- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- iPhone topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
"R9 seriát nagyon elcseszte az AMD, ezt kár szépíteni. "
Már ebből az egy mondatodból sugárzik, hogy fogalmad sincs, miről beszélsz.
R9-280X-em van, ami egy az 99%-ban egy átnevezett 7970 Ghz. Nem tudom, mi bajod ezekkel a karikkal, évek óta elérhető, bizonyított cuccok, jó ár/érték aránnyal. Nyilván nem izom-GK110-ek ellen készült, mint a 780, 780Ti és barátai, de nem is azon az áron van... Vapor-X hűtéssel került 86K-ba, halk hűvös, és nem fogyaszt sokat, és az igényeimet sebesség terén is bőven hozza, pedig én elég háklis vagyok rá, ha valami nem úgy fut, ahogy kéne.Ami pedig a 290-eket illeti.... Szerintem is kabaeré az a hűtő, amit rátettek a refire a 7970-ről. Arra jó volt anno, de egy másfélszeres méretű csipre rátenni nagy ökörség volt, nyilván rá akartak licitálni árban az NV-re, így sikerült. De vannak kitűnő gyártói megoldások (Sapphire Tri-X pl.) ami minimálisan drágábban mindenféle throttling mentessé és hűvössé teszi a karit halkan kb 10% felárért, ami simán megéri szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Ugyanmár... Nem értek veled egyet... A 280X Vaporomhoz képest pedig bazi hangos bármilyen kifújós szélcsatornás hűtés... Most akkor kezdjem szidni az NV mérnökeit, hogy képtelenek voltak halk hűtést csinálni, amikor egy kis szaros AMD partnernek meg sikerült? Nem. Szó sincs erről. Más igények kielégítésére tervezték őket. Az AMD tervezett egy legolocsóbb minimalista kártyát a 290-el, brutáljó ár/érték mutatóval, az NV meg egy hűtésileg igényesebb terméket, ahhoz képest elég felejthető ár/érték viszonnyal. A maga kategóriájában mindkettő zseniálisan jó mérnöki produktum.
A partnerek kártyái pedig nyilván bizonyos preferenciák szerint valami kicsit másmilyenek. A Sapphire a Tri-X hűtésével pl. az árat hagyta másodlagosnak, viszont rámentek, hogy halk és hűvös legyen, és szerintem szuperül sikerült is nekik.Driver hibák... Ez pedig végképp user-függő. Semmi driver hibám nem volt az utóbbi egy évben, mióta 7950/7970/280x karim van, pedig jópár friss és kevésbé friss játékkal is játszottam.
Ha pedig a CF nyűgjeire gondolsz driver hiba alatt, ja a CF-nek vannak nyűgjei, ez ismert. Ahogyan az SLI-nek is megvannak, legjobb tudomásom szerint. De nem kéne összekeverni az egy-gpu-s rendszereket a multi-gpu-val, egész más világ.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
"...mindig csak azzal panaszkodott, ez a driver erre a játékra jó a másik driver a másik játékra."
Az ilyeneket mindíg kicsit furcsállom mikor olvasom, én felteszem a drivert és játszom mindenfélével. Néha eszembe jut, párhavonta, akkor felrakok egy frissebbet, vagy ha úgy hallom valami nagy gyorsulás vagy hasonló történt és ennyi. Használom.
(#969) Abu85
Köszi, én nagyjából vágom milyen játékok lesznek mantle támogatással.[ Szerkesztve ]
-
daneeeeee
aktív tag
Igazad van, akkor most beszéljenek a tények.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az NV-n is fognak majd futni. Lesz normális DX11 támogatásuk. Esetleg OpenGL. A játékok egy része gyorsulni fog, míg egy részükből hiányozni fog pár extra effekt, ha nincs Mantle (esetleg meglesz az effekt, de aktiválhatatlan lesz, mert kivégzi a teljesítményt - az Oxide például leportolta DX11-re a Film Quality Motion Blurt, de sokat nem ér, mert 5-8 fps-re zuhan a teljesítmény). A stratégiáknál még elképzelhető, hogy bizonyos játékmódok Mantle nélkül nem érhetők majd el, de ezek extrém szituációk lesznek az Oxide szerint is. Amolyan Skirmish mód szinten, amikor kiválasztod, hogy mennyi lehet a maximális egységek száma. A Mantle-lel nagyobb lehet ez a szám.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha megnézed az Intel és az NV stratégiáját, akkor az nem API specifikus. Az Intel és az NV távolodik a Windows gamingtől, mert marha nagy gyomros nekik a low-level elérés hiánya, ha egy konkurens ehhez hozzájut. A SteamOS-re mennek, mert a Valve open kezdeményezéseket akar. Az NV elveszti a PhysX-et és a CUDA-t is, de legalább nem lesz Mantle. Az NV-nél még az Android is nagyon fontos. Direkt kivettek egy csomó ígéretes technikát az UE4-ből, csak azért, hogy Androidon üzemképes legyen.
A Windows mindenképp érdekes marad, de kockázat is, mert az AMD-nek low-level API-ja van rá. Nem mindegy, hogy egy hardver 30-50%-ig van kihasználva, vagy 70-90%-ig. Ha sokan állnak a Mantle mellé, akkor azzal nem tudnak mit kezdeni. Csak saját low-level API-val lenne esélyük.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Stonerice
őstag
Először is üdv mindenkinek!
(#957) norb55
[OFF]"Mantle ide vagy oda, talán ad az AMD-nek egy lépcsőfokot, hogy kitudjon mászni a pöcegödörből. de nem fog vele teljessen kijönni belőle. ."
Addig oké, hogy nemfog teljesen kijönni belőle, mert utána elkezd beásni az Nvidia aláEgyébként nemtudok dönteni hogy melyik vga éri meg jobban ezek közzül! r9 270x-inkább újba gondolkozom,( gtx660ti; gtx760; gtx670- használtan)
Tesztek alapján az r9 270x beérheti néhol a gtx760-at. Viszont a 660ti pedig techpowerUP!-os teszten jól teljesít(annak lehet hinni?).Ja és valaki tud valami összehasonlító videót ezekkel a mókuskerekes Nvidia hűtésekről? Hogy mégis legyen róla fogalmam menyivel hangosabb mint a nem ref hűtők!
[ Szerkesztve ]
Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480
-
HSM
félisten
De nem is akarok NV kártyát venni. Miért vágynék a másik oldalra, amikor évek óta remekül mennek az AMD VGA-im? Volt NV-m is egy GTX260, akkor is agyon volt hype-olva a driverük, ahhoz képest khm, nekem nem vált be, hogy finoman fogalmazzak. A kártya szuper volt, egy atom tuningos refi Asus 216sp-s, a sebessége is nagyon meggyőző volt, de a driver kaki volt, pedig kipróbáltam mindent, 3-4 WHQL-t és bétákat is.
-
HSM
félisten
Ha tökéletesek, akkor miért adnak ki újat abból is rendszeresen? Bár úgy el tudom fogadni, hogy neked tökéletesen megfelelnek, ahogy nekem is a jelenlegi AMD driver. Egy fél éves bétát hasznbálok, hibátlan.
Az X800 nekem kimaradt, egy 9700-asom volt, amit még az x1000-esek idején is nagy megelégedettséggel tudtam használni. Korai vásárló voltam, ahogy kijött, pár hétre rá megvettem, pedig nem volt olcsó 70 000 körüli akkori árával. De nagyon megérte, évekig elvitt mindent remekül.
[ Szerkesztve ]
-
TechArtist
aktív tag
hütése, fogyasztása, . hangja. , ebből következik az instabilitása.
Hűtés: annyira állítod a hőmérsékletet, amennyire akarod, a 95°C a maximum nem a minimum, ha akarod 60°C-ra állítod a maxot.
Fogyasztása: Ja, egy csúcskártyánál tényleg releváns, biztos azon a havi kb. 200Ft-on múlik, egy olyannak, aki ilyen karit vesz.
[link]Hangja: 3 dB különbségről beszélsz kb. non-ref esetén, nem halk, de épelméjű ember amúgy sem vesz refhűtőset egyik oldalon sem.
Driver: több, mint 10 év alatt 1x volt driver gondom, akkor sem olyan szintű, hogy bármit befolyásolna, egyszerűen csak leállt a ccc.exe win indulásnál, ami semmit nem kavart be, tudtam játszani stb.
[ Szerkesztve ]
-
TechArtist
aktív tag
Nem, ne hidd el, viccből van negyedjére radeonom, olyan sz*r volt eddig mind, hogy perverzioból sz*rt veszek újra és újra és újra......
"Sok AMD-s miért cseréli le a radeonokat Nvidiára?"
A piacirészesedés PC-re vonatkozó része nem pont ezt igazolja, az megint más, hogy te mit hiszel.
-
->Raizen<-
veterán
Érdekes dolgok vannak.
Abu szerint repi olyan trükköket alkalmazott a bf4 fb 3 motorjában, hogy gyorsabb legyen e renderelés
a dx 11 határain is túl lőve olykor olykor.
Ezért lehet instabil a kód.
Na már most az ea addig nem engedi ki a mantle api-s patch et a játékhoz amíg stabil nem lesz a játék dx alatt.
Azokat a gyorsításokat kivéve kb fele annyira se lesz gyors a megjelenítés dx alatt xd.
A ph-s arcok meg reszketve várják, már több mint 1 hete nézegetik a mantle apis catalyst amd drivert, illetve használnák csak nincs mivel, fogadok hogy ezért csúszik annyit a kaveri apu-s teszt mert bf4-el akarják tesztelni meg r9 290x el. Nem kicsit amd-s a prohardver.
Mert ezzel a kombóval állítólag 45% gyorsabb "bárminél" a sebesség
bf4 alatt. -.-'
1 db r9 290x el kb 30% többletre lehet számítani.
Nekem akkor multiba 70 fps helyett 90-100 fps lenne.[ Szerkesztve ]
-
Dark KillerX
addikt
Hát ne is!
Mondjuk én nem vagyok elvakult,és nem hordok vörös köpenyt és szemelemzőt,szóval úgy elvegetálok az AMD-s géppel,szeretem a kihívásokat;viszont szerencsémre,2 szobával arrébb ,van egy inteles és Nv gép,szóval ha komolyan akarok játszani átmegyek oda.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha az NV akarna egy low-level API-t, akkor igent mondtak volna helyből Repinek erre az igényére. Írtam már, hogy a low-level API elkészítése nem nagy dolog. Bárki meg tudja csinálni, de ahhoz, hogy ennek értelme is legyen több dologra is szükség van. Egyrészt egy olyan architektúrára, ami elég nagy tudással rendelkezik ahhoz, hogy 4-5 évig ne kelljen hozzányúlni az alapokhoz, másrészt szükséges egy olyan dolog, ami miatt ezt az architektúrát megtanulják a fejlesztők. Mert ez az egész nem megy majd magától. Ez nem DX, vagy OGL. Itt direkten az architektúra működésére kell dolgozni különben nem lesz hatékony a kód.
A fejlesztői igény tehát egy dolog, de a megfelelő kivitelezéshez nem elég. A Mantle is csak a konzolok miatt érdekes, abból építkezik. Másnak alternatív stratégia kell.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha megnézed a CES-es előadásokat, akkor a stratégia minden cégnél különbözik már. Nagyjából látható, hogy ki merre megy. Kivéve az Intelt.
Az AMD koncepciója egyértelmű. Van egy rakás partnerük a Mantle és a TrueAudio szempontjából. A Windows gaming a fókusz és a konzolokból származó előnyt kell kihasználni. Erre építenek fel mindent.
Az NV más irányból közelít. Nem a gigastúdiók, hanem a kisebb cégek igényeit szolgálnák ki, ahol kevés a pénz jó grafikát csinálni. Erre van a GameWorks. Kattintással is lehet xy effektet rakni a játékba. Emellett az Unreal Engine 4-et mára jelentősen lebutították, hogy az Android lehessen a célplatformja.
Igazából mást kínálnak a piacnak, tehát a közvetlen versenyre nem érdemes majd számítani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden cég arra megy, ahol leginkább nyerhetnek a stratégiájukkal. Például a konzolok miatt az AMD-nek sok dolgot összejött, hiszen elindíthatnak egy puccsot a PC-n. De ugyanígy ki lehet emelni, hogy több kiadó is kijelentette, hogy 2014-ben a konzolok után az Android lesz a második, és a PC a harmadik célplatform. Tehát a fókusz megint kezd megváltozni. Ez például az NVIDIA számára kedvező, mert nekik leginkább az volt a kérdés a jövővel kapcsolatban, hogy miképp hozzák át a felhasználóikat Androidra. Hát a piac megoldja helyettük.
Aztán ott a SteamOS, ami képes lehet a nappaliba költöztetni a PC-t.
Rengeteg alternatíva van, és mindenki azokat az irányzatokat fogja majd meg, ahol jók lehetnek, és nem azt, ahol már ma vesztettek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen ez a PC gaming érdekes kérdés. Nyilván fűződik hozzá érdek még a fokozatosan csökkenő piaci igények mellett is, de annyira korlátozó már a szabvány API-k funkcionalitása, hogy az új konzolok effektjeit értelmetlen, vagy lehetetlen rájuk portolni.
Az AAA játékok esetében a megjelenítés erősen filmekhez használ CGI-ból fog építkezni. Nagyjából a mai konzolok elég erősek ahhoz, hogy a filmekhez használt motion blur effektet átvegyék és ne kelljen használni a trükközős megoldásokat, amiket sokak inkább kikapcsolnak. De a GI-t és az árnyékok leképzését is lehet mondjuk voxel cone tracingre építeni. Ezektől majd leesik az állad, viszont DX-en és OGL-en nem lesz.
A filmes motion blurt az érkező StarSwarm technikai demón meg tudod majd nézni. Semmi értelme ugyan, de leportolták DX-re.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak nem fogod tudni belerakni egy játékba. Amíg egy kockás terepen mutogatják addig oké, de a játékban kötelező, hogy a GPU még abban a jelenetben végezzen a számítással, ami szinkronizálva lesz. Mivel erre dedikált grafikus vezérlővel nincs garancia, így az egész megmarad egy kockás terepen futó dologként.
Ezek egyébként nem újdonságok. Évek óta léteznek, de mindig ugyanaz a gond. A lassú buszon bekötött GPU nem tud a szinkronizációra elkészülni. Egyébként a fejlesztők is ezt látják jövőképnek. Ezért kértek megosztott virtuális memóriát a konzolokba, hogy játékokba is be lehessen építeni ilyen fizikai modellezéseket. PC-n ezt maximum szinkronizáció nélkül lehet megoldani, de az nem több a mai particle rendszereknél.
Ezt a rendszert az NV is leginkább az ARM-os APU-ihoz szánja.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SkyS1gn
félisten
Én vagyok a fanboy? Mi az hogy nem települ a driver meg ilyenek? beraktam, feltelepítettem és kész... mi olyan nehéz ezen?
Nyáron majdnem 780-at vettem, nem vagyok fanboy hiszed vagy sem, ő viszont (meg ahogy írod te is) akkor azok vagytok?!
nv-t a shadowplay miatt vettem volna, de nincs időm összevágni montázsokat és videókat így letettem róla...
[ Szerkesztve ]
Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.
-
Malibutomi
nagyúr
"Mindenkinek azt kívánom, akit kicsit is érint a számítógép, legyen olyanba része mint nekem. Leülök és játszok, nem dobál ki hibákkal, nem hangos, és nem akadnak a játékok, (mikro lagok stb )."
Kívánj nekem egy lottóötöst is, ez bejött!
Leülök és játszok, nem dobál ki hibákkal, nem hangos, és nem akadnak a játékok, (mikro lagok stb ).
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen