Hirdetés
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Kicsinálja az S26 Ultra a fóliagyártókat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Poco F8 Pro – titkos favorit lehet belőle
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Luxuspóráz: okosláncot akasztana a nyakadba az Apple
Aktív témák
-
birrbert
tag
Sziasztok!
Előre jelezni szeretném, hogy nagyon kezdő vagyok a témában, viszont szerencsémre gyorsan tanulok.

Arról lenne szó, hogy nekifogtam építeni egy mini ITX alapú home server-t. A célom vele az, hogy wireless router-ként, letöltő központként és fájlszerverként működjön majd. Egyelőre ott tartok, hogy sikerült telepíteni az rtorrentet, Brogyi leírása alapján, és a rendszer stabilan működik. Következik majd a wireless funkciók beállítása, de még várnom kell pár hetet a kártyára. Ezen a ponton szeretnék biztonsági mentést készíteni az egészről annak érdekében, hogy ha később elqrok valamit, akkor egy-két parancs kiadásával vissza tudjak térni a stabil állapotba. Milyen megoldásokat ajánlotok?
A wireless beállítása után következne egy újabb nagyon fontos lépés, éspedig a rendszer biztonságossá tétele. A szerver az Internet-re közvetlenül fog csatlakozni, nem lesz eldugva router vagy tűzfal mögé, így hát erre vonatkozóan is kérnék szépen iránymutatást.
Jelenleg csak annyit csináltam, hogy megváltoztattam az alap SSH portot, mert a robotok már próbálkoztak belépni mindenféle buta felhasználónévvel, az auth.log-ból ennyit ki tudtam bogarászni.Fotóalbum és konfiguráció: ITT és ITT.
Köszönettel,
birrbert
Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Sima Vs.Windows Logitech Mx keys s plus és hagyományos Mx keys magyar bemutatása. Új videó linkkel
- 13-14" Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !