- Vedd szemügyre a Poco X8-akat!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- iPhone topik
- A Royal Philharmonic Orchestra játssza a Samsung új csengőhangját
- Fotók, videók mobillal
- Galaxy Buds4/Buds4 Pro: demómodelleken az új szárkialakítás
- Honor Magic8 Pro - bevált recept kölcsönvett hozzávalókkal
- Honor Magic5 Lite - fiatalít az új ruhám?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Aktív témák
-
birrbert
tag
Sziasztok!
Előre jelezni szeretném, hogy nagyon kezdő vagyok a témában, viszont szerencsémre gyorsan tanulok.

Arról lenne szó, hogy nekifogtam építeni egy mini ITX alapú home server-t. A célom vele az, hogy wireless router-ként, letöltő központként és fájlszerverként működjön majd. Egyelőre ott tartok, hogy sikerült telepíteni az rtorrentet, Brogyi leírása alapján, és a rendszer stabilan működik. Következik majd a wireless funkciók beállítása, de még várnom kell pár hetet a kártyára. Ezen a ponton szeretnék biztonsági mentést készíteni az egészről annak érdekében, hogy ha később elqrok valamit, akkor egy-két parancs kiadásával vissza tudjak térni a stabil állapotba. Milyen megoldásokat ajánlotok?
A wireless beállítása után következne egy újabb nagyon fontos lépés, éspedig a rendszer biztonságossá tétele. A szerver az Internet-re közvetlenül fog csatlakozni, nem lesz eldugva router vagy tűzfal mögé, így hát erre vonatkozóan is kérnék szépen iránymutatást.
Jelenleg csak annyit csináltam, hogy megváltoztattam az alap SSH portot, mert a robotok már próbálkoztak belépni mindenféle buta felhasználónévvel, az auth.log-ból ennyit ki tudtam bogarászni.Fotóalbum és konfiguráció: ITT és ITT.
Köszönettel,
birrbert
Aktív témák
- Milyen házat vegyek?
- Vedd szemügyre a Poco X8-akat!
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Vicces képek
- Diablo II: Classic és Resurrected
- Forza Horizon 6 - Vár ránk Japán!