Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz _drk #57439 üzenetére

    > Meg amúgy csak az AMD tud jót csinálni prociból is és vga-ból is, ami egybe forrasztva igazán jó.
    > Az Intel örül majd ha összedob valami használható kártyát, Nvidia-nak meg nincs procija.

    Hát én ebben azért nem lennék ennyire biztos.
    Ma még lehet, hogy nem tudna az Intel letenni egy jó konzol lapkát. De úgy tűnik, hogy 1-2 év múlva már lehet. Az Intel előtt nyitva áll az ajtó, hogy csináljon olyan APU-t, amit nagyobb IGP-vel szerel. Mármint nekik a piaci dominanciájuk is megvan ahhoz, hogy egy ilyen terméket termékbe tegyenek, másrészt az AMD esetleg eddig azért sem csinált ilyet, mert egy ilyen szerkezet esetleg érdekkonfliktust eredményezett volna a hasonló hardverben utazó konzol megrendelőkkel. Az Intel kezét ilyesmi egyáltalán nem köti.

    Az Nvidia pedig nagyonis fejleszti az Arm processzorát. Azzal persze PC piacon még nehezen lehetne piacra lépni. Ebben lehet, hogy a Steam természetes partner lehetne. De egy MS vagy Sony által megrendelt konzol esetén nem biztos, hogy az ISA a legfontosabb tényező. Annyi ISA-t használtak már. Nem tudom, hogy az, hogy most x86 ISA van használatában, ez mennyit könnyít a fejlesztésen. Ha az azonos ISA a dev és a production környezet között sokat számít, akkor a dev környezetet is át lehet állítani. Persze ez nyilván az Nvidiával való együttműködésben egy plusz macera. De ha pl a Geforce Now alatt is Arm procik lesznek majd, akkor ha az ISA annyit számít, akkor a Geforce Now-val való összebútorozás adhat annyi többletet a Sony-nak, hogy megérje.

    A lényeg, hogy szerintem nem annyira lefutott verseny ez mondjuk 2 év múlva.

  • Petykemano

    veterán

    válasz _drk #57424 üzenetére

    hosszú éveken keresztül az volt a várakozás a közönség részéről, hogy az AMD a konzolokon keresztül majd a maga irányába fordítja a dGPU piacot is.
    Erre eddig nem került sor, az Nvidia nagyon ügyesen tartja a dGPU piacon elért részesedését és gyakorlatilag elsőszámú szállítónak számít - legalábbis GPU alapokra épülő - ML/AI hardverek tekintetében, tehát az adatközpontokban is.

    Persze ez nem jelenti azt, hogy a látszólagos status-quo valójában nem az általad kérdezett egymásnak feszülő nagyerejű érdekek miatt látszik-e mozdulatlannak.
    Tehát hogy lehet, hogy a 20%-ban, amivel az AMD rendelkezik még a dGPU piacon lehet, hogy nagyonis benne van az, hogy a konzol az ő kezükben van és AMD hardverre készülnek a konzolos játékok. Lehet, hogy ha az nem lenne, abovo nvidia alapú lenne a konzol, akkor az AMD GPU részlege már csődbe állt volna.

    A jövő útjai kifürkészhetetlenek.
    A piaci részesedéshez nyilvánvalóan több dolog is szükséges. Kell egy jó architektúra, amiből egyszerre kell tudni jobb (király termék) terméket készíteni és ezt elfogadható gyártási költségek mellett. A "mindshare" jelenleg olyan, hogy minden az nvidia mellett szól. Ha az Nvidia kártya 3-4%-kal gyorsabb, akkor akkor is az a tuti, ha egyébként kétszer annyiba kerül és kétszer annyit fogyaszt.
    Azt mondják, hogy az RDNA2 jó belépő volt a Mindshare megtörésére (~zen2) és az RDNA3-mal az AMD úgy érkezik meg, mint a zen3. Mármint hogy tényleg jobb lesz. Ahhoz képest, hogy a GCN idejében látszólagosan mennyire állt a fejlesztés és mennyire csak ilyen low-hanging fruit jellegű kisebb átalakítások zajlottak, az RDNA-val nagyon beindultak. Twitteres csiripelők azt csiripelik, gyakorlatilag nincs olyan része az RDNA3-nak, ami ne került volna átdolgozásra.
    Ugyanakkor azt is mondják - csak hogy ellenpontozzam -, hogy a következő 2-3 év során akár a MS, akár a Sony dönthet úgy, hogy a következő konzolt csak Intel vagy csak Nvidia alapon kéri (esetleg versenyeztetve a beszállítókat) - lévén, hogy már mindhárom gyártónak lesz olyan hardveres egyvelege, amivel meg tud felelni az elvárásoknak. (Én például arra látok esélyt, hogy a Sony a cloud gaming miatt az nvidia-val bűtorozzon össze a konkurens MS helyett.)

    A másik tényező pedig a gyártási kapacitás. AZ elmúlt 1-2 évben egészen biztosan minden gpu gyártó annyit kártyát adott el amennyit csak le tudott gurítani a gyártósorról. Így jött ki a 80-20. Valahogy az Nvidia mindig több gyártókapacitást talál. Márpedig megfelelő volumen hiányában hiába is volna elképesztően jó az RDNA3.

    Úgyhogy ez egy összetett kérdés, valójában még sokkal több dologtól is függ, mint amiket én itt most elsoroltam. Ezért én nem aggódnék amiatt, hogy az Nvidia a konzolok miatt kerülne hátrányba.

  • Yutani

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz _drk #57424 üzenetére

    Nem igazán értem a felvetést. Az elmúlt 8-10 évben az NV 75-80% piaci részesedéssel vezetett, azaz nem csak a most elkelő kártyák 80%-a NV, hanem a felhasználóknál kint lévő kártyák 80%-a is NV.

  • TESCO-Zsömle

    titán

    válasz _drk #54119 üzenetére

    Nyilván, az szívta meg, aki a nagy hajrában eladta a VGA-t fillérekért, hogy aztán ne tudjon újat venni normális áron.

    Én egyelőre elvagyok a V64-el 1440p-n. A mostani "ablakból" kiestem az árak miatt, a következő fejleszátsi ablak 2022-ben nyílik számomra, addig marad ez. Majd akkor meglátom, hogy futja-e teljesen új platformra, vagy a mostani X470-et pimpelem fel az elérhető legjobb cuccokkal, amik addigra ~2 generációval lesznek öregebbek az aktuálisnál.

    Tudom, hogy vannak, akik nem tehetik meg és vannak, akik megtehetik, hogy csak a vállukat ránták az aktuális helyzetre, de szerintem az ilyenekre a legjobb megoldás mindig az, hogy nem veszel semmit.

    Akinek meg az ökörködés is elég/át tud szokni, annak ott a PS4/5. Utóbbit elő lehet rendelni, az ára fix*. Nem fogják megskaplolni, csak ki kell várni míg megjön.

    * - És egyébként ez az a pont, ahol számomra az egész MSRP-s marhaság átcsap egy nagy, jól kigondolt átverésbe/lehúzásba. Ha tényleg komolyan gondolták volna ezt az egészet, akkor lehetne eredeti áron előjegyeztetni. De nem lehet... Talán csak az EVGA-nál, ők is csak a USA-ban... A többiek szépen eleresztették a dolgot, had szaladjon...

  • Ren Hoek

    veterán

    válasz _drk #25257 üzenetére

    460? :D ne vicceljünk már... Akkor inkább nem játszok. Ha a teljes palettát nézzük annyira alsó kategória, hogy nincs is kb rajta a skálán. Jó csak viccelek, de NV rendesen kitolta a felső limitet....Amúgy 970-et adtam el az árzuhé miatt) ... mindegy, IGP-zek.. 30 FPS-es csodákból / low-mediumból nem kérek 460-al.

    Eddig még egyetlen normális DX12 játékot nem láttam, a vulkán se nagy szám, ha nem érdekel a Doom.
    + Az sajnos nagyon igaz, hogy könnyű megszokni a jót... akinek volt már legalább egy 100K körüli 'középkategóriás' kártyája, annak nagyon fáj visszaváltani még ideiglenesen is egy jóval gyengébbre. Legalábbis én úgy vagyok vele, hogy akkor nem játszok inkább 3D gamekkel. Naívan azt gondoltam, mikor eladtam, hogy Polaris erősebb lesz, és Vega jön októberben a pletykák szerint. Álmomban sem hittem, hogy 2017 H1 lesz belőle. Akár még fél év is lehet belőle.

    Szerintem Vegából lesz több verzió, azért az nagy hülyeség lenne, hogyha egy chip lenne és kész. Lesz belőle több vágás az fix... Szépen 1070 ellen is kell jönnie, mert az egy sweet spot, aki FHD-re /1440-re keres kártyát kicsi kompromisszummal.

    Szvsz heti 1-2x ránézek a találgatósra, hátha jön egy hír... de sajnos még az se tiszta mi lesz a Vega kb. Ráérünk még találgatni.

  • MK VII

    veterán

    válasz _drk #25257 üzenetére

    A 460-ra +1.
    Nekem is az van 4GB-os és pl Doom-ban OpenGL-el 40fps fullHD-ban ultra beállítások mellett. És csak egy Pentium hajtja.High beállításokon 55-60fps.
    Átmeneti kártyának tökéletes és csak 40-45 ezerbe kerül.
    Eladni meg fél év múlva el lehet max 10k bukóval.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés