Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Ilyen lesz az Astor: Blade of the Monolith
gp A C2 Game Studio nemrég átnevezett játéka a tervek szerint jövő hónap végén debütál.
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz r.levente75 #7337 üzenetére
EZ az ajánlat gondolom Ivanics, vagy egyéb Volvo márkakereskedés. Felejtsd el. Tripla árakon dolgoznak. 10 éves autóba meg egyébként minek "gyári" alkatrész
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
jozsi021
újonc
Sziasztok!
Volvo V60 D2 (2013. eleje) tulajdonos lettem. A kocsiról sokat nem tudok, külföldről lett behozva.
Két dologban kérném a segíségeteket:
- 140e km-es szervíz aktuális, mit szoktak ilyenkor cserélni, illetve mit javasolt tekintettel arra, hogy külföldről behozott az autó.
- lenne esetleg valakinek egy magyar nyelvű kézikönyve.
Előre is köszönöm.
Üdv
Józsi
jozsi021@gmail.com -
FeRRaR1
őstag
válasz Zsmester89 #7356 üzenetére
-
Rivaul
addikt
Levettem vegre az akkurol az xc-t de a legzsak panaszkodast nem felejtette el Viszont kozbe az akkura is raneztem es ez a "magic eyes". Azt irja hogy zold oke, fekete toltes, szurke eltavolitas. Hat sztem ez szurke. Viszont poccre indul az auto es allasba is visz szepen mindent. Kicsit tobb mint egy honapja van meg ugye az xc. Azota kapott 6500km, es ebbol legalabb a 70% palya, szoval a toltes tuti jo. Ne foglalkozzak az akkuval szerintetek? Nem hianyzik most 40e kiadas ra de lerohadni sem szeretnek.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeRRaR1
őstag
Mérj rá multiméterrel, leszedett sarukkal.
12.5 = 85% charged
12.4 = 65%
12.3 = 50%
12.2 = 35%
12.1 = drainedNekem az utolsó mérésnél 12,56V volt az S80, (igaz hosszú állásokkor csepptöltőn van ) XC napi használatban olyan 12,48 körül, és ez a régebbi akksi, mindegyik Bosch S5
Amennyiben 12,3 - 12,2 alatt van feltöltve napi használatban, akkor a következő telet már nem fogja valószínűleg túlélni.
-
őstag
válasz FeRRaR1 #7364 üzenetére
Normális aksi hosszú állásban sem merül le nagyon. Én mikor megvettem 6 éve a V40-t használtan, vettem bele új Varta aksit. Azóta is azt használom. Nyáron van, hogy hetekig nem ülök bele, mert motorozom. Soha nem merült még így le. Ja de bocs, egyszer mégis, mikor a gyerek a hátsó belső világítást felkapcsolva hagyta. Betolás után ment tovább az autó.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
jozsi021
újonc
Sziasztok!
Még mindig csak ismerkedés fázisában vagyok egy 2013-as Volvo V60-nal... A bal oldali kör óraegységben mutatja az üzemanyagszintet, de hol mutatja, vagy hol lehet előhozni a vízhőfokot? Honnan lehet követni, hogy mikor melegedett be a motor?
Előre is köszi.
Józsi
-
FeRRaR1
őstag
Ez autó függő is, nem csak akksi. Nekem 3-4 hét után is pöccre indult az S80 még a csepptöltő vásárlása előtt, pedig nincs napi használatban. Viszont van olyan ismerősöm, akinek a mazda 3 már egy hét után nem indul, van egy Porsche 991 996-os ismerős, neki szintén hiába új az akksi, ugyan úgy Bosch S5 mint nekem, 2-3 hét alatt lenullázza, csepp töltő nélkül esélye sem lenne. Úgy látszik a Volvók ebből a szempontból is ki vannak találva.
-
FeRRaR1
őstag
Nagyon le akarod egyszerűsíteni a dolgot, pedig ezer fajta akksi van, ahogy autó is, még be jön az elhasználódottság mértéke, akksi kora is, generátor mennyivel tölt, feszültség szabályzó tökéletesen működik e... hogy csak a fontosabbakat említsem. Külső hőmérséklet, mennyire szulfátosak az ólom lapok, és hogyan kezelte le az elektronika...
Mindegy, nem offolok tovább.
-
person
senior tag
Akkutémához.. szerintem összetettebb a dolog, az akku csak egy része a rendszernek.
Akku kapacitás
Nyugalmi fogyasztás
Használat közbeni fogyasztás
Töltés mennyire tökéletes
A használat mennyisége, milyenség.. amitől ugye nagyban függ az akku töltöttsége amivel aztán hetekre pihenőre küldöd, majd levonod a következtetést, hogy jó vagy szar az akkud..
Ami talán biztos, ha kibírja nagyon szar nem lehet, de ha lemerül az nem egyértelműen az akku hibája.XC90-et többnyire hosszútávra használom, (elmúlt pár hétre pont nem igaz) de ha leteszem jó töltöttségi szinttel 2-3 hét alatt sem merül le annyira, hogy észrevegyem indításkor. Viszont tudom, hogy nem sok kellett volna a lemerüléshez, (van benn műholdas rendszer amin online látom az aktuális és múltbéli feszt).
Opel 3 nap állás követően nem indul, rövidtávú városi használat, gyakori indítózás, szerintem a töltése is ergya, és közel 100 mA-es nyugalmi fogyasztás ezt eredményezi. Nem az akku hibája, egyszerűen nem tudja elérni a megfelelő töltöttségi szintet.
XC90-en nem rég így oldottam meg a hosszú állásidőt :
[ Szerkesztve ]
-
r.levente75
addikt
Én azt is Hallottam hogy leállítás előtt mindent le kell kapcsolni mert hatással van az akkura hosszú távon.
Hiába van leállítva és az indítókulcs kiszedve.[ Szerkesztve ]
-
aneda
aktív tag
Én évekig szoptam a szar generátor miatt, kimérve kicsit alacsony volt a töltő feszültség (13,7V), de azt stabilan tudta. Bosch generátor teszter szerint is hibátlan volt a generátor, mígnem egy padlógázra el nem durrant a feszültség szabályzó...
A fesszabályzó csere óta megszűntek az aksi gondok, a töltőfesz pedig gyönyörű 14,4V.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
Rivaul
addikt
válasz FeRRaR1 #7364 üzenetére
Úgy ahogy írtad 12.8 amit mértem fixen. Már ha jól állítottam be a hirtelen vett tecsós multit. Most akkor vagy marha jó az akku és a kémelő ablak xar vagy nem tudok kimérni voltot A leírásod viszont mindenképp elmentettem
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeRRaR1
őstag
Még annyival megfűszerezem, hogy ha túl sok, az sem jó
Utalhat feszültség szabályzó vagy generátor hibára, 12,8-at még soha nem mértem, teljesen feltöltött zsír új Bosch S5 akksin volt 12,67 a max. ha jól rémlik.
Mondjuk multi métert is kipróbálnám egy másikkal párban, különböző elemeken, másik akksin stb... 2,1 Voltos cellából van 6 db az akksiban, az elméleti maximum tehát 12,6 körül kéne hogy alakuljon, és ahogy öregszik, úgy egyre kevesebb.
-
Rivaul
addikt
válasz FeRRaR1 #7375 üzenetére
Nah ez akkor erdekes. Pedig mar majdnem megnyugodtam... Megnezem akkor a Roverem is holnap osszevetesnek.
Mas. Ma felhivott a vdash hogy ujra kell programozni a legzsakvezerlom. 50k... A lonak a faxat
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
molnarpeter
nagyúr
Leállítás után mennyivel mérted? Az a baj, hogy a kocsiban nem lesz 100%-os amúgy sem, 80-90-ig mehet fel szvsz (utána csepptöltés). Amiket összeszedtem az elmúlt évek során akku állapot ellenőrzés kapcsán (fesz szerint):
A felületi töltés eltávolítása után (kb. 3 percig bekapcsolt fényszórók) a 100%-os akku feszültsége 12,7 V, a 75%-os 12,4 V, az 50%-os 12,2 V
rossz gyenge jó
Alaphelyzet 12, 4 alatt 12,4-12,6 12,6 felett
Indítás alatt 9,6 alatt 9,6-10,5 10,5 felett
Töltés fesz 13,3 alatt 13,3-14,0 14,0 felett -
FeRRaR1
őstag
molnarpeter ötletét próbáld ki, egy estés állás után mérjél rá. Azért még mindig azt mondom, hogy bizonyosodj meg a multiméterről is. Mérj rá pár dologra, aminek biztosan tudod a feszültségét, vagy máshol is mérted.
http://carbatteryworld.com/car-battery-voltage/
Sehol nem találtam ilyen magas értéket mint 12,8V még zsír új akksinál sem, pláne nem használtnál.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz FeRRaR1 #7380 üzenetére
Megnezem akkor igy is, mind ket autonal reggel mertem. Google kepek kozott tobb ilyen erteket dobott ki multis akku meresre. Ahogy olvasom a multinal amugy is van egy kis meresi hibaszazaleka
Mas. Talaltam valakit aki 15-20-ert felprogramozza a legzsakvezerlot. Azert ez mar jobb mint a vdash 50-es lehuzasa...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
Mert nem ment a multimédia az autóba mikor megvettem (dvd igen de fejtámlás lcd-k nem) és hogy megtaláljam a hibát elkezdtem szétkapni gyújtás alatt a kábeleket amik arra fele vannak. Közbe az ülés alatt lévő légzsákot is sikerült lecsatolnom és jött a hiba. Más autónál ha visszakerül akkor eltűnik de itt nem mert elszáll pár sor a vezérlőbe... Sajna több helyet kérdeztem és ha a saru levétellel nem fejezi be a panaszt akkor mehet gépre az egész egy vagyonért. Barom egy megoldás de már mind1.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
haxxika
senior tag
-
Rivaul
addikt
Koszonom. Kaptam is segito felajanlast ez ugyben. 50-et akkor sem adtam volna ki ha igy kell leelnem vele az eletem de azert 15-re mar sikerult volna valamikor palira venni csak hogy ne szurja a szemem. Sajna ezeket a compos dolgokat nem vagom csak az alap szedd szet es rakd ossze szerelesekbe vagyok otthon
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
person
senior tag
Ti mivel kezelitek XC90 műszerfalát, szeretném már kicsit mattosítani mert nagyon zavar a tükröződése a szélvédőn.
Egy két matt-nak nevezett műszerfalápolót már próbáltam, de semmit sem ért.
Vagy csak engem zavar?[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
őstag
-
belaazallat
addikt
Lehet! De 1,6 benzinre felesleges.
Mellesleg +10e Ft /db ár is kicsit visszahúzó erő.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
válasz belaazallat #7396 üzenetére
Nem fogná vissza az még annyira nagyon. Az ár az más tészta, én is 100-ért vettem gumit a félmilliót érő autómra, ez van, aztán pedig nekem 17-es kéne igazából, csak nem találtam felnit akkoriban. Amúgy jól néz ki a felni, nekem bejön, pont olyan régies stílusú, illik hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
Hali!
Mint írtam, az 1,6 benzin és abból is a kisebb 105 lovas. Minden plusz súlyt megérez. Nem emlékszem, hogy itt, vagy a gumis topicba írtam, de már az is érezhető volt, hogy 195/60 r15-ös gumi volt rajta, mikor vettem. Lomha volt lassan gyorsult. A kisebb gumival jobban megy.
Másik én nem szeretek feleslegesen költeni optikai tuningra. Az autó közlekedési eszköz. Csak annyit költök rá, ami a műszaki állagmegóvásra kell, igy is egy rossz szerelőnek köszönhetően többe van nekem, mint kellene. Van két költséges hobbim, az minden felesleges pénzemet elviszi.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
őstag
válasz belaazallat #7398 üzenetére
"A kisebb gumival jobban megy" Ezt a kijelentésedet nem értem. Minden autónak van egy gyári gumimérete. Arra a gyári méretre lehet számolni váltóméretet. Attól hogy az R kisebb lesz, attól a gumi mérete nem változik, ergo nem is mehet rosszabbul, meg jobban sem. R16 gumitól meg biztosan nem fog rosszabbul menni semmilyen autó, nem hiszem, hogy azon az 5kg többleten múlik. Kb. ennyivel lehet nehezebb a 4db 1 collal nagyobb felni
Kupakokat hol szereztél? Sajna az enyémről lenyúlták, pótolnom kellene.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
person
senior tag
válasz FeRRaR1 #7392 üzenetére
Köszi,
nem értem miért ilyen fényes.Más,
mi törődés helyett (elég rég volt, olyannyira, hogy még a télin futunk, felnit is kéne vennem,( ha esetleg tud valaki..))
a napokban inkább csak kirándultunk a gyerekekkel amikor csak engedte az idő, nagyon alkalmas erre a csöppség, nagyon szuperül elférünk minden kacattal, jól alakítható a belső tér és nagyon nyugisan lehet közlekedni nézelődni, és ugye az aszfalthoz sem ragaszkodik..(#7399) Casoli Ebay/Ali?
[ Szerkesztve ]