- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Magisk
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Google Pixel topik
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Egy óra, két rendszer
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
7Heads Drago #119 üzenetére
Miért lenne téves a számolás? Te használod az autót vagy én? Leírtam a felhasználási szokásainkat az alapján jött a számítás, egyáltalán nem téves. Évi 20.000 kmt megyünk...
e208 esetén mi 11m-ért Allure-t vettünk amiből 1-2 extra maradt ki (panoráma tető, nagynavi), de amúgy minden belefért és így a támogatást is megkaptuk rá... Persze kis autó de jelenleg párommal ez elég amúgy ha lenne egy gyerek még akkor is beférnénk... két gyerekkel már nem.
Az, meg hogy kisakkus relatív mert 45 kWh azért inkább a közepes autók közé tartozik... egy seggel én max 250km-t vezetek ebben az országban (bár tény, hogy ebben az isbenne van, hogy ahol lakunk kb ennél messzebb nem nagyon van az országhoz tartozó rész) nyaralás évi 1x van ha most mennénk simán bevállalnám horvát tengerpartot is... persze éjszaka mennénk amikor nincsenek sokan és tuti lenne szabad töltő (ráadásul az meg Horvátba még ingyenes jelenleg
)
Ha Senj-t nézem (legközelebbi tengerpart) akkor 1 óra 4 perc töltés kell. Két helyen szoktunk megállni 30-40 percre határ előtti benzinkút és Zágráb után Karlovac előtt. Tehát nem jelentős a különbség ...
Zadarig kb 1 óra 50 perc töltés kellene ekkora távon mi 2 megállást szoktunk csinálni és akkor eszünk (nem autóban) így 1-1 megállás 30-40 perc tehát 1-1 óra 20 helyett lenne 1 óra 50 perc a megállás és máshogy kellene a kajálást megoldani...
Ha meg még délebbre megyünk akkor még egy megállót szoktunk beiktatni... Visszafelé meg feltöltenénk az autót a hét közben a szállodánál vagy az apartmannál...
Szóval nekünk az autó ha csak elektromos lenne kb itthon 12x30 percet és évi 1x 4 óra kompromisszumot jelentene nyaralásnál. Megint hangsúlyozom a mi felhasználásunkkal. Mondjuk mi nem indulunk el 1000+ km-re kocsival ... -
7Heads Drago
veterán
Ez is téves számolás, mivel ha átléped a 11 millás határt nincs rá támogatás. 11ért meg rossz felszereltségű kis akkupakkos autók vannak zömmel. Sok kompromisszummal.
Viszont a belsőégésűben is érdemes legalább a 7-8 millás kategóriást nézni.
Viszont itt a konkrét esetben a Teslás kolléga állítását vitatom, nem az egész E-autózást. 2000km távon gyorstöltéssel kétlem hogy olcsóbb lenne az E autó jelenleg. A Teslákhoz még olcsóbb a gyorstöltés és nagy az akku, viszont drágább az autó lényegesen. Más tipusoknál kicsi az akku, drágább a gyorstöltés. -
válasz
7Heads Drago #116 üzenetére
matek személyenként más... Saját használat és beruházás... HA valaki egy használt 2m autót hasonlít újhoz annak sose fog kijönni, de igazából ez már almát a körtéhez eset amivel foglalkozni is kár...
Mert ha új autót nézünk akkor újhoz nézzük, ha 5 éves használtat nézünk akkor 5 éves használthoz. De még ezeket megtartva se mindegy, hogy az ember egy Daciat néz vagy egy Mercit, mert a kettő ára és minősége nem egyforma, de mindkettő autó és gurul
Nálunk cégbe lízingnél új autó jött szóba vagy max 6 hónapos használt ott már a matek - mivel állami támogatás is volt - szerintem már leírtam elég jól kijött..
6,5-7,2-ért belső égésű autó (felszerelés is azonos) vagy 11-2,5 azaz 8,5-ért elektromos autó.
Különbség 2-1,3m forint.
Megtakarítások 5 év alatt:
- 4x12x11000 Ft cégautó adó 528.000 Ft
- évi 20.000 km-re nézve - még ha fizetek is az áramért (évi 300.000 Ft) 1.500.000 Ft üzemanyag spórolás
- szerviz kb fele kb 300e Ft 5 év alatt a megtakarítás
- parkolás (keveset parkolok) 50.000 Ft mondjuk 5 év alattTehát öt év alatt az elektromos autó ugyanazzal a mi használatunkkal (értsd országon belül pesten 0-áson belül és rendszeresen Budapest-Kiskőrös valamint Budapest - Békéscsaba táv) körülbelül 2,3m forintot hoz tehát már így 300e Ft-tal bentebb vagyunk.
Várható érték csökkenés nagyobb az elektromosnál de összességében 5 év múlva többet fog érni mint a belső égésű tehát mondjuk 5 év múlva:
- belső égésű 100e km-rel ér 2,5 milliót
- elektromos 100e km-rel ér 4 milliót
5 év alatt olcsóbb volt az elektromos összesen 1,8m forinttal. -
-
Somatom
veterán
válasz
7Heads Drago #111 üzenetére
Máshol is linkeltem már, sztem EZ egy reális összehasonlító teszt. De, mivel nincs Tesla -m, ezért nem ismerem azt az oldalt. Ha vkinek tapasztalat alapján az a véleménye, hogy kamu, vagy ferdítés a videó, kíváncsi lennék az érveire.
-
Noukoum
veterán
válasz
7Heads Drago #111 üzenetére
Ki mondta hogy neked ki fog jönni a matek?
-
7Heads Drago
veterán
Zsír. Most akkor megint nézük meg a hsz-em végét. Milyen más egyéb elektromossal jön ki a matek akkor?
És itt a konkrét esetre gondolok 2000 km 24 óra alatt. Ennek mennyi a költsége és kijön e az adott idő alatt. És hogy ezt az időt belsőégésűvel max 1 órával lehet megverni.
Rövid távon a lakóhely körül otthon töltve garantált hogy megeszi a régi autókat. De az állítás 2000km vonatkozott. -
nekünk a parkolás évi 5-10 ezer forint
mert általában metró végállomásig bemegyek kocsival és onnan metróval tovább, de mivel a napok 99%-át home officeban töltöm így ez nálam tényleg nem releváns akinél 300e ft az már tétel természetesen. (a saját esetemből indultam ki
)
-
Noukoum
veterán
Az tény hogy az elmúlt 1 évben ingyenes volt, sőt a covid amúgy is belerondított erősen az eautózásban.
De én nem tartom fillérbaszásnak ha valaki év 300ezret spórol parkolási költségen. Persze kinek milyen vastag a pénztárcája. 40 milliós autót mondjuk itthon már lehet tényleg csak az vesz akinek bőven van mit a tejbe aprítani. -
Somatom
veterán
Nézd meg az útinaplón a Tesla -s tankolások költségét! Sztem elhanyagolható a különbség egy dízeléhez képest. Mindezt úgy, hogy éjszaka ment, gondolom a klímán spórolás miatt. 110 -es tempónál még klímával is 5 alatt fogyaszt az autóm, pedig méretesebb a bódé, mint egy Tesla -é.
-
Azért egy 16-22 vagy 40 milliós autó esetén ne jöjjünk már az ingyen parkolással... Mert ez echte fillerbaszás :) ... Nekünk is van elektromos és leszarom az ingyenes parkolást (bár az elmúlt 1 évben mindenkinek ingyenes )...
Nekem bejön, hogy csendes, olcsóbb a fenntartása. És mivel a cégem egyik célja a CO2 mentes működés így beruhaztunk egy elektromos autóra... Ha 70-80 közötti akku lenne akkor tartalék Diesel se lenne a háznál. Viszont mivel azt eladni nagy bukó és a kis elektromosban csak 45 nettó akku van, így egyelőre marad a Diesel is...
-
Peat;)
veterán
Gondolom azért ír ilyeneket mert az elektromos autósok meg a költséghatékonyságot emlegetik. Szerintem nem érdemes összemérni a kettőt egyelőre, főleg hogy elektromos autók között is nagy a szórás. Nincs hozzá megfelelő termékpaletta, tölőhálózat(ahogy több lett úgy lett egyre drágább). Ráadásul egy elektromos autóban is el tud romlani ez az.
Az elektromos autók azért kerültek képbe mert már csak agyon turbozótt egy literes vackok vannak jobbára, meg dízelnél agyonfojtott motor, kettős tömegű, részecskeszűrő stb. Azokkal szemben sokaknak reális választás.
Ugyanakkor elballagok a toyotához illetve már más gyártókhoz is és ott a hybrid, ami valamivel kevesebbet fogyaszt, kiszalad a világból, szervízigénye alacsonyabb mint az agyonszabályozott tisztán belső égésű kocsié és valamivel/jóval olcsóbb mint egy elektromos autó + használtan is bátrabban megvásárolható. Oké lomhák, nem sportautók, de én most mindenes autóra inkább hybridet vennék.
Elektromost még mindig csak kisautóban és ingázásra tudom elképzelni, vw up is tökre tetszett.
Ahány ember annyi szokás, egy biztos, az árak eléggé merészek, szerintem nem csak magyar viszonylatban..
-
Noukoum
veterán
válasz
7Heads Drago #102 üzenetére
15-25 milliós bmw-hez, audihoz pl.
Azoknak az autóknak nem csak a fogyasztási költsége nagyobb, hanem a kötelező szervizük is nagyon sok. És akkor ott van az ingyen parkolás is. És ugye egy bizonyos km után el is kell kezdeni költeni rá, általában még előtte tulajváltás történik.
Írhatod hogy neked nem jön ki a matek, 1000szer is. De attól még nem lesz reális hogy egy kétmilliós autót mérsz össze egy új teslával. -
#16820480
törölt tag
válasz
7Heads Drago #100 üzenetére
Ne haragudj, de egy 2000km-es utat te letolni (kvázi megállók nélkül) 20 óra alatt az nem valami kellemes. Amikor voltunk Bp-Hannover úton váltott sofőrrel (én nem vezettem, de ketten voltak váltásban), már ott is egyrészt halálra untam magam a 10-11 óra alatt, zúgott a fejem a folyamatosan bőgő motortól és menetzajtól (Audi A4 felextrázott változatban), és a 2-3 megálló ellenére teljesen elgémberedett mindenem
Biztos hatalmas élmény lehet 2x ekkora távot egyseggel letolni, főleg családdal, az ám a nyaralás
Amúgy meg ha már egy új Tesla árát nézed, akkor mondjuk hasonlítsd egy megfelelően felszerelt BMW 320-hoz, na a használtan vett valamihez. Én is használtan vettem autót 2 millióért pár éve, és azóta annyit kellett rá költeni a benzinen kívül, hogy egy full olaj, váltóolaj, fék és gyertya csere, ami ilyen 120 ezer körül volt, de ez nem is egy Tesla kaliberű kocsi.
-
Noukoum
veterán
válasz
7Heads Drago #100 üzenetére
Ha fillérb@szó vagy (nem rossz értelemben) akkor nem fogsz teslát venni.
De ezt a matekot felejtsük már el mikor teljesen más kategóriát akarsz objektíven összemérni. Érthető hogy neked személyesen nem adja ki a matek a teslával, ezzel nincs is semmi gond. -
7Heads Drago
veterán
Egyszerű a kérdés: [link]
És ettől azért általában csak rövidebb lehet az idő. Nálam legalábbis. Megállással együtt is. (pl a navi bakijai miatt, na meg ha a család is ott van akkor jó eséllyel van váltó sofőr is.)
Arról nem is beszélve hogy mennyibe kerül egy Tesla. Én 2013-ban vettem autót 2 milláért. 5 milláért kapok 12.500 liter üzemanyagot (400ft liter árral számolva) amivel 6 literes fogyasztással letolok 208.000 km sok-sok év alatt. (ez lehetne lentebb is csak az én lábam nehezebb) Sehogy se jön ki nekem a matek hogy érné ez meg nekem. Kétkezi munkával nem lehet Teslát venni.
De ha nem Teslát nézzünk akkor meg még jobban előjön hogy a gyors töltés miatt a ft/km ugyanott lesz mint a belsőégésűnél. -
Somatom
veterán
Ettől nem kapott el a sárga irígység. Ahogy nézem, pályán 110 -es tempót mentél. Jól látom, hogy ebben a tempóban két óra, és 220Km alatt, 90% -ról, 20% -ra estél? Azok a percek mit takarnak? Csak a nettó töltésidőt, vagy azt is, amíg lemész a pályáról és ráfarolsz a töltőre, majd lecsatlakozol és újra a pályán nyomod utazó tempóban?
-
Kinder
senior tag
De okos vagy.... A6-os meg Mercis tuti lakókocsit húz....
Le sem köpik.
1 nappal előbb... persze, látom, te sem vagy híjján a sztereotipiáknak.
Akkor elárulom, hogy egy Budapest - Catania 2000 km-es út hogy néz ki az autómmal, a szabályokat betartva.
Persze nyilván, te, egy dízellel ezt egyben, pisi/kaki/evés/ivás nélkül letolod.
Tervezz csak nyugodtan bármivel, max 1 órával előbb érsz oda, de hogy kipihentebb nem leszel, és többet is költesz üzemanyagra, az tuti, én meg mindent is elintázek a töltésekkor, neked meg plusz meg kell álnod enni inni stb. Főleg, ha családdal mész.
De azért okos vagy.
Ennyit erről, én többet nem tépem a szám a sok okosnak, akiknek fingjuk sincs semmiről, de pofáznak a fotelből. -
ezt írtad "Arra a piacra gyártanak, és rohadtul nem izgatja őket, hogy itthon a fapad verzió is minimum az 1 éves teljes fizetésedbe kerül."
Opelről volt szó ami alap hangon cirka 4-5 millió tehát ez az éves fizetés de ennyi sincs tehát itthon az átlag se kap ennyit a medián valahol 3-4 millió között lehet... de lényegében lényegtelen
-
Kinder
senior tag
válasz
GreenGoblin #83 üzenetére
NEm, de itt és most nem ez a lényeg, hanem, hogy a cikkben említett Opelt el lehet hozni elég jó áron valami hosszú távű részletre is, ami havonta kb annyi lesz, mint amennyit egy benzinesre költenél üzemanyagra/szervízre, miután kifizetted az egész benzines autót. ( És ne a fapaddal számoljunk, hanem az elektromossal megegyezően felextrázott és motorizálttal. )
-
látszik, hogy nem látod a PSA platform lényegét és abban rejlő potenciált pont a mostani kettős korszakra, ahol még az elektromos autó platformok mellett a belső égésűt is ki kell szolgálni...
ezért ilyen ez az autó ... De amúgy a mokka az egy suvosított corsa szóval a csomagtartó ezért akkora amekkora...
A sima villany autókhoz képest a PSA villany autóinak két hátránya van:
- légellenállás és ennek okán a fogyasztás magasabb (cirka 15-20%-kal) ezzel lehet vitatkozni de lehet választani, hogy valaki szopott gombóc kavicsot akar vagy normálisabb kinézetű klasszikusabb autót... (PSA ez utóbbi mellett döntött... de például az eC4 ugyanezzel a rendszerrel már 10%kal kevesebbet fogyasztva öszvér a design és hatékonyság tekintetében)
- nincs első csomagtartó amúgy még az e208-ba is kicsi rendezgetéssel beleférne de a platform miatt ezzel nem foglalkozott a PSA. S igazából ahol van normális méretű frunk (Tesla kivételével) ott hátsó kerékhajtás a jellemző PSA meg első kerekes -
Peat;)
veterán
Azért általánosságban hihetetlen gagyizás megy aranyáron, nem nem az akksi, nem nem a motor, hanem maga a fizikai kialakítás úgy tré ahogy van.
Gyakorlatilag a régi belső égésű motoros autók fizikai megjelenésétől nem bírnak elszakadni kellő mértékben, pláne a suv mánia miatt gondolom. Amikor a motortér nagyobb mint az utastér lassan és a csomagtér egy régi corsa szintjén van. Ugyanezt a hülye vonalat követik a legtöbben, nem merik elhagyni és itt is ezt érzem, hogy egy benzineshez képest funkcionalitásban az elektromosság nyűgjei/előnyei mellé egy fizikai vitathatatlan hátrányt is adnak szinte dupla áron.
Szerintem nonszensz hogy hybrid autók sokszor praktikusabbak mint ezek az elektromos kacatok, oké kisebb az akksi értem, de basszus kicsit komplikáltabb a meghajtás..
Sosem voltam volkswagenes de az id3-ról legalább érződik hogy valóban szintet lépett, praktikus, jó a csomagtér, akkora a motorháztető amekkora kell. Remélem ezek a modellek fognak elterjedni, ami úgy tudom az olcsóbb verziójával árban sem több mint ez a tesztelt remek modell...
-
7Heads Drago
veterán
Én nem számolnám a 100kw töltést. Olyan ára van hogy nem éri meg vele tölteni. Minden csak épp nem zöld.
Én egy autóban biztos nem tölteném a telomat vezeték nélkül. A gyors töltéssel fél óra alatt kapsz legalább + fél napot. Ezen meg jó ha plusz 10%-ot és cserébe legalább jó meleg is lesz a telo. Miközben nap a szélvédőn keresztül amúgy is pirít. Persze marha kényelmes, de nekem pont ezért van olyan telom amit nem kell sűrűn tölteni, de ha mégis akkor vezetéken pikk-pakk megvan. -
cuebler
senior tag
fentebb 8th kolléga felhozta az értékvesztést. szerintem ha elterjed az elektromos autó és havi szinten jönnek ki új modellek új fícsörökkel, az autók értékvesztése a telefonokéval fog vetekedni
és az óra helyett az akkumulátor töltési ciklusát fogják visszatekerni, amennyiben ez technikailag lehetséges (nem értek hozzá...)
-
Z_A_P
addikt
12 millio
-
Szóval szerinted itt 2 milliós fizetés indokolt havonta adózás után? Te sem a realitások talaján élsz
...De amúgy egy 5milliós autóhoz is nettó 400e-es fizetés kellene és 1 év alatt semmi rezsi meg megélhetés... 5 milliós autó mellé cirka 600-700-es fizetés kellene még normális esetben is és akkor nem számoltunk albérletet hanem feltételezzük, hogy van hol lakni.
Minden anyagban jobb egy allure felszereltség 11 millióért (e208), mint amit 16,5-ért a Tesla a M3-ba bele tudott rakni
bár a kínai összeszerelés minősége sokat javult az tény, de ettől még egy középkategória Peugeot is szebben kidolgozott belső térrel rendelkezik és nem jöttem luxus autókkal
... lehet ezen vitatkozni és úgysem fogjuk egymás meggyőzni (pedig amúgy az e208 anyaghasználata elmarad egy hasonló 308-as vagy 508-astól) - lehet szó a kormány kidolgozottságától, a kapcsolók króm megmunkálásai. És kézre állása tudom te 1 gombbal mindent is tudsz állítani
de nekem meg 4 gomb áll kézre a 4 funkcióhoz
persze ezen sincs sok értelme vitatkozni
mert ez is ízlések és pofonok.
Nekem 2 kábel van mindig a kocsiban 1 240-es töltő és egy Type2-es kábel. De vettünk még 3 fázisú töltőt is az is hordozható de az csak akkor van bent amikor kelll... sajnos az e208 csomagtartója kicsi elöl meg nincs pedig igazából egy kisebb tároló elférne 2 kábelnek ebben is az orrban.75 már elégséges a 45 azért sokkal kisebb és bár az esetek 90%-ban elég a 10%-ra kellene nekünk a 75-80 közötti nettó ... Illetve mivel itt külső nem annyira aerodinamikus mint a M3 így a fogyasztás sajnos nagyobb
... De 70-75 nettó akkuval ellenénk... De majd 4 év múlva veszünk egy Audi eTron Q4-et
dupla motorral és akkuval ha már tegnap mutatták be 21m körüli áron... akkor 4 év múlva 2 évesen keveset futott autóra beújítok 15 körül
.
Zoéban nem a lábtérrel van gondom, hanem mivel sík padlós az alja az akkuk miatt így a hátsó ülés magasabban van kicsit így én a 187 cmrem már a plafont elérem a fejemmel... Amúgy lábtér van benne... A kisebb e208-ban mivel van "lábgarázs" így lentebb van az ülés és bár térben kevesebb a hely a fejem jobban elfér... Ettől még nem ülnék az e208ban 1 órát hátulde mivel én vezetek nekem nem is kell
.
E208nál kíváncsi leszek majd az akkura, hogy hogy bírja mivel PSAnál még nem nagyon van tapasztalat.
Szervíz: e208-nál sajnos azért van szervíz költség (nem igazán neked hanem információként)
1. év vagy 12.500 Km után gépre dugják státuszt nézni (miért nincs OTA és távoli eléréspedig az app eléri elküldhetne minden adatot és be se kellene menni) (10-15e Ft)
dieselnél 1 év 15e km: 50-60e Ft
2. év vagy 25.000 Km fékolaj csere (50-60e ft) + státusz
dieselnél 2 év 30e km: 100e Ft
3. év vagy 37.500 KM státusz (10-15e Ft)
dieselnél 3 év 45e km: 70e Ft
4. év 50.0000 Km fékfolyadék és hűtőfolyadék csere (cirka 100e körül lehet)diesel árak a nálunk megtörtént szervíz díjak a diesel autónknál
-
Kinder
senior tag
Az tény, hogy a Tesla drága, de megveszed, és kész, utána alig költesz rá, és hidd el, a feeling, amit ad, megfizethetetlen. A szomszédok ( egyik 2020 A6, másik 2019 E classe ) már bánják a saját autóikat, amióta nekem ez van, ilyet akarnak ők is. ( Csak nem merik eladni a gépeket, mert irtózatosat buknának )
-
Kinder
senior tag
válasz
GreenGoblin #68 üzenetére
Írtam ,hogy ment volna a levesbe, ha fos, mert a gyorsulás nem "minden vivő".
De mondom, én ebből nem akarok kiszállni. -
Kinder
senior tag
Azt írtam, hogy minimum 1 éves teljes fizetés, azaz a fizud 100%-át oda kéne betolni, nem veszel még csak egy fagyit sem belőle. Nyilván ez lehet több is sajnos.
Én is szerettem, ha rám épül az autó belseje, de a Model3-ban jöttem rá, hogy totál felesleges. Beszélgetek, nézelődöm, zenét hallgatok, más nem nagyon izgat. Nem vagyok már 20 éves utcai versenyző.
Biztos, hogy nem veri kenterbe a 208 belső a Teslát, ezt akkor veszed észre, amikor benne ülsz és mész is vele. De persze, ha állandóan simogatod a kapcsolókat, a kárpitot, gombokat, akkor lehet, hogy van, amiben adott helyzetben minőségibbnek érzed. De én nem ülök be egyetlen autóba sem csak azért, hogy simogassam. Ha pedig megyek vele, akkor is csak a kormányt fogom, és nézek ki a szélvédőn/ablakon.
De ki kell rakni a folyamat ábrát valahova, ha kiváncsi vagy rá, és akkor más adat nem lehet ott. Ezt tartom feleslegesnek. Elég egy csík, ha baromira hiányolod ( engem sem izgat amúgy, képes vagyok érzékelni, mikor gyorsítok, és mikor fékezek
), valamint egy %-os akku jelző, ami az enyémben pont akkora, mint a mobilomon az akku jelző, azaz szinte semmi helyet nem foglal el.
Egy kábelem van, amit hordok, az a hátsó csomagtartó alatti plusz feneketlen bendőben csücsül a saját gyári fóliájában, mert még sosem használtam. Csak a superchargerre megyek, ott meg van kábel.
Jah, a 75 kwh-s akksival az enyém tökletesen használható, de szerintem a tiéd is teljesen jó mindenre.A nagyobbik gyerek ( 13 éves ) már akkora, mint én, azaz felnőtt méret, nincs még baja hátul.
( Ajjajj, fateromnak épp Zoét nezünk, hogy tudja hozni/vinni a gyerekeket a suliba, ha nem érek rá. Ez kicsi hátsó lábtér nem jó hír.
)
Első e-autóra én is vettem volna plusz garit, de így ( ez a 3. ) már nem izgat. Egyszerűen nem mennek tönkre.
-
#16820480
törölt tag
Amúgy jó eséllyel igen, mert nem csajok előtt villogásra szánták, hanem sebességre, és ezért spórolnak a súlyon. Teslánál is amúgy részben ez az indok, számítanak a grammok, másrészt meg persze biztosan olcsóbb is. Ellenben az új Teslák beltere legalább matt, nem olyan csillogós vacak lakkozott fával meg krómozott csíkokkal, mint az európai prémium gyártóknál.
Nevezheted fanatizmusnak, de ezeket Tesla nélkül is utálom az autógyártókban, hogy a minőségi beltér egyenlő az egymásra halmozott gombokkal, kapcsolókkal, tekerőkkel, fa, króm meg bőr kiadásban. És közben úgy érzed magad mint egy tankban, annyira rád hajlik a műszerfal meg középkonzol. No thanks -
8th
addikt
"80%-uk SUV, Crossover" Az autógyártók megnézik az eladási számaikat és azt gyártanak amire igény van. A városi terepjáróknak is megvan a maga előnye. Nem nagyobbak mint egy alsó-középkategóriás autó de könnyebb ki-beszállni belőlük mint egy jóval alacsonyabb üléspozíciójú szedánból ami a rohamléptekben elöregedő nyugat-európai társadalmakban fontos szemponttá vált. Mást ne mondjak nézd meg EU-ban mekkorát futott a Nissan Qashqai első generációja. Vitték az öregek mint a cukrot a csóró kis Magyarországon is. A kétezres évek derekán a Nissan körül gyülekeztek a fekete felhők mert nem volt semmi piacképes modelljük. Micra, Note, X-Trail és annyi. Nem nagyon vették egyiket sem akkortájt gyakorlatilag a Navara vitte a hátán a Nissan autós üzletágát. Az utolsó pillanatban jött a Qashqai és mindent vitt. Hosszú időn keresztül a legtöbbet eladott crossover volt Európában. A Qashqai sikerét megirigyelve a többi gyártó is ráfeküdt a témára. Ha ez nem lenne elég a kínai piacon is crossoverre van igény leginkább. A gyártóknak lassan már fontosabb az a piac mint az európai, így ha a kínaiaknak suv kell akkor Európa is azt fog kapni. Szokj hozzá ez csak rosszabb lesz.
-
Azért pár dologba - mint szintén e autós belekötnék
:
Arra a piacra gyártanak, és rohadtul nem izgatja őket, hogy itthon a fapad verzió is minimum az 1 éves teljes fizetésedbe kerül.
Azért egy 5 millió benzinesre sem igaz, hogy minimum 1 éves fizetésbe kerül ha az átlag hazai fizetéseket nézzük még átlag fizetéssel is 2-3 év között van és akkor a 11m (8,5-es) elektromos e208ról nem beszéltünk és a te 20-23m közötti Model 3 performanceodról sem
e208 esetén másoknál huddal simán benne van a képben a főbb információ nem kell a középső kijelzőt nézni. Kinek tetszik a középső nagy kijelző kinek nem. Nekem mondjuk nem mert én szeretem sofőrként "pilótaként" érezni magam az autóban
Belső anyaghasználatban és minőségben az e208 (11m árával) kenterbe veri a Teslat.
Fogyasztás nem szokott érdekelni elektromos autóban de ha igen simán kirakom a 3D-s parasztvakító kijelzőre nem hiszem, hogy ezen bármelyik klasszikus gyártó nagyon izzadna
Menü rendszere jó a a Teslanak de grafikája kb egy 5-6 évvel le van maradva a mai trendekkel (félreértés ne essék sok elektromos autó meg 10-15 évvel). PSA menüjében vannak elrejtett és elérhetetlen baromságok, de az android autó miatt nem sokat szoktam menüben mászkálni csak órát állítani és kerékcserénél nyomást inicializálni
. amúgy megy gyorsgombokkal elvagyok.
Az első csomagtérnek az a lényege, hogy oda rakd a kábeleket... ezt az egyet nagyon irigylem a M3-ból longrangeből meg az akkut
ugye a milyen csak 45 nettó akkus 60-70 közötti akkuval főautónak is jó lenne a kis e208-as.
Takarítás minden autóban ennyi ami új és vigyáznak rá.Majd ha a gyerekek megnőnek és hátul kell ülniük szidni fognak a nyakukba lévő lábakkal
- ezért jó a Tycan, eTron GT, PSA lábgarázsa
így hátul kényelmesebb ülni (bár e208 nem pálya mert kicsi hátu la hely de jobban beférni mint a Zoéba hátra pedig a Zoé nagyobb)
Mi költöttünk az e208ra pluszban 400e körül vettünk még 6 év garanciát így 8 év teljeskörű garancia van a kocsira -
Kinder
senior tag
Model 3 Performance tulajként azt kell mondjam, hogy megértem azt az előítéletedet, miszerint "igénytelen, egyszerű, fapad".
Lassan 1 éve használom, és én is erre gondoltam, mikor előtte a képeket nézegettem, meg ki is próbáltam egyet, hát milyen műszerfal ez, meg amerikai, jó eleve nem lehet egy ( több ) német gép után, de majd kárpótol a hajat letépő gyorsulás, a többit meg majd előzékenyen nem veszem tudomásul.Nos, azt kell mondjam, ilyen jó autóm még sosem volt ( és most tekintsünk el attól, hogy mindenkit is legyorsul, és jobban kanyarodik, mint egy BMW ), pedig nem szarból ültem át.
Nem nyöszörög. Járdára felállásnál sem. Zéró kellemetlen hang.
Nincs előttem a műszer, de nem is kell, a városban 99%-ban a radaros tempomattal közlekedek ( mondjuk az autópályán is, csak ott a kormányzást is engedem neki, ott nincs kátyú ), ami úgy van beállítva nálam, hogy 3%-kkal lépheti túl a maximális megengedett sebességet, így nem is érdekel, hogy óra szerint mennyivel megyek, mert tudom, max mennyivel.
(Egyébként az, hogy lefelé nézel egy picit a km-órára, vagy srégen le és jobbra, kb olyan mindegy, hidd el, ez is benne van a látótered csücskében, de legalábbis 2 nap alatt meg lehet szokni.)
Nekem felüdülés volt, hogy nincs előttem semmi.
A menürendszer olyan, hogy 2 nap után azon gondolkodsz, a többi autóban miért nem ilyen? Annyira magától értetődő, és pofon egyszerű, hogy csak na.
Pl mindegyik elektromos autó gyártó szent küldetésének tartja, hogy a fogyasztást/energiafelhasználást/visszatöltést egy bazi nagy, leveles madárcsicsergős ábrán mutassa, elfoglalva a kijelző 99%-át, és akkor semmi más nem látszik. Ezt is persze menüből előhívva.
Na a Model3-ban ez egy csík. Mint ez itt: -------------------------
Ha a közepétől balra szinesedik be, akkor visszatermeli, ha jobbra, akkor fogyasztja az energiát. 1 millimétert foglal el horizontálisan, és mindig látod. Végtelenül egyszerű, de végtelenül zseniális.
Az ablaktörlőre mondják még, hogy de csak menüből érhető el, és baleset lesz, mire megtalálod.
Na. Az indexkar végén van egy gomb, azzal mindent el tudsz intézni az ablaktörlővel kapocslatban. ki/be, szakaszos-ok közötti váltás, automata. Más mi kéne?Aztán, ordas nagy a csomagtér, és elöl is van, de még sosem kellett használnom, minden befér hátra. Az elsőt csak a téli/nyári ablakmosó folyadék csere miatt nyitottam ki.
Beltér, valami fél mű fél igazi bőr ülése van, semmi, de tényleg semmi nem hagy rajta nyomot, pedig az enyém fehér belsős, és van 2 fiam ( 8 és 13 éves ), akik nem feszes vigyázzülésben egy helyben ülnek az utazások végéig, hanem mocorognak, játszanak, hátrafordulnak, stb.
Múltkor kóla cseppent rá, barna maró cucc a fehér ülésre, és ott is maradt egy darabig, mire észre vettem. Nedves törlő, és nyoma sincs.Egyszerű belső = 2 perces portalanítás.
Vettem egy 800 forintos ilyen kihúzható nyelű, szivárványhupililarózsaszín pamacsot, végigrohanok vele havi 1x 2 perc alatt a belsején, és nem poros semmi. ( Nyilván a lábteret proszívózni kell, de azt minden autóban )Akkora a hátsó tér, hogy a kisebbik gyerek a nagyobbik oldalán is ki tud szállni úgy, hogy a nagyobbik bent ül, és hozzá sem ér a kiszállás közben.
Panoráma tető.... na ettől is féltem, hogy majd nyáron agyonver a nap és a jéghidegre állított klíma kettőse, de nem jön át rajta a nap melege, sötétedik is, szóval napszemüveg sem kell, a klíma pedig olyan szinten szuper, hogy ilyen kb a Maybacban sincs. Pl oda kevesebb hideget fúj, ami árnyékban van.... ezt is figyeli.
SZóval én semmit sem kötöttem rá az árán felül, és jobban használható, mint egy német prémium. Tudom, hogy ez nonszensz, és csak a Tesla buzi mondja, de nem így van.
Gondolkodás nélkül ment volna a levesbe a kocsi, ha szar, mert csak a gyorsulás nem elég.
De nem ment, sőt, sosem, akarom eladni.Köszi, ha elolvastad, nem akarok bántó lenni, semmi ilyesmi, csak a vélemynem írtam le.
-
Kinder
senior tag
Azt azért vegyétek figyelembe, hogy bár szerintünk Magyarország a világ közepe, lehet ( de csak lehet ), hogy az autógyárak nem elsősorban a magyar piacra gyártanak.
Vannak olyan országok is ám ( sok ), ahol Hans bemegy az Opel szalonba, és vagy a 3, vagy az 5 havi fizetéséért vesz autót. ( Havi 5k euro, és akkor lehet, hogy alul mértem, de ne a "haverom kiment hidegburkolónak, és csak 2k eurot keres" vendégmunkást nézzétek. ).
Szerintetek mennyire érdekli, hogy majdnem dupla annyiba kerül az e-verzió?
Na.
Arra a piacra gyártanak, és rohadtul nem izgatja őket, hogy itthon a fapad verzió is minimum az 1 éves teljes fizetésedbe kerül. -
thboxx
aktív tag
Nagyjából azzal nagyon belenyúltam a sz@rba. Viszont a mostani C5öm is kissé el volt hanyagolva. Vannak dolhok amik csak később buknak ki,mert nem látsz bele. Ha ezt már nem magam szervizelném, ez is benne lenne már egy valag pénzemben. Pedig magyar autó... Leinformálható előélettel... Amúgy tudnék neked külföldről olyan autót hozni,amiben van 120e km,de rongy benne minden. Azt mondanád van benne 300e. Pedig nem. Csak épp a város határát sose hagyta el. Az sem a legjobb...
Végülis a lényegen nem változtat a dolog. Amit most tudsz venni benzin/dízel, sokkal szevizigényesebb,mint bármelyik elektromos.
-
k-adi
nagyúr
"Nem a trendiség miatt. Csak látok benne fantáziát és mindig is érdekeltek az újdonságok."
ez tök jó, de akkor most még marad a szopoka-nyalóka
szerk.
engem is érdekel alapvetően az eautózás, hisz itt vagyunk mindketten a topikban... de ha szedán kell... és van rá lóvé is... akkor most még nem kérdés mit vegyél inkább (szerintem) -
Motorgenerál + nagynyomású felújítás? Rákérdezhetek? Külföldről 7-12 évesen behozott nagyon megkímélt, csilivili állapot, "alig 120 ezer km-es" rendszeresen karbantartott...? Ha egy kocsinál motorgenerál kell, az vagy kapitális user error, vagy nagyot hazudott az eladó a kocsi állapotát illetően amikor megvetted.
35 év alatt volt 4 autóm (Lada 2105, Astra F, Xsara, Grand Picasso), mindegyiket használtan vettem 1-3 évesen. Egyiknek sem volt olyan baja ami a hajtásláncot, üzemanyag ellátást érintette. A legnagyobb kiadásaim mindíg az esedékes karbantartások voltak.
A Xsarát 16 év után adtam el 250 ezer km-el, semmit nem kellett rajta generálozni, felújítani. A Grand Picassot már írtam. -
thboxx
aktív tag
Igen. Bebeszélte. Motorgenerál 472e. Nagynyomású rendszer felújítása 286e. Egy nem egészen 8-900e Ft-ot érő autónál elég fájóan érintett. Kolleginámnak nemrég kiszakadt az adblue tartálya... zacskós. 60e. Francia mind2. Most is van nekem is 2. Tudom mit beszélek. FAP-ot ne keverd az adblue-val. 30-50e km-enként tölteni kell,mert azt eszi rendesen. Meg amúgy is új(abb) autók összehasonlításáról volt szó. Ide ennyi erővel lehetne említeni a régi 190-es szívó merciket,amik két garnitúra gumival elmentek millió km-t. Másra nem kellett költeni. Az én 2.2 c5öm 133le. Most az 1.5 bluehdi tudja ezt. Kb ugyanakkora kasztniban. Ez mennyire is lesz hosszú életű?
-
<Lacy85>
addikt
Az a gond, hogy ennyiből ilyet kapsz .
Bőr belsővel, GT kivitelben. Újan, szalonból. -
tudod mikor ér egy 20 éves autó 1 millió forintot
... a mi 15 éves Fábiánk kb 400e-t ér
és a te 20 éves autód (ahogy az én skodám) is más liga volt még az autógyártás egy szebb korszakából. A mai autók érzékenyek az üzemanyagra, a használatra a mindenre is...
Például:
- Skodát leraktunk tél elején tavasszal indult
- 308-ast lerakjuk 1 hónapra akkor már startstop nem működik mert az akku közben merült és amíg nincs feltöltve addig ugye nem megy logikusan. Legközelebb 1 hónap múlva elővettük akkor először pöcre indult, majd mikor álltam volna vissza a garázsba akkor nem indult csak tekert... 1-2 hónap állás alatt az üzemanyagba valami lerakódott és 5-6 indítás kellett neki mire be tudott indulni de az alapjárat még instabil volt. Szóval mehettem egy 20-30 km-es körre sport módban, hogy kitisztuljon belőle a lerohadt 2 hónapos üzemanyag... Skodánál ilyen se volt -
De bizony hasonlítom, mert épp ezt hajtom. És újonnan is olcsóbb volt mint most ez támogatással együtt. Igaz, hogy elvileg egymilliót ér a kocsim de újonnan is kevesebbe került mint ez. Ha választanom kellene, hogy pl. 5,5 millióért egy 0 km-es Vitara vagy ez kétszer annyiért, nem kérdés, hogy melyiket választanám. Érdeklődve figyelem az eautókat, de nekem már csak egy másik autóm lesz az életben, és az nem elektromos lesz 10 millióért.
-
válasz
#16820480 #50 üzenetére
évente 2x elővételre nem vennék autót
arra inkább bérelnék de nálunk is az elektromos lett az elő számú ha nincs idő megállni útközben tölteni akkor megyünk csak a diesellel, de így se nagyon éri meg fenntartani a dieselt, mert most hetente állhatok ki vele, hogy megmozgassuk és ne rohadjon bele a gázolaj
...
-
<Lacy85>
addikt
Nem a trendiség miatt. Csak látok benne fantáziát és mindig is érdekeltek az újdonságok.
De sajnos be kell látni lassan, hogy ez egyelőre nem igazán alternatíva.
Talán még a Model 3 jöhetne szóba. Az is elég igénytelen belül, de van már itthon olyan cég, aki rak bele plusz 1 kijelzőt a kormány mögé, megcsinálják a zajszigetelést, a teljes belső kárpitot kicserélik pl. alcantarára, stb.
Csak hát az alapból sem túl olcsó autóra költhetsz még egy zsák pénzt.... -
hát azért a 2000-es dieselt ne hasonlítsunk egy mai turbós kis köbcentis benzines vagy mindennel is ellátott diesel autóhoz...
Megjegyzés - nem vagyok autószerelő -, de például az enyémben nincs kettős tömegű mert automata váltós, lehet a tiedben sincs...
Mai dieselek - nekünk 2017es van az elektromos mellett szintén francia- FAP, AdBlue, részecske szűrő van benne.
- ismerős csak városban használ dieselt részecskeszűrője beállt mint a gerely cserélni kellett (takarítani se tudták)
- nekünk mi mászkálunk messzire is (sőt most már csak oda bár akkor is nehezen vesszük elő a dieselt) Adblue hiba a 2,5 éves autón350e lett volna a szerviz, de garancia volt az autón, mert 2 évről bővítettük 190e Ft-ért 5 évre a garanciát
-
"Plusz adblue, koromszűrő tisztítás,majd csere,a legolcsóbb gázolaj miatt 5 év múlva az érzékeny befecskendezőrendszer felújítása" Valaki bebeszélte neked ezeket?
Legyen itt elrettentésnek a saját autóm, ami halmozottan rizikófaktoros, 2000-es diesel. 13 éves, 235 ezer km. Ja és tegyünk rá még pár lapáttal a rizikófaktorra francia, MCP6 váltós, turbós. Egy Grand Picasso.
Adblue?> ebben fap folyadék van, 180 ezernél kellett utántölteni 30 ezerért.
Koromszűrő?> van az enyémben olyan? (van) Csak mert még nem kellett hozányúlni. Se tisztítás, se csere. Persze városi töviggázas hidegmotros majdénmegmutatom vezetéssel ki lehet nyírni. De az ilyen benzines sportautót vegyen ne diesel egyterűt.
5 év múlva befecskendező rendszer felújítás> olcsó gázolajjal hajtom, 13 év 235 ezer km és semmi baja.
Még valami mumus? Van hát!
Turbó! Nagynyomású! MCP6 váltó!!! Kuplung! Kettőstömegű!.... Élnek, virulnak, költeni még nem kellett rájuk. Öööö..van még valami amivel riogatnak, és nincs egy elektromosban?
Egyetlen nagyobb szerviz volt, 130 ezernél vezérműszíj csere, nagyjából 130 ezer ftért. És tavaly generátor csere 90 ezerért. Minden más amire költeni kellett van egy elektromosban is, pl. szellőző ventilátor csere. -
Itthon már több mint 100e (nem néztem utána pontosan de 300e körüli adat rémlik) az itthoni napelemesek száma, bárki akinek van tetője annak lehet napeleme. Főleg idén volt nagy lehetőség 50%-os támogatással és szaldóval együtt telepíteni napelemet, de aki nem lépet erről már lekésett.
Nem gondolom, hogy annyira speciális a mi helyzetünk, mert a hazai autók 40 km-et mennek átlagban naponta... Természetesen van aki ennél kevesebbet, az ne vegyen elektromos autót (vagy használtan valamit olcsón) vagy sokkal többet megy akkor megint csak nem jó neki az elektromos autó, de a hazai új autó piac felének legalább (aki új autót vesz évente cirka 130-140e autós) annak megfelelők lehetnének a mostani elektromos autók is.
Idén is lesz pályázat ha tippelnem kellene május-június között lesz már róla információ. Így aki akar az tud pályázni idén is... Persze időben kell odaülni a géphez. -
#06658560
törölt tag
válasz
Tigerclaw #33 üzenetére
"Ha eleve eletkeptelen a konstrukcio akkor felesleges mestersegesen eletben tartani, sot ugy tenni, mintha valami bombauzlet lenne."
Ezt a politikusoknak mondd, ne az autógyáraknak.
"Az egyertelmu, hogy az autogyarak jelenleg nem gondolkodnak arversenyben, mivel a beveteleik meg a hagyomanyos autokbol jonnek, igy toluk nem varhato hogy egy forintot is engedjenek."
De gondolkodnak, mert másképp nem tudják eladni a terméküket. Az elektromos autó minden méretben kurva drága. És nem sok hasznot hoz egyik sem a hagyományos autógyáraknak. Ahogy a normál modellek sem darabonként."Ha meg 10.5/8,5 million maradnak a 4 szemelyes kisautok epp csak elfogadhato hatotavval, mar nem igazan elfogadhato csomagtartoval, elbucsuzhatnak a fizetokepes kereslettol, de ugyanez lesz a helyzet ha a benzines vagy hibrid modelljeik arat is arra a szintre emelik"
És épp most zajlik a kisautók kinyírása, goto komment teteje.
Pedig rengeteg embernek lennének tökéletes egyedüli autónak valók. Egy Fiesta nekem is ideális lenne, kicsivel nagyobb csomagtartóval-> ha autó kellene, így muszáj lennék Focusban gondolkodni, kategóriát tekintve. Miközben a megboldogult 145-ösömbe befért két közepes börönd a csomagtartóba."Nagyon csodalkoznek ha nem tunne el, olvadna be meg 2-3 marka. Sot lehet hogy 10 ev mulva az EU-ban mar csak ket autogyarto egyesules marad."
Kétezer környéki nyilatkozat Tavarestöl, hogy négy autógyár fog maradni az EU-ban. -
thboxx
aktív tag
válasz
Pro Koryak #25 üzenetére
Dízelhez képest nem dupla. Még a benzineshez sem. Meg kell várni míg újra leaz rábtámogatás. Amúgy ha már felhoztad, a dízel is drágább,mint a benzines. Az mikor is térül meg? Ilyan gázolajárak mellett... Plusz adblue, koromszűrő tisztítás,majd csere,a legolcsóbb gázolaj miatt 5 év múlva az érzékeny befecskendezőrendszer felújítása... stb. Ezek egyike sincs egy elektromosba. Kvázi nulla a szervizköltsége. Nekem 67e volt márkaszervizbe az 5000km-t megtett 1 éves autóm. Alig ment valamit. De le kellett szervizelni,mert ugrik a gari. Elektromosnál mennyi lehet ez? 10-15? Átnézik, fék,gumi jó... mehet. Egy autót nem megvenni nagy szám,hanem fenntartani normálisan. Ebben ver nagyon sokat az elektromos a többire. Az én használati módom mellett. 10 év alatt 60e km lökök az autóba. De ha 16 menne bele éves szinten, az is 160 tíz év múlva. Ennyi garit általában szoktak vállalni az akkuk kapacitására. 10 évig meg nem sokan tartanak meg egy autót...
-
k-adi
nagyúr
"Közel 20 milláért.
Na mondom akkor ezt is felejtsük el gyorsan."
annyiért már bőven van értelmes szedán.. ja az nem elektromosde nem is értem, mikor még gyerekcipőben jár a technológia, ha ekkora kereted van, miért nézel most még elég kompromisszumos (hatótáv, töltés, beltéri anyaghasználat, stb.) elektromost? mert trendi?
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... 80%-uk SUV, Crossover ... " - jaja! "Autó formájú" autó nincs. Kombi, szedán? Csak ezek a kívül nagy, belül kicsi malomkerekű autók.
Az ID.3-at se mondanám egy szépségnek és klasszikus formának. Nem is értem miért akadt meg rajta a szemed. Arról nem is beszélve, hogy elég nagy kapufa az az autó (és itt most nem csak a szoftveres hibákra gondolok). Persze, veszik, mert Volkswagen, de hogy ebből népautó nem lesz, - ahogy arra a névadásnál is utalni próbáltak - az tuti." ... akkor is marad belül a gagyi kopogós műanyag." - pontosan!
Vannak autók, amiket egyszerűen nem érdemes felextrázni, mert nem lesz annyival jobb. -
<Lacy85>
addikt
Átnéztem kb. az egész EV palettát. 80%-uk SUV, Crossover, ami nálam kizárt.
Értelmes Sedan talán a Model 3 van. Aztán belefutottam az ID3-ba. Kimondottan tetszik ez az autó. Közepes akksival a hatótáv is egész korrekt.
Elkezdtem konfigurálni és ha kell a Head Up Display (ami mindenképp kellene, mert nagyon állat 😁), valami frankó felni, akkor olyan 16-18 millió körül áll meg (a normálisan felszerelt Golf kb. fele ennyi).
Na de ami mellett nem tudtam elmenni:
Bármelyik felszereltséget választod, akkor is marad belül a gagyi kopogós műanyag. Hátul a csomagtér ajtó teliben műanyag. 😁
Közel 20 milláért.
Na mondom akkor ezt is felejtsük el gyorsan. -
válasz
Pro Koryak #31 üzenetére
Peugeot e208 volt támogatással 8,5m. Tudom az a támogatás ami csak 1 napig volt elérhető, de mikor meghirdették a pályázatot akkor mentünk volna használt i3-at megnézni. Így nem használt autó lett, hanem vártunk 2 hónapot és reggel nyolckor leültünk pályázni...
Napelem bővítés volt hozzá idén 1,5 m Forintért összesen 3,8m volt a napelem így összesen. Évi 320-330e Ft áramot termel évente (12 év megtérülés a nem ideális tájolás miatt), de így minden áramunk fedezve van + a gázszámlánk 160 éviről 60e-re csökkent (klímás fűtés miatt). És most az évi 300e Ft-ot spórolunk a dieselen is (ha az áramot 38 Fttal számolom) és 125e-t hoz a napelem bővítés. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz
#06658560 #32 üzenetére
Ha eleve eletkeptelen a konstrukcio akkor felesleges mestersegesen eletben tartani, sot ugy tenni, mintha valami bombauzlet lenne.
A tamogatast azert adjak, hogy beinduljon az uzlet, gazdasagosabba valjon a gyartas a nagyobb volumen miatt, ami magaval hozza az arcsokkenest es nem lesz szukseg a tamogatasra.
Na a volument felszokott, az arcsokkenes meg elmaradt. Nem azt mondom, hogy ASAP le kell allitani a tamogatast, sot szerintem novelhetnek is az evi keretosszeget, de ha 5 even belul nem indul meg az arak csokkenese, ki kell huzni a dugot, mert az autogyarak csak atvertek az EU-t. Persze az arcsokkenest nem a kiherelt mini kvotaautokkal kell prezentalni, es az sem ad nekik felmentest hogy kozben szinten mestersegesen novelik a hagyomanyos autok arat.
Az egyertelmu, hogy az autogyarak jelenleg nem gondolkodnak arversenyben, mivel a beveteleik meg a hagyomanyos autokbol jonnek, igy toluk nem varhato hogy egy forintot is engedjenek. Ha meg 10.5/8,5 million maradnak a 4 szemelyes kisautok epp csak elfogadhato hatotavval, mar nem igazan elfogadhato csomagtartoval, elbucsuzhatnak a fizetokepes kereslettol, de ugyanez lesz a helyzet ha a benzines vagy hibrid modelljeik arat is arra a szintre emelik. Nagyon csodalkoznek ha nem tunne el, olvadna be meg 2-3 marka. Sot lehet hogy 10 ev mulva az EU-ban mar csak ket autogyarto egyesules marad. Egy nemet es egy francia/japan... esetleg meg egy kinai. Ja meg a Tesla, ha addig Musk el nem cseszi. Nem lesz ertelme fenntartani az osszes regi markanevet sem, illetve a kulonallo modelleket sem. Nem lesz kulon vw, skoda, meg seat.
Amugy erdekes, hogy ahogy elfogyott a kvota csak el tudtak huzni komolyabb akciokat a gyartok, pult alol, szoval van ott tartalek, csak amig fizet az EU, hagy fizessen.
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Az elektromosoknal azt is figyelembe kell venni, hogy az arkulonbozet csak eleg komoly hasznalattal kerul a megterules kozelebe. Sokaknal nem ritka hogy evente csak 5-10k kilometert mennek es nem azert mert draga a benzin, hanem mert ahova el tudnak menni gyalog, biciklivel vagy motorral, azt valasztjak. Az e-bicikli/e-motor meg meg valtoztat majd a kozlekedesi kulturan, sot ha normalis aron adnak, a Citroen Ami szeru jarmuveknek meg nagyobb hatasa lenne. Azt 1-1.5 millioert vinnek a fiatalok mint a cukrot.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz
Darth_Revan #24 üzenetére
Par ev mulva lehet hogy pont a Tesla mutatja majd be, hogy hogy lehet megfizethetobb, de kompromisszum-mentes elektromos autot kesziteni. Naluk csak az a baj, hogy tul kicsi a gyartokapacitasuk. Kellene minden foldreszre meg legalabb 1 gigafactory a jelenleg tervezes, epites alatt allok mellett, vagy kicsit sovanyitani a palettan. Az S, X, Y, 3 -bol legalabb kettot dobniuk kellene... persze sokkal jobb lett volna meg sem epiteni azokat. Remelem az Europai gyarba nem hozzak az osszes tipust. Csak a Model 3 kellene, meg egy ami jobban fogyna. A Cybertruck meg maradjon az USA-ban. Az lenne a legjobb, ha az EU-ban engedelyt se kapna.1
Aztan johet a meg olcsobb Model 2.
-
Zizu33
friss újonc
válasz
Tigerclaw #12 üzenetére
Ez ok és értem is.
De ha már matekozunk, azért szerintem abban megegyezhetünk, hogy az akkuk folyamatosan degradálódnak. Nem megy 15e ciklust aztán kifúj, hanem folyamatosan degradálódik. Szóval szerintem 10e ciklus környékén nem valid a teljes kapacitásmennyiséggel számolni. Mivel csökken az energiatároló kapacitás, így gyakrabban kell tölteni ami rövidebb idő alatt nagyobb számú töltési ciklust jelent és gyorsul a degradáció is. Ez egy ördögi kör.
Az autógyártók meg ígérnek sok mindent (mondjuk fogyasztás terén) aztán az életben már mást mutatnak a számok. Persze a gyár érdeke, hogy "fűt-fát" ígérjenek, mert pont nem érdekli őket, hogy Jóska mit szól, ha 10 év múlva kiderül, hogy az ígért ciklus szám nem 12e csak 8776. -
Pro Koryak
addikt
... és a benzines-, dízelhez képest a kb. dupla ára mikor térül meg?
Szép és jó, hogy ennyire védjük a környezetet vagy mégsem + aki sokat autózik hosszabb távokat is, még vegyen mellé egy pl. benzinest => 20misit el is költhet a két kocsira, az alja/belépő kategóriás modellekre. Ha esetleg vezetési élményt is szeretne, 30misi alatt meg sem áll, és így talán elérte már a középkategória alját. Éljen! -
Darth_Revan
veterán
Na végre egy "megfizethető" elektromos autó az aranyárba mért Úri muri Tesla mellett, ami szintén alkalmas arra, hogy az ország egyik végéből a másikba menjen 1 feltöltéssel
És még a színe is tetszik
-
Stard72
tag
válasz
GreenGoblin #7 üzenetére
az tényleg jó lesz. Ha bedöglik az akku, megy a kukába az autó
-
thboxx
aktív tag
Pl anyukának,ne koccolja le az alját, míg agglomerációból bemegy a városba dolgozni, munka előtt kidobja a 3 gyereket, hazafelé meg mielőtt felveszi őket,még van ideje beugrani a Lidl-be... De lehetne ezt mégjobban is cifrázni. Ha tehetném, asszonynak a családi 5008 mellé inkább vennék egy e2008-at,mint egy e208-at. Nálunk is van 3 gyerek. Mindnek kell még ülés... Jobban elférnének abban. Olcsóbb is lenne,mint bármilyen benzines, és a sok elindulás leállítás se ölné meg.
-
Somatom
veterán
Screenshot
Sztem én is maradok a dízelautó/motor/villanybringa triónál. -
Pedig itt akkor fog jobban elterjedni az eautó, amikor nyugaton elkezdik levedleni a lehasználtakat. Mert új eautó itt csak úri huncutság lesz még nagyon sokáig.
Szerintem már kész van az akku élettartam buheráló szoftver, amivel a 6000-8000 üzemórás akkuból 650 üzemórást varázsolnak a hazai használtautó kereskedők. -
Ameddig nem változik meg az a helyzet, hogy ugyanabból a típusból egy elektromos áráért 2 db hagyományost lehet venni, addig nem kell azon aggódni, hogy mindenhol elektromosok fognak dugót okozni. Ilyen árak mellett én azt tippelem, hogy az e autók 5 év alatt elérik az 5% arányt a hagyományosokhoz képest.
Hazánkban nem annyira életszerű, hogy csak másodautónak alkalmas cuccra 10+ milliókat adnak ki emberek. -
<Adamsky>
nagyúr
válasz
GreenGoblin #7 üzenetére
" ... az akkuk a váz részét is képezni fogják."
Ez nekem is rémlik a Tesla Battery Day-ről, de én már akkor sem értettem, hogy ez miért jó. Illetve azt látom, hogy Elon Musk-nak miért, de azt nem, hogy a vásárlónak miért. Ma még úgy-ahogy ki lehet cserélni egy akksit, de mi lesz akkor, ha ez az alváz része lesz? Dobhatod ki az autót is? Végül is, fogyasztói társadalomban élünk.#11 Rolly
Okfejtésed lényege: Elektromos autót az vegyen aki otthon tudja tölteni.
Én ezt még azzal egészíteném ki, hogy esetleg az, akinek van pénze "normális" autóra is (vagyis második kocsinak). -
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem a regi autogyaraktol felesleges elvarni, hogy forradalmasitsak az autoipart. Musk talan meg tudna tenni, de tulsagosan megosztja az eroforrasait az extremebbnel extremebb projektjei kozott. Mivel barmit csinal, tomegek tapsolnak neki, igy visszajelzese sincs mar igazan, hogy mi a realis, hol vannak a hatarok.
-
#1Tigerclaw inkább középkategóriás egy ilyen elektromos mert felszereltségben sem alap fapad verzió
#3k-adi
Ennek a kis márkatársát használjuk 5 hónapja 6000 km szinte csak itthon töltéssel átlag 800 Ft-ból teszünk meg 100km-t (ja és ebben már benne van az útközbeni töltés ami a 6000 kmből kb 1000 km-en (500 és 300 km-es utak) kellett néha) Legutóbb Dunaújvárosban kellett tölteni kicsit mire leálltunk bementünk a Decatlhlonba mosdóba majd vettünk egy innivalót eltelt 15 perc és mehettünk továbbmert csak 10-12 kWh áramot kellett rátölteni az autóra
#4thboxx
a hidrogén hajtás ezt a versenyt már elbukta. Személyautóban nem éri meg 80-100 kWh akkuk gyorsabban tölthetők (18 perc a most megjelenő autóknál a 20-80%-os töltés 5 perc / 100 km-re)#7GreenGoblin
Várd de bár jelentősen jobb az energiasűrűség igazából a nagyobb cellák és a kiváltott váz súly és térfogat arányával jelentős előrelépés nincs - vagyis úgy fogalmaznék, hogy a többi gyártó is kb ilyen növekedést ért el időközben cella szinten. Szuper technológia de egy hibás cellát ott nem lehet cserélni...
#8g0dl
nem mindegy, hogy egy benzinkút vagy tartálykocsi felrobban és 50-100 méteren belül van gond vagy egy hidrogén töltőállomás robban fel és 200-500 méter között is törnek az ablaküvegek. Ahogy balesetnél sem mindegy, hogy durranógáz robban mondjuk
#9Zizu33ÚjVálasz2021-04-13 21:24:57
Mennyit mész naponta? Mi évi 20.000 km-t ebből 12 út ami 500 km-es, 12 út ami 300 km-es a többi ez alatti ... az autó télen 200kmt tud (e208) nyáron 250-et tavasszal ősszel 300-at (kb 100-110-es tempóval autópályán 120-130 között megyünk de átlagban a 100 se nagyon jön ki bár tény, hogy nem sokat tudunk autópályán menni arra amerre járunk)Egy mai elektromos autó akkuja 1500-2000 közötti töltési ciklust bír ki így (ígért tesla akku elvileg 15000, LiFePo akkuk 4000) tehát még a legrosszabbal számolva is egy 50-es akku esetén 300e-400e km (nagyobb hatótávot nézve akár 600e km is) benne van egy autóban. Ha mi évi 20e km-t megyünk 15-20 évet kibír az autó aksija... 0-100-as ciklusokat nézve. Ha mondjuk 20-80-at nézünk abból 2x annyit kibír akkor tovább nő az autó akkuja által megtehető hatótáv. A lassú AC töltés kevésbé viseli meg az akkor a DC jobban...
Elektromos autót az vegyen aki otthon tudja tölteni. -
8th
addikt
"durva árak ezek, ahhoz képest hogy a hatótáv 320... mármint 260km"
Legyen a tényleges hatótáv csak 230-240km. Az már pont elegendő arra, hogy a munkavégzés helyének 80-100km-es körzetéből ingázzon az ember úgy, hogy csak otthon töltögeti. Az végül is annyira nem rossz és annál többet csak nagyon kevesen mennek naponta. Én van, hogy 350-400km-t megyek egy nap így nekem nem pálya az elektromos. Feladathoz a szerszámot. Viszont ha városlakó lennék és hosszabb távra terveznék egy új autóval, valószínűleg én is szánnék rá néhány millióval többet mert 6-8-10év alatt az olcsóbb üzemeltetést és csekélyebb értékvesztést is beleszámolva hosszabb távon kijön a matek. Engem pedig más nem érdekel.
-
Zizu33
friss újonc
Azért az a 260 km ideális körülmények között kicsit sovánka. Mondjuk hidegben már csak ~190 körül mozog. Persze, tudom, hogy mindenki csak max agglomerációban használja, meg lehet a munkahelyen is tölteni, meg otthon minden este. Viszont én még olyan akkut nem láttam aminek a rendszeres és hosszútávú töltések jót tettek volna.
-
GreenGoblin
őstag
Én most már kivárom míg jön az új technológia a Teslától amit remélhetőleg mindenki átvesz. Ez pedig az új akku tech. illetve hogy az akkuk a váz részét is képezni fogják. 23-25 és jönnek ezek az autók remélhetőleg.
-
Tigerclaw
nagyúr
"Arra ott lesz a tüzelőanyag cellás hajtás"
Amennyire tudom az minden szempontbol gazdasagtalanabb jelenleg. Meregdraga auto, meg az elektromosokhoz kepes is. Lassan, dragan, sok energiaval lehet eloallitani a hidrogent, legalabbis vizbontassal. Emellett par eve volt is egy szep nagy kut robbanas valahol Norvegiaban, vagy Svedorszagban. -
k-adi
nagyúr
azért jó lenne min. dupla ekkora hatótáv, nem mindenki akarja 4-5 naponta töltögetni (ha otthon nem tudja de mégis trendi zöld akar lenni), akkun is kevesebb töltési-ciklus megy végbe ami azért gondolom hasznos az akkuélettartamnak is, meg ha hirtelen valami előre nem látható dolgok miatt messzebb kell menni akkor szar lenne kicentizni az utat és még sorolhatnám az előnyét... na mindegy, tudom jó lesz majd 2. kocsinak
-
k-adi
nagyúr
"Egy benzines Mokka itthoni alapváltozata 6,2 millió forintba fog kerülni, az elektromos változat viszont ennél lényegesen drágább lesz, de hivatalos ára még nincs. Előreláthatólag a komolyabb Elegance felszereltséggel együtt is 12 millió forint alá kerülhet be a modell, de a véglegesre optimalizált felszereltségi csomag annak függvényében alakul majd, hogy miképp, milyen összeghatárral indul újra az állami támogatás."
durva árak ezek, ahhoz képest hogy a hatótáv 320... mármint 260km
de persze kit érdekel mikor 100 kW-os teljesítménnyel 30 perces 0-80% érhető el.
-
Hallosz
senior tag
Köszi a tesztet. A minap barátkoztam egy benzines verzióval, nagyon pofás a műszerfal, jók a méretei, jó a kilátás az autóból, és számos apró praktikum van benne. Díjazom PL. a beépített vezeték nélküli telefontöltés lehetőségét.
-
Tigerclaw
nagyúr
A motorhazas meg a rajzos sema alapjan tisztara olyan mintha sima benzines motoros lenne. A digitalis muszerfal remelhetoleg hasznos, mert pont elektromos autoba jobban illene takarekosabb megoldas. A SUV, mini SUV alkat meg abszolut nem illik elektromos autoba, hacsak nincs telepakolva akkuval. Gondolom a magasabb fogyasztas foleg ennek tudhato be.
Az mar lathato, hogy mindenki elegge ugyanoda, a tamogathatasi hatarhoz lovi le ezeket az also-kozep kategorias autokat, ezert lenne idealis evenkent csokkenteni a tamogatas hatarat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Asztalos klub
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Úgy tér vissza a Commodore 64, ahogy titkon mindenki várja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Apple MacBook
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Dell R630/R730XD SSD NVMe PCIe Extender (0GY1TD) + Kábel (0K9TVP) Kit
- Apple Watch Ultra, Gen 1
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB -2 év gari
- Lenovo Thinkpad T490, 14" FHD IPS , I5-8265U CPU, 16GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, 1 év garancia (
- Újszerű Samsung Galaxy Watch 7 40mm LTE ( eSIM ) , üzletből, Garanciával
- Eredeti Lenovo USB-C 65W töltő
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Akár játékra! Intel X5650 / GTX 1650 / 24GB / 240SSD+ 500HDD
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G8 - i7-11GEN I 16GB I 512GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest