejlődni...
(meg majd ha már eljutok odáig) nem kell minden repülés után takarítani a gépet, akkor egy gopro...
takarításról jut eszembe...sikerült leszakítani az egyik csavar fejét...(mert állat módon téptem, mint kiderült feleslegesen)
Gond nincs, minden rendben csak annyi, hogy nem tudom kishazánkban hol kaphatnék lencsefejű M2,5x4mm csavart (imbusz,vagy torx...) motor tengelybe valót.
már szééét turtam a netet, de egyik modellboltban sem találtam... -
twine
veterán
"MOst épp azon "izzadok" mi a tökért, látok fix49-es értéket a szemüvegben az RSSI értéknél?"
Úgy tűnik rosszul emlékeztem,mert ez baromira nem működhetett eddig ,viszont sikerült megoldani,nagyszerű tanítónk JB segítségével
Holnap újra próba...
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy most tényleg a "vezérlésem" sz@r valahogy/valahol, vagy "csak" failsafe problémám van, és eddig nem láttam, hogy pusztul a jelem... -
ezoltan
tag
Prop nélkül,asztalon teljesen normális ha nem úgy viselkedik mint élesben a levegőben.
Ha egyesével csúszkán gázolva rendesen felpörög minden motor és reagál,akkor nem hinném hogy aggódnod kellene.
Nyilván élesben fog kiderülni,és ahogy kriszbon is írja,nem csak lebegtetve vagy megkerülve a körtefát,hanem hosszabb távon,szélesebb gáztartományt használva. -
kriszbon
őstag
Igazából nem normális ha így működik, hiába ír bárki bármit is.
Annak ott is jól kellene üzemelnie, de ez lehet szoftver hiba is a konfigurátorban(eléggé sok bug található bennük, nem véletlenül javítgatják állandóan).
Lehet ha másikat tennél fel akkor az jól mutatná.
Szívtam én ilyen végett eleget a sok gépépítgetés közben.
Viszont az is előfordult hogy ESC hiba volt, mert repült ugyan eleinte jól, de kicsit később azon az oldalon néha eldobta a motor vezérlését, és "gyors nem tervezet landolás történt" (pörgő féltégla effekt).
Az ESC csere után megszűnt a probléma.Nálad is csak akkor fog kiderülni hogy van vagy nincs probléma, ha rendesen használod már(itt nem csak lebegtetésre meg rövidke kanyarokra gondolok).
Ezt nem ijesztgetésnek szánom, csak leírtam hogy van ilyen meg olyan hiba is.
Visszakeresgéltem azt a videót amit anno még itt is mutattam, hogy mit csinál konfigurátor alatt, és pont 3. motornál (most nem töltögetem Yt csatornára).
Halálra szereltem már a gépet, mire kiderül hogy szoftver csere után jól mutatta, (de később elfüstölt az ESC). :-( :-) -
ezoltan
tag
Konfiguráció/gépfüggő,hol az optimális gps-pozíció.
Egy kisebb,szűkebb 5” gépen persze korlátozottabbak a lehetőségek,de általánosságban minél távolabb van a vezérléstől,annál ideálisabb.
Én háklis vagyok a gps-jel minőségére,sokat variáltam minden LR gépen hogy a lehető legjobb legyen.
A helyedben karra tenném,relatív távol fc/esc/vevő/vtx-től és antennáktól.
Nagyon nem mindegy hogy 6-10 holdad van amiből néha eldob párat és esetleg offolja menet közben a rescue-t/RTH-t,vagy atomstabilan tart 15-20-at a repülés teljes ideje alatt.
Sajnos esetemben is volt ilyenre példa és orvoslásra is került ilyen/olyan módon. -
kriszbon
őstag
Hmm... hátul az aksi mögött mennyi hely fog maradni?
Ha lenne egy carbon lap darabkád, vagy műanyag lap, a hátsó csavarokkal le lehetne fogatni (2 furat csak), és már oda is lehetne rakni.
Persze jó megoldás az is amit mutattál, mert fogja az antennákat is, bár nem 90 fokban.
Igaz gyárilag meg a képen amit mutattál, csak hátrafelé lifegne.
Ez a te döntésed kell hogy legyen hova is helyezed el.Azt a BF OSD-t nem ismerem hogy teljes értékű-e, vagy csak pár infót jelenít meg.
Amúgy utálom az ilyen forrasztgatós vezérlőket. :-) -
kriszbon
őstag
"már csak nekem is az a nagy kérdőjel, hová rakom a vázon"
Ha nem teszel rá akciókamerát, akkor eleve adja magát a kamera fölötti platni.
Kétoldalas ragasztóval, meg biztosítva 2db vékony kötegelővel és kész.
A madzag elég hosszú szokott lenni, hogy elérjen a vezérlőhöz.
A vezérlőn van OSD? -
Peaceliker
addikt
motor, súly, akku, kéz, stílus függő, hogy melyik lesz jó.
Kolléga fentebb leírta az elméletét szépen.
Vegyél olyat amit adnak hozzá, meg 1-2 szett másmilyet és próba.
Én 5040el repültem anno de nekem könnyű gépeim vtam és kinyomtam a szemüket.Amúgy motor védő sztem értelmetlen. De ha ragaszkodsz hozzá meg meg videózás a lényeg akkor tpu vmi menjen motor alá az csökkenti a rezonanciát (akár) de akkor menetrögzítőzni kell csavarokat (loctite 243 de csak egy kevés, elég csavar egyik felére egy lehelletnyi)
-
Fuhur
kezdő
A propoknál az első két számjegy az átmérőt, a második két számjegy az emelkedés tízszeresét adja meg.
Minél nagyobb az emelkedés, annál többet akar haladni egy fordulat alatt a légcsavar előre. Más megfogalmazásban minél nagyobb az emelkedés annál több levegőt tol maga mögé egy körbeforgás alatt. Tehát ha mást nem néznénk akkor a nagyobb emelkedésű légcsavar nagyobb erőt produkál.
Csakhogy! A nagyobb emelkedés nagyobb energiát igényel, azaz nő a motor fogyasztása. Ez egy darabig megy, majd elérjük a motor max teljesítményét aholis vagy a motor, vagy a szabályzó feladja a harcot.
Mindaz amit írtam még kombinálódik a sebességgel, de a drónok esetében ez kevésbé játszik mert lebegés közben is kell teljesítenie amikor a haladási sebesség épp nulla.... és amikor halad, akkor se jelentős a sebesség.
Szóval egy adott hajtásláncnak (aksi, szabályzók, motorok, légcsavarok) van egy optimuma. E körül lehet játszadozni.
Azt azért még érdemes megjegyezni, hogy előfordulhat egy elvileg nagyobb fogyasztást igénylő légcsavarról (nagyobb átmérő vagy nagyobb emelkedés vagy épp mindkettő nagyobb), hogy kevesebbet fogyaszt egy kisebb emelkedésűtől. Ez abból adódik, hogy a légcsavarok kialakítása nagyban befolyásolja azok hatásfokát. -
kriszbon
őstag
Elméletben jó, ha a motor mérete az mint a 2204-2205-06 motoroké.
De azért nyugtass meg hogy nem a ződet választottad?
A rezgéscsillapítás vagy kell vagy nem, majd kiderül (lehet készet formára vágva is kapni).
Ha nem jön be még sem a védő, nem egy hatalmas összeg a veszteség.A propnál nem verziószám a 2., hanem mekkora a szögállása, tehát minél nagyobb annál nagyobb az emelő erő egy bizonyos szintig, viszont több kakaót is szoktak kérni.
Egy kb, szerintem átlagos prop, van aki szereti, van aki nem.
Nekem volt 5050-es, semmivel nem éreztem jobbnak mint az 5045-öt, meg hangosabb volt(ez is szerintem).
A kedvencem volt a DYS 5043 volt, csak már nehéz hozzájutni [link].
A visszább linkelt videóban is az van a gépen. -
kriszbon
őstag
Nincs mit szívesen.
Régebben nem kemény műanyagból készültet szoktak küldeni ami ütésre törik, hanem olyan hajlítgatható félét ami inkább deformálódik.
De nem gyenge akármi, persze ha jól odavered akkor ez is hajlani tud.
Én minden gépemre raktam, és sokszor még így is puceválni kellett néha(persze kevesebbet). :-)
[link] -
vandor01
senior tag
igazat megvalva szebb nelkule de mikor kicsit megturom a foldet semmi crash vagy vmi csak sikerul ugy letenni a gepet hogy foldmuveles lesz a vege..... akkor otthon lehet fogkefezni a motorokat foleg a T motorokat mert alulrol nyitottak!
de inkabb ez a filleres muanyag seruljon repedjen torjon mint a motor vagy a vaz....
egy elet gari gari ide vagy oda?
Lehet hogy erdemes vmi nagyon puha gumiszeru muanyagbol nyomtatni mint ezt a KK-s kemeny muanyagot hasznalni... de ez csak izles dolga.... de legyen vmi koszfogo... itt + par gramm nem szamit.... nem fogpiszkarol vagy szenkefesrol beszelunkNa voltam ma reptetni a 68grammos kefes kamcsis geppel de se jogsi se reg se bizti se App se legterengedely...... ezek tuti lelonek vagy bortonbe vetnek ahh dehogy csak adnak egy 100millas csekket? ja nem..... ez nem orbaniaban repult....
lehet savazni mert sikerult emberek kozelébe kerulnom.....
https://youtu.be/EDgY-MIVhjs
https://youtu.be/HiUAKMz28hQ -
twine
veterán
Egyébként, összerakva beállítva ezért a szettért (TBS unify pro 5G8 HV SMA-val)
104.000.- forintot fizettem....szállítással együtt....
Az olyan borzasztóan sok?Itt egy Diatone gt-M630 cc.a.80.000.forintban áll meg ...
Az Armattan meg cseréli a vázat, ha összetöröm...
Szerintem azért az a 104.000.-Huf nem annyira borzalom... -
ezoltan
tag
-
vandor01
senior tag
ja az auto sem jogsival megy..... hanem benyaval!
eloxor epiitsd meg, hajtsd meg, tord le a labat, aztan majd lesz regelvenalam mar osszejottek az alkatreszek a lowbudget bokorugro 6S/6collhoz.....
de mire hazaerek? majusra lesz ebbol repules vagy inkabb lehet csak fustoles?
sac/kb 260gramm lesz...... es 1db 4S-1000-el vagy 2db 3S-850-el lesz megmozditva...
izgibizgi.... -
Peaceliker
addikt
Tudom, hogy nagyon topra akarsz rámenni, de megmondom a frankót, 4s alatt nekem legalja 3ft os cucc is csak akkor égett le, amikor feltekertem egy marék füvet miközben nagy gázzal akartam a manűverből kjönni
És ez 20x20as cucc vt 3 éve.
Persze 6s más, de akkor is kétlem, hogy egy közepes gép áráért kell venni egy tornyot..persze én ilyen sporolósban tolom, meg grammnáci is vagyok -
ezoltan
tag
Nem kell ezt ennyire túlmisztifikálni,főleg ha egy majdani LR gépről van szó.Legyen minimum 5mm-es lapvastagság és cserélhető karokkal rendelkezzen.
X év alatt egyszer sem kellett utánhúznom vázcsavaroknak...
Egyszer kell normálisan összerakni.
Majd ha odavered és megreped a kar,nem lesz vigasz az egyébként baromi jól hangzó Lifetime Warranty,ha várhatsz a teljes frame-re és pakolhatod át a komplett elektronikát.
Ahelyett,hogy egy (két) csavar old,kart kicserél,fertig. -
vandor01
senior tag
ha orokelet akkor sose torik le a laba soha nem kell szetboritni es lteljes lapot cserélni....
de ha megis laba torik?? akkor csak laba csere gyorsabb lesz mint a teljes lap csere???szerintem amit osszelapolsz osszehuzol az szerintem kevesbe rezeghet mint az egyben levo?
mondom mindezt ugy hogy kb eddig 1x vagy 2x tortem labat de akkor pont labcseres volt azt otthon a cserelab masnap mar repult is ujra.....
de amugy en is labcserementest szeretem mert konnyebb 3-6grammal
de en a kis pocskoszorukben utazomma raktam fel masik propot a Kaidjura es 73grammbol leugrottam 71grammra.... megy a gramnacizas.... a gemfan 3025 egy regi prop 2017/2018-as 1,1gramm darabja akkor faja jo volt de ma mar vannak a fogpiszkakra kifejlesztett 0,8 grammos 3015/3016/3018 is es a kozepe keskenyebb 6mm-es csavar is eleg nem kell a 7-8mm-es prop csavar.....
ezekkel a nagyobb KV-s 7-8E es 3S vagy a kisebb KV-s 4-5E es 4S jobban teljesitet!
kevesbe donti be az aksit tobbet repul nem erolkodik annyira.... a tapasztalat szerint.... -
cd334
tag
Én idén vettem távot(TX16S) és vettem hozzá egy crossfire kezdőszettet. Lehet nem a legolcsóbb a cucc, de nagyon megbízható. Minden pöccre működött benne.
Néztem az R9-et is csak ott a FrSky jelenlegi üzleti politikája elborzasztott, meg a rengeteg verzió(ACESS, ACCST, EU, FLEX, és még a verziók se mind kompatibilisek egymással) A crossfire-nél az adó ha kell autómatikusan blindelés után a megfelelő firmware-t letolja a vevőre és kész.
Én mindenemet(whoopokat is) átállítottam, azóta egy failsafem sem volt.
Egyébként a crossfire csomagban benne van a moddolás taranishoz, csak be kell építeni és megy is. -
ezoltan
tag
R9 felhasználóként sajnos nem tudok érdemben hozzászólni.Számomra a Crsf nem tud annyival többet,mint amennyivel drágább.
Felpattintom a modult és megy.Nem kell hack-elni semmit (valóban valami crsf hack néven futó mokkolás,valami kis áramkör amit a “régi” Taranisokba kell beépíteni),plusz a Slimplus dual T-je miatt (előírásszerűen elhelyezve) gyakorlatilag nincs vakfoltja a rendszernek.10km-ről fordulva repcsivel 39-es rssi-vel elég sokat elmond (a crsf-fanok által leszarozott,óccsó R9M-mel).🙂
Plusz,miért nem raksz össze egy gépet magadnak?
Ekkora összegből majdnem még egy top quadot összepakolsz,de minimum felhalmozol egy rakás kurrens pótalkatrészt... -
Jazz
veterán
Köszi. Közben veled egy időben írtam egy hsz-t.
- igen, nem a verseny szintű FPV, hanem ahogy te is írtad, látod amit a drón, de azért nem 1mp-es késleltetéssel.
- amikor ott van hogy video transmission 2km de a távirányító hatótávja 5km, azt hogy kell értelmezni. Ha nem látod amit a drón, hogy irányítod, ennek mi értelme? Vagy arról van hogy hogy elszabadul, és még 5km-ig visszatudod hívni a "home gomb-al"?
- a drón amit megneveztél, jól látom hogy fél misi? és akkor ez is úgy működik, hogy usb-n van összekötve a telóddal, és annak a kijelzőjét használja megjelenítésre? -
Blizzardking
őstag
Jello-ra: vedd le a propokat, tedd rá az asztalra betaflightban a gépet, és egyenként adj gázt a motorokra. Apránként. Közben nézd a tengelyt fölülről, hallgasd a hangját, és nézd a giroszkóp által kirajzolt grafikont. Nagy tétben mernék fogadni rá hogy valamelyik motorodnak üt a tengelye. Statisztikai alapon valamelyik első lesz szvsz. Sok hozzászólást átugrottam, ha közben cseréltél motort akkor sry, de ezt a módszert nem láttam leírva, és hasznos tud lenni.
-
ezoltan
tag
Nem szabad ennyire széttiporni egy LiPo-t.
Közel sem nyersz annyi repidőt,hogy érdemes legyen lassan de biztosan kivéreztetni.
Persze a filléres,marokszám rendelt kis akksik esetében nem fáj annyira,de később,ha már 4-6S-t használsz majd ilyen módon,hamar emésztődnek el messziről is jól látható pénzösszegek. -
Peaceliker
addikt
amit most még tapasztalni fogsz az még a hőmérséklet érzékenységük.
Hidegben mocskos mód gyengébbek sajna...meg öli is őket ha hidegen hajtja az ember, szóval ilyenkor kinti repülésnél már érdemes zsebben tartani startig meg első pár mpő-ben nem egyből kínozni.
Ha normál körülmények között (jó akku, jó idő, jó csati, nincs fizikai gond (szoruló motor pl)) hamar beesik a fesz 3.5 alá, akkor gyenge az akku oda, kevés a C...ilyenkor jó meleg is az akku és hamar meg is fog murdálni.
-
Peaceliker
addikt
Ne tedd, agyon ütöd az akkukat. 1s kis szarokat 3v ig merítem, bár abból is csak azt ami már hulladék, azokat is csak 3.2 max... De azok olcsók és gyengék, 2s től felfelé vigyázok rájuk. 3.5v nál is már majdnem vissza megy beléjük a névleges kapacitásuk, ami azt jelenti, hogy túl sokat vettem ki. 20%ot legalább illene bent hagyni ha kímélni akarja az ember.
3.5 (terhelés alatt) az pont store kb (3.7-3.8),vissza sem kell tölteni őket tárolásira.
Plusz ami miatt nincs is értelme kenni 3.5v alá, az pedig hogy szinte semmi nincs már bennük. 5000es 2s (ec autó akku) ben pl asszem 300mah van 3v és 3.5 között. Szóval értelme nincs alá menni, csak akku gyilkolás szvsz. -
Fuhur
kezdő
Repülés közben terhelés alatti a feszültség. Mikor ráteszed töltőre már terheletlen az akku. Terheletlenül akkor is magasabb a fesz, ha melegen teszed rá a töltőre. Persze ahogy hűl még növekszik valamit a kapocsfesz, de terhelésre azonnal "beesik".
A LiPo karakterisztikája olyan, hogy a kisülés végén hamar csökken a feszültség. Töltött aksinál ez a feszültségesés minimális, merült aksinál meg szembetűnő.
-
twine
veterán
Na ez..ez mennyire baromi jó....
Tegnap adtam le a 1940 hulkie rendelést az FPVracestore-ban, ma pedig átvettem a postán, és mehet a teszt.
(bár félek, hogy sötét lesz mire hazaérek, de ez ne legyen már a shop hibája)Nagyon-nagyon örülök, hogy működik egy ilyen Magyarországon...
-
-
vandor01
senior tag
kerdes fizikai problema lehetett?
azaz girbegorbe rossz suly elosztas?vagy?
az Ldark erosebb?
1. nehezebb minden tized gramm szamit!
2. ugye az emelkedese a pitche? tenyleg egyformak?vagy a jobbk xx20 a Ldark meg ennel tobb xx25.... xx40??
azaz van kulonbseg a ketto kozott... mert "ugynezki" az egy dolog.....nos ezek szamitanak mert ahogy nol a prop sulya es a pitche ugy terheli erolkodik az elektronika foleg ha vmi magas KV-d van 19000-25000 etc
-
vandor01
senior tag
nagyon nezegetem az ururav hz85-ot....
de mar annyi repulo szarom van
hogy egy masfajta technikat beujjitani?
barmi befosik rajta? nincs hozza semmim
es a rajta levo cuccokat sem tudom mashoz hasznalni!
2S 3csavaros motor
whoopos FC... fajan beleintegralva minden vtx/receiver
na talan a kamera az hasznalhato mashol.....
faja faja nem lenne tobb 40grammnal de 1102-es motornak lehet csirke az 5-6A esc -
Fuhur
kezdő
A rezgés az egy faramuci dolog.
Sajnos az a gondolatmenet -bár kézenfekvő-, hogy a " ... a canopyra van csavarva a kamera,a canopy meg a vázra,és lapra egyszerre,,, ezért úgy gondoltam, úgyis együtt rezeg az egész..." nem helytálló.Az alap rezgést nyilván a forgó tömegek okozzák. Ez a motor+légcsavar együttes. Ebből ráadásul négy van ami a rezgés frekvenciáját már önmagában is "színessé" teszi. A négy alaprezgés összegéről lesz szó mivel a hullámok összeadódnak. De mivel nem szinkronban forognak egymáshoz képest folyamatosan változó fáziseltérés is lesz. És akkor ez az alap!
Itt jön képbe a váz + canopy+ kamera. Általában a kamera a canopyhoz van rögzítve ami a vázhoz három ponton. Mivel ezek rugalmas anyagok -hogy ne törjön, repedjen olyan könnyen- nem feltétlenül fogják a váz rezgését lekövetni. Jellemzően a méretük, rögzítési pontjaik, és tömegük fogja meghatározni azt az alap frekvenciát amin berezonálnak. Ezért is van az, hogy bizonyos gázállásnál nem rezeg másnál meg igen. Merthogy akkor rezeg be amikor az adott szerkezeti elem rezonancia frekvenciája van annak felharmonikusai megegyeznek a gerjesztő -alap- frekvenciával. Itt ne felejtsük el, hogy a gerjesztő freki is összetett -lásd fentebb- és ezért sokfajta elemifrekvenciából áll.
Nem véletlen, hogy a rezgéscsillapító gumi, amiket kapni lehet akár a vezérlő felszereléséhez akár nagyobb cuccok esetében a kamera platform rögzítéséhez sokfélék. Más-más keménységű/puhaságú gumibakokat lehet kapni éppen az elnyelni/csillapítani kíván rezgések függvényében.
Mindebből az következik, hogy a szivacsos kamera "bélelés" hozhat megoldást de ha nem hoz az még nem jelenti azt, hogy a "jellót" nem mechanikai rezgés okozza.
Tudom, hogy mindez nem segít rajtad csak szerettem volna kicsit pontosabban megvilágítani a rezgések jellegét.
-
vandor01
senior tag
mindig van valami?
nem akar ez máán összeállni
nalam van mikor 1 hetig nincs semmi hazajovok megelegedve vigyorgo pofaval mint a jolakott napkozis na jol kihajtottam oket faja volt a reptetes..... atfogkefezem a gepeket es lencset takaritok majd lognak falon a kovetkezo napig...... azt a kovetkezo heten csocstol jonnek a problemak 4-5 gepen fajan egymasutan vagy 1xre azt lehet farigcsalni
vagy kiugrik elem a kuka vagy csak siman elkopik elhasznalodik valami.....
de ez ilyen hobby.... farigcsalni kotelezo! arrol mar nem is beszelve hogy olyan gyorsan valtoznak a dolgok hardveresen szoftveresen hogy kovetni is szep dolog foleg a whoop kategoria kornyeken..... ha jol megnezzuk az elmult par evben a whoop miatti fejlesztesek huztak a dronozast es az ottani "tuning" kuszott feljebb a nagyobb gepekre is! pl HV aksik mert az 1S-re szukseges a sok power! akkor a kulonbozo ESC-s progik verziok matatasa...
-
cd334
tag
Ha jellózik valami fizikailag szoktam átnézni a gépet:
- propellerek átnézése a sérültek cserélése (általában ez megoldja)
- összes csavar meghúzása(motorok, FC, canopy, kamera, propeller)
- motorok megnézése, nem-e ferdült el a tengely
- canopy, váz épségének ellenőrzése nem-e repedt valmi, nem deformálódott...
- szivacs elhelyezése kamera FC közé....SW-en még soha nem elimináltam jellót
-
vandor01
senior tag
az en tapasztalatom hogy a yellow.....
nem a fizikai razkodas hanem a elektronikai jellegu yellow
ha van fent LC szuro de meg mindig yellozik....
nos abbol eredhet hogy valami miatt erolkodik az elektronika!
vmi nem optimalis sok az "S" erosebb a prop mint amit a motor elvisel
keves az ESC x amperevalamit kezdeni kell vele mert elobb utobb vmi elfustol foleg ha leesik megakad a prop es a mar ugyis "csucs"ra jaratott konfigban a keves tartalek miatt vmi elfustoli magat....
van amit a PiD elessel kezelheto
ha nem akkor valszeg lightosabb propeller kene ra azt PiD el megtalani az optimalistnos a mai csuszkas RPM filteres megoldasok nem mindig adjak a tokeletes beallitas
sajna neha ki kell lepni a csuszikakbol azt manualisan probalkozni de a smart auidoval azert lehet gyorsan haladni!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Dymo LabelWriter 400 - Hőpapíros címkenyomtató
- KATONAI ÜTÉSÁLLÓ!!! Getac S410 i5-6300u, G3: i5-8365u, G4: i5-1145G7
- Eredeti Windows 10 / 11 Pro aktiválókulcs AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL!
- Oppo Reno7 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest