- Magisk
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Huawei Watch GT 2 Pro - egyszerűen gyönyörű
- Apróbb óra érkezik a OnePlustól
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35939 üzenetére
A Colorful/ColorFire nem a TUL márkája. Ők külön cég, bár tudtommal kevés tulajdonrésze van benne a TUL-nak. De nem TUL-PowerColor szintű a kapcsolat, hanem csak szimplán üzleti.
Az történik, hogy a Colorful a ColorFire kártyákat nem adja el többé, hanem az ASRock megrendeléseit teljesítik. Ennek több előnye van. Egyrészt az ASRock olyan piacokat is célozhat, amit a Colorful nem tud, így több Radeon VGA-t tudnak gyártatni és eladni, emellett pedig az ASRock viseli a support és az egyéb költségeket. Persze hátrány, hogy így kevesebb egy VGA-n a haszon, de gondolom kiszámolták, hogy a többletrendeléssel megéri.Sosem próbálta megakadályozni az AMD az ASRock európai megjelenését. Ez kamu volt. Az EU-s piacra más dobozok kellenek, erre fel kell készülni, tehát hiába vannak kártyáid a kínai piacra, azokat legalább egy hónap hitelesíteni Európába, és megfelelni az itteni törvényeknek. Szóval a belépés nem volt megoldható áprilisban.
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #35935 üzenetére
Talán nem véletlenül néz ki teljesen ugyanúgy az AsRock Phantom hűtésének burkolata, mint a Colorful NVIDIA variánsainak. S teljesen véletlenül a Colorfulhoz tartozik a Colorfire brand is.
Phantom RX 570 8 GB
ColorFire RX 470 4 GB
Van még kérdés?
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35933 üzenetére
Ugy értem kinában a miner game over
EUban meg a miner teljesitménynek megfeleloen álltak be a gamerkártya árak
ergo nem meglepo az elozo ASRock hir sem itt még veszik csak a számok nem olyan meredekek -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35930 üzenetére
Hát Petyke térbe nézd a képet nem siknak
Annyira Lihgtba van a szoba mostanában hogy ezért nincs értelme forditani cikket ide
redditen azért van rola beszélgetés nekem az az elképzelés adta nagyon az ivet ami azt irja le hogy az AMD nem videokártyát hanem alaplapot gyártana amire moduláris alapon pattingatnád fel a cuccokat és skálázodnamás
Abbahagyja a COLORFIE a radeon gyártást
A Betuk elárulják mire kellett és hova /de ha visszaemlékezunk a 300 ezer visszadobott GPUra az is elég/ -
válasz
Petykemano #35930 üzenetére
socok egy interposeren.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35896 üzenetére
"Vega 12 should be an entry-level desktop product as well as being targeted towards the laptop market. "
Én meg már azt hittem szivárogtatott az AMD hogy a Vega 12 az a Fenghuang.
De ha Te azt mondod nincs így én készségesen elhiszem -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35885 üzenetére
Az átváltós driver nem pont így működik. A gaming driver alapesetben fel sem megy a Radeon Pro megoldásokra. Az AMD igazából egy fejlesztői igényre reagált a meghajtóváltással, ugyanis a játékfejlesztőknek nagy probléma, hogy nekik kellene a professzionális támogatás a munkához, de akkor csak úgy tudják valós környezetben tesztelni az eredményt, ha az adott gépbe raknak még egy VGA-t, amin már nem professzionális meghajtó fut. Ez egy probléma, mert nem csak költséges, hanem körülményes is.
A Frontier Edition sorozat pont erre reagál azzal, hogy van egy alap professzionális meghajtó, ami jó a munkára, és mellé még két gaming meghajtót lehet telepíteni. Ideális esetben egy véglegeset, és egy tesztmeghajtót. Ez a munkát jelentősen leegyszerűsíti, mert pro és a tesztmeghajtóval dolgozol, és az eredményt lényegében azonnal lehet ellenőrizni olyan környezetben, amilyen a usernek van. Ez a lényege az egésznek.A Radeon Pro alapvetően egy professzionális sorozat, a Frontier Edition ami a kevert megoldás, arra van gyári szinten ilyen támogatást. Persze aki Radeon Prót vesz elérheti, ha kéri, de ez egyedi meghajtónak minősül, amiért fizetni kell az AMD-nek. Valahol ez is megéri, mert gyakorlatilag sokkal egyszerűbb rendszert kapsz, és megúszod a több VGA alkalmazásából eredő kellemetlenségeket, amit igazából egyik gyártó sem kezel support szintjén. Gyártón belüli párosítással az AMD azt fogja mondani, hogy ez nem ajánlott konfiguráció, ha meg GeForce kerül a Radeon Pro mellé, akkor a két cég egymásra fog mutogatni.
Manapság ezek miatt a kiadás előtt nem tudsz igazán tesztelni. Főleg nem Radeon Próval, amire a gaming driver egyedi támogatás nélkül nem is települ fel.
(#35890) Jack@l: A jelenlegi doksik alapján elég sok dolog változott. Maga az ISA sem ugyanaz. A GFXIP 906-os iterációt használja, ami a Vega 10-hez képest hárommal modernebb. Valószínűleg nem kell a meghajtót nagyon újraírni, de az alkalmazásprofilokat azért nem árt bemásolni.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35885 üzenetére
Miből gondolod hogy bármi változni fog abban a csipben azon kívül hogy fognak egy vega FE-t, raknak rá több hbm-et, és legyártják 7nm-en. (minimális dolgokat persze, mint pl. új hdmi) Szóval driver szempontból van benne valami ami miatt újra kellene írni hozzá?
-
Crytek
nagyúr
válasz
Petykemano #35886 üzenetére
Remélem nem fos laptopokba ez is...
-
#85552128
törölt tag
válasz
Petykemano #35883 üzenetére
Legutóbb is hogy bejött ez a marhaság, nem ?
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35883 üzenetére
Szerintem ez a mese már egyszer lefutott a pro vegával. Csak nem olyan hülyék amd-ék hogy a "nem gaming"-eset szellőztetik meg. Valószínű még szar az órajel.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35881 üzenetére
gpu fps-t kell nézni a grafikonon, a harmadát perpill...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35877 üzenetére
Teljesen mindegy. A Pro driver lecsupaszított. Ezért van ugye a Gaming mód, hogy a Professional módot ne kelljen mérgezni a trükkökkel. Érdemes kipróbálni, aki szerez magának Radeon Pro VGA-t. A gaming mód sokszor háromszor is gyorsabb a játékokban, de jóval lassabb a professzionális programokban. A Professional mód a fordítottja.
-
apatyas
Korrektor
válasz
Petykemano #35863 üzenetére
Vagy már megrakták háturul az előzőért
-
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #35841 üzenetére
Errol a listarol azota se lattunk sok mindent. Peldaul a 4db V11 sku-t vagy a V12-t. Mikozben lassan mar egy eves leak.
-
válasz
Petykemano #35846 üzenetére
elvileg 2xvega10 van benne. -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35846 üzenetére
Már annyi a GPU a piacon hogy duplán kezdik rakni
Mondjuk ennyi pénzért biztos megériA direct x ugy mukodik hogy van egy kép amit látsz és egy hátsokép amire firkálsz és amikor kész vagy egy egyszeru utasitással kicseréled a kettot /magyarán cseréled a pointer cimet/ és ujra elkezdesz rajzolni
Azt kellene megoldani hogy ne 1 kép legyen rajzolásra hanem 4 és a moduloknak kulon elérésuk legyen ezekhez a memoriacimekhez -
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #35841 üzenetére
"Originally this story only focused on 7nm Vega as the original source did, but apparently, the PRO V340 is already present in the drivers. The card is codenamed: AMD686C.4 = “AMD Radeon Pro V340 MxGPU” which means multi-GPU solution."
@Abu, ez egyébként egy új release, tehát tényleg most kerül piacra?
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35843 üzenetére
Ugyanazért amiért nem skálázódik jól egy kétmagos gpu (vagy crossfire) játékok alatt. (pedig mennyi szép rizsa volt anno hogy majd dx12 alatt milyen jó lesz majd, akár különböző gpu-kkal is) Compute-al jól működnek, de ott javarészt teljesen független, párhuzamos számolások mennek, max a végeredményt gereblyézik össze. Játékok alatt meg megy majd egyik magból a másikba a sok-sok áthívogatás, közös cache helyett sima vramban másolgatás, szinkronra várás.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35823 üzenetére
Compute megoldható a sok kis lapkával kis veszteséggel, viszont a gamer gpu nagy árat fog így látatlanban is fizetni az olcsósításért.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #35838 üzenetére
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35838 üzenetére
Ajajajj rosszat sejtek nincsenek videókimenetei
első komment: Vega 10 frontier/blockchain edition ? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35838 üzenetére
Éppen kérdezem mi ez, és állítólag van több infó, szóval wait and see.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #35837 üzenetére
elkiabáltam
Ez lehet dual vega10 is -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35808 üzenetére
Előtört belőlem azonnal a matematikus véna.
Ha az AMD lefedettsége 50% a gereblye foghíjas (1050Ti,1070,1080TI mentes) paletta miatt
ÉS 33% a részesedés akkor ez matekban azt jelenti hogy feltételezve de nem megengedve hogy ez a tény lényegtelen azt jelenti hogy
Az AMD piaci megjelenéseinek színhelyén 66% a részesedésaránya !!
Glóriusz Viktori bármit is jelentsen...Ez az apis történet igaz csak nem ennyire sarkítottan, egy esetleges Navis APU megléte a Vega alatti kártyákat értelmetlenné tenné.
DE azért ha ez nincs egy interposer ágyon ízletes HBM 2400 effektiv memóriával tálalva hát az bizony nem ugyanaz ha csak a rendszermemóriából foglalgatunk le dolgokat.
A másik felvetés hogy a CPU palettát ugy gondoljuk e el hogy a legerősebb CPUhoz a legerősebb GPUt ragasszuk e, és olyan nem lesz hogy a gyengébbet mert akkor abból vesznek a kártyások ugye.
De azt meg végképp nem értem AMD-t miért szoríthatja ki az intel
de kedvet kaptam kis hírbringerkedéshezRaja és a KÉK meséje !
Opinion: Intel makes it a three-way race with AMD and Nvidia on graphics chips -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35811 üzenetére
Azt azért tudod, hogy Krzanich lassan 4 éve lőtte le ezt.
A Gen10 hardverrel amúgy nem lenne nagy baj, ha aktiválható lenne a Cannon Lake-ben. De nem az basszus.Az tök jó, hogy jöttek ezek az emberek, de tudod, hogy mikor kapsz tőlük eredményt? Úgy leghamarabb 3 év múlva. Meg azért az Inteltől a programozók is elmentek, elég sokan. A helyükre sok igen okos embörkét kell felvenni. És egyébként hiába van a sajtó Raja és Chris Hook érkezésével elfoglalva, legalább egymilliószor többet ér náluk Joshua Barczak. Csak őt alig ismerik, így nem számított szenzációnak, hogy az Intelhez ment, de az ő feladata lesz az Intel játékfejlesztési modelljét újraépíteni, amit anno Richard Huddy nagy nehezen felhúzott és Krzanich egy pillanat alatt lerombolta. Szóval messze nem Raja és Chris a legnagyobb fogása Murthy-nek. Utóbbival szerintem még gyengültek is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35808 üzenetére
Az Intel pont nem heggeszt igazán rajta semmit. Már három generáció óta ugyanaz a Gen9 az alap. Csak a multimédiás blokk és a kijelzőmotor változik. Utóbbi is le van maradva a natív HDMI 2.0 hiányában.
Ez a kulcstényező. A piac 70%-át hozza a semmivel. És akkor érted már, hogy miért nem azzal törődik az NV és az AMD sem, hogy mi lesz a következő nagy dGPU-s mérkőzés eredménye...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35802 üzenetére
Egyáltalán nem hasonló. Az Intel hasonló az AMD-hez. Az NV jelenleg nem biztos, hogy tudja ezt a két céget oda követni, ahova tartanak. Ezért is volt a GPP, mert semmi más eszközük nincs arra az időszakra, amikor a GPU-t a proci tokozására rakják rá. És itt a Kaby Lake-G csak egy kezdés, amit sokan az AMD előnyének írnak, de valójában nem az. Az Intel ennek az utódját nem AMD GPU-val fogja kínálni. Az AMD-nek a legnagyobb versenytársa jelen helyzetben az Intel, mert pontosan meg tudják ugyanazt csinálni, amit ők, odarakhatják a GPU-t a CPU mellé. Ezután az Intel fogja meghatározni, hogy lesz-e esélyed dGPU-t venni a platformjukhoz. És ez az AMD-nek is bajos jövő, mert ugyanúgy érinteni fogja őket, mint az NV-t, ha az OEM megveszi az Intel processzorát, rajta a pGPU-jával, és tovább nem is tud menni., mert a homlokához van szegezve az árazópisztoly. Az AMD önmagában nem elég nagy ahhoz, hogy saját magát eltartsa ezen a piacon a saját platformjával, tehát még ha ki is segítik magukat azzal, hogy nem zárják le a dGPU-s irányt, annyira visszaesik majd ez a terület, hogy iszonyatosan drága lesz, szinte luxuskategória.
Nem nagyon foglalkozik most senki a dGPU-kkal, ha fontos lenne már láttad volna az újdonságokat a Computexen, de a stratégia kialakítását az köti le, hogy az Intel durván megindult a bezárkózás felé. És ez az AMD-t és az NV-t egyszerre érinti, mert nem csak GeForce-ok kerülnek ám az Intel procikkal egy házba/vázba. A következő generációknak erre kell reagálni, nem arra, hogy egymással milyen jó lesz a verseny. Semmit sem érnek el vele, ha a piacot 70%-ban birtokló Intel azt mondja, hogy szép-szép, de mi azért odarakjuk a saját pGPU-nkat a procihoz, és fizessétek csak ki azt, aztán felőlük le lehet tiltani, ha már megkapták a pénzt a nem használt hardverért.
Itt semmit sem fog érni az R&D, meg az anyámkínja milyen GPU. Az nyer, aki megtalálja majd az Intel pGPU-s modelljének az ellenszerét, mert megtalálja az utat ahhoz, hogy az OEM által kifizetett pGPU le legyen tiltva, és az adott OEM még fizessen meg egy extra GPU-t, ami már nem az Intelé. Na mi lehet ennek az ellenszere? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35796 üzenetére
A semi-custom nem nem tud meghatározni semmit az RTG-nek. Hiszen nem része ennek a divíziónak az R&D részleg. Ha valakinek esetleg egyedi igénye van, például a Sony-nak volt a superstencil, akkor azt úgy biztosították, hogy beleadták a semi-custombe a mérnökeiket. De az AMD R&D részlegtől nem vontak el semmit. Persze a semi-custom licencelése eléggé specifikus lehet. Például az AMD licencelte a Sony superstenciljét. Ilyenkor jut az R&D szerephez, vagyis megszerezték a szabadalom használatára a jogot, és terveztek rá egy Sony-tól eltérő implementációt, mert a Sony-é nem került az AMD tulajdonába, annak ellenére sem, hogy a semi-custom részleg részt vett a tervezésében, és persze megvan az áramkör vázlata is. A licenc viszont ennek a felhasználását tiltja, tehát semmit sem ér, így az AMD-nek le kell terveznie a saját fizikai implementációját.
A semi-custom úgy nem tud meghatározni semmit, hogy a licencek tiltják a bevitt technológiák, egy az egyben történő felhasználását. Szép is lenne, ha a Sony ad egy IP-t az AMD-nek, amit az AMD rögtön tudna is biztosítani a Microsoftnak.A WCCFtech meg hasonlókkal ne foglalkozzatok. Iszonyat baromságokat írnak, az AMD konkrétan röhög a mai "exkluzív" cikkükön is.
-
Oliverda
titán
válasz
Petykemano #35706 üzenetére
Elég világosan fogalmazott, szerintem ezt másképp nem lehet értelmezni.
Az AI vonat szerintem már elment, a gamingre viszont még vissza lehet kapaszkodni egy jó GPU-val.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35730 üzenetére
Most 180-tól indulnak a Vegák.
volt már picit olcsóbb is de nem minden jön le sajna
64et csak néha lehet rendelni 200 alatt azt is csak külföldről... -
válasz
Petykemano #35728 üzenetére
Elindultak lefelé a VGA árak?
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Petykemano #35698 üzenetére
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #35698 üzenetére
Legalábbis jelenleg le van osztva pl a mobil piac. Mert adott GPU szegmensekben ritkán van tényleges verseny.
We’re excited to announce the new ASUS X570ZD, the first laptop in the world to pair AMD’s Ryzen mobile processors with NVIDIA GTX 1050 graphics for gaming on the go. If it’s productivity you’re after, the ASUS X505ZA laptop is powered by a choice of AMD Ryzen mobile processors with Radeon Vega Graphics to give you the performance you need.
Innen pl egy Vega 12 hiányzik a versenyképes akkuidő és teljesítmény kombinációhoz. -
stratova
veterán
válasz
Petykemano #35693 üzenetére
Azt a lapkát nem is kell, nagy -> a konkurenciához képest a gyártása drágább, ha olyan órajelre hajszolják hogy versenyképes legyen fűt a TDP limittel pedig fejbe verik.
Kiadták akinek kellett megvette esetleg még bányászni is tudott vele. Lépjünk tovább, azt már láttuk hogy a 14 nm Vega max. 1200-1350 MHz-en nem száll el perf/watt, ideje megnézni hova jutottak 12 ill 7 nm-en. Lássuk mire megy Fenhuang APU 2 GB HBM-mel, egyetlen stack, kisebb interposerrel és GPU-val, no ott "tekerhet" a HBCC. Navi 10 előtt itt asztali Mainstream HBM-es GPU nem nagyon lesz szvsz. -
válasz
Petykemano #35690 üzenetére
Az általam is sokat szidott HBCC-nek
Kipróbáltad és csalódást okozott?
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35666 üzenetére
"továbbra is évente hoznak egy új architektúrát. (vagy legalábbis igyekeznek) és hogy jön 7nm vega a gaming piacra."
Nos az évente az oké a Navi még GCN lesz aztán már nem...
a többit gombold újra:
“As excited as we are about the 7nm Radeon Instinct GPU, for all of you gamers out there, we are definitely bringing 7nm GPUs to gaming as well. So stay tuned on that.”
Játék a betűkkel Egri Jánossal utána vízállásjelentést mondunk...
AMD is "definitely bringing 7nm GPUs to gaming" but not necessarily with Vega -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35666 üzenetére
Én is ezt éreztem. valószínű ez volt az oka az antiszivárgásnak is. Nincs Bencs mit mutogassanak. Inkább egy befektetói bemutatónak láttam amitől a részvényár fog nőni AGAIN.
Picit az az érzésed hogy az Epyc a végtermék a Vega csak egy állomás az úton.
Látszott rajtuk hogy tényleg hisznek ebben és csillogott a szemük mikor az Epycről beszéltek.
Az hogy kártya nem jött az oké jó régen hangoztatom hogy 3 hónapig NEM lesz kártya semmilyen. Akárki akármit fecseg.
Ezért nem is vártam, de ezzel a tapicska módszerrel bemutatott 7 nm Vega háát.
Lehetett volna egy Fury is + 10 forint szitanyomás(direkt nem fadobozt mondtam) . Inkább csak PR.
Most már legalább van sok laptopunk kirobbant a hegységből a Predátor...
Szerintem azért nem nyomták annyira a 7nm-ert mert az egy rossz üzenet számukra hogy soon...
Hisz a CPU rááll a 12.nmre. A konkurens GPUk miatt lehetett volna egy 7nmes teszt mert az PRból óriási szelet vesz ki érted bemutatnak egy 7 nmes GPUt utána a konkurensek jönnek a 12. nm en hogy amézing csodás új technolodzsi ...
nem ütne...
A 12nmnek az a nagy csapdája hogy rövid megtérüléssel és emiatt nagy haszonkulccsal kell neki teljesíteni a 7nm árnyékában.
A Freesync tv Nano bemutató olyan felemás volt (amúgy a Powercolor oldala jelenleg elérhetetlen) én úgy gondolom a tv gyártók is pattba vannak, a sok buta sehova se vezető évente feltaláljuk a spanyol viaszt után ez legalább értelmes út. Lehet hogy először a konzol fogja terjeszteni de amint elterjedt lesz a 55 col freesync akkor beépül a kötődés már az AMDhez és hidd el ha játszottál életedben 55 colon nem akarsz átmenni soha 27 colos gsync monitorra. -
Z_A_P
addikt
válasz
Petykemano #35666 üzenetére
akkor hogyan fogják betömni a 8 magos mainstream és aközött tátongó óriási hézagot, vagy kell-e egyáltalán?
Nem csak 32/64 TR lesz, gondolom jon a 12/24 - 16/32 - 24/48?
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #35660 üzenetére
Hmm... legalább APU fronton jelenthettek volna be mobil vonalon... 35W egységeket (ha jól rémlik ezt Abu 2700H-ként emlegette) mert asztali változat (nyilván egy cTDP beállítással) már napvilágot látott. Kétlem hogy perf/watt rosszabb lenne, mint egy 2700U+RX550.
7 nm Vega mondjuk földi halandót nem fogja érinteni, csak a profi piacot. -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35653 üzenetére
Izgulsz már Petyke ? Ma éjjel kettőkor hat óra múlva jön a csoda és megint lehúzhatsz egy sort a bakancslistádról
Lesz erről valami YOUTUBE közvetítés ? Mert nekem csak ez a Webcast os linkem van de ez regisztrációs.
Vissza kell vágni Intelnek az 5 GHzért)
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35653 üzenetére
Pedig a vega tökéletes volt, sőt 5 évre előre az, vagy mi.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35653 üzenetére
Nem gondolnak semmire. Már az ötödik """jön""" hírt írják az NV-ről is, mert egyik korábbi jön sem jött el. Leeshetett volna már az előző hónapok alapján, hogy a kattintásra mennek rá. Tudod mennyien osztják meg ezeket a linkeket világszerte? Nem számít, hogy bullshit, ha lekattintják.
Ez is egy stratégia egyébként, még az se mondom, hogy rossz, hiszen itt is sokadjára kajálják...
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35643 üzenetére
Rakjuk akkor ezt össze picit. Gondolkozz
MicimackóManócska!!!!
580<Fenghuang< Mini Vega
De kis Vega10 2.4 gHz effektív memóriával vagy Vega 20 ???
Egy biztos nem gddr6-ra vár mert HBM2-vel jön akkor viszont vagy 20 és várja az EUV-t vagy 10 és a PCI E 4 re vár. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35621 üzenetére
Azért az NV-re eléggé zabossak lennének a gyártók, ha most nagyon izmoznák ezt a saját kiszolgálást. A webes boltjuk sem úgy működik, hogy hatalmas mennyiséget forgalmaznak, túlságosan felbasznák az agyukat a partnerek.
Szerintem itt a blokklánc üzleti felhasználásánál a Threadripper nem rossz megoldás. Tényleg nagyon fekszik neki a CryptoNight, a GPU-k 90%-át veri is. Itt a hosszabb távú tényező a lényeges, mert persze kurva jó a Threadripper erre, de a GPU-k jobbak, ma még kicsivel, de "holnap" már egyre inkább. Használhatsz APU-t is, de mivel teljesen függetlenek a szálak, így nem sok értelme van. Amúgy a Threadripper abból a szempontból nem egy elvetélt ötlet ma, hogy erre kedvezőbb szoftvereket írni, majd ha ez kevés lesz, akkor lehet venni a sok PCI Express csatornába GPU-kat. És ettől a Threadrippernek nem kell állnia, az futtathatja tovább a programot, míg a GPU-k más programmal működnek. Szóval nem lő igazán mellé a piac, csak túlságosan a biztonságra játszanak.
Elég sokat számít az Intelnek. Rengeteg kutatásukat le kellett állítani miatta, mivel a csúcskategóriás Kaby Lake-G motyójuk nem tudja a Vega tudását (leszámítva a HBCC-t ugye), így pedig több korábban elkészített effektjük (PBR cloud rendering, adaptive volumetric shadow maps, RGBE blending) meg se moccan rajta az aktuális állapotukban. Egy Vegán ezek vígan szaladgálnának. Ez egy nagy probléma nekik, hiszen a saját termékskálájukat fragmentálták, amivel bukták a fejlesztéseik jó részét. Nyilván ettől még szállíthatják ezeket egy játékban, csak nehéz lenne megmagyarázni, hogy a megvásárolható procikból, miért pont a legdrágább, abszolút játékra készült Kaby Lake-G-n nem működnek. Az AMD-nek ez sokkal egyszerűbb, mert a Vega felülről mászik alulra, nekik könnyebb azt mondani a teljes Vega termékskála prezentálása után, hogy a Polaris nem tud bizonyos dolgokat, ami kell xy effekthez. A csúcsmodell Vega, az IGP-ben a csúcs Vega, a többire is lesz Vega, szóval ideje váltani, vagy xy effekt off.
Én az Apache Pass-re azért nem gondolnék így. Örülnek, ha szerverszinten működni fog. [link]
Az AMD-nek felesleges tokozni. APU-ban megoldanak két teljesítményszintet. Ebből a kisebbiket képviseli a Raven Ridge. De nem írom tovább, mert mondom szétfenekelnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35613 üzenetére
Új kártyát kísérleti gyártásban is ki lehet hozni. Korábban írtam, hogy a tömeggyártás az nem pont a mennyiségre vonatkozik, hanem a gyártósor specifikációjának lezárására. Az más kérdés, hogy amíg ezt nem zárják le, sok gyártósort nem is építenek. De nem egyszer volt már olyan, hogy kísérleti gyártású komponenssel jelent meg egy végtermék. Semmi baja nem volt, csak kellett egy kis idő, amíg többet is gyártottak belőle.
Nem hiszem, hogy a Pascal annyira menő bányahardver lesz az új széria mellett. Aki bányászik, annak még ma is egy Polaris 10/20 a legjobb, és akkorák már a rendelések a bányafarmokból, hogy a gyártók egyedi paraméterezésű kártyákat is csinálnak nekik. Az Apollon Core például minden blokk lezárásával 1,5 millió eurót ott hagy a Sapphire-nél. És ők csak egy cég, mellettük van több tucat másik, akik persze nem pont a Sapphire-től vesznek, de a céljuk ugyanaz. A next-gen NV GPU persze átrendezheti ezt, mert az NV kiemelten koncentrált a blokklánc teljesítményre, mivel nagyjából most kezd beindulni ez a piac, ennek az egyik mellékterméke lesz, hogy a bányászok is rávetik majd magukat, mint gyöngytyúk a takonyra. Függetlenül attól, hogy az NV-t ez igazából nem érdekli, ők nem a bányászok blokklánc igényeit célozzák. Én úgy gondolom lesz majd egy hasonló hardverük is, mint az AMD Vega Frontierje, amihez kínálnak speciális szoftvert, hogy CryptoNightban gyorsabbak legyenek. Ugye a Frontier a speckó driverrel +40%-ot pakol a sima meghajtó teljesítményére. És ez egyébként elég nagy piac, mert ma még a blokklánc üzleti felhasználása procikon megy. A GPU-k felé nagy a bizalmatlanság, így a régebbi procikat is inkább Threadripperekre cserélik, pedig igazából a Vega Frontier GPU-kkal már jobban járnának. Mondjuk a Threadripper kifejezetten jó a CryptoNightra, 32 szál, szálanként 2 MB cache. A csúcsmodell 1,5 khash/s-ot simán kiköhög, ami elég sok GPU-nál jobb, és a fogyasztás sem igazán rossz.
Most ezt nem akarom ellőni, mert eléggé elfenekelnének érte, de az NV nem pont az AMD dedikált GPU-itól fél. Nekik azzal kell küzdeni a jövőben, hogy az Intel és az AMD az OEM-eknek komplett csomagokat fog eladni. A GPU szempontjából is eléggé le tudják fedni a középkategóriát is a HBM2 térnyerésével, és a HBCC-vel (az Intel már az Arctic Soundhoz bevet egy hasonlót). Tehát az NV-nek a következő évek problémája az, hogy hogyan lehet a notebookgyártókat meggyőzni, hogy ugyanazért a GPU teljesítményért, az AMD és az Intel által megvett hardver mellé még adjanak ki 300-400 dollárt, és tiltsák le a már kifizetett AMD és Intel GPU-kat. A Kaby Lake-G tényleg csak az első fecske, az AMD-nek is lesz hasonlója, mondjuk tőlük az első megoldás speciel pont APU lesz, de a lényeg ugyanaz, ott van a tokozáson a HBM2 és az erős GPU, mindegy, hogy a processzor mellett, vagy a processzorban, az OEM-nek ez költség, mert az Intelt és az AMD-t nem érdekli az NV problémája, ők szépen kérni fogják a hardverért a pénzt, aztán persze tesznek rá magasról, hogy azt használja-e az OEM, vagy sem, a zsé már ott van náluk. Ráadásul amilyen mocskok simán nyomni fogják az OEM packeket. Az AMD már jó ideje csinálja, hogy ha tőlük veszel platformot, és a konfigurációt az általuk leírt módon használod fel, akkor kurva olcsón adnak SSD-t és RAM-ot is mellé (ezért léptek be ezekre a piacokra a saját Radeon SSD/RAM márkájukkal, le se szarják a DIY-t, az OEM-ekre utaznak). Az Intelnek is van egy hasonló megoldása az SSD-re. Ezek a törvényesség határán lavíroznak, mivel bár szerződéses szinten a konkurencia nincs megemlítve, de nyilvánvalóan az a cél, hogy ha akarod az olcsó SSD-t és RAM-ot, akkor ne is nézz rá más gyártóra, szépen használd az AMD és az Intel előírt konfigjait, ahol nyilván nem találsz majd más gyártótól származó hardvert. Az Intelnél is csak azért vannak csomagban a Radeonok, mert még nincs saját megoldás. És ezzel amúgy a memória- és az SSD-piacon is problémák vannak, mert konkrétan árukapcsolásról van szó. És sokszor jön fel az az érv, hogy nem tartanak pisztolyt az OEM-ek fejéhez, hogy elfogadják, de a valóságban tartanak, méghozzá árazópisztolyt. Tipikusan olyan dolog lesz a védekezés, hogy de a usernek jó, mert olcsóbb lehet a gép, utoljára ilyet akkor hallottunk, amikor az Intel olcsóbban adta a termékeit, ha nem használt a partnere AMD-t. És a legszebb, hogy ez megéri, mert még mindig tárgyalás alatt van az az ügy, igaz az egymilliárd dolláros bünti ott van letétben. Ugyanakkor mire tényleg születik ezekben egy végleges ítélet, addigra ki lehet szorítani a piacról egy céget.
Az Intel a semi-custom divízió termékét kapta meg. Elég nagy különbség ez, mert ez a részleg lemaradásban van az elsődleges tervezői csoportokhoz képest. Ami mondjuk az AMD-nek elérhető technológia, az a semi-custom számára kb. egy évvel később lesz realitás. hosszabb távon az Intel ezért sem marad itt, mert mindig lemaradásban lennének. Most persze egy vagy pár kör erejéig elfogadható.
A Vega 20 tartalmaz négy GMI-t. A Vega 12 egy jóval kisebb megoldás. Azt nem éri meg tokozgatni, mert ott lesznek az APU-k. Nem tudni, hogy el lett-e kaszálva a Vega 11.
Azt nem tudni, hogy a Vega 20-on kívül a többi Vega milyen node-on jön. 14 vagy 12 a valószínű. Igazából ennek sok jelentősége nincs. A tényleges ugrás a 7 nm. A 14->12 az lepkefing kategória. -
szmörlock007
aktív tag
válasz
Petykemano #35617 üzenetére
Abu már mondta korábban is(meg tudni is lehet), hogy a 7nm radeon instinct gpu-t az év vége felé fogják szállítani
-
TTomax
félisten
válasz
Petykemano #35613 üzenetére
Ha ez lesz a forgatókönyv akkor bizony elég sok fanyalgás várható.Az ok rendkívül egyszerű,a szokásos +50-70%/GEN akkor igencsak elmarad és inkább funkcionális változások várhatóak.Ez egy komoly lehetöség lenne az AMDnek,de csak akkor és csakis akkor ha valóban képesek lesznek kiadni egy GTX1080 erősségű kártyát ami nem is fogyaszt többet és valóban csak 250 dollár/euro lesz.Na azzal tarolhatnak.Igaz, az a Vegat ki is ütné meg úgy kb mindent a saját portfólióból,de azzal komoly piaci részesedést szerezhetnének.A gond az,hogy a nem is olyan távoli múltban ezt már megpróbálták és nem nagyon jött be,nem tudom hogy meg akarják-e lépni még egyszer.
-
Z_A_P
addikt
válasz
Petykemano #35593 üzenetére
550-560: 2 eves low-level kartya, errol mit lehet meselni?
Habar video alapjan latom hogy intel-igp-s jatekosoknak ajanljak (akik ugye a massziv tomeg)...vegulis ha sikerul meggyozni oket -
válasz
Petykemano #35587 üzenetére
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35587 üzenetére
Piacvezető az aki diktálja az eladásokat, amd 15 éve a közelében sincs...
Önfényező kétes hasznossságú feature-ökkel próbálja eladni magát, visszafogott sikerrel. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35582 üzenetére
Előbb a hardver kell, hogy szoftvert írhass. Most például mit tudsz csinálni azokkal a shaderekkel, amelyeket rászabsz a Vegára és a Voltára? A játékosbázis nagy részének ilyen hardvere nincs. Inkább kiveszed az effektet, mert a többség úgy sem tudja használni.
De nem véletlen amúgy a sugárkövetéses irány, és az sem véletlen, hogy erről az NV és az AMD a GDC-n nem úgy beszélt, hogy mindenki tudja majd használni, mert pontosan tudják, hogy a régi architektúráknál hiába a TFLOPS, mellé hiányoznak az igazán fontos dolgok. -
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35572 üzenetére
Az a 10% simán adódhat abból is hogy a fiji throttlingol 1050-en, a vega meg nem. De doom alatt 0.
-
válasz
Petykemano #35576 üzenetére
Köszi, ez nem volt meg. Miután a nagyobb különbségek az új játékokban jellemzők, a 10% egy része jó eséllyel driveres eredetű, ill. van, ahol a Fiji a memóriával küzd. De valamennyi előrelépés valóban van a launch-hoz képest.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #35576 üzenetére
-
válasz
Petykemano #35572 üzenetére
Nem akarom a komplett regényfolyamot feldolgozni, de megragadta a szemem a Fiji + 10%. Az hol látszik? Nekem az utolsó benyomásom, hogy c2c a Fiji és a Vega kb. egyforma.
Amúgy az órajellel kell számolni, minden bizonnyal eszik némi tranzisztort az is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35572 üzenetére
Maga a probléma már létezik. A megoldás most kell, mert nem tudnak komplexebb shadereket írni a fejlesztők. Tényleg nem hülye az NV és az AMD, hogy az LDS-pressure problémára kb. ugyanabban az időben reagálnak egy változtatással, aminek a hatása is kb. ugyanaz. Ezt nem ejti meg két cég, főleg nem egyszerre, ha nem lenne égetően fontos.
Az órajel is a skálázás része. Ez már fícsőr, nem a csíkszélesség hozza magával, hanem beletervezik.
A problémát igazából a konzolok jelentik. Ezek megengedi az LDS dinamikus felosztását, és az exkluzív címekben a fejlesztők előszeretettel írják manapság 50kB-os terhelésre a compute shadereiket. Ha egy PC-s architektúra inkább 30 kB-ra van optimalizálva, mint mondjuk a Pascal, a Polaris és minden régebbi hardver, akkor a kódot ugyan képesek lennének futtatni, de olyan alacsony lenne a wave-ek száma, hogy nem tudják a memóriaelérést átlapolni. Tehát amíg egy wave vár az adatra, addig nem tudsz indítani egy olyan wave-et a multiprocesszoron, aminek már lenne mivel dolgozni. És a GPU-knál az adatelérés tényleg kulcstényező, mert rengeteg időd odaveszhet, ha csak malmozik a multiprocesszor, és minél több a multiprocesszorod annál többet lehet bukni. És erre igazából az aszinkron compute sem megoldás, mert maga az LDS már tele van (és a komplex shadereknél azért a regiszter-pressure sem pite), teszem azt bele kellett tölteni annyi adatot, hogy egy multiprocesszor tud maximum 3 wave-et futtatni, ami marhára kevés, de a Vega például már hat wave-et is futtathat, ami pont a zöld határ alja, így alig lesz üresjárat. És nagyon fontos, hogy van-e adatod, tud-e dolgozni a hardver, vagy nincs adat, és csak vár. Akár tízszer-hússzor gyorsabban futhat az adott shader. Plusz még ott a rapid packed math titkos tartaléknak, de az nem mindenhova alkalmazható minőségvesztés nélkül.
Egyébként biztos vagyok, hogy a Vega és a Volta megoldása csak átmeneti. Egy tűzoltás, mert tényleg kezd kritikussá válni, hogy lassan tíz éve ugyanannyi a DirectCompute specifikációja az LDS-re, miközben azért a shaderek az elmúlt tíz évben jóval bonyolultabbak lettek. Eredetileg a mixed precision is azért jött be, hogy ezt a problémát kezelje, csak perecelhetjük, ha bizonyos shaderekre muszáj FP32-t használni.
A következő lépcső inkább valami dinamikus erőforrás-allokáció lehet, mert ez a statikus módszer azért rendkívül pazarló. A megnövelt LDS-kapacitás sem fog örökké kitartani. A következő időszakra persze jó lesz a Volta és a Vega, legalább a konzolokhoz igazodnak. A next-gen úgyis dinamikus lesz minden szempontból. -
Cathulhu
addikt
válasz
Petykemano #35572 üzenetére
Valahol olvastam egy olyan elemzest, hogy a Vega tulajdonkeppen az Apple igenyeire keszult. Kellett nekik egy olyan eros profi compute kartya, ami gamingre sem alkalmatlan. A vegaval ezt egy par evre biztositotta maganak az AMD, es tulajdonkeppen a Kaby G is erre az igenyre szuletett. Hogy ebbol mennyi lehet igaz, azt nem tudom, mindenesetre racio van benne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35570 üzenetére
Azt, hogy kész lett. Ez az eddigi legnagyobb áttervezése a GCN-nek. A Polaris sem volt ekkora, bár az új kódolási sémát az is megkapta, de a valós változásokat tényleg a GFX9-es IP hozta. A Polaris igazából egy GCN3 átrakva az új kódolási sémára. Ezért is GFX8.1 a belső besorolása, amit csak a .1 különböztet meg a GCN3-as GFX8-tól.
A GFX9 jelentős átalakítás volt, mert a GFX8 nem tudott volna tovább skálázódni, illetve volt számos olyan hiányosság, ami mondjuk tegnap meg ma is még jó a programokban, de holnap már nem lesz az. Ilyen például az LDS, ami statikus particionálású a Vega előtt, míg a Vegától kezdve dinamikus, akár a teljes LDS is rendelkezésre áll, ha a CU éppen nem csinál interpolációt. A korábbi GCN-ben csak az LDS fele állt rendelkezésre. Ez hatalmas különbség, mert duplaakkora lehet a compute shadereknél az LDS-pressure, és ez nem jár majd azzal, hogy csökken a futtatható wavefrontok száma. Ehhez viszont át kellett alakítani az architektúrát, hogy dinamikus particionálás mellett is jól működjön a manuális interpoláció, ami például hasznos, elvégre a shader modell 6.1 definiálja a baricentrikus koordináták manuális kiolvasását, és azt bedrótozott interpolációval nem lehet támogatni. Ez a változásoknak körülbelül az 1%-a, csak azért emeltem ki, mert kicsinek tűnik, ugyanis csak egy szám változott, de az ISA dokumentációban, de a hatása egy komplex compute shadernál annyi, hogy amíg egy Fiji vagy egy Polaris a shader futtatása közben az adatra vár, addig a Vega dolgozik.
Ugyanez van egyébként a Pascal-Volta váltásnál. Az is lószarnak tűnik, de valójában pont azért módosította az NV a gyorsítótárak kezelését, hogy reagáljanak az LDS-pressure problémájára. És bár az NV megoldása nem automatikus, ahogy az AMD-é, hanem direkt programozást igényel, de a hatása ugyanaz lesz: amíg a Pascal a shader futtatása közben adatra vár, addig a Volta dolgozik.
És innentől kezdve már az sem lényeges, hogy ugyanannyi a feldolgozó a hardverekben, mert magas LDS-pressure mellett óriási különbség, hogy az egyikben ezek nagyrészt állandóan működnek, míg a másikban sokat malmoznak adat hiányában. -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35547 üzenetére
...és milylen szép lenne ha a 2700-al egy lapkán lenne egy mobil vega
G-Sync FreeSync miatt azért árakra kíváncsi lennék lehet a Vega az olcsóbb..
Hát az első hozzászólás meg adja magát a linux driverekkel. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35521 üzenetére
Egy csomó mindenre lehet használni a GPU-kat. Az SSG-hez már van operációs rendszer is, nem vicc.
A Vega 20 először a HPC-be megy.A GMI-vel összeköthető két Vega 20, akár négy is, de nem erre tervezték. Nem ez a fő cél.
(#35522) Jack@l: Nem. Raknak bele GMI linkeket, lecserélik a PCI Express vezérlőt 3.0-sról 4.0-sra, átalakítják a memóriavezérlőt, meg is duplázzák a sávszélt, illetve az ISA is bővül, meg még egyéb változások is lehetnek, egyelőre ennyiről tudni.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35513 üzenetére
A MAC Pro még másodrohamba ha megtelik a szerverpiac elviselhené azt az árat csak ilyen gyorsan palettát váltani kinek lenne ugye érdeke Nem is értem miért nem mindig ott jelenik meg elsore a nagy kártya lehetne vele demonstrálni
golya87 Ocuk AMD szerzodéses nem lehet csak max 2 kártyát venni szomszédnak se cimezheted a htelkártya is nézve van -
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35513 üzenetére
Milyen más piacra? Laptop, APU, pro cloud? Mind töredéke a gpu eladásoknak...
Amd nagyon nem akar olyat gyártani amit tömegével lehetne eladni, persze akkor tömegével kéne gyártani is.
Egyre inkább olyan érzésem van az utóbbi években, hogy csak a befektetőket szórakoztatják ezekkel a kamu termékekkel és próbálnak minimális veszteséggel a felszínen maradni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35507 üzenetére
Az AMD hardveres megoldást használ. Nekik nem kellenek trükkök, hogy ott legyen a csík, ahol kell. És ezt tudják hozni 150 dolláros tömegeknek szánt procin is.
Ugyanez volt a DX11-ben is. Az AMD általános pathokat tervezett a hardverekbe, így bizonyos DX11-es DC programokban az NV igazából probléma nélkül hozta a többszálas teljesítményt, míg az AMD-nek ezért trükköznie kellett. Ez viszont a tesztekben használt 4 GHz-es procikkal nem látszódott meg, mert azokban volt elég erő. Most a DX12-nél ez fordítva van. Az AMD tudja probléma nélkül hozni a teljesítményt, és az NV trükközik, ez viszont megint nem látszódik meg a tesztekben használt nyolcmagos izomprocikkal, mert azokban ott az erő hozzá. Ettől az AMD DX11-es implementációja egy tömegprocival egy DC-t használó játékban lassabb volt, mint az NV DX11-es implementációja, és ugyanígy a DX12-ben az NV saját implementációja egy olyan DX12-es játékban lassabb, ahol a shaderekbe van kódolva a bekötés, az AMD implementációjához képest. Az ok nagyjából ugyanaz, a nagyobb, illetve kevésbé optimális CPU-terhelés. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35505 üzenetére
Előzni semmiképpen sem tud, mert a probléma maga az implementáció. Nem tud gyorsabb lenni az emuláció a hardveres megoldásnál.
Szűkös processzorkapacitás mellett pedig látható, hogy mi történik. DX11-ben a GT 1030 a Vega 11 előtt van, míg DX12-ben a Vega 11 alatt. Nem a hardver változott meg, a meghajtó nem kapja meg azt a nyolcmagos izomprocesszort, amit a VGA-tesztekben a GeForce-ok jellemzően megkapnak, így már érződik rajta, hogy sokkal jobban eszi a procit, mint az AMD hardveres implementációja.Főleg a Hitman esetében látványos, ahol ugye pont a shaderekbe van kódolva a bekötés. Emiatt nyert az NV előnyt a TIER3-as binding emulációval, de azt nem tették hozzá, hogy amikor ezt az előnyt kimérték, akkor azt 16-szálas csúcs Intelen tették meg. Egy 150 dolláros tömegprocin ez az implementáció lassabb, mint a korábbi, de mivel a tesztekben úgy is 300+ dolláros csúcsprocik vannak, így erre kell felépíteni a meghajtót. Ha ezt átváltanánk a DX11-es Hitman kódra, akkor egy 150 dolláros procival az jelentősen gyorsabb lenne, mert a DX12-es emuláció működése nem akadályozza a hardvert. A régi driverrel pedig a DX11 és a DX12 kód kb. ugyanott volt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35503 üzenetére
Egyáltalán nem. Az explicit API-knál az AMD bánik a legtakarékosabban a CPU erőforrással. Bár ennek nem feltétlenül a skalár ALU az oka, mert nem mindegyik program használ olyan HLSL shadereket, amelyek nem igényelnek CPU-időt. Sokkal inkább azért állt elő ez a helyzet, mert az AMD explicit implementációjában 5 év van, míg az Intel és az NV együtt nem rakott bele ennyi időt. És ez nyilván számít. Majd három év múlva megnézheted, hogy ők is mennyit javítanak ezen a mostani szinthez képest. De akár ha van GeForce-od, akkor most is bepróbálhatsz egy új Vulkan drivert és mondjuk a legelsőt. Meg fogsz döbbenni a különbségen. Ha mondjuk ugyanezt megteszed AMD-n, akkor nem fogsz hatalmas eltérést látni. Akár DX12-re is megnézheted ugyanezt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35500 üzenetére
Szerintem ne menjetek ennyire bele, mert borzasztóan nem értitek, hogy a GPU-knál a multiprocesszorok hogyan működnek. Nem úgy, ahogy a CPU magjai. A szál is mást jelent, attól függetlenül, hogy szált mondanak rá. Bár újabban a Microsoft lane-ként hivatkozik rá, ami közelebb van a valósághoz.
A fogyasztásra már jóval korábban is válaszoltak. A lényeg a skalár ALU a GCN CU-ban. Ilyen egység egyik más GPU-ban sincs. Vagyis ennek a munkáját a CPU végzi el az Intelnél és az NV-nél is. Ez addig jó, amíg van erre kapacitás, vagy a trükkökre elég regiszter és cache.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35495 üzenetére
Ez már jobban közelít szép is jó is csak gamer teljesítmény nélkül mint a sas toll a viharban.
Kell nekik a driver mint egy falat kenyér.
A mai nap szenzációja a 499 dolláros Vega ár far cryal. Nade ez tudományos szoba okosságokkal...még arra szeretnék reagálni hogy mi off és mi on itt. golya87 #35485
OFF: Ma Oszakába (japán) egy varjúnak megtetszett hogy az emberek veszik a vonatjegyet ,kellett neki is
Lenézte , átment e bank automatához kivette egy nő kezéből a bankkártyát és elvitte és betette a jegyautomatába !(mai hír)
ON: Minden ami az AMDvel vagy a Next Gen termékről ad infót . Nem az az infó hogy megjelent a Navi. Ahhoz egy év múlva kell visszajönni. Olyan ez mint a Kertész utcában egy Eu vizsgálat amikor eléd raknak egy lapot sok színes ponttal. Pirosak narancsok meg van pár kék és zöld, és egy számot kell leírnod megfejtésként.
A piros pont soha nem fog alkalmazni számot.
Ilyen infó volt a Zen a PS5ben amiről tudjuk hogy Apu fog jönni (mert ugye egy erős PS5re számítva külön GPUt leakseltek egyesek...)
és ilyen info az is amit most mondok. Én már mutattam itt a next gen AMD GCN alapját adható szabadalmat tudjátok
Nekem mindig olyan okosna tűnik aki leírja egy kommentbe hogy uArchs, az olyan..húúú érted
meg is irigyeltem uArchs uArchs uArchs
most kijött ismét egy beszélgetés
Curiosity about AMD's Patents Potentially Aluding to VLIW2 ("Next-Gen") vs Nvidias ArchitectureNekem megakadt a szemem ezen a kommenten hogy
Need some background first: vagyis hogy a hozzá szükséges háttértudás és nagyon szépen összefoglalja összehasonlítja NVvel (VS mentesen) én is akarok itt ilyen hozzászólásokat plllííííz))
GCN currently can issue instructions as fast as ALUs can do math operations
Any time a CU needs to load/store data from cache, do a scalar operation, do a transcendental operation (e.g. trigonometry) the ALUs will do a no-op as they don't have an instruction to execute
Separate to the above, as nodes get smaller, the amount of energy that it takes to do math decreases faster than the amount of energy required to move data. Jensen stated it was a similar amount of energy to copy data between registers and ALUs around kepler - a node shrink later, it's probably more.
Now, the patent covers two main things, and a combination thereof:The ability to bundle two math instructions into a single VLIW instruction. This will allow the ALUs to not stall when other instructions are being issued, improving performance at a given FLOPS (as measured by cores*clock anyway. The actual numbers of flops will increase).
A cache attached to ALUs that stores operands if the compiler indicates they will be reused in the near future
The combination of the above to do an operation, then another reusing the results of the first, as one instruction.
Nvidia added superscalar execution in small fermi, refined their superscalar model with maxwell, and added an operand reuse cache in maxwell. Which contributed significantly to Maxwell's improvements in perf/W and perf/FLOPS. This should hopefully do the same for GCN+ -
golya87
őstag
válasz
Petykemano #35493 üzenetére
És ha a Google a titokzatos harmadik megrendelő? Vagy az az Intel volt? (MS és Sony meplett)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35463 üzenetére
TUL-tól szerzem ezeket.
Az is nagyon fontos, és erre tényleg nem tértem ki, meg az NG sem ahogy látom, hogy GDDR5 és GDDR5 között is van különbség. A 7 GHz+ lapkák a legdrágábbak. A 6 GHz- lapkák sokkal olcsóbbak. Azok 12 dollár körül vannak. Én alapvetően a 7 GHz-cel számolok, mert ezeket alkalmazzák a drágább VGA-kon. Aztán innentől teljesen mindegy, hogy a 6 GHz-es jóval olcsóbb.
A másik tényező, hogy a gyártók lehetővé teszik hitelesítés nélküli vásárlást. Amelyik megrendelő el tudja végezni a hitelesítést maga, ott érdemesebb ezt lefaragni a vételárból, mert lapkánként lehet spórolni 3-5 dollárt. Ezzel bizonyos telefont vagy más eszközt gyártó cégek rendre élnek. A VGA-knál kevésbé jellemző, mivel csak az AMD képes rá. Ők persze hitelesítés nélkül rendelnek.
Szóval egyáltalán nem olyan egyszerű ez, hogy egy ár "rule them all".(#35468) namaste: A wafer szeleteléséig természetes, hogy ugyanaz a gyártás. De utána is vannak gépek, és azok eléggé különböznek. HBM tokozásról átállni a jóval egyszerűbb formára nem éri meg. Egyrészt maga a berendezés is sokkal komplexebb. A GDDR-ről LPDDR-re ugrani és vissza sokkal egyszerűbb, mert alapvetően ugyanazok a gépek, csak máshogy konfigurálva.
(#35469) Jack@l: Sajnos a GDDR és az LPDDR sokkal érzékenyebb ezekre. A gyártóknak nem csak lekötött, hanem általános kapacitásuk is van, amelyeknél a gépek DDR-t gyártanak, amelyeket ráraknak DIMM, SO-DIMM, akármilyen DIMM modulokra és küldik a piacra. A GDDR és az LPDDR esetében ilyen nincs. Ott a lekötött mennyiségre gyártanak fixen, mert a többletet sehova sem tudják eladni. Emiatt az ilyen boomokra a GDDR és az LPDDR sokkal érzékenyebb, ugyanis amíg a DDR esetében a gyártók szimplán le tudják kötni az általánosan működő gyártósorokat, addig a GDDR és az LPDDR esetében ilyenek nincsenek kiépítve.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35466 üzenetére
Te nem érted, attól hogy jött a "boom", attól a kártyákat nagyjából ugyanannyiért gyártják, max némileg drágábban szerzik be hozzá a ramot. De nem ennyivel drágábban. Ha nem tudná annyiért gyártani amd mint az eredeti msrp, beszüntetné a gyártást vagy emelné hivatalosan az msrp árat. De a közelben nincs még az a szint.
Meg kell nézni mennyi százalékot drágult a gddr5 (vagy az átlag ramcsip) azóta.It a 2017q1-es ram ár, nagy valószínűséggel a gddr is ezt követheti
-
namaste
tag
válasz
Petykemano #35456 üzenetére
Idén jön a Vega Mobile GPU with HBM2, akár videokártyaként is ki lehetne adni.
(#35460) Abu85
A HBM gyártás legtöbb lépése megegyezik a többi DRAM-éval, hasonlóan épülnek fel. Ami több, az TSV-k kialakítása és a vékonyra csiszolás. De a közös gyártási lépéseket ugyanazokon a gépeken lehet elvégezni. -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35463 üzenetére
AbuRedTV ???
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35463 üzenetére
Egy gtx 480 bolti! ára 200 dollár volt 1,5 éve, az 580 előállítási ára is kb ugyanannyi. Meglepődnék ha az egész cuccnál többe került volna a gyártás 100-120-nál az utolsó dobozfóliával bezárólag...
De biztos ebből 140 csak a ramValaki hazudik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35461 üzenetére
Nem, mert amíg a GPU-k esetében a bányászat specifikus probléma, addig a memóriagyártók felé mindenhonnan jelentkezik az igény. Pontosan fel tudják mérni, hogy ebből mennyi a bányászat, és azt levenni, majd minden másra bővíteni. Ezt megoldják évek óta, csak az utóbbi két évben nagyon nem bővített senki. Eközben az árak kúsznak fölfelé, amiből nagy nyereségeket csinálnak. Elég megnézni, hogy kilőttek 2016 óta. Nem csak egy gyártó, hanem mindenki. Ez minimum gyanús, nem véletlenül vizsgálódik Kína.
Mindemellett a bányászat a memóriagyártóknak nem egy kockázatos dolog. Most kiszolgálják, ha pedig alábbhagy, akkor átállítják a gyártósorokat DDR-re vagy LPDDR-re. -
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35456 üzenetére
Tudod mikor kerül a ram a polarison(vagy egyéb gddr5 kártyán) $144-ba...
Amikor 250 cég áll a mantle mögött, meseországban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35439 üzenetére
A minta az nagyon fontos a professzionális piacon. Rengetegen mintát vesznek, hogy tudjanak dolgozni.
És mit ad most az AMD HPC AI-ra? A Vega 20 az első lapka, amit ide szánnak.
Akkor sose jön új kártya, mert a bányászat nem fog megállni. Épp azt várják, hogy a Q4-ben újra nagy lesz az igény.
Az AMD nem spekulál semmire. Ők a csúcstechnológiában érdekeltek. Az, hogy a memóriagyártók kartelezése miatt most pont az a legolcsóbb csak szerencse.
Az AMD-t a memória csak azokra a VGA-kra érdekli, amire még rendelnek referenciát. Ez gyakorlatilag a Vega. A Polarisra már nincs referenciájuk, innentől a memória áremelkedése a gyártópartnerek problémája. Az NV ugye máig árul referenciát a legtöbb modellből, mert van saját webshopjuk, persze a partnerek miatt nem sokat adnak el ott, mert zavarná a gyártókat, de egy limitált mennyiséget azért elfogad mindenki.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35437 üzenetére
Mit jelent a jövedelmező? A mintákat az AMD 10000 dollárért szállítja.
Nincs olyan, hogy a régit nem veszik. A Vega 20 olyan helyre jön, ahol ez lesz az AMD első terméke.Szerintem te kevered a professzionálist a gaming piaccal. A profi szinten még az első ténylegesen piacra szánt termék előtt is szállítanak mintákat. Ez bejáratott dolog, a főbb partnerek hamarabb kapják meg a technológiát, mint a piac maga. A gaming teljesen más. Amíg a user veszi a régit, addig jó az is. Ne vegyétek és adnak ki újat.
Az spórolás, ha a legolcsóbb stacket veszed. Nincs olcsóbb, tehát nem tudsz érte kevesebbet fizetni. Nem mellesleg eleve csak ~40 dollár már egy HBM2 stack 4 GB-os formában. Számolj utána, hogy mi éri meg. Egy 8 gigabites GDDR5 lapka jó teljesítménnyel ~18 dollár (felküldték a telefongyártók), míg egy 16 gigabites GDDR6 szintén jó teljesítménnyel ~35 dollár (ez ugye megy lejjebb, sajna az új memória mindig drágán kezd, ennek a GDDR5-höz mérten a reális ára olyan 25 dollár körül van).
Dehogy az ő bajuk. Alapvetően a mi bajunk, mert a versenyjogi lehetőségek szarul vannak kialakítva. Nem kaphat megfelelő licencet egy olyan cég, amely amúgy tudna versenyezni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35431 üzenetére
Akkor fog új kártya jönni, amikor kész lesz a lapka. A 7 nm-es node-on sosem lesz olcsóbb gyártatni, mint a 14 nm-esen. Sosem fogja utolérni. Az UEV picit segíteni fog, de ennyi, a 14 nm mindig olcsóbb marad.
Azért nem rak az RX Vegára két 8 GB-os stacket az AMD, mert spórolnak. A két legkisebb stacket használják. Az Intelnek szánt pGPU pedig egy 4 GB-ost stacket.
Úgy jön ide, hogy a HBCC nem univerzális. Az, hogy az AMD tud rá építeni, és a legkisebb stacket használják a HBM2-es termékeiken, semmit sem jelent általánosan. Az NV nem tudja ezt megtenni, mert a saját megoldásuk nem kompatibilis az x86/AMD64-es processzorokkal. Emiatt hiába olcsóbb a HBM2, mint nyolc GDDR5, vagy hat GDDR6, mindenképpen a GDDR-t kell az NV-nek választani.(#35432) Plasticbomb: Semmit nem kell támogatni vagy beépíteni. A meghajtóban beállítod azt a mennyiséget, amit szeretnél, a legjobb a minimum jelenleg, ami úgy 12 GB körüli.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35429 üzenetére
A 7 nm nem olcsóbb egyáltalán a 14 nm-es node-oknál. A TSMC 7 nm-es opciója elég drága. Persze felsőházba megéri.
Az a gond most, hogy a mobil gyártók licitálják felől a többieket. Ha ez olyan egyszerű lenne ahogy írod, akkor nem azon dolgozna az NV sem, hogy spórolja le a lapkákat az egyes termékekről.
HBCC-je csak az AMD-nek van. És az NV mit csinál a 4 GB memóriával?
Wolfenstein 2-ben ott van. A Far Cry 5 is alkalmaz hasonlót, bár ott az aszinkron compute ki van véve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35425 üzenetére
A GloFo-nak nincs sok köze a Vega 20-hoz. Ők 7 nm-en procikat fognak gyártani.
A HBM más típusú gyártósort igényel, mint a GDDR5/DDR4 származékok. A memóriagyártók aránylag könnyen tudnak gyártósort átvinni LPDDR4/LPDDR4X-re, ha a telefongyártók fizetnek többet, vagy GDDR5/GDDR6-ra, ha éppen a VGA-k esetében érkezik nagyobb értékű megrendelés. A HBM-re olyan átalakításra van szükség, amivel már nem éri meg vesződni, mivel az átalakított gyártósor két hónapig is kieshet. A GDDR-LPDDR váltás oda-vissza két hét alatt megvan, az anyagilag és időben is megéri.
Anyagilag egyébként már mindenképpen megérné egy HBM2 nyolc GDDR5 vagy hat GDDR6 helyett. De figyelni kell a kapacitásra, mert egy HBM2 csak 4 GB, míg a GDDR-ekből 8-12 GB-ot tudsz építeni.
Világosan megmondták, hogy compute implementáció lesz a cullingra primitive shader helyett. A primitive shadert csak olyan helyre használják, ami szabványos formában nem oldható meg.
-
Cathulhu
addikt
válasz
Petykemano #35425 üzenetére
Hihetőnek hihető, sőt éltem is át olyat, hogy a hardveres világot megváltó feature ugyan bekerült, de a kapkodás miatt bugosan, de úgy voltak vele, majd szoftveresen megoldják, aztán hónapok próbálkozása után feladták (jó húsz évvel ezelőtt Savage 2000).
De hogy hiszek-e abban, hogy bármit is jelenteni fog? Nem.
Ha a navi valóban moduláris lesz, és szabadon legózható, mint a Ryzen, az inkább kulcs a jövőbe, még akkor is, ha összterületre 2x akkora chip kell mint az nVidiának, akkor is fogható lesz árban és teljesítményben is. -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35425 üzenetére
Szerintem nem fogják már erőltetni a primitive shadert Jön a Vega 20 ott úgyis a fogyasztás a fontos nekik a szerverekbe, utána meg váltanak a Navira, új GCN, ha egyáltalán GCN lesz még... ki lehet javítani a szarvashibákat aztán lehet a moduláris elemekkel spórolni az óriás GPUk ellen.
Nade itt van a cost per frame analízis
Állítólag csökkennek az árak. -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35420 üzenetére
Még csak nem is Nanó.
Vega 56 Nano skin
Olyan ez mint amikor egy koncepcióautót elutasítanak és a spoiler gyártó kiadja addonba.
Amúgy tudjátok mi lesz a jó, ha EK csinálna erre vizes blokkot.
Na az egy nagyon cuki kis kártya lenne , amit AMD-nek kellene eleve kiadnia. -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35413 üzenetére
Az ASRock a budget kategoriában 99 ezer alatt fog érkezni
Nem akarlak sokkolni de ismered a Cryptonight hashratet akkor mutatom
Mi fogja ezt az édes terhet levenni 99 alatt az uj NV kártyáknál szerinted -
válasz
Petykemano #35413 üzenetére
Első ránézésre ugyanaz, de valójában nem, jól mondod. A Mech 2 hűtőjében 3 hőcsövet látok alul kijönni, míg az Armor MK2-nél csak kettőt, valamint a Mech 2-nek szebb a designja és kapott fém hátlapot.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35409 üzenetére
és tessék mondani ez a Mech Páncélozott
MSi computexen Nincs Partner Programság hanem mostantol nektek kedves AMDsek ez az Uj Gaming X
Az NV kikoptatja a készletét a lassu memoriás 1060-asokkal
AMD is ezt csinálja csak ugy hogy épit uj gyárakat hogy még jobban kikoptathassa az 580akat -
válasz
Petykemano #35409 üzenetére
-
Televan74
nagyúr
válasz
Petykemano #35409 üzenetére
Navi -ig nem is várok nagy változást.Vega a HBM2 -vel meg túl drága a középkategóriához.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35393 üzenetére
Nézd a Petyke hogy megy a Fantom 1*8 PINnel
Itt aztán van performance per watt -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35393 üzenetére
Abu majd jól elmondja milyen konzolok lesznek... Mi meg jól megtudjuk belőle milyen 680-as videókártyák lesznek
Merthogy nem lesz 4GB HBM2 HBCC-vel izzítva meg GDDR6 fejlesztés is a kis kártyáknál arra méretes fogadást mernék kötni. De a reggeli briósomat mindenképp.
Amúgy a Sony már kacsingat a PS4 egy kézikonzolba helyezésére. Tetszik nekik a NV nem kis haszonkulcsa amit a Switch -ből kivett. Mert a PS Vita megjelenésekor lehetett tudni hogy nulla innovációval és kis kilelzővel bukta a story "ezt minden Iphone tudja" alapon. AMD-nél minden adott egy ilyenhez egy 12 nanos APUval csak ugye koncepció meg innovációra hajlam kellene ami Japánra már nem annyira jellemző mint amennyire beleégett kiskorunk emlékeiből hogy Japán az HighTech kultúra. -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #35385 üzenetére
Nem jó felől közelítitek meg a kérdést...
Nem az a lényeg hogy mikor lesz értelme a HBCC-nek vagy hogy mennyi.
Ha új kártyákra akar levonni következtetéseket MINDIG azt kell nézni mi az a konzol ami a kis kártya miatt lesz kifejlesztve és abban milyen technika lesz vagy a nagy kártyánál mit a következő nagy termék MAC... PRO... stb.
Csak most a kicsit vizsgáljátok akkor az a konzol WAY volt MINDIG!
Ez nem az a cég hogy kijön a Gddr 6 vagy a 7 nanó és akkor fejlesztek 5 GPUt amivel majd jól lefedem a piacot. -
awexco
őstag
válasz
Petykemano #35385 üzenetére
Az ördög négy lovasa ?
-
válasz
Petykemano #35381 üzenetére
Nagyon keves effektnek van jelentos hatasa a vram fogyasztasra. szamit a felbontas, az msaa/ssaa, meg a texturaminoseg. Utobbival lehet varazsolni, 4k mellett pl.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35381 üzenetére
Itt a textúrákról van szó. A számítások tekintetében teljesen mindegy, hogy a textúrarészletesség low vagy high. Ugyanannyi mintavétel történik mindkét esetben. Ezért van az, hogy a leglassabb és legmagasabb textúrabeállítás között nincs igazán lényeges teljesítménykülönbség. Csak a memória kell az utóbbinak. Nyilván ahogy jön a 8K, mert jön, úgy a mostani textúrarészletesség nem lesz igazán elég. Ez ugyanis 4K-ra optimalizált maximum. Ergo lépni kell a texelek szintjén is felfelé, hogy megkapd a megfelelő minőséget a pixelek szintjén is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #35378 üzenetére
A középkategóriás Vega csak egy 4 GB-os stacket használ. Ehhez a sávszélességhez HBM és HBCC nélkül nyolc darab GDDR5-ös, vagy hat GDDR6-os stack kell. Ezen a ponton már árelőnyben van a HBM.
A csúcskategóriában mindegy a helyzet. Úgyis annyira magas lesz a hardver ára, hogy ezzel nem kell igazán foglalkozni. Itt a középkategória a probléma.Az SSG-re semmiképpen sem akarnak 64 GB-nyi SSD-t. Az értelmetlen. Inkább 256 GB-os szinttől lesz ennek haszna. Valószínűleg azért is van ez így tervezve, mert az új generációs konzolok is erre a dizájnra mennek, legalábbis másképp nem lenne értelme ilyen gépeket szállítani devkitként. Ha ez lesz a vezető irány, akkor az NV-nek is ilyen hibrid modell felé kell mennie. Nem fognak tudni 256 GB tisztán nem felejtő memóriát használni. A 32 GB arra lesz elég, hogy kapj egy out of memory hibaüzenetet.
-
válasz
Petykemano #35379 üzenetére
Én itt még nem tartok. Egyelőre azt szeretném látni, hogy működik a gyakorlatban, és jelentős hatása van. A 8809G-cel elvileg ki lehet próbálni, mellérakva egy 4GB-os és egy 8GB-os 570-et.
-
válasz
Petykemano #35368 üzenetére
c) opció, nem volt kifutás a VRAM-ból. Addig nem lehet ítéletet mondani a dologról, amíg nem látjuk valós játékban, kereskedelmi forgalomban kapható hardverrel.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #35368 üzenetére
Ennyi, köszi a linkeket. Remélem látjuk a csodát majd nagyobb textúrás játékokban is.
-
Z_A_P
addikt
válasz
Petykemano #35372 üzenetére
Jó, akkor miert nem 4?
Vagy 2*4 a min?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Apple asztali gépek
- Óra topik
- Mini-ITX
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen autót vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Továbbfejlődött a Keychron egéralternatívája a Logitech MX Masterre
- Milyen routert?
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
- DELL PowerEdge R630 rack szerver barebone - 2xSocket 2011v4 , 24x DDR4 DIMM, H330 RAID, 39369Ft+ÁFA
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Beszámítás! Apple Mac mini 2023 M2 Pro 16GB 512GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- IBM/Lenovo Thinkpad T60
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest