- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
válasz customrobi #5700 üzenetére
Ne tedd, néha még én is soknak érzem amit csinálok, hát még a környezetem Család mellett most kb ez az egyetlen hobbim, így próbálom magas szinten űzni, amikor tehetem.
-
őstag
Sziasztok!
Mi a véleményetek erről a [V50 D5]-ről?
Amit tudok, hogy Svájcból származik (de Németországon keresztül került Magyarországra), megvan befotózva a szervizkönyv, sajnos követték a 30 ezres periódust (30-60-86-99-125-155-178e km). Az utolsó szerviznél ilyen bejegyzések vannak:
A második oszlopban nem igazán értem mit jelentenek azok a kézzel írt dolgok. Szerk.: Zahnriemen = vezérlés. Azt mondták telefonban, hogy akkor történt váltóolaj csere is. Érdemes elutaznom megnézni vagy felejtsem el?
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
FeRRaR1
őstag
válasz xEon1337 #5703 üzenetére
Próbáld ki hidegen melegen, ha mindene jó akkor miért ne vehetnéd meg?
2.4D van a leírásban és D5 a kocsi hátulján, ugyan az a blokk, csak más teljesítmény szint, a D5 a jobb. Azért nézesd át te is alaposan, vagy vigyél valakit, ne hogy visszatekert legyen, a szervizt hívjátok fel, akitől a pecsétek vannak, valakivel aki beszéli a nyelvet, ha ők is azt mondják, ami a könyvben van, az nagyon jó jel, ha a kocsi is hibátlan, nem rángat hidegen és melegen se, nincsenek törésre utaló jelek akkor mehet szerintem.
customrobi
Autoglym és Wolf Chemical termékeket használok főként.
Beltér műanyag és textíl tisztítás
Bőr tisztítás
Bőr ápolás
Belső műanyag és motortér ápolás
Motortér mosás
Sampon
Gumi és külső műanyag ápolás
Felni védelem
Üveg védelem
Felület védelem
Ablak pucolásNagyrészt ezeket, de lehet hogy lesz egy komolyabb kerámia védelem is majd egyszer...
[ Szerkesztve ]
-
-
customrobi
tag
válasz xEon1337 #5703 üzenetére
A Zahnriemen valóban a vezérműszíj/vezérlés, alatta komplett szoftvert írt. A váltóolaj csere ezen a papíron nincs feltüntetve, Olajszűrő, légszűrő, pollen, és üzemanyagszűrőket ír. A BF nem tudom mi lehet.
A hátsó lökös volt fújva az biztos, egy kérdést megér szerintem.[ Szerkesztve ]
Vessetek az oroszlányok elé.
-
AMDFan
addikt
Sziasztok, kíváncsi lennék hogy mi a véleményetek az alábbi problémával kapcsolatban.
5W30-as Mobil1 olaj volt az autómban (2005ös S60, 2.0T manuális), de olajcserekor a specifikációknak tökéletesen megfelelő mellesleg jó drága, Motul Eco-nergy 0W30-at rakattam bele.
Olajcsere után kb 15km-el kivillant a check engine lámpa. Szerelőnél kiolvastuk a hibát, “Camshaft shifting angle exhaust high” üzenet jött. Indítás után a vezérműtengely kipufogó oldali “szelep állása" 5 fokkal eltér az elvárttól, és akkor tud csak beállni 0-ra amikor nagyobb 5-6 ezres fordulaton kap gázt. Ez a szelep ki lett cserélve, de ugyanezt a hibát produkálta a csere után is.
Találkozott már valaki ilyennel? Összefügghet ez az olajcserével?
Köszi előre is a tippeket!
Üdv! -
2thletme2day
őstag
2005-ös Volvo S40-esem rádióját milyen módon tudnám felokosítani? Yatour aux adapter leírásokban mindenhol 2001-2004 közötti modelleket írnak. Más alternatívát tudtok esetleg?
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2thletme2day #5710 üzenetére
Nekem volt Yatour a 2001 V70 T5-brn, hibátlanul ment HU-850, majd jött a 2005 V50, utána jártam valamennyire a témának, elvileg itt már nem rézkábelen megy a jel, ha nem optikán. Szóval teljesen más megoldás kell hozzá, hozzá teszem nem értem, mivel a V70 hangcucca komolyabban/szebben szólt. Utána nagyon elfoglalt voltam, így felhagytam a tervvel.
Más:
Múlthéten pénteken csináltam egy 500km-es kiruccanást az XC90 V8-al, főleg autópálya és országút, nem figyelve semmire, csak a forgalommal haladva, klímával 4 személy, sz@rásig megpakolva.
26.0 MPG ~ 9.04L átlag fogyasztást dobott a fedélzeti
Soha nem érdekelt, nem erre hegyezem a cerkát, de ez valami eszméletlen, egy alapból 2 tonna feletti 4x4-es batár megpakolva??? Városba bekapja a 14-15 öt, de ezen hihetetlenül meglepődtem.Hazafele már jobban nyomtam, klímával 150-160 amikor lehetett, kicsit nehezebb jobb lábbal közlekedve, és 21,8 MPG ~ 10.78 lett az átlag, ami még mindig rettentően kevés. Egy szó mint száz, hihetetlenül meg vagyok elégedve a hosszú távú fogyasztásával, a D5 S80 telepakolva, négy személlyel hasonló tempóval 1 literrel ehetett kevesebbet, és már nagyon nem akart menni, az XC meg csak úgy ugrott még 150-ről is. Le a kalappal a Volvo előtt, és rohadjanak meg hogy már többé nem lesz ilyen
-
FeRRaR1
őstag
Igazad van, most olvasom én is hogy 1 UK gallon az 1,2 US gallon, egyéb irányba meg megrohadhatnak hogy litert tankolsz, de MPG-t ír az autó, meg úgy egyébként ez a mixelt metrikus & imperial rendszer egy vicc néha. Szóval akkor szorozva 1,2. Egyébként az általad linkelt oldal appján kalkuláltam.
10.8-al is boldog vagyok, igaz nem annyira mint a 9-el lennék
-
gaborbol
őstag
válasz FeRRaR1 #5713 üzenetére
Nezd meg tankolas alapjan, mert USA forumon iranak tobben is 26 MPG-t hosszab utakra. Persze nalunk csak 65 max 75 MPH a megengedett legnagyobb sebbesseg szoval itt biztos jobban fogyaszt, az se mindegy mennyire sik terepen kozlekedsz. Szinten joparan irjak,hogy jobb a fogyasztas a V8 nak mint az elso generacios 3.2-nek volt.
Persze a lovak zabbal mennek.
Nekem a 3.0 Literes V6-os outlander varoson kivul hosszu uton szinten 65-75 MPH atlagsebesseggel csinal 33-34 MPG-t. Varosban hidegen roved tavokon viszont 18 korul ingazik.
A prius 2-bol kifacsarok minden nyulmokust, nem kimelem( persze a sebesseg hatarok betartasa mellett) az 46 MPG ala nem esik be.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz gaborbol #5714 üzenetére
Annyira nem mozgat a dolog, csak megleptek az alacsony értékek.
A 3.2 azért jobban küzd egy 2 tonna feletti 4x4 meghajtásával mint a V8, szerintem ezért ehet többet.
Nálunk is 70 MPH, de mennyen annyival akinek két anyja van, fut a Waze, aztán kész. Belső sávban általában olyan 80-90 MPH között halad a forgalom.
Amilyen nagy távok vannak néha itt is, bele se merek gondolni ott mi lehet
-
zsid
senior tag
válasz gaborbol #5719 üzenetére
Nemrég vettünk egyet bontásra és nekem úgy tűnt ugyanolyan áttételezése van, mint a T6 váltójának. Országúton mentem vele 40-50km-t, de de baromi erőtlennek tűnt ( igaz a fordulat nem is ment 2200 fölé).
Mondjuk amikor rúgtuk neki, akkor azért szedte a lábát<tRucKdriFteR>
-
belaazallat
addikt
Üdv!
99-es V40 -hez mekkora felnikupak kell? Ilyen a felni.
Nincs kedvem lemenni a garázsba és megmérni, nem lehet vhonnan utána járni? Köszi!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
customrobi
tag
No, megvan a paripa. Sajnos csak egy hét múlva tudom elhozni, de addig is segítséget kérek. Milyen alkatrészforrást használtok? Internetest? Ha Magyarországi esetleg? Konkrétan egy jobb oldal külső tükör borítás kellene, 2006-os xc70 - hez.
Vessetek az oroszlányok elé.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz customrobi #5722 üzenetére
Bontást keress szerintem. Google, jófogás, racing bazár, autoalkatresz.hu, esetleg (főleg német) ebay
[ Szerkesztve ]
-
Dávcy
csendes tag
Sziasztok!
Volvo S40 2.0D 2004
olyan gondom van, hogy városban lassú sebességnél kiírja a computer h motorrendszer szervíz szükséges!
semmi problémát nem tapasztalok kicsit odalépek neki néhány perc múlva eltűnik a hiba és semmi teljesítmény romlást nem tapasztalok!
nemrég volt az autó olajcserén, az előfordulhat hogy azért rinyál a motor, mert sok olaj van bent ?
leállítás után 1 órával megnéztem a nívó pálcát és max fölött van az olaj 1-2 mm el !
lehet ez a probléma ?
-
haxxika
senior tag
Ha túl sok olajat töltesz rá ki tudja írni. Nekünk is emiatt rinyált csomószor az autó (s60,s80,xc90). Lehet marad egy kevés az alján mikor volt az olajcsere, és már többnek érzi. Több szerelőtől hallottam már ezt, szóval lehet alapja.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
Crus
őstag
Elvileg jó újra az autó, hát nagyon remélem, mert most kissé csalódott vagyok a svéd minőségben. (Volvo S80 D5 2.4D 2005 manual, ~170.000 valós km, végig szervizelt, 1 év vagy 8-10.000km-ként rendszeres olajcsere a kezdetektől, garázsban tartott, széltől is óvott.).
1. Probléma volt: Ritkán nem működött a turbo, gázadásnál az autó továbbra is lomha maradt. Motorszerviz szükséges felirat + sárga led kigyullad, okézod, eltűnik, hamarosan turbo és erő megint van. Zömmel akkor csinálta ha rövid ideje indult el az autó, de volt, hogy előadta 30 perc után is.
MEGOLDÁS: Turbo előtt egy légszelepről beszélt a szerelő 35 ezres tétel, betett egy használt másikat, azzal is 2x előadta, végül légtömegmérő (levegő mennyiség mérő) csere oldotta meg úgy néz ki a gondot. 50 ezres tétel volt.
2. Probléma volt: Az autó egyik pillanatról a másikra, de közvetlenül a fenti szerelgetés, próba szelep után alapjáraton és menet közben is kifejezetten remegtetni kezdte a kormányt és érezhetően a belső teret is. Álló helyzetben alapjáraton is, így a kerékösszetartás és centirozás kérdése kiesett, főleg, hogy azonnal le is cseréltem a téli kerekeket a nyári szettre.
MEGOLDÁS: A szerelő az első ellenőrzéskor azt mondta, hogy a hidraulikus motortartó bakot kell cserélni, erre akkor 80e körül mondott, elvileg párban kell őket cserélni. Most amikor cserélte, motortartó bakot cserélt, ez ilyen gumis vacak, nagyjából 15 ezres tétel volt.
3. Probléma volt, egyben KÉRDÉSEM is lenne! Egyik napról a másikra a klíma egyszer csak nem hűtött. 1.5-2 éve lett feltöltve és átnézetve és tudni kell, hogy nem rajongok a klímáért, jó ha 10-15 alkalommal volt bekacsolva, akkor is csak pár órára.
MEGOLDÁS: Ezzel szemben a szerelő állítja, hogy hát elfogyott a gáz belőle újra is töltötte most megint jó.
A kérdésem az lenne, hogy lehetséges az, hogy 1.5-2 év alatt elmegy belőle a gáz, ha csak nem ereszt valahol egy tömítés egészen finoman? (Szerelő szerint ez természetes.) Másik autóba (Fiat Marea) ehhez kellett cirka 6 év és SOKKAL, de sokkal gyakoribb használat mire gázt kellett benne újratölteni. 11 ezres tétel volt.
4. Probléma: Jobb oldal nehezen viseli a kátyúkat, kopogós hang. Nem értem műszakin miért nem jelezték, mert nem is olyan rég volt, azóta kemény 2500 km lett beletéve az autóba. Ráadásul fél éve kb. hogy 60 ezerért cseréltettem benne a jobb oldali első kerékcsapágyat. (Csak összehasonlításként mondom, hogy a fenti Fiatban 260.000 km-nél történt meg ugyan ez. Qrva nagy difi, főleg, hogy a Fiat árkon-bokron járt, ez a Volvo meg élete 70%-át az autópályán töltötte, ahol azért nem gyakori vendég a kátyú.)
MEGOLDÁS: Tipikus hiba, stabilizátor rúd. 7 ezres tétel. Nyilván a Fiatában is kellett cirka 100 ezrenként stabilizátor rudat cserélni, ezzel nincs is gondom.
Tokkal vonóval, engedménnyel: 90 ezer volt.
Az autó cirka 3 éve van meg, eddig nagyjából 350 ezer ment el ilyen szerviz javításokra. 170.000 km van benne. A Fiat Mareára is valóban elment már 350 ezer, csak arra 17 év alatt és abban 425.000 km van.
Csalódott vagyok.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
Erre tudok mit mondani...
A régi Opel Corsákat nem nagyon zavarta, ha esetleg fél-3/4 literrel több olaj volt bennük, de pl. a Kispolszkik hajlamosak voltak kiverni magukból a többletet, csodás motorteret eredményezve, de ezek a finom svéd műszerek (és nem csak ezek, hanem a modern autók) kifejezetten nem veszik jó néven, ha túl sok bennük az olaj. Ha a pálca csúcsán van, az sok. Eleve meleg motornál a hőtágulás miatt ez még több helyet igényel. Mondanám, hogy ha eszi az olajat az autó majd elhagyja, de az S80-asom pl. olyan szinten nem zabálja, hogy a megoldás ebben az esetben egy kevéske leeresztése...
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
gaborbol
őstag
Csalódott vagyok a svéd minőségben...
Egyszer jo alaposan nezz korbe minden alkatreszt a kocsin es ird fel mi sved gyartmany konkretan rajta Rovid lesz a lista.
Van egy 11 eves PREMIUM autod amin most kezdtek elojonni a gondok. Ez a kocsi alkatresz arban/munkadijban a mai napig egy premium auto es az is marad amig egy nap be nem er a bontoba.
Ezzel sajnos itt nincs vege a tortenetnek, mert szep lassan jon majd a tobbi alkatresz is elo rajta.
Vagy magad szereled es akkor nincs mukadij meg lehuzas az alkatresz arbzban vagy elfogadod a feni ket mondatot es fizetsz.
Légtömegmérő (levegő mennyiség mérő) csere oldotta meg úgy néz ki a gondot. 50 ezres tétel volt.:
Elso korben tisztitani kellett volna, sok esetben az is eleg. Odaadta a szerelod az eredeti legtomegmerot amit "kiszedett" belole? Ha korbenezel, fele ennyiert is lehetett volna venni bele egyet mar, ha valoban kikelett bele, kicserelni meg szo szerint 2 perc.
Motortartó bakot cserélt, ez ilyen gumis vacak, nagyjából 15 ezres tétel volt:
Kerdes melyik lett cserelve, 3K es 8K kozott az is be lehet szerezni, van amit fel ora alatt akkor is ki lehet cserelni, ha meg sosem csinaltal ilyet.3) Ezzel szemben a szerelő állítja, hogy hát elfogyott a gáz belőle újra is töltötte most megint jó:
A klimat hasznalni kell , mert nem csak gaz van benne hanem olaj is ami keni az alkatreszeket-tomiteseket, ha nem hasznalod, nincs kenes, kiszarad. Valahol ereszt kicsit, azert kell toltogetni, de 1.5-2 ev alatt, 11 eves koru kocsinal nem mondanam gondnak. Ha egy nyari szezont sem bir ki, na az gond.
4) Stabilizátor rúd. 7 ezres tétel.
Ez kivetelesen az a tetel amibol csak gyarit vennek, mert az olcso szarok van, hogy egy evet sem birnak ki.Ezt a 7 ezres tetelt meg jegyezd is fel, mert par eve es jonnek majd a szilentek, gombfejek, lengescsillapito, tornycsapagy, az lesz majd ilyen 300-400K es az csak az eleje a kocsinak. Akkor meg hatso futomuhoz hozza sem nyultal.
Hozzateszem a 2 ev garos KOMPLETT kerekcspagy szett( nem csak a csapagy hanem haz benne a csapagy, simering mindenestul) 8K. Ha gyari vettel 50K-ert bele akkor az kerulhet annyiba.Ez egy ilyen tortenet sajnos. En magam szereltem az S80-at, alkatreszbol gyarit-vagy azzal megegyezo minosegut kapott olcson, de 14 eves korara olyan koltsegek jottek fel havi szinten, hogy eleg lett belole.
Ez egy penznyelo. Pedig se a motorhoz se a valtohoz nem kellett hozzanyulni, csak a "kopo" alkatreszek csereje egy hasznalt auto ara. Nem csak a Volvohoz, barmelyik premium autohoz.
Lecsereltem egy 5 eves egy gazdas kocsira azzal nincs ilyen gond, de nem is ennyibe kerult.
-
yodamester10
őstag
Sziasztok.
Nagy örömömre szolgál,hogy van ilyen fórum.Kis segítséget kérnék típushibákról a Volvo v50-ről ha használ valaki ilyet.Most szeretnék vásárolni ilyet a 2.0D verziót.[ Szerkesztve ]
-
Dávcy
csendes tag
na sziasztok, köszönöm a segítséget először is!
Valóban gond volt az olajjal , mert majdnem 0,5 litert le kellett engednem a teknőböl, viszont sikerült szereznem egy hibakód olvasót ami nem túl bíztató számomra!
segítene valaki értelmezni mik lehetnek ezek,mielőtt elviszem egy diesel szervizbe!?
köszi előre is!
-
Dávcy
csendes tag
Tudni valaki adni egy pontos rajzot vagy képet egy Volvo S40 2004 2.0d biztosítéktábláról?
esetleg akinek ilyen szekere van, egy fényképet róla!
-
Crus
őstag
válasz haxxika #5730 üzenetére
6 milliós kocsi volt a Marea anno, full extrás, ELX.
Pont én is azt mondom, hogy egymáshoz mérni meredek lenne, mert azt várnád, hogy a fele annyiba kerülő autó szétpotyog fele annyi idő alatt. Ezzel szemben a fele annyiba kerülő autóval nevetve 5x kevesebb gond volt/van, mint a 12 milkással. Itt a gond. Nem az alkatrész árakkal van a bajom! Azzal van a bajom, hogy ez az autó egész életében a széltől is védve volt, zömmel autópályán járt és ahhoz képest sok vele a probléma... pontosabban jóval több, mint azzal az autóval, ami gyilkolva lett keményen.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
válasz gaborbol #5731 üzenetére
A svéd minőség alatt az egész terméket értem, ez még teljesen svéd termék, semmi kínai ráhatás nem volt 2005-ben tudtommal...
Nem tudom mennyire prémium az az autó, amelyik ilyen kevés és finom használattól ennyire beteges. Nyilván más ezekre a problémákra csak legyint, sőt akár még elmegy vele 1 évet, mire cseréli az alkatrészeket, de én nem ehhez vagyok szokva!!! Opel, Fiat, Toyota, ezekhez vagyok szokva és ezekhez képest csak nézek, hogy már miket kellett cserélni az autón, miközben ez gyilkolva soha nem volt. Attól nem prémium egy autó, hogy drága volt. A felszereltségétől pedig nem estem hasra, főleg egy full extrás Fiat/Toyotához képest nem...
"Ezzel sajnos itt nincs vege a tortenetnek, mert szep lassan jon majd a tobbi alkatresz is elo rajta."
Ezzel tisztában vagyok, csak nem ehhez voltam szokva -.- Magam nem fogom szerelni, mert nem értek hozzá annyira.
"Elso korben tisztitani kellett volna, sok esetben az is eleg. Odaadta a szerelod az eredeti legtomegmerot amit "kiszedett" belole?"
Nem adta oda, nem kértem el... de nyilván, ha nagyon át akar verni, adott volna egy bármilyet akár egy full roncsból. Ha át akarnak verni, át is vernek.
Ha egy évben 10-12x használod a klímát az kevés? Nem tehetek róla, nagyon nem szeretem, tényleg csak 40 fokban szoktam, meg akkor tudatosan, amikor már 3-4 hete nem ment.
"Ezt a 7 ezres tetelt meg jegyezd is fel, mert par eve es jonnek majd a szilentek, gombfejek, lengescsillapito, tornycsapagy, az lesz majd ilyen 300-400K es az csak az eleje a kocsinak. Akkor meg hatso futomuhoz hozza sem nyultal."
Az elég érdekes lenne, tekintve, hogy az Opel/Toyota/Fiat triumvirátusba ezeket sok-sok 100.000 után kellett csak cserélgetni, ebben az S80-ban meg van való 170k km.
"Hozzateszem a 2 ev garos KOMPLETT kerekcspagy szett( nem csak a csapagy hanem haz benne a csapagy, simering mindenestul)"
Valami INA márkát vagy mit tett bele... az ár amit írtál teljesen valószerűtlen kerékcsapágyra.
"Nem csak a Volvohoz, barmelyik premium autohoz."
Valahogy a Mercis ismerőseim nem erről beszélnek...
"Lecsereltem egy 5 eves egy gazdas kocsira azzal nincs ilyen gond, de nem is ennyibe kerult."
Volvo az is?
Az S80-ast akitől vettük egy 20 millás XC60-ra cserélte, az öreg ördögöt is belerakatták. Nem elégedettek vele. Vannak vele gondok és az elmúlt 3 évben alig került bele 50e km, 80% M7-esen.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
aneda
aktív tag
Teljesen érthető a haragod, nem ezt gondoltad a Volvo-ról.
A boldog Volvo tulajdonos ismérvei:
- sokat megy egy évben, kizárólag hosszú utakra
- újonnan vette
- ha nem, van megbízható (lehetőleg márkaszerviz) szerelője
- vastag pénztárcája a javításraHa a fentiek fennállnak, tudod értékelni a Volvo nyújtotta kényelmet.
Én is gondolkodom hogy lecserélem az enyémet, de jön a kérdés, mire?
A 4 henger visszalépés lenne, így jönnek a német prémiumok, a 3.0L motorokkal, szintén csillagász fenntartási költségekkel...Az oroszok már a spájzban vannak!
-
FeRRaR1
őstag
Nem kínai, hanem Ford ráhatás volt akkoriban. Dobálhatnánk a sarat bármelyik márkára, mert mindben van hibás darab, az XC60 meg egy fos, kipróbáltam mondtam hogy ez egy határ fos, egy éves volt. És vettem inkább egy 10 éves XC90 V8-at, az összes elvégzett szervizzel (ami nem kevés volt, na nem azért mert kellett, ha nem mert kértem) került a harmadába se, nagyobb, erősebb, kényelmesebb, élmény vezetni.
Volt 2004-es S80 D5, 570.000 km-rel adtuk el, mikor megvettük 380 körül volt benne, azonnal kapott egy nagy szervizt, váltó olaj cserét, garázsban volt tartva esténként, és 570ig semmi, de semmi baja nem volt, csak nyelte a kilométereket, aki beszámította kereskedő tuti felére tekerte vissza mert makulátlan volt a fekete bőr belső.
A 2007-es második generációs S80 D5-ből volt nekem is és, fateréknak is egy. Faterékén egy vákuum körrel kapcsolatos műanyag bisz baszt kellett cserélni, mert sziszegett és meghallotta garázsból ki állás közben, de egyébként nem lehetett észre venni. bele repült évi 50-70e, más hiba nélkül, 4 éven keresztül csak tankolás és kötelező szervíz, persze vásárláskor megkapta a szokásos váltó olaj csere + legnagyobbnál is nagyobb szervizt.
Enyém nem volt hibátlan, a váltó hidegen rántott a napi első elindulásnál, mondjuk ez az előző tulaj sara, mert nem cseréltetett 300e ig olajat benne, csak én a vásárláskor de késő volt már. Nem törődtem vele használtam két évig, soha nem hagyott ott, és nem kellett semmit cseréltetnem, csak kopó fogyót. Volt olyan hogy két hét alatt bele repült 6-8000 kilométer. Télen, nyáron, hóviharban, és úgy szálltam ki 1000+km után, mint ha az előzőleg vezetett mazda/renault párossal 200-at mentem volna.
Ezek után érthető módon csak Volvo-t veszünk. Az hogy te jobban jártál egy Fiattal, szerencse, és örülj neki, mert úgy látszik hogy nálad messze átlag alatt teljesített a Volvo és átlag felett a Fiat, de az ismerősi körömből kiindulva ez nagyon ritkán van így. Persze ez nem von le semmit az értékéből számodra.
aneda
Mióta nem járok Magyarba, már csak rövid utakra használom, néha egy egy hosszabbra, havi 1 alkalom kb. Mindet használtan vettem, volt ami 15 éves volt (V70 T5) mégis az nőtt hozzám először úgy igazán. Megbízható szerelőm van itt is, Magyarba is, de erre annyira nem volt szükségem, leginkább a szokásos karbantartások miatt. Én úgy gondolom hogy mások a vastag tárcások, akik városi használatra veszik az Audi/Vw/Renault/Toyota D4D használt dieseleket, na azok az igazán gazdagok
[ Szerkesztve ]
-
outsiders
aktív tag
Sziasztok Urak,
erről mit gondoltok? [link] Elég pofás képek alapján, kicsit talán ár alatt kínálják, most lett 2 milláról lenyomva az ára erre a szintre.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Crus
őstag
Naiv vagyok nem vitás. Eddigi tapasztalataim alapja az volt, hogy ha tisztességesen, nem fillértbszva megadok az autónak mindent, akkor az meghálálja. Eddig így is volt, most nem ezt érzem.
Nem tehetek róla, most érzelmi alapon csalódás van bennem, a szerencsétlen Fiat meg egyre csak nő a szememben... amúgy azt lepasszoltam apámnak, már 450.000km van benne, hihetetlen milyen utakon jár vele... gyári(!) kipufogót 390.000km-nél kellett cserélni, a klímában a gázt bő 6 évente kellett tölteni, kerékcsapágy gond? Azt ez az autó nem nagyon ismeri... valamikor a hőskorban 280 ezernél lett cserélve valami olcsóra, azóta semmi gond. Nyilván fékpofákat és stablizátort cseréltünk már benne nem is 1x, mert nagyon rossz utakon jártunk vele. Valamikor 250e körül lengéscsillapító csere is rémlik, bár akkor arra azt mondta a szerelő, hogy 50e még nyugodtan mehet bele, de végül nem garasoskodtunk lecseréltük.
Egy szavam nem lenne, ha ezek a problémák, amikor most szépen lassan előjönnek hónapról-hónapra 250e után történnének... így 170e körül egy kicsit erősnek érzem. Természetesen full vezérlés lett cserélve 160 ezernél, még annak ellenére is, hogy a szerelő azt mondta, hogy kifogástalan állapotban van minden hajtással kapcsolatos alkatrész, de azért kicseréltettük, vízpumpát is! Contitechet vettem, az volt a legdrágább, állítólag a legjobb is.
De ez ellentmondás!
"A boldog Volvo tulajdonos ismérvei -> vastag pénztárcája a javításra"
Hogy lehet valaki boldog egy olyan autóval, melyre a kötelező kopó, elhasználód alkatrészeken kívül még költenie kell?
"Ha a fentiek fennállnak, tudod értékelni a Volvo nyújtotta kényelmet."
Tudom értékelni azt az autót, amely megbízható. Szó se róla, -15 fokban is pöccre indul, már ki akartuk benne cserélni a gyári akksit is, de lebeszéltek róla, mondván, hogy letesztelték és perfekt és tényleg az.
Nekem egyre gyanúsabb inkább a szerelő! Könnyen lehet, hogy azt a légtömegmérőt nem is cserélte ki. Könnyen lehet, hogy tényleg szivárog egy tömítés a klímánál, csak nincs kedve, ideje megkeresni. Könnyen lehet, hogy a motortartó bak vasárnapról-hétfőre történő drasztikus tönkremenetele az ő hibája, elvégre mikor odavittük ilyen baja nem volt, mikor elhozta párom már volt...
Most állítólag egyébként a mi régi turbo előtti légszelepünket visszatette (állítólag megőrizte) és utána cserélte ki a levegő mennyiség mérőt.
Páromat is rendesen piszkálja az ügy, erősen arra hajlik, hogy valami Toyota Avensis/Honda Accord irányba kéne továbblépni.
Volvora amúgy is lenne egy vevő, már bő 1.5 éve mondogatja, hogy megvenné... nem tudom... még várok 30000 km-t, ha addig jól viseli magát maradni fog, de mindenképpen felveszem majd a kapcsolatot fórumtársunk szerelőmesterével.
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
Crus
őstag
válasz FeRRaR1 #5740 üzenetére
Igen, sajna XC60-ról nincs elájulva környezetemben sem senki, pedig akarják...
Olvastam az autóid történetét, köszi, mindig jó ilyeneket is olvasni :-)
Azt szeretném kérdezni, hogy váltó olajat mikor célszerű cseréltetni benne? Nagyon nagyon szépen vált, szinte beszívja a sebességet, soha az életben még csak meg sem reccsent, de nem akarok zűrt, inkább lecseréltetem, mert nem rémlik mikor lett cserélve...
A másik kínom a gyári fejegység. Nem tudok rajta MP3-at lejátszani. Milyen megoldás van erre, hogy ne kelljen a kormányvezérlésről sem lemondani?
Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc
-
haxxika
senior tag
Volt itt a fórumban már több lehetőség erre, mármint az MP3 és egyébre. Kapható ilyen külön kis eszköz, amit rá kell csatlakoztatni a fejegységre, aztán berejted pl kesztyűtartóba. Hirtelen nem jut eszembe a neve, talán Yatour. Mp3, sd kártya, bluetooth, tud mindent és olcsóbban kijössz mint egy új fejegységgel, és a kormányon is megmarad az érzékelés, mert cd játszónak veszi az egészet.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
marsu
addikt
Press any key to continue ...
-
FeRRaR1
őstag
Olvastam, de a nyálcsorgás elmaradt, sok nő is tervezi, meg "dizájnos" meg sok VW emberke... Meg három henger... Sok sz@r elektronikus kütyü, persze, de melyiktől fogok úgy mosolyogni, mint a mostani S80 V8-tól vagy a V70 T5-től csak simán a vezetési élménytől, kényelemtől, hangtól?
Erről az elektromos/hibrid autózásról is megvan a véleményem, címszavakban, soha nem kalkulálnak a nagy akksi telepekkel, azok előállításáról, működés közbeni veszteségéről, és majd mi lesz velük ha tönkre mennek. Plusz a konnektoros energia honnan jön? Az a szép álom hogy a nap meg a szél erőművekből, a valóság hogy szén tüzelésből, gáz égetésből, atom erőműből...A hatótáv ha 40 kilométer a katalógusban, akkor az inkább csak 30, persze ha szól a zene, megy a világítás, fűtés ne adj isten akkor már a 20 sincs meg. Egyre jobban leválasztják az embert a vezetésről, szintetikus a fék, kormány, gáz, aztán majd a komputer eldönti mi is történjen, ami az emberek 90%-nak biztos tök kielégítő.
Azt is elhiszem, hogy jó lenne ha geotermikus/szél/nap energia töltené mindenki autóját, de ez nagyon nem így van, sőt a nyakamat rá, hogy az a minimális adó/parkolás kedvezmény is meg fog szűnni, amint nem csak jelentéktelen számban lesznek az utakon.
Kíváncsi leszek majd ezeknek a hibrid autóknak az értéktartására, mondjuk majd 10 év körül, ami a többséget érinti Magyarban.
Na mindegy, ezek az én bajaim, az élet megy tovább
Crus
Nekem is tetszett külsőre. De ennyi a fentebb taglalt dolgok nagy részét rá tudnám húzni, a négyhengeres fos dízel kerregés, csomó automatika, amik jó része idegesítően vagy észrevehetően működött, start stop pl. Az alap felszereltsége meg egy határ fos volt, oda mentem a kulcs nélküli memóriás, hűtött fűtött üléses 10 éves S80 V8-al, és mondom ebbe üljek át??? Nincs az az isten, ha fizetnének se. Kérdezték hogy itt e a jogsim, mondtam hogy persze, lefénymásolták a teszt autó vezetésekhez, majd mikor végeztünk, és elszidtam az autót, megkérdeztem a srácot hogy az ő jogsija itt van e, hátra hívtam és megmutattam a kocsimat, beindítottam, magától nyíltak a tükrök, felvillant a holtér figyelő, és ő kérdezte meg hogy mi az? Nem bírt megszólalni, csak annyit mondott, hogy igen, az XC60 egy szar ehhez képest, nekem se kéne, és ketten el akarták kérni a számomat (Volvo Cars North Londonról beszélünk) ha esetleg el akarnám adni, mondtam hogy felejtős Az új XC90-et meg nem tudtam elvinni, mert nem indult be valamiért (LoL) De már küldtek emailt hogy menjek mert ott az új S90, az lehet beindul majd, jövő héten ránézek
Én azt mondanám olyan 5-7 évente és/vagy 80-100e km.
[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
Van itt volvo v50 tulaj?
-
FeRRaR1
őstag
válasz yodamester10 #5748 üzenetére
Pár hónapja adtam el.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- PHP programozás
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Házimozi belépő szinten
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Milyen NAS-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- DXRacer használt szék eladó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban