- Yettel topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ezek a Samsung Galaxy A35 és Galaxy A55 magyar árai
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- iPhone topik
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Alvin_ti4200 #6350 üzenetére
általában nálam gps 136-138 (óra szerint 140) és csak akkor megyek ennél gyorsabban, ha valami nagyon türelmetlen nagyonparaszt nem érti meg, hogy nem azéert nem megyek gyorsabban, mert nem bír többet a szekér. múltkor egy bmw-t eltoltam 220-ig, szerintem megértette
amúgy a vita lezárására: [link] -
-
lolal
senior tag
Részecskeszűrő mennyi idő után szokott bohóckodni ?
Érdemes kivetetni ,ha megtelik ?[ Szerkesztve ]
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
ffodi
veterán
Ha "rendeltetés szerűen" használod az autót, akkor szinte sosem lesz vele gond.
Ha sokat mész városban, akkor ajánlatos néha meghajtani legalább 20-30 kilométer erejéig valami gyorsforgalmi úton.
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
ffodi
veterán
Mint mondtam, ha normálisan használod (nem nyekteted alacsony fordulaton, sok városozás után meghajtod, stb...) a járgányt nem lesz vele gond.
Szerintem nincs ilyen, hogy honnan kötelező, azért van benne javarészt minden EU5-ös motorral szerelt autóban (diesel) a részecskeszűrő, mert enélkül esélytelen lenne az előírt normák teljesítése.
"A minőséget régen gyártották, ma már csak biztosítják." Magassy I. axiómája
-
lolal
senior tag
Szürke ezüst sajnos ...
Ma sikerült belehajtanom egy méretes kráterbe . Állt benne a víz , a kutya nem vette volna észre hogy az kátyú . Nem mentem gyorsan olyan 30 - 40 között , de rendesen koppant egy nagyot a bal első . Kissé meg is ijedtem , ezért megálltam megnézni. Különösebben nem láttam rajta semmit. Majd elindulás után sem hallottam semmi kopogást. Szerintetek nem lett baja
[ Szerkesztve ]
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
lorcsi
veterán
valami nosztralgikus érzés kapott el...v70..'99
(bár szerintem az a 2 szem. aki hátttal ül tuti összehányja a csomagteret )
-
FeRRaR1
őstag
Ez már beltér
Sötétített üveg + szellőztetett ülés + V8 és hozzám is vághatnák
De pazar összeállítás így is. -
FeRRaR1
őstag
Nem, egyiket sem gyártják ott, azért mert többségi tulajdonban van egy kínai autó gyár, még nem költöznek oda
Egyedül az S90 L hosszított változatát gyártják ott, Kínának.
Sokan túl misztifikálják ezt a kínai dolgot. Kb onnan jön a pénz, meg kellett nekik valami modern európai autógyár tudása.
Attól még ott készül ahol eddig, ugyan ott vannak Svéd ország, Göteborg.
Sarkítva de ha most vennék Apple részvényeket, sokat, akkor sem én mondanám meg, hogy mostantól akkor kínai telefonokra tesszük rá a logot. (Mondjuk az is pont ott készül a Foxconnál ) Lényeg igazából a minőség ellenőrzésben és a technológiában van, nem abban hogy helyileg hol készül.
Most ugrott be, hogy a régi XC90 gyártósorát oda vitték, és árulják XC Classic néven azt hiszem.
De kb ennyiben ki is merül, onnan ide nem jön Volvo.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Az Audinak is van gyára Kínában, de csak a helyi piacot (esetleg a környező országokat) szolgálják ki onnan.
Valahol olvastam még régebben, hogy ázsiai "orr" máshoz van szokva, mint az európai, szóval ott más műanyagokat is használnak a beltérben, aminek más a szaga. Valamint a minőségbiztosítás szintje is egy fokkal megengedőbb."Less but better" - Dieter Rams
-
rbalint88
addikt
válasz DuDieHUN #6373 üzenetére
T5 reálisan nézve azt, amelyikből a legjobb állapotút kapod és együtt tudsz élni vele. 1.6 benzintől én sírnék, de én hülye vagyok, a 160 ló is kevés és fog erősödni az autóm. amúgy mindegyik jó, ha a megfelelő karbantartást megkapta, szerintem még az 1.6-os pözsó dízel is. a kulcsszó a megfelelő karbantartás.
-
DuDieHUN
aktív tag
válasz rbalint88 #6374 üzenetére
ezt talaltam v50-be ami esetleg szóba jöhet, bár ez már a 1,5M fölött van, ezekben a diselekben gondolom mar van minden aminek a javitattasa horror (reszecskeszuro, turbo, porlasztocsucsok), ezert is alternativa lenne egy becsuletesnepper altal arult v70 2.5 TDI igaz 8 evvel idosebb, de talan nem olyan koltseges a javitasa, csak azert soknak tartom egy 17-18 eves kocsiert a 900e-et, bar lehet eu a racionalisabb dontes
-
őstag
Többször előkerült már a téma, hogy milyen motorral vegyen az ember C30/S40/V50-et. Facebookon egy Volvós csoportban foglalta össze valaki, amit egyébként a neten már itt-ott olvastam az 1.8-as és a 2.0-ás motorokról:
"Legjobb valasztasok a Benzin: 2.4 (140LE), 2.4i (170LE), 2.5 T5 AWD (220LE, 230LE), Dizel: 2.4 D5 (180LE). Ezek 5 hengeres Volvo motorok.
Ha kisebb kell akkor maximum a Peugeot fele 2.0D-t (136LE), ezek nem olyan bajosak. A többit, (1.6, 1.8, 2.0 illetve 1.6D-t nem ajánlanám. Az 1.8, 2.0 az 150-200e km közt hajtókaros lesz az esetek 80%-ban, zabálja az olajat, az 1.6 már valamivel megbízhatóbb, de lomha szerintem ahhoz a kasznihoz, az 1.6D úgyszint nem a legmegbízhatóbb.)"TC-n a népítéletek között is van egy S40 1.8-as benzines motoros vélemény, ami nem túl kecsegtető:
"4 éven keresztül a kopó alkatrészeken kívül nem költöttem rá semmit, így ment el egészen 147.000 km-t. Amikor egy váratlan pillanatban eltörött az egyik dugattyú és ezzel kilyukasztotta a motort.
Már akkor gondoltam, hogy nem lesz egy olcsó mulatság, de az igazi gondok ekkor kezdődtek. Az 1.8-as benzines változat ugyanis nem Volvo, hanem Ford motor. Nemhogy Magyarországon, de még az Ebay-en is csak két használt motort lehetett kapni teljesen rossz állapotban. Ekkor derült ki, hogy ebben a motor változatban széria hibás az autó, ugyanis a Volvo szakszervizek szerint a legtöbb ilyen motorral kiadott autó 150.000 km-nél megadja magát."Szóval csak óvatosan!
"Less but better" - Dieter Rams
-
lorcsi
veterán
mobilarenán néztétek a volver cikket?
[link]--S90[ Szerkesztve ]
-
DuDieHUN
aktív tag
van itt a topicba olyan szaki aki ert a volvolhoz es eljonne velem megnezni egyet, vagy tudok ilyenrol?
illetve ez a fustoles normalis elvileg hideg motor beinditasa utan par perccel?
[ Szerkesztve ]
-
Weareus
addikt
válasz DuDieHUN #6380 üzenetére
Nem, nem normális.
Van egy ilyen amit úgy hívnak, hogy forgattyúsház levegőztető (v. szellőztető) rendszer, ismertebb nevén karter.
Vsz. ki kell pucolni.
Ha pucolás után elindítod a motort, letekered az olajbeöntő kupakot és ráhúzol egy gyógyszertári gumikesztyűt, akkor nem szabad, hogy felfújja azt.
Ha felfújja, akkor nem jól szellőzik a karter.
A sajátomon megcsináltam egy youtube-os videó alapján, meg fórumon step by step leírást is találtam hozzá.
Ha érdekel, rákeresek és belinkelem.PCV breather systemnek hívják angolul, most hirtelen ezt a több részes videót találtam:
az első részÁh, megvan az eredeti videó, ami az én típusomon mutatja be:
itt cserélik, de elég az is, ha jól kipucolod, átmosod.[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
DuDieHUN
aktív tag
aneda és Weareus köszönöm a válaszokat, ez egy kiszemelt V70 amit ma néztem meg, de sajnos nem értek hozzá, ezért keresek magam mellé egy szakit aki eljönne velem megnézni Budakalászon van az autó és a fontos dolgokat megnézné, természetesen nem ingyen gondoltam
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Sziasztok!
Kinőttük létszámban a Rover 45 szerelmünket. Esélytelen hogy 7 személyre valami családi förmedvényt vegyünk, és mivel a gyerekek kora között akkora eltérés van hogy még kell a 7 ülés, de már nem sokáig, így az Xc90 amivel nagyon szemezünk (2004 körüli, 2-2,5m környéke). Amit nézek az leginkább a 2.5T. Erről tudnátok valamit mondani? Típus hiba, mire kell figyelni, mennyi km amivel meg szabad még venni az elkövetkezendő 5-7 évre. (Tudom állapotot veszünk nem km-et de mégis, mit bír a benzines?) Sokszor kapna kis távokat így dízel nem megfelelő és amúgy is benzin párti vagyok, fogyasztás ide vagy oda. Ezen kívül az automata mennyire megbízható? Nagyon sok autóm volt már, franciától az angolon át, amerikaiig de automatám még nem volt és kicsit félek is tőle hogy mi van ha megkotlik. Minden hasznos infót szívesen fogadok.
Még a Captivákat néztem de a család biztonsága a legfontosabb, és ebből a szempontból a Volvo nyer úgy érzem.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
rbalint88
addikt
az már valószínű túlmutat a kereten, de 6gangos geartronic-kal szerelt D5-öt keresnék és néha meghajtanám pályán, bármennyire is benzin-párti vagyok én is. egyszerűen jobban megy a karaktere ehhez az autóhoz.
ami ugyan "családi förmedvény", de jó szívvel tudom ajánlani, az a ford s-max. kanyarodik is tisztességesen és fenntartásban is azért bőven barátságosabb, mint az XC90, amit csak felgumizni alsó hangon 200ezer (négyévszakossal, külön-külön még több) és a 2.5T városban be fog kapni 15 litert kérdés nélkül. -
Rivaul
addikt
válasz rbalint88 #6385 üzenetére
Köszi de nem merek bevállalni dízelt használtan akkora futások mellett mint amik ebbe az árba beleférnek. Meg ahogy írtam sok suli a gyerekekkel, bolt és kis rohangálás. Heti 2-3 alkalommal menne 20km+. Erre sztem nem való dízel. A 15 lityi is belefér inkább. Volt Fordom, egy 2004-es tdci fiesta, szerettem is de mint mondtam, szó sem lehet róla hogy én egy ilyen dobozba beüljek. Túl fiatal vagyok még ehhez Szóval maradnék egyenlőre a 2.5t érdeklődésnél
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeRRaR1
őstag
Helyes, remek motor, nekem is volt T5 V70 imádtam is, 300e feletti kilométerrel adtam el (számíttattam be az S80 V8-ba) hibátlan volt, semmi füst, semmi olaj folyás vagy szórás, pedig 2000 évjárat volt, abban az évben jött ki.
Ezt a kettőt találtam csak hahun, de kb megnézésre sem érdemesek.
Viktor is megmondta, merjünk nagyot álmodni
Egyébként ha benzines akkor a sorrendben V8>T5>3.2>2.5T>T6
Egyik sem egy gigantikus betegágy de a T6-ról lehet a legtöbb rosszat olvasni/hallani.
Meghajtani hidegen melegen, mindig vaj simán váltson, ne füstöljön, ne legyenek olaj folyás/szórás nyomok, lámpákat könnyű kikapni, mögé kukkantás, hátul a csomagtérben van két szövet panel, oda is mögé kukkantás, bármi gyanús keresése. Szerviz lekérdezése, + [link]
Illetve szokásos egyéb dolgok használt autó vásárláskor...
[ Szerkesztve ]
-
lolal
senior tag
Ennyire rövid távokat , egyik turbós masina sem szereti , legyen az gázolajos vagy benyás. Inkább akkor megpróbálnék , valami nagyobb köbcentis szívót nézegetni. Nemfeltétlen Volvo ba
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
Rivaul
addikt
válasz FeRRaR1 #6387 üzenetére
Köszönöm!
Az első egy vicc. 130ekm kb 300-at futott ülésekkel A másik meg 5 fős. Egy hete még volt 2,3-ért egy szép magánszemélyes 217ekm-mel feltüntetve de még hihető is volt. Sajna 2 napja eltűnt. Kivárós lesz a dolog. Az ajánlott dolgokat végignézem és márka szervizbe is szándékozom elvinni. Ennyi pénzt azért nem szórok lutrira. Leginkább a típushibák vagy élettartam ami érdekelt. Pl a Rovereknél figyelni kell a vizet mert ha fogy és nem kezdünk vele valamit, akkor hamar hengerfejes lesz. Ilyesmi ami érdekel. De akkor ezek szerint nem problémásak a motorok.
lolalA 2.5t-be úgy olvastam hogy alacsony nyomású a turbó. Ha figyelek az alap turbós használatra akkor azért csak nem olyan vészes, legalábbis gondolom. Szerencsére gondos gazdák vagyunk. Indítás után azonnal, még életemben nem indultam el autóval, turbó ide vagy oda. A Captiva pl sima szívó de nem olyan biztonságos mint az XC, és ott csak 3.6 benzin van 7 fősbe, a 2.4 nincs.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeRRaR1
őstag
Így van a két elérhető 2.5T felejtős. Mindenképpen kivárós, esetleg német oldalakon is megér egy körülnézést. Jól tudod, a 2.5T és T5 ugyan az, csak utóbbi magasabb turbó nyomással. Mind mondtam az enyémben 300e felett volt, és nem evett semmit, csak a benzint, de azt néha nagyon, mert jól esett néha forgatni. Persze szigorúan miután a hőmérő beállt középre + 10 perc. Szerencsére a benzinesek gyorsan üzemi hőn vannak.
Persze nézd meg a vizet, de ilyen típus hibája nincs a T5-nek, sőt más se nagyon, nekem az 5-ből egy gyújtó trafó tönkrement egyszer gyertya cserénél, kb ennyi volt a nem tervezett rá költés.
Ami inkább aggályos lehet ennyi idősen az a váltó és haldex. Ezért dugnám mindenképpen gépre, hajtanám meg hidegen melegen. Az egészet nézzétek át alaposan, próba út nagyon fontos, ott kibukik ha valami nem kóser, rángat a váltó, erőtlen a motor okádja a füstöt stb...
Valamennyit így is úgy is kell rá költeni, olaj és szűrő cserék, én a váltó olajat is azonnal cserélném ha nem igazolják számlával, leellenőrizhetőséggel. Gyertyák, vezérlés, meg pár apróság ami előjöhet ennyi idősen. Ha már csinálják alapos átnézés + összes szoftver frissítése. Ez nekem is most volt meg, kiderült hogy a jobb tükör rezonál egy kicsit, valószínűleg kapott egy pofont előző tulajnál Ennyi hibát találtak rajta.
-
Rivaul
addikt
válasz FeRRaR1 #6391 üzenetére
Köszi szépen ismét. Igen valamennyi megy rá. Mondjuk remélem annyira nem Sziszifuszi az autó mert általában magam szerelem a gépeim. Jó, van ami szerviz de tömítések, olaj, féltengely, kipuff, hűtő, futómű csere, fékek stb szóval az alapokat én csinálom és csak a nagyobb melókra mennek szakihoz, de kb 5 éve nem volt ilyen eset. Leginkább mert nem bízok senkiben Akkor most jön a várakozás. Azért remélem 1-2 hónap alatt találok valamit, azt majd jelentkezem
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
somasz
addikt
válasz FeRRaR1 #6391 üzenetére
Volna egy kérdésem.
Van UK ebayen kívül kinti alkatrész beszerzési lehetőség, amit itthonról tudnék böngészni? Kicsit ráizgultam a V70R 17" Pegasus felnijeire, de nem nagyon találtam, csak olyat, amit kocsival együtt adnak.
Eladó üzleti laptopok számlával, garanciával: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/somasz/index.html
-
lolal
senior tag
Ez a külföldről rendeléses téma engem is érdekelne. Ugyanis az Ebay en kettőstömegűket UK -ban már átszámolva ilyen 130 - 140.000 Ft- ért láttam itthon meg 190.000 környékén. Ahogy a kolléga kérdezte nincsen e valami másik alternatíva ?
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
FeRRaR1
őstag
Én a google keresőt (angolt) szoktam használni ebay mellett, mondjuk az ott is keres. Így sok rejtett helyet találhatsz, kisebb fórumok stb ahol árulnak alkatrészeket.
lolal
Ebay + Google, de az ebay is csak egy felület, sokszor ott a bontó elérhetősége vagy magánszemélyé akiket direkt is meg lehet keresni.
Rivaul
Az a legjobb és igazad is van, mert hihetetlen nehéz olyan szerelőt találni, akiben megbízhatsz, és rá bízhatod a féltett autódat. Fater is maga cserél filtereket, olajat, fékpofát, tárcsát, műszerfalat, üléseket, ajtót stb elég sok mindent csináltunk már mi is. Akkor az biztos hogy meg van csinálva, és úgy ahogy azt elvárjuk.
[ Szerkesztve ]
-
-
Rivaul
addikt
Én Kovács autótól szoktam rendelni. A Roverhez mindenhol arany árban van minden, így vagy uk rendelés ami postailag nem éri meg, vagy a Kovács. Bontott alkatrészt soha nem használok, az van az enyémben is
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeRRaR1
őstag
Nem feltétlen, mondjuk magyarból nehezebb intézni, de én is garanciáztattam sok mindent ebayről, ha az eladó nem vállalja (ált. szokták) akkor a gyártót kell megkeresni.
Adtam el Karcher K5-öt ebayen, megadta magát rá fél évre, keresett a vevő, mondtam hogy küldje vissza és kicseréltetem, vagy vigye vissza ő az úgy gyorsabb, bevitte egy Karcher szaküzletbe és cserélték.
Itt már opció, hogy garanciáztatásnál Amazon vagy eBay is lehet a vásárlás helye, és van rá forgatókönyvük.
-
Xmodule
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel