- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel topik
- Kis telefon hatalmas teleppel
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ren Hoek
veterán
Custom Nano-król semmi hír? Amúgy.
Mondjuk az már akkor egy levegős Fury-X lenne, gondolom erősebb tápkörrel. Bár jó kis termék lenne szerintem.
Remélem hamarosan potyognak majd a hibás csipek, és meglengetnek egy rumort valami vágott 120-150K körüli "proletár belépőkategóriás" kártyáról. 200 Watt környékére...
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Televan74 #10307 üzenetére
Lehet érdemes lenne elnézned egy hallásvizsgálatra, no offense
Nem használsz túl sok fülest? Van egy ismerősöm, őneki rengeteget romlott már a hallása alattomosan... nekem is eléggé rossz már a vén fülem, és alig hallom a nagy frekis hangokat
mondjuk ezt még én is hallom... nem csak a magas frekvenciás whine, hanem mélyciripről is van itt szó. Utolsó videóban azért eléggé kellemetlenül hallatszik.
970-em szerencsére csak nagyon közelről 10 cm-ről hallható nyitott háznál...és ott se mindig, nagyon kell koncentrálni, hogy észrevegyem... meg se közelíti az utolsó videó kisgépet.Úgy látszik ezek a modern kártyák hajlamosak a tücsökzenére... de nem túl jó, hogyha így épül be a köztudatba.
-
Ren Hoek
veterán
Annyit egyébként hozzátennék, hogy a Nano nem olyan tesztben megy le, mint ami megszokott. Az AMD teljes konfigot szállít minek a háza olyan picit, hogy maximum 7 inches kártyák férnek bele. Szóval ilyen formában eléggé speciális a dolog, mert a legközelebbi tesztelhető kártya a konkurenciától az ASUS GTX 970 ITX.
Áthozom ide & grabs popcorn
Tehát most nem is lesz rendes Nano teszt, (jó értem, minek Fury X mellett)... és csak 970 ITX lesz a chartokban? LoL?
Abu, akkor ti is gépet kaptok egybe?
-
Ren Hoek
veterán
Egyedül a Pitcairn gázos kicsit, bár azért ott sincsenek komoly gondok az árszinthez képest, teljesen jól összerakott cucc.
Azért ennyire nem kell elfogultan védeni őket...
Aha, amikor a 270X tulaj akart 370-et venni, és fel kellett világosítani, hogy bocs de lassabb az új
és ő még idejött érdeklődni laikusként... hányan dőlhettek be úgy, hogy csak vettek valamit...
Azért várjuk ki a legrégebbi GCN-ek teljesítményét, többek között a 370-ért is.
Pl ránézek Iponra, milyen jó kis 4GB-os kártya ez a 370, ... 60 ezerért biztosan jobb lesz mint a régi kártyám. (50K-ért meg a 2 GB-os, rettenet túlárazva) ...Aztán jön a pofáraesés.
40-60 közötti zóna lehet sokkal nagyobb mint a mi kis luxury 100 ezres világunkban elképzeljük. VGA ajánlós topicban itt nálunk szinte elsöprő többségben 30-40-50 a max...(#10118) TTomax: +1
-
Ren Hoek
veterán
Amúgy AOTS bench akkor most milyen állapotban van? Nekem ez sem tiszta.
- Multicore támogatás egyelőre nem aktív? (FX ezért maradt le)
- Van benne jelenleg Async? Milyen mértékben/formában? (Abu említette, lesz majd olyan pálya ami DX12-ben indul csak el, olyan "durva") Vagy NV egyelőre kikapcsoltatta a saját kártyáira?Csak mert sokan olyan következtetéseket vonnak le architektúrákra nézve, egyetlen programból, hogy az totál értelmetlen.
-
Ren Hoek
veterán
Ha jól értem, ez azt jelenti (amit 970 topicba is írtam), hogy limitált módon, de működhet az Async nem?
Tehát 1 graf, 1 compute szál még oké lehet slow context switch-el is, mert az még etethető szoftveresen, beleférne a frame-be."Ezt meg lehet csinálni egészen addig, amíg a graf és a compute feladatok nem használják össze-vissza egymás eredményeit."
Erre alapból figyelni kéne a paralell programozás miatt, nem? Vagy nem világos GCN-en ez miért ne okozna fejtörést.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Petykemano #9979 üzenetére
Jó kis cikk (így reggel félig másnaposan
)
Ha tényleg Slow Content Switch-nek hívják már, akkor mitől async? Lehet semmit se fog gyorsulni, mert összeadódnak a ms-ek.Hamarosan roskadásig lesz Hardverapro 100 ezres 980 Ti-kkel
-
Ren Hoek
veterán
válasz
#45185024 #9962 üzenetére
Nem, szerintem ez a bekötés... eddig is tudtuk, hogy TIER 2, tehát több CPU overhead-et fog emészteni a GPU etetése paralell... Ezt már hónapok óta tudni, hogy szoftveres context switch van benne, míg GCN-ben ott lapul HW-ben.
Itt már olyan vádak érték a Maxwell2-őt, hogy nincs benne egyáltalán Async motor, és driveresen sem lehet megírni. Nagyon kíváncsian várom mi lesz a végkövetkeztetés, lehet nem fog annyit gyorsulni mint a GCN, vagy nagyobb overhead lesz, de ha megtanulják használni a másfajta rendszert a fejlesztők, akkor nem jutnak az Oxide sorsára, hogy DX11-ben majdhogynem gyorsabb.
Abu azért jó lenne ha ránézne és validálná az infót
-
Ren Hoek
veterán
Lehet felesleges volt aggódni :p
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem ez az egész jól jellemzi az AMD termékstratégiáját. Konkrétan az, hogy nincs.
Nem az van, hogy kiadnak X típust, az előre beharangozott tulajdonságokkal, hanem az épp aktuális gyártási helyzet (és hogy mennyire tudják belőni a mérnökök) határozza meg a kiadott terméket, kb startkor.- Fury X, az "overlockers dream", mindenki arra számított, menni fog mint állat, minek is tennének rá vizet, ha nem? Ehhez képest semmi. Azóta sincs semmi unlock rá.
- Nano: Először 290X/970 helyére vártuk, kb árra is (+ értéktöbblet HBM stb miatt benne volt)... ehelyett kiadtak egy méregdrága rétegcuccot, ráadásul nem adnak belőle a tesztoldalaknak mert startra nem jött le annyi.
Hogy is van ez? A start előtt pár nappal találják ki kb milyen legyen a VGA
Annak függvényében alakul, hogy mennyit tudnak lehozni belőle, és hová tegyék a chipeket. Nekem ebből a kapkodás jön le, és az, hogy nincsenek nagyon a helyzet magaslatán (pénzügyileg sem)
-
Ren Hoek
veterán
válasz
#45185024 #9900 üzenetére
Azért ez nem igaz... nem véletlenül készül el most már minden androidra is
Shelter amúgy poén, bár kimaxoltam mindent 170 dwellerrel... kár hogy nincs több kontent benne. Abban egyetértek, a többi mobiljáték egy fos f2p... de ez kell a népnek, a komplexebb játékok kora sajnos leáldozott kicsit. Gyors, könnyen fogyasztható szórakozás. Emiatt kurvultak el a fogyasztók. Talán emiatt lesz egyre kevesebb rituálé szerűen PC elé leülős, összetett, gondolkozós játékmenetű game.
Steam gép pedig PC-ként lesz elterjedve úgy tűnik. Értelmetlen lenne kihozni egy N-ik tiszta konzolt
-
Ren Hoek
veterán
Nem inkább egy nagyon limitált réteg-luxus termék lesz a Nano? ITX performance gépet nem sokan vesznek azért... A nagyon nagy többség szerintem úgy gondolja, hogy teljesen mindegy mekkora gépe van, ha már asztali. Cserébe legyen brutál teljesítmény, csendes, könnyen szerelhető stb... Én legalábbis semmi előnyét nem látom, hogy az asztal mellett egy kis kocka, vagy egy nagyobb téglatest van, mert a monitort nézem, nem a gépházat
Még mindig nem tudjuk, hogy 175-200 Wattot hogy fog eltessékelni ez a kis hűtés igazán csendesen, úgy hogy tartsa az órajelet végig...
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Malibutomi #9869 üzenetére
Vicces, hogy vannak még akik elhiszik ezeket a 5x-10x, 300% up to, overlockers dream stb... slide-okat, akár NV, akár AMD oldalról
főleg egy távoli jövőben érkező kártyára... Szóval ezen kár összekapnia bárkinek is, vastagon van politikai ígérgetés mindkét oldalról.
Amúgy még az jutott eszembe, hogy örülhetünk, hogy egy haldokló dVGA piacot ennyire fejlesztenek... egyre csökken a kereslet, és erre kijönnek egy méregdrága csíkszélváltással, merőben új arch concepttel, HBM1-2-vel stb... mind mind milliárdos költség. Annak kell örülni egyáltalán, hogy jön valami újdonság néha
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Malibutomi #9840 üzenetére
Pont a DX12-vel került napvilágra, hogy az AMD hw-k mennyire rosszul vannak kihasználva DX11 alatt. MGS-ről és P.Carsról, FHD-ban gyengébb Fury-król most ne beszéljünk. Persze szépen hozza fel ezt is AMD, csak startra valahogy sohasem bírják odarakni a dolgokat katonásan.
A második állítás meg egyáltalán nem igaz, mert most már mindenki a nagyobb címeket várja. Abban igaza volt nagyon itt egy kollégának, hogy ha ott tényleg ekkora az eltérés, akkor lehet nyomni a win AMD gombot.
Mindkét gyártónak van hová fejlődnie bőven. NV: kevesebb sumákolás, új architektúra, AMD pedig: pedáns rendben lehozott termékek, startra driverek, kevesebb ígérgetés, és végre nem elcseszett termékstratégia...
(#9847) UnSkilleD: Gondolom te tervezted a csippet és hatalmas tapasztalatod van asyncron motorok fejlesztésében
Sőt Dan Baker vagy az Okszidtől
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Locutus #9834 üzenetére
Azért ez most tényleg olyan szitu az AMD-nek, hogy csak le kell vennie a gyümölcsöt a fáról. Ezt nehéz elcseszniük. Csak igyekezni kéne még idén kinyomni pár népkártyát is, nem csak rebranded cuccokat. 2017-ig lehet még idejük a HBM2 miatt, de szerintem NV egyszerűen kihozza GDDR5-el a Pascalt 16 nanón, ha nagyon fenyegetve érzik magukat.
NV legrosszabb forgatókönyv szerint lesz egy jó kis egészséges verseny.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Yllgrim #9814 üzenetére
Én valahogy úgy merném csak megvenni a VR-t, hogy kibérelném 1 hétre, aztán hosszabb távon milyen eü hatásai vannak. Rókamóka, fejfájás, esetleg szemromlás (bár utóbbi az optika miatt szerintem alaptalan félelem) - de egy áruházba kirakott demo szemüveg 10 perces használata után tuti nem
Mondjuk az álom VGA számomra az lenne, ha bármilyen játék bárhol a legultrább beállítással hozná a 60 FPS-t 1080p-n. Mindez 100 rugó körül
Na majd a 980 Ti, milyen jó kis kártya lesz ennyiért, ha DX12-ben meg se nyikkanna
remélem dugig lesz a piac alig használt Ti-kkel
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Yllgrim #9806 üzenetére
Ezt a nagy dübörgést egyelőre nem érzem :
2016 folyamán valamikor elindul egy halvány pislákolás. Illetve még nincs lejátszva a Maxwell2 DX12-es Async tudása. Ha nem lesznek komoly HW hiányosságok, csak etetési különbségek, akkor azért nem írnám le ezeket sem. Mert ha AOTS kivérezteti, de 10/9 játék meg simán fut, talán kicsit lassabban, akkor Pascalig bőven kihúzzák a tulajok.
Tiszta képet szerintem a DX12 játékok folyamatos eljövetelével lehet alkotni...
-
-
Ren Hoek
veterán
válasz
velizare #9694 üzenetére
Mondjuk ez a hajtéma engem sohasem izgatott. Sem a TressFX, sem a Hairworks egy cseppet sem érdekel, szóval ha emiatt lassulna be, akkor szívfájdalom nélkül kapcsolnám ki.
Részletesebb környezet, A.I., realisztikus sérülések, fizika és rombolhatóság, ez 1000x fontosabb és hasznosabb lenne ezeknél a tupíroknál. Ezeket várnám főleg a DX12-től... -
Ren Hoek
veterán
Amúgy szerinted ez az Async "botrány" nem pontosan az amit előre megjósoltál pár hónapja? Hogy a Maxwell2 durva async mellett negyedére lassulhat? Ezért én nem is csodálkoztam ezen most.
Szerintem aranyközépúton vagyunk... több cikkből nekem az jön le, hogy teljesen jó az async Maxwell2-őn is, csak nem ennyire extrém módon mint AOTS-ban. Vagy jelenleg az a helyzet, hogy még egy konzol szintű 1 graf 2 compute se megy rajta elméletben? (Csak NV "blöff"-ként?)
Remélem már sercegnek a billentyűk nálatok és készül egy jó kis tudományos magyarázó cikk
Ipon már hozott egyet, de csak átvéve.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
tibcsi0407 #9629 üzenetére
Szerintem hozzá kell szokni a fejlesztőknek és úgy mindenkinek, hogy különbözőek az architektúrák, és külön-külön kell fejleszteni, optimalizálni (970 3.5 memóját figyelembe venni, bár eddig az az álláspont, hogy sima ügy, csak pár sor)... ezt csak tetézni fogja, ha megjelenik mondjuk a Pascal, később pedig AMD-nek új arch.
Kíváncsian várom a folytatást... mindig azt mondom, hogy bármikor ki lehet szállni, csak figyelni kell a használtpiaci árakat. Ha nagyon beijednek az NV userek és elkezdik szórni kifelé a kártyákat, akkor lehet csatlakozni. Addig felesleges parázni, mert egy AOTS demo nem jelent semmit.
-
Ren Hoek
veterán
Dátumot kapott a Deus Ex: Mankind Divided
2016. február 23Nekem ez lesz a döntő csata DX12-ben. Más DX12 cím ami érdekelne még tervben sincs, úgyhogy everybody calm the fuck down :d
-
Ren Hoek
veterán
Főleg, hogy az AOTS-on alapul ez a mese...én azon csodálkoztam eddig, hogy a Maxwell2-t nem ette meg 5-6 FPS-re...
Teljesen egyetértek, ha egy szárnyait bontogató 2-3 pipeline Async konzolportnál bevérezne a Maxwell2, akkor lehet mellkast döngetni, hogy AMD nyerte ezt a kört, de durván. Azt eddig is tudtuk, hogy a Maxwell-nek nem tesz jót a durva async... de ha ez kimerül annyiban, hogy az AOTS nem megy rajta olyan jól, hát üsse kő lenyeljük. Más extrém DX12 játék szerintem kanyarban sincs még, mondjuk egy nagy csatás űr RTS nem ilyen fos grafikával mint az AOTS - amiben mondjuk Maxwell2 megy 5 FPS-t, egy Hawaii meg 60-at. Na egy olyanért cserélnék már.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
huskydog17 #9356 üzenetére
Red Faction-ön kívül én nem nagyon tudnék példát mást. Úgy igazán. Talán BF. Meg FEAR...
Itt a lényeg, hogy ne 10-ből 1 játéknál legyenek ezek a fícsörök, amik komolyan szimulációval járnak, hanem 10-ből 9-nél. Kiegyeznék 5-el is.
Ahogy a fejlesztő kolléga is elmondta, nem tudod hogy miket kukáznak ki végül a játékból a brutál dx11 kernel szopatás miatt.Csak maga az érzés, mondjuk egy STALKER 2-őt képzeljünk el úgy, hogy teljes rombolható környezet van. Minden fát ki tudsz dönteni, minden ablakot ajtót falat be tudsz zúzni. Persze nem lenne fegyvered hozzá, nem Red Faction lenne a játék. Azzal a 4 RPG töltettel épphogy egy faházat bezúzol mondjuk. Nem a rombolás a cél,hanem rombolHATÓSÁG. Maga a szabadság egy ilyen foka. Persze ha találsz egy orosz harcihelikoptert, akkor egy egész zombikkal fertőzőtt labort porrá rombolhatsz. Élményen óriásit dobna, és talán nem kell majd sakkozni az erőforrásokon, mert ott figyel a motorban az implementáció.
Az is eléggé illúzióromboló tud lenni amikor otthagysz valamit egy játékban visszamész egy idő múlva és respawnolt, vagy eltűnt a kocsi/hulla stb. Akár kis mértékben folytatóthatna a szimulációja az AI-nak ott is.
A lényeg, hogy nem extraként rakod bele a rombolhatóságot, fizikát és AI-t a játékba, hogy erről szóljon, és szétverj mindent egy kalapáccsal, (és közben vért pisálva próbálod beletenni a szimulációt, hogy ne menjen a látványra) - hanem mert megteheted para nélkül. Lehet már a fejlesztésnél a motorban benne van eleve, csak a fal anyagát kell kiválasztania a művésznek. Egy Deus Ex-nek pl jót tenne taktikában, hogy mehetsz a szellőzőn is, de ha átrobbantod a falat ott is. stb...)
. -
Ren Hoek
veterán
De majd később, ahogy javul a DX12 kód, és ahogy kezdik megtanulni a gyártók a működést egyre
Ezt most mire érted pontosan? Javul az AOTS kódja, ezáltal mondjuk az NV jobb drivert írhat mellé? Most akkor a fejlesztők optimalizálnak és/vagy a gyártók is folyamatosan DX12 játékokra a szokásos nv/AMD kiadott driverekkel?
Eddig úgy értelmeztem, hogy a driver kernel eltűnésével, a gyártóknak kevésbé lesz befolyása, és a játékfejlesztők dolga az optimalizálás különböző architektúrákra.
-
Ren Hoek
veterán
Ezen teljesen ledöbbentem én is. A piacon lévő legfejlettebb GCN arch, a legbrutálisabb HBM memó sávszélesség, a jövő játékaira optimalizált sok compute, kevesebb ROP és egy AOTS, ami compute,sávszél és úgy minden szinten megeszi a mai generációt.
Erre a Fury a 980 Ti-hez képest (Maxwell2, GDDR5-el, TIER2 stb...) arányaiban semmit sem gyorsult konkrétan DX12 alatt.
Na itt mi történt? Erre nem magyarázat a 2 mag lock sem, főleg, hogy eddig AMD logó alatt demózták az egészet és volt idejük reszelni. Vagy az Oxide-nál k..úrták el a Fury-t, vagy én nem tudom ez mit jelent. (A Fury mellett Ti-vel szemben egyetlen érv volt eddig, az a DX12...) -
Ren Hoek
veterán
Én akkor látom megvalósultnak, ha kijönnek az értelmes AI-s játékok, full rombolható környezet, normális szim, kicsit gazdagabb világ (sok draw call) mindez kevés plusz proci terheléssel - legalább 5-10 játéknál. Ez nem hogy 1 éven belül, de max 5 éven belül reális.
Eddig ebből semmi nem valósult meg és nem is látok semmi ígéretet rá a következő 1 évben. Az AOTS-ot én kihagynám egyelőre, mert olyan szemét szarul fut a mai generációkon (furi módon még gigasávszéllel rendelkező Fury-n is...) brutális prociterheléssel, grafika 2009 szinten köhörészve 40-50 FPS-en FHD-n a csúcs 250K-s VGA-n
...és elvileg még ez egy kis pálya kevés egységgel.
El sem tudom képzelni, hogy egy openworld DX12-es játék durva szimulációval, sok egységgel, animációval és AOTS helyett next gen 2015-ös grafikával milyen rendszert fog kérni... 8 magos i7-6990K, dual Fury-X2??
-
Ren Hoek
veterán
Egyébként remélem a DX12-es RTS-ekben végre lesz valami kézzeléfogható AI. Bár nem nagyon játszottam mostanában RTS-el - de rém gagyi mindegyikben (ha tudtok mondani olyat, aminek durván jó az AI-ja akkor ne kíméljetek) Ilyen Red Alert 3 és társai féle szörmedvényekben gyakorlatilag nulla agy nincsen.
Komolyan ennél még az ősrégi KKND is jobb volt, ahol sereget gyűjtött és lerohant + menekült újjáépíteni a seregét. Talán még az Earth játékokban volt nem rossz AI...Szóval remélem a DX12 ezen segít, és olyan sokegységes csaták lesznek, ahol hátbatámad, sereget gyűjt, visszavonul, elterel stb...
-
Ren Hoek
veterán
válasz
sayinpety #9250 üzenetére
Jó hsz!, köszi a belsős infót... Egy usernek tényleg nehéz átlátni mi zajlik egy játék fejlesztéskor...de még általános programozóként sem - aki kisebb projecteken van. Az optimalizálás és portolás amúgy szerintem idegileg is nagyon fárasztó és undok egy munka nulla kreativitással. Ezt most épp saját bőrömön tapasztalom egy GPU-s compute optimalizációval. Szóval megértem, ha senkinek nincs kedve évekig szopni vele DX11 alá, még pénzért is. Meg főleg, hogy emiatt ki kell venni a már megírt kódot, vagy feláldozni a sebesség/grafika oldalán játékmenetbeli elképzeléseket.
Ha csináltok DX12-es űrszimet, ami van olyan flash mint az Imperium Galactica volt anno... akkor rátokhagyom a lakásomat
-
Ren Hoek
veterán
válasz
deadwing #9240 üzenetére
Mindenki félreértette azt a kommentet. Nem úgy értette, hogy teljesítményre rossz az NV driver. Fejlesztés és thread-ek szempontjából.
A usert persze ez marhára nem érdekli, őneki stabil és magas FPS kell fagyások nélkül. Ilyen szempontból az AMD-é egyértelműen rosszabb. -
Ren Hoek
veterán
válasz
Milka 78 #9229 üzenetére
Ja valamelyik Csendőrös lesz
(Már ezer éve keresek egy filmet, amikor egy gyárat épített a házába, az a kedvencem.. nem találtam még meg...) na off
(#9230) gbors: annyi van, hogy megint kitolódott a csodavárás dátuma jó egy évvel. Aztán amikor már szép fokozatosan bejön minden ficsör, akkorra észre se vesszük a nagy csodát.
Nekem ez az AOTS is olyan, mint a Fury-X volt. Nem rossz, de nagyobb a füstje mint a lángja... meg majd szépen lassan jobb lesz bla bla. Van egy teszt, ahol pontosan annyit megy mint a Ti egy extrém DX12 tesztben. Akkor most hogy is van ez? Legalább pont a Fury-tól, HBM-től seggig tömött compute-tól vártam óriási gyorsulást... -
Ren Hoek
veterán
válasz
Petykemano #9226 üzenetére
IGP-s dologhoz: Annyira kicsi az IOMMU címzés támogatása, és mivel eléggé bonyolult is megírni ahogy olvastam róla... ezért ez csak egy álom marad még jóideig. Ez az AOTS jó játszótér, de kb 0 %-ban releváns, hogyha ez alapján szeretne valaki VGA-t vásárolni a közeljövőre nézve... és sajnos ez egyre jobban így lesz.
Azért a fehér holló gyakoriságú multiadapter kihasználás miatt pedig épeszű ember nem cserél le mondjuk egy jó Haskát.
Ha VGA-t szeretnél majd venni, egyre kevesebb infó áll a rendelkezésre, hogy átlagosan hogy fog menni. Játék, GPU arch, IGP és optimalizáció függő lesz minden DX12 alatt. Tesztelők rémálma lesz az tuti -
Ren Hoek
veterán
...és azt mire véled, hogy a Maxwell2 (970-980) lasabb pár %-al DX12 alatt? Itt már látszik az arch korlátja, mondjuk sávszél miatt? Vagy csak szutyok még a kód, mert elvileg ennek is gyorsulni kellene (minimálisan) DX12 alatt...
Ha tényleg az arch korlátait értük el, akkor egy nagyobb pályán sokezer egységnél lesz 5 FPS DX12 alatt?
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Laja333 #9218 üzenetére
Ha nem is tudatosan (bár AMD-re demózták végig) de ez bizony a GCN-nek jobban fekszik. Szóval én az előzetes elvárásaimmal szemben inkább csodálkozok, hogy játszhatóan megy a Maxwelleken. Negyedére eső bedadogásról volt szó.
Amit én vártam, 60-80 FPS GCN-en, és 10-15 Maxwellen...
Viszont nagyon kíváncsi lennék ez kód szinten hogyan néz ki a játékban. Most akkor innentől kezdve a kedves fejlesztőnek lehet GCN1-2-3-ra, Maxwell2-re optimalizálni külön-külön? Akkor Keplert/Fermit ide sem véve még...
-
Ren Hoek
veterán
Ja és még ami eszembe jutott: Maxwellek esetében láthattuk, hogy DX12-ben nem hogy jobb lenne, hanem még rosszabb is kicsit. Ez mivel magyarázható?
Én szarul optimalizált kódra gyanakszom... mert elvileg ugyan az a grafikai látvány, ugyan úgy megjelenik - mégis a DX12-ben lassabb, ami direkt erre van kihegyezve. Vmit itt elszúrhattak. -
Ren Hoek
veterán
A draw call-ok és a compute pipeline-ok teljesen más fogalmak, itt lehet nálad a félreértés.
Itt arra gondolok, hogy arról volt szó az Oxide motorja a sok async pipeline miatt megdögleszti a Maxwell2-őket... Logikusan gondolom több draw call még több paralell terhelést ró a GPU-ra. Ehhez képest szinte maradt a régi erősorrend. Az mondjuk nem teljesen világos, miért lassabb néhol DX12 alatt a Maxwell, főleg magasabb felbontásban Heavy alatt... Talán ezért? Vagy mert még alpha a szoftver.
Amúgy nekem hatalmas csalódás ez a teszt. Inkonzisztens eredmények, FX-ek brutális leszereplése (but why?, mikor a demo még azon futott
8 magos skálázódás bla bla) Grafikailag meg rém gagyi az egész. Komolyan, hiába külön fények meg árnyékon, de azok a lézerek, robbanások meg tesla coil szerű cucc retekbéna.
És ehhez kell 980 Ti, meg i7 6700K, hogy menjen 60 FPS-el? Na neb..sszamár. Ilyen ratyi grafikának 1000 FPS-el kéne futnia. Procilimit kiütése sem valósult meg 0%-ban. i3, FX ugyan olyan sz.r.Ha a grafika hangulatát nézem, akkor mondjuk egy 2D-s Red Alert 2 100 pont, ez kb 10-et se érné el. Azóta várom a 3D-s áttörést, de nem jött át. Lehetetlen jó RTS-t írni 3D-ben
RA3 is mérföldekkel gagyibbnak hat.
-
Ren Hoek
veterán
Bezony ott a pont... én arra számítottam, mint extrém draw call meg anyámtyúkja, hogy 970 elvérzik.
Ehelyett heavy draw call-ban 30 FPS-t megy a szívószál390 meg 32-őt
Rendes procival meg 290X szintjén van... HSM urat kérném a mikrofonhozAkkor hol is a negyedére lassulás ennyi compute pipeline alatt?
Egyébként annyi eredmény ahány teszt... kb kuka eredmények ezek szerintem. Örülök, hogy AMD kicsit felhozta magát, de sehol nem látok NV alázást.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
velizare #9018 üzenetére
Nevezhetjük tech demo-nak, mert direkt a DX12 full kihasználására koncentráltak eléggé extrém módon. Nem is fekszik a jelenlegi architektúráknak... de ez csak egy RTS játék, és totál nem reprezentálja a reális, (korai) DX12 játékok körét. GOW DX12 már pl jobban tükrözheti az erősorrendet. Q3 2015?
-
Ren Hoek
veterán
Nem kell ezen röhögni, mert így is lesz.
Esetleg AMD azért nyerhet kicsivel többet, mert nagyon szarul vannak megírva a DX11-es driverek. A Ti-dnek meg tuti nem lesz hátránya. Remélem a 970-emmel is elbóklászok egy másfél évig még. Deus Ex-nek kell futnia mindenképpen, nekem az lesz a fő DX12 teszt. Ha nem megy jól, akkor összespórolok egy Fury Pro-ra.
-
Ren Hoek
veterán
Majd amikor FX+290X AOTS-ban lebulldozerezi az i5+970-et akkor nézegessünk
Amúgy lehet benne valami, mert AOTS jól skálázódik több magra.(Amúgy AOTS semmit se jelent jelenleg mert csak egy kihegyezett techdemo... nem hiszem, hogy DX12-ben 8 magra fogják reszelni a dolgokat. Bár ez is abszolút játék és egységszám/környezetfüggő) -
Ren Hoek
veterán
-
Ren Hoek
veterán
válasz
mcwolf79 #8966 üzenetére
Alázni kell benne az tuti, GCN-re van fúrva az egész. Ha a "buta gyöszös szívószál" 970-emen is elfut 5 FPS-nél többel, akkor örülök má'
(#8967) Abu85: Na nemár 50 dollár egy sz.ros demoért? Ez most komoly? Nem arról volt szó, hogy Win 10 super-duper benchmark?
Szerk: Vagy nem értem mi a különbség egy demo és egy prew között... Demo számomra ezesetben egy benchmark szerű valami számomra, mint a C64 időben mikor floppyn terjedtek a spéci demo-k amiket csoportok írtak.(#8969) Abu85: Ja értem köszi, így már tiszta. Kicsit nekem így is túl van árazva mondjuk... 100 dodo meg végképp...
-
Ren Hoek
veterán
válasz
velizare #8956 üzenetére
a 295X-nél nem tudom amúgy, hogy a 8 GB GDDR5 hogyan van kezelve. Ha úgy, mintha sima CF lenne 2x4GB-nak, akkor nem logikus... de ha valahogy egyben látja a két GPU, mint a 390X-nél akkor beleillik a grafikonba, hogy nem mikrolaggolt. Bár ez az egész szerintem API vagy AMD-s driveres baromság.
Ez a mikrolag is egy érdekes dolog. Nekem a Homeworld Remastered HD-ben bizony mikrolaggolt a 270X alatt, stabil 60 FPS/Vsync. Simán vinnie kell a játékot, ráadásul átvezető mozik alatt alig pár egységnél is... Meg lehet szokni, lehet valakinek nem is zavaró egy idő után persze...
G1 970 alatt pedig olyan sima a játékélmény, egy röccenés nincs. Tisztán kivehető a különbség. Pedig papíron 60 FPS Vsync vs. 60 FPS Vsync...
-
Ren Hoek
veterán
-
Ren Hoek
veterán
Ez remek hír a 970 tulajoknak... DX12 alatt muszáj lesz rá is optimalizálni, belevéve az 512 MB stiklit. Ha ennyire sok van kint, nem lehet elmenni emellett - még jóideig.
Egyre kevésbé félek a DX12-tôl
Csak akkor adom el max, ha nagyon lemegy az ára. Egyelôre 3 hó alatt 0 Ft-ot csökkent az új AMD széria ellenére... pedig milyen jóslatok voltak júni elején
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Venyera7 #8640 üzenetére
A hírekre gondolok, ha kijön az új architektúra, akkor senkit sem fog már érdekelni az NV lemaradása a Maxwellel. (Amit jelenleg semennyire nem érzünk, és ez még kitudja meddig lesz így)
Az meg, hogy mi zajlik az ilyen mammutcégek titkos műhelyeiben, nem igazán tudhatjuk. Szerencsefüggő valszeg, hogy sikerül-e a külsős cégnek megcsinálni az interposert.
-
Ren Hoek
veterán
Félreérted, a throttling egy teljesen normális jelenség. Egyszerűen a mai játékokhoz szabták a kártyák TDP és thermal keretét, DX12 alatt (persze ehhez olyan kód is kell) sokkal jobban ki lesz használva az egész chip belülről Furmark vagy annál is magasabb szinten. Egyszerre az összes részegység nem bírja a boost órajelet. A Fury X is throttlingol mint gép. Viszont a játék még így is rengeteget profitál a párhuzamos működésből. Vagy fejlettebb szimuláció, jobb grafika, vagy gyorsabb működés lesz az eredménye.
-
Ren Hoek
veterán
Lehet egy tesztben alapvető a ref-ref órajel összehasonlítás... viszont egy kártya összképéhez igen is hozzátartozik mennyi kraft van még benne, amivel mondjuk +20% teljesítményt is el lehet érni. Azért az nem mindegy...Ezt pedig a hűtés jellemzi a legjobban. Egy custom hűtő custom órajeleket kap, amik stabilan mennek. Egyértelmű, hogy a ref a legrosszabb verzió. Viszont a Fury X-nél fizikailag lehetetlen ref-nél jobb hűtést rátenni, mert ennél jobban nem tudod lehűteni és értelme sincs. A tuningból meg sajnos látszik, hogy iszonyat ki van határra húzva a chip, hogy ennyit menjen.
Szóval ha nagyon szőrszálhasogatóak akarunk lenni, akkor a Fury-X úgy ref, hogy az a csúcs custom is egyben, a legmagasabb gyári "OC"-vel... vásárlás szempontjából 980 Ti-ben viszont még nagy tartalékok vannak, custommal javítható is a teljesítmény.
de ez az egész igazából értelmetlen ha DX12-t nézzük majd, mert ott az órajelnek és szerintem a tuningnak is kevesebb jelentősége lesz - mivel párhuzamosan úgy is throttlingolni fognak a GPU-k.
-
Ren Hoek
veterán
"És nem oc 980 ti-ről beszélek hanem az alapról mivel a fury x is alap referencia modell."
Ezzel azért lehet vitatkozni
Egy extrém hûvöset nyújtó vízhûtés szerintem elmegy custom hûtésnek. Vagy mit raknál rá? Quantum peltier hidegdúziós LEHEL hûtôszekrényt?
A vízhûtésbôl, és mert a bemutatón azt hangoztatták, hogy "overlocker's dream", kicsit többet várt mindenki ilyen téren.Szerintem a jogos összehasonlítás egy kompakt vizes 980 Ti lenne.
-
Ren Hoek
veterán
Igazából nekem se jön be, csak a benchmark miatt lehet "érdekes".
AOTSde elsőre nekem ebben semmi forradalmi nincs látványra. Sőt kifejezetten igénytelen a grafika. (Ezek a darabos füstök pl...) Egy Supreme Commanderben is láthattunk nagy csatákat, meg Total War játékokban. 30 FPS-re büszkék 4K-ban egy dual 290X-el
kicsit vicces.
Szóval ez amolyan AMD tech demo, az igazi játékok majd a félév során valamikor jönnek. Deus Exet várom majd, nemtudom mikor jön ki...de ott szerintem teljesen más terhelést kap majd egy VGA mint itt. Tehát DX12 alatt abszolút a kódtól függ mekkora terhelést kap a GPU/CPU és milyen előnyökkel jár ez.
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem inkább az lesz, hogy az első bencheken és pl az AOTS-Star Swarmban iszonyúan megveri a Maxwell 2-őt a GCN (de abból is csak a Hawaii és a Fiji), lehet 4x gyorsabb lesz pl. Egyszerűen a sávszélből és a felépítésből adódóan.
Emiatt minden AMD-s megőrül, köpködik rúgják a zöldeket, verik majd a mellüket.
Aztán jön a kopp, mert a játékok nagyon nagyrészében egyelőre nem gyúrnak rá az erős async-re, inkább arra, hogy mindegyik VGA szépen profitáljon a DX12-ből. Szóval pár kivételen kívül marad az erősorrend.Persze hagyjuk meg az AMD-nek ezt az RTS-es extrém async előnyt, kell is nekik most egy kis siker. Ha még AOTS-ban sem virítanak, akkor tényleg nagyon nagy a baj, és a kutya sem fog hinni innentől a meséknek.
-
Ren Hoek
veterán
Ha így is van, ez hatalmas blama az AMD-nek... Miért nem oldották meg gyárilag ezt a mókát? Az a baj, hogyha nem bírja mindegyik egységesen, akkor nem teheti meg a cég, hogy ilyen specifikációkkal adja ki.
Szerintem kicsit azért erős érv a fogyasztást felhozni Maxwellek ellenébenFőleg 290/390(X) esetében. Bár a Tahiti/Tonga tényleg egy fokkal jobb. Ja és tényleg, a Maxwelleket is lehetséges, hogy ugyan így alul lehetne feszelni, csak nincs értelme, mert már így is elég jó a fogyasztás. Tuningban meg mennek mint a barom. +400 MHz nem semmi azért...
A Nano lehet az ütőkártya 175 W TDP, 290X teljesítmény. Ez viszont kb azt jelentené, hogy az NV-nek 2x jobb a perf/watt-ja. Szóval itt lesz még szerintem furcsaság, mert ahogy írtad is, nem teljesen annyi...de egy -100 Watt az tuti van Maxwellnek.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
gtamate2 #8373 üzenetére
Ha minden úgy megy ahogy a Freesync terjedését jósolják, akkor egy 50K-s FHD-be is bele fogják rakni. Csak még túl új. Láttam már olcsón G-Sync monitort is, sima 24 colos FHD Acer 380 dollárért, és abból még lejön 150 dollárnyi chip. Szóval egy Freesync még olcsóbb lesz majd. Nem mindenkinek igénye a 4K 32 colon.
Tahitiben is van amúgy "manuális" freesync, csak nem tudja dinamikusan állítgatni, hanem kézzel te tudod fix értékre rakni. Persze ez tényleg huszadrangú dolog, viszont azért az súlyos bunkóság, hogy kiadták a harmadjára rebrandolt 370 GCN1.0 Freesync nélkül. Nem az én bajom, inkább azé, aki megveszi - vagy OEM-ben ezt kapja.
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem a FreeSync hiánya eléggé nagy pofon volt a Tahiti tulajoknak... meg a vadizsírúj 370 tulajoknak is...
Pont a Tahiti az a kategória, ahol igazán van jelentősége. 40-60 FPS tear/ vsync lag nélkül nagyon adná.Ja és igen, pont leírtad Te is, amit még a sávszélhez akartam. A Maxwellek cache rendszere... ezért a valódi eredmény majd az AOTS bench lesz, mert számok alapján nem hasonlítható össze jelenleg.
Bár tudom, a Star Swarm DX12 bench, ami kint van már elavult, de ott a Maxwellek is erősorrendben skálázódtak. Sok egység, animációk és async ott is volt.Látványban nekem tök ugyan az mint az AOTS...
Szóval nagy meccs lesz, kíváncsi vagyok kinek lesz igaza. Szerintem AOTS-ban 290X, Fury, remekel... de Maxwelleken IS még játszható lesz azért. A többi játékban meg minimális GCN előny. Deus Ex dönt majd számomra. Aztán később lesznek kegyetlen motorok, amiken negyedére lassulnak a Maxik.. de az nem ma lesz. Addigra már filléres használt Fury prot akarok
-
Ren Hoek
veterán
Arra továbbra sem tudsz szerintem válaszolni, hogy pontosan melyik DX12 feature váltja ki az ilyen mértékű sávszél emelkedést eleinte a megjelenő motorokban? Ne a Nitroust hozzuk fel, mert az extrém példa.
Mi van ha belövik eleinte 250 GB/s-re hogy mindenen jól fusson. Még az általad felhozott 204 GB/s 380-ason is.
Nincs benne a számításodban a DCC, az hogy milyen felbontást nézünk, milyen stílusú játék, milyen textúrákkal, és milyen compute adatokkal amik mennek a pipeline-okon. Szerintem óriási különbségek lesznek játékok/motorok között. Na meg nem hiszem, hogy konstans 400 GB/seccel pörög a memória... Mire lesz hatással inkább? Jelenetfüggő Avg/min FPS, esetleg játékmechanika is?
Rengeteg kérdőjel...
-
Ren Hoek
veterán
"A következő években valószínűleg lesz egy pilot VGA minden generációban, ugyanis számolni kell azzal, hogy ha új architektúrát hoznak, akkor a játékokon sokkal rosszabbul teljesíthet, mint az elődje, mert a driver átkerül magába a játékba"
Hát ez aztán különösen jót fog tenni a dVGA piacnak
Nyócmilliárd architektúrára kell optimalizálni, gondolom tele lesz kompatibilitási problémákkal. Régi játék szarul fut az újon, új meg szarul a régin. Újra beköszönthet a kékhalál és a reset korszak, a mai "tesztelési" fázisból és félig befejezetten kiadott játékokból, sürgető studiókból kiindulva horror mennyiségű bugra számíthatunk DX11 védőháló nélkül.
A kispénzű studiókkal mi lesz például? Kinek lesz pénze, ideje, energiája minden dVGA-ra külön optimalizálni, ha kijön egy új? Hetek hónapok várása patch-re, ami optimalizál a VGA-mra? Könyörgés a fejlesztői fórumokon évekkel később, hogy nem megy a játék a vadiúj 250K-s VGA-n... Vagy vehetek újat/régit?... Esetleg kijön egy olyan, ami GCN 1.3-ra jobban fut, Pascalon meg gányul már VGA-t is kell cseréljek? Vagy eljön a dual VGA-s korszak1 nv 1 AMD. Félek, hogy a szabványosítás helyett inkább szétmorzsolódik az egész PC-s játék ipar...
Lehet AMD-ék Pandora szelencéjét nyitották ki ezzel a low-level API őrülettel. Mindenki ajnározza csak oda vissza, viszont a hátrányairól kevésbé tudunk még...főleg a jövő architektúráira nézve.
-
Ren Hoek
veterán
Nem lehet, hogy pont inkább most fog felpörögni a piac? Ne a saját kis igényeinkből induljunk ki. Még sokáig FHD-re tervezek, illetve adott esetben a konstans 30 FPS is elég lehet.
VR, 1440p, 4K ezek mind olyan dolgok amik most kezdenek betörni a piacra... Jelenleg olyan mocskosul le van maradva a dVGA technológia: 100K-s 3 ventis óriás bordás GPU-k is röcögnek FHD alatt az új játékokban... Nem ám VR, meg 4K. Ha elterjednek a megjelenítők és VR szemüvegek mi a tosz fogja őket kihajtani? Ne mondja nekem senki, hogy a proci mellé besuvasztott IGP. Pont ezzel promózzák a Pascalt meg az Arctic-et, hogy végre lesz ami alkalmas ezeket kihajtani.
Konzol meg szemét egy dolog. Lehet marhajó, exklúzív, lowlevel api... én is vennék szívesen TV mellé. De a "nextgennek" csúfolt gépekre alig bírják ráhegeszteni a mai játékokat 1080p-re... Na ez az ami visszafogja erősen a fejlődést. Sajnos az embereknek elég ez úgy látszik.
(#8307) daveoff +1
-
Ren Hoek
veterán
válasz
mcwolf79 #8289 üzenetére
Abu írásai szerintem szakmailag nagyon jók, csak meg kell tanulni olvasni a szavaiban. Mostanában ő sem állít extrém dolgokat.
Pont inkább ő mondja, hogy lassú lesz az átmenet, csak szépen óvatosan fogják bevezetni az újdonságokat, hála az NV gonoszságának, hogy egy baromi ütőképes, de "buta" GPU-val letarolta a piacot
(Amúgy a usert nem érdekli mi van a motorháztető alatt. Ha X FPS-t megy, akkor X árat fizet érte a jelenben. Ha még perf/wattban szignifikánsabban jobb, az még dob is sokat az értékén. Ráadásul ez erősen kihat a termékekre is, mai napig csak a Vapor-X, max a Lightning az egyetlen értelmes 290X. Tri-X-el is voltak problémák azért. )
...de miért is baj nekünk a lassú átmenet? Miért is kéne azonnal 1000 GB/s-es motorokat hozni, mikor a userek nagyon nagy részénél még régebbi GPU van, nem csak NV oldalról. Tonga R9 380 is csak 970 sávszélt hoz kb a tömörítés miatt. Fel kell készülnie a piacnak a változásra, és ez nem megy egyről a kettőre.
Lehet az NV hátráltatja a fejlődést, de ez pont olyan mintha a kormány idén előzmény nélkül bevezetné a felvételikre, hogy 4 emeltszintű érettségi kell, oszt' jónapot. Ez teljesen egészséges folyamat, ami most zajlik. Jelenleg az SW jár előrébb, szépen lassan bevezetik az új motorokat, amint a HW odaér. Ezen felül lesz pár tényleg erre kihegyezett motor pl Nitrous, ahol megmutathatják mit tudnak a kártyák. Amolyan Crytek techdemo. Vegyük észre, hogy ez csak előnyös az AMD számára, hiszen keresztülrúgdalta a DX12-őt, és most megmutathatja, hogy a GCN mennyivel jobb ebben ezzel némi részesedést szerezve. Inkább örüljetek ennek, mert ez az AMD-nek kedvező folyamat. Ha NV megcsúszik a HBM2-vel, akkor meg még röhöghetnek a markukba...
(#8299) HSM: Amennyire nő a GPU kihasználása, úgy nő a sávszélességigény.
Ez szerintem nem ilyen egyszerű. Bár Abu ezt jobban le tudná írni. Miért kéne 100%-hoz full sávszél? Egy Furmarkhoz mekkora sávszél kell? Ha ugyanazt a fánkot pörgeted, miért kéne a memóriához nyúlni? Lehet a DX12 alatt pl extrém kevés memóriát is használni, ahogy a konzolok is teszik. PC-n elvileg 10x több az igény DX11 alatt. Gondolom ezért is kell a sávszél, hogy cserélgessük a tartalmat gyorsan...de ettől még nem kötelező, állandóan minden, minden jelenetben.
(#8302) stratova: Nem rossz kártya, de elég sokat olvasni csörgő-zörgő-vibráló ventikről, amiket házibarkáccsal kell javítani. Mondjuk úgy 2. legjobb 290X...de nincs mindenki megelégedve vele. 970-ből meg szinte minden hűtés bőven túlméretezett és bármelyik modellt vehetet.
-
Ren Hoek
veterán
Nem értem amúgy honnan veszed ezt. Van valami kézzelfogható infó erről, vagy csak tipp? Miért is kéne minden motornak full sávszél a Furmark jellegű kihasználáshoz? Egyeneses arányosságban nő a sávszéligény? Milyen felbontásról beszélünk?
Meglehet, hogy pl a 970 sávszél bőven elég lesz FHD-ra, azon felül úgy is elfogy a GPU.
-
Ren Hoek
veterán
Máris kell a PC-re a 400GB/s
Akkor meg már a Hawaii is lófing 320-al... Tehát írunk egy olyan játékot, ami csak azon a 2 db eladott Fury-n fut majd
Meg azon a pár megrántott 390X-en... ezt se sokan viszik az az igazság.
Az viszont tény, hogy senki nem tud semmi konkrétat még pletyka szinten sem a kijövő motorokról, hogy konkrétan MENNYI sávszél kell nekik. Ha az első olyan infó megjelenik pl, hogy a Frostbite 4 300 GB/s felett igényel, akkor elfogadom. Minden más csak jóhiszemű tippelés.
A Nitrousnak tényleg kellhet, de még arról sem tudunk olyan sok konkrétumot, én legalábbis annyit láttam egy AMD demoból, hogy 290X-en futott. Megfuttathatták volna 970-en is mellette...
Egyelőre én nem látok olyan hűdenagy áttörést látvány terén se a Singularity, se a Star Swarm esetén. Nekem inkább benchmarknak tűnik, mint játéknak.
-
Ren Hoek
veterán
Szerintem meg nem fogják ezt az egészet elsietni... XB-ONE és PS4-nek is kb 150-200 GB/s sávszéllel gazdálkodik... 2 compute 1 graffal. Most akkor hogy is van ez? Hirtelen elkezd mindenki PC-re fejleszteni, mert ott várhatóan nagyobb sávszél lesz, konzolok meg lemaradnak mint a franc - pedig konzol a sokkal nagyobb piac...
Kíváncsi leszek én erre a sávszél őrületre a következő 1 évben... Meg a 390X-ek furmark 400 Wattos fogyasztására a nagy kihasználtság miatt
(#8241) rambustibi: Úgy egy hónapja
(#8240) HSM: Ahogy lesz Nano is HBM-el olcsóbban - úgy lesz selejt vágott 14/16 nm-es GPU is... gondolom nem is kevés a gyártástech nehézségeiből adódóan. Szerintem szívesen fognak venni 80-100 körül 970 teljesítmény körül vágott kártyákat. Miért is kerülne többe? Mikor vásároltak meg valamit drágábban, kevesebb teljesítménnyel? Teljesítményre kell árazni..
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Petykemano #8238 üzenetére
Igazából mikor is volt utoljára csíkszélváltás? 2011-ben... 2016-ban lesz a 14/16 nm... Tehát onnantól kezdve radikális változások lesznek + a HBM1-2 is terjed főleg 8< GB memóval hatalmas sávszéllel, ami ugyancsak szemléletbeli váltást hoz. A 2016-os generációt nem is lesz szerintem érdemes hasonlítgatni a régi kártyákkal, mert más szintet fognak képviselni fogyasztásban és teljesítményben is. Bizony lesz is igény dVGA-kra, mert jön a VR és a 4K, amit jelenleg egyik kártya sem képes kihajtani 60p-vel stabilan.
Ilyen alapon teljesen értelmetlen a mostani kártyák jövőállóságát, vagy értéktartósságát firtatni, mert könnyen lehet a zacskó csipsz kategória bármelyikből. Ha elterjed a HBM2, akkor a Hawaii sávszél is kevés lesz... Főleg ha bejön alsóbb kategóriába is egy olyan ütőképes lineup, AMD-től és NV-től is, ami fogyasztásban és sávszélben megeszi a mostani kártyákat...ugyan azon az áron. Ki fog akkor már a 400 Wattot megevő 390X kazánról beszélni, hogy de jobban viszi a játékot mint a buta Maxwell
Ez persze az aktuális régi 290X tulajoknak jó, de mindenki más megveszi a 14/16 nanós újakat inkább.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Venyera7 #8232 üzenetére
Te aztán nagyon tudod, netán jósgömböd van?
Egyáltalán miről beszélünk? Melyik DX12 motorról? Mert ha jól tudom egy darab nincs még kint...
Az az egy biztos, hogy a DX12-ből GCN és Maxwell is profitál. Már százszor leírtuk, hogy extrém lassulás csak akkor le(het) egy kártyán, ha sok pipeline fut. Ilyen pedig egyelőre a Nitrous engine. Ezen kívül nem lesznek hatalmas különbségek Maxwell2 és GCN között, maximum a bekötés miatt proci, esetleg az emuláció miatt némi sebességvesztés. DE nem 4x lassulás. -
Ren Hoek
veterán
válasz
Venyera7 #8230 üzenetére
Hányszor kell még feltennem neked a kérdést, ha te mondjuk egy játék producere vagy millió dolláros költségvetéssel, kiadnál olyan játékot üzleti szempontból, ami a userek 90%-ánál szarul fut? Konkrétan lehet, hogy az A.O. Singularity csak a 290X-en és a Fury-n fog értelmesen futni, de ez hány %?
10-ből 1 gépen fog futni, a többin meg 5 FPS-el szaggat? Ki fogja ezek után megvenni? Csak és kizárólag AMD presztízs értéke lenne a játéknak. Mondjuk nekem nem tetszik a játék, és csak ezért biztosan nem fogok váltani. Ha majd jön egy rakás olyan cím ami tényleg üt, és tényleg szarul fut, akkor meggondolom.
Gondolom nem hallottál még optimalizációról. Konkrét eszközökre fejlesztünk, nem a levegőbe: XBONE, PS4, PC... A PC-n belül szakadás lehetséges, és DX12-vel erősen kell sakkozni milyen irányokba optimalizáljuk a kódot. Meg kell találni az aranyközéputat, ami a jelenlegi kártyákon is jól fut, és profitál a DX12 feature-kből, effektekből. Szerencsére a DX12-vel jól lehet játszani ilyen téren, ezért is vannak a támogatási szintek... Játékokat adnak ki, amit átlag userek futtatnak a gépeiken, lehetőleg minél többféle hardveren, nem benchmark programokat akarnak eladni nekünk bakker.
-
Ren Hoek
veterán
Első körben DX12-ben 1 compute 1 grafikai várható párhuzamosan. Konzolon ha jól rémlik 2 compute 1 grafikai van. Szóval ez lenne a cél, persze lehet 10 pipeline is, de az már kifekteti a Maxwell2-őt. Az előbbiek nem.
(#8227) HSM: Itt a MIKOR a kérdés. Amire se te, se én, se Abu nem tudja igazából a választ. Márpedig akkor fogja szopatni a Maxwell2-őt a motor, ha sok-sok pipeline van. Ez mikor lesz általánosan 10/10 játéknál? Legyen az FPS, RTS, RPG... nem csak speckó RTS mint a Singularity, vagy a Star Swarm sokezer egységgel. Egyáltalán kell egy FPS-be pl ennyi pipeline és ekkora sávszél?
Szóval 1 év? 2 év? 3 év? Erre nemhogy mi nem tudjuk a választ, de maguk a fejlesztők sem...Másik kérdés pedig, hogy a mostani 150K-s VGA-k mit fognak érni 1-2-3 év múlva? Lehet egy 970 is ugyan úgy papírnehezék lesz, mint a 290X...
-
Ren Hoek
veterán
"...mert betegre akarták keresni magukat a Maxwell-el"
Nem akarták, hanem meg is tették. Nem ígérgettek semmit, hanem kiadtak egy konkurenciánál halkabb, hűvösebb olcsóbban gyártható cuccot, ami DX11 alatt ment mint a meszes. Meg is nézhetik magukat 80% részesedéssel... de ez már régi sztori.
A tény viszont megint az, hogy megy a találgatás. Jelenleg egyetlen nagy sávszélt igénylő DX12 játék sincs. Lehet async compute-ot használni 200 GB/s sávszélen is, jó példa erre a konzolgeneráció. Jelenleg a sávszél konkrétan 0%-ban számít és egyáltalán nem szempont. Ha az nv hátradől és nem csinál semmit, akkor is bőven megvan a fölényük még egy éven át. Gyanítom viszont, hogy nem ülnek a seggükön.
...és az AMD-nek most hatalmasat kell(ett volna) durrantania, hogy visszapártoljanak hozzájuk a vásárlók. Erre nem elég a sávszél jövendőmondás, mert mi is csak találgatunk róla, akik értjük mi van a sávszél és a DX12 hátterében. Egy átlag user szerinted fog ebből valamit? Csak ha már az arcába nyomták 100x hogy itt van 10 durva async játék, amin megpusztulnak a Maxwellek - vegyél AMD-t.
-
Ren Hoek
veterán
Kétélű a dolog... ennyi. Lehet valaki egy feature miatt vesz új kártyát. Viszont az NV szépen játszik a lapokkal, és pont úgy lecseréld a Keplert/Fermit mert azokon már nem futnak olyan jól a játékok. Ez lesz majd a Maxwellel is ha kijön a Pascal.
Persze vezető pozícióból könnyű ezt játszani.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Venyera7 #8219 üzenetére
Elméletben ilyen nem történhet meg, mert a régebbi GCN-ekre is ugyan úgy jönnek az újítások... viszont elég az is, hogy jön egy vezetőcsere, Lisát kirúgják...és jön egy szigorú vadkapitalista vezetés, akik rendbeszedik a céget. Már korábban is volt egy cikk, hogy bizonyos GCN verziókon bizonyos dolgok jobban futnak. Ezzel az ürüggyel már meg is léphető, hogy rosszul fut a régi GCN-en valamiért. Ahogy a 270X/280X/370-nél sem megy a Freesync pedig hogy reklámozták annak idején...én ezért adtam el a kártyát konkrétan (és lettem nV-s) és volt arról is szó, hogy a 3XX-ek fognak támogatni feature-öket, amiket 2XX nem, pedig rebrand csak... Majd kiderül.
Szóval nagyon gáláns dolog kedvezni a régi tulajoknak, de vajon egy logikus piaci döntés egy olyan cégtől aki a csőd szélén masírozik a szakadékba? A 290/290X-eket amik addigra kb midlevelnek számítanak majd, pont egy jól támadható szegmensben, 80-100K körül - ahol tudnának új ügyfeleket nyerni... na pont azokat nem kell lecserélni, mert baromi jól futnak majd rajtuk a DX12 async játékok tömkelege.
Másik oldal meg az, hogy az Async kb végtelen szávszélt igényel, úgyhogy lehet minimum HBM1 de HBM2 kell majd hozzájuk. Akkor most mire koncentráljon szerencsétlen fejlesztő? Szívószál 200 GB/s-re vagy 300, vagy 500, vagy 800 stb...? ...és itt nem csak plusz csilivili effektekről van szó, hanem igen komoly játéktechnikai dolgokról. Egységek száma, AI, fizika, stb... Szétszakadhat a piac teljesen...
-
Ren Hoek
veterán
Én azon fogok nevetni, amikor a 4 GB-os csúcs GCN-es 380 Tonga 15 FPS-el köhög majd a szívószál sávszél miatt a sok async compute miatt... Vagy hogy is van ez? A sávszél önmagában nem biztos, hogy tökéletesen leírja a helyzetet, hiszen a Maxwell2 és a Tonga is erősen használja a Delta Color Compressiont. Ez biztosan számít valamit...
Nekem ez a DX12 egy sűrű ködbe burkolózó valami, amit még a fejlesztők sem tudnak igazán hogyan alkalmazzák - főleg ha ténylegesen ekkora különbség lesz a hw-k között. Abu is leírta a Frostbite 4-el kapcsolatban itt, hogy mi várható. Feltételezhető, lehetséges, valószínű stb... Ez még csak nem is AMD-s ígérgetés, hanem egy fejlesztői tény. Akár utolsó pillanatban is ki-be kapcsolgathatnak feature-ket, ahogy eddig is tették. Meg fogják nézni hidd el, hogyan fut a szívószálakon, és ehhez alakítják majd. Lesznek kivételek az elején is, ez nem is kérdés. Ott megmutathatja az AMD mit tud, pl Singularity. Csak szerintem ott is a Hawaii és a Fury fog remekelni, de mi lesz egy 380-al? A többi játék meg - az elején -, konzolszerű async felépítéssel jön, pontosan annyira óvatosan használva a DX12-őt, hogy véletlenül a Maxwell 2 sem dadog be 8 FPS-el alatta. (Ezt is Abu vízionálta korábban)
Ha fogadni mernék, akkor arra tennék, hogy mire általános lesz a Maxwell2 fingató motor, addig meg lesz NV kályhacső sávszél alternatíva. Onnantól pedig le fogják sz.rni a Maxwellt, Keplert, Fermit és simán bedadoghatnak 8 FPS-el. Ez ilyen gonosz dolog. NV erről híres, szemét kapitalista banda
Én el is adom addig majd a buta Maxwellemet. :
A régi Hawaii-okon meg lehet még egy ideig jól fognak futni, így akinek még az a dinó van a gépében simán örülhet. (Lehet... mert közben az AMD-t is lehet felvásárolják, és nem engedheti meg az új vezetés, hogy jótékonykodjon, mert el KELL adni az új kártyákat. Már jön is a közlemény, a GCN 1.3-ra optimalizáltunk, ezért a Hawaii-on kompatibilitási problémák adódtak.) Szépen bemész egy webshopba és rendelheted a 14/16 nm-es csendes, halk és brutális teljesítményű kártyákat.
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Venyera7 #8170 üzenetére
Én ezentúl fogva csak és kizárólag akkor hiszek el már valamit, ha kijött, kézzelfogható, letesztelték sokan. Ennyi.
Ettől függetlenül drukkolok nekik mindenképp. Remélem a szoftveres újításaik beválnak, mert imádom az RTS játékokat. Ha sikerül megvalósítani a sok egységet külön AI-val, animációval, akkor az csak jót tesz a játékiparnak. Sajnos már nagyon régóta nincs kedvemrevaló 3D-s RTS... a régi 2D-s klasszikusok sokkal jobbak, minden téren. Jól jön a fejlődés.
-
Ren Hoek
veterán
Ma azért nem érdekli az emberek 90%-át a sávszél, mert jól mennek a játékok szívószál sávszélességű kártyákon is. Hidd el, érdekelni fogja az embereket a sávszél, ha lesznek játékok, ahol elvéreznek a szívószálas kártyák...
Jelenleg a usereknél szívószálas kártyák vannak nv oldalról ~80%, de AMD oldalról is nagyon keveseknek van nagy sávszélt támogató kártyája... Nagy átlag még mindig pl 270X-el, 280-al vagy pl egy már drágának számító 380-al nyomul, ami ugyan akkora sávszélt nyom, mint egy 980. Egyedül a 290/290X/390/390X ami kb a duplája és a Fury ami ennél sokkal jobb... Tehát tegyük fel az összes gamer usernek 95%-ban szívószála van, és ez még így is marad nem kevés ideig. Bőven 1 évig még, mire kijönnek az első igazán DX12 motorok. Vagy addig elkezd mindenki kazán 390X-eket venni? Ami durrantás lett volna, 4 GB-os 390X nagyon jó áron, frankó hűtéssel, kicsit megrevelve. Ezzel robbanthattak volna, de így lo..szkarika rebrandok csak.
User oldalról még nem vagyunk felkészülve az extrém sávszéligényes játékokhoz. Vagy kiadnának egy olyan játékot, ami azon az arányaiban kevés Hawaii-on jól fut, meg az országonként 2 db eladott Fury-n?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- FÉL ÁR ALATT! Lian Li UNI FAN SL120 RGB 1db-os és 3db-os ventilátor szett garanciával
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Thor II 1200W 80+ Platinum tápegység! Olvass!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest