- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nem fogy a Galaxy S25 Edge?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Allien
veterán
válasz
Jackal2 #31523 üzenetére
Ha jól látom, a kamerája kicserélhető lenne a másik verzióra:
H502E kamera
H502S kamera -
SpydeR3412
aktív tag
válasz
Jackal2 #31366 üzenetére
A múltkori hajtogatásom után, nekem is csak egy led ég elől.
-
válasz
Jackal2 #31294 üzenetére
12AWG-re csak 90A van írva. És nem a szomszédhoz akarok a villanyórát bekötni
(#31291) _X10Dead_: Ha ez a táblázatod igaz lenne mínuszos kábeleket használnának a vérbeli racer gépeken az emberek.
Szóval ha 12 és 16-ost rendelek az kb jó lesz mindenhova egy ideig. Ezeket most amúgy is csak pluszba rendelem, ugye a projekt arról szól, hogy Falcone-ból minden ki, új frame-re be.
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #31298 üzenetére
Honnan tudod?
Oszkár számait is sokallom, bár tényleg odaírta, hogy minőségi cucc specifikációit listázta.
Szögezzük le: én fosós vagyok. Ha magamnak drótózok, igyekszem az AWG-s szigeteletlen értékekhez igazodni. A QR X350-esből ki se lehet szedni az aksit, ha elkezd füstölni valahol... -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #31274 üzenetére
Amít írsz igaz, de ahhoz, hogy a gyakorlatban is kimutatható legyen a különbség, ahhoz a váznak, a propoknak, az akkunak, meg az FC-nek is tökéletesnek kellene lennie. Vegyük figyelembe, hogy még mindíg 3S-en tanyázom, de ígyse tolom nyélgázon. Váz és propok tekintetében van némi készlet raktáron, de inkább mondanám őket olcsónak, mint versenyre kihegyezett, ultrakönnyű csodáknak :-)
Rendeltem, mert
- DYS, és a motorjaik megbízható mütyüknek tűnnek.
- qrva olcsó
- Nem hinném, hogy az én szintemen még hiányolnám azt a 150KV-t, viszont ez a motor 1-1 mm-rel szélesebb, ill magasabb, mint a DYS 2205-ös, (az utóbbit nem igazán értem, mert a strator ugye 1mm-el kisebb). Ebből elvileg az következne, hogy nagyobb a nyomatéka, vagyis könnyebben pörög fel, illetve kevesebbet eszik ugyanolyan fordulaton, ugyanolyan propok mellett.
- hmmm...óccsó
- Újra elő kellene venni a Runnert, (amiről ugye tudjuk, hogy szebb, mint amilyen jó) de amíg nincs spare motor raktáron, nem szórakozom vele. 16 dollárt meg nem adok egy sehogy-sem specifikált Walkera motorért, bármilyen szép is. Hogy miért pont ilyet? A gyári motor valami eredetileg 2100KV-s volt, de ment a rinya, hogy gyenge, így az ADV-t már 2204-esnek látszó, 2500KV-s motorral szerelték. Csak ott van ugye a FOD, ami miatt minden rendes ember beállítja a távon, hogy lehúzott throttle mellett is alapjáraton pörögjön. Az alapjárat viszont csak 5.5%-körül jelenik meg, ami nem tudom milyen fordulatszám lehet, de kapásból 350+ grammot emel a gépen. Papíron azt sakkoztam ki, hogy ha nyomatékosabb a jószág, viszont csökken a haszontalan felhajtóerő, akkor csak virgoncabbnak kellene lennie a végén...Persze, a puding próbája az evés
- Meg olcsó is volt(És úton vannak a Cobra-k is, vész esetére)
-
Minstrel
senior tag
válasz
Jackal2 #31237 üzenetére
Egyelőre kipróbálnám a mostani a klón-TBS-en lévő 900kv Sunnysky motorokkal, lehet nem a legjobb választás, de most is tud 12-14 percet 5200mah 3s akkuval és 1600g körül van az egész, de biztos jobb lenne mondjuk 700kv körül 12-es proppal és 4s akkuval, bár akkor már 2000g körül lenne az összsúly.
-
Minstrel
senior tag
válasz
Jackal2 #31214 üzenetére
Köszi, jaja nekem is megtetszett a sok cső
Mondjuk van még egy [ZD550 ] ez még annyiból jobb, hogy összecsukható, viszont nehezebb 200grammal és a hasán sincsenek csövek, tehát még az is plusz pénz és súly meg kitalálni a jó felfogatást.
Amit először linkeltem arra meg szerintem simán felcsúsztatnám ezt a gimbalt és kész is [Tarot GOPRO 3DⅢ]. Mondjuk a motortartói kicsit gagyinak tűnnek, de szintén Tarotnak vannak jó kismotortartói 16mm csövekre.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
Jackal2 #31213 üzenetére
Emmost dirketbe nem off:
A CleanfLight / BetaFlight-nak koztudottan baja van a baro-val, meg ugy az egesz ez-az hold cuccokkal. Ezert forkoltak a CF-et es lett az iNavFlight.
Sajnos ez meg ugy keszul mint a luca szeke.De akik feltettek, azok szeretik, mert sokkal kevesbe hintazik a gepuk altihold-ban. Csak igen sok dologra az a fejlesztok megoldasa, hogy itt source code, forgasd magadnak ujra paraszt. Ami azert nem tul user friendly.
En megvarom mig visszaszivarog a CF-be, nincs meg forraskod forgatassal is kedvem vacakolni.
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #31213 üzenetére
Igen, kemény fejű gyerek vagyok magam is.
Most nyilván nem vagyunk egy véleményen, és beérhettem volna ezzel is, de Te a Tiédet nem véleményként, hanem tényként illetve kinyilatkoztatásként adtad elő.
Mérnök vagy Te is, így ugyan olyan jól tudod, mint én, hogy egy ilyen "érvelést" egyetlen ellenpéldával is meg lehet torpedózni, én pedig pontosan erre utaltam, amikor a Cheersont hoztam fel ellenpéldának.Miután szétszedem az érvelésedet, most jössz azzal, hogy az X8C az igazából X8HC volt. Lehet. De nem ezt írtad, én meg nem megyek fel a blogodra, hogy ellenőrizgessem a szavaidat.
Egy árva baro nyilván nem fogja a gépet pontra rögzíteni. Nem is kell. Elég ha kezelhető sávban tartja a koptert, hogy a pilóta agyának legyen esélye feldolgozni a ráömlő információtengert. Neked nyilván magasabbak az elvárásaid, pláne egy 500-as, olyan gép esetén, amiben a vezérlő modul önmagában többet ér, mint a kezdő első paripája.
Nem a képességeidet fikáztam, mikor a beállítási problémákra utaltam, hanem arra, hogy Te magad állítottad, hogy nem sikerült optimumot találni.Ne kezdj el csúsztatni. Egyrészt, a kezdő az kezdő. Nem kezdő-kezdő, nem kezdő hobbista és nem kezdő profi. Másrészt kifejezetten hangsúlyoztam, hogy ezek a funkciók a legtöbb gépben nem, vagy rosszul működnek. Nekem nincs ilyen gépem, így csak a review-kra tudok hivatkozni, de nekem úgy tűnik, Rajtad kívül szinte mindenki elégedett az X8HC-vel, mert nem vártak el tőle többet, mint amennyit tud. Ugyanez nem mondható el az MJX-ről. CX-33-asom viszont van. NEKEM nem jó, mert késéssel reagál a throttle változásokra és halálra idegesít az LV kezelése is (konkrétan warning helyett kapásbol leszáll, ott, ahol éppen van, mindezt 7.3 V körül). Anyát viszont ezek a dolgok nem zavarják és simán végigrepüli az akkut, lezuhanás nélkül. Kezdőként neki ennyi nem csak, hogy elég, de még sikerélményt is ad. Erről nem kell vitatkoznunk, ez nem az én véleményem, hanem az Ő értékelése.
Újra megkérdőjelezed az egész funkció létjogosultságát, mert nem működik tökéletesen. Hadd sarkítsak én is: ilyen alapon hogy mered a repülést egy FC-re bízni? Nem lenne jobb a négy motorra direktben rákötni egy-egy csatornát és akkor Te magad mondhatnád meg, hogy melyik mennyivel pörögjön? Csak nem arról van szó, hogy neked is szükséged van egy kis segítségre? A giró-t is, a compass-t el lehet cseszni, és bármilyen FC-t félre lehet programozni, nem lenne logikusabb azokat is kidobni?
Megismétlem: Nem mondtam, hogy minden gépben jók ezek a funkciók. Sőt, arra utaltam, hogy a legtöbb esetben rosszak (MJX), vagy fent vannak a feature listán, de mégsem tudja a gép (X250). Azt is mondtam, hogy hülyeség ellen nincs orvosság.
Hogy tudok-e jó gépet? Igen. Cheerson CX-33S. Neked is ismerős a gép, mindketten tudjuk, hogy vannak hibái, de a maga módján jó, csak általában túl van árazva. Nem linkelem, mert nincs értelme. Aki akar, majd rákeres. És tudok másikat is: Syma X8HC. Küldjek linket, vagy elég, ha idézem: "Igazából nem nagyon tudtam belekötni a Syma X8HC-be, pedig szerettem volna." (Igen, korábban valahogy kimaradt a cikk, de most pótoltam...)A tesztelési metódusok / rálátás. Szögezzük le: nagyra értékelem, amit csinálsz, alaposan körüljárod a dolgokat. De ha nem jól teszed fel a kérdést, jó választ sem fogsz kapni. A Te tesztjeid közép-haladóknak szólnak, nem kezdőknek. Arra ott van Q101, aki számunkra már semmi újat nem tud mutatni, de pont azért vezeti a nézettségi listát, mert még nem felejtette el, hogy egy kezdőnek mi a fontos és mi nem.
P.S.:
Ha félreérthető lenne: A magam részéről már egy büdös buznyákot sem fizetnék ezekért a feature-ökért, de kis túlzással azt is elmondhatjuk, hogy nem vagyok kezdő. De ha az elején lett volna értelmes modell emészthető áron, akkor nyilván olyat veszek első gépnek. Nem volt, én meg csöngethettem végig 6 vagy 7 házat, de nem sírok, mert végül meglett az elkóborolt jószág. -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #31172 üzenetére
Egy kicsit megnyugtató, hogy nem csak én kapom az ilyen piócákat :-)
Két hetembe és vagy negyven levelembe került, mire a megrendelt Syma X5C-1 (220mm) helyett kapott Top Selling X6 (120mm) ügyét sikerült rendezni az Alin.
De máshol sem jobb a helyzet. A TomTop-nál fél év is kevés volt ahhoz, hogy a DOA kamera helyett kapjak egy működő darabot. Kb 5-ször kaptam olyan tartalmú levelet, hogy igen, most tényleg elküldték, de probléma volt a VÁM-on, de ne aggódjak, túl vagyunk rajta, egy hét után kezemben a cucc. A PP coverből különösen aljas húzással nyomtak ki: néhány nappal a határidő előtt kaptam egy élő ragszámot, amin látszott is, hogy úton van a csomag M.O-ra. A gond csak az volt, hogy kb egy hetet pihent Pesten, majd a határidő után két nappal ért célba. Tőlem 200 km-re kézbesítették valakinek (nyilván nem az én csomagom volt).
A Gearbesttel meg augusztus óta veszekszem az X251 miatt.Fel a fejjel!
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #31155 üzenetére
Nagyra értékelem az elhivatottságodat, de néha nagyon bosszantó tudsz lenni, mert időnként nehezedre esik nézőpontot váltani
Rossz tapasztalataid vannak? Értem. Relevánsak a tapasztalataid? Nem.
Ez esetben mind a nézőpontod, mind az "elvégzett tesztek" hibásak.A nézőpontod azért, mert meg sem próbálod egy kezdő, vagy egy "casual player" helyébe képzelni magad. Egy kezdő nem alkatrészek után turkál és nem PID tuninggal álmodik.
Egy kezdő annyit tud, hogy vannak ezek az izék és egészen viccesnek tűnik, ahogy röpködnek. Meg milyen kafa, hogy el lehet szakadni a földtől. Aztán a kezébe kap egy ilyet és vagy úgy jár, mint a tanyasi Casey, vagy hót ideg lesz, mert a micsoda megy mindenfelé, és közben vagy a sztratoszférába készül, vagy lezuhanni. Mindezt túl gyorsan teszi, emberünk agya egy pillanat alatt túlcsordul, összezavarodik és bármit csinál csak baj lesz belőle. Nyilván emberünk azzal sincs képben, hogy különböző magasságokon más-más szelek fújnak és ami idelent csak egy enyhe fuvallat volt, az a fák síkja felett már komoly tényezővé válhat, és egy 100 gramm körüli gépnél, beginner módban az sem biztos, hogy vissza lehet hozni.
Szóval, nem móka és kacagás van, hanem kínlódás és stressz. Esetleg pánik. Vagy bamba tekintet, mert a gép közben árkon-bokron túl van.
Véleményem szerint MINDEN repülést segítő eszköz hasznos, amennyiben jól működik. Ha jó az RTH, az életmentő lehet, ha a gép "elment vadászni". Az altitude hold segít megtartani a gépet manőverezés közben, és nagyságrendekkel csökkenti a pilóta terhelését, hogy a problémát 2D-re redukálja.Elég a jobb kezedre koncentrálni, sőt, baj esetén akár el is engedheted a karokat egy-két másodpercre, hogy rendet tegyél a fejedben. Még az általam is gyűlölt headless mode is jó az első néhány felszállásnál, mert emberünknek a bal keze is jár, így akár akarja, akár nem, elkezdi tekergetni a gépet és másodperceken belül kerül orientációs zavarba.
Te meg azt mondod, hogy ezekre nincs szükség, paraszt vakítás az egész. Legyen igazad, de akkor ne álljunk meg itt. Ennyi erővel kapcsoljuk ki a girót is, sőt, az egész stabilizációt, hiszen ezek is csak beleugatnak a dolgunkba.A tapasztalataidról:
A listádból csak egy gép elégíti ki a témával kapcsolatos feltételeket, de az is csak korlátozottan. Az MJX-ről beszélek, ami brushed és van benne alti.hold is. Mondjuk, szerintem egy kezdőnek túl nagy, de az alti működik. A rossz tapasztalataidat nem vitatom, a youtube is tele van hasonló élményekkel. De a piac legendásan elb@szott modelljét felhozni példaként csak arra jó, hogy lássuk, nem elég a feature listát olvasgatni, az implementáció is fontos.
Syma X8C: Nincs benne alti...
Ogre I/II: Ezt te sem gondoltad komolyan, hiszen nyilvánvalóan nem kezdő gépek. De legyen, vegyük őket górcső alá. Az írásodból semmi más nem derül ki, csak az, hogy nem sikerült beállítanod őket és/vagy nem voltál elégedett az eredménnyel. Egy mondaton belül kiderül, hogy azt sem tudtad, hogy kellene beállítani, és a szenzorod egészen biztosan nem volt megfelelően csillapítva. És én még arra is gyanakszom, hogy a rendes, univerzális távoddal játszottál, amit vagy beállítottál rendesen vagy nem. És szinte biztos, hogy a throttle-t saját kezűleg "nulláztad", nem bíztad a dolgot egy 1 centes rugóra.Hogy ezek a mankók mennyiben hasznosak a későbbiekben, nem vitatom az álláspontodat. A headless mode rossz gyakorlatra nevel. Ha már nincs gond az irányítással, az alti is bosszantó tud lenni. Az RTH gombot meg egyszerűen elfelejted, hogy van és/vagy fogalmad sincs, hogy kell aktiválni. Abban sincs vita, hogy a gépek többségében rosszul működnek ezek a dolgok, így többet ártanak, mint használnak. De egy kezdő számára felbecsülhetetlen értéket jelenthet egy-egy JÓL IMPLEMENTÁLT funkció, hiszen adott esetben a relatíve biztonságos landolás és a "bye-bye" között húzhatja meg a határvonalat.
Hülyeség ellen persze nincs orvosság. A Tanyasi Casey vsz. egy H-s Syma-t is képes lenne elveszíteni, de tegyük fel, hogy az átlag kezdő rendelkezik a túléléshez szükséges minimum intelligenciával.Én nem felejtettem el, hogy az Aviax 3. útján a barátaim előtti villogásból hogy lett másfél perc alatt kínos leégés. Nem a gép tehetett róla, hanem én zavarodtam össze, mikor a szél elkezdte vinni a quad-ot. Nem állítom, hogy az RTH meg tudta volna oldani a dolgot, de az egy órás kereső hadjáratot valószínűleg néhány percre lehetett volna redukálni.
Persze, könnyű nekem, a párom valószínűleg "örök kezdő" marad és mindig vissza fog rángatni a földre, ha kezdenék nagyon elszállni. Ő nem túrja a netet alkatrészek után, nem nézeget Boris B, Skitzo meg Charpu videókat, és úgy általában idegenkedik ezektől a gyöszöktől. Tetszik neki, ha a fiammal mókázunk, de nem akarja a kezünkből kivenni a távot, mert fél, hogy valami bajt csinál. Egy géppel hajlandó repülni, a CX-33-mal, és ennek pont az ELVÁRÁSAINAK MEGFELELŐEN működő alti az oka. Túlmisztifikálná a dolgot, vagy pont Ő az, aki a helyén kezeli ezt a funkciót? -
Baku
aktív tag
válasz
Jackal2 #31156 üzenetére
Egyenesen nekem találták ki...
Köszönöm a felajánlást, de én még később érek haza, (még 3 és fél hét) mint ahogy a gép megérkezik...
Egyébiránt szívesen kipróbálnám (majd, az összegasonlítás miatt) a "fapados" cx-10 -et, akár még vennék is egyet (már egy marék ziziért is adnak), bár láttatlanban azt borítékolom, hogy ping-pong- ozás lesz belőle a padló és a plafon között.... -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #31128 üzenetére
Most akkor Neked higgyek, ne a szememnek?
Tudjuk, hogy egy csomó gépen a feature listán szerepel az alti, de nincs is bennük szenzor. Azt is tudjuk, hogy van, amiben benne van, de nem jól implementálták. De ez nem jelenti azt, hogy úgy szar az egész, ahogy van.
Nyilván a technikának megvannak a maga korlátai, a szél is bezavarhat, de ha nem közvetlen a fű felett repülsz, hanem 3-4 m magasan, akkor senkit nem érdekel, hogy méteresre is nőhet a bizonytalanság a 20-30 cm helyett. Ha probléma van, akkor el lehet engedni a karokat, se lezuhanni nem fog, se dokkolni nem akar a MIR-en. Ez épp elég segítség egy kezdőnek.
Nem racerként kell tesztelni, hanem egy kezdő szempontjai illetve igényei mellett, és akkor nincs meglepi.A CX-33S-en JÓL működik. (Sőt, ezen a gépen a távot trimmelni sem lehet, így még a tanyasi Casey sem tudna vele hülyét csinálni magából).
Tudomásom szerint a H-s Syma-knal is használható. -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #31094 üzenetére
Az altitude hold kezdőknek és fakezűeknek komoly segítség lehet, ha jól működik. Mivel egy komoly változót kikapcsol a rendszerből (a dőlésszög miatti magasság-vesztést), nagyon megkönnyítheti az első lépéseket azzal, hogy a pilótára rótt szellemi terhelést és stresszt kezelhető mértékűre csökkenti (3D vs 2D).
Ugyen ez a hatás jelentkezik akkor is, ha most kezdesz kacérkodni az FPV-vel, mert nem kell törődnöd azzal, hogy a kamerán keresztül nem, vagy egészen máshogy érzékeled a gép magasságát.
A CX-33-ason egész jól működik, még Anya is tud repülni vele -
qqzs
őstag
válasz
Jackal2 #31093 üzenetére
mivel magassagtartasrol beszelunk ezert nyilvan a magassagra visszamaszast mondom nem a pozicioba.
De es tokre sokmindenre jo ha tudod mire valopont amire a kezdoknek szuksege van hogy letojhassak azt milyen magasan van a dron hoyg csak az irannyal kelljen foglalkozni.
Mar annyira keszseg szinten megy a droniranyitas hogy ilyeneket mar eszre se veszel.
Irjal egy cikket a magassagtartasrol hogy letisztuljon -
qqzs
őstag
válasz
Jackal2 #31066 üzenetére
Nem ertem mi a baj az alt holddal. Ugy kell felfogni hogy 6axis gyro plusz egy segitseg igy mar csak arra kell figyelni hogy menj amerre akarsz. Ha fuj a szel csak azzal kell foglalkozni hogy egy sikban korrigaljal mert a gep egy magassagban marad vagy visszamaszik oda
-
mrrr74
aktív tag
válasz
Jackal2 #31035 üzenetére
Terheletlenül ennyi, amikor kiveszem a gépből és felteszem tölteni/teszterre ezt mutatja. Az terhelve létezik, hogy 10.5V?
FPV is fent van, de már annyira megszoktam, hogy le nem vennémMás, a múltkor írtam, hogy kinn a mezőn elfújt a szél. A múltkor ugyanott megint. Létezik, hogy nem szél, hanem valami zavarja?
-
qqzs
őstag
válasz
Jackal2 #31025 üzenetére
Headless modba egyet ertunk de cx10wd ben nem , addig nem tetszik csak amig egyszer ki nem probalod
Egyebkent ha mar kezdonek javasolunk akkor szerintem alap lenne alti holdos dronnal kezdeni aztan valtani anelkulire hogy az elore, hatra, jobbra, balra, forgas menjen elobb
-
virbo
csendes tag
válasz
Jackal2 #30995 üzenetére
Hmm igazad lehet. Sajnos akkora a választék hogy fogalmam sincs melyiket is lenne jó megvenni. Főképp gyakorlatilag kezdőként. Viszont egyre jobban izgat a dolog!
A törés nem gond, az újáépítés is menne ha megvan mit kell cserélni és mire.Most elgondolkoztam az építésen is. Bár igazából fogalmam sincs, hogy mit párosítsak mivel.
De nem baj kihívás ez is...
Ha összeszedek pár komponenst tudtok abban segíteni hogy ne nyúljak nagyon mellé? Na nem professzionális szinten, csak úgy hobbiból.Teréz Atya: még arra is gondoltam, hogy az X251-et építem át, csak a karok bekötési pontjait tartom ehhez gyengének. Kéne sakkozni hogy beférjenek a vázba a dolgok. De azért jó móka lenne az biztos.
A legnagyobb para számomra amúgy a végső beállítás szoftveresen (tekintve hogy az angolom khmm... hogy is mondjam
), szóval ott mindenképp meg lennék lőve.
-
virbo
csendes tag
válasz
Jackal2 #30987 üzenetére
Igen olvastam.
Gondolkozom egy Falcon180-on, bár félek hogy los-ban pici lesz gyakorolni. Fpv megjelenitőt csak későbbre tervezek, addig valahogy meg kell tanulni kezelni.
Még a 250-eseket nézegettem, de abból van ezer variáns, jelenleg nem tudom melyikkel érdemes foglalkozni.
Még ez ami marhára tetszik: [link]
Csak nem tudom hogy ezek a cuccok így együtt jók-e. Esetleg valaki rákukkantana, hogy nincs-e köztük kevésbé szimpi alkatrész?Mondjuk a fél fórumnak 180-as van azzal kapcsolatban a későbbiekben lehet több segítséget kapnék.
-
qqzs
őstag
válasz
Jackal2 #30965 üzenetére
a lukak helye megvan elore es oldalra is, a furason kivul minden plug and play, nem kell forrasztani. a taskajaba tenyleg nem fer a nagy tav [link]
Ugy ertem hogy nagy tav csak tobb csatornas de semmi masban nem ad tobbet sot a kepernyo kissebb.
De ezt is csak valami forumrol szedtem ossze mikor sokat keresgeltem melyiket vegyem. -
qqzs
őstag
válasz
Jackal2 #30933 üzenetére
En mondom mar egy ideje
de a nagy tav semmi pluszt nem ad ehhez a gephez.
De azert gimbal kerettel ovatosan, valoban el tudja vinni de azert megtalaltam a hatarait volt par variacio mielott feladtam
a beepitett kiraly ahog yvan ha eleg a minoseg de mast nem lehet ertelmesen hasznlani
es alatalabn 60er meg lehet venni sokszor kedvezmenyes, persze normal tavval amihez par ezer az antenna update es maris nagy tavod van. -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #30809 üzenetére
Értem, sőt, tetszik is, így módosítom az álláspontomat.
Az akkuk időbeni változásának vizsgálata tényleg jó dolog, és ha komolyan veszed a projektet, akkor hasznos is. Erre a belső ellenállás mérés jó módszer, sőt, nem is nagyon tudunk mást helyette. A gond csak az, hogy ezt nem lehet minden kétséget kizáróan mérni, mert a "belső ellenállás" nem egy pontosan definiált fogalom.Tudjuk, hogy mire vagyunk kíváncsiak, de a konkrét információt csak becsülni lehet, mert a mérést nagyon erősen befolyásolja a teszt környezet, sőt, maga a mérés, illetve a feltett kérdés is.
Kábé, mintha arra lennél kíváncsi, hogy mennyit eszik a kocsid. Nincs egzakt válasz, mert nem mindegy hogy hol (Alföld vs Alpok), mikor (tél vs nyár), milyen terhelés mellett (tata-tempó, város, versenypálya) szeretnéd meghatározni, (sőt, ha hybrided van, akkor még a mérés hossza is durván torzíthat).A töltőkbe épített elektronikát én azért nem tartom sokra, mert nem tudom, hogy milyen paraméterekkel dolgoznak, sőt biztos vagyok benne, hogy a kapott eredményeknek nem sok köze van a valós terepi igényekhez. Miért? Mert a méréshez komolyan terhelni kellene az akkut, méghozzá nem csak egy pillanatra, a kivett energiától meg meg kellene szabadulni.
A lényeg, hogy szeretnéd tudni, a cellákból mekkora hatékonysággal szerezhető vissza az eltárolt energia. Gyakorlatilag az akkura írt "C" érték (bármit is jelensen az) valóságtartalmára, pillanatnyi értékére, illetve időbeli változására vagy kíváncsi. Most arra készülsz, hogy az egyik voodoo számot lecseréled egy másikra.
Én a töltőkbe épített elektronikának pont annyira hiszek, mint a kocsik esetében a gyári fogysztási adatoknak: semennyire. Arra nyilván jó, hogy meg tudjak különböztetni egy KRAZ-t egy Priustól, sőt arra is, hogy lássam, két hasonló kocsi közül az egyiknek komoly gond van a motorjával, de arra nem, hogy eldöntsem, hogy az én valós felhasználásom mellett az 1.6-os Honda, vagy az ezres Fabia fogyasztana jobban.Nekem az lenne a javaslatom, hogy dobj össze valami olcsó, könnyen összerakható teszt környezetet, és kezdj azzal mérni. Ezt jól körbe-blogolhatnád, más is kedvet kaphat és be tud csatlakozni a projektbe.
3S-re nagyon egyszerű megoldani a minden boltban kapható 12V-os halogénizzók miatt, és bónuszként kapsz egy olyan cuccot is, amivel gyorsan vissza tudod meríteni az akkukat tárolási feszre.
Ettől eltérő cellaszám esetén (ha releváns adatokat akarunk) a képlet kicsit bonyolultabb, mert olyan standard nagy-fogyasztót kellene keresni, aminek a feszültsége illeszkedik az akku névleges feszültségéhez.
Ez még mindíg nem tükrözné a terepi körülményeket, még mindíg megmaradna az "almát a körtével" probléma is, de legalább lehetne tudni, hogy mi a mérés tárgya, mik a korlátai és mennyiben összevethetőek egymással a kapott adatok -
válasz
Jackal2 #30809 üzenetére
20A-el mit töltesz? 2C-vel töltenéd az akksikat? Mondjuk a Tattukat lehet 5A-el tölteni.
(#30815) ot93: Kezdőként én mégis a Nihui-t ajánlanám az nem fogod megbánni. Csak ahhoz nem szabad elfelejteni(ahogyan a többinél sem), kell plusz motor, prop, fogaskerék, min 5 plusz akku, lábon a gumikat 1 csepp ragasztóval beragasztani.
(#30817) kimista: Hogy kötsz 1 chargerre 2 paraboardot?
Nekem van az ominózus iSDT, még bontatlanul
-
kimista
aktív tag
válasz
Jackal2 #30809 üzenetére
úgy tűnik, kapok egy 50ezres tápot
szóval nálam főképp a dc bemenet játszik, bár ha csak xt60 van, az se gond, átszerelem a táp kimenetét (úgyis csak erre használnám) 220w, 12volton 18 amper körül.b6nál volt olyan, hogy hiába küldte az ember 100 amperrel, ha csak 12v a bemenet, nem lesz max hatásfok.. csak nehogy olyat vegyek majd, hogy 12 volton max 8 ampert tud kitolni
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #30794 üzenetére
Ezt a belső-ellenállás mérést ne dimenzionáld túl. NINCS olyan cucc (ezer dollár alatt), ami meg tudja mérni. Vannak kütyük, amik kiírnak valamit, de az is csak arra jó, hogy ha már gyengélkedik egy akkud azt számmal is alá tudd támasztani, illetve biztos lehess benne, hogy a rosszat dobod ki, nem a jót.
Könnyen megmérheted magad is, csak pár izzó kell hozzá, meg egy ampermérő és egy voltmérő.
De más és más értékeket fogsz kapni, ha megváltozik a tesztkörnyezet, vagyis, ha:
- Más kezdőfeszről indulsz
- Nincs rendesen balanszolva az akku
- Variálod a lámpákat (vagy esetleg, csak öregszenek)
- Megváltoztatod a mérési idő hosszát
- Változik a hőmérséklet
- Csinálsz, vagy nem burn-in-t előtte
De ami talán ennél is fontosabb, hogy nincsenek egzakt módszerek/szabályok, vagy határok. Ráadásul, az egyes cellákról egyrészt nem fogsz megtudni semmit, másrészt a "belső-ellenállás" nagyjából fordítottan arányos az akku-pakk kapacitásával...
Szóval, tipikusan az az adatfajta, ami érdekes, meg jó tudni, csak mit kezdesz vele?
Szerintem húzd le nyugodtan a listáról. Ha valami tudja, az szuper, de ha nem, akkor sinccs semmi... -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #30773 üzenetére
A legnagyobb gond, hogy Anya nem tudja, és az utóbbi idők beszerzéseinek fényében még jó darabig nem is találkozhat vele. Ez egy zsebkopter esetén nem szokott gond lenni, pláne, hogy annyi van, hogy fel sem tűnik, hogy egyel több lett, de ekkora zsebem nincs...
Szóval a foltosodást tekinthetjük széria-hibának? Fincsi... na mindegy, a HK-val még úgysem veszekedtem...
Btw, most utalta vissza a BG a VR D2 árát, mert beclaimeltem, hogy a bal szélső média gomb nem működik, ergó nem tudom a menüt állítani, meg felvételt indítani, meg hogy 5-ből négyszer el sem indul a DVR, meg különben is fejjenek meg egy talicska majmot, hogy csak hét dioptriás szemüveggel lehet a screenre kancsalítani...
Annak fényében, hogy a gyereknek vettem, aki egyrészt nem dvr-ezik, másrészt még freshnel nélkül is jól látja a kijelzőt, nem is jártam rosszul... -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #30170 üzenetére
Megjött az X500.
Hmmm... Eddig a QR X350-es tűnt nagynak, de hirtelen összement.
A korábban említett problémák miatt jelenleg csótány-üzemmódban van, vagyis csak éjszakánként mászhat elő a sötét sarokból, így még nem repült.
Ami eddig kiderült:
- A meglepően kompakt csomagolásból egy meglepően nagy quad került elő.
- Inkább néz ki épített, félprofi gépnek, mint játéknak. A csiricsáré kinézet a tejfölös-doboz body-kittnek köszönhető, ezalatt rendes iparos munka lapul.
- Az X380-ashoz képesti felár simán indokoltnak tűnik: Masszív váz, böhöm nagy motorok, féltégla aksi.
- Ööö, igen. Az akku nehezebb, mint az EC250-esem felszálló súlya: 480 gramm
- A specifikációk szerint a teherbírása 1 kiló. Dustin szerint (a hawaii-i srác), 10000mAh-s akkuval 30 percig marad fenn teljes menet-felszerelésben. A gyári akku kb. a felét tudhatja.
- A Jóisten is modolásra teremtette. Ha szerelni kell, mindenhez hozzáférsz sec-perc alatt, letéped a tetejét és előtted van minden, nem kell kismillió csavar buzerálásával vesződni. Az akku tartó egy sima lemez, amire felvelcrozod a cuccot és kész. Nekem nagyon szimpi, egyszerű, de nagyszerű :-)
- Kamera és gimbal nélkül segg-nehéz, a gyári akkut nem lehet úgy előre húzni, hogy a súlypont a centerben maradjon. Ebből biztos nem lesz racer...
- Szemre 12"-os propok, szerintem az Inspire-nek lehet hasonló.
- A kamera fos. Nem úgy értem, hogy nem elég jó, hanem úgy, hogy hibás. A kép jobb oldali harmada nálam egy olaj-festmény. A bal oldal egész tűrhető, ha visszaveszek az élességből...sok fost láttam már, de ilyet még nem. Mintha két kamera lenne egy dobozban...Ezt tutti claimelni fogom.
- Az X8 táv kurva nagy csalódás. Szétszedtem, hátha lehet okosítani, de maga az alaplap a buta. És sajnos nem nem úgy mint a Devo7E-nél, hogy egy komolyabb lapot butítottak, hanem ide direkt szart terveztek. -
SpydeR3412
aktív tag
válasz
Jackal2 #30682 üzenetére
"Ezek a szobacirkálók, azon kívül, hogy véletlenül rálépj, nem jók semmire, Cheerson CX-10 és társai, Fayee 805, FQ777, kb. egy hétig viccesek, meg amíg el nem repül róluk a picsába a propeller és nem fogod magad felidegelni azon, hogy a teljes szekrénysort el kell húzni, hogy kiszedd. "
Már régóta motoszkál a fejemben a gondolat, hogy amit kaptál FQ777-(124?)t, az egy kicsit más lehet, mint ami nálam járt: 951-es. És ezért, lemaradtál 'valami'ről, és azok is, akik olvastak téged.
Mert kb. hasonló az ízlésünk, és mégis a cx-10-el, és az Fy805-el teszed egy kategóriába, amit én nem értek.
Nekem is van mind3 gép (jó, a 951 elszállt, mert már a végén, nagy szélben is küldtem, amit meglepően jól kezel). A Cheerson és a Fayee szerintem is az a kategória, amit írtál. Ellenben az Fq (951) más. Legjobban talán az x100-hoz tudnám hasonlítani, csak még annál is egy kicsit pörgősebb. De hasonlóak: el lehet velük lakásban is cirkálni, de nagyobb területen mutatják meg az igazi arcukat.
Mondanám, hogy majd megmutatom milyen, csak ugye már nincs meg. De ha az jelent valamit, van itthon 2 különböző boardom is, ami a mini racerbe mehet, mégis rendeltem egy ilyet (pedig nagyon nem akartam már semmi többet költeni a projektre, ráadásul mindenhol BackOrder).
Persze azt sem vitatom, hogy lehet csak másképp látjuk ugyanazt. Nem kötözködök, csak annyira megszerettem kb. egy hét alatt, az fy777-951et, hogy meg kellett védenem.
Esetleg, ha ez a gyártó egyetlen épkézláb koptere, akkor meg ne vesszen el a 300+ másik tipus között. Mint pl. a fayee, ami ugyan szó szerint villant is valamit ('discó gömbé' tud avanzsálódni), mégsem érdemes megvenni, mert ezt a részét hamar megunod.
-
vegyszer
addikt
válasz
Jackal2 #30661 üzenetére
Előre bocsátom, hogy ez egy lucaszék projekt. Eddig a váz, és a naze32 ért ide. De nem tartom valószínűnek, hogy május előtt a levegőbe fog emelkedni. És ez még csak a legjobb becslés...
Közben mindenképp egy 250 körüli dobozos, esetleg épített gép szerepel s tervben, de jobb esetben még egy közbülső is.
A Flysky FS-i6S távon van két potméter szerű, bár szerintem rugós joy gomb.
Az tudja vezérelni a kamerát akár más vezérlő segedelmével?
https://goo.gl/images/YlcwDq -
Vertigo18
addikt
válasz
Jackal2 #30653 üzenetére
u807-et nézegettem, de nem hogy a 30 dodóból nem jön ki, van még rá majd 13 dodó posta is. Meg akkor még egyéb, járulékos költségek... Másiknak néztema videóját, engem nem nagyon győzött meg, bár a távirányítója elég komoly darabnak tűnt. De köszi a tippeket!
Vandor1: igen, köszi a hsz-t, de nem írtál konkrét példát 30 dollár alatt!
Sajnos nincs lehetőségem arra, hogy kipróbáljam mindet (egyet se sajnos), ezért is kérem a hozzáértők tapasztalatai alapján az ajánlásokat.
Tegla80: köszi, ezekre rálesek!
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz
Jackal2 #30642 üzenetére
Így már világos, csak az a vessző megzavart.
Köszönöm, szívesen megnézném mit produkál az az aksi.Az utolsó VásárVasárnap-os cikked után nekiálltam számolni, hogy vajon nekem hány g lesz a mini racerem.
Vezérlő nélkül nekem is 55g (54.6g) lett. Ennyit arról, hogy majd én olyan pille gépet építek... -
jony77
tag
válasz
Jackal2 #30615 üzenetére
Egy jó tanács amikor telórol,ill. tábla gépről írányitod majd ,mindig figyelj oda,hogy a távon legyen középen a gázkar!Különmben ezerszer többet tud mint a naza!Én most 7végén tesztelgettem,probálgattam a robot repülést,folowmy-it,szépen csinált mindent,utána a távon kapcsoltam egy RTL,amire visszajött,de a távon padlón volt a gázkar,ezért20m magasságba leállította a motort,igy mellém leesett!Kb 1m magasságba pattant vissza darabokba!Majdnem elsírtam magam!Szóval míg a naza-nál nem lehet belepiszkálni a gohome-ba,addig az apm-nél belelehet lehet korrigálni,hogyha leszállásnál,valami utba lenne!Meg lelehet hozni extra gyorsan is!
-
mgy
senior tag
-
kriszbon
őstag
válasz
Jackal2 #30593 üzenetére
Oké értem én hogy az úgy "jobb".
Kicsit bánt hogy kidob az ember 5000-et rá és kap egy vackot amit gondolom meg sem reklamálhat, ráadásul még kárt is okoz hogy hibás.Más:
Az X251-nél nekem is előjött olyasmi hiba a bal első motornál, mint amit FID fórumtárs [mutat] csak ugye nála új volt még.
Ahogy látom cserélnem kell, hát mit ne mondjak nem örülök neki, nem ment az a motor olyan sokat még. -
mrrr74
aktív tag
válasz
Jackal2 #30584 üzenetére
Feláldoznám a 4 éves kisfiamat, de amikor repülési idő van, Ő épp ebéd után alszik
Amúgy havi 1x fix időpontban én is sokkal egyszerűbben el tudnék jutni, mert tervezhető. Ráadásul szívsen is repkednék közösen.
De gondolom ez télen már nem nagyon opció, inkább tavasztól. -
mgy
senior tag
válasz
Jackal2 #30506 üzenetére
Nekem is volt régebben hasonló balesetem, 3S akksit dugtam fel (már többedikként) rosszul, 4S balansz likba. Nem is értettem elsőre, mit rontottam el, de aztán a megégett csatlakozó alapján nyilvánvalóan látszik, mi volt a bibi. Nagyon durván tönkrement a dugó, pedig "csak" 3S.
Két dolgot csináltam ez után, az egyik boardon leragasztgattam a felesleges aljzatokat, a másikon meg perossal megjelöltem a 3s aljzatokat. Elővigyázatosságból a 3S dugók is pirosak lettek, nehogy meglepődjek egy öszvér keresztezési kísérletnél. -
mrrr74
aktív tag
válasz
Jackal2 #30519 üzenetére
Asszem még Hubsan akku is volt 7Ah-ás, majd rákeresek.
Amúgy a 1038-as propellerek nekem nem jöttek be, le is vettem őket. Pedig azokat vettem amiket linkeltél (Gemfan).
Az FTP kábelen van betáp a Gituphoz ha minden igaz, de mennyivel csökkenti az üzemidőt, illetve csökken-e az üzemidő ha a súly is kevesebb.Nekem muszáj volt levágni, hogy alánézzek hol égett át a vezeték, de simán cserélhető, úgy nézem nem lesz gond. A cellák meg így legalább látszódnak, púposnak néztek ki, de igazából nem is azok, mindegyik hasonlóan vékonyka.
-
-
mrrr74
aktív tag
válasz
Jackal2 #30506 üzenetére
Köszi, ez legalább jó hír.
Ha ettől a Tied nem halt meg, akkor van remény, hogy az enyémek is életben vannak. Mindenesetre ránézésre okék.
Lebontottam a gyári kék szigetelést, azt mivel érdemes pótolni? Szigetelőszalag körbetekerve, vagy valamilyen zsugorfólia jobb volna?A rövid drónos pályafutásom alatt még nem öltem meg akksit, remélem nem ezek leszek az elsők. Megmérni sem tudom, mert a kocsim szerelőnél, nagy eséllyel abban hagytam a multimétert.
X380-hoz mit ajánlasz a gyárin kívül?
-
mrrr74
aktív tag
válasz
Jackal2 #30497 üzenetére
ezen agyalok folyamatosan, hogy esetleg félredugtam (nem úgy
)
Amit megtanultam és ismételni tudlak; nagyon oda kell figyelni, eddig nem hittem, hogy ez ennyire veszélyes, már elhiszem. Tanulópénz, legrosszabb esetben az akku ami tönkrement, nem a ház égett le.
Amúgy olyan gyorsan történt, hogy a kisfiam aki mellettem játszott, észre sem vette.
Az lehet, hogy a gyári x380-as akkuban nincs vezérlés, csak a cellák vannak összekötve? Mert hiába keresek, nem találok semmit a cellák fölött (alul még nem néztem).
A legnagyobb baj, hogy 22-én repülnöm kéne vele, mert drónvideóért cserébe kisfiam mehet pár kört a big foot-tal, na az nem maradhat el. HK-ról megrendeltem a csatikat, remélem ezek azok. -
_X10Dead_
aktív tag
-
mrrr74
aktív tag
-
Benjami
csendes tag
válasz
Jackal2 #30443 üzenetére
A viszonylag vékony balansz kábelen is képes volt ekkora áram folyni? Úgy gondolnám 1V feszkülönbségnél 10A körül bekorlátozza az áramot a vezeték kb 0,1Ohm ellenállása (mondjuk a balansz kábelnek és csatlakozónak ez is sok). Nekem ugyan csak 2s-es aksijaim vannak, de ha van némi eltérés az aksik feszültsége között (max 0,2..0,3V, ha ennél több akkor inkább külön töltöm őket), akkor pár percre csak a balansz csatlakozón dugom össze őket, hogy kiegyenlítődjenek a feszültségek, aztán mehet rá csak a töltőáram.
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz
Jackal2 #30250 üzenetére
Tudtok olyan kefés gépet, ami kicsi, S-FHSS Futaba protokollos (jó hozzá az x100távja), és olyan jó repülési tulajdonságokkal rendelkezik, hogy érdemes belőle racert faragni?
Qqzs: Köszi.
Zsee75: azt néztem csak nem értettem. Mentségemre legyen mondva, baromira be vagyok lazasodva.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! PowerColor Red Devil Spectral White RX 9070XT Videokártya! Bemutató Darab!
- Samsung Galaxy S21 Ultra , 12GB , 128 GB , Kártyafüggetlen
- Xbox Ultimate előfizetések
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest