Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz Kinder #98 üzenetére

    Egyszerű a kérdés: [link]
    És ettől azért általában csak rövidebb lehet az idő. Nálam legalábbis. Megállással együtt is. (pl a navi bakijai miatt, na meg ha a család is ott van akkor jó eséllyel van váltó sofőr is.)
    Arról nem is beszélve hogy mennyibe kerül egy Tesla. Én 2013-ban vettem autót 2 milláért. 5 milláért kapok 12.500 liter üzemanyagot (400ft liter árral számolva) amivel 6 literes fogyasztással letolok 208.000 km sok-sok év alatt. (ez lehetne lentebb is csak az én lábam nehezebb) Sehogy se jön ki nekem a matek hogy érné ez meg nekem. Kétkezi munkával nem lehet Teslát venni.
    De ha nem Teslát nézzünk akkor meg még jobban előjön hogy a gyors töltés miatt a ft/km ugyanott lesz mint a belsőégésűnél.

  • Somatom

    veterán

    válasz Kinder #98 üzenetére

    Ettől nem kapott el a sárga irígység. Ahogy nézem, pályán 110 -es tempót mentél. Jól látom, hogy ebben a tempóban két óra, és 220Km alatt, 90% -ról, 20% -ra estél? Azok a percek mit takarnak? Csak a nettó töltésidőt, vagy azt is, amíg lemész a pályáról és ráfarolsz a töltőre, majd lecsatlakozol és újra a pályán nyomod utazó tempóban?

  • Rolly

    veterán

    válasz Kinder #94 üzenetére

    ezt írtad "Arra a piacra gyártanak, és rohadtul nem izgatja őket, hogy itthon a fapad verzió is minimum az 1 éves teljes fizetésedbe kerül."

    Opelről volt szó ami alap hangon cirka 4-5 millió tehát ez az éves fizetés de ennyi sincs tehát itthon az átlag se kap ennyit a medián valahol 3-4 millió között lehet... de lényegében lényegtelen :)

  • Somatom

    veterán

    válasz Kinder #93 üzenetére

    Pedig, egyszerű. Látom, hogy miket húzgálnak A6 -osokkal, meg E Mercikkel. Azokat Te nem kötöd a Tesla után.
    Tombol a nyár, írány a francia riviéra, nyaralni indul a család. Csak, Te egy nappal korábban.

  • GreenGoblin

    őstag

    válasz Kinder #78 üzenetére

    Gondolom nem minimálbéren tengsz-lengsz meg ahogy látom a szomszédjaid sem de sajnos nem mindenki rózsadombi lakos.

  • Rolly

    veterán

    válasz Kinder #78 üzenetére

    Szóval szerinted itt 2 milliós fizetés indokolt havonta adózás után? Te sem a realitások talaján élsz :) ...De amúgy egy 5milliós autóhoz is nettó 400e-es fizetés kellene és 1 év alatt semmi rezsi meg megélhetés... 5 milliós autó mellé cirka 600-700-es fizetés kellene még normális esetben is és akkor nem számoltunk albérletet hanem feltételezzük, hogy van hol lakni.

    Minden anyagban jobb egy allure felszereltség 11 millióért (e208), mint amit 16,5-ért a Tesla a M3-ba bele tudott rakni :) bár a kínai összeszerelés minősége sokat javult az tény, de ettől még egy középkategória Peugeot is szebben kidolgozott belső térrel rendelkezik és nem jöttem luxus autókkal :) ... lehet ezen vitatkozni és úgysem fogjuk egymás meggyőzni (pedig amúgy az e208 anyaghasználata elmarad egy hasonló 308-as vagy 508-astól) - lehet szó a kormány kidolgozottságától, a kapcsolók króm megmunkálásai. És kézre állása tudom te 1 gombbal mindent is tudsz állítani :) de nekem meg 4 gomb áll kézre a 4 funkcióhoz :) persze ezen sincs sok értelme vitatkozni :) mert ez is ízlések és pofonok.

    Nekem 2 kábel van mindig a kocsiban 1 240-es töltő és egy Type2-es kábel. De vettünk még 3 fázisú töltőt is az is hordozható de az csak akkor van bent amikor kelll... sajnos az e208 csomagtartója kicsi elöl meg nincs pedig igazából egy kisebb tároló elférne 2 kábelnek ebben is az orrban.

    75 már elégséges a 45 azért sokkal kisebb és bár az esetek 90%-ban elég a 10%-ra kellene nekünk a 75-80 közötti nettó ... Illetve mivel itt külső nem annyira aerodinamikus mint a M3 így a fogyasztás sajnos nagyobb :( ... De 70-75 nettó akkuval ellenénk... De majd 4 év múlva veszünk egy Audi eTron Q4-et :) dupla motorral és akkuval ha már tegnap mutatták be 21m körüli áron... akkor 4 év múlva 2 évesen keveset futott autóra beújítok 15 körül :).

    Zoéban nem a lábtérrel van gondom, hanem mivel sík padlós az alja az akkuk miatt így a hátsó ülés magasabban van kicsit így én a 187 cmrem már a plafont elérem a fejemmel... Amúgy lábtér van benne... A kisebb e208-ban mivel van "lábgarázs" így lentebb van az ülés és bár térben kevesebb a hely a fejem jobban elfér... Ettől még nem ülnék az e208ban 1 órát hátul :) de mivel én vezetek nekem nem is kell :D.

    E208nál kíváncsi leszek majd az akkura, hogy hogy bírja mivel PSAnál még nem nagyon van tapasztalat.

    Szervíz: e208-nál sajnos azért van szervíz költség (nem igazán neked hanem információként)
    1. év vagy 12.500 Km után gépre dugják státuszt nézni (miért nincs OTA és távoli elérés :( pedig az app eléri elküldhetne minden adatot és be se kellene menni) (10-15e Ft)
    dieselnél 1 év 15e km: 50-60e Ft

    2. év vagy 25.000 Km fékolaj csere (50-60e ft) + státusz
    dieselnél 2 év 30e km: 100e Ft

    3. év vagy 37.500 KM státusz (10-15e Ft)
    dieselnél 3 év 45e km: 70e Ft

    4. év 50.0000 Km fékfolyadék és hűtőfolyadék csere (cirka 100e körül lehet)

    diesel árak a nálunk megtörtént szervíz díjak a diesel autónknál

  • Somatom

    veterán

    válasz Kinder #80 üzenetére

    Gondolom, nem jártok együtt nyaralni és egyikőtöknek sincs lakókocsija. Különben nem irigykednének.

  • <Lacy85>

    addikt

    válasz Kinder #65 üzenetére

    A Model 3 nekem is nagyon bejön és legrosszabb esetben megkapná a fent leírt pimpelést. Szóval ez nem igazán gond.
    A probléma ott kezdődik, hogy majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy 508 GT és nem igazán látom a megfelelő ár / érték arányt.

  • GreenGoblin

    őstag

    válasz Kinder #65 üzenetére

    Milyen meglepő, hogy a saját autódról jókat írsz. :DDD

  • Rolly

    veterán

    válasz Kinder #65 üzenetére

    Azért pár dologba - mint szintén e autós belekötnék :):

    Arra a piacra gyártanak, és rohadtul nem izgatja őket, hogy itthon a fapad verzió is minimum az 1 éves teljes fizetésedbe kerül.
    Azért egy 5 millió benzinesre sem igaz, hogy minimum 1 éves fizetésbe kerül ha az átlag hazai fizetéseket nézzük még átlag fizetéssel is 2-3 év között van és akkor a 11m (8,5-es) elektromos e208ról nem beszéltünk és a te 20-23m közötti Model 3 performanceodról sem :)

    e208 esetén másoknál huddal simán benne van a képben a főbb információ nem kell a középső kijelzőt nézni. Kinek tetszik a középső nagy kijelző kinek nem. Nekem mondjuk nem mert én szeretem sofőrként "pilótaként" érezni magam az autóban :)

    Belső anyaghasználatban és minőségben az e208 (11m árával) kenterbe veri a Teslat :).

    Fogyasztás nem szokott érdekelni elektromos autóban de ha igen simán kirakom a 3D-s parasztvakító kijelzőre nem hiszem, hogy ezen bármelyik klasszikus gyártó nagyon izzadna :)

    Menü rendszere jó a a Teslanak de grafikája kb egy 5-6 évvel le van maradva a mai trendekkel (félreértés ne essék sok elektromos autó meg 10-15 évvel :D). PSA menüjében vannak elrejtett és elérhetetlen baromságok, de az android autó miatt nem sokat szoktam menüben mászkálni csak órát állítani és kerékcserénél nyomást inicializálni :) . amúgy megy gyorsgombokkal elvagyok.

    Az első csomagtérnek az a lényege, hogy oda rakd a kábeleket :) ... ezt az egyet nagyon irigylem a M3-ból longrangeből meg az akkut :) ugye a milyen csak 45 nettó akkus 60-70 közötti akkuval főautónak is jó lenne a kis e208-as.

    Takarítás minden autóban ennyi ami új és vigyáznak rá.

    Majd ha a gyerekek megnőnek és hátul kell ülniük szidni fognak a nyakukba lévő lábakkal :D - ezért jó a Tycan, eTron GT, PSA lábgarázsa :) így hátul kényelmesebb ülni (bár e208 nem pálya mert kicsi hátu la hely de jobban beférni mint a Zoéba hátra pedig a Zoé nagyobb)

    Mi költöttünk az e208ra pluszban 400e körül vettünk még 6 év garanciát így 8 év teljeskörű garancia van a kocsira :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés