- iPhone topik
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Reggie0
félisten
Pedig meselnek rola, mondjuk "Keszulekek es Szigetelesek" vagy "Nagyfeszultsegu Technika" targyban. A mindenfele kondenzatorok helyettesito kepeirol is szo kerul sok targy keretein belul, mint pl. Elektrotechnika.
A villanytan az elmeleti alapokkal foglalkozik, nem a legyarthato eszkozok tulajdonsagaival. -
apatyas
Korrektor
Beleírtam egyszer vmi gépösszerakós cikkbe figyelmeztetésként, ahol a táp takarítását azt felnyitva, szétszedve ajánlotta az írója. Aztán odáig fajult a helyzet, hogy azt a részt teljesen ki kellett venni, mert életveszélyes lett volna a procedúra ígyis-úgyis.
Olyan nagyon nem lenne hosszabb, max egy sima bejegyzést érdemel. -
apatyas
Korrektor
Azt is. Hasonló okok miatt kell a vonat felsővezetékét is nem csak lekapcsolni, hanem folyamatosan leföldelni, amikor munkálatokat végeznek rajta/alatta. Noha itthon AC 25kV a rendszer, így azt hinnéd az AC miatt nem polarizálódik, de annak az 1% kóbor származéka is 250V....
-
llax
senior tag
Egyenfeszültségű témáról van szó, több száz voltos, de inkább kilovoltos tartományban, ilyennel nem sűrűn találkozni egy átlagos háztartásban (még a hosszabb ac 230V kábelt is illik kisütni, ha nemrég még hálózaton volt és piszkálni akarod - de más okból - csak hogy háztartási példa is legyen). Iparban, adóállomások körül és (főleg kondik kapcsán) bikább csöves adóvégfokot használó rádióamatőröknél előfordul(t - részben múlt idő) ilyen dc nagyfesz környezet.
-
llax
senior tag
Tegyük azt is hozzá, hogy a kondiban tárolt energia a feszültség négyzetével arányos, így pl. 1/10 feszültségig "visszatöltődés" az energia 1%-ának bennmaradását jelenti. Így talán jobban elhiszik, akik nem hiszik...
Szinte "semmi nem marad", de nagyfesz kondinál néha az is kellemetlen tud lenniTöredék feszültségen az önkisülés is kezd nagyon lassúvá válni. A gyakorlatban nem évekig, hanem a kisütés utáni napokig-hónapokig tárolás jelent valódi kockázatot.
-
Reggie0
félisten
Mert egy kondi sok parhuzamos R-C tagbol all - kulonbozo idoallandokkal -, ahol mindegyik osszetevo mogott mas fizikai jelenseg all, mint pl. feluleti toltesek, terfogati toltesek, dielektrikum polarizacio, stb.. Kb igy:
Ha egy ideig kisutod rovid ido alatt, majd szabadon hagyod, akkor a nagyobb idoallandoju tagok meg nem lesznek kisutve, azok visszatoltik valamennyire a mar kisutotteket.
-
apatyas
Korrektor
Nem mond ellent. A pillanatnyi kisütéskor az éppen a felületén tárolt szabad töltésektől szabadítod meg. De a dielektrikum molekuláinak rendezett állapota még némi energiát tárol azon felül, és ez idővel visszatölti. Természetesen ez sem végtelen, lassanként azok a molekulák is összezagyválódnak, főleg hő hatására ami segíti a 'forgásokat'.
Hirtelenjében ezt találtam róla, a 2. illetve 3. oldalak alján a b., ábrákat nézd meg, az mutatja, hogy hogyan polarizálódik külső térerősség hatására. Magát a tényleges kísérletet pedig még gimnáziumban is bemutatták, kondi feltölt és úgy tárol (nyilván nem azon az egy órán), kisütni, majd magától visszatöltődik valamennyire. -
DraXoN
addikt
Nekem is kicsit "fura", ha ez igaz lenne, akkor nehéz elképzelni, hogy teljesen ki tudna sülni.
Inkább tudnám elképzelni, hogy a környezeti elektromágnesességből és rádióhullámokból szép lassan "felszívja magát"... bár ezt is kicsit nehéz, de talán "hihetőbb" lenne.Azt lehet tévedek, de sose hallottam a korábbi jelenségről.. persze, én csak "hobby" szinten bűvölöm az áramköröket, így igen csak sok lehet számomra az ismeretlen jelenség.
-
tha_answer
őstag
https://index.hu/techtud/2020/01/06/a_litium-ken_akkumulatorok_forradalmasithatjak_az_aramtarolast/
A melbourne-i Monash Egyetemen olyan akkumulátorokat fejlesztettek ki, amelyek elektromosságtároló kapacitása ötszöröse a mai lítiuminonos elemeknék. -
Tetsuo
őstag
Egyébként meg ez a hír, a témát illetően lényegesebb és részletesebb:
[link]
Habár, hetente van egy ilyen világmegváltás, mint írtuk feljebb. -
apatyas
Korrektor
Csak, mert felmerült, és mellesleg veszélyes téma, jó tudni róla.
A kondikat ha egyszer kisütjük, akkor ok, abban a pillanatban nulla volt lesz a feszültségük. Csak az a helyzet, hogy benne van a dielektrikum (szigetelő) a (fém)fegyverzetek között, ami éveken keresztül feszültség alatt volt, emiatt annak poláris molekulái(ha vannak) összerendeződtek azonos állásba. Amint levették a rövidzárat az ilyen, hosszú előélettel rendelkező kondiról, elkezd lassan visszatöltődni. És ez fogja a gyanútlan személyt megrázni. A nagyfesz kondikat ezért általában valami nagy értékű kisütőellenállással együtt szokták beültetni (ha a normál működést nem zavarja meg), hogy ne töltődhessen vissza. Az íróasztal fiókba elrakott pucér kondik így veszélyesebbek az átlagnál, nincs rajta se rövidzár, és az ember is azt gondolja, áh évek óta ott hever, nincs abban semmi. Pont de! Kiszerelt nagyfesz kondikat rövidrezárva tegyük el. -
Neovenator
senior tag
Subnautica edition elemek!
-
DraXoN
addikt
Hogy a helyi munkakörülmények milyenek arról pont nem az adott ember tehet.
Hogy a munkakörülmények ott változzanak, ahhoz a helyi bányászatot végző társaságoknak kell megváltoztatniuk a nézeteiket és törődni a környezettel és ott dolgozó emberekkel.Ez sokszor nem is az áron múlik, bár néha azon is, hanem időnként "hajlam" sincs rá azok részéről akik ezen bányákat üzemeltetik sok helyen (nem csak lítium bányászat esetén van ez!)
Az arany és gyémánt bányászatot nem lehet mondani, hogy nem fizetik meg, de azon régiókban ahol ezen bányászat megy, ott azon elemeket is hasonló körülmények között történik...
Attól függetlenül igaz.
Az elektromos autózás tisztább lehet mint a dízel vagy benzin üzemű autók..
Ez az állítás még akkor is igaz lehet ha "csak" szén és olaj erőművek termelik az energiát. -
Reggie0
félisten
válasz
MeszesKPT #112 üzenetére
Az akkuk kezelese nem nagy problema, egyszeruen csak arrol van szo, hogy meg olcsobb banyaszni, mint ujra feldolgozni.
(#111) Hunter2: Majdnem. Igazabol itt is a gazdasagossag az igazi kerdes, nem a kepesseg. Viszont a szintetikus uzemanyagnal meg mindig megmarad a belsoegesu motor, ami eregeti a szallo port es nitroxidokat, szoval a varos egeszsege szempontjabol nem hoz javulast, csak a CO2-ot csokkenti.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
MeszesKPT #112 üzenetére
lehetett volna
de nem lett és nem is igazán lehetett volnamindemellett a szuperzöld szupertiszta ökovízenergia nagyságrendekkel több áldozatot követelt már mint az atomerőműbalesetek, mégse jut senkinek az eszébe a vízerőművek bezárásáért kampányolni.
kiégett fűtőelemek elhelyezéséről emberi léptékkel felmérhetetlen ideig kell majd gondoskodni.
viszont emberi léptékkel olyan kis mennyiségről van szó (Paks teljes élete alatt termel pár családiháznyi hulladékot) amit kölönösebb gond nélkül lehet kezelni a klasszikus ásunk egy "mély gödröt és beletesszük" módszerrel. Mint az összes egyéb helyen keletkező radioaktiv hulladékot (pl a gyógyászat is termeli szépen, gondolom azt senki nem akarja betiltani).
-
MeszesKPT
őstag
Azért azt elég nehéz felmérni, hogy hosszútávon mi a környezetkímélőbb.
Ha már energia, akkor például az atom nem régóta van velünk. Ennyi idő alatt csak két viszonylag nagyobb katasztrófa történt, amiből az egyik nagyságrendekkel lehetett volna súlyosabb egy bekövetkező gőzrobbanás esetén. A kiégett fűtőelemek elhelyezéséről emberi léptékkel felmérhetetlen ideig kell majd gondoskodni.
Mindenki örvend az elektromos autók terjedésének, de ha tegyük fel a teljes ipar átáll ezek gyártására, az elfáradt akkumulátor pakkok kezelése igen csak komoly feladatot fog jelenteni környezet terhelés szempontjából.
Én csak annyit mondok, hogy minden technológiának megvan a rákfenéje, de szurkolok minden próbálkozásnak, ami egy élhetőbb Földhöz vezet.
-
Hunter2
addikt
-
Tetsuo
őstag
Igen, én a cikkekre értettem. Te mire?
Ha valamit szenzációként tálalnak, és nem az, akkor a cikk hazugság.
Az ilyen PH-cikkek, amik inkább marketing, mint hír, semmilyen értéket nem kévisel, sőt, káros.
Ugyanez elmondható a cégek és "kutatók" prezentációiról.
Miért nem közlik, mi az a három összetevő a "tengervízből"? És miért kell azt sugallni, hogy a tengervíz-összetevők használata miatt kevésbé környezetszennyező, mikor a technológia erőforrásigénye legalább olyan lényeges?
Az ember egyre inkább hazugságok között, hamis világban él.
A 70-es években egy technó-cikknél tudod mi volt? Szépen elmagyarázták, mi hogy működik és tényeket sorakoztattak fel úgy, hogy összeálljon a kép - minden folyóirat a maga szintjén.
Már az negatív dolog, hogy a fontosabb adatokat a cikkek végére hagyják (pl. ár), ehelyett azokkal illene kezdeni.
A 999-végű árazás eleve manipuláció, az életérzés-kapcsolódású reklámokat nem is említem.Ebből a cikkből mi derül ki? Csak hogy néhány cég összefogott egy új akkumulátortípus miatt. Húha! Az adott számok, amiket közöltek, pedig valószínűleg nem pontosak sőt, lehet köszönőviszonyban sincs a valósággal.
Nem mondom, hogy ebből semmi sem lesz, de ez még nem hírérték.És ha olyan nagy kutatás volt, akkor elvárnám azt a cikket is, ahol leírják, miért nem jött össze a dolog. Ezek is sorban elmaradtak, méghozzá a márkaérték befolyásolása miatt (negatív versus pozitív hír).
-
Miért lett volna eddig zsinórban minden kamu.
Pont arra akartam rávilágítani, hogy nagyon nagy részben a kudarcok viszik előre a fejlődést.
Meg aztán azt sem tudhatjuk, hogy egyes esetekben nem éppen az történt, hogy nagyon is jó eredményeket értek el, csak azokat einstandolta egy nagyobb kutya.
És persze simán lehettek erősen eltúlzott, felfújt eredmények is, amelyekre ráillik a kamu jelző.
MaCS
-
llax
senior tag
"Persze csak míg az elektromos autó alól kicserélheted az üzemanyag forrását addig a dízel/benzines alól nem."
Ha nagyon lassan is, de ez a csere folyamatban van... (Eu átlagban 20% körül-alatt van a szén+lignit, 35% a megújuló, a nagy ellenzők a német 40% körüli szén+lignit értékkel riogatnak...)
A fejlesztések is gyorsabban zajlanak, ha mellé gyűlik elég gyakorlati és piaci tapasztalat. A kiszolgáló infrastruktúra is épülget. A villamos hálózat fejlesztéseinél is egyre inkább szempont. A terjedés nélkül mindez nem lenne. -
Hunter2
addikt
válasz
energy4ever #23 üzenetére
"Mellesleg nagyon nincsen meg itt az ideje az elektromos jarmuvek elterjedesenek, ameddig szeneromuvek dolgoznak az aramert. Borzalmas kornyezetrombolas meg egy dizelhez kepest is!"
Persze csak míg az elektromos autó alól kicserélheted az üzemanyag forrását addig a dízel/benzines alól nem. -
Dr. Akula
félisten
Ideje lenne már valami ufótechnológiás aksit kitalálni hogy valami normális üzemidőt is össze lehessen hozni egy mobil eszközön. Mondjuk az se lenne hátrány ha az egyre energiatakarékosabb procik mellé nem arányosan annyival kisebb aksit raknának, akkor talán nem egy helyben toporogna 20 éve az üzemidő. Az senkit se zavar hogy keresztbe 2x akkora egy mai telefon mint anno, de hogy ha már péklapát, miért kell mellé papírlap vékonyság, miért nem jó a hagyományos, aksit is tartalmazó vastagság, azt felfogni nem bírom. Jó, persze vágom hogy a többségnek csak divat ez, mint a BMW-s kulcskarika, és igazából szüksége nincs a mobilitásra, de akinek van, annak se gyártanak normálisat, ami kibírja napokig.
-
válasz
Depression #97 üzenetére
Teljesen egyetértek Veled.
Bár a sokat emlegetett szénhidrogénlobbi is kicsit máshogy működik, mint ahogy azt a közhiedelem tartja, az egyetemek sajnos sokkal kiszolgáltatottabbak, mint a szupercégek, ráadásul egészen abszurd érdekeltségi mechanizmusok tudnak működni köreikben.
Tény és való, hogy az eddigi nagy, de nagyjából el is feledett bejelentések főleg egyetemekről érkeztek.
Az IBM pedig eddig ezzel nem kompromittálta magát, és nagyon bízom benne, hogy nem is kockáztatnák ezt meg.
MaCS
-
Depression
veterán
Ilyesmit írtam én is, hogy annak kell örülni, hogy nagy vagyonnal rendelkező cégek is benne vannak a buliban, én nem sajnálják rá a pénzt. Azt sem lehet majd mondani, hogy az olajlobbi elhallgattatja őket, nem úgy, mint mondjuk egy egyetemi professzort, akinek a kutatása úgyis az egyetemé lenne, szóval inkább zsebre vágja az aprót.
És nem is az a lényeg, hogy ez összejön-e, hanem hogy majd az egyik összejön.
Ez kb. ugyanolyan, mint aki most azt mondja, hogy minek a quantum számítógép kutatása, hisz még mindig sehol sincs. Az extrém nagykapacitású akksi ugyanolyan forradalmi lesz, ha a kamionok, tankerhajók, repülők is azzal mennek majd.
A pizzarendelés is majd annyiból áll, hogy az ablak előtt ott lesz a drón. -
Egyrészt nem tudhatod, hogy mit láttál a beharangozott "forradalmi akkukból", mert könnyen lehet, hogy a komoly forrásból érkezett, de elsüllyedni látszó bejelentések, ha nem is kész, nevesített termékként, de részlegesen bizony ott vannak már egy csomó eszköz akkumulátorában.
Másrészt azért az is egy létező folyamat, hogy maguk a teljes kudarcok is segítik a fejlődést, mivel megmutatják a zsákutcákat.
Értelmes, műszaki érdeklődésű emberek meg legyenek már annyira pragmatikusak, hogy átlátnak a sajtó torzító szűrőin, és azt látják a hír mögött, hogy komoly kutatóintézetek, komoly kutatások eredményeképpen elértek valamit ami az egyik legnagyobb technikai problémánk megoldásában lehet mérföldkő.
De nem, indul a huhogás, hogy ez is biztosan olyan kudarc lesz, mint amilyenek ezek lenni szoktak.
Holott az eddigi látszólag sikertelen felfedezés, találmány pontosan azt mutatja, hogy mennyire iszonyúan nehéz ez a kérdés, és ennél inkább kéne örülni minden potenciális további eredmény hírének.
MaCS
-
A nettó fikázás és a csak pozitív vélemények között azért van még pár árnyalat.
Nem az a bajom, hogy nincs lelkesedés (bár egy kicsit azért zavar, hiszen lenne alapunk egy kis optimizmusra), hanem az "eddig is mindig kamu volt, ez is biztosan kamu" gondolkodás -- egy műszaki oldalon.
A többit az imént kifejtettem.
MaCS
-
válasz
arnyekxxx #89 üzenetére
Fizikai fájdalmat.
Mégpedig ez a rettenetes szűk látókörű gondolkodás -- és furcsállom, hogy pont Tőled látom ezt a kifogást, mert az energetikai témákban egyet szoktam érteni Veled.
És pontosan leírtam, hogy nem az a bajom, hogy a kommentelők nem ájulnak el, hanem az, hogy a kommentelők fikáznak. Mégpedig a következő két tényező ismerete nélkül fikáznak:
1. Nyilvánvalóan fogalmuk sincs a szóban forgó technológiáról, tehát még ha ez lenne is a világmegváltó ötlet, akkor is fikáznának;
2. Nem tudhatják, hogy a sok lelkesen beharangozott, de látszólag csalódást okozva nyom nélkül eltűnt akkutechnológiai elgondolásból esetleg mi valósult közvetve vagy közvetlenül meg, vagy mi az, ami esetleg tényleg megváltja a világot.Ez egy szemléletbeli kérdés. Ha ezt a Dívány, a Nők Lapja Café vagy a Horgászmagazin olvasói nem értik meg, azzal semmi bajom. De itt fáj.
MaCS
-
llax
senior tag
Az elsődleges probléma a beharangozás módja... A közlemény PR osztályon íródik és túl (feleslegesen???) sokakhoz eljut (ha nem tudom, nem fáj...). Ha ma sem lenne több egy néhány soros rövid hírél pl. a Rádiótechnika folyóiratban, akkor nem generálna ilyen hozzá(állás)szólásokat sem
Akik azokat olvasták, eleve komolyabban vették a témát és talán jobban a helyén tudták kezelni ezeket a híreket.
-
Amikor olvastam a cikket, sejtettem, hogy a kommentekben sok huhogás lesz -- arra viszont már nem számítottam, hogy ennyire sok, és különösen elkeserít, hogy sok olyan névtől látok értelmetlen fikázást, akiket egyébként intelligens kommentelőnek ismertem meg.
A műszaki háttér lényegét Ilax már leírta, mégpedig nagyon klasszul.
Én csak azt a kérdést tenném hozzá, a huhogóknak (tehát a kommentelők töbségének) címezve, hogy jobb lenne, ha nem lenne fejlesztés?
A fejlődés kudarcok sorozatán át vezet, és minden kudarcba fulladt, a hozzá fűzött reményeket be nem váltott új ötletből is tanulunk, és ez a tudás nélkülözhetetlen a továbblépéshez.
Az pedig nyilvánvalóan sületlenség lenne, ha titkolni akarnánk ezeket, hiszen miért is tennénk? Nem utolsó sorban a finanszírozás, a kutatói motiváció ösztönzéséhez is kellenek a bejelentések, de mint emberek általában is éhesek vagyunk a hírekre.
VAGY KOMOLYAN AZT VÁRJÁTOK EL, HOGY CSAK A MEGVALÓSÍTOTT, TUTTI MEGOLDÁST TEGYE LE VALAKI AZ ASZTALRA, HOLNAP???
MaCS
-
hardzsi2
aktív tag
válasz
MeszesKPT #80 üzenetére
Tessék egy friss: Future batteries, coming soon: Charge in seconds, last months and power over the air
Itt viszont egy sokkal racionálisabb és megalapozottabb értekezés, ahol grafikonokon látszik, mennyire feltérképezték a lehetséges technológiákat, továbbá kifejtésre kerül a folyákony elektrolitos Li-iont leváltani hivatott szilárd-elektrolitos technológia leküzdendő korlátairól, amelyből nyilvánvalóvá válik, miért nem kerülhet az már holnap bevezetésre: Solid-State Lithium Ion Batteries - The Challenges
-
llax
senior tag
A modellezésnek az a színvonala most is, elektromos kivitelben is eléggé drága ahhoz, hogy ne kapjon minden gyerek olyat karácsonyra... (az most is min. több százezres játék) No meg repülő alkalmatosságoknál az élettartama az első felszállási kísérletig szólna... (azokat továbbra sem szoftver irányítja/stabilizálja)
Az akkuk kapacitás/tömeg és leadott teljesítmény/tömeg aránya + az újabb elektromos motorok teljesítmény/tömeg aránya akkorát nőtt, hogy modellezésben már 2002-2004 környékén feléjük billent a mérleg nyelve. Repülésben a gyors terjedéshez kellett a lítium akku, "földi" járműveknél már sokkal hamarabb (30+ éve) terjedt az elektromos Ni-Cd akkuval, de a kiütéses győzelemhez ott is a lítium kellett.
A Ni-Cd akkuk ugyan szerény kapacitás/tömeg aránnyal rendelkeztek, de magas teljesítmény/tömeg aránnyal, ami bennük volt, azt gyorsan le tudták adni, így modellezésben népszerűek voltak. A modernebb és nagyobb kapacitású (és környezetbarátabb) Ni-MH az inkább a távirányítókban és gyerekjátékokban terjedt el(modellezésen kívül viszont néhány évre majdnem mindenütt, amíg nem jött emberi áron a lítium).
-
A modell "működik", a makett csak "van".
Jól tudod, volt egy pár év amikor hirtelen berobbantak az "új brushless" motorok és mindent "tönkrevertek".Teljesen "értelmetlenné váltak" a robbanómotoros modellek.
Persze vannak fanatikusok akik tolják, de drága, macera és nem olyan jó. -
MeszesKPT
őstag
Tényleg érdekes lenne egy gyűjtemény a korábbi világ megváltó akkukról szóló cikkekből. Biztosan több oldalas lista lenne.
-
llax
senior tag
Az alkáli esetén alkalmazandó kow-how önmagában is nagy érték. Ehhez kellett az a közel 30 év a Li esetén (nem magához a lítiumhoz...). Kulcskérdés volt pl. a szeparátorok fejlesztése, az ott elért eredmények már hozzáigazíthatók más alapanyagokhoz is. Az egyre elvarázsoltabb szerkezetű grafit anódok szintén ugyanez... Amik (gyártástechnológiájának tovább)fejlesztésébe a legnagyobb energiákat ölik, pont azok az elemek, amik megfelelő változtatásokkal felhasználhatók akár nátriumhoz is.
-
llax
senior tag
"Egyaltalan nem lehet ugyan azt a technologiat hasznalni, ha igy lenne, akkor mar reg lenne olcsositott natrium-ion akksi az energiasurusegre nem erzekeny teruleteken."
Ha nem is pontosan ugyanazt, de nagyrészt lehetne. Most sem a Li a legnagyobb költség, hanem a gyártástechnológia, azt pedig nem éri meg alacsonyabb hatékonysághoz pazarolni. Majd ha elég kevés/drága lesz a Li, akkor majd megéri... Vagy akkor, ha a Li előállítás szennyezésére is lesznek valamiféle kvóták...
-
Reggie0
félisten
válasz
Tigerclaw #73 üzenetére
Minden megsporolt varosi kipufogogaz elony a kozossegnek, fuggetlenul attol, hogy mennyi penze van a tulajdonosnak.
(#74) llax: Egyaltalan nem lehet ugyan azt a technologiat hasznalni, ha igy lenne, akkor mar reg lenne olcsositott natrium-ion akksi az energiasurusegre nem erzekeny teruleteken. Persze, ha leirod az anod/katod reakcioegyenletet, akkor egyszeruen at lehet cserelni a ket anyagot, de ez utan minden mas.
-
llax
senior tag
válasz
Tigerclaw #73 üzenetére
Igen, csökkent a gyártási költség, de nem az autók ára csökken ezzel, hanem az elérhető hatótáv nőtt. Ugyanis itt nem egy kg akku költsége a mérvadó, hanem 1kWh tárolókapacitás költsége. Mivel közben nő az energiasűrűség is, nem egy (ugyanakkora) cella ára csökken, hanem kb. a régi darabáron (picit olcsóbban) kapsz nagyobb kapacitást. Sőt, még darabra is többet építenek be az újabb autókba...
-
llax
senior tag
válasz
Aprósólyom #70 üzenetére
Kb. ugyanazt a technológiát tudnád használni nátriummal, a lítium majdnem 1:1-ben kiváltható vele (nem részben, egészben), csak lényegesen kisebb lesz az energiasűrűség. Amíg van emberi áron lítium, addig a kiváltásnak ezt a módját nem fogják erőltetni.
Ha az alkálira (most Li) épülő akkutechnológia a várható menetrend (kicsit kezd olyan lenni, mint a chipgyártás) szerint fejlődik tovább, akkor kb. 10 év múlva már nátriummal is tudni fogod a mai lítium akku energiasűrűségét. Előrelépést (a maihoz képest) legfeljebb anyagköltségben jelenthet majd. (jelenleg kicsit olcsóbban tudnál sokkal gyengébbet készíteni)Annak részleteiről, hogy pontosan milyen megoldáson dolgozik az IBM, jelenleg nem sokat lehet tudni... Amilyen verseny van kialakulóban, az alapelveket még részletek nélkül is jobb hétpecsétes titokként kezelni. Most kicsi előnnyel is nagyot lehet kaszálni...
-
Tigerclaw
nagyúr
Az a fura, hogy elvileg az e-autók árának jelentős részét az akku adja és a statisztikák szerint komolyan csökkent ezeknek a gyártási költsége az elmúlt években, de ez semennyire sem realizálódik az elektromos autók árában.
Lehet hogy nem kellene támogatni a vásárlását közvetlenül? (főleg nem közpénzből, mert a többség szerintem nem azért fizeti az adóját, hogy a felső tízezer olcsóbban vegyen elektromos autót)
-
Tigerclaw
nagyúr
Be lehet tenni ezt is a - lassan több száz - forradalmi akku fejlesztésekről szóló hírek gyűjteményébe, amikből nem lett semmi.
Amúgy attól hogy kivonható a tengervízből, még nem jelenti, hogy olcsón kivonható. Egy pénzügyi befektetőt csak az érdekli, hogy bányászni, vagy tengervízből kivonni olcsóbb.
-
Aprósólyom
addikt
Ezek a nátrium alapú akkuk nélkülözni vagy csak csökkenti próbálják a lítium arányát az akkuban?
-
Aprósólyom
addikt
Mert ezek szerint ez az IBM-féle kutatás a nátriumra alapszik? (nem tudtam
) Nátrium sóból tényleg elég sok van a tengervízben....
Ráadásul úgy emlékszem, egy doku filmben mondták, hogy sós vízben élő élőlények egy lassú/fokozatos sótlanítás útján képesek átszokni az édesvízhez, ha esetleg az nátrium alapú akkugyártás nagy fellendül....
-
pubyy
tag
Azért a pesszimisták figyelmébe ajánlanám, hogy a mai kutatók kelléktára már "kissé" fejlettebb mint 30 évvel ezelőtti kortársaiaké..
Ha már egyszer számtech fórum, csupán abba gondoljatok bele hágy nagyságrenddel nőtt 30 év alatt a számítási teljesítmény. -
Reggie0
félisten
Persze, messze van a maximumtol, amit mondjuk fem-levego akkuval lehetne elerni, amit mar 40-50 eve nem sikerult sorozatgyartasra erett formaba hozni. Van egy konyvem, "Horvat-Sors - Kemiai aramforrasok es alkalmazasaik" es hat nem nagyon van olyan jelenlegi kemia, ami nincsen bemutatva benne. 1978-as konyv.
-
Tetsuo
őstag
válasz
Depression #21 üzenetére
Valóban, az az egy halvány remény van, hogy óriáscégek is mögéálltak, reméljük nem csak marketinges megfontolásból, hanem tényleges fejlesztés gyanánt.
-
llax
senior tag
A lítiumnak is kellett közel 30 év a kitalálástól a piacképes termékig.
Mindez úgy, hogy az összes fém közül a lítium a lehető legjobb anyag erre a célra, más fémekkel kisebb energiasűrűség érhető el. (a nagyon egzotikus nem fém alapúak tudják csak felülmúlni) Az, hogy a legjobb lenne, már a 19. sz. végétől ismert, de egy olyan anyagról van szó, ami képes akár a levegő nitrogénjével is reagálni, akár szobahőmérsékleten is (oxigénnel, vízzel annál inkább...) és a vele vegyületet alkotó anyagok többségéhez is nagyon szeret ragaszkodni, így tölthető akkut kissé nehézkes volt készíteni belőle.
Még rengeteg fejlődési potenciál van a Li alapú technológiákban is. A beépített Li mennyiség kihasználtsága messze van a fizikai-kémiai korlátoktól és az adott tömegbe-térfogatba beépíthető Li mennyiség is messze van a maximumtól. Energiasűrűségben az abszolút (gyakorlati, gazdaságos!) határ legalább 4-5x-e a jelenleginek, a kb. köv. 10 év duplázásáig nagyobb nehézség nem várható. Ezzel kell minden másnak versenyeznie, vagy sokkal jobbnak, vagy sokkal olcsóbbnak kell lennie.
Az egyéb fém alapú akkukkal (azonos fejlettségi szinten) csak kisebb energiasűrűség érhető el, ezért az előállításának sokkal olcsóbbnak (kWh/$) kell lennie (különben nem piacképes), amellett, hogy az előállítása is környezetbarátabb. A témaindító cikkben ilyen irányú fejlesztésről/törekvésről van szó, az nem 3 év (több...) alatt fog eldőlni, hogy marad-e a polcon, vagy nagyszériás termék lesz belőle. Az mindenképp biztató, ha erősen profitorientált óriáscégek állnak egy fejlesztés mögött.
-
Reggie0
félisten
Persze, de az is exponencialisan cseng le. A hosszu idon at megtartott maradek toltes akkor jelent veszelyes feszultseget, ha eleve nagyfeszultsegu kondirol beszelunk. Amugy erosaramu korokben bevett mondas, hogy kisutott kondenzator nincs, csak rovidre zart
Hosszutavon amugy nem tul erdekes a kisules spektruma, ott gyakorlatilag egytarolos, ez sokkal inkabb erdekesebb a nagyfeszultsegu kabeleknel.
-
#04824576
törölt tag
Ez nem egyedi eset am. Én is ismerek olyat, akit rázott meg több hónapja áramtalanított képcsöves tv. Elvileg megvan az ilyen tv-kben a kondenzátorok biztonsági kisütésének a szakszerű módja. De nem akarok hülyeséget mondani. Gondolom, van valahol egy olyan pont, ahonnan leföldelhetők.
-
DraXoN
addikt
egyes kondenzátorok akár fél évig is megőrizhetik a kapacitásuk egy részét ...
van egy sztorim, ami már kb. "legenda" számba ment egy helyen ahol dolgoztam, ott volt egy elektrotechnikus aki úgy a 90es években képcsöves TV-ket javított, ő mesélte, hogy megrázta anno egy olyan TV ami vagy 2-3 évig konnektort se látott korábban és csak "alkatrésznek" volt eltárolva levágott táp kábellel (képcső hibás volt)... így nagy magabiztossággal kezdte kiszedni belőle a táprészt, hogy átrakja a javításra hozott másik TV-be, majd állítása szerint "úgy megb*szta", hogy majd fél órán át nem érezte a kezét (a zsibbadástól)...
De általában a kondenzátoroknak megadják adatlapon a kisülési "spektrumát" is. Ha nincs olyan alkatrész ami leszívná, nem nehéz belefutni olyan típusba ami akár pár hónapot simán kibír. -
válasz
Hopkins95 #53 üzenetére
A költség és a tisztítás is szempont. Könnyebb és költséghatékonyabb egy helyen, egy szolgáltatónak fizetni (fizettetni) a szűrést, tisztítást, mint háztartásonként. Őszintén, melyik családi ház kéményén látott már bárki is valamilyen fajta tisztító berendezést?
Mindezeket együttvéve előnyök:
-Nem helyben szennyez (máshol sem számottevően, mert nem csak széntüzelés létezik, amit a gépjárművel rendelkezők is igénybe vesznek, hisz hahóóóó, ők is használnak áramot...főleg a másik már régóta ígérgetett forrás - fúzió - is "itt áll a kapuban", remélem),
-Zajterhelés igen jelentős csökkentése (laktam főút mellett, majdnem rá is ment az egészségemre a zaj és a légszennyezés),
-Helyi, városklíma hőmérsékleti csúcsai csökkenthetők (város domborzatát, állandó széljárást egyedileg figyelembe véve; város mérete jelenleg országtól függetlenül kapcsolatban van a járművek számával),
-A zöld növényzet sem károsodik a zajtól és a szálló portól, egészségesebb növények ritkább csonkítást és újratelepítést, nagyobb felületű lombkoronát eredményezhetnek...további hőmérséklet csökkentés helyileg.
Én ezek után drukkolok az új ötleteknek, minél hamarabb és minél környezetbarátabb lehetőségeket nyújtsanak az eljövendőknek. Én hazai szinten is támogatnám egy nemzeti energiatároló kutatásba való befektetést. A Nemzet Pénztárosa is felkarolhatná, nem izgat, csak a fele pénzből alkossanak is egy valódi energiakockát.
Ráadásul az űrutazásnak is igen nagy ugrás lehetne.Fúú de jó álmodozni!
-
Reggie0
félisten
válasz
#04824576 #56 üzenetére
Van is, meg nincs is. A vanadium redox akkukkal pont az a baj, hogy az olom akkukkal versenyez energiasurusegben, nem veletlen, hogy a szunetmentes tapoknal van leginkabb letjogosultsaga. Nem sokkal rosszabb ennel a szuperkapacitas se, akkor mar inkabb azzal eri meg foglalkozni, mert a toltesi ido sem kulonbozik.
-
#04824576
törölt tag
válasz
arnyekxxx #54 üzenetére
Nem tudom, a konkrét cikknek mennyi valóságalapja van, csak érdekességnek raktam be, mert elvben működhet. A lényeg azon van, hogy az újabban megjelenő technológiák majdnem mind villanymotort használnak meghajtásnak, csak az ahhoz szükséges energiát nyerik máshonnan. Szóval igazából mind villanyautó.
-
arnyekxxx
veterán
válasz
#04824576 #51 üzenetére
vicces, ugyanez már 2014-ben is hir volt
https://totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/13/quant_s-sportlimousine_nanoflowcell/ meg persze az általad linkelt 2019-es "cikk" is megjelent már 2018-ban is
http://www.automotor.hu/elektromos-auto/meg-gyara-sincs-de-mar-eladott-25-500-darab-autot-a-nanoflowcell/
-
válasz
blackcoffee #48 üzenetére
Pontosan. Lényegében így működik a távhő is a városokban, nem? Akik ennyire cinikusak, akkor ilyen alapon azt is lehetne mondani, hogy minek a távhő is, ha távolabb a város szélén úgyis valahol szennyez?
-
-
#04824576
törölt tag
válasz
energy4ever #23 üzenetére
Az elektromos autóknak pedig eljött az ideje, csak nem a hagyományos értelemben. Mivel pl. a Toyota hidrogénautója, meg az ilyen https://vilagfigyelo.com/forradalom-1000-km-t-tud-menni-egyetlen-tankkal-a-sos-viz-meghajtasu-auto-es-mar-25-ezer-darabot-el-is-adtak-belole/ megoldások is mind villanymotorral mennek, csak a meghajtáshoz szükséges áramot nyerik más-más módszerrel.
-
atus72
őstag
Na akkor márcsak megint 3 évet kell kivárni
-
Legyen úgy
-
blackcoffee
csendes tag
válasz
energy4ever #23 üzenetére
"Mellesleg nagyon nincsen meg itt az ideje az elektromos jarmuvek elterjedesenek, ameddig szeneromuvek dolgoznak az aramert."
Csak nagyon nem mindegy hogy egy szeneromu szennyez valahol telepulesektol tavol, ahol modern technologiakkal lehet szurni a kibocsatasokat egy kozponti helyen vagy 10-20 eves autok pufogik a fekete fustot a varosokban. Kepzelj el olyan varosokat ahol majdnem nullara csokkenne a autok okozta legszennyezodes es a zaj.
Meg aramot elo lehet allitani nap, szel vagy nuklearis energiabol is, mig benzint csak koolajbol.
-
koby11h
őstag
Csak megéljem mire megjelenik a piacon megfizethető áron...
-
D.Tibor
csendes tag
Ha jól emlékszem Nemo kapitány Nautilusa is a tengervízből állított elő elektromos energiát.Egyébként Jules Verne a XX.-dik század több találmányát is előre megjósolta.
-
hyperspace
őstag
Én is csak gonoszkodni tudok, mert nem vagyok elég okos, hogy érdemben hozzászóljak.
"a tengervízben található anyagokból állítható össze" - olajból, műanyagból, és halakból?
X+1-edik csoda akku.
-
Az olajlobbi meg a gyikemberek miatt ugysem lesz meg erdemi elorelepes
-
hemaka
nagyúr
Remelem azert megelem, hohy lesz is egyszer ezekbol a beharangozott uj akkukbol valami
-
llax
senior tag
válasz
Komplikato #36 üzenetére
A szuperkondik fajlagos kapacitása (/tömeg, /térfogat) sokkal alacsonyabb és sokkal drágább is, mint a Li-* akkuk. Az önkisülése is nagyobb.
Ugyanakkor (nagyon) sokkal gyorsabban tölthető, sokkal gyorsabban kisüthető, mindez sokkal kisebb veszteségekkel, mint a Li-* akkuknál.Tehát vannak előnyei és hátrányai, sőt igazából annyi a közös bennük, hogy mindkettőben energiát lehet tárolni és mindkettő a 21. században kezdett terjedni (de egyik sem friss fejlesztés...). Az egy másik világ. Közvetlenül akku helyett sok helyen nem használható.
Hibrid járműben 1-2x-i fékezés energiáját hatékonyan eltárolni (kisebb veszteséggel, mint Li-* akkunál), majd gyorsításnál visszaadni jó lehet, értelmes elektromos hatótávot vele elérni emberi áron nem lehet.
-
Reggie0
félisten
válasz
Komplikato #36 üzenetére
Attol fugg milyen gyakran hasznalod. Azert nem sul ki olyan gyorsan, mondjuk 7-30 nap alatt, tipustol fuggoen. Ha hasznalod es toltogeted akkor nem gond.
-
Komplikato
veterán
válasz
secretgarden #13 üzenetére
Mindeközben a Lamborghini új hybrid sportkocsijában, meg egy most bevezetésre kerülő elektromos motorban szuperkapacitort használnak majd, amiről sokan tudni vélik, hogy nem lehet aku helyett használni, mert elveszti a töltését hamarabb. Ezek szerint még sem?
-
válasz
energy4ever #23 üzenetére
Szénerőművek?
Magyarországon a paksi atomerőmű adja az energiaellátás nagy részét, a Mátra szénerőmű kiváltásán meg dolgoznak, ha láttad Handrás utolsó előtte videóját, ahol a Paks mellett megépült naperőműfarmot mutatta be.
-
Reggie0
félisten
válasz
energy4ever #23 üzenetére
De legalabb nem a varosban szennyez, ahol tudorakot lehet kapni tole, es sokkal hatekonyabb fustgaz szuresre ad lehetoseget, mint a jarmuvek reszecskeszuroi es katalizatorai.
(#27) csicso82: Akkut fejleszteni nem egy egyszeru dolog. Amugy konnyu kritizalni a sebesseget, de tessek elmenni kutatni, nem a hiszti segit, hanem ha hozzateszel valamit.
-
troviko
senior tag
Azt nem, de egész jó ötlet lenne összeszedni, hogy az elmúlt 20 évben hány ilyen cikk jelent meg...
Mert kb. azóta olvasok ilyen cikkeket havonta, két hetente, aztán valahogy még mindig ugyan ott tart technológiai értelemben az akkuipar, ahol akkor, max annyi változott, hogy duplázódott az energiasűrűség. 20 év alatt ez azért elég csekély fejlődés. -
llax
senior tag
"A lítiumos akku történetét nem ismertem."
Nagyon dióhéjban: '73-ban kezdődött. 1,5 évtized labor, majd a japánok, élen a Sony-val kereskedelmi terméket csináltak belőle, közel egy évtized alatt alkalmas és elég olcsó lett a kommersz cuccokba, nagyjából az ezredfordulón kezdett el (majdnem) mindent leváltani.
Aki itt 15-évezik, az nem veszi figyelembe, hogy 15 évvel ezelőttig is bő 30 éven át fejlődött... -
llax
senior tag
"Most megint beindulnak az álomgyárak?"
Igen, csak azzal a különbséggel, hogy már nem egyetemi és egyéb, (nagyrészt) közpénzekből finanszírozott laborokban, hanem erősen profitorientált cégeknél. Ilyen helyzetben már nagyobb az esélye, hogy (ha nem ebből, de valamelyik újabb fejlesztésből) sorozatgyártásba kerüljön valami.
Egyébként a Li akku is ilyen álom volt több évtizedig. Az elv rég ismert volt, az olcsó tömeggyárthatóság még nem.
-
llax
senior tag
Li-ion akkuknál az alatt a 15 év alatt több, mint duplájára nőtt a kapacitás/tömeg, kapacitás/térfogat arány és ennél is többet javult a kapacitás/ár aránya. A kifejlesztésük óta többszörös a javulás... Ez a javulás folyamatos, még odébb van az a határ, ahol már a kémia és fizika közbeszól. Minimum egy további duplázás (de inkább több), addig másnak kevés esélye van mellette.
Kicsit olyan ez, mint a chip-ek csíkszélessége és a számítási teljesítmény/fogyastás aránya. Az alapanyag továbbra is szilícium, a csíkszélesség csökkentés előnyei ismertek, mégsem ugranak át több lépcsőt, mivel ahhoz nem csak gyártó gépeket kell fejleszteni, hanem egyéb gyártástechnológiai változtatásokra is szükség van. Ezek fejlesztése és a gazdaságos tömeggyártásba átvitele időigényes. Jelenleg ilyen úton jár a Li alapú akkutechnológia is. Egye-egy újabb gyártósor építésénél, régi cseréjénél/felújításánál mindig van némi upgrade a gyártott akku paramétereiben is.
Jelenleg az a probléma a sok laborban létező "csodaakkukkal", hogy tömeggyártásban (eleinte biztosan) nem lenne olyan szuper és a gazdaságos gyárthatóság elérése is időigényes (első perctől vagy jobbnak, vagy olcsóbbnak kellene lennie, mint a Li-*). Senki nem akar több év veszteséget bevállalni egy alapvetően (legtöbb célra) jól használható, gazdaságosan és nagy tömegben gyártható, továbbra is fejlődő ágban lévő technológia mellett. Mindezek mellett dolgoznak a Li újrahasznosítás gazdaságossá tételén is (egyelőre nem az - olcsóbb bányászni), ha ebben sikerül eleget előrelépni, akkor a "csodaakkuk" még sok ideig maradnak a laborokban. Majd eljön azoknak is az idejük (közülük 1-2-3-nak), ha kezd kevés lenni lítium, így az kezd nagyon drága lenni... -
sh4d0w
félisten
válasz
Depression #21 üzenetére
Pont ezért nem kell beharangozni, ami kísérleti fázisban van. Körülbelül másfél évtizede egy helyben toporog az akkumulátor-fejlesztés, ezalatt ígértek nekünk fűt és fát. Most még egy ígéret a padlásra - használható terméket akarok megvenni.
-
#33253120
törölt tag
Holnapi méregzöld hír:
Az IBM-nek a tenger sem szent. Akkumlátorgyártással szárítják a tengereket, és óceánokat.... -
energy4ever
addikt
Natrium, magnezium, kalium.
Kivancsi leszek mennyivel lesz nehezebb tomegre a mostani megoldasoknal. Valamiert azzal nem akarnak dicsegedni...
Ha kivonjak a vizbol a hozzavalokat, utana mennyire alakitjak at, csak ugy belehet majd onteni vissza a tengerbe a hasznalt akku tartalmat? Csak mert ennyi erovel a mostani akkukra is mondhato, hogy mennyire kornyezetbarat, hiszen alkotoellemei a foldben megtalalhatoak.
Mellesleg nagyon nincsen meg itt az ideje az elektromos jarmuvek elterjedesenek, ameddig szeneromuvek dolgoznak az aramert. Borzalmas kornyezetrombolas meg egy dizelhez kepest is! -
Depression
veterán
Ennyire nem kell pesszimistának lenni. Dolgoznak rajta: ibm, merci, tesla, samsung, MIT, és még sokan mások, akik nem egy garázsban oldják meg a vízhajtású járműveket, akit az olajipar elhallgattatott. A többi technológia is javában ott bukik meg, hogy nagy tételben gazdaságosan hogy lehetne gyártani. De igen, az egyik ilyen hír megváltja majd a világot. Mert az a cég, aki szabadalmat szerez egy működő technológiára, az a világ leghatalmasabb cége lesz. Sajnos nem magyar...
-
flashpointer
őstag
ja jol hangzik csak mindig vannak ilyen kisbetus aprosagok hogy mindehhez 800 fokon kell tartani meg aki ranez rakot kap olyan mergezo.
-
fagzal
csendes tag
Írni kéne egy Word macro-t, amivel új aksi technológia cikkeket lehetne generálni
-
pusszycat
nagyúr
válasz
secretgarden #13 üzenetére
Azért a grafén akkut már a zsebedben érezheted, én már annak is q örülök.
-
sh4d0w
félisten
Ez az "ajándék" igazi nesze semmi, fogd meg jól. Kísérleti fázisban lévő cucc, amiből - akárcsak a többi 100 másikból - nem lesz semmi.
-
Reggie0
félisten
Nátrium-ion akkumulator. Eleg sokan kiserleteznek vele, nem csak az IBM.
(#8) Aprósólyom:
Az oceanok terfogata 1400000000000000000000 liter. Ebben 14000000000000000 tonna natrium van. Litiumbol a foldon nagyjabol csak 100000000 tonna lehet, ami nem mind kibanyaszhato. Egy nagyobb teslaban van 75kg lithium, mondjuk natriumbol tegyuk fel 200kg-t belepasziroznak dupla akkora akkuval. Igy is nagyjabol elmeletileg 70 trilliard(70E+12) autora elegendo so van a tengerben, szoval en nem aggodnek. -
Aprósólyom
addikt
Gyanítom, nem a víz molekulát fogják bontani, hanem nyomelemekre, oldott ásványi anyagokra gondolnak... Majd kiderül, vagy örökre sci-fi marad ez is....
Én nem félnék amúgy sem a tengervíz elfogyásától, mert rengeteg van belőle. Inkább a mellékhatásoktól zartanék, amit az oldott anyagok eltávolítása okozna, ha nagy léptékbe fordulna egy ilyen texhnológia. Pl. Ásványi anyag hiány az élőlényekben? -
enginev3.0
félisten
Kár érte, kiváló ügynök volt
-
Mekkora poèn már... Olvasom a hìrt, mondom jövök a fórumba, azt jól megaszondom, hogy na ebből se lesz semmi, ahogy az eddigi igèretekből... Erre látom már meg is előztek
-
dokanin
aktív tag
Tényleg vicc, hogy ez már kb az ezredik. És még mindig ugyanazokat az aksikat használjuk, mint 15 éve kb.
-
kikikirly
senior tag
Heti csoda akkumulátor hir....
Bárcsak tényleg kisülne belőle valami jó.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NTFS, exFAT, FAT32 – Melyiket válaszd és miért?
- iPhone topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Több évig húzódó per várhat az Apple-re az iPhone-ok uralma miatt
- Eredeti játékok OFF topik
- Spórolós topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 6700XT 12GB Videokártya!
- SZÉP Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Laptop -75% 15,6" i9-11950H 64/2TB RTX A4000 8GB UHD OLED
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Eladó Apple MacBook Pro 13" A1706 (Late 2017, Silver - EMC 3163)
- Amazfit GTR 2 Classic okosóra dobozában töltőkábellel
- Bomba ár! Dell Latitude E6420 - i5-2GEN I 4GB I 250GB I HDMI I 14" HD I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone X, 256GB, Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest