- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- MG4 menetpróba
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
aujjobba
addikt
'ott van például a Waymo, melynek járművei a kamerák és a radarok mellett lézeres letapogatást és hajszálpontos, naprakész 3D térképeket használnak, hogy jelenleg néhány amerikai városrésznyi területen utasfuvarozást biztosítsanak vezető nélkül, de központi monitorozással'
Szerinted hajszalpontos naprakesz 3D terkepekkel belathato idon belul le lesz fedve az egesz bolygo?
Igy is csak statisztikailag keves balesettel terhelt teruleteken engedik hasznalni, azt is allandoan monitorozva.
Belathato idon belul lesz erre kapacitas, hogy tobbmilliard ilyen jarmuvet monitorozzanak? -
PuMbA
titán
Mivel oda van írva a leírásában és az autóban a bekapcsolása előtt, hogy a kormányon kell lenni a kezednek és baj esetén közbe kell lépni, nem értem, hogy mi a probléma. Még mindig jobb, amikor emberek az autópályára menetiránnyal szemben felmennek. Lásd Bp-i Autósok Közössége YouTube csatorna. Az veszélyesebb.
Ebben egyébként semmi nem "jó", de haladni kell valahogy a technológiával, úgyhogy az önkéntesek tesztelik és segítenek, hogy minél jobb legyen Ha nekik van ennyi idejük...engem nem zavar.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Pontosan, a Waymo annyi érzékelővel, ami meghaladja egy Model S árát, egy feltérképezett és jól körülhatárolt területen nem képes mit kezdeni egy sávlezárással 100%-osan beavatkozás nélkül, most új önvezető formulával™.
-
PuMbA
titán
"Továbbra is azt mondhatod, hogy nyugodtan gyilkolnak embereket mert Tesla!!! "
A jogosítványokat is így adják, hogy az adott embernek fingja sincs a biztonságos vezetéshez. Nem értem a különbséget. Hány halálos baleset van amiatt, mert olyanoknak adnak jogsit, akiknek nem kéne? Nézz meg pár híradót és jegyezd fel, hogy hány autós balesetet mutatnak. Ha ez ok, akkor a Tesla miért nem?
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
engem jobban zavart a jobbra kanyarodásnál, hogy igazából a kétsávos út közepére fordult. És ahogy értelmezem ez se ismer / kezel minden utat, csak bizonyos utakat még... Persze béta.
További problémáim és kérdéseim:
- ha naplementekor a lámpába süt akkor mit csinál majd?
- mit csinál ha egy egy sávos úton szembe találkozik egy autóval (sima pest melletti városban sok helyen nem fér el 2 autó egymás mellett...) ? és mi lesz ha két tesla talákozik -
worxland
addikt
"Értelmetlen kifogásokat keresel valamire ami teljesen működésképtelen, és soha nem fog működni, csak 5év alatt és sok millió mérföld után arra tellik hogy 5percet tudjon magától menni."
1. 99%-ban már működik
2. 5 év: inkább 10.
3. Sok millió: milliárd lesz az
4. Jön a Dojo (Tesla saját fejlesztésű szuperszámítógépe), ami az ígéretek szerint iszonyatosan felgyorsítja majd a tesztelés-fejlesztés ciklust.
5. vicces, hogy az ilyen önjelöltek eldöntik, hogy mi lehetséges és mi nem, a világ összes autógyártója hülye, csak te tudod a tutit. A cégek meg számolatlanul öntik bele a pénzt (VW, Mercedes, Audi, BMW, Ford, GM, Honda - tudod, az alja).''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
Autopilot: tud még sávot váltani és fel- és lekanyarodni az autópályáról az útitervnek megfelelően.
Hol működik 99%-ban? Egyenes úton kanyarok nélkül? : demagógiából jeles, csak az internet korában pontosan 499 videó van arról, hogy mit tud jelenleg 99%-ban az FSD béta. Nem kell gyözködni senkit, akit érdekel, rá tud keresni, meg tudja nézni:
[https://www.youtube.com/results?search_query=tesla+fsd+beta]
A HW3 szerintem sem lesz elég, de ez csak Musk önhittségének a bizonyítéka, nem annak, hogy soha nem fog működni.[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
#16820480
törölt tag
Persze, előre feltérképezett pályán közlekedve aztán nagy kunszt Ezt a NFS játékokban levő AI is tudja a virtuális környezetben. Aztán ha megváltozik valami, mondjuk kiraknak elé egy traffic cone-t, akkor jön a fél óra (!!!) gondolkozás. Tényleg, tök ideális, hogy mész időre valahova a Waymo taxival, aztán fél órát késel, mert a "söfőr" gondolkozott, hogy merre kerüljön meg egy kúpot. És nem mellesleg kicsit drága és bonyolult a hw hozzá, szóval általános használatra teljesen alkalmatlan (lesz még nagyon sokáig), mert kb senki nem tudja megfizetni, csak egy ilyen milliárdos cég side project-ként.
-
#16820480
törölt tag
Állítsd már le magad kérlek Nem tudom honnan jön ez a Tesla/Musk gyűlöleted, talán túl sok adam something videót sikerült nézni, de nem sok értelmét látom ezeknek a kirohanásoknak őszintén, és nem is méltó ahhoz, amennyire érteni szoktál dolgokhoz
A Waymo 12 éve létezik, és ez alatt az idő alatt nagyjából semmivel nem került közelebb ahhoz, hogy széles körben használható legyen. Előre feltérképezett és leprogramozott környezetben képes mozogni jó hatékonysággal, amennyiben nem változtatsz túl sokat a paramétereken. Az egész koncepció olyan, kicsit, mint a hidrogénes személyautó, szépen mutat a demókban meg papíron, aztán gyakorlatban meg kb semmire nem jó.
Nem tökéletes az FSD, egy jó darabig nem is lesz még az, de legalább olyan rendszert próbálnak építeni, ami széles körben használható lesz valamikor. Aztán vagy sikerül, vagy nem. Ha mondjuk körülnézel az USA-ban milyen sofőrök vannak, náluk már most jobb a legtöbb esetben az FSD. És igen, a Waymo is jobb lenne, ha lehetne alkalmazni bárhol azon az egy, feltérképezett városon kívül, ahol tesztelik. De nem lehet, mert by design ilyen korlátozott.Azt a linkelt oldalt meg már kitárgyaltuk szerintem többször, hogy nagyon mutatós, csak éppen a verified death rovat az 10 fő a 210-zel szemben (amit felsoroltak valamiért, csak nem tudom miért, ha nem is merült fel a legtöbbnél az FSD miatti baleset). Tegyél már mellé egy emberi figyelmetlenségből, agresszióból, felelőtlenségből és egyebekből következő halálozási táblázatot és akkor beszéljünk hogy ez milyen magas
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
A forgalmat természetesen nem programozzák előre, de a terepet a közlekedési szabályokkal igen, ezért okoz(ott?) gondot a rendszernek például egy olyan lámpa, ami nem volt benne az adatbázisban, például ha útjavításnál kitesznek egy lámpát. Vagy mondjuk kátyúkat sem tudja feltétlen kikerülni. De ezeket gondolom te is tudod, ha olvastál már róla, csak valamiért nem hozod fel mint limitációk.
Az FSD jelen állapotában nem önműködő, ott van a leírásában (nem apró betűvel, hanem kb a főcím alatt egyből), hogy fogni kell a kormányt. Igen, + pár ezer dollár, ami jelenleg drága, de mennyi egy waymo-tech? Ami továbbra sem elég önmagában, hanem a potenciális útvonalon előre naprakészen tartott közlekedési szabályok kellenek neki, mert esetleg nem fog felismerni egy táblát vagy lámpát, de hát igen, olyan felsőbbrendű cucc ez sokkal több pénzből
Decepticon: Milyen szerencse, hogy mire elterjednek az EV-k, már nem lesz szükség benzinkútra, hiszen a fenti példában is a nagyobb veszélyt az jelentette, nem a magában égő autó. Szerencsére manapság csak két utcánként van egy potenciálisan robbanékony töltőállomás, ahova rendszeresen fuvarozni kell közutakon az üzemanyagot, ami szintén robbanékony, illetve minden autóban ott van belőle pár (tíz) liter.
Nyilván nem azt a példát hozta a tűzvédelmis, amikor úgy karambolozott egy Tesla, hogy darabokra hullott, és aztán mégsem gyulladt ki, mert azzal nem tudja alátámasztani a veszélyességet, ahogy az irodatüzeknél sem egy olyan irodáról mutatnak videót, amiben nincs tűz.
Amúgy meg például ha mindez nem meggyőző, akkor az legalább vigasztalhat, hogy a solid state akkuknak már nem lesz ilyen problémája, kiszakíthatod, felszeletelheted őket, nem gyúlékonyak. -
Rolly
veterán
engem sok Teslás lehurrogot mikor azt mondtam hogy V2-vel nem lesz sosem valódi önvezetés... (ez már bebizonyosodott, hogy igazam lett)
v3 és a mostani kamerák esetén is ezt mondtam / mondom, de most is lehurrognak...
Legnagyobb vitánk azzal az ismerősömmel volt aki szerint már lassan 3 millió potenciális Tesla Taxi van az utakon és az autója majd pénzt fog neki keresni... Hát ehhez
- előbb level 5-ös rendszer kellene
- és a kormány akkor már feleslegesde ettől a Tesla úttörő, de míg ők Level3-mal küzdenek a Level2 meg már minden autógyárnál elérhető bár tény van lemaradás de több autóipari beszállító dolgozik a Level3-on és azt pedig szépen a autó gyártók megveszik és használni fogják
PSAt ismerem náluk a sávelhagyás figyelmeztető -> sávtartó egy generáció alatt nagyon sokat fejlődött ahogy az adaptív tempomat is. Ha nincs lámpa / gyalogos akkor végig tud menni Dunakeszi főútján belenyúlás nélkül... Persze használni nem lehet, mert van lámpa és zebra is amit nem ismer fel meg körforgalom...
A VW már ennél tovább lépett és körforgalom előtt tud lassítani tábla vonalára lassítani... Tehát nem csak a Tesla dolgozik a többiek is szépen haladnak.Tábla felismerés: mikor a Tesla beindította a kamera alapú tábla felismerést akkor táblafelismerés már volt 3 éve a kocsinkban
-
#16820480
törölt tag
Hát, ha nem olvastál ilyet, attól még ott van például a Waymo wiki oldalán is rá példa. Az is érdekes, hogy a Waymo saját publikálású statisztikái alap, míg amikor egyszer feljött a Tesla hasonló publikációja, akkor jöttek a kommentek, hogy "biztos hiszek is a Teslának"
A linkelt cikkedben is azt boncolgatják, hogy vajon a Waymo jogosan hívja-e "fully autonomous"-nek az autóit (és különben is, hogy hívhatják Driver-nek, hát nincs is sofőr az autóban!!!négynégy, átverés ez a név is).