Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz 7Heads Drago #100 üzenetére

    Ha fillérb@szó vagy (nem rossz értelemben) akkor nem fogsz teslát venni.
    De ezt a matekot felejtsük már el mikor teljesen más kategóriát akarsz objektíven összemérni. Érthető hogy neked személyesen nem adja ki a matek a teslával, ezzel nincs is semmi gond.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • #16820480

    törölt tag

    válasz 7Heads Drago #100 üzenetére

    Ne haragudj, de egy 2000km-es utat te letolni (kvázi megállók nélkül) 20 óra alatt az nem valami kellemes. Amikor voltunk Bp-Hannover úton váltott sofőrrel (én nem vezettem, de ketten voltak váltásban), már ott is egyrészt halálra untam magam a 10-11 óra alatt, zúgott a fejem a folyamatosan bőgő motortól és menetzajtól (Audi A4 felextrázott változatban), és a 2-3 megálló ellenére teljesen elgémberedett mindenem :U Biztos hatalmas élmény lehet 2x ekkora távot egyseggel letolni, főleg családdal, az ám a nyaralás :C

    Amúgy meg ha már egy új Tesla árát nézed, akkor mondjuk hasonlítsd egy megfelelően felszerelt BMW 320-hoz, na a használtan vett valamihez. Én is használtan vettem autót 2 millióért pár éve, és azóta annyit kellett rá költeni a benzinen kívül, hogy egy full olaj, váltóolaj, fék és gyertya csere, ami ilyen 120 ezer körül volt, de ez nem is egy Tesla kaliberű kocsi.

  • Noukoum

    veterán

    válasz 7Heads Drago #102 üzenetére

    15-25 milliós bmw-hez, audihoz pl.
    Azoknak az autóknak nem csak a fogyasztási költsége nagyobb, hanem a kötelező szervizük is nagyon sok. És akkor ott van az ingyen parkolás is. És ugye egy bizonyos km után el is kell kezdeni költeni rá, általában még előtte tulajváltás történik. :)
    Írhatod hogy neked nem jön ki a matek, 1000szer is. De attól még nem lesz reális hogy egy kétmilliós autót mérsz össze egy új teslával.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Noukoum

    veterán

    válasz 7Heads Drago #111 üzenetére

    Ki mondta hogy neked ki fog jönni a matek?

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Somatom

    veterán

    válasz 7Heads Drago #111 üzenetére

    Máshol is linkeltem már, sztem EZ egy reális összehasonlító teszt. De, mivel nincs Tesla -m, ezért nem ismerem azt az oldalt. Ha vkinek tapasztalat alapján az a véleménye, hogy kamu, vagy ferdítés a videó, kíváncsi lennék az érveire.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Rolly

    veterán

    válasz 7Heads Drago #116 üzenetére

    matek személyenként más... Saját használat és beruházás... HA valaki egy használt 2m autót hasonlít újhoz annak sose fog kijönni, de igazából ez már almát a körtéhez eset amivel foglalkozni is kár...

    Mert ha új autót nézünk akkor újhoz nézzük, ha 5 éves használtat nézünk akkor 5 éves használthoz. De még ezeket megtartva se mindegy, hogy az ember egy Daciat néz vagy egy Mercit, mert a kettő ára és minősége nem egyforma, de mindkettő autó és gurul :)

    Nálunk cégbe lízingnél új autó jött szóba vagy max 6 hónapos használt ott már a matek - mivel állami támogatás is volt - szerintem már leírtam elég jól kijött..

    6,5-7,2-ért belső égésű autó (felszerelés is azonos) vagy 11-2,5 azaz 8,5-ért elektromos autó.
    Különbség 2-1,3m forint.
    Megtakarítások 5 év alatt:
    - 4x12x11000 Ft cégautó adó 528.000 Ft
    - évi 20.000 km-re nézve - még ha fizetek is az áramért (évi 300.000 Ft) 1.500.000 Ft üzemanyag spórolás
    - szerviz kb fele kb 300e Ft 5 év alatt a megtakarítás
    - parkolás (keveset parkolok) 50.000 Ft mondjuk 5 év alatt

    Tehát öt év alatt az elektromos autó ugyanazzal a mi használatunkkal (értsd országon belül pesten 0-áson belül és rendszeresen Budapest-Kiskőrös valamint Budapest - Békéscsaba táv) körülbelül 2,3m forintot hoz tehát már így 300e Ft-tal bentebb vagyunk.

    Várható érték csökkenés nagyobb az elektromosnál de összességében 5 év múlva többet fog érni mint a belső égésű tehát mondjuk 5 év múlva:
    - belső égésű 100e km-rel ér 2,5 milliót
    - elektromos 100e km-rel ér 4 milliót

    5 év alatt olcsóbb volt az elektromos összesen 1,8m forinttal.

  • Rolly

    veterán

    válasz 7Heads Drago #119 üzenetére

    Miért lenne téves a számolás? Te használod az autót vagy én? Leírtam a felhasználási szokásainkat az alapján jött a számítás, egyáltalán nem téves. Évi 20.000 kmt megyünk...

    e208 esetén mi 11m-ért Allure-t vettünk amiből 1-2 extra maradt ki (panoráma tető, nagynavi), de amúgy minden belefért és így a támogatást is megkaptuk rá... Persze kis autó de jelenleg párommal ez elég amúgy ha lenne egy gyerek még akkor is beférnénk... két gyerekkel már nem.

    Az, meg hogy kisakkus relatív mert 45 kWh azért inkább a közepes autók közé tartozik... egy seggel én max 250km-t vezetek ebben az országban (bár tény, hogy ebben az isbenne van, hogy ahol lakunk kb ennél messzebb nem nagyon van az országhoz tartozó rész :) ) nyaralás évi 1x van ha most mennénk simán bevállalnám horvát tengerpartot is... persze éjszaka mennénk amikor nincsenek sokan és tuti lenne szabad töltő (ráadásul az meg Horvátba még ingyenes jelenleg :) )

    Ha Senj-t nézem (legközelebbi tengerpart) akkor 1 óra 4 perc töltés kell. Két helyen szoktunk megállni 30-40 percre határ előtti benzinkút és Zágráb után Karlovac előtt. Tehát nem jelentős a különbség ...

    Zadarig kb 1 óra 50 perc töltés kellene ekkora távon mi 2 megállást szoktunk csinálni és akkor eszünk (nem autóban) így 1-1 megállás 30-40 perc tehát 1-1 óra 20 helyett lenne 1 óra 50 perc a megállás és máshogy kellene a kajálást megoldani...

    Ha meg még délebbre megyünk akkor még egy megállót szoktunk beiktatni... Visszafelé meg feltöltenénk az autót a hét közben a szállodánál vagy az apartmannál...

    Szóval nekünk az autó ha csak elektromos lenne kb itthon 12x30 percet és évi 1x 4 óra kompromisszumot jelentene nyaralásnál. Megint hangsúlyozom a mi felhasználásunkkal. Mondjuk mi nem indulunk el 1000+ km-re kocsival ...

Új hozzászólás Aktív témák