Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SaGa59

    őstag

    válasz Antonius1978 #11265 üzenetére

    Az eredeti képlet benne van/volt valamelyik ltx-ben, de nem találom, illetve oroszul volt, amikor láttam (hét éve, mikor pár napot azzal vesződtem, hogy a ShoC fegyvereit az életben létező megfelelői szerint újrahangoljam), azaz fordítani is kellene hozzá. Ha jól emlékszem, valamelyik (vagy akár régebben mindegyik) fegyverleíróban benne volt mint megjegyzés. Az sem kizárt, hogy valami stalker wiki-ben fellelhető

    A lényeg: minden lénynek van egy sebzési táblázata. Le van bontva testrészenként, embernél pl kéz szintig, hogy valaminek az eltalálása hány%-os sebzést jelent. Mást jelent egy fejlövés, mint ha a bal kezedet lövik el.
    A fej a legérzékenyebb, aztán felsőtest, stb...

    A fegyvereknek van egy szint függő (kezdő, stalker, veterán master) sebzési értéksora.
    A lőszereknek is van egy sebzési és páncélátütési módosító értéke, másképp hat egy FMJ, mint egy AP vagy egy HP lőszer.
    A viselt páncéloknak is van egy sebzés és ütés (meg még sok egyéb, de a fegyvereknél ezek számítanak) elleni védelmi értéke, ami szintén 1 alatti érték, de minél nagyobb, annál jobban véd.
    Meg még vannak mindenféle "rezisztenciák" és immunitások, amik akár a játék beli frakciónként is változnak, Pl egy katona jobban bírja a sérüléseket, mint egy tudós.

    Ebből a sok számból egy képlettel kiszámítják, hogy az aktuális találat az aktuális egészségedből mennyit csapott le. Ha maradt még, akkor élsz, ha nem, akkor kakukk.

    A képlet - gyanítom - akár modonként is változhat, ahogy az egyes értékek is.

    A fegyverek sebzésénél az 1-es érték azt jelenti, ha páncél nélkül fontos testrészt talál el (felsőtest vagy fej), akkor a HP 100%-át elviszi, hacsak az egyéb módosítók le nem rontják. Pl valami nagyon rossz értékű lőszert töltöttél be.

Új hozzászólás Aktív témák