- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- WWDC 2025: Nagy változásokat hoz az iOS és iPadOS 26
- Apple Watch
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Google Pixel topik
- Yettel topik
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
-
Mobilarena
AMD Radeon™ HD 7950 / 7970 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Fermi eredetileg 20 másodperces zárást használt, csak az NV látta, hogy ez óriási probléma a HTML5-ben gyorsítható tartalmak előretörésével, mert a Radeonok 50%-kal tovább bírják így átlagos webböngészés mellett. Pont azért, mert a fentebb vitatott energiagazdálkodást használják. Erre jött a 285-ös driver sorozat, ami felére csökkentette a zárást. Ennek az eredményéről született egy topik is, ugyanis a kártyákat nem erre tesztelték ki. Lehet, hogy egy részük működik így, de láthatóan egy részük nem. Az újabb driverekben az eredeti energiagazdálkodás nem állt vissza, de nyilván finomabbra vették a gyeplőt. Viszont számos kártyának ez sem jó. Neki például az eredeti energiagazdálkodás kellene, de az NV lezárta az ügyet. Most úgy 30%-kal bírják gyengébben a Radeonok. Ez az NV-nek elfogadható, hiszen 20%-ot faragtak. Akinek meg gondja van próbálja cseréltetni, csak ezt sajnos nem egyszerű, mert random a jelenség.
A Kepler ugyanazt az energiagazdálkodást használja, mint a Fermi, csak sűrűbben vált órajelet. 10 másodperc alatt. Ezt persze ilyenre tesztelték, így itt nem lehet stabilitási gond. "Fix" órajel a folyamatokhoz mindig van. Ha betöltesz egy Flasht, akkor felugrik az órajel köztesre. Ha 3D-t töltesz be, akkor 3D-re. Szóval ezek megvannak mindenhol. A Kepler és a GCN között az a legfőbb különbség, hogy az NV architektúrája még félig szoftveres, vagyis az egyes helyzetekben a szoftver utasítja a hardvert. Ez úgy 500 ms késés a válaszban, de nyilván a parancs ki lesz adva. Az AMD megoldása a PowerTune. Ez egy shaderek szintjén működő órajelvezérlés és terheléskiértékelés. A fő előnye, hogy teljesen hardveres, vagyis az egyes helyzetek kiértékelése és a szükséges parancs kiadása között 10 ns telik el. Emellett a PowerTune 100 ms-onként módosíthatja az órajelet, 3D-módban bármit beállíthat, illetve figyelheti az egyébként szabályozható TDP limitet is, és arra is képes nagyon pontosan reagálni, akár 1 MHz-es állítással. Emellett a Zero Core is egy PowerTune technológia. Legalábbis ez teszi lehetővé, hogy működjön. Emellett van még pár olyan dolog, ami meg tudja előzni a hardver túlterhelését, így még azelőtt beavatkozik a PowerTune mielőtt a GPU lefagyna. Szóval vannak különbségek bőven. Nyilván később az NVIDIA is át fog állni egy teljesen hardveres megoldásra, mert a szoftver reakciója lassú a hardver működéséhez képest.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- iPhone topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox tulajok OFF topicja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen videókártyát?
- Melyik tápegységet vegyem?
- WWDC 2025: Nagy változásokat hoz az iOS és iPadOS 26
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus Rog Zephyrus G14 notebook - R9 4900HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 2060 6GB Max-Q WIN10
- Huawei MatePad Pro 12.2" (2024) 12GB / 512GB Premium Gold / 3 év Alza garanciával / Makulátlan
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 OC 8GB NZXT H400 fekete Enermax 750W
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- MSI CreatorPro Z16P - i7-12700H, RTX A5500, értintőkijelző
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest