Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    #1Tigerclaw inkább középkategóriás egy ilyen elektromos mert felszereltségben sem alap fapad verzió

    #3k-adi
    Ennek a kis márkatársát használjuk 5 hónapja 6000 km szinte csak itthon töltéssel átlag 800 Ft-ból teszünk meg 100km-t (ja és ebben már benne van az útközbeni töltés ami a 6000 kmből kb 1000 km-en (500 és 300 km-es utak) kellett néha) Legutóbb Dunaújvárosban kellett tölteni kicsit mire leálltunk bementünk a Decatlhlonba mosdóba majd vettünk egy innivalót eltelt 15 perc és mehettünk tovább :) mert csak 10-12 kWh áramot kellett rátölteni az autóra :)

    #4thboxx
    a hidrogén hajtás ezt a versenyt már elbukta. Személyautóban nem éri meg 80-100 kWh akkuk gyorsabban tölthetők (18 perc a most megjelenő autóknál a 20-80%-os töltés 5 perc / 100 km-re)

    #7GreenGoblin
    Várd de bár jelentősen jobb az energiasűrűség igazából a nagyobb cellák és a kiváltott váz súly és térfogat arányával jelentős előrelépés nincs - vagyis úgy fogalmaznék, hogy a többi gyártó is kb ilyen növekedést ért el időközben cella szinten. Szuper technológia de egy hibás cellát ott nem lehet cserélni...

    #8g0dl
    nem mindegy, hogy egy benzinkút vagy tartálykocsi felrobban és 50-100 méteren belül van gond vagy egy hidrogén töltőállomás robban fel és 200-500 méter között is törnek az ablaküvegek :). Ahogy balesetnél sem mindegy, hogy durranógáz robban mondjuk :)

    #9Zizu33ÚjVálasz2021-04-13 21:24:57
    Mennyit mész naponta? Mi évi 20.000 km-t ebből 12 út ami 500 km-es, 12 út ami 300 km-es a többi ez alatti ... az autó télen 200kmt tud (e208) nyáron 250-et tavasszal ősszel 300-at (kb 100-110-es tempóval autópályán 120-130 között megyünk de átlagban a 100 se nagyon jön ki bár tény, hogy nem sokat tudunk autópályán menni arra amerre járunk)

    Egy mai elektromos autó akkuja 1500-2000 közötti töltési ciklust bír ki így (ígért tesla akku elvileg 15000, LiFePo akkuk 4000) tehát még a legrosszabbal számolva is egy 50-es akku esetén 300e-400e km (nagyobb hatótávot nézve akár 600e km is) benne van egy autóban. Ha mi évi 20e km-t megyünk 15-20 évet kibír az autó aksija... 0-100-as ciklusokat nézve. Ha mondjuk 20-80-at nézünk abból 2x annyit kibír akkor tovább nő az autó akkuja által megtehető hatótáv. A lassú AC töltés kevésbé viseli meg az akkor a DC jobban...
    Elektromos autót az vegyen aki otthon tudja tölteni.

Új hozzászólás Aktív témák