- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- One mobilszolgáltatások
- A Samsung bemutatta az Exynos 2500-at
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel topik
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Clickbait
aktív tag
Megjelent az új update, akit érdekel: KATT
-
TommyB
csendes tag
Köszi az írást!
Teljesen visszahoztad a gyerekkorom
Imádtam pályákat gyártani, egy időben építész szakmán törtem a fejem hála ezeknek
Így tovább! -
Clickbait
aktív tag
A mai képek elmaradnak, sajnos ez a build nem hozta a várt eredményt. Mára túl sok időt venne igénybe, igy csak holnap buildelek újra.
-
Clickbait
aktív tag
(#68) copass
Jó észrevétel, bár, hogy őszinte legyek nem rosszak. Ennyi szimpla szék nem lesz, mint a képen, de egy-kettő biztosan lesz elszórva.
Valag matrica lesz feldobálva, meg tábla.
A legnagyobb hitelességet kb. csak ezek kölcsönzik egy kórháznak, különben lehetne egy hotel folyosója is vagy bármi.
(#69) Cifu
Új felépitést kapott a fényezés, következő cikkemben erről majd beszámolok részletesebben. Vannak már segédfények is, amik nem vetnek árnyékot, eszméletlenül feldobják az egészet. Estébb rakok fel képeket.
Függetlenül lesznek sötét részek is, kicsit elrugaszkodok a realitástól, de hát az egész játékban mozgó falak vannak, akkor milyen realitásról beszélünk.(#71) vitko
Szerintem Marketből nyugodtan épithetsz bármit, ez kétségtelen, máskülönben nem lenne ilyen a Market, amilyen.
Én is megvettem a Cryengines pakkot, bár kár volt.
Ha jól tudom, Cryenginnél valamivel bonyolultabb a ki-be export, és ahogy néztem, bizony nem fbx-be kaptuk a propokat. Szóval nativan passz, biztos meg lehet oldani. Pl. én Unity asseteket szoktam kicsomagolni egy programmal, hogy kinyerjem belőle az fbx modelleket vagy ami épp kell.
Biztos itt is meg lehet oldani, minden esetre Cryengine-ben egy nem két kattintásos mutatvány amit néztem videókban, van erre a Humble Bundle-re külön vidi.
Félre ne érts, nem atomfizika, de messze nem egy jobbklikk-import. -
Dyingsoul
veterán
válasz
Clickbait #67 üzenetére
No hát igen ezt a három opciót én is vágtam, csak ugye a jogi háttere érdekelt inkább, mivel büntit semmiképp nem szeretnék kapni.
Inkább kicsengetem a pénzt vagy megtanulom vagy hagyom a francba. Bár ez utóbbi a legvalószínűtlenebb, mivel most kezdenék én is bele. Az UT4-et már pár hónapja letöltöttem csak eddig a doksikat bújtam. Aztán nemrég volt humble bundle-ben Cryengine pakk. Na azt megvásároltam egy az egyben, sok mindenhez jók lehetnek az assetek. Van egy rakás hang is benne meg minden ami kellhet egy játékhoz bár ebben több is van szerintem egy játéknál. Azt nem tudom még, hogy ezt csak Cryengine-hez lehet majd használni vagy UT4-hez.
Van erről valami infód? Tudom csak ki kellene próbálni, de most melóban vagyok és egy ideje nem foglalkoztam a témával. Pár dolgot rendbe kell tennem előtte a gépen no meg fejben is.
Egyébként tiszta sor, hogy konzisztens játékkörnyezetet úgy lehetne építeni, hogy egy forrásból származnak a modellek.
Engem egyébként a modellektől sokkal jobban zavar az, hogy még azt sem tudom eldönteni melyik motorral kezdjek el ismerkedni. Az eddig olvasottak alapján (nem csak itt, olvasgattam külföldi fórumokat, egyéb cikkeket) az UT4 a legvonzóbb az üzleti modellje miatt is. Mindenképp olyan motort akarok, ami támogatja a VR-t mert elsősorban arra szeretnék fejleszteni.
-
copass
veterán
válasz
Dyingsoul #66 üzenetére
minden fájlban benne van hogy mivel készült (pl. jpegnél hogy photoshop,lightroom.). 3dsmax,maya taggeli licensz infót, edu,commercial.
ha felmerül a gyanú akkor bizonyítanod kell hogy legális mindened.
(fényképezőgépeknél ha csinálsz egy képet mindent beleír az exifbe, szériaszámtól kezdve, váztípus,milyen obit használtál,stb.) -
válasz
Clickbait #58 üzenetére
Nagyon jól néz ki, de én is úgy vélem, hogy a fényességgel valamit kezdeni kellene, mert ez így (ennyi fényforráshoz képest) sötétnek hat. Egy kórház folyosója (általában) mindig világos, és jól van ki világítva. Egy szociális otthonban, pszichiátrián már ennyire ez nem igaz.
-
copass
veterán
válasz
Clickbait #58 üzenetére
a székeket általában 3-4-5 db egyben rakják le, hogy minél kevesebb láb legyen. mint itt kb. hagyományos székeket inkább a magánrendelőkben használják, főleg az exkluzívitás miatt. rakjál sok piktogramot, vezetősávot a padlóra az akadálymentesség miatt, sok feliratot ajtók mellé,stb. ezek megdobják a hitelességet.
-
Clickbait
aktív tag
(#65) KAMELOT
Köszönöm!
(#66) vitko
Több opció van:
1) Legjobb, ha beletanulsz. Egyáltalán nem nehéz, persze nem kell egyből AAA milliós polys modelleket készitened, de hosszútávon ez a legjobb megoldás, ez nem kétséges.
2) Vásárolsz/ töltesz innen onnan piacról (nem market)
Itt a licenszelésre kell figyelni, készitő általában leirja. Sajnos vagy rohadt drága egy modell, vagy ha ingyenes akkor esetleg minőségben nincs a toppon. Kell egy jó egyensúly, amit igazából csak saját modellezéssel tudsz jól kivitelezni.3) Összeállsz valakivel egy csapatba, és úgy valaki végzi a modellezés részét a melónak.
Egyébként nem, ha kész assettekből rakosgatsz, abból baj nem lehet. Ezért kerülnek fel a Marketplace-be.
Véleményem szerint túlárazott a többség, főleg ezek a modell pakkok.Tehát Marketen emiatt nem kell aggódnod, de a legköltségkimélőbb az lenne, ha beletanulnál, és gyártanád magadnak a saját licenszelt cuccaidat.
-
Dyingsoul
veterán
Felmerült bennem egy kérdés. Mi van, ha játékot akarok fejleszteni, de a modellezéshez nem értek és nincs időm/kedvem beletanulni. Akkor ugye vagy szerzek valakit magam mellé akinek pont ez a profilja VAGY veszek modelleket ugye a piacról. UE4 esetében láttam van beépített market. Nah amik ott vannak assetek, azok biztos, hogy mind legális modellező szoftverrel készültek?
Tehát az érdekelne, ha veszek modell pakkokat, biztos-e a jogi támogatottság és nem vágnak meg azért, mert azokat vettem és nem tudok az előéletükről? (nyilván megnézem a vásárolni kívánt pakkok leírását, hogy használható-e kereskedelmi forgalomban, nem ez a kérdésem)
-
KAMELOT
titán
Szép munka!
-
#45185024
törölt tag
Kórház nincs Neon villogás nélkül, meg oda be lehet rakni a fénycsőgyújtó jellegzetes erőlködő hangját ahogy ki be kapcsolgat.
-
Clickbait
aktív tag
Köszönöm az észrevételeket, elvileg meg van világitva. Fém bevonat van rajta, és egy bizonyos reflection capture sphere nem ér el odáig, azért maradt fekete. De azt pik pak megoldom.
Lesz világosabb/ sötétebb rész is, hangulattól függ majd. Ez a helyszin is valamivel világosabb lesz, bár nem sokkal, valamit kezdek a fénycsövekkel, hogy ne maxon menjenek. Pl 4ből csak 2 cső ég, ilyesmik.
Lesz egy minimális szem adaptáció is, azaz hogyan reagál a szem ha telibe belenéz a fényforrásba. Ezt most kivettem, mindenhol ugyan olyan sötét vagy világos van bármerre nézünk.
Holnap javitgatom őket.
-
Ragnar_
addikt
válasz
Clickbait #58 üzenetére
Jól néz ki nagyjából, de szerintem világosabbnak kellene lennie, hiszen a fénycsövek nagy része föl van kapcsolva. A padló material jól el lett találva, az a műanyagbevonatú, kb. pont elég a reflection, nem lett túlhúzva. Meg még annyi talán, hogy a fénycsőarmatúra belső felületét (ami általában valamilyen világos színű többnyire fehér műanyag) elvileg a fénycső megvilágítaná, ha föl van kapcsolva.
-
Clickbait
aktív tag
Egy két friss kép az editorból, bár kiemelném, hogy jól láthatóan bár modell még nem lett bakelve.
Semmi sem végleges, a legtöbb helyen textúra sincs, vagy csak átmeneti van! Bármi észrevétel, ötlet jöhet nyugodtan, akár kommentben vagy üzenetben!Ez a jelenlegi 04-03 22:3x es állás, holnap ha haladok, töltök fel 8K képeket, azokon majd lehet nézni a részleteket.
-
#45185024
törölt tag
Ti is valami ilyen játékot szeretnétek írni ?
The Town of Light
Nem tudom jól mondom e de ettől a halszem lencsés kamerától tökre tudok szédülni amikor hirtelen mozgatják, ezt a motrokba kell beállítani ? Vagy ez valami külön licenszelős dolog ? -
#45185024
törölt tag
-
copass
veterán
bezony. más szelek fújnak, aki élőben jól nyomja az talpon marad, a többi megy a levesbe.
én azt vettem észre hogy zenekarok felnyomják deezer,spotify,youtube-ra amint kijön az album és már megy is a turné utána.
kiadnak minimális cd-t és limitált extrákkal telenyomott gyűjtői példányokat + mercsandájz. sokan vannak akik megveszik még a cd-t,pólót, de persze nem jellemző.
van egy banda, az uzipov. cd-n jogi szöveg:
"A rögzített mű jogosultjának minen joga kúrvára fenntarva. bárhol lejátszhatod, bárkinek, de mindenkinek kötelező tudnia hogy mi a fasz szól éppen, köszi!"
tegnap voltam belgán debrecenben fotózni, decemberben jött ki az új album, a tömeg az összes új számot nyomta kórusban. -
válasz
#45185024 #51 üzenetére
Jó lehet mondani utópisztikus világba ne lebegjek, de kimondható mi lenne a jó...
A félreértések elkerülése végett nem az álláspontoddal vitatkozom, hanem az állapotokra próbálok rámutatni.
Amúgy azt csak mellékesen mondom MO-on pl filmet letölteni lehet ingyenesen, ez törvényes ! visszatölteni másoknak nem szabad, ezt viszont annak kell bizonyítani aki beperel.
Nézd, én most per pillanat egy zenekiadónál dolgozom, történetesen digitális jogdíj-elszámolásokkal. Ha ezt megemlítem, vagy téma lesz, 99%-ban jön a válasz, hogy Ő nem ad ki pénzt zenéért, letölti a virágboltból. Egyfelől valahol megértem, másfelől viszont ilyenkor rámutatok, hogy bocsi, de azért ha ez az általános állapot, akkor arról beszélünk, hogy az én és a zenészek megélhetését veszélyezteted (ne menjünk bele, nem egyszerű téma Artisjus-ostól kezdve sok mindenen át), és erre vagy büszke. A zeneipar is tisztában van ezzel, és próbál valamit kezdeni az állapotokkal. Ma például a digitális zenei jogdíjak legnagyobb része bizony a Youtube-ból érkezik. Mert ott egy olyan üzleti modell van, amelyiknél dettó van kiskapu, a reklámmegjelenítés elkerülésére (reklámblokkolók), de ha nem élnek vele, akkor bejön jó esetben néhány ezrednyi forint egy megtekintésnél. Oké, millió nézettségnél már nem is olyan rossz, de egy átlagos együttes egy-egy koncerttel többet szakít, mint egy hónapnyi Youtube-nézettségből származó bevételből. Ez a szomorú valóság.
A probléma pedig az, hogy az egész világ így épül fel. Kell egy nézőpontváltás, vagy legalábbis olyan üzleti szemlélet, ahol nem azt az állapotot betonozzuk be, hogy úgy is lopni fog az állampolgár (lásd még Artisjus matricák esete), mert az sem jó megoldás.
Legalábbis nekem ez a nézőpontom.
-
HalasKYO
aktív tag
Én amikor tudok obj-t használok mert a legtöbb program kezeli.
Pàr éve még nem volt így.
FBX rossz példa, mert az autodesk és nem minden eszi még.Én használtam blendert, kezes kis cucc gpu rendering fogott mem anno.
Most munkát keresek játék fejlesztésben, ott pedig én még nem làttam blendert sajnos .
Cv mben is benne van, de ha ràkérdeztek valamire sose arra.
Így azt megtanulni mint ipari sztenderd elvàràs a cégek részéről.
Ezt tapasztalat ból mondom.
Tanulói licenc erre van. -
#45185024
törölt tag
Hát igen csak ha már egy másikat kell megtanulnod vagy nem ment az nem ugyanaz nem a maxos verziót használhatod..
Ezek rossz modellek. Jó lehet mondani utópisztikus világba ne lebegjek, de kimondható mi lenne a jó...
Írj alá egy szerződést amikor regisztrálsz hogy büntetőjogi felelőséged tudatában kijelented fizeted ha van bevételed belőle , De amíg tanulsz és az lehet 5 év is addig ha nincs befolyó összeg a maxos változat ingyenes. (mert úgy leszel a piacgazdaság hasznos tagja)
Amúgy azt csak mellékesen mondom MO-on pl filmet letölteni lehet ingyenesen, ez törvényes ! visszatölteni másoknak nem szabad, ezt viszont annak kell bizonyítani aki beperel.
És még Windows otthoni használata miatt soha nem volt bírói eljárás, céges az sokszor van de ott van bevétel... -
copass
veterán
válasz
#45185024 #48 üzenetére
azért mondtam hogy jó az üzleti modell az unreal-nél, hogy ingyen kapod, de amint van bevélteled tudod fizetni. addig oktatási van.
de ez 3dsmax-nál nem működhet. értehető okokból ugye. mert az oktatási teljes értékű, tanulásra tudod használni meg munkára is.
de pl. archicad-nél az oktatási az keményen büntet dolgokat, export bünti, formátum bünti. trialban nincs mentés, nincs export, semmi szinte. megnyitod, használod, örülsz. -
válasz
#45185024 #48 üzenetére
De aki nem keres az nem fog kiadni érte 400 ezret.
Őőőő... A téma pont az volt, hogy van ingyenes alternatíva, tehát megteheti bárki, hogy nem a fizetős szoftvert, hanem az ingyenest használja...
Legyen ingyenes mindaddig amíg pénzt nem keresel vele.
Szóval ha egy játékkal akar játszani valaki, akkor azért ne fizessen, mert nem keres pénzt vele?
Tudom, erős hasonlat, de itt nem a pénzkeresetről van szó, hanem a használatról.De hogy úgy fizessek valamiért hogy betanulom.. bármiért na ez a full hülyeség.
Bocsi, de ez minden professzionális szoftverrel így működik. A fizetős OS-ektől kezdve a 3D modellező programokig. Ezért jöttek létre ingyenes alternatívák. Aztán dönthetsz, hogy melyiket tanulod meg. Az ingyenest, amiért nem kell fizetned, vagy a fizetőset, amit viszont sok helyen használnak.
A motrok is a bevétel 5%át kérik és nem azt hogy ha leütöd az első entert fizess ki 5 miliót.
A komolyabb engine-ek esetében nem nagyon volt ilyen opció pár évvel ezelőttig. Ezért volt anno nagy szó, amikor az ID ingyenessé tette a régebbi elavult szoftvereinek a forráskódját (persze csak akkor, amikor már elavultak lettek).
A Unity hozott ebben hatalmas változást, de ők meg csak így tudtak normális felhasználói bázist építeni az indie fejlesztőkből. A többi nagy engine, mint az UE vagy a CE ezért lépett, mert már tőlük kezdett elszipkázni felhasználókat a Unity, ezt pedig nem engedhették meg, mert a végén a Unity lehagyhatta volna őket.
-
#45185024
törölt tag
Ha te keresel vele pénzt akkor jó neked. De aki nem keres az nem fog kiadni érte 400 ezret.
Ez az egész fizetéses dolog is hülyeség.
Legyen ingyenes mindaddig amíg pénzt nem keresel vele.
Kérjék el mondjuk a Steamnál a seriált amikor kiadod mondjuk a véglegest.
De hogy úgy fizessek valamiért hogy betanulom.. bármiért na ez a full hülyeség.
A motrok is a bevétel 5%át kérik és nem azt hogy ha leütöd az első entert fizess ki 5 miliót. -
copass
veterán
válasz
Clickbait #46 üzenetére
nekem minden progim legális. win 40k? ugyanmár az aprópénz!
archicad 400k a butított verzió. az nekem elég amire kell...pénzt keresek vele. ami nem létszükséglet azt megoldom ingyenessel.
blender,krita,libreoffice,stb. most cseréltem gépet mert kipusztult a vas alól az alaplap.8 évet bírt, szépen kitermelte az árát.de már nem kaptam hozzá új deszkát, még használtat se. új vas 200k és muszáj mert akkor nincs mivel dolgoznod, ami fagy azzal meg nem lehet ugye. ördögi kör ez.
egyetemen is oktatnak archicad-et, háát botrányosan, mondjuk én örülök mert így legalább vannak tanítványaim!mesharray az jó, ott ismerek pár oktatót. profik.
blender iszonyat elterjedt. keress rá, megfogsz lepődni mennyien állnak át. -
Clickbait
aktív tag
Nem ilyen területen fogok elhelyezkedni, bár kitudja. Ha mégis (diplomával) természetesen, akkor cégnél váltanám pénzre a tudásom. Tovább had ne ragozzam, hogy egyetem miért Max van, ne tőlem kérdezd.
A többi indie hogy maradt életben? Ne mondd, hogy az összes Blendert vagy más ingyenes programot használt. Amiket irtál, azt egy pénzelt csapat esetleg tudja finaniszirozni, de akkor mi van a független 1-2 személyes projektekkel? Erre jó az EDU, jó az egyetemes licensz, jó a céges licensz.
Most Blender vagy Max.. ugyan már. Továbbra is állitom, hogy a többség Maxot nyúz, hiába fél milka a bérlése. Ha valaha egy pénzes játék fejlesztésébe kezdek, majd átgondolom a lehetőségeket. De ha egy kezdő egyből fizetős játékot akar fejleszteni, hát az vessen magára.
Amúgy meg opció a Max mert "ingyér van". Az emberek többsége szerintem le se.. a licenszeket.Eredeti a Windowsod? Most érted a nagyságrendeket.
-
kenwood
veterán
Azert a penzre valthato sajat jatek nem hiszem,h a cikkironak realis vagya lenne.
Vagy ha igen,akkor azt egy csapatban, ceges keretekben,az altalad felsoroltakat (es meg sok mast) megvasarolva.Ertem a problemadat,de sztem te lottel itt agyuval verebre
indie,independent,fuggetlen.
az csak annyit jelent,hogy kisebb,de azert nem egyszemelyes. -
copass
veterán
válasz
Clickbait #43 üzenetére
a szerzői jogot, legális szoftverhasználatot és a többit nem nevezném kukacoskodásnak...
elkezdesz alkotni egy olyan környezetben, aminek a használatát semmi sem indokolja. verébre ágyúval. 3dsmax egy ilyen játékra totál felesleges. szépen berendezkedsz rá, aztán amikor pénzre akarod váltani majd a tudásod egy saját játékkal, akkor fogsz rádöbbeni az összegekre.
pölö a 3dsmax évente fél misi, a többi progiról nem is beszélve (substance évi 60k, marmosest 150k), plusz az unreal is lefog csippenteni a bevételedből 5% negyedévente. ez utóbbi egy nagyon szuper üzleti model kezdőknek. de hát sok kicsit sokra megy alapon azért fájni fog az is. -
Clickbait
aktív tag
(#41) copass
Ez már csak kötekedés volt. Bár a tegnapi rossz fogalmazást elismerem a részemről.
Nem feltétlen értek egyet a kukacoskodással, továbbra is Maxot fogok ajánlani, majd az érdeklődő mérlegeli saját szempontjai szerint.(#42) Rico83
Nem lesz velős története, nem kap akkora szerepet. Példának mondhatnám a Layers of Fear-t, P.T, Allison Roadot. Van történetük természetesen, de nem arra épit. Itt már maga a kórház megad egy térben időben való elhelyezkedést, utána a kiváncsiság fogja hajtani a játékost. Később lehet bekerül egy-két emlékfoszlány ami vagy felvehető lesz, vagy olvasható vagy valami.
Az ötleted az már a megvalósulás közelében van, nem teljesen igy, de úgynevezett Raycastinggal követve van, hogy merre néz a játékos. És ebből kiindulva fognak a falak eltűnni vagy megjelenni, illetve nem csak a falak, hanem árnyékok, jelenségek ilyesmik.
-
Rico83
tag
Ahogy visszaolvastam, eddig csak technológiai rész lett leginkább tárgyalva, mi a helyzet a történettel? Egy jó történet sem elhanyagolható, a grafika és a játékmenet nem minden.
Egy ötlet:
Ha "ellenféllel" találkozol játék közben, megoldható lenne e, ha a körvonalai csak a "szemem sarkából" látszódnának viszonylag élesen, de ha ránézek, alig látni. Szerintem elég para lenne, miközben nagy nyugodtan battyogsz a dolgod után, egyszer csak a szemed sarkából észreveszel valamit, odafordulsz és semmi, de mégis tudod hogy ott van. -
copass
veterán
válasz
Clickbait #36 üzenetére
volt. a 3dsmax egy alapdolog, úgy mint a maya.
de már nem vesznek annyi licenszet, ezért találták ki a bérlést. úgy mint az adobe, fizetned kell folyamatosan hogy legyen supportod
nagyon-nagyon-nagyon sokan kiváltják a 3dsmax-et ha lehetséges, pont az anyagiak miatt.
fél misi évente elég jelentős összeg csak 1 szoftverre évente.alapok:
"Mi is az az indie?
A wikipedia (angol) szócikke szerint azokat a játékfejlesztő csapatokat, kisebb cégeket nevezzük indie-knek, akik anyagilag függetlenek, azaz a játékuk fejlesztése során nem áll mögöttük egy videojáték-kiadó. (Nagy játékfejlesztő cégek is lehetnek anyagilag függetlenek, azonban őket nem soroljuk ebbe a csoportba.)
Az indie játékok elkészítése - attól függően, hogy mennyire összetettek - néhány naptól vagy órától akár több évig is tarthat, jellemzően 1-10 fős fejlesztőgárdával. Az alkotókat általában nem elsősorban az anyagi haszonszerzés, hanem a játékfejlesztés iránti szenvedélyük motiválja, így gyakran születnek olyan szűk rétegnek szóló játékok, amiket a mainstream, hagyományos játékfejlesztő cégek nem engedhetnének meg maguknak. Ezek a játékok gyakran helyezik a hangsúlyt az innovációra, és ezzel esetenként rendkívüli népszerűségre tehetnek szert.""Nem játékfejlesztőkről volt szó, hanem kezdő indiekről."
képzavar.turbosquid ingyenes szekciója?!
ugyanmár...a blikk is újság, meg a hvg is...
tapasztalat. évek mi?!
oktatási verzióval...
-
VinoRosso
veterán
Nem tudom a mostani helyzet milyen, mert már rég modelleztem, de anno volt egy olyan progi, hogy XSI, ennek volt egy ingyenes u.n. mod tool változata, amihez a legtöbb engine-nnek volt pluginje.
Ez egy elég jó cucc volt, minden igényt kielégítő ami egy kezdő játékfeljesztőnek kell, ha ez még létezik akkor szerintem ez a legjobb alternativa max vagy maya helyett
-
Ragnar_
addikt
válasz
Clickbait #36 üzenetére
Ott van az FBX, obj többek között azokat a formátumokat gyakorlatilag mindegyik 3D progi ismeri azon kívül vannak persze a saját formátumok, amiket más progival nem biztos, hogy meg lehet nyitni. A többféle 3D progi használatnál akkor lehetnek problémák, ha más a koordinátarendszere, vagy scaling problémák, de általában van olyan lehetőség, hogy importnál, vagy exportnál lehet korrigálni a scalet, meg a koordinátairányokat. De a legegyszerűbb, ha ugyanabban a programban készülnek a modellek az tény, azzal lesz a legkevesebb gond.
-
copass
veterán
válasz
Clickbait #34 üzenetére
a licenszelt modellek 99%-a több formátumban is rendelkezésre áll, ha már megveszi az ember.
játékfejlesztők kva ritkán használnak letöltött és liszenszelt modelleket."Tapasztalataim szerint nem szerencsés átvinni Max-Blender között a dolgokat SŐT, még két különböző kiadású Maxban sem szerencsés."
bocs, de ez így nettó baromság...
"Nem hiába ipari standard, a piacon lévő modellek 80% lazán Max."
azért mert warezolják... -
Clickbait
aktív tag
válasz
#45185024 #33 üzenetére
(#33) Pepeeeee
Persze, hogy van, őszintén szólva gondoltam is rá, sokból nem tarthat implementálni. Maximum több optimalizálás kell, de ennek utána kell néznem. Bevallom szokszor gondoltam már erre, a hype feldobná.
Bővülne a szerény kinálat, és szerencsére van rá bő kereslet.
Szóval ezt mindenképpen átrágom a hétvégén, és meglátom.(#32) kenwood
Legnagyobb brainfuck ez az érzés, azért is kerül be hozzám is.
Nem sok játék operál ezzel, illetve én igyekszem minőségi brainfuckot kinálni.(#31) Ragnar_
Őt nem is emlitettem, pedig ez a játék is hatalmas inspiráció volt, ez a projekt első körben egy luxusvillában játszódott volna, de sok ilyesmi van, kórházból is van persze, de nem ilyen környezetben. Végül maradt a kórház.
(#30) Cifu
Értem mit mondasz, volt dolgom Blenderrel, igaz, hogy nem túl sok, valóban nem merültem el benne.
De szerintem az "normális" ha valami tetszik az embernek, azt megszerzi ha van rá mód, ahelyett, hogy más alternativa után kutasson.
Nekem a legkényelmesebb ez a program, mondom miért:- A legtöbb letöltött, licenszelt modellem 3DS Scene (.max) fájlban van, oké át lehetne konvertálni, de .max ot eleve csak 3DS-sel tudok megnyitni, most oda a Blender egy plusz karika
- HalasKYO kollega is Maxot használ, olyan formátumban is kapom, nativan Maxból. Tapasztalataim szerint nem szerencsés átvinni Max-Blender között a dolgokat SŐT, még két különböző kiadású Maxban sem szerencsés.
Nem hiába ipari standard, a piacon lévő modellek 80% lazán Max. A többi Cinema4D, Blender, vagy más CAD.
De ha valaki tényleg csak saját modellekkel operál, vagy az egész csapatban Blender van, akkor nem kérdés, oda tökéletes, felesleges a Max.
De általában egy kezdőnek, ha modellezésben is kezdő tegyük fel, akkor Max. Már csak a beszerzett modellek miatt is.De ha kéne, használnám, néha fent is van a gépemen. Nem gyűlölöm, remélem nem ez jött le tőlem.
-
#45185024
törölt tag
Akartam már ezt kérdezni van ezeknek a játékmotroknak VR támogatottsága bármilyen formában , vagy esetleg tervezik e?
Mert ott most kis programmal is lehetne ütős eredményt elérni amíg ez a hatalmas Hájp van körülötte, meg egy külön piac. -
kenwood
veterán
"fontos a sűrű line-trace update, egy másodperc szerintem pont elég, hogy ne forduljon meg a player és vegye észre az animációt."
nekem tamadt mar olyan gondolatom,hogy a vilag is igy mukodik.
ha eleg gyorsan fordulnek hatra,kiderulne,hogy nincs is mogottem semmiegyebkent a kvantummechanikaban egy ehhez hasonlo dolog bizonyitottan letezik.
-
Ragnar_
addikt
válasz
Clickbait #27 üzenetére
Közben találtam egy ilyet Alison Road Ez kb. hozza a PT színvonalát hangulatilag. Húzós lenne egy ilyen AR-ban látott item rendszert tenni a játékba ? Mármint, hogy néhány dolgot föl lehessen venni, megnézegetni stb..
-
válasz
Clickbait #27 üzenetére
Pontosan ezért szóltam lent (fent, fórumbeállítás függvénye) hozzá és hoztam fel a témát.
Nem ez az első "dehát a 3DS Max az ipari standard, azt kell használni" érvelés, amit látok indie fejlesztőknél (bocsánat, téged is ide sorollak), miközben bojkottálják a Blender-t, a fenti érv, és amiatt, mert megszokták a 3DS Max kényelmét. Esetedben is előbb kerül említésre a warezolt vagy EDU verziós 3DS Max, mint hogy a Blenderhez nyúlnál...
Ne érts félre, értem és megértem az érvrendszered, de ha megengedsz egy javaslatot, legalább gondolat szinten légy rugalmasabb.
-
copass
veterán
válasz
Clickbait #27 üzenetére
nem feltétlen.
linux,blender,krita/gimp,inkscape,libre(open)office kombóval leváltasz egy win,3dsmax+vray,ps,illustrator,ms office-t. ingyé. persze kompromisszumokat kell kötni.hogy mire is van feltétlen szükséged.
pölö nekem nem jó a linux ezért vettem win-t, cadprogit is, mert azt nem tudom leváltani semmivel.
a blender egy kva jó kis svájci bicska, minden benne van és jön felfelé mint a talajvíz! -
copass
veterán
válasz
Clickbait #24 üzenetére
etikátlan egy pöttyet és ha kiderül (mert ugye mindíg kiderül) akkor örökre leírod magad. a philoslabsra mindenki emlékszik.
de itt egy hivatalos válasz -
Clickbait
aktív tag
válasz
Dyingsoul #23 üzenetére
(#23) vitko
Szerintem játékban nem kérik számon a forrást, nem is gondolom, hogy lehet e ilyet, főleg ingyenes játék lévén. De passz.
Már nem emlékszem pontosan, nekem olyan 3 éve van meg ez a regisztrációm, ha jól tudom négy évig érvényes. Lényegében szerintem ha diák vagy, beengednek.
Cinema 4D-ben van """komoly""" ellenőrzés, ott elbirálás is van, diákodat be kell szkennelni stb.stb. Ott a telepitések száma is meg van szabva, és ellenőrizve is van.
Modellezés van BME-n, Metropolitanen, és Óbudán is volt 2013ban, most passz. Aztán még Széchenyin is volt ha nem csak BP.
Külön szak nincs, csak tantárgy.
(Sajnos)
(#17) Jack Napier
Köszönöm, sok sikert hozzá!
Ha belevágtál, és megosztanád, engem itt megtalálsz. Illetve elindult a motoros topik is.
(#20) pomorski
Köszönöm!
(#22) Rico83
A fény itt fontos szerepet kap, nem csak látványilag, de sokszor fogom jelenségekhez is használni. Árnyékokat és sötétséget is egyaránt.
Nagy küzdelem van részemről a minőségért, egy nagyon jó egyensúlyt kell találnom, mivel modulárisak + mozognak a falak, néhol nehéz kivitelezni szép árnyékokat.Build idők is nőnek, cserébe lassul a projekt haladása, de azért igyekszem.
-
Dyingsoul
veterán
válasz
Clickbait #15 üzenetére
Azt megkérdezhetem, hogy mi az a szak, ahol 3DS-t lehet EDU-ban tölteni illetve melyik egyetemen van ilyen képzés? Én programozóként tanultam nekünk microsoftos dolgok vannak MSDNAA licensszel, de ezt a modellezést nem tudom hol oktatják.
Blenderben én is szórakoztam régebben, de nagyon sokat kell tanulni hozzá, ha az ember a nulláról kezd. Én is kacérkodom a játékfejlesztés ötletével, nagyon sok ötletem van, mindegyik teljesen egyedi és még nincs a piacon. Nem írok regényeket, de volt olyan eredeti ötletem amit csak papírra vetettem és rá 1-2 évre megjelent a piacon... Egy emberként rengeteg idő egy ilyen projektbe belefogni főleg ha az embernek elvárásai is vannak magával szemben és szeretne egy picit többet egy alap akárminél.
Azt nem tudom elképzelni hogy tudják ellenőrizni, hogy egy játék modelljei warezolt vagy edu verzióval készültek és nem egy eredetivel. Mármint van képzelőerőm de nem tudom hogy megy ez.
-
Rico83
tag
Ha a fény, árnyék effekteket jól sikerül eltalálnod, és mellé kellően párosítható hangokat használsz, pl. zörejek, leeső tárgyak stb, már teremtesz vele egy atmoszférát, ezáltal megadod a játék alap hangulatát, (szerintem) ha pedig egy ilyen produktumnak megfelelően nyomasztó és ijesztő a hangulata, az már nem is fél, hanem háromnegyed győzelem.
Gratula, csak így tovább. -
Ragnar_
addikt
-
pomorski
őstag
Ügyes vagy, szépen alakul! Gratulálok hozzá, csak így tovább!
-
Az UT3 nagyon nagy kedvencem volt (az utolsó...),kb mikor esélyes egy UT4 ?
-
Jack Napier
csendes tag
Gratula és további sok sikert! 😀 Lehet hogy nyáron én is belekezdek egy saját CryEngineV projektbe!
-
Ragnar_
addikt
Kérdés, hogy mit szeretne kezdeni vele. Egy totál kezdő a modelezés alapjait Blenderben is el tudja sajátítani. A material rendszert, High/Lowpoly modelezést, animálást is akár, és a legtöbb enginehez azért már vannak import/exporterek Blenderben is, viszont az meg hasznos, ha eleve iparági standardon tanul meg modelezni.. azért szerintem kezdésnek majdnem mindegy.
-
Clickbait
aktív tag
Jogos, jogos. Bár kinek mi, ebben megállapodhatunk.
Sokan egy kőbe vésett szabálynak tartják, hogy életük végéig egyetlen programot kell használniuk.Nem baj az, ha valaki ismeri a legtöbb modellezőt, csak jól jöhet ki belőle, és ez mindennel igy van, nem csak épp modellezésnél vagy játékfejlesztésnél.
Egyébként passz az EDU Max licensszel kapcsolatban, nem tartom valószinűnek, hogy korlátoznák a Maxban létrehozott tartalmat, ha mondjuk pénzt kérsz a játékért pl. Steamen.
Szóval ilyen kis indie projektben aligha ellenőrzik, nagy cimeknél ez természetes, ott meg is értem. De ugyan már, lefogadom azért 80% lazán warez EDUn kivül.
-
@haxiboy: Az EDU változat nem egészen egyenlő az ingyenességgel. Igen, használhatod iskolai, tanulási célból, de olyan feladatra nem, amiből pénzt láthatsz. Itt a probléma ezzel, mert addig oké, hogy SCR3AMN00B esetében jogos a használat, de más 'kezdő' projekthez csak addig használható, amíg non-profit alapon dolgozol... Aztán ha tovább akarsz lépni, akkor jön a fal, hogy most vagy megveszed (bérled), vagy lewarezolod, vagy átlépsz valami más programba...
@SCR3AMN00B: Jó az a Blender, de véleményem szerint nem olyan komplikált és nehéz a Max, mint azt hiszik. Csak más.
Nekem a Blender bonyolultabb.Pontosan erről beszélek. Azoktól, akik 3DS Max-on "nevelkedtek", folyton azt olvasom/hallom, hogy a Blender bonyolult, nem olyan kézre álló, nem olyan 'simulékony', mint a 3DS Max. Ezért aztán nem is használják.
Ellenben aki megtanulta a Blender-t használni, az általában vagy át tud "szokni" fájdalommentesen a 3DS Max-ra, vagy inkább azt mondja, hogy köszöni szépen, de megcsinálja inkább Blenderben.Én ezért gondolom azt, hogy kezdőnek talán megéri elgondolkodni a Blenderen.
-
Clickbait
aktív tag
Igy van, jómagam is az EDU teljesértékű verziót használom, teljesen ingyenesen.
Jelenleg 3DS Max 2014 és 16 van nálam, és Maya 16.Cinema 4D is EDU nálam.
Jó az a Blender, de véleményem szerint nem olyan komplikált és nehéz a Max, mint azt hiszik. Csak más.
Nekem a Blender bonyolultabb. -
Először is ismét gratula a cikksorozatért, szorítunk!
Ebben a témában viszont minden rossz indulat nélkül, de egyfelől persze, éljen a 3DS Max / Maya ( / Modo), való igaz, hogy az AAA és AA, meg talán az A kategóriás fejlesztők azt használják. Másfelől viszont megnézem, hány kezdő fejlesztőnél van jogtiszta szoftver? Csak mert hát egy 3DS Max 2016 1 éves bérleti díja 1600 euro plusz áfa.
Én azt javaslom, hogy ha valaki kezdő, és szeretne tisztán belevágni a lecsóba, nézze meg a Blender-t.
Nem, nem azt mondom, hogy a Blender mindenre olyan jó, mint a 3DS Max, viszont azt sem mondom, hogy kezdésnek egyből szokjon valaki hozzá egy fizetős, felső kategóriás szoftverhez. Olyat ugyanis sokszor hallok, hogy egy 3DS Max-hoz szokott ember elsőre lefikázza a Blendert, mert hát nincs hozzá ilyen modul, vagy nem olyan gyors, vagy valami. Viszont fordítva más a leányzó fekvése. Főleg egy kezdőnél sokat számít, hogy mivel tanul. Blenderről egyszerűbb továbblépni 3DS Max-ra, mint onnan vissza, ha egy kisebb stúdióban próbálkozol például - ahol viszont az ingyenessége miatt általában Blender-t használnak.
Szerintem. De én csak egy partvonalon álló laikus volnék. -
haxiboy
veterán
Gratulálok, nagyon izgi követni egy játék fejlődését
-
VinoRosso
veterán
Bár nem az én stílusom a pszicho horror kiváncsi vagyok mi kerekedik majd ki belőle
-
atike
nagyúr
Gratula! Szépen alakul!
-
Ragnar_
addikt
Gratula,
inspiráló írás lett, jó látni, hogy halad a project szépen az ötlettől a megvalósulásig.
-
#45185024
törölt tag
Nyitottunk egy Játékmotorokkal és Techdemókkal kapcsolatos fórumot hogy aki szeretne róla cikkektől függetlenül beszélni, az OFF mentesen megtehesse valahol, várunk sok szeretettel.
Ugyan a Direct X és általában az API-k nem kerültek bele a témába de talán így is kapcsolatteremtő lesz.
Ha érdekel néz be. -
djgeg
őstag
Hajrá csak így tovább!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- GAMER PC : RYZEN 7 5700G/// 32 GB DDR4 /// RX 6700 XT 12 GB /// 512 GB NVME
- GAMER MSI LAPTOP : 15,6" 144 HZ /// i5 12450H /// 16GB DDR4/// RTX 4050 6GB/// 1TB NVME
- Manfrotto 055 magnézium fotó-videófej Q5 gyorskioldóval
- Sony ECM-W2BT
- BESZÁMÍTÁS! HP ZBook 15 G6 munkaállomás - i7 9850H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Quadro T2000 4GB WIN10
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M4 16GB RAM 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800XT 16GB Rampage SHIVA CM 750W
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo ThinkPad T14 Gen 4 üzleti notebook - i7 1360P 24GB DDR5 RAM 512GB SSD Iris Xe W11
- Csere-beszámítás! Számítógép PC Játékra! I3 14100F / RTX 3060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged