- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Yettel topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dyingsoul
veterán
válasz
Clickbait #67 üzenetére
No hát igen ezt a három opciót én is vágtam, csak ugye a jogi háttere érdekelt inkább, mivel büntit semmiképp nem szeretnék kapni.
Inkább kicsengetem a pénzt vagy megtanulom vagy hagyom a francba. Bár ez utóbbi a legvalószínűtlenebb, mivel most kezdenék én is bele. Az UT4-et már pár hónapja letöltöttem csak eddig a doksikat bújtam. Aztán nemrég volt humble bundle-ben Cryengine pakk. Na azt megvásároltam egy az egyben, sok mindenhez jók lehetnek az assetek. Van egy rakás hang is benne meg minden ami kellhet egy játékhoz bár ebben több is van szerintem egy játéknál. Azt nem tudom még, hogy ezt csak Cryengine-hez lehet majd használni vagy UT4-hez.
Van erről valami infód? Tudom csak ki kellene próbálni, de most melóban vagyok és egy ideje nem foglalkoztam a témával. Pár dolgot rendbe kell tennem előtte a gépen no meg fejben is.
Egyébként tiszta sor, hogy konzisztens játékkörnyezetet úgy lehetne építeni, hogy egy forrásból származnak a modellek.
Engem egyébként a modellektől sokkal jobban zavar az, hogy még azt sem tudom eldönteni melyik motorral kezdjek el ismerkedni. Az eddig olvasottak alapján (nem csak itt, olvasgattam külföldi fórumokat, egyéb cikkeket) az UT4 a legvonzóbb az üzleti modellje miatt is. Mindenképp olyan motort akarok, ami támogatja a VR-t mert elsősorban arra szeretnék fejleszteni.
-
válasz
Clickbait #58 üzenetére
Nagyon jól néz ki, de én is úgy vélem, hogy a fényességgel valamit kezdeni kellene, mert ez így (ennyi fényforráshoz képest) sötétnek hat. Egy kórház folyosója (általában) mindig világos, és jól van ki világítva. Egy szociális otthonban, pszichiátrián már ennyire ez nem igaz.
-
copass
veterán
válasz
Clickbait #58 üzenetére
a székeket általában 3-4-5 db egyben rakják le, hogy minél kevesebb láb legyen. mint itt kb. hagyományos székeket inkább a magánrendelőkben használják, főleg az exkluzívitás miatt. rakjál sok piktogramot, vezetősávot a padlóra az akadálymentesség miatt, sok feliratot ajtók mellé,stb. ezek megdobják a hitelességet.
-
Ragnar_
addikt
válasz
Clickbait #58 üzenetére
Jól néz ki nagyjából, de szerintem világosabbnak kellene lennie, hiszen a fénycsövek nagy része föl van kapcsolva. A padló material jól el lett találva, az a műanyagbevonatú, kb. pont elég a reflection, nem lett túlhúzva. Meg még annyi talán, hogy a fénycsőarmatúra belső felületét (ami általában valamilyen világos színű többnyire fehér műanyag) elvileg a fénycső megvilágítaná, ha föl van kapcsolva.
-
copass
veterán
válasz
Clickbait #46 üzenetére
nekem minden progim legális. win 40k? ugyanmár az aprópénz!
archicad 400k a butított verzió. az nekem elég amire kell...pénzt keresek vele. ami nem létszükséglet azt megoldom ingyenessel.
blender,krita,libreoffice,stb. most cseréltem gépet mert kipusztult a vas alól az alaplap.8 évet bírt, szépen kitermelte az árát.de már nem kaptam hozzá új deszkát, még használtat se. új vas 200k és muszáj mert akkor nincs mivel dolgoznod, ami fagy azzal meg nem lehet ugye. ördögi kör ez.
egyetemen is oktatnak archicad-et, háát botrányosan, mondjuk én örülök mert így legalább vannak tanítványaim!mesharray az jó, ott ismerek pár oktatót. profik.
blender iszonyat elterjedt. keress rá, megfogsz lepődni mennyien állnak át. -
copass
veterán
válasz
Clickbait #43 üzenetére
a szerzői jogot, legális szoftverhasználatot és a többit nem nevezném kukacoskodásnak...
elkezdesz alkotni egy olyan környezetben, aminek a használatát semmi sem indokolja. verébre ágyúval. 3dsmax egy ilyen játékra totál felesleges. szépen berendezkedsz rá, aztán amikor pénzre akarod váltani majd a tudásod egy saját játékkal, akkor fogsz rádöbbeni az összegekre.
pölö a 3dsmax évente fél misi, a többi progiról nem is beszélve (substance évi 60k, marmosest 150k), plusz az unreal is lefog csippenteni a bevételedből 5% negyedévente. ez utóbbi egy nagyon szuper üzleti model kezdőknek. de hát sok kicsit sokra megy alapon azért fájni fog az is. -
copass
veterán
válasz
Clickbait #36 üzenetére
volt. a 3dsmax egy alapdolog, úgy mint a maya.
de már nem vesznek annyi licenszet, ezért találták ki a bérlést. úgy mint az adobe, fizetned kell folyamatosan hogy legyen supportod
nagyon-nagyon-nagyon sokan kiváltják a 3dsmax-et ha lehetséges, pont az anyagiak miatt.
fél misi évente elég jelentős összeg csak 1 szoftverre évente.alapok:
"Mi is az az indie?
A wikipedia (angol) szócikke szerint azokat a játékfejlesztő csapatokat, kisebb cégeket nevezzük indie-knek, akik anyagilag függetlenek, azaz a játékuk fejlesztése során nem áll mögöttük egy videojáték-kiadó. (Nagy játékfejlesztő cégek is lehetnek anyagilag függetlenek, azonban őket nem soroljuk ebbe a csoportba.)
Az indie játékok elkészítése - attól függően, hogy mennyire összetettek - néhány naptól vagy órától akár több évig is tarthat, jellemzően 1-10 fős fejlesztőgárdával. Az alkotókat általában nem elsősorban az anyagi haszonszerzés, hanem a játékfejlesztés iránti szenvedélyük motiválja, így gyakran születnek olyan szűk rétegnek szóló játékok, amiket a mainstream, hagyományos játékfejlesztő cégek nem engedhetnének meg maguknak. Ezek a játékok gyakran helyezik a hangsúlyt az innovációra, és ezzel esetenként rendkívüli népszerűségre tehetnek szert.""Nem játékfejlesztőkről volt szó, hanem kezdő indiekről."
képzavar.turbosquid ingyenes szekciója?!
ugyanmár...a blikk is újság, meg a hvg is...
tapasztalat. évek mi?!
oktatási verzióval...
-
Ragnar_
addikt
válasz
Clickbait #36 üzenetére
Ott van az FBX, obj többek között azokat a formátumokat gyakorlatilag mindegyik 3D progi ismeri azon kívül vannak persze a saját formátumok, amiket más progival nem biztos, hogy meg lehet nyitni. A többféle 3D progi használatnál akkor lehetnek problémák, ha más a koordinátarendszere, vagy scaling problémák, de általában van olyan lehetőség, hogy importnál, vagy exportnál lehet korrigálni a scalet, meg a koordinátairányokat. De a legegyszerűbb, ha ugyanabban a programban készülnek a modellek az tény, azzal lesz a legkevesebb gond.
-
copass
veterán
válasz
Clickbait #34 üzenetére
a licenszelt modellek 99%-a több formátumban is rendelkezésre áll, ha már megveszi az ember.
játékfejlesztők kva ritkán használnak letöltött és liszenszelt modelleket."Tapasztalataim szerint nem szerencsés átvinni Max-Blender között a dolgokat SŐT, még két különböző kiadású Maxban sem szerencsés."
bocs, de ez így nettó baromság...
"Nem hiába ipari standard, a piacon lévő modellek 80% lazán Max."
azért mert warezolják... -
Ragnar_
addikt
válasz
Clickbait #27 üzenetére
Közben találtam egy ilyet Alison Road Ez kb. hozza a PT színvonalát hangulatilag. Húzós lenne egy ilyen AR-ban látott item rendszert tenni a játékba ? Mármint, hogy néhány dolgot föl lehessen venni, megnézegetni stb..
-
válasz
Clickbait #27 üzenetére
Pontosan ezért szóltam lent (fent, fórumbeállítás függvénye) hozzá és hoztam fel a témát.
Nem ez az első "dehát a 3DS Max az ipari standard, azt kell használni" érvelés, amit látok indie fejlesztőknél (bocsánat, téged is ide sorollak), miközben bojkottálják a Blender-t, a fenti érv, és amiatt, mert megszokták a 3DS Max kényelmét. Esetedben is előbb kerül említésre a warezolt vagy EDU verziós 3DS Max, mint hogy a Blenderhez nyúlnál...
Ne érts félre, értem és megértem az érvrendszered, de ha megengedsz egy javaslatot, legalább gondolat szinten légy rugalmasabb.
-
copass
veterán
válasz
Clickbait #27 üzenetére
nem feltétlen.
linux,blender,krita/gimp,inkscape,libre(open)office kombóval leváltasz egy win,3dsmax+vray,ps,illustrator,ms office-t. ingyé. persze kompromisszumokat kell kötni.hogy mire is van feltétlen szükséged.
pölö nekem nem jó a linux ezért vettem win-t, cadprogit is, mert azt nem tudom leváltani semmivel.
a blender egy kva jó kis svájci bicska, minden benne van és jön felfelé mint a talajvíz! -
copass
veterán
válasz
Clickbait #24 üzenetére
etikátlan egy pöttyet és ha kiderül (mert ugye mindíg kiderül) akkor örökre leírod magad. a philoslabsra mindenki emlékszik.
de itt egy hivatalos válasz -
Dyingsoul
veterán
válasz
Clickbait #15 üzenetére
Azt megkérdezhetem, hogy mi az a szak, ahol 3DS-t lehet EDU-ban tölteni illetve melyik egyetemen van ilyen képzés? Én programozóként tanultam nekünk microsoftos dolgok vannak MSDNAA licensszel, de ezt a modellezést nem tudom hol oktatják.
Blenderben én is szórakoztam régebben, de nagyon sokat kell tanulni hozzá, ha az ember a nulláról kezd. Én is kacérkodom a játékfejlesztés ötletével, nagyon sok ötletem van, mindegyik teljesen egyedi és még nincs a piacon. Nem írok regényeket, de volt olyan eredeti ötletem amit csak papírra vetettem és rá 1-2 évre megjelent a piacon... Egy emberként rengeteg idő egy ilyen projektbe belefogni főleg ha az embernek elvárásai is vannak magával szemben és szeretne egy picit többet egy alap akárminél.
Azt nem tudom elképzelni hogy tudják ellenőrizni, hogy egy játék modelljei warezolt vagy edu verzióval készültek és nem egy eredetivel. Mármint van képzelőerőm de nem tudom hogy megy ez.
-
Először is ismét gratula a cikksorozatért, szorítunk!
Ebben a témában viszont minden rossz indulat nélkül, de egyfelől persze, éljen a 3DS Max / Maya ( / Modo), való igaz, hogy az AAA és AA, meg talán az A kategóriás fejlesztők azt használják. Másfelől viszont megnézem, hány kezdő fejlesztőnél van jogtiszta szoftver? Csak mert hát egy 3DS Max 2016 1 éves bérleti díja 1600 euro plusz áfa.
Én azt javaslom, hogy ha valaki kezdő, és szeretne tisztán belevágni a lecsóba, nézze meg a Blender-t.
Nem, nem azt mondom, hogy a Blender mindenre olyan jó, mint a 3DS Max, viszont azt sem mondom, hogy kezdésnek egyből szokjon valaki hozzá egy fizetős, felső kategóriás szoftverhez. Olyat ugyanis sokszor hallok, hogy egy 3DS Max-hoz szokott ember elsőre lefikázza a Blendert, mert hát nincs hozzá ilyen modul, vagy nem olyan gyors, vagy valami. Viszont fordítva más a leányzó fekvése. Főleg egy kezdőnél sokat számít, hogy mivel tanul. Blenderről egyszerűbb továbblépni 3DS Max-ra, mint onnan vissza, ha egy kisebb stúdióban próbálkozol például - ahol viszont az ingyenessége miatt általában Blender-t használnak.
Szerintem. De én csak egy partvonalon álló laikus volnék.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Steam Deck
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- ROG Maximus Z790 Dark Hero
- Új MSI KATANA 17 Gamer Tervező Laptop 17,3" -35% i7-13620H 10Mag 16/1TB RTX 4060 8GB FHD 144Hz
- Apple Iphone 13 128gb csillagfény színű OLCSÓN . Csere/beszámítás
- OnePlus Pad 2 + OnePlus Pad 2 billentyűzet + Extrák
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F +RTX 4060/5060/4070/5070 +Új 16-64GB DDR4! GAR/SZÁMLA! 50 FÉLE HÁZ!
- ÖRÖK GARANCIÁVAL - OLCSÓ, LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - LicencAruhaz.hu
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Keresünk dokkolókat
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest