- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Mobil flották
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
-
Raymond
titán
LOL - meg a #152-ben irtam hogy a 700Mhz nem elkepzelhetetlen. Lassan de biztosan kiderul...
-
Raymond
titán
''Lécci mellőzzük a csúsztatást (pláne AMD vs Intel irányba)! Egyrészt sokkal közelebb van egymáshoz a két VGA technológia mint a két CPU technológia''
Ez igy igaz ami a paralellitast illeti.
''...másrészt az ATI még mindig 24 biten számol (25%-kal kevesebb energia, felület és egyebek).
Ez lenyegtelen, ugyanazon a gyartasi folyamaton hasonlo felepitesu (filozofiaju - lasd lejebb) chipek gyakorlatilag nagyon hasonlo orajelet ernek el ha ugyanabban a gyarban keszulnek hacsak valami nagyon el nem lett b*szva a tervezeskor. Ez mar manapsag nem tortenik meg, mert a kielezett verseny miatt a gyarto inkabb csinal meg egy tape out-ot ha valami kis esely van ra minthogy egy alacsonyabb teljesitmenyu chipet hozna ki.
''Ott az X700 és 6600 esete .............. az a ATI chipekben meg nem?''
Ennek tobb oka van:
1) az 550Mhz-n jaro csucskartyak 130nm Low-K technologiaval keszulnek ami a magas orajelekre van kihegyezve, a 110nm sima pedig a koltseghatekonysagra. Ezert megy az R430 alacsonyabb (4xx Mhz) orajelen az R480 meg magasabbon (5xx Mhz). A tranyok szama nem annyira fontos, lasd pl. a 130nm Low-K alapu RV350 es R420 chipeket - mindketto a 550+ Mhz max. Vagy mindket gyarto 110nm chip-jeit ahol mind kb. 450 korul vegez (vagy nem sokkal felette), ketto kivetelevel: az NV43 es G70. Mindkettonel az uj Fragmentshader+Crossbar+ROP megoldas talalhato.
2) az X700 szeria meg mindig a tradicionalis pipeline-t tartalmazza ahol minden ROP egy adott pipe-hoz kapcsolodik es magas orajelet elerni igy nehezebb, mivel tobb egyseg kozt kell a szinkronizaciot biztositani. Ezzel ellentetben a 6600 szeriaban talalhato uj megoldas segit az orajel novelesben, mert ott a fragment shader es a ROP teruletek kulonalloag es a crossbar controller osztja a munkat a ROP-oknak. Egyszerubb ket kisebb egyseget szinkronizalni mint egy nagyot az elejetol a vegeig. -
Raymond
titán
A kulonbseg epp a ''finomitas'' szoban van. Ami most tortenik az az, hogy az NV kihasznalja 110nm nyujtotta lehetoseget es kijon par uj chip-el. Az ATI ugy gondolta ezt kihagyja es azonnal a 90nm-re ugrik. Igy nekik (csak) uzleti veszteseguk van 2005 masodik es harmadik negyedeveben, mivel nem jottek oosze a dolgok. Oszre mindket gyarto ujra egy szinvonalon lesz teljesitmenyben es gyartasi technologiaban egyarant. Az ATI-nak R520 90nm es az NV-nek pedik G70 90nm (akarhogy is fogjak hivni). Az NV30/NV35 sotet korszak
tovabb tartott mint 6-9 honap es megsem dolt ossze a vilag...
-
Raymond
titán
Ez termeszetes hogy eros, hisz ha csak a szamokat nezed sokkal tobb ALU egyseg dolgozik benne:
1) G70:
24 ''pipe'' x 2 ALU = 48
2) R4xx
16 pipe x 1.5 ALU = 24 (ha a fel szemem becsukom, de nem igazan van igy)
Az R4xx-ben a ket ALU kozul az egyik full a masik egy ''herelt''(PS1.4 meg par bizsu). A G70-ben ezzel szemben ''pipe''-onkent ketto darab full ALU. Ez olyan nyers ero amivel nem lehet harcbaszallni amig ki nem hozzak ugyanazt ok is.
1300Mhz RAM mellett nem is volt ertelme tobb ROP belerakasanak mint a 16 es meg egy 32 ''pipe''-os G70-nek sem kene tobb. Amugy sincs ertelme, mert a 16-al meg a full HD 1920x1080-as felbontas is elmegy megfelelo sebessegen 4xAA mellett. Igy marad az ALU-k finomitasa es szamuk novelese.
En nem lennek annyira szkeptikus. Oszre a merleg megint kiegyenlitodik. Itt lesz az R520 a maga akarmilyen architekturajaval 90nm-en valahol 600Mhz kornyeken de mire leullepednea zsivaj addigra itt a G70-es ugyanugy 90nm valtozata. Es megint ott leszunk ahol a part szakadMivel meg minimum 2007-ig velunk lesz az SM3.0 igy mar csak azon kell finomitani. Mindket gyartonak meglesz a maga fragment shader egysege X darab full featured ALU-val es a korites hozza. Mar csak arrol lesz szo kinek hogy jott ossze a chip tervezeskor (ertsd: eleri e a tervezett orajelet) es kikerul e idoben a piacra.
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
OK, egy kicsit (nagyon) off, de nem akartam uj topic-ot nyitni neki. Akit erdekel az ilyen az ugyis latogatja ezt.
Bővebben: link
50MB download, de nagyon megeri... -
Raymond
titán
PSP rULez
[Sajna annyi penzt nem vagyok hajlando kiadni erte amit az import verziokert kernek]
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
Vegre valami kezzelfoghato hir:
''There will be two new modes that kann be used with the ''Lost Coast'' Level: Best Quality and Lower Quality.
For Best Quality you will need a chip with:
- FP16 filtered textures
- FP16 targets with alpha blend support.
- SM 3.0
For Lower Quality:
- FX16 filtered textures
- SM 2.0
In both cases the lighting informations are stored in textures with higher range (FX16 for lower; FP16 for best) Best will use FP16 targets, too.''
Bővebben: link
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
Ha csak pletyka es talalgatas kell akkor itt van belole 50 oldalnyi:
Bővebben: link
Enjoy... -
Raymond
titán
A #26, #29, #100 es mas topic-okban talalhato hosszaszolasaim utan utan akkor meg egy szog a klasszikus ''pipeline felfogas'' koporsojaba'': Bővebben: link
-
Raymond
titán
''...nagy falakba utkoznek egy ideje a keszitok, hogy ez aztan az o hibajuk (nincs ido,penz), vagy a hw-el kotott kompromisszum resze, azt nem lehet kivulrol megitelni, vagy akar a ketto vegyesen is lehet.''
Ez abbol adodik hogy a PC nem egy zart platform igy a gyengebb hardvert birtoklokra is gondolni kell hogy minel nagyobb vasarlo kort szolitson egy-egy program meg. Ha most csak az R350 magu kartyak lennek a PC jelen mondjuk 4-5 evig, a CPU-k is megallnanak 2Ghz-n es semmi mas nem volna meg a lathataron sem, olyan jatekok jonnek ki 5 evutan hogy nem hinnel a szemednek. Ennek ekes bizonyiteka a konzol piac. Egy PS2 grafikailag semmi kulonleges featuret nem tartalmaz (meg trilinear filtering sincs bedrotozva), 32MB RAM es 2MB VRAM egy 300Mhz CPU es egy 150Mhz grafikus processor tarsasagaban. Ennek ellenere olyan dolgok jelennek meg rajta 2004/2005-ben mint Burnout3, GT4, God of War stb. Ha limitalva vannak a keszitok akkor sokkal lelemenyesebbek.
''Ha valoban lehet 256 r300-at egybekotni, akkor biztos, hogy van ilyen system valahol, akar a nasanal, majd 1-2 ev mulva megtudjuk az inq-tol''
Nincs, a legnagyobb hasznalt rendszerek manapsag a 32 chipes E&S es az SGI rendszerei: Bővebben: link
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
''...kiderült, hogy 1280×1024-ben az izmos P4 csak nyolc futószalagos VGA-t bír kiszolgálni. Ha lesz rá módom, akkor csinálok hasonló 3D motor tesztet további VGA-kal is.''
Tenyleg kene egy tesztet csinalnod, ugyanis az irasbol levont kovetkeztetesek nem igazan tukrozik a realitast. Igaz hogy a P4 annyira limitalt, de a P4 es kulonosen a Prescott magos verzio nem eppen ''jatekbarat''. Az elert eredmenyek egy A64 3800-al ezt meg is mutatjak: Bővebben: link Ugyanazon a Regulator palyan a felbontas novekesesevel folyamatosan csokken az FPS. A manapsag olyan nenpszeru alacsony orajelu A64-ek is mar alaporajelen (2 Ghz) lekorozik meg a tulhajtott a P4-et is.
''A VGA-k megfelelő kifárasztására már csak az árnyalási egyenletek újragondolásával van lehetőség.''
Ez vilagos - az arnyalasok nelkul semmi fejlodes nem lenne, mivel a sima multitexturingal nem tudod a kivant eredmenyeket elerni. Ehez a pixelmanipulacio szukseges, ahoz pedig az aritmetikai egysege szamanak novelese a fontos.
''Lassan oda jutunk, hogy elfelejthetjük a régi jó fifikás egyszerűsítő árnyalómódszereket és mindent fotonszinten lehet majd VPU erőből ray tracelni. VAGY! Bedőlünk annak, amit most éppen a gyártók csinálnak''
Raytracing nem a varazsmegoldas. A kulonbozo shading valtozatok sokkal jobb eredmenyt adnak. A raytracing hasznalata nem kimondottan szukseges szemetgyonyorkodteto es/vagy realisztikus eredmenyek eleresehez.
''Már korábban nézegettem a Ruby demo kapcsán előkerült bőrmélységi fényvisszaverést, ami fantasztikus komplexságot tud adni az árnyalásnak, de a végső hatás egy gyors jelentnél semmivel sem jobb egy egyszerűbb glow effektnél''
Ez nem egeszen igy van. A siok kis ''alig lathato'' tipusu effektbol all ossze a vegso kep. Ott nem fogod kesergelni az egyes algoritmusok altal elert hatast kulon kulon, de a vegeredmenyen meglatszik. Ezert tetszik pl. a HL2 renderelesi stilusa - az effekteket nem onceluan hasznaljak (nem az ember pofajaba nyomjak) hanem az osszhatas elosegitesere vannak ott. -
Raymond
titán
Nem azert irtam, hanem azert mert pl. ez a topic is egy alomkartyarol szol. Fentebb mar emlitettem egyszer hogy egy 700Mhz-s vas nem elkepzelhetetlen 90nm mellett. Azt irtam a WGF1.0 compliant nem jelent sokat, nem azt hogy az uj funkciokra nincs szukseg. Az SM3.0 nev alatt megbuvo funkciokra igenis szukseg van. Az hogy eddig nem volt az OK, de eleg sok uj algoritmus vagy regi algoritmus uj megkozelitese bukkant fel ami csak ez alatt valosithato meg. Lasd pl. a fentebb linkelt GDC2005-os PDF doksikat.
''Az biztos nem lehet feltalalni a spanyol viaszt ma mar, tehat nem is szabad ilyet varni senkitol.''
Ezt mondjak evszazadok ota es azert valami mindig felbukkant eddig -
Raymond
titán
Akkor mar inkabb ez:
Bővebben: link
Baumann az utolso par hetben megejtett hozzaszolasaibol itelve nem kene tulsagosan optimistanak lenni az ATI kartya kepessegeit itelve. Mivel a B3D mara vilagosan az ATI fele huz (es ez nem most tortent ugy hirtelen hanem mar regebben megfigyelheto a trend) igy Baumann es masok megjegyzeseibol es az altalanos, a forumon uralkodo hangulatbol leszurheto hogy az uj cucc nem lesz az a nagy durranas amit talan sokan megalmodnak. Es ugy oszinten nem is lenne sok ertelme. A WGF1.0 gyakorlatilag DX9-et jelent. Igy a mai integralt Intel chipset-el ellatot gepek is futtatni tudjak majd. A maiak nem is nyomnanak talan annyit a latba de meg a bejelentett/tervben levo update-ek is az Intel reszerol hasonlo kategoria lesznek mint a mostani, csak valamivel gyorsabb/effektivebb. Ezt az oriasi piaci jelenletet az MS nem hagyhatja figyelmen kivul. Tehat az hogy WGF1.0 comliant nem jelent semmi egetrengetot. Az egytlen komolyabb cel az ATI reszerol most egy SM3.0 kompatibilis vas piacradobasa, a nyers ero novekedese a processvaltasokkal gyakorlatilag elkerulhetetlen igy arra nem kellett kulonosebb eroforrasokat forditani. Nam mindegy, mar megint sokat beszelek... -
Raymond
titán
Es az NV valasza:
Bővebben: link -
Raymond
titán
Par konc:
Bővebben: link -
Raymond
titán
Errol beszeltem mar egy ideje:
Bővebben: link
Ket ember hozzaszolasait erdemes kulonosen figyelni - DaveBaumann (akinek van hozzaferese az infokhoz, de nem kell minden technikai reszletet ismernie) es aaaaa00 (aki tudja is mirol beszel)...
Azert innen linkeltem, mert itt kezdodik az erdekes resz az utobb emlitett uriember hozzaszolasaival
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
válasz
crazykid #151 üzenetére
''ha viszont ők 0.09-re vagy az alá tudnak menni illetve nem egy chipet raknak a kártyára hanem 2-őt és egyenként 12-12 futószalagosak akkor a 700Mhz elérhetőbbnek tűnik.
Ennek mi ertelme volna ? Mar most tudnak 0.13 es 0.11-el 160 mil tranzisztoros chipeket gyartani ami megy 540-en 16 futoszalaggal. Ha mar egyszer 0.09-en gyartod, minek raknal bele kevesebbet amikor a chip amugy is kisebb ?
''Egy chip esetén elég valószínűtlen,...''
Mondjuk elmeletileg, nagyon leegyszerusitve:
R350 = 412Mhz = 0.15
R480 = 540Mhz = 0.13 = +30%
XXXX = 700Mhz = 0.09 = +30%
Meg aztan ott van ez: Bővebben: link -
Raymond
titán
Erre gondoltam a #26 es a #29-ben amikor azt mondtam ideje lenne tovabblepni a klasszikus pipeline felosztason amikor a kartyak teljesitmenyet es lehetosegeit nezzuk.
''Lassan elérkezünk az univerzális ''shader egységhez'', amiből lesz vagy 200 egy prociban és hozzá egy marhanagy vezérlőcucc ''
STI CELL ? -
Raymond
titán
-
Raymond
titán
Egy pipe egy quad-on dolgozik es ehez negy egyseg kell. Ha most a reszegysegeket kulon tuntetik fel (lasd 3Dlabs) akkor mondhatjak azt hogy 32.
''az NV40 vertexshaderei is tulajdonképpen ebben a rendszerben 24 vertex pipe.''
Errol van szo - nem 24 pipe, de 24 vertexet dolgoznak fel egyszerre. Ha most a konfigot megvaltoztatjak ugy hogy ne quad-hoz legyen kotve, akkor minden egyseg kulonallo lesz. -
Raymond
titán
''...csak 300 MHz-en bír menni mert túlmelegszik meg instabil, és akkor leveszik a 32 bitet 24-re ergo jelentősen csökken a tranzisztorszám, nem melegszik annyira és elmegy 400 MHz-en.''
Annyit tennek hozza hogy ekkora hordereju valtozast nem lehet ket tape out kozt veghezvinni. Akkor inkabb marad 300-on, javitjak amit meg lehet a tobbi meg a szoftver dolga lesz. Na meg a marketinge -
Raymond
titán
''Olvastam valahol, hogy NVnek is, ATInak is szuperszámítógépei vannak, ahol egy-egy VGA csak virtuálisan létezik, és szimulálják, h mit fog tudni.''
Ezt ugy hivjak chip design. Nem most talaltak ki. EDA (Electoric Design Automation) programokkal dolgoznak olyan cegetol mint pl. Cadence Design Systems, Mentor Graphics, Synopsys stb.
'' Asszem a 3Dfxnek nem volt ilyen, azért tudott az NV akkoriban hamarabb fejleszteni.''
Lasd az elobbi valaszt es gondold meg megegyszer
Durvan hogy mukodik:
Amikor mar kb. tudod mit akarsz, akkor jon a design a programokban. Attol fugg kinel gyartatod, annak a konytarait hasznalod a feljeszteskor. Amikor ugy gondolod OK es a szimulatorod is azt mondja hogy OK akkor csinaltatsz par teszt darabot (Tape Out). Ezek visszajonnek es akkor latod hogy ugy sultek e el a dolgok ahogy kell. Ha gond van, javitasz es csinaltatsz meg par teszt darabot. Ezt addik ismetled amig ugy nem gondolod eleg jo a cucc, ekkor kezded meg a sorozatgyartast.
De ezt ahogy leirtam meg egyszerunek sem lehet nevezni - egy csomo dolog hianyzik meg belole ahoz hogy az egyszeru kategoriaba bekeruljon... -
Raymond
titán
Nem az egyforma PS es VS egysegekre gondoltam, azoknak a SM4-ig tenyleg nincs ertelmuk. A klasszikus pipeline-hoz tartozo reszegysegek (ROP, ALU) kozti munkaelosztasara gondoltam inkabb, pl. hogy nincs annyira a quad-hoz kotve a dolog. Az NV 2-2-es mar egy uj iranyba valo lepes volt. Ez meg tovabb fokozhato. Pl. annak egy tovabbfejlesztett valtozata valami hasonloval mint az NV43 megoldas ahol elmeletileg 8 pipeline van, megis csak 4 pixel-t ir ki orajelenkent. Annyira viszont nem veszelyes a dolog a kivallo crossbar controllernek koszonhetoen.
Arra akarok kilyukadni, hogy a teljesitmenyt sokfelekeppen lehet novelni, ezert nem kene annyira a regi, klasszikus pipeline felosztashoz ragaszkodni. Perszehogy meg lehet majd talalni oket az uj architekturaban is, de mi ertelme van az alapjan osszehasonlitani ket chip-et, ha pl. az egyikben a pipeline ket textura egyseg es ket aritmetikus (2+2) a masikban meg 2+3 a felosztas ? Sot a load balancing, a belso regoszterek szama stb. is teljesen mas lehet, igy ket 2+3-as kartyanak is teljesen mas lehet a teljesitmenye egy-egy benchmarkban. (Ez mar most is latszik az NV40 vs. R420-nal).
[Szerkesztve] -
Raymond
titán
A szamok nem annyira lehetelenek, csak kerdes melyik igaz beloluk. Peldaul akkor nem lehetetlenek ha tovabblepunk a standard pipeline definicioknal es a munkaelosztas kicsit intelligensebben megy a chip-en belul mint most.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ez lenne a népkártya? Teszten a GeForce RTX 5060 Ti 16 GB
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Kuponkunyeráló
- ASUS notebook topic
- Medence topik
- Filmvilág
- Autós topik
- További aktív témák...
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 13400F / 32GB DDR5 / RTX 4070 Super / 1TB SSD
- Lenovo ThinkPad L16 Gen 1 - 16" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- Csere-Beszámítás! Prémium vizhűtéses számítógép! I9 11900K / RTX 3090 / 64GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest