Hirdetés
- Google Pixel topik
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Apple Watch
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs
#48718
üzenetére
Vannak kiválóan futó címek, a most megjelenő Clair Obscur: Expedition 33 is UE5 és rendesen fut!
Black Myth: Wukong is. Az a szerencse, hogy mire Witcher 4 meg ezek lesznek 2027-28-ra már pont jó lesz az endzsin, értsd gyorsabban és könnyebben optimalizálható mindenféle felhasználásra. -
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17
#48717
üzenetére
Ue5 egy szarkupac
Witcher 4-nél majd pislogjatok
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala
#48712
üzenetére
Nem a Ryzen 3600 a probléma, hanem a játék végtelenül fos kódja. Vannak olyan nyílt világú játékok, amelyek nagyon szépen futnak Ryzen 3600-al, igaz, azok nem UE-t használnak és nem is Gamebryo-t.

Az aktuális konzolokban is 3600-nak megfelelő képességű CPU van, ezért is szokták azon nézni.
Nyilván ha a 20 éves Gamebryo game logic és MI kódot egy az egyben átrakják az amúgyis pocsék performance-al rendelkező UE5 alá, akkor az eredmény garantáltan egy katasztrófa lesz és ez is történt, nincs itt semmi meglepő.
Számomra inkább az a meglepő, hogy a sok hardcore elvakult fant ez nem zavarja, sőt még az elcseszett színvilág se.#48715 PuMbA: Az a god, hogy az UE 5 megjelenésekor pedig az volt a mantra, hogy majd az 5.1 és 5.2 megoldja a gondokat, aztán most amikor még az 5.4 is még pocsék, várjuk az 5.6-ot. Ha az 5.6 is ilyen pocsék lesz, akkor majd várjuk az UE 6-ot? Ez ilyen örök AMD-s felfogás, hogy majd a következő aztán megmutatja, aztán nem mutatja meg, Oszkár bácsi nem gyün. Vannak olyan UE5 játékok, amelyek ennél sokkal jobban teljesítenek, mert azoknál nem 20 éves Gamebryo kódot raktak a játék alá. Ez a Remaster még a szokásos pocsék UE5 projektek között is messze a legsz*rabb és ami a legszomorúbb az egészben, hogy a Bethesda-nak annyi pénze lenne rá, mint a sz*r, ott van mögöttük a MS, erre kapunk egy ilyen arcon köpést.
-
PuMbA
titán
válasz
gejala
#48714
üzenetére
Az Oblivion még UE 5.3 és csak az UE 5.4-ben jöttek az első lényeges CPU optimalizálások. Ez a baj. Kiváló CPU kihasználtság az UE 5.6-ig nem várható. Az 1-2 év múlva megjelenő UE5 címekben már kevesebb CPU gond lesz.
#48716 gejala: Ez nem a játékok gépigényéről szól, sajnos nagyon sok CPU-ba kerül maga a Nanite például, tehát a kirajzolások. Ezért van hatalmas CPU igénye az UE5-nak ahogy írtad PS3 grafika mellett is, mert borzalmas a render thread kezelése.
-
gejala
őstag
válasz
Busterftw
#48713
üzenetére
Az UE5 azonnal CPU limitessé tesz bármilyen open world vagy szimulátor játékot. Akkor is, ha PS3 kinézete van.
Én is ezért váltottam 9800X3D-re, mert most már futószalagon jönnek az ilyen játékok. Ha tetszik, ha nem, de Raptor Lake / Zen4 alatt nem nagyon lesz élet most már. -
gejala
őstag
válasz
huskydog17
#48711
üzenetére
Na de a 3600 már lassan 6 éves lesz és már megjelenéskor sem volt nagy szám. Mai open world játékokhoz 5700X a minimum.
-
huskydog17
addikt
válasz
Raymond
#48707
üzenetére
Így van, a játék extrém mértékben CPU limites.
Itt a DigitalFoundry videója, Alex is nem véletlen fogalmaz úgy, hogy egy katasztrófa a performance, Ryzen 3600-al szinte játszhatatlan. A játékban csak a grafikáért felel az UE5, a játék többi részét, mint például game logic, MI stb továbbra is a régi Gamebryo adja, szóval az egész egy hibrid trágyadomb.
Technikai szempontból az idei év eddigi legsz*rabb termése. Ez ma a Bethesda minőség.#48709 Busterftw: Tény, hogy a köd effekt sok játékban nagyon sokat dob a hangulaton, sok játékba beleillik, de az Oblivionban csak szétroncsolja a hangulatot, itt nagy hiba volt ezt erőltetni.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
huskydog17
#48703
üzenetére
forditsd meg.
a magasabb felbontasok fele haladva az NV kartyak elonye elenyeszik
-
Busterftw
nagyúr
válasz
huskydog17
#48706
üzenetére
Ez a "kod" a jatekokban mar-mar olyan utalatot kelt bennem a mint a motion blur meg a depth of field.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17
#48706
üzenetére
Azert ott a PCGH-nal a CPU eredmenyek erdekesek, aszerint lehetne a jatekosok zomenek barmilyen GPU-ja, akkor is limitalva lenne 70FPS vagy kevesebbre helyenkent. STALKER2 benyomasat kelti ez a jatek is.
-
huskydog17
addikt
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered tesztek
Ez a performance egy rossz vicc, nem elég, hogy iszonyatosan pocsék a sebesség, a Stutter Engine hozza a szokásos formáját a shader és traversal akadásokkal. Figyelembe véve, hogy teljesen statikus növényzet (se interakció, se szél effekt, pedig szél volt a régiben), ez a performance egy totális katasztrófa.
A statikus növényzetet a kaki color filterrel kombinálva a játék szerintem ronda. A végtelenül ocsmány barnás színvilág teljesen tönkreteszi az eredeti hangulatot, ugyanis olyan, mintha Cyrodiil-ban már nem kontinentális, hanem forró egyenlítői éghajlat lenne és minden kiszáradt, nagy a forróság és a szintén extrém mértékben túltolt köd effekt miatt olyan, mintha extrém mennyiségű por szállna a levegőben, vagyis szmog lenne mindenhol. Ez így ronda.Az ocsmány fosbarna color filterre már van egy mod, ami korrigálja, de ebben pont megint az a szomorú, hogy egy moddernek kell javítania azt, amit a fejlesztők elcsesztek és 55 eurót kérnek érte.
Ja amúgy a szél effekt mellett a hivatalos lokalizációkat is kidobták a kukába, ezzel szembe köpve pár millió játékost. Gratulálok Bethesda!

-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17
#48703
üzenetére
Tempest Rising-hoz kijött a DigitalFoundry videója is.
Hatalmas csoda, hogy nincs semmilyen stuttering UE5-el.
#48704 FLATRONW: Igen, a 7600-as Radeon túl gyors 4K-ban.
-
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17
#48703
üzenetére
A 7600 inkább túlteljesít 4k-n (vagy az NV-k alul). Alacsonyabb felbontáson csak az elvárható különbség van.
-
huskydog17
addikt
A Frame Pacing elég rossz, viszont csak kameramozgásnál jelentkezik. A VRAM igény mondhatni nevetségesen alacsony: 6 GB mindhez elegendő, még 4K-ban is. Alacsonyabb felbontásokhoz 4 GB is elegendő.
Itt is megfigyelhető a jelenség, ahol az AMD kártyák alacsonyabb felbontások felé haladva veszítenek sebességükből ezt egyre több játékban látni.
Pl.: Az RX 7900XT és RX 9070 kb 13-15-%-al gyorsabb 4K-ban, mint az RTX 4070 Super. 1440p felbontáson ez a sebességelőny teljesen eltűnik.
A két csúcs Radeon, az RX 7900 XTX és 9070 XT 4K felbontáson 18-22%-al gyorsabb, mint a sima RTX 5070-es, míg 1440p felbontáson ez az előny teljesen elveszik és ott az RTX 5070-el vannak egálban.Tempest Rising - CB Teszt
Tempest Rising - PCGH TesztEnnek a játéknak elsősorban CPU kell, ahogy a legtöbb RTS-nek is, viszont az UE5 ellenére semmilyen modern technikát nem használ a felskálázó és Frame Gen technológiákon kívül, azaz semmilyen RT nincs benne még Lumen formájában se, cserébe a sebesség igencsak magas lett, gyengébb kártyákon is jó a sebesség.
Érdekesség, hogy a PCGH tesztjében a Radeonok tempója egy katasztrófa, amire a szerkesztőség fel is hívja a figyelmet, egyelőre nem tudni mi okozza, de az ő tesztjükben a csúcs Radeon az RX 9070 XT is mindössze az RX 6700 XT tempójára képes, és az RTX 4070-es több, m int kétszer gyorsabb nála. A csúcs Radeon még a B580-at sem tudja megközelíteni.
A CB tesztjében messze nem ennyire rossz a helyzet, de náluk újra, már sokadszorra megfigyelhető a lassulás AMD kártyáknál, ami alacsonyabb felontások felé fokozódik.
Pl.:az RX 7900 GRE 4K felbontáson 12%-al gyorsabb, mint az új RTX 5060 Ti, viszont 1440p felbontáson ez az előny teljesen eltűnik, de a sima RX 7600-nál még rosszabb a helyzet. Az RX 7600-as ugyanis 4K felbontáson az RTX 3060Ti/4060Ti tempóját hozza, viszont 1440p felbontáson 26-28%-os lemaradásban van azokhoz képest.Jelenleg egyértelmű és jól látszik, hogy a Tempest Rising-nál valami nagy gond van az AMD kártyák tempójával.
A játék VRAM igénye nagyon alacsony: 8 GB mindenre elegendő még 4K-ban is.
Az AMD sebességproblémákat talán a jövő heti nagy launch-ra kijavítják, ugyanis jelen pillanatban a Frame Gen sem működik. Nagy launch alatt értem a jövő heti nagy megjelenést, amikor minden játékos számára elérhetővé válik a játék és nem csak a Deluxe változat vásárlóinak. -
Raggie
őstag
válasz
gainwardgs
#48700
üzenetére
Ez alapján valóban nem tűnik valami nagy változásnak.

De ez egyébként PC-t hasonlít a PS5-höz vagy Ps5-öt a PS5-höz?
Mert a PC-set kéne hasonlítani szerintem. Az előzőnél is talán annál volt csak látható a grafikai frissítés igazán.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Google Pixel topik
- BestBuy topik
- Path of Exile (ARPG)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Ingatlanos topic!
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Kedvenc zene a mai napra
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Plus E-SIM 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3355, 100% Akksi
- Bomba ár! Dell Latitude 5400 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- 8Gb DDR3L 1,35V 12800u 1600Mhz RAM-ok, több db
- ÚJ HP OmniBook Ultra Flip 14"OLED 2,8 K 120Hz - Ultra 7 256V - 16GB - 1TB - 2,5 év gari - MAGYAR
- 171 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5080
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Black Myth: Wukong is. Az a szerencse, hogy mire Witcher 4 meg ezek lesznek 2027-28-ra már pont jó lesz az endzsin, értsd gyorsabban és könnyebben optimalizálható mindenféle felhasználásra.




