Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • llax

    senior tag

    válasz pakesz #83 üzenetére

    A modellezésnek az a színvonala most is, elektromos kivitelben is eléggé drága ahhoz, hogy ne kapjon minden gyerek olyat karácsonyra... (az most is min. több százezres játék) No meg repülő alkalmatosságoknál az élettartama az első felszállási kísérletig szólna... (azokat továbbra sem szoftver irányítja/stabilizálja)
    Az akkuk kapacitás/tömeg és leadott teljesítmény/tömeg aránya + az újabb elektromos motorok teljesítmény/tömeg aránya akkorát nőtt, hogy modellezésben már 2002-2004 környékén feléjük billent a mérleg nyelve. Repülésben a gyors terjedéshez kellett a lítium akku, "földi" járműveknél már sokkal hamarabb (30+ éve) terjedt az elektromos Ni-Cd akkuval, de a kiütéses győzelemhez ott is a lítium kellett.
    A Ni-Cd akkuk ugyan szerény kapacitás/tömeg aránnyal rendelkeztek, de magas teljesítmény/tömeg aránnyal, ami bennük volt, azt gyorsan le tudták adni, így modellezésben népszerűek voltak. A modernebb és nagyobb kapacitású (és környezetbarátabb) Ni-MH az inkább a távirányítókban és gyerekjátékokban terjedt el :) (modellezésen kívül viszont néhány évre majdnem mindenütt, amíg nem jött emberi áron a lítium).

  • D1Rect

    félisten

    válasz pakesz #83 üzenetére

    A modell "működik", a makett csak "van". ;)
    Jól tudod, volt egy pár év amikor hirtelen berobbantak az "új brushless" motorok és mindent "tönkrevertek".

    Teljesen "értelmetlenné váltak" a robbanómotoros modellek.
    Persze vannak fanatikusok akik tolják, de drága, macera és nem olyan jó.

Új hozzászólás Aktív témák