- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iOS alkalmazások
- ReVanced patch-elt alkalmazások és Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Sony Xperia 5 IV - házon belüli siker
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
Hirdetés
-
Japán nem bír az AI és a chipgyárak energiaigényével
it 2050-ig 35-50 százalékkal kell fokozni Japán áramtermelését, méghozzá az AI és a chipgyárak növekvő igényei miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Fizetős formában tér vissza a Wayfinder
gp A készítők átdolgozzák a korábbi free-to-play játékot, az új korai kiadás júniusban érkezik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdman
őstag
2003 S60 2,5T 270le awd automata 260e km-rel mennyire ajánlott? 1,2 körüli az ára.
Sopron city :)
-
zsid
senior tag
válasz Elektrosokk #5199 üzenetére
1gen S80 T6-hoz nekem nemrég kínáltak bontott, de már felújított Geartronicot 200 000-ért. De ez is olyan, hogy mondták, hogy fel volt újítva.. Egy felújítás az probléma mértékétől függően 250-500 000 között ( attól függ milyen probléma alakul ki, egy konverter felújítás megvan egy 100-asból általában, ha a váltót kell rendbe rakni az 300 körül mozog).Az összes automata igényli az olajcserét, nyugodtan lehet 50-60 000 után cserélni, meghálálja.
Az olajszintet ellenőrzéséhez asszem két ember kell: meleg motornál D-be rakva mutatja a helyes szintet a nívópálcán ( szemből nézve a motortér jobb oldalán találod az ABS modul környékén ).<tRucKdriFteR>
-
Elektrosokk
addikt
-
zsid
senior tag
válasz Elektrosokk #5206 üzenetére
Ha számít a fogyasztás akkor felejtős ez a motor. Nekem Budapesten 15-22 közötti átlagot produkált városban. Pályán a 10-10,5 liter bármikor hozható ha betartod a 130-at, télen le lehet vinni 10 alá is óvatos jobb lábbal.
Ha sok a pálya, akkor a 12 liter körüli vegyes fogyasztás hozható fele, de egy T5 jóval kevesebbet eszik.<tRucKdriFteR>
-
FeRRaR1
őstag
-
gypali27
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 2001-es Volvo s80 am benzines 2,4 Turbó.
Kérdésem az lenne, hogy német nyelv van benne...átlehet valahogy állítani angolra?Valainek valami infó ez ügyben?
Előre is köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
Pasztmek, ez a magyar valóság...
Kb. 1 hónapja került le hahuról, 2,5m ft-ért volt fent.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FeRRaR1
őstag
válasz runner 125 #5210 üzenetére
Gondolom ugyan ennyi kilométerrel
Legalább egy új rendszámot kérhetett volna rá. 1,5 misi tiszta haszon, anyám éves tanári fizuja kb.....[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz FeRRaR1 #5211 üzenetére
A km-t kivételesen nem bántották, ennyivel hirdették előtte is.
mod. Holnap lehet megcsörgetem, h mi az eladás oka és mióta tulajdonosa...
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
echterion
nagyúr
-
Pecc
őstag
Srácok. Haver saab 9-3 2.2TiD opel motoros szösszenetébe 1.2ért kínált a szerelő új gyári adagolót. Tudtok olcsóbb alternatívát új adagolóra?
-
Szemezgetek egy S60-nal év elejére otthonra. Nem sokat használnám, csak mikor otthon vagyok, párszor egy évben, ua. mint most a Saab-ot. A dilemmám. Dízel jó lenne, egy 163-as D5. De képbe kerülhet a 170-es szívó is, ennél sok rizikó ugyebár nem nagyon van. A turbósokkal nem tudom mi a helyzet, de ha vállalhatóak akkor azok is képbe jöhetnek, a lényeg a minimum 163-170 lóerő.
Automata csak dízelből érdekelne, a szívó meg turbó benzin csak kézi. Nyilván a szokásos dolgok, olajcsere volt e, számlával igazolva, rángatás, váltás finomsága stb. Km van bennük az nem kérdés, ahogy néztem a dízelekből ami már megnézhető kategória az 1.6m felett van. Láttam múltkor egy összegzést a motorokról, de nem találtam meg most hirtelen. A kettős tömegűek hogy bírják?
Én is Angliában élek, de ide most nem akarok Volvo-t venni, nem is nagyon ismerem a szervizeket, meg túl nagy is lenne, kihasználatlanul állna. Otthon nem, mert a szüleim is tudnák használni és nekem is lenne mivel járni (amivel szeretek és élvezet is). Na meg itt a biztosításom is 1300 font körül lenne.
-
zsid
senior tag
válasz FeRRaR1 #5208 üzenetére
Egy krézis nem AWD-s T5-öt normálisan hajtva lehet 9 liter alá is hozni,de a spritmonitoron is vannak 9-9,5 között kérő T5-ök. A nem AWD-s T6-omat egyszer sikerült pályán 9 alá vinni, nekem ott is 10 felett evett, városban meg 15+. Az én board szerinti átlagom vegyesben ( Bp+autópálya ) napi ingázással 13,2-13,6 között volt. Azért a 3-4 liter difi százon már jelentős szerintem. (a spritmonitor az csalóka, az én T6-omra 10,5-et sem számolt, mert a pályázós korszak lehúzta az összátlagot)
elváltod 3000 Rpm alatt, de akkor minek a T5?
Nekem a Geartronic normális közlekedésnél max 2400-nál elváltott. Nem csak két állása van a gázpedálnak ( 0 és padlólemez )
<tRucKdriFteR>
-
haxxika
senior tag
Sziasztok!
Próbálunk rájönni, hogy mi lehet a 2002-es S60 D5-ünkkel. Korábban már írtam, csak inkább leírom még egyszer mindent ide. Kb 200km autózás után egyszercsak kiírta, hogy sürgős motor szervíz, elkezdte folyamatosan levenni a fordulatot, majd teljesen megállt ilyen 500m-en belül. Bevitték pestre, ott nem sok kellett neki és beindult egyből. Nemrég volt porlasztócsere és nagynyomású szivattyú felújítás. Korábban mondtak itt tápadagoló hibát rá, de ez nem lehet mivel ebben még nincs ilyen. Esetleg valami tipp rá, hogy mi lehet, mi miatt szállhat el? Valami az üzemanyagrendszerrel lehet szerintem, de annyira nagy szaki nem vagyok, ezért kellene a ti segítségetek. Köszönöm előre is.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
-
Weareus
addikt
Érdekes és megfontolandó, amiket írsz a fogyasztásról. Nekem 850 T5-öm van, és tudom hogy egészen más "műfaj" - főleg a kézi váltó miatt, de én egész érdekes fogyasztásokat is ki tudtam/tudok hozni belőle.
Egyébként egészen elterjedt tévhit az, hogy minden autó 80-90 km/h-s (városon kívül természetesen) tempónál eszik a legkevesebbet.
Itt két probléma van: az egyik, hogy 5-ös sebességben 90-nél kétezret forog (ami ha kihúzatásnál, előzésnél, intenzív gyorsításnál nézzük, főleg egy turbós benzinesnél nagyon alacsony és így lóerőszegény fordulatnak tűnik), viszont 60-as tempóval, finoman lehelgetett gázpedállal elbírja már az 5-öst, ilyenkor 1300-1400 körül forog (kisebb fordulat, kevesebb gyújtási ciklus = alacsonyabb fogyasztás). Én egyszer nagyon nyugodt és ráérős állapotban megcsináltam egy Pécs-Szeged-Pécs kört úgy, hogy ráálltam egy 60-as tempóra és azt (kevés kényszertől eltekintve, pl. piros lámpa, város) végig tartottam. Tudom, hogy lesznek, akik ezt nem hiszik el, de 6 és fél liter alatti fogyasztást hozott össze az autó.
Persze ez nyilván nem életszerű és nem vezetek rendszeresen így, de jó tudni, hogy ezt is ki lehet hozni egy 2.3-as benzines turbós autóból.
A másik gond a légellenállás, ami a sebességgel négyzetesen nő. 100-120-as tempónál egy ilyen kockaforma, mint a 850-es bizony már megköveteli a benzint. Persze amúgy normálisan 8,5-9 liter között járok el vele, mondjuk 9-9,5-ös fogyasztáshoz azért már lehet tolni neki, de még nem jelent nagyon sportos vezetést.
Ha tényleg sportos az ember, akkor a fogyasztást simán fel lehet tornázni úgy, hogy kb. 15-től indul fölfelé...
A felső határ, ha nem is a csillagos ég, de szerintem 20 litert is simán "ki lehet hozni" egy ilyen autóból.
Mondjuk akkor megy is rendesen.Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
mayo#51
tag
Sziasztok!
Most lehet egy olyan egyszerű és egyértelmű kérdéssel fordulok hozzátok, h nagyon, de annyit mindent olvastam már (van zavar emiatt a fejben) és Ti akik Volvo-t használtok, ezért a Ti válaszaitokra lennék kíváncsi! A kérdés a kettős tömegű lendkerékre vonatkozna... Az oké, h a dieselekben van. Viszont azt olvastam pár helyen, h benzines Volvókban is van kettős tömegű. Most akkor a kettős tömegű csak a dieselekben vagy ténylegesen a benzinesekben is van? Ha van bennük milyen élettartamra számíthat az ember normális használat mellett (mert ahogy néztem nem éppen egy olcsóság)?
Válaszaitok előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz mayo#51 #5221 üzenetére
Kb 10 Volvo volt már huzamosabb ideig a családban, 30e és 520e közötti futással, többségük D5 motorral, és a magasabb futásúak között. 350e km S80 enyém, 520e km S80 fateré, meg volt neki egy 420 körüli is.
Soha nem volt gondunk kettős tömegűvel, igaz mással sem nagyon, váltóval volt nekem egy kisebb problémám, de az meg az előző tulaj tudatlansága miatt.
Itt a fórumon sem nagyon láttam ilyet, nem az a gyakran elromló fajta van a Volvókban. A benzinesekről annyit, hogy régebben nem volt bennük az igaz, de olyan 2010 - 12 után már szinte mindegyikben megtalálható (mármint ami új fejlesztés) ez modellenként és motoronként eltérhet, de általánosságban, ha kijön ma egy benzines ugyan úgy benne van mint a dízelben. Az hogy az újak is annyira tartósak e mint a korábbiak, csak jó pár év és kilométer múlva fog kiderülni.
-
runner 125
nagyúr
válasz FeRRaR1 #5222 üzenetére
Ez az egész kettőstömegű mizéria a VAG csoport 150.000 km-t kibíró kettőstömegűikből fakad. Az összes magyar Volvo forumon jelen vagyok, sehol nem panaszkodott még senki kettőstömegű hibára.
Index-en Balu 300 lovas R-jében is van és jócskán 300.000km körül jár már, gyári turboval és gyári kettőstömegűvel."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
echterion
nagyúr
válasz runner 125 #5224 üzenetére
Ne is mondd, nyomi fosvágen csoport a hülye elvárásaikkal, mellé meg a trágya technikáival...
Ma volt nálunk egy auditor tőlük, hihetetlen gyökér volt...[ Szerkesztve ]
**********
-
aneda
aktív tag
válasz mayo#51 #5221 üzenetére
Nekem kellett cserélni a D5-be, 320e. km-nél.
A benzinesekben is van, ott valszeg többet bír.
A dieselnél a kopott injektorok rövidítik az élettartamot, ráadásul észre sem veszed.
VAG csoportnál ugyanez a cipő, csak ott 4 henger van, ill. szögletesebb járású a PDTDI.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
zsid
senior tag
válasz Weareus #5220 üzenetére
Egyébként egészen elterjedt tévhit az, hogy minden autó 80-90 km/h-s (városon kívül természetesen) tempónál eszik a legkevesebbet.
Igen,ez leginkább a "kis motoros" standard autókra vonatkozik. Azért a 200+ lovas gépeknél ez nyilván máshogy működik. Nálunk több a powa, más a nyomatékgörbe ( főleg a feltöltötteknél) , más az áttételezés stb..
Nekem az S80 olyan 115-120 körül evett a legjobban. 100-nál már csak 1800-at forgott, ott már nem volt az igazi. A 90km/h négy személlyel az egyenesen halál volt.mayo#51: Van a benzinesekben is, de csak a kézi váltósokban. Az automatában nincs.
Érdekes ez a kettős tömegű lendkerék fóbia, főleg a "mainstream" tekert órás dízelek miatt alakult ki. A BMW pl valamikor '90-óta szereli az M42-t kettős tömegűvel, az M50-et '91-óta és nem nagyon hallani azoknál sem kettős tömegű gondokról, pedig már a világból kimentek... A benzineseknél nem fogy annyira a lendkerék, mitn a dízeleknél.aneda írta itt előttem, hogy a dízeleknél a injektorok... Na erre van egy jó sztorim, ami bár Volvo, de nem személyautó. Viszont valahol minden dízel usernek tanulságos.
Az alanyunk egy 12 literes sor6-os Volvo D12D
Ezt hivatalosan unit injectorosnak csúfolják, ennek az elődje a D12A volt az első sorozatban gyártott "PD TDI", csak ezt kevesen tudják.
A kamionokban picit komolyabb elektronika van, mint a személyautókban, dobta is a hibát, diagnosztizálták 1 injektor határértéken megy már, 1 injektor határértéken aluli, porlasztás helyett már csak pisil. Húzták,halasztották a szervizt, majd valamikor 60-80 000 km után a motor feladta a harcot.
Annyira rossz volt már annak az egy injektornak a porlasztási képe, hogy folyamatosan a kipufogószelepet locsolta csak, az átégett és leszakadt a szeleptányér. A szelepszár örömében a rugó hatására felment és szétbarmolta a vezérműtengelyt, a szeleptányér közben ment egy fél munkaütemet a hengerben ahol összetört, majd a kipufogócsonkon ( és a saját helyén át ) a turbóba távozott. Természetesen ez hegynek felfelé történt, a feltöltőben volt fordulatszám... a kirepülő szeleptányér darabok lenullázták a feltöltőt és végül a koromszűrőben álltak meg.
A rossz porlasztási kép miatt egyenetlenül járt a motor, ezért kapott a főtengely is egy kicsit illetve az ezzel egy ütemben mozgó dugattyú is elkezdett feszülni az idők folyamán és kicsit megdolgozta a hengerfalat.
Szóval itt új vezérműtengely lett, új szelepek, 2 új dugó, két henger perselyezés, új turbó, főtengelyköszörülés stb stb.. Valamivel több lett a végösszeg, mint két milla.Ha két héttel korábban kicserélik akkor sem lett volna megoldva a probléma, mert addigra a másik ezzel egy ütemben mozgó henger és dugattyú is felújításra szorult már.
Dízeleknél elég kényes dolog a porlasztás, a normális porlasztási nyomás és a porlasztási kép. Egy-egy ratyi injektor rengeteg kárt tud okozni, ha nem kiegyenlítetten jár a motor akkor simán fele annyit fog bírni ott egy kettős tömegű, mint egy jó motornál. Annak pont az a dolga, hogy az ilyeneket kiegyenlítse/elnyelje.
Igazból ilyen téren a dízelekhez képest a közvetett befecskendezésű benzinesek játékautók, ott részben ezért sem hullanak a lendkerekek. Egy dízelt elég nem bele való olajjal és mocskos gázolajjal járatni és az rendet tesz a pénztárcában.Ilyen téren viszont a közvetlen befecskendezéses benzinesekkel kapcsolatban elég tudatlan vagyok. Ott nem tudom ez mennyire befolyásoló tényező.
<tRucKdriFteR>
-
lama_lamm
aktív tag
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt állok és a kiszemeltek között van 2 Saab 9-3 is.
Az egyik egy 2009-es, 1.8i, 74000km, a másik egy 2011-es, 2.0T, 160000km. - 3 millió HUF mindkettő.
Kérdésem, hogy mennyire para a 160e km egy 4 éves kocsiban? Képeken szépen néz ki, nem leharcolt.
Másik kérdésem, hogy mennyire meghibásodósak ezek a kocsik és ha valami para van, akkor mennyire drága a szervíz?Bárminemű tanácsot, tippet szívesen fogadok.
Köszi előre is
-
AMDFan
addikt
No, tegnapi nappal én is beléptem az S60 tulajok táborába. kedden délután 2kor indultunk Glasgowból haza az ott vásárolt S60 2.0T SE-vel ma hajnali 2re haza is értünk, a kocsi hibátlanul vette az első stressztesztet. Egyetlen gondja az, hogy a tempomat nem működik benne úgy tűnik. A Cruise gomb megnyomására kigyullad a Cruise felirat, de a +/- hiába nyomom nem történik semmi Amúgy egy álom az autó, az itthon megnézett két S60as kicsit lelombozott, de ez más kategória. Jól gondoltam, hogy mindkettő tekert km-es volt amit itthon megnéztem. A motorja nagyon tetszik, eszméletlenül csendes, van benne megfelelő erő, fogyasztás korrekt. Jobbkormányt pedig kezdem megszokni
szerk: még fennvan a hirdetés amúgy, ezt sikerült megcsípni: [link]
[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz Zoli1222 #5231 üzenetére
Itthon, amiket én láttam, inkább 2M fölött vannak ilyen állapotúak.
Kipróbáltam itthon is kettőt. Az egyik 1,5 volt a másik 1,9. Mindkettő 100% hogy tekert km-es volt, mert állapotra sokkal gyengébbek voltak mint ez.(#5232) echterion: Belgiumban aludtunk 2 órát egy parkolóban Meg a kompon is egy keveset. Amúgy nagyon jó túra volt, megvolt az élvezeti értéke önmagában is
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Szépséges példánynak tűnik a hirdetés alapján, remélem ezt azok is látják akik korábban hurrogtak, hogy a magyar piac a király, itt meg hidegen szétforgatott fosok vannak csak. Hát nem. Azok is vannak, de 100x akkora a piac, bőven lehet válogatni. Arról nem is beszélve, hogy itt az óra tekerést nem divat, a rendszeres karbantartás annál inkább.
Sok probléma mentes kilométert kívánok vele, GRATULA
Nekem idén kimaradnak az ilyen 2000+ kilométeres túrák, na majd jövőre
Csak Somogy megyében tudok ex Volvo szerelőt, aki hihetetlen odaadással, probléma megoldással, jobbá tenni akarással szerelte eddig a családom összes Volvoját, ismeri az összes típust érintő hibát, rendellenességet, engem nagyon meggyőzött.
[ Szerkesztve ]
-
válasz lama_lamm #5228 üzenetére
1.8i-t nem ajánlom, vérszegény motor. A 2.0t nem egy rossz motor, nem is nagyon van típushibája. a 4 év 160e km őszintének tűnik, valószínűleg pályán szaladt bele, ami nem hátrány.
Szerviz az Opel Vectra, meg esetleg egy minimálisabb felár, de biztosan vannak közös alkatrészek is. Specifikus Saab helyek nem olcsón, 9 ezer forintos óradíjjal dolgoznak Bp-n.
-
AMDFan
addikt
válasz FeRRaR1 #5234 üzenetére
"remélem ezt azok is látják akik korábban hurrogtak, hogy a magyar piac a király"
Ööööö ezt ki mondja? Én nem gondoltam, hogy valóban ennyire simlisek a kereskedők, főleg hogy az utóbbi időben úgymond köztudott lett hogy tekergetik az órákat, és egyre több valós km-est lehet találni.
Két helyen voltam, egyik helyen sem voltak őszinték a kereskedők. Ráadásul az itthoni piacon rengeteg a külföldről behozott megkímélt, sok km-t futott, kiglancolt autó. Ha vigyáztak rá, akkor egy 300e-t futott kocsit, itthon simán visszatekernek 157e-re az állapota alapján. UK-ban meg nem nagy divat autót importálni Szóval ami jobbkormányos az tutira UK-ban vásárolt és nem olasz/francia import -
FeRRaR1
őstag
Nem rád értettem, csak példának használtalak, hogy igen is lehet gyönyörű, újszerű állapotban lévő használt kocsikat venni itt, nem lefingott gépekkel van tele a piac, az csak egy kis része. Pontosan nem is tudom már, hogy kinek szól, de remélem magára ismer
Még egyszer gratula
-
Zoli1222
őstag
Sziasztok!
D5-s motoroknál mitől függ, h hány LE-s? Melyik a legjobb? Illetve ha nincs ott, h d5, de 2,4-s dízel az nem jó?
runner 125: szűkítem a kőrt és benne van a V70 első helyen. Probálok mobile-ról levadászni egyet. A hazai kínálat szánalmas.
-
TonTomika
aktív tag
Évijáratfüggő is. 2005-ben volt a nagyobb ráncfelvarrás, előtte a D5 163 lóerős volt.
Utána 3 féle verzió jött ki a környezeti normák miatt lett kétféle 2.4D, az egyik 126, a másik 163 lóerős, a D5 pedig 185 lóerős változat. Az új MK2 S60-ban pedig 226 lóerős ugyan ez a motor.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Zoli1222 #5239 üzenetére
A 2.4D az ugyan az a blokk mint a D5 alacsonyabb turbónyomással, és ennek megfelelő körítéssel. Volt 143 utána 163-as D5, azok elég régiek 10 + évesek. Kisebb modellekben lehet hogy késöbb fejlesztették. Utána ami jött egy nagy ráncfelvarrással az a 185, majd 200 - 215 - 225 lóerő, típus függő. A fő különbség hogy a 185-ös egy Turbo's, ennek megfelelően nagyobb turbó lyukak. 200hp és felette beletettek egy pici alacsony ellenállású 2. Turbót, így a hatalmas turbólyuk majdnem teljesen megszünt. A 185 sokkal tüzesebb mint a korábbiak, de többet is eszik, elég nagy turbólyukkal. A 200 és felette még erösebb, nem eszik többet, és nincs turbó lyuk. A 163 a maga korában nagyon jó volt 6,x vegyes fogyasztással, jó nyomatékot karakterrel.
Ami viszont nagy igazság, hogy mindegyik kiváló a kis hibáik ellenére.
-
AMDFan
addikt
Ti milyen olajat szoktatok tenni a kocsiba?
Én most kettő között vacillálok, van a gyári ajánlás, az 5W30-as, és abból a Castrol Magnatec 5W-30 A5 illetve a másik amit néztem az a Castrol EDGE Professional A5 0W-30 amit elvileg a Volvonak fejlesztettek. -
Zoli1222
őstag
válasz FeRRaR1 #5243 üzenetére
Köszi! És mi a helyzet a 2,4-es benzinessel? Havi 1000-1200km-rel számolok havi szinten, főleg pályán és országúton. Városban nem nagyon. Hmvhely nem nagy város.
Most már biztos vagyok benne, h v70-et vagy s60-at veszek. Mondjuk s60at is csak akkor, ha ez befér a csomagtartóba!
-
FeRRaR1
őstag
válasz Zoli1222 #5245 üzenetére
+1 a V70-re, tudom mit beszélek, nálunk ennek kellet beférnie: [link]
Ne szop@sd le magad, kombiba olyan könnyen becuppannak a gyerek cuccok mint az álom, kipróbálod, utána nem akarsz majd mást.
Nekem van 2.4 szívó benzines Volvóm, 170 lóerő, csak ajánlani tudom, én is városi használatra vettem, automatával, annyival is kevesebb dologra kell asszonynak figyelnie ha közlekedik. Remek választás városi használatra, hideg időben is hamar bemelegszik, még a D5-nek egy örökkévalóság volt mire meleget fújt, vagy fél úton voltam a 20 percre lévő melóból, a 2.4i meg már meleget fúj az utca végén, nem telik 2 percbe se. Mellesleg nincsen benne semmi ami elromolhat, úgy mint magasnyomású, kettős tömegű, turbó stb... Hálás dolog, hogy rövid távon is hamar üzem meleg, mert nem tesz jót a motoroknak a sok hidegen járatás.
T5 > 2.4t > 2.4
Ugyan az a benzines blokk, a T5 magas nyomású turbóval, a 2.4t alacsony nyomásúval, a sima 2.4 meg turbó mentes szívó. Örök élet +1 nap ha megkapja időben vagy inkább korábban a városi hajtás miatt az olaj cseréket. Igazából nagyon jó felé keresgélsz, mind az 5 hengeres benzin és dízel motorok remek konstrukciók, nagyszerű karakterrel.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Zoli1222 #5239 üzenetére
A linkelt wikis rész jól taglalja a motorok listáját, de nagyjából az igaz, h korban előrehaladva erősödött a blokk teljesítménye.
A 125 lovas 2.4D és a D5 ugyanaz a blokk, 185 le-ig cikkszám szerint azonos befecskendezéssel és turboval, szóval csak szoftveres különbségekről beszélünk a kedvezőbb adóterhek miatt, így utólag van mód okosításra. Illetve annyi, h a 2.4D-ket 5 sebességes kézi váltóval szerelték, míg a 163 lovas D5-ökhöz 6 gangot illesztettek.
A 205 - 225 lovasokon már más a turbo.Ki kell várni, nem szabad elkapkodni az autóvételt. Pontosabban tisztában kell lenni a keresett autó minden porcikájával és alkalomadtán azonnal lecsapni a tuti vételre.
AMDFan
Grat az autóhoz, szép darab ..és az az ár. Kemény!
Nézd meg a könyvét, ott benne van h mi a gyári ajánlás. A 2008-as évjáratánál a Castrol Edge Professional A5/B5 0w-30-at kell belerakni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Zoli1222
őstag
válasz runner 125 #5248 üzenetére
3 hónapon belül szeretném megvenni az autót legkésőbb november végéig.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Zoli1222 #5247 üzenetére
Ami jó rövid városi használatra, az ugyan úgy jó hosszú táv futónak, de ez fordítva nem feltétlenül igaz. Pl.: Biztosan nem vennék turbó dízelt rövid városi utakra.
Ezek szerint neked megfelelő az összes benzines és dízel öthengeres is. Ennek ellenére én a 2.4 benzint választanám, a korábban felsoroltak miatt, ha megkapja az olaj/szűrő cseréket, kb esélytelen hogy egy nagyobb kiadásba beleszaladjál vele. Az éves 15e km nem vészes. Nem sokat nyernél a dízel kicsit jobb fogyasztásával, viszont sokat buknál ha költeni kéne rá.
A linkelt példánynál inkább a váltó miatt aggódnék, mint a motor miatt. Majd próbáld ki, hidegen hogyan reagál az elindulásra, kapcsolásra, kicsit nagyobb gáznál a visszaváltásra, ha nem rángat és hibátlanul teszi a dolgát akkor okés a dolog. De előtte semmiképpen se járassa be az eladó, mert beszokták... Viszont ha jó is, azonnal egy olajcserét a váltónak is. Gyári olajjal, és ki van lőve minden hibaforrás nagyon jó eséllyel.
Úgy szoktam csinálni mostanában ha kocsit veszek, hogy az eladó másik kocsija után érdeklődök, de sunyin rákérdezek még párra, köztük az érdekeltre, hogy ez is megvan e még. Majd mikor megérkeztem, kipróbáltam az Audit, mondtam hogy nem az igazi, de ott az a szép arany Volvo, jég hideg mindene, szépen kipróbáltam, megvettem. Azt mondom soha nem lehet elég óvatos az ember. Inkább ez, mint hogy utána lerohadj, vagy bele szaladj egy szabad szemmel is látható összegbe...
Mondjuk az a nürburgring matrica, és nem gyárinak tűnő sötétítés elgondolkoztatna
Legyen a tarsolyodban 3 példány a környéken, mikor mész megnézni ne hogy lyukra fuss.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorolaj és szűrő topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- GoPro Topic
- Mobil flották
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hobby rádiós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs