Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jackal2

    senior tag

    válasz mgy #30606 üzenetére

    Ezt biztosan nekem akartad címezni? Csak mert én ugyan ezt írtam:DDD

    A belső ellenállás, amennyire én tudom, a akku elhasználódásával párhuzamosan növekszik, vagyis ha a feltöltési ciklusok száma nő, akkor az ellenállás is, ebből lehet következtetni arra, mennyire van rossz állapotban az akku (persze másból is, cellafesz, púposodás, meg hasonlók)

    Marciart csinált valami Oszcilloszkópos mérést akkumulátorokon, amiből kiderült, hogy hány ciklus van benne, majd megkérdem, mi volt a technika.

    Ami a C értéket illeti, ez a kisütési sebesség, vagyis hogy mennyi áramot tud leadni az akku. Én erre még nem láttam mérési metódust otthoni környezetben, de ugye terheléses tesztekkel ezt is lehetne mérni. Ugyanis a terhelésre az akkumulátor melegedik, illetve gáz képződik a belsejében vagyis a púposodásból is lehet következtetni arra, hogy túl van-e terhelve vagy sem.

    Csinálhatunk ilyen tesztkörnyezetet pl. egy kikötött versenygéppel és mérhetjük műszeresen az átfolyó áramot, ha beiktatunk valamit az XT60 betáp és a gép közé, de ebből még mindig csak az fog kiderülni, hogy az átfolyó áram növekedése hogyan befolyásolja az akku hőmérsékletét, pl.

    Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu

Új hozzászólás Aktív témák