- One mobilszolgáltatások
- Milyen GPS-t vegyek?
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Fotók, videók mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zee21
aktív tag
Egy Venom lenyom simában két orcát bár elég gyíkul néz ki a csata: Ott lebegnek és lövik egymást LOL legalább valami röpködős lövöldözős effektet berakhattak volna de miylen gyíkság már hogy ellindulnak nagy sebbeséggel egymás felé aztán satufék és egymástól fél centire(monitor
) elkezdik lőnni egymást.....
....de mondjuk egy APC leszedi a Venomot simába persze ha rifle vagy missle squad van bennük.... -
DJ.Gróf
aktív tag
A mp rész az tényleg nem jó! Nekünk legalábis állandó jellegel belasul 10 fps-re az egész ,pedig nem éppen gyenge konfigon játszuk nem ful grafikán! 10 fps-nél már tényleg nyügös a csapatok mozgatása és a kijelölése is,a térképen való mozgásról ne is beszéljek! Viszont az ellenség támadása valahogy nem tűnik olyan lassúnak,általában ezért is kapunk ki a géptől!
Gondolom a sok egység miatt van,de hova vegyem vissza a grafot már. -
DJ.Gróf
aktív tag
Van igazság abban amit mondasz bár cs:s 100fps alat erősen visszafogot azon pislogtam
! Én örülök ha megy 40-50 fps-el fulon. Dehát 25 felet már folyamatos 40-50 már nagyon fasza!
Kicsit fura ez a 30 limit de single player módban ezt tartja is legalább! Van aki érzékenyebb az fps-re,én pénz hiányában megszokom,bár nem kell panaszkodom! -
-
-
#65675776
törölt tag
Érdekes, ezt a lassú kijelölést én nem tapasztalom. Ha meg csoportokat akarsz, akkor azokat <Ctrl> + <1-9>-cel létrehozhatod őket (ahogy már a TS-ben is) majd <Shift> + <1-9>-cel kiválaszthatod őket. És akkor már mingyá' használod a másik kezed is, amivel közel megduplázhatod az időegység alatt kiadható parancsok számát, ha már annyira fontos ez neked... Elég sok dologra van billentyűparancs, csak használni is kellene azokat.
-
Palika71
őstag
Ezt a Kane Edition -nél tapasztalod, vagy a simánál?
Tegenap előtt vettem meg az alpot (magyar), és nekem meg nagyon bejön az irányítás. Ez a kijelölő-lassúság én nem tapasztalom.
Lehet, hogy azért, mert már évek óta nem játszottam ilyesmivel, ezért nincs viszonyítási alapom.
És ez a játék fantasztikus! Annyira magával ragad, hogy alig tudok kilépni belől!
Igazán megérdemelte az EA, hogy pénzt adjak a játékukért.
(két nap alatt sem fagyás, sem másmilyen gixer nem volt) -
Kicker
őstag
naja, mammer tankok elnyűhetetlenek....
én mindig úgy szoktam nyomni, hogy elfoglalok ellenséges épületeket, az egyik pályán, talán róma, vagy stuttgart elfoglaltam az alienek fő épületét, meg pár tiberium gyűjtő épületet, és előbb 70.000 anyagom lett, majd, 140.000de akkor már csak azt a vacakot kellett kilőni....
egyébként az a pálya nagyon teccet, mikor a commandosat kell irányítani, az egy állat! -
-
Gregorius
őstag
odateleportálsz 2-3 Airfieldnyi Firehawk-al, ez amúgy minden termelő épület ellen bevethető, lehet, hogy lelövik mindet
Az a gond, hogy spirálban jönnek le, nagyon szorosan, a rakétás támadásoknak meg area-of-effect sebzésük van, úgyhogy elég jó esélye van, hogy lelövik mind, mielőtt odaérnének. Előtte ajánlott Ion Cannon-nal kitakarítani az AA védelmet a sűrűbb helyeken és valamilyen diverziót bevetni. -
REDeath
őstag
A Scrin portalba csak földi egységeket lehet betenni? ki is próbálom, hátha az anyahajó egy 10 centis térugrssal az ellen bázisára manipulálható .
mert azért lőni elég keményet lő
ui: de multiban nem nagyon lesznek ilyen ulti egységek mint mammut meg tripod, lévén hogy két WF-ból kétszer lehet gyártani, így jó kis SC-os rushok lesznek
GDI-nál meg szerintem az egyik legjobb az a rakátással felpakolt APCembert szétkapja, rakétások tankot is úgyahogy, kell belőle pár és voilá
bár ez igazából a sniper hordozására szolgál, legalábbis nálam, aztán ha mégis van tech center akkor juggernautokkal odapörkölök
[Szerkesztve] -
Gregorius
őstag
-
Gregorius
őstag
Az a sajnálatos helyzet, hogy itthon nemhogy házhoz nem viszi a postás, hanem még le is nyúlja. Előbb-utóbb meg fogják most már érezni, amikor az van kiírva minden webáruház kezdőoldalára, hogy a futárszolgálatok gyorsabbak, olcsóbbak, és el is ér az áru a rendeltetési helyére.
-
-
#65675776
törölt tag
Még egy utolsó:
A sport szó a kiegyensúlyozottságot sugallja? Nem mondod komolyan, ez ugyanis nem igaz.
A sakk kissé irreleváns a témában mert nem RTS, hanem körökre osztott.
Lehet kellene már egy általános hadviseléssel és vidékével foglalkozó topic (bár gyanítom rövidtávon zárnák), mert eddig mindig más topicok lettek ezzel szétoffolva (mint most is).
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
Ha az RTS-ben szereplő stratégia nem felel meg a valós fogalomnak, akkor miért nevezik annak? Ez a szavak kiforgatása, amit pl a magyarok is megtesznek nem egyszer (pl modell vs makett, mint örök klasszikus).
A sport-RTS-sel az a bajom, hogy sugallja a rohanást. Ha az AoE nem sport-RTS, akkor véleményem megállja a helyét. Az APM fontossága megint csak ezt erősíti. Semmi megfontoltság, csak minnél több kattintgatás a sikerért. A snooker, curling és hasonló sportokban nem számít az APM, szóval nem keverendőek. Az APM képesség fejleszthető, míg bizonyos adottságok nem. Ha valaki fakezű, akkor sosem lesz jó snooker játékos, akármilyen gyorsan tudja lökdösni a golyókat. Az ügyességet és sebességet ne mossuk össze! (Hiába volt gyors Surmó, akkor sem bírta utólérni Hill vérgyenge Arrows-át a Hungaroringen.)
A sakk egy másik téma. Nem az a tipikusan ''kijött az új verzió, arégi egyből szar'' játék, hanem egy hosszú ideje változatlan játék (ahogy a go és a bridge is). A PC-s RTS-ek viszont nem ilyenek.
Részemről fontos a realitás, még ha játékról is van szó (sok játékot pont az irrealitása nehezít meg, főleg az FPS-ek között) -
#65675776
törölt tag
''A stratégia a globális előre kidolgozottságot takarja[...]''
Ha előre ki van dolgozva, akkor miért is nem hosszú távra hat?
Mitől lenne stratégia az, hogy minden egyes lépésre előre definiált ellenlépés van (ahogy azt többen is említették a Generals-szal kapcsolatban)? Ez reflex, nem stratégia. A stratégia egyébként sem konvertálható át taktikába, elvégre a kettőnek teljesen más a célja.
Larry303: C&C és gyors játékmenet? RA2 esetén valóban ez volt (egy nap alatt tokkal vonóval végig lehet nyomni mind a két oldalt hard-on). És a Generals is detto ez. A korábbiak viszont egyáltalán nem ilyenek voltak (TS pl easy-ben nehezebb, mint az RA2 hard-on). -
Larry303
addikt
Én is azt mondom, hogy aki starcraftban és cnc ben sokat multizik, nyilvánvalóan fejleszti a stratégiai képességeit és nem csak a reflexeit...persze elismerésem minden ''lómainak'' is tényleg nem akarom szembeállítani a két műfajt...de nekem akkor is a cnc és a gyors játékmenet....és úgylátom, hogy a jó tulajdonságai megmaradtak a sorozatnak ebben a részében is!!!! Csakhogy legyen egykis on is...ami nem tetszik egyedül az újban, az az, hogy a gyalogság nem egy unitból áll, hanem csoportból :S -remélem ezzel ki is meríti majd az összes hibáját a játéknak
-
#65675776
törölt tag
És a zavaróberendezésre is létezik ellenintézkedés (ECM vs ECCM).
A hihetetlen fölény nem sokat ér gerillahadviselés ellen. De az irakban állomásozó szövetségesek filléres eszközökkel (a taktikai UAV-ok annak minősülnek, nagyrészt modellező-, rádiós és optikaiboltban beszerezhető eszközökből állnak) a kockázatot jelentősen (nagyságrendekkel) csökkenteni tudták, és a MBT-k, IFV-k is megállták a helyüket olyan környezetben, ahol korábban mindig esélytelennek tartották. Erős kontrasztban áll mindez az oroszok csecsenföldi tapasztalataival, Ők ugyanis nem alkalmaznak szinte egyáltalán ilyen eszközöket és taktikákat. Szóval a pár ezrelék nagyon is jó eredmény, ilyen jellegű háborúban tipikusan nagyobbak a gyalogság veszteségei, mint nyílt terepen.
Azok az alúlképzett suhancok lehet (sőt biztos) egymaguk felérnek egy egész magyar szakasszal. Alúlképzettség hadviselési szempontból náluk nem jellemző. És ez valóban egy komoly különbség a MH és az amerikai haderők között: nálunk többnyire válogatni kell, hogy ki mehet külföldi misszióba (az első Boszniába menő alakulatba alig tudtak 150 ember összeválogatni az akkor ~60000 fős MH-ből), amerikaiak simán küldik az éppen soros alakulatot.
A Waffen SS-nek csak az első 5-6 hadosztálya és az e felett levő páncéloshadosztályai (azokból mind az öt) voltak igazán ''elit'' egységek, a többi nem volt igazán kiemelkedő. Arról nem is beszélve, hogy a háború végére a Wehrmacht nagyrészt szintén ilyen hadviselésre állt át, ahogy a II. vh után már az amerikai és brit haderő is. -
#65675776
törölt tag
A hálózatalapú hadviselés még gyerekcipőben jár. Viszont tetszik nemtetszik, ilyen sikeresen eddig szinte egy technológia sem indult a hadviselésben. Emellett vedd figyelembe a C&C világának technológiai szintjét, ami jelentősen felűlmúlja a mai valós világét. Ráadásul maga a C&C3 2047-ben játszódik.
Teljes létszám? Irakban már több mint félmillió amerikai katona fordult meg, ahogy Afganisztánban is. Még mindig irreálisnak tartod a veszteségeket? Vietnamban az amerikaiak 1963 (a Tonkini-öböli incidens 1964-ben volt) és 1973 között (azaz a kivonulásig) forrástól függően 57600 és 58200 fő közötti vesztesége volt az amerikaiaknak (a teljes koalíciós veszteség 62917 fő a dél-vietnamiakat leszámítva (220357-243748 közé teszik a veszteségeiket). Vietnamban ~1,5millió amerikai katona fordult meg (a max 553,000 fő volt) rajtuk kívül ~300000 dél-koreai és ~10000 ausztrál és új-zélandi. Azaz a veszteségek ~3,5%-ot tettek ki. A jelenlegi iraki veszteségek nem érik el a 7‰-et, Afganisztánban az 1‰-et alig haladja meg. Ez mitől irreális?
Komoly háborúra miért nem vetíthető ki? A Waffen SS már a II. vh-ban így működött. Vagy a II. vh komolytalan volt?
Archer: Ezt a szempontot meg nem is vettük figyelembe, pedig nagyon is fontos. A városi harcban mindig nagyobban a veszteségek, mint nyílt terepen. De ha már itt tartunk, akkor érdemes megjegyezni, hogy a hk-kat eddig városi harcra alkalmatlannak tartották. Viszont Irakban kiderült, hogy megfelelő taktikával igenis hatékonyak és alacsony veszteségeket szenvednek el.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
Milyen irreális veszteségekről beszélsz? Négy év alatt 3423 elesett katona Irakbqn a teljes koalíciót figyelembe véve. [link] Afganisztánban pedig 580 elesett, szintén a teljes koalícióra vetítve. [link] Ebben mi az irreális?
Kifejezetten alacsony számok. Érdemes összehasonlítani a civil veszteségekkel, akik egyáltalán nem képesek védekezni. Szóval igenis sikeresek a taktikai UAV-ok és működik a technológia.
Az adatok elosztása és közzététele a harcoló egységek között maga a hálózatalalpú hadvselés alapja (a korszerű hadseregekben mindazonáltal nagyfokú autonómiája van az egységeknek, nem kell várniuk a felsőbb vezetésre. Kapnak egy feladatot, amit saját belátásuk és elgondolásuk alapján hajtanak végre a rendelkezésreálló információk alapján, amit alapvetően Ők maguk gyűjtenek be). A késleltetés mindössze az adatátviteli időből adódik, az pedig max egy-két perc lassú adatátvitel esetén is. Egyáltalán nem irreális a mai technológiai szinten a real time adatelérés. Ami egyébként alapvetően nem az azonnali rendelkezésreállást jelenti, hanem azt, hogy az információ kellőképpen korán a rendelkezésedre áll, hogy hatékonyan reagálhass rá. Ez sok esetben akár napokat vagy heteket is jelenthet! Stratégiai szinten mindenképpen, taktikailag is elegendő sokszor az egy-két napos előismerete az információknak. -
#65675776
törölt tag
A LoS a Line of Sight, azaz a rálátást jelenti. Nem csak a látótáv tartozik ide (sőt, egyáltalán nem ez a lényeg), hanem főleg a takarás. Márpedig stratégiai szempontból ennek semmi jelentőssége, ez taktikai tényező. Pause van ebben a gammában is, viszont az előbb említett két taktikai játék szintén real time, nem tudod megállítani a játékot és közben utasításokat kiadni az egységeidnek. Erre csak a köröke osztott játékokban létezik, olyan meg van stratégiaiból is.
Mi nem működik a real time felderítésben? Miért kellene az alakulattól eljutnia magasabb szintre az információnak? Nem tudom Te melyk kor hadviselésében élsz, de már a II. vh idején is önálló döntéseket hozhattak a fejlettebb hadseregekben akár a szakaszok is, de a századok mindenképpen. Ha a rendelkezésre álló információk módosítást igényeltek a tervekben, akkor azt az egység meg is tehette. (Wehrmacht, Waffen SS, US Army esetén ez nagyon is működött már a '40-es években is.) A taktikai UAV-ok jelentősen megnövelték a rendelkezésre álló információk mennyiségét, ami az alacsonyabb egységek mozgásterét, taktikai szabadságát is jelentősen kiterjesztette. A US Army egységei napi rendszerességgel alkalmazzák ezen eszközöket Irak és Afganisztán területén, méghozzá igen sikeresen. Persze erről nincs szó a hírekben, mert annak nincs információértéke ha elhárítanak egy támadást, megakadályoznak egy merényletet, ugyanis nincs sok halott és vér. Pedig hidd el, minden IED robbanásra és merényletre jut legalább tíz-tizenöt megakadályozott. Tehát a technológia igenis működik és sikeres. Ennyit arról, hogy napokig tart, míg az infó a rendeltetési helyére ér. Kicsit le vagy maradva.
És ha érdekel: az egyébként kőkorszaki módszerekkel kiképzett és alkalmazott MH is egy hónapja hirdette ki a taktikai UAV tender nyertesét!
Továbbra sem értem miért van szükség FoW-ra.
Egyébként a gamma eddig kellemes csalódás, nem az az őrült rohanás, mint a Generals.
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
Csak el kellene szakadni a berögződött dolgoktól. És nem kiforgatni a kifejezéseket: semmi köze a látótávolsághoz, lőtávolsághoz és a terephez. Alapvetően az ellenfél céljainak és terveinek nemismerését jelenti. (Ha jól emlékszem a háború köde eredetileg Clausewitz-től származó kifejezés.)
A közvetlen csatatér teljes megfigyelése már a középkorban (sőt az ókorban) sem volt probléma. A mai RTS-ek pályáinak mérete nem igazán haladja meg egy nagyobb település (pl Debrecen, Miskolc...) méretét. Ekkora terepet könnyedén szemmel lehet tartani. A LoS meg pont hiányzik az RTS-ek 100%-ából
(legfeljebb a magasságkülönbség okoz ilyesmit, azaz lentről nem lehet látni mi van egy fennsíkon), a taktikai játékokban (pl CC, F2C2) viszont minden esetben jelen van.
Milyen felderítőgépes technikáról beszélsz? Napjaink korszerű, hálózatalapú, hadviselést folytató haderejeiben már századszintig vagy akár szakaszszintig lefelé minden egységnek saját taktikai UAV-jai vannak (ha bővebben érdekel a dolog: [link]), ezek pedig Real Time működésűek. (Az F2C2 kitűnően bemutatja a lehetőségeiket, a térképek is kb legalább egy megye nagyságúak. Persze neked és az átlag gamernek ez a játék nem jön be, mert nem 3D orgia (az szinte egyáltalán nincs benne), hanem valódi szimuláció, ami az RTS-ek esetében nagyon-nagyon ritka.)
Persze lehet ellenük védekezni, a C&C-kben ezt a célt szolgálják a stealth és subterranean egységek. De ezek is alapvetően csak egy tartományban (látható fény) hatékonyak a C&C-ben, és van a felderítésükre eszköz (MSA, Scanner...). Manapság legfeljebb a megfelelően kiválasztott álcázóminta segíthet a szárazföldi egységeknek, szintén csak bizonyos tartományokban (a SAR ellen nem véd). -
Dilikutya
félisten
Ki is emelted a lényeget. Ha GDI-vel vagyok, bárhova odasózhatok, hála a műholdnak, míg a NOD-dal előtte láthatóvá kell tenni a területet, ez akár veszteségbe is kerülhet. Az idegeneket meg majd meglátjuk... tény, hogy a NOD-nak erősebbek a nagy hatótávolságú fegyverei, miután látható a cél, utána már korrektül leradíroznak mindent. Egy nuke, meg egy tiberiumbomba a maradékra, és annyi.
-
#65675776
törölt tag
Szerintem viszont a Fog of War az egyik legnagyobb baromság, amit valaha RTS-be írtak. Főleg amikor a legtöbb egység az orránál alig lát messzebre (pl Sudden Strike, amiről azt állították a fejlesztőik, hogy ultrarealisztikus, közben meg 40m-nél messzebb még egy hk sem látott). Egy olyan gammában meg ahol már műholdak és egyebek vannak főleg nincs létjogosultsága.
-
Gregorius
őstag
hogyan működik egy RTS fog of war nélkül?
Amit egyszer felfedeztél, azt látod az idők végezetéig. Feltéve, hogy stealth cuccok meg Gap Generator meg Radar Jammer nem játszik, mert az újra lyukat üt a radarképen. A pálya kezdetén viszont még a terepviszonyokat sem lehet látni.
Igaz, ott nem lehetett repülő egységet nem felfedezett terepre vezetni (illetve csak olyan helyet adhattál meg célkoordinátának, amit előtte már felfedeztél), úgyhogy nem volt teljesen triviális a terep felfedezése. (Persze ha van kéznél pár stealth tank...)
[Szerkesztve] -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Honor 200 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- Csere-Beszámítás! Asus Számítógép PC Játékra! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
- Telefon felvásárlás!! Honor 400 Lite, Honor 400, Honor 400 Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged