- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- iPhone topik
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Magisk
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
-
Mobilarena
A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
SaGa59
őstag
válasz
Dhampir #15761 üzenetére
Az eddigiek közül Orehov könyvei a leginkább „FPS” szerűek, hisz tulajdonképpen a főhős szempontjából látjuk az egészet. A többi már „külső nézetes”. Kalugin inkább a szereplők mozgatórugóit próbálja elénk tárni, Tumanovszkij nagyon jó tájleírásokat ad és őt is a szereplők indítékai érdeklik leginkább, lásd az Agyar című bemutatkozó munkáját, ami egyébként szintén „FPS” jellegű. Kulikov a tiszti rangig vitte a seregben, vagyis ő abból a nézetből közelít és akciókat, stratégiákat, taktikát, katonai hierarchiát, az előléptetésért folyó küzdelmet visz a történetekbe. Kettejük közös munkái érdekes helyszíneket, akciódús, fordulatos – melyek így a harmadik regény fordítása közben néha már szinte várt, de sokszor nekem is igencsak meglepő események –, de a szereplők világlátását, belső tépelődéseit is ismertető regényeket eredményezett. És tényleg összefüggenek egymással a sorozat részei, a harmadik kötet egyik fejezeténél elő kellett vennem az első regényt, mert nem voltam biztos benne, hogy abban nem követtem-e el valami hibát, mert olyan módon utalt vissza rá, hogy azt hittem, az egyik ottani szereplőt az itt olvasható körítés alapján rosszul neveztem el. De nem, csak annyira „homályos” a fogalmazás, hogy nem biztos, egy „felületes” olvasó rájön, ki ez a szereplő. És egy másikról is csak a vége felé fogunk rájönni, hogy már ismerjük, csak azt hittük, soha többé nem találkozhatunk vele…
-
SaGa59
őstag
Új S.T.A.L.K.E.R könyv a láthatáron. A borítója már kész, a szöveg szerkesztés alatt, megjelenés október–november.
Hosszú, jó, méltó folytatása a Kiket a Zóna egybekötött… sorozat első részének. -
SaGa59
őstag
válasz
Dhampir #15700 üzenetére
A patkányok valami véletlenszerű esemény lehet, mert nem emlékszem ilyenre. Ha a párbeszéd befejeződött (látom, csak a viszlát választható), akkor valószínűleg végeztél. Ha emlékszel a szövegre, amit mondott, a text könyvtárban rá lehet keresni, hogy tényleg ott van−e a vége a beszélgetésnek, vagy lenne még hozzá valami, bár ez nem mindig egyszerű, mert a szövegekben az, hogy ki kivel beszél nincs jelölve, csak az xml tag-ek nevéből lehet kitalálni, mi mivel függ össze és néha kilométerekre vannak egymástól az összefüggő szövegrészek a fájlon belül.
-
SaGa59
őstag
-
SaGa59
őstag
válasz
Dhampir #15674 üzenetére
Nem tudom, mennyire emlékszel a Clear Sky Agroprom feladatra, amikor egy földalatti területet kell elárasztani a szolgálatosok kérésére, sznorkokkal és egy irányítóval. A lejárata a „hátsó” épületblokk előtti részen volt, az épületek felől nézve az úttól jobbra. Annak van egy olyan terme, ahol nagy kör alakú medencék vannak, négy darab. Itt volt az irányító. Ezek egyikében van az exoskeleton a vízben, egy világító valami lebeg fölötte és emlékeim szerint valahol a mögötte lévő részen kezdődik az a rész, ahol a helikoptert és a legénységből egy valakit találsz. Azt viszont meg nem mondom, hogy a lejárat most is ott van-e, ahol a CS-ben volt, vagy a ShoC földalatti részéből nyitottak valami nem túl könnyen megtalálható átjárót oda. Talán mintha az utóbbi lenne. A neten vannak videók a modhoz, valahol itt, ebben a fórumban (vagy a CoP-ban) van rájuk link…
-
SaGa59
őstag
válasz
Dhampir #15671 üzenetére
Bocs, valóban, ők még a „külső” területen vannak, akiről írtam, a „kupola” alatt van. A helikopterek egyike, ha jól emlékszem az Agroprom földalatti részén, egy az alapjátékban még nem létezett részén van és ott tudod összeszedni az exoskeletont is. Azt nem egyszerű megtalálni, mert nem minden felbontásban és DX verzíóban látszik a víz alatt, de erősen javasolt. A másik helikopter mintha abban a teremben lenne, ahonnan a csatornanyíláson át tudtál kijönni, a Sötét-völgy laborjában.
Jantarba csak akkor menj, mikor már mindent teljesítettél a kupolán kívül, mert onnan nincs visszaút. Magaddal vinni a xeno izéket javasolt, mindet, mert a kupola alatt nagy értékük van, egy adag dobókést, a küldetéstárgyakat (világháborús fegyverek, írások), egy jó fegyvert, hozzá lőszerrel. Meg kaját. A kupola alatt néha nehéz kaját találni. Fegyvert és lőszert találsz bőven az elesetteknél, de javíts, mert lesz olyan hely, ahol egy teljesen jó puska is nullára kopik, mire végzel.
A dominó elv feladatot nem érdemes felvenni, mert ennél hibás a mod, a kupola alatt is jelöl ki olyan célpontokat, melyek a kupolán kívül vannak, ahová nincs visszaút. -
SaGa59
őstag
válasz
Dhampir #15669 üzenetére
Szállásmester, ha jól emlékszem, az egyik épület, talán a bár emeletén van és sok pénzért javítja is a felszerelést. Ha megvan az exo, azt csak ő tudja megfoltozni, iszonyat pénzekért. Nála érdemes eladni a xeno cuccokat, mert neki van annyi pénze egyben. Nem biztos, rég játszottam már…
-
SaGa59
őstag
válasz
Sensut #15629 üzenetére
Az oblivion lost alapvetően azért készült el, mert a játékosok (főleg az orosz-ukrán közösségben) megtaláltak egy csomó objektumot a játék erőforrásfájljaiban, amit nem használtak fel a kijött alapjátékban. Pl a mocsarat, tök üresen, néhány mutánst, és hasonlókat. Az akkori uhsf, a magyar stalkerjátékosok kis közössége, elsősorban dezodor és kanyhalos, is kivette a részét a létrehozásából. Valamennyire még én is belekeveredtem, a scripetkben található orosz kommentek, magyarázatok hevenyészett fordítgatásával, de viszonylag hamar elszakadtam a csapattól, volt némi vitám (pontosabban inkább neki valami baja velem), a közösségi site adminjával az egyik, nem igazán stalker, ha jól emlékszem inkább windows oprendszer témájú mellékfórumon kifejtett, szerinte a szabályoknak nem megfelelő tevékenységem miatt, és mivel nem akartam kiélezni a dolgot, inkább nem látogattam többet a fórumot. A mod célja az volt, hogy valamiképp visszakerüljenek azok a területek a játékba, melyeket a fejlesztők korábban kitettek a netre, de a játékba végül nem kerültek bele. Ennek egyik mellékága volt a priboy story is. Majd ebből nőtt ki a lost alfa is.
-
SaGa59
őstag
válasz
Laris2 #15619 üzenetére
UAC: írd bele a keresőbe, hogy „felhasználói fiókok felügyelete”. Egy függőleges csúszka lesz, azt húzd le minimumra.
W7 kompatibilitás: a telepített játék exe fájlján vagy az indító ikonon jobbklikk, tulajdonságok, Kompatibilitás, beleteszed a pipát a „Futtatás a következő kompatibilitási üzemmódban” négyszögbe és kiválasztod a windows7-et, de akár az XP-t is lehet. A kompatibilitási hibaelhárító a CoP-hoz konkrétan az XP SP3-at javasolta, a SHOC alapjátékhoz meg a Vista SP2-t. Ha ilyeneket nem találsz, az a talán a Home verzió miatt lehet, az erősen butított (pontosan nem tudom, mennyiben, csak azt, hogy csökkentett képességkészlete van) a W10 prohoz képest, nem is nagyon ajánlott senkinek, csak ha max internetezésre meg office használatra szánja… -
SaGa59
őstag
válasz
Dhampir #15532 üzenetére
Pedig érdemes kipróbálni, az alap shoc történetét bővíti ki alaposan. Ebben is Sztrelokot játszod, csak már sokkal korábbról, attól a pillanattól, hogy először megérkezik a Zónába. Ez az Autumn Aurora-val bővített verzió linkje, ez pedig a horus moddal és a photorealistic zone moddal pimpelt változaté.
A kettő között alapvetően a minimapban és a fegyverek erejében van eltérés. Az egyik nagyon felerősíti a fegyvereket, mert az az elképzelés, hogy a túltengő mutánsok ellen legyen esélyed védekezni, az emberekkel szemben meg az erős fegyverek azonos hendikepet adnak neked is. Ez fontos, mert lesznek olyan pillanatok, hogy amint visszakapod az irányítást, azonnal fejest kell ugrani valamelyik irányba, különben az előtted és mögötted álló ellenfelek simán lelőnek. Gyakorlatilag nincs olyan, hogy kibírnál egy pisztolyénál erősebb találatot. De az ellenfelek sem, csak tényleg el kell találni őket. A másodikban az olvass el rarban találsz egy angol nyelvű kézikönyvet, azt érdemes kéznél tartani, mert néhány helyen bizony nagyon el lehet akadni nélküle. A javításokat is érdemes felrakni. Az egyik, ha jól emlékszem, azt a hibát javítja, hogy Tanknak hiába viszed vissza a fegyverét, nem fogadja el, mert nem a megfelelő típust várja a scriptje. Ezt javítottam, meg talán néhány ruhánál a megjelenő statisztikákat hozzá igazítottam a tényleges statjaikhoz. A többi javítást nem én csináltam, azokkal együtt töltöttem le. Nekem az Autumn Aurorás jött be jobban, ha jól emlékszem. Az 1.0004-es verzió kell alá. -
SaGa59
őstag
válasz
shield #15494 üzenetére
Mindaddig, míg nem kapcsolódsz vele az internetre…
Tetszik vagy sem, a W7 idejétmúlt rendszer, amit el kell engedni, vagy ha valami miatt nem tudod, akkor egy jól elbarikádozott, minden külső kapcsolatról stabilan leválasztott gépen vagy virtuális gépen kell használni. Nekem még w98–as virtuális gépem is van, mert egy nagyon régi, de néha még előkerülő program miatt szükség van rá, de az sehová se „lát ki”.
Ha nem erőszakolunk rá már nem támogatott szoftvereket, drivereket, a W10 is tökletesen ellátja a feladatait, még a stalkerek is futnak rajta gond nélkül. Ha nem, ott valami konfigurációs vagy hardveres hiányosság van. Mindenféle erőforrásigényes programokkal (a third party víruskeresők erre a legjobb példa), hamar ki lehet nyírni bármit.
De erről ne itt vitázzunk. -
SaGa59
őstag
-
SaGa59
őstag
válasz
kekeeci #15222 üzenetére
A probléma már az orosz fórumokon is említésre került, még 2017-ben. Gyanítom, a magyarításba olyan fájl került forrásként, ami magában hordozza a hibát.
A készítők leírása szerint a probléma eredhet a
w_ak74n. ltx
w_ak74n_ex.ltx
death_generic.ltx
mind.spawn
fájlok bármelyikéből.Az volt a készítő javaslata, hogy csomagold ki az utolsó három gamedata.db* fájlt, és írd felül belőlük azokat a fájlokat, amiben szerepel a wpn_ak74_m1. Ez egy spéci ak74-es. A config és a script könyvtárakat kell átnézni.
A letöltött magyarításban, a gamedata\config\weapons\w_ak74_ex.ltx 654. sorában szerepel ilyen szekció, de pontosvessző ( ; ) van előtte, vagyis „megjegyzés” nem betöldendő adat. Lehet, hogy ez okozza a gondot. A következő sorban pedig ennek a „repair” változata szerepel, az is kommentelve.
Alapvetően az lehet a baj, hogy a gamedata\config\misc\death_generic.ltx-ben két helyen is szerepel, mint true értékű típus, vagyis egyes halottaknál lehet ilyen fegyver, csak hiányzik az adat, ami meghatározza, hogy mi a wpn_ak74_m1 objektum pontosan, mert a fentebb említett fájlban ki van kommentelve.
Az, hogy csak visszatöltéskor száll el miatta, attól is lehet, hogy addig nincs olyan halott stalker, akinek ilyen spéci változatot osztott ki a gép…Érdemes minden fájlt átnézni…
-
SaGa59
őstag
válasz
Papa Joe #15145 üzenetére
A Secret Trails 2 gyakorlatilag Sztrelok története attól kezdve, hogy a Zónába került.
Illetve a Változás ideje című CS mod. Abban gyakorlatilag Sztrelokot segíted, hogy leródd az adósságod, amiért a Monolitosok kezére játszottad, mint Heg, a CS fő karaktere.
-
SaGa59
őstag
válasz
Laris2 #15101 üzenetére
Szerintem három… Nem kell összeadni, hanem többféleképp magyarázza el ugyanazt. Elől volt egy, mögötte kettő. Hátul volt egy, előtte kettő. Egy kettő között, három egy sorban.
De a szövegből és a hozzá tartozó scriptből valószínűleg ki tudod keresni az elvárt választ.
Ha oroszból angolosították, az se kizárt, hogy eleve téves az „and” használata az utolsó mondatban, mert az az egyetlen, ami akár összeadás is lehetne. -
SaGa59
őstag
válasz
SaGa59 #15079 üzenetére
Kaluginnak sajnos egyelőre ez az utolsó könyve és ha nem csak akciókra vágyik valaki, hanem a Zóna misztériumára, legendáira és a sztalkerek személyiségének fejlődését is szeretné nyomon követni (a Ház a Mocsárban történeténél mindenképp akciódúsabb, a Végzetes álmoknál kissé „lelkizősebb” de végig izgalmas, fordulatos, misztikus. Ki is ez a Jaeger amikor a történet véget ér? Ember még, vagy a Zóna teremtménye? Pozitív, vagy negatív karakter? Irigyeljük, szánjuk, kárhoztassuk? Mindenki döntse el maga.), mindenképp ajánlott. Vannak benne akciók is természetesen. Illetve van a történetben egy „lyuk”, amit nem fejt ki a szerző, emiatt akár hiányosnak, kidolgozatlannak is tűnhet, de szerintem kerek egész így is. Az út azon szakaszába, amit egyszerűen „átlép”, mindenki beleképzelheti a saját verzióját.
Az írónak van még egy évek óta készülő, de még mindig csak félig kész regénye, amiben mindhárom eddigi könyvéből szerepeltet karaktereket. Úgy tűnik, ő is kissé túlbonyolította a történet, mint Martin a magáét és nem tudja befejezni… Lehet, hogy abban valamikor fény derül (ha elkészül valaha is) az ebben ki nem részletezett, emiatt rejtélyes néhány nap eseményeire is.
Ha valaha is elkészül vele, remélem, az is megjelenik majd magyarul. Az biztos, ha kész lesz és megérem, én mindenképp lefordítom, ha másnak nem, magamnak, mert amit eddig láttam belőle, az alapján érdekesnek tűnik… -
SaGa59
őstag
Alekszej Kalugin - Kihalt Mezők
Jaeger, a tapasztalt stalker még csak elképzelni se tudta, hogy a csapat, akiket átvezetett a Kihalt Mezőkön, gyáván otthagyja, hogy törött lábbal, nyomorultul ott pusztuljon a Zónában. Azonban lelke még a halálnál is erősebb. Megpróbál kijutni erről a veszélyes területről, csak a gyűlölettől és az azok elleni bosszúvágytól hajtva, akik erre a borzalmas halálra ítélték. De a megmeneküléshez vezető út nem könnyű, a sebesült stalker védtelen áldozat a Zóna vérengző fenevadjai számára… És még ha sikerül is átjutnia az anomáliákkal teli mezőkön, és élve kijutni a Zónából, vajon ugyanaz marad, vagy a hihetetlen szenvedés megtapasztalása egész más személyiséggé formálja?
Megjelenés: szeptember.
Előrendelhető… -
SaGa59
őstag
válasz
Papa Joe #15067 üzenetére
Az arany disznó végig jó, ha nálad van, azt talán nem is lehet eladni. A xenokal emlékeim szerint annál a kereskedőnél tudtam elpasszolni (neki van rendszeresen elegendő pénze), aki a szabadságos táborban a kocsma emeletén tanyázik. Az biztos, hogy abban a táborban valahol. Ez egy olyan terület, ami az alapjátékokban nem létezik. Ahol fel tudsz venni egy feladatot, egy kutya kinyírására késsel. Azokat a xenokat is eladhatod, amiket a kupola alatt találtál. Én pl elszúrtam, mert a túlterhelés miatt egy kivételével mindet lepakoltam Jantaron egy zsiguliba, mikor kiderült, hogy nincs kinek odaadni, így a bent találtakból éltem a kupola alatt.
A laborba ne menj le (talán nem is tudsz) rendes vegyvédelmi ruha nélkül. Ha nincs nálad, találsz egyet szintén a Radaron egy ládában valahol. Érdemes a labor előtti ládába lepakolni mindent, ami nálad van, csak fegyvered legyen meg lőszered, hogy ki tudd hozni a zsákmányt. Az exo ott ugye nem segít, mert vegyvédelmiben kell lemenni.
És egy jótanács (én majdnem megszívtam, mert nem voltam felkészülve rá): a laborba csak úgy menj le, hogy van legalább két teljesen ép fegyvered (a ládában is lehetnek, csak kifele jövet vedd magadhoz), mindkettőhöz megfelelő mennyiségű lőszerrel. Nem odalent kellenek, hanem utána, míg kíséred Ripleyéket. Az egy vesszőfutás lesz. A férfi tud magára vigyázni, ha hagyod lövöldözni, sok lőszert megspórol neked, de azért meg is tud halni, úgyhogy figyelj rá is. Ne rohanj nagyon előre, de le se maradj tőle. Két kb 80%-os fegyvert sikerült annyira leamortizálnom közben, hogy a végén bicskával védekeztem, ami azért nem túl hatékony exoba bújt gépkarabélyosok ellen. -
SaGa59
őstag
válasz
Papa Joe #15062 üzenetére
Cipeljed amíg bírod. Később lesz aki megveszi, a búra alatt szükséged is lesz rá, mert csak azok árából tudod javíttatni az exoskeletont. Minden nagyon drága lesz, de ez különösen. A történetből majd kiderül, mik is ezek igazából.
Arra figyelj, hogy amit elraktározol még a búrán kívül, ahhoz nem fogsz hozzáférni, miután a sztori bevisz a búra alá, onnan nincs visszaút, az fogod keresni egész idő alatt… -
SaGa59
őstag
válasz
SaGa59 #14943 üzenetére
Ismét bocs, de felraktam a korábban linkelt, Aranygolyó Autumn aurorás repackot és benne van az alapjáték is. A telepítőjéből ez ránézésre nem derült ki, így felrakva már igen. Szóval azt is lehet tölteni, de a magyarítás az AA és más kiegek miatt valószínűleg nem jó hozzá.Ez egy 2018-as változat és egyelőre csak oroszul van. Valami angolosítási kezdeményezést látok benne, elég trükkösen, nem is működik megfelelően, így abba az irányba nem érdemes elmenni vele, csak ha valaki rendesen megcsinálja a fordítást.
-
SaGa59
őstag
válasz
Papa Joe #14954 üzenetére
A ruhákat nem érdemes készletezni, ami elegendő pénzt hoz, azok a spéci „relikviák” (xenoformok). Azokért sokat lehet kapni, bár elég súlyosak, de beljebb már csak azokból tudsz akkora bevételhez jutni, amiből tudod javíttatni a védőruhát. A legjobb az az exo, amit agroprom földalatti részén lehet megtalálni. Nem egyszerű, de megéri megkeresni, lehet benne futni és alaposan megnöveli a teherbírástodat. Bizonyos helyekről nincs visszaút korábbi területekre, így ha berendezel valami rejtekhelyet, nem tudsz visszamenni az elraktározott cuccokért. Így fegyvereket se nagyon érdemes tárolgatni. A xenoformokhoz feladat is kötődik az elején, később, miután bekerültél a kupola alá, már csak értékes árucikkek. Amíg nem jutsz túl Jantaron, ne passzold el őket, próbáld mindet magadnál tartani.
A Második VH-s cuccokat (pisztolyok, iratok) ne adogasd és ne dobáld el, mindegyikhez tartozik valami feladat. A Dominó elv feladatokat nem érdemes elvállalni. Kaját és lőszert lehet zsákmányolni közben, de sokszor ad úgy célokat, hogy már elérhetetlenek, mert nincs hozzájuk visszaút. Egyetlen kis „vicc” kapcsolódik hozzájuk, semmi egyéb. Kaját tarts magadnál legalább három napra, mert vannak területek, ahol nem tudsz szerezni. -
SaGa59
őstag
válasz
rétisün #14950 üzenetére
Tudom, hogy a pucér bányászok sztorija nem igaz, talán ezért is ütött nálam akkorát. Azon sokat gondolkodtam, hogy vajon az eredeti helyszíneken forgattak, vagy CGI az egész, de ha CGI, akkor is modellezhették az eredetit, mert számtalan hely ismerős, részben a Pripjatyot és környékét bejáró turisták fotóiról, részben a játékokból, amiről tudjuk, hogy valódi helyszíneket modelleztek.
A sorozat tökéltesen hozza az akkori kor hangulatát és a katasztrófát, úgy, hogy nem lihegi túl az egészet, nem csinál egyik oldalnak sem propagandát, de minden résznek megvan a maga kulcsmozzanata, amit sokáig nem fogok elfelejteni.Dhampir: a HBO GO-n.
-
SaGa59
őstag
Megnéztem egyben a Csernobil sorozatot és valamire rájöttem. A Halott Város, ami több modban is szerepel (pl a tajnyie tropi 2−ben), gyakorlatilag Csernobilnak az a negyede (már ha tényleg ott forgattak), ahol az ötödik részben a tárgyalást tartották, illetve ahol a végén kivitték Legaszovot a fekete Volgával. A modderek lemodellezték ezt a részt, alig van némi eltérés.
Más: a pucér bányászok… Nem tudom, a forgatókönyv írója mennyire van tisztában vele, de legalább egy nemzedéknyi orosz férfinak adtak vele egy nagy, talán ébresztő sokkot. A S.T.A.L.K.E.R. könyvek majd mindegyikében külön bekezdést szánnak a különféle írók annak, hogy egy orosz férfi mennyire szégyenletesnek érzi, ha alsóneműben kell olyanok előtt állnia, akik fel vannak öltözve. Pucéron meg pláne. Ezt részben valószínűleg beléjük nevelik, részben pedig az eléggé megalázó sorozási eljárásból jöhet. Nálunk is az volt, amikor minket soroztak a ’70-es években. Erre jön egy film, amiben egy rokonszenves, senkitől se tartó szovjet melós, aki tisztában van vele, hogy épp önként az életét áldozza másokért, egyszál sapiban, bármiféle zavar nélkül odakocog a nacsalnyikok elé és még jól be is szólogat nekik… -
SaGa59
őstag
válasz
Laris2 #14937 üzenetére
Bocs, de nem találok könyvet ilyen címmel. Golden ball and other storyes van, de az egy Agatha Christie novellás kötet, benne a Golden ball című novellával, illetve van egy The Golden Ball: The Fairy Tale of the Frog Prince and Why the Princess Kissed Him című mesekönyv.
Az orosz sztalker univerzumban золотой шар címmel csak a mod létezik. A teljes címe Золотой Шар ипи предложения Жекана, Завершение. Ez egy az Autumn Aurora 2.1-gyel és további kiegészítőkkel ellátott repack, azaz nem kell hozzá külön telepített játék. Persze oroszul.
A cím valami olyasmit jelent, hogy Aranygolyó (arany gömb), avagy Zsekan választása (ez elég bizonytalan értelmezése a szónak a történet ismerete nélkül), Befejezés
Ez utóbbi arra utal, hogy volt egy 2015-ös mod, aminek ez egy 2018-as, befejezett változata.
Az OGSE-n alapul és az önreklámja szerint az egyetlen mod, amiben nem szerepel Szidorovics, mert a történet idején ő még nem telepedett le a Zónában.
Könyvet nem találok egyetlen orosz forrásban sem Zolotoj sag címmel, pedig tudtommal a stalker univerzumhoz tartozó könyvek mindegyike megvan (amire van forrás, utalás a neten, olyan is, ami még nincs is befejezve) oroszul. Több mint száz kötet.
De ettől a mod még biztosan jó.
Itt van hozzá végigjátszás, sajnos oroszul és képek nélkül. A google fordító elég hevenyészett eredményt ad vissza, de biztos tud itt−ott segíteni.A durva szavakat pedig nem szabad kihagyni, csak azért, mert neked nem tetszenek. A fordítás nem a szöveg átírása, hanem átültetése másik nyelvre. Ha kihagyod a durva részeket, elveszel belőle valamit, amit a készítő fontosnak tartott és ezt egy fordító nem teheti meg. Finomítani lehet, én is szoktam, de kihagyni semmiképp. Lehet úgy is szitkozódni, hogy nincs benne egyetlen „obszcén” szó sem, de az olvasó mégis tudja, a beszélő csúnyákat mond a másiknak, másikról. Viszont a Zóna durva fazonok terepe, kocsmatöltelékeké, akik nem a választékos modorukról híresek…
-
-
SaGa59
őstag
válasz
Laris2 #14915 üzenetére
Már sokszor megírtam, de akkor újra:
1: a magyar nyelvű fájlokat nem az eng könyvtárba pakoljuk, hanem a gamedata\configs\text\hun nevűbe. Akkor nem keveredik össze az angollal és nincsenek azok a szívások, amikről itt olvasgatok a telepítéskor összekavarodó felülírásokkal kapcsolatban…2: a localization.ltx tartalma:
[string_table]
language = hun
font_prefix = _cent;список xml файлов, содержащих таблицы символов
files = ui_st_sp, st_sp_notepad, st_mod_items, st_editorsAz utolsó sor akkor kell, ha vannak olyan fájlok is, amik nem szerepelnek a „tartalomjegyzék” (include) fájlokban, de a játék használja őket.
Ez modról modra változhat.3: Az xml fájlok kódlapja a windows-1250 kell legyen és ténylegesen erre is kell konvertálni a szöveget, különben nem lesz jó.
Ennek az információnak szerepelnie kell valamennyi xml fájl elején is, ebben a formában:
<?xml version="1.0" encoding="windows-1250"?>
Ha valamelyik script fájlban is van szöveg, azt is erre a kódlapra kell konvertálni, csak abban nincs ez az első sor.A legalkalmasabb szerkesztő eszköz a notepad++, ezzel konvertálni is lehet és meg tudja mutatni, ha valahol sikerül törölni vagy átírni egy xml tag-et. Ez utóbbitól nem indul el a játék.
4: végig kell nézni a szövegfájlokat, mert előfordul, hogy van köztük egy „tartalomjegyzék” is ami fájlokat sorol fel. Ha abban nem a hun könyvtárra mutató fájlnevek vannak, akkor kavarodás lesz, mert a szövegek egy részét nem a megfelelő nyelvi verzióból fogja venni.
SGM alapú modoknál ez az ins_add_include.xml, de más hasonlókkal is találkoztam már. -
SaGa59
őstag
válasz
Antonius1978 #14898 üzenetére
Nem egészen. Az évi két stalker meglesz így is, a Sztrugackij köteteket meg az utolsó orosz kiadás alapján szedik elő, az egész életművet újra feldolgozzák. Borisz Sztrugackij élete utolsó éveiben elég mélyen belenyúlt a könyveikbe, nagytakarítást csinált, kiszedte azokat a részeket, amiket bele kellett írniuk, másképp nem mentek volna át a '60-as, '80-as évek Szovjetuniójának irodalmi szűrőin. Amin most dolgozom, az épp most fordított fejezetet pl teljesen átírta, az eleje még úgy, ahogy egyezik a '62-es magyar kiadással, a második felét viszont teljesen elhagyta és egy egész más történetet illesztett bele. Az mondjuk érdekelne, ha nem a '90-es évek végén, a kétezresek első évtizedében csinálta volna az átalakításokat, hanem napjainkban, engedték volna így, a módosított szöveggel megjelenni őket ott. Egyébként a stalker széria egész jól fogy, ahogy elmondták, nagyon szeretik az olvasók, és sokan emiatt kapnak rá a Sztrugackij könyvekre is, mert megveszik a Pikniket is, hogy tudják, honnan indult ez az egész és megtetszik nekik a testvérek eléggé speciális sci-fi stílusa, ahol nem az akciók és a tudományos csodák, hanem az emberek, a társadalom problémái körül forognak a történetek.
-
SaGa59
őstag
válasz
Antonius1978 #14884 üzenetére
Most épp „párhuzamosan” dolgozom két könyvön. Az egyik a következő stalker kötet, a másik pedig egy Sztrugackij újrafordítás. Az előzőt csináltam, nagyjából a felénél járok, de a kiadó megkért, hogy a Sztrugackijt vegyem előre. Ősszel azért lesz menetrendszerű új stalker kötet, Alekszej Kalugin harmadik könyve. Ez is inkább lélekről mint akciókról szól, mint az első „Ház a Mocsárban”, de a Zóna nagyon ott van ebben is, talán még jobban is, mint abban.
-
SaGa59
őstag
válasz
shield #14870 üzenetére
Nem halhatatlan, hanem örökkévaló. Mert minden nap feltámad és újra meghal. Amit tudni lehet róla, hogy szeretett a társaság központja lenni, szerette, ha tudnak róla, felismerik, egyike a kevés stalkereknek, akikről fénykép maradt az utókorra. Elérte a Monolitot, és a kívánsága teljesült. Az nem egészen tiszta, hogy örök „biológiai” életről álmodott-e, vagy arról, hogy a hírneve maradjon fenn örökké. Az utóbbi valószínűbb és annak tökéletesen megfelel, amit kapott.
-
-
SaGa59
őstag
Alekszej Kalugin: Végzetes álmok
Guppi, a stalker magányos farkasként, évek óta egyedül járja a Zónát. Nem vágyik társaságra, csapatra, segítőkre. Saját tudásában és megérzéseiben bízva eddig nem esett baja. Azonban amikor egy fura csoport fegyvert fog rá, minden megváltozik. Ahogy sokan, ők is a Monolithoz igyekeznek, erőszakkal kényszerítve Guppit a közös kirándulásra. Menet közben a tagok egyre fogynak, nem biztos, egyáltalán eléri-e bármelyikük az úti célt. És hogy a Monolit, ami elméletileg legbelső vágyunkat teljesíti, kinek mit ad… az az igazi kérdés…
Kalugin regénye, ahogy a többi S.T.A.L.K.E.R.-történet, izgalmas és félelmetes utazásra visz a Zónába, ami, akármit csinálsz, nem ereszt. Egyik nap még te taposod a földjét, holnap ő tapos el téged…
Figyelem! A kötet 30% kedvezménnyel előrendelhető! Várható megjelenési dátuma 2019. január. Amennyiben más termékkel együtt kerül kosárba, a postázással megvárjuk a könyv megjelenését.
-
SaGa59
őstag
válasz
' Tzs , #14674 üzenetére
Már írtam, ha elkezdted bármelyik S.T.A.L.K.E.R. játékot és utána változtatsz olyan fájlt, ami a „fix” nevű NPC-k neveit írja át, jó eséllyel az ilyen nevek már nem fognak megváltozni, csak ha új játékot kezdesz. Ezeket a kezdésnél lepakolja a helyükre és később már nem olvassa be hozzájuk a nevet újra.
-
SaGa59
őstag
válasz
shield #14559 üzenetére
Nem feltétlenül. Az újabb winrar tömörítéseket néha nem tudják kibontani sem a 7zip, sem a tc. A winrar viszont simán szétszedi. Mondjuk nálam ezért van feketelistán a rar már jóideje, csak az ilyenek miatt tartom, de csomagolni ott a 7zip.
(#14560) rétisün
Ha minden jól megy az idén karácsonyra is ki fog jönni egy újabb stlaker regény, csak az kell, hogy e hónap végéig le tudjam adni. Ez is elég jó, bár a vége már nem annyira. Olyan stalkeres… -
SaGa59
őstag
válasz
Laris2 #14505 üzenetére
Az ltx fájlok (általában ebben vannak az objektumdefiníciók) esetében nincs külön meghatározás, a localization.ltx-ben meghatározott betűkészlettel fogja megjeleníteni a karaktereket.
Az is fontos, hogy a szöveg fájl tényleg azzal a kódolással legyen elmentve. Vagyis be kell állítani a notepad++-ban (ez a legjobb erre a célra), hogy mentés előtt a váltsa át a kódot windows-1251-ről windows-1250-re. Én csináltam egy "gyorsbillentyű" beállítást, F5 Windows-1251, F6: Windows-1250. Ezzel látod, hol kell javítani és a mentés előtt mindig kell egy F6-ot is nyomni.
Arra vigyázz, hogy ezek változtatása sokszor csak egy új játék kezdésével fog a játékban is megjelenni. Ha mentett állást töltesz vissza, abban egy csomó, az induláskor generált adat benne van, és azok már akkor sem fognak megváltozni, ha ezeket a fájlokat módosítod közben.
Pl az NPC nevek, "földrajzi" nevek, stb... -
SaGa59
őstag
válasz
Laris2 #14502 üzenetére
Ahhoz, hogy ékezetes legyen a szöveg, az xml fájlok elején be kell állítani a windows-1250 kódlapot (ez legyen az első sora mindegyiknek):
<?xml version="1.0" encoding="windows-1250"?>és a localization.ltx-ben ennek kell szerepelnie:
[string_table]
language = hun
font_prefix = _centA lefordított fájlokat a gamedata\text\hun könyvtárba tedd. Már ami a gamedata\text\rus vagy a gamedata\text\eng alatt van az eredetiben.
-
SaGa59
őstag
Ahogy már írtam, sajnos ha már elindítottad a játékot, utána hiába pótolod a hiányzó fordítást, a nevek már így maradnak, míg egy új játékot nem kezdesz. Amikor az első alkalommal leteszi a karaktereket a helyükre a pályákon, akkor hozzájuk adja a neveket és ezt már nem bírálja felül később, ha lecseréled a neveiket.
Ezért is kell pl fordítás közben először a neveket megkeresni, lefordítani, hogy emiatt ne kelljen 6-8 újrakezdés a szövegek ellenőrzéséhez. Bizonyos, a pályákon fixen elhelyezett tárgyak, épületek, nevesített pontok neveivel hasonló a helyzet. Azokat is csak az induláskor állítja be, utána míg újat nem kezdesz úgy maradnak.Meg kell nézni azokat a fájlokat, amikről tegnap írtam, és a text könyvtár megfelelő alkönyvtárában is azokat, amelyek a neveket tartalmazhatják (ez modról modra változhat, de általában az adott xml fájl nevéből kiderül) és lefordítani, ami nincs lefordítva.
Meg lehet még olyan trükk, hogy van egy olyan fájl, amiben fel vannak sorolva, melyik xml-eket kell betöltenie a programnak. Ebben általában könyvtárnévvel együtt van a fájlnév. Ha ott a rus szerepel, hiába van másik könyvtárban ott a lefordított változat, akkor is a rus könyvtárból szedi az orosz verziót.Érdemes a notepad++ szövegkeresőjét használni, Tudsz neki olyat mondani, hogy egy adott alkönyvtár összes fájljában keressen valamire, megadhatod a fájlkiterjesztést (xml és ltx), a könyvtár nevét, azt, hogy az alkönyvtárakat is nézze végig, meg a szöveget, amit keresel. Szépen kilistázza, hol találta meg, ebből be lehet azonosítani, melyik fájlt kell még átnézni és fordítani.
-
SaGa59
őstag
Előrendelhető a következő S.T.A.L.K.E.R. kötet.
Alekszej Kalugin - Ház a MocsárbanA 21. század elején a csernobili atomerőmű romjai körül létrejött a titokzatos, természetellenes Zóna, és a könnyű pénzkereset megszámlálhatatlan rajongója ideözönlött abban a reményben, hogy ritka, hatalmas pénzeket érő relikviákat talál. Nagyon hamar világossá vált azonban számukra, hogy bentről nem mindenki képes visszatérni.
A Tüske névre hallgató stalkernek is megvoltak a saját elképzelései a meggazdagodásra. Nem akart áttörni a radioaktív területeken és a rejtélyes, kívánságokat teljesítő Monolitot övező halálos csapdákon, nem akart fosztogatókkal vagy kegyetlen mutánsokkal harcolni, egyszerűen csak ki akarta rabolni és meg akarta ölni a Mocsárban élő Doktort, aki önzetlenül kezelte a sebesült stalkereket. Tüske nem is sejtette, hogy emiatt nemcsak a stalker testvériségekkel, de az egész Zónával fog szembekerülni. Márpedig a Zóna ellen seki nem nyerhet…
Megjelenés augusztus vége.
Többek szerint eddig a legjobb S.T.A.L.K.E.R. regény, bár nem olyan akciódús, mint az eddigiek. Inkább elgondolkodtató, de ettől még izgalmas. -
SaGa59
őstag
Pedig biztosan azzal van a baj. Nem megfelelő a karakterkészlet.
Ez a sor kell bele:font_prefix = _cent
Plusz az xml fájlok elején a kódlapnak kötelezően windows-1250-nek kell lennie. Az orosz fájlokban 1251 van beállítva.
A karakterek nevei nem feltétlenül a text könyvtárban vannak, ezek szerint azok a fájlok nem lettek lefordítva.
A gamedata\gameplay könyvtárban a character_desc nevű fájlokat kell ántézni.
Ráadásul, ha utólag, a játék inditása és az első menté után cseréled a fájlt, megmaradnak az eredetiek, azokat akiket és amiket már elhelyezett a pályákon, már nem olvassa újra és emiatt nem is módosítja.
A text könyvtár alatt csak a „véletlen generáláshoz” használt vezeték és keresztnevek vannak, az eleve nevesített NPC-k nevei a külön fájlokban. -
SaGa59
őstag
válasz
hubai38 #14377 üzenetére
A localization.ltx-ben kell átírni a font_prefix sort:
font_prefix = _west
ha angol. Ha magyar, akkor _cent
Illetve a language sorba meg azt a könyvtárat kell beírni, amiben a lefordított szöveg van a gamedata\config\text alatt. Orosz modoknál ez rus szokott lenni, ezt kell javítani eng-re, ha a fordítás az eng könyvtárban van.
Már ha arra gondoltál, hogy cirill betűkkel írta ki a szöveget a játékban és ezt akarod angolra váltani.
-
SaGa59
őstag
válasz
SaGa59 #14374 üzenetére
A jó fordítás innen letölthető
És fontos lehet, hogy ez egy nagy precizitást igénylő mod, van, ahol a fotó elkészítéséhez centire be kell állnod a megfelelő helyre, különben nem készül el. Meg amiket az elején találsz, ne nagyon adogasd el, mert kellhetnek. A COP fórum 28250-es hozzászólásai körül több infót is találsz róla. Meg itt egy végigjátszást képekkel, oroszul.
-
SaGa59
őstag
válasz
hubai38 #14373 üzenetére
Teljesen új történet, új pályákkal. Azok készítették, akik a Secret Trails 2-t, vagyis a minőség és a fordulatos történet biztosítottak. Elvileg Jurij Szemeckij, az Örökkévaló Stalker (aki minden nap újra és újra meghal és akiről a tegnap leadott, ősszel megjelenő regényből talán meg is tudjuk, miért lett azzá, amivé lett. Talán…) története, amikor a Zónába érezett…
MIndenképp keress hozzá jó angol fordítást, a moddbről letölthető nagyon gyenge. Van hozzá jó angol változat, Stalkerstein műve, ezt keresd meg, ha nem akarsz sokat mérgelődni. Én anno gyakorlatilag emiatt a mod miatt kezdtem bele a modok magyarításába és emiatt oroszból. Mert az angol „fordítások” túlnyomó része egyszerű google translate, angolul is értelmetlen, ráadásul a bennmaradt orosz szavak az átírás miatt szinte visszakereshetetlenek.
Aztán ezt mégse magyarítottam, mert megtaláltam a Stalkerstein és Gunter-hunter féle angol változatot, ami tökéletes. -
SaGa59
őstag
válasz
Antonius1978 #14351 üzenetére
A kés az alapjátékban is az egyik legerősebb fegyver, de nem véletlen, hogy szinte senki se használja…
-
SaGa59
őstag
-
SaGa59
őstag
Nem igazán sztalker téma, de a Zónához és a Radarhoz kapcsolódik az Orosz Harkály című film.
Ez gyakorlatilag a Csernobil-2, vagy más néven Duga nevű „horizonton túli radar” neve (ami legjobban Limanszkból látszik a játékokban). Illetve egy ukrán excentrikus művész elmélete arról, miért is kellett valójában felrobbannia a Négyes Reaktorbloknak '86-ban. Ma reggel adta a Sundance csatorna a filmet, kissé érdekes fordítású magyar felirattal. Elgondolkodtató. Nem szeretem az összeesküvés elméleteket, de ha másra nem, egy a Zóna „eredetéről” szóló sztalker regény alapötletének akár jó is lehetne az elképzelés. Még az sem kizárható, hogy a játék készítői ismerték a sztorit (bár Fjodor mintha túl fiatal lenne ahhoz, hogy már 2007 előtt ismert legyen az elképzelése, illetve szinte biztos, hogy 2009 utáni az elmélete, mert az egyik kulcsfigura 2009-ben meghalt és ezt sajnálja, mert nem tudta szembesíteni az illetőt a szerinte kiderített tényekkel) és továbbfejlesztették azzal, hogy a hadiipar is kihasználta a helyzetet.
-
SaGa59
őstag
válasz
shield #14317 üzenetére
Sajnos a játék elmarad. A melóhelyemen is nagy a nyomás (amikor belekezdtem a magyarításokba, fordításokba, jóval lazább munkakörben voltam, mint most, bár nagyjából ugyanezt csináltam, csak kevesebb felelősséggel, több „rutinmunkával”), három párhuzamos, nem kis projekten dolgozom a normál üzemeltetés mellett, az is eléggé fárasztó. Ha egy nap kettőnél több meetingem van, főleg, ha angolul, aznap estére végem, legfeljebb ha olyasmivel tudok foglalkozni, aminél nem kell gondolkodni. A sztalker nem ilyen, minden lépés számít…
Ha lesz időm meg energiám, a Dacolva a halállal második részét vinném tovább, a fordítást folytatva (ha addig valaki át nem veszi). Abban, annak idején játék közben is elakadtam, a már magyarított részen egyszerűen nem tudtam túljutni, mert vagy a zsoldosok csináltak ki, vagy belegyalogoltam valami anomáliába (és abban ezek tényleg halálosak, nem lehet csak úgy kiugrálni belőlük), vagy felzabált egy a nádasban kódorgó vérszívó. Egyszerűen mehettem bármerre, az a dög a nyomora akadt és elkapott.
Már csak emiatt is érdemes lenne foglalkozni vele, van benne kihívás rendesen. -
-
SaGa59
őstag
Ha minden igaz, kijött a nyomdából, legalábbis már nem „előrendelhető” státuszban van:
Vaszilij Orehov: TűzvonalAkinek a Katasztrófa sújtotta terület tetszett, annak ez is fog. Ismét Hemul a főszereplő, két-három hónappal az előző rész után. Akció, harc, keménykedés van bőven… Meg egy nem várt fordulat…
Nem szeretném lelőni a poént és kérem, aki elolvassa, az is hagyjon pár hetet a többieknek, hogy maguk szembesüljenek a történettel. A történet fő csavarja eléggé mellbevágó lesz mindenkinek, aki játszott ShoC-lal.
Közben fordítom a harmadik részt, az ennek lesz a közvetlen folytatása (újabb csavarral). Bár ez a sztori önmagában is megáll, kerek egész, de a harmadik résszel fog tényleg lezárulni Hemul története.
Önreklám on.
Mini-interjú Sándor Gáborral, a S.T.A.L.K.E.R.-könyvek fordítójával
Önreklám off. -
SaGa59
őstag
válasz
nem_tom #14304 üzenetére
A végkimenetre nem sok hatással vannak a döntéseid, csak menet közben változnak dolgok. Pl ha kihagyod, vagy rosszul csinálod meg a mocsárban a banditairtást, akkor később az egyik feladatnál nincs választási lehetőséged békés megoldásra. És még pár hasonló. Ripley-vel is többféle variáció lehet a kapcsolatotokban. De itt is inkább menet közben. Sikeresen elkiséred vagy elveszíted. Esetleg kinyírod. Bizonyos variációkban nem tudod meg róla az igazat, más variációkban igen, más módon lesz a segítségedre, vagy egyáltalán nem lesz alkalma segíteni. stb...
A végén tulajdonképpen három befejezés lehet.
1: kinyír az áruló (nem tudod lenyomni a bandájával együtt)
2: elintézed a kapcsolótáblát. Akkor az idegen ott ragad a kikapcsolhatatlan kupola alatt
3: kikapcsolod a kupolát. Az idegen kiszabadul és azt csinál a Földön amit csak akar.Nekem ennyi jött át a végéből, További infó nincs a szövegekben sem.
A blokád előtti részen mindeképp ott kell hagyj rengetg begyűjthető cuccot, mert még a spéci exoban se tudod elcipelni, megvenni meg senki se tudja, mert nincs elég pénzük.
Én a Hangárban hagytam rengeteg holmit, az aknában lévő ládában, később meg Jantaron a gyár busz melletti kocsiban. -
SaGa59
őstag
válasz
nem_tom #14298 üzenetére
Sehol. Kapsz a feladathoz párat, annyival kell beérni. Nagy mennyiséget a Sötét-völgyben, a laborban lévő ládádban találhattál, máshol nem nagyon van. De minden dobókéses feladathoz adnak annyit amennyi kell. Ha jól gazdálkodsz vele.
Ez gyanítom az a feladat, amit a Vadvidéken kell megcsinálni. Trükkös, vannak mindenféle feltételei, hogy elfogadja befejezettnek. Pl ha abba hal bele a tag, hogy felrobbantod a hordókat a kis udvarban, akkor csak félig stimmel a dolog. Vele mindenképp dobókéssel kell végezni, ha teljes elfogadást akarsz. Ráadásul az egyik embere hajlamos elkóborolni a Jantar felé vezető alagút irányába és beakadni. Ilyenkor sincs kész a feladat, mindenkivel végezni kell hozzá a bandából.Még egy szívatós, dobókéses buli lesz a Szarkofágban. Ha nem akarsz nagyot szopni, ott jobb választás a dobtáras gépkarabély. Késsel is megoldható, az első két áldozattól normális fegyvert is lehet zsákmányolni, de marhára kell sietni, mert kinyír a sugárzás. A dobtárassal, ha ügyesen gazdálkodsz a kapott lőszerrel, azt a szintet ki tudod takarítani viszonylag gyorsan, ezzel nyerhetsz annyi időt, hogy ne patkolj el a sugárzás miatt, ha lejjebb nem bénázol el valamit. Ráadásul ennél a feladatnál, dacára a szorító időnek, érdemes körülnézni a szarkofág helyiségeiben, kivéve a Monolit termét, mert több olyan cucc is van ládákban, ami segíthet.
-
SaGa59
őstag
válasz
Dhampir #14293 üzenetére
A feladat, hogy megtaláld a kiutat a kupola alól. Ez után nyomozol gyakorlatilag végig. És hogy mellesleg legyőzd az a pofát, akit a legelején láttál. Csak ehhez előbb ki kell deríteni, ki is ő, hogy került ide, mit akar elérni. Meg azt, hogy valójában ki kicsoda a kupola alatt és nekik mik a céljaik, hogyan tudsz nekik segíteni. Akarsz-e és képes vagy-e egyáltalán segíteni nekik.
A külső pályákra már nem fogsz visszajutni, erről korábban is volt szó. Pl emiatt se érdemes a Dominóelv feladatsorba belevágni (bár mellékes haszna van, sok kaját és lőszert lehet zsákmányolni közben), mert hajlamos külső célpontokat beadni azután is, hogy már a kupola alatt vagy. A Dominóelvnek nincs különösebb jelentősége, bár a teljes sztori megértéséhez kell az a pár mondat, ami ezzel kapcsolatban a játék vége felé elhangzik, de akár sikerül, akár nem, a kimenetre nincs semmi hatása (bár némi izgalmat csempész a játékba, hogy néha nem tudod, honnan lőnek rád és miért, ugyanis a feladatsorban levadászandó célpontok elég agresszívek és simán hátba támadnak, miközben te békésen lövöldözöl valami fontos csapatra fedezékből). Csak van, akit zavar, ha beragad egy nem teljesített feladat a végén.
-
-
SaGa59
őstag
válasz
Sensut #14240 üzenetére
Jurij Szemeckij nem ragadt a Zóna központjában, ő az Örökkévaló Sztalker, a Zóna egyik közismert szelleme. Tessék elolvasni a S.T.A.L.K.E.R regényeket. Vaszilij Orehov a már megjelent regényében (Katasztrófa sújtotta terület) és az épp elkészülőben lévő, reményeim szerint két hónapon belül boltba kerülő folytatásában részletesen kitárgyalja, ki is Jurij Szemeckij, ki a Mocsári Doktor, a Fekete Stalker és a Zóna más, a játékosok számára is jól ismert legendái…
-
SaGa59
őstag
válasz
FeketePok #14227 üzenetére
Valahol a csatorna/alagút túlvégén lévő busz körül lenne a kijárat, közel a domboldalhoz... És mintha még egy kisebb harc kellene hozzá ott a busznál, hogy megjelenjen. Mondjuk már három éve, hogy játszottam vele, így nem biztos... Ennek a modnak pont azért az a neve, ami, mert az átvezető ösvényeket csk az után kapod meg, ha mindent teljesítettél hozzá, de néha még akkor is csak a beszélgetéskben elhangzott utalsokból, leírásokból fogod kitalálni, nem rajzolja oda a térképre. Azt hiszem, ez is olyan.
Erősen javasolt a mod kézikönyvét olvasgatni, mert nélküle sok helyen akár végleg is elakadhatsz. Persze előbb érdemes kipróbálni a dolgokat, csak sok mentéssel.
-
SaGa59
őstag
válasz
Dhampir #14145 üzenetére
Nem érdemes nagyon raktározni. Minden területnek megvan a maga jellemzően zsákmányolható fegyvere, azokat, amik nem egyediek, meg tudod javítani egymásból a javítókészlettel, így érdemes egyet pluszban tartani, de semmi többet. Kaja három napra, töltény, artifaktok. Minden mást egyszerűbb ott hagyni, ahol van. A xenomorfokat el kell rakni. Amikor már spéci fegyvereket kapsz, azok mellé nincs értelme másikat tartani, legfeljebb vésztartaléknak, de a nagyobb balhék előtt találsz, vagy kapsz is. Lesz olyan, amikor mindened elveszik. Visszakapod…
-
SaGa59
őstag
Elvileg mindegyiket le lehet tölteni, azokat az oldalakat linkeltem be, ahol ki vannak téve. Persze van, amihez yandex disk account kell (orosz modok a yandexen megosztva)
Kettőhöz van magyarítás a gogle direvomon(Spectrum projek, Hullócsillag), ott az olvass-el.txt-kben letöltési forrás is van. -
SaGa59
őstag
válasz
Dhampir #14134 üzenetére
A gazdagságodról hamar ki fog derülni, hogy nudli, amint beérsz a kupola alá és szétlövik rajtad az exot, vagy elkopik a spéci fegyvered. Te nem tudod javítani, hiába cipeled magaddal a javítókészletet, nem lesz hozzá alkatrész, a javítása meg iszonyat drága kerül. Már írtam: a kupolán belül talált xenoformokat félelmetes pénzekért veszik majd, annyiért, hogy a vevőnél egyszerre csak egyre lesz elég pénz (az eladás után kilépsz a kereskedő menüből és vissza, máris lesz nála megint egyre, ez egy hiba, de túlélhető) és egy nagyjavításhoz többnek az ára is kellhet.
A dominó elvben valóban az az idegesítő, hogy a kijelölt célpontok néha hátbalőnek, miközben te épp valamire vadászol és nem figyelsz magad köré eléggé, de ezen túl semmi. Kerüld el őket, amelyik nagyon rámenős durrantsd le, lesz tőlük némi zsákmány, oszt annyi… Amúgy valóban csak úgy jön, de ha az első célpontokat nem bántod, nem jelenik meg több.
-
SaGa59
őstag
válasz
Dhampir #14127 üzenetére
Onnan gyakorlatilag harc nélkül is ki lehet jutni, valószínűleg azért olyan erősek odalenn a dögök, hogy próbáld másképp megoldani. Van egy olyan útvonal, amit ha követsz, max egy vagy két ellenfélbe akadsz bele, és azok mellett is el lehet rohanni, ha nem terhelted túl magad. Amikor lemászol a barlangba, hátra arc, „fel a falon” a másik szintre (ebben nem vagyok teljesen biztos, lehet, hogy egy másik modban van ez a trükk), aztán a bal oldali fal mentén végigmenni, egy jobb és egy balkanyar után ott a kijárat. Ez utóbbi viszont száz százalék, többször is kipróbáltam.
Ha utána visszamész a laborba, már ismét járható a normál kijárat is, nem kell lemenni a barlangba többet. -
SaGa59
őstag
válasz
Dhampir #14119 üzenetére
Az aknákkal vigyázz mert némelyik visszakerül a helyére pályaváltás után, szóval ne legyél biztos benne, hogy már csak a helyét jelzi.
A hangárba, miután kitakarítottad, nyugodtan lepakolhatsz a ládádba. Ott van lent az aknában, egy szekrényben, benne némi felszerelés. Azokat a ládákat, amit megjelöltek neked, mindenképp keresd meg, és tankolj fel belőlük.
Pár dobótőr és két napi kaja legyen nálad mindig. Bent, a kupola alatt, ha nem csinálod a Dominó elv nevű küldetést (sok értelme nincs, elég nehéz megcsinálni és nem azért, mert ügyetlen vagy, hanem azért, mert a program hajlamos elérhetetlen célokat is megadni), akkor nem lesz túl nagy bőség belőle. Mondjuk én kicsit túlaggódtam a dolgot, így sokkal többet vittem magammal, mint kellett volna. Venni nem nagyon tudsz, az egyik küldetésből megtudod miért, de azért zsákmányolni, ha nem is tömegesen, de lehet.Eladni bármit el lehet, kivéve azokat a cuccokat, ami feladathoz kötődik (spéci pisztoly, iratok, stb), meg a xenomorfokat, mert azokra még szükséged lesz. Bent, a kupola alatt már azokat is, de csak egy vevő lesz rájuk talán, aki ki is tudja fizetni, a gépállomáson. Sűrűn olvasgasd a PDA naplóját, mert sokmindent onnan fogsz megtudni.
-
SaGa59
őstag
válasz
rétisün #14103 üzenetére
Lesznek bent is bőven. Arra kell figyelni, hogy amikor egy csapatot elkapsz, bead 2-4 újabbat. Addig amíg el nem kezd csak „belső” területekről újat adni, ne menj be, mert a megmaradt külsőket nem tudod majd elintézni. Nem jelent gondot, csak nem jó érzés, hogy elbuktál egy feladatsort egy ilyen egyszerű hiba miatt. Megjegyzem, kaja és lőszer utánpótlásnak jó a loot, amit dobnak, másra nem igazán.
-
SaGa59
őstag
válasz
hubai38 #14090 üzenetére
Ott van a fegyver, csak kicsit trükkös hozzáférni. Fel kell menni a kupac tetejére és onnan lefele nézve valami alatt van a tárolója. Elég hülye szögből és viszonylag kis területen lehet csak kinyitni. Én is keringtem egy darabig, mire meglett. Az a feladat csak azzal a puskával oldható meg az elvárás szerint és kevés hozzá a lőszer. Pont annyi, amennyit ott találsz, máshol egy darab sincs.
-
SaGa59
őstag
válasz
hubai38 #14087 üzenetére
OK. A kupolán kívül gyűjthető xenoformok odabenn használhatatlanok, azok érnek sokat, amiket odabenn találsz.
Arra azért figyelj, kiket gázolsz el, mert el tudsz intézni olyat is aki feladatot adna később. Nem végzetes, csak nem biztos, hogy minden részletét megismered a sztorinak, ha valamelyiket nem veszed fel. A Dominó elv és a kutya levadászása annyira mellékes feladat, hogy nincs hatással a történetre, és infó se jár vele, de a többit érdemes figyelmesen elolvasni és aszerint megcsinálni, amit a PDA jegyzetek között olvashatsz róla, mert fontos információkat kapsz vagy az adott feladattal kapcsolatban, vagy a sztorihoz. Érdemes viszonylag sűrűn menteni, hogy ne akadj el sehol. Saját fejed után mászkálni viszont nem érdemes, akkora loot nincs, hogy megérje miatta sétálgatni, ha követed a feladatokat akkor is eleget talpalhatsz és zsákmányolhatsz.
A jegyzeteket nézd át mindig, amikor egy feladatot felveszel, meg akkor is amikor leadtad, mert a beszélgetésből nem derül ki minden részlet.
-
SaGa59
őstag
válasz
Antonius1978 #14086 üzenetére
Ha magad vagy, akkor igen, de ebben a modban kísérője vagy két tudósnak, akik csak mennek előre, mint a vakló. Igaz, mint második nekifutásra kiderült, nem kell rájuk annyira vigyázni, megvédik magukat, neked csak támogató szereped van, csak ne szakadj le tőlük, mert akkor bukod a mutatványt. A végén a kimérát is simán elrendezték maguk, nálam már csak csupa használhatatlan fegyver volt a késen kívül, csak arra kellett vigyázzak, ne engem kapjon el az a dög.
-
SaGa59
őstag
válasz
hubai38 #14084 üzenetére
Nem kell elölről kezdeni, ha már belül vagy a kupolán (és belül vagy), akkor már mindegy, Szidornak azért kellett volna, hogy segítsen átjutni rajta, de így is sikerült. Csak úgy kicsit másképp lett volna. A kupola alatt viszont kellenek, mert tényleg csak azokból lehet annyi pénzt kiárulni, hogy megjavítsák az exot és az egyedi fegyvereket, már pedig azok kopnak rendesen. Én jártam úgy, amikor Ripleyéket kísértem, hogy az összes nálam lévő fegyver nullára kopott, már nem lehetett lőn velük, a zombiknál viszont nem volt egy sem. Épp csak megúsztuk.
-
SaGa59
őstag
válasz
rétisün #14082 üzenetére
Még azzal is okozhat. Ahhoz, hogy átjuss a kupolán, össze kell szedni mind a 18 xenoformot, magadnál tartani, darabja két és fél kiló, a dobótőrök negyven dekásak egyenként, plusz fegyverek, relikviák, kaja, egyéb felszerelések, bizony Jantarhoz indulva le kellhet pakolni sokmindent, mert nem tudod, mi vár rád ott, azaz fegyver és lőszer választási gondod lesz, ha a feleslegesnek tartott nehéz bökőket nem rakod le.
-
SaGa59
őstag
válasz
hubai38 #14079 üzenetére
Több csavar is van a történetben, de némelyiket csak akkor fogod megtudni, ha valamelyik feladatot másképp oldod meg, ha egyálttalán a közelébe jutsz. Emiatt írtam korábban, hogy akár több végigjátszásra is érdemes mod.
A kutya mellékfeladat, akkor sincs baj,ha nem vállalod el a küldedést. A kések nagyrészét még a Sötét-völgy alatti labor mélyén tláltad, ahol a helikopter volt. Gyanítom még kupolán kívül leraktad, mert nehezek. Szóval nem fogsz hozzájuk férni.
-
SaGa59
őstag
válasz
hubai38 #14075 üzenetére
Ha már a kupola alatt vagy, sehogy. Az egész történet arról szól, hogy megtaláld a teherautót és annak a módját, hogy lehet kijutni a kupola alól, ha már egyszer belül vagy, mert az átjárást biztosító xenoformod tönkre ment, ahogy átjutottál vele a gáton. Nem véletlen, hogy a területek nem olyanok, mint az alapjátékokban, hanem azok alternatív változatai. Tulajdonképpen egy "másik dimenzióban" vagy.
Érdemes olvasgatni a PDA naplójában megjelenő kis jegyzeteket, azokból kiderül, mi miért van és miért kellett pl a kutyát késsel elintézni. -
SaGa59
őstag
válasz
hubai38 #14072 üzenetére
Ez az a kutya, amit megbízásból kell elintézni? Három vagy négy vadásszal. Csak dobókéssel lehet megölni. Abból kell bele három tiszta találat. El kell futni előle, egy ponton túl nem üldöz, megvárni míg leül, odaóvakodni, belevágni egy bökőt, futás, ismétlés, míg ki nem végzed. Azt hiszem, valakitől megtudhatod, hogy késsel kell vele végezni, de nem tudom, kitől.
De az se kizárt, hogy egy spéci vadásztőrrel kell lekaszabolni, amit itt kapsz valahol. A lényeg, hogy lőni csak lőszerpazarlás.Ahol ezt a küldit felvetted, ott van az a javítóember, az emeleten, aki képes az exot meg a spéci puskákat javítani, neki tudod egyesével eladogatni a xenoformokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C ( Canon ) -Újszerű-
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- Új MSI KATANA 15 Gamer Tervező Laptop 15,6" -35% i7-13620H 10Mag 16/1TB RTX 4060 8GB FHD 144Hz
- HP Omen - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB-C - KVM Switch
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Apple Macbook Air 13" 2020 M1 8GB 256GB SSD notebook garanciával hibátlan működéssel
- Macbook White 13" unibody
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged