Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz Noukoum #86 üzenetére

    árakat úgy írtam, hogy abba az e2008 vagy akár az eC4 is belefér amik 5 ajtós és kb hasonló méret (eC4 rövidebb 30 cm-rel és a csomagtartó kisebb 40-50 literrel minimális eltérés) ha csak e208-at nézem akkor 10,5m vs 15m ha a támogatott árat idehaza akkor 8 vs 13,5... 1,5x többe kerül a M3...

    Teslad van? :)

  • Rolly

    veterán

    válasz forumpista #84 üzenetére

    Tesla-ja van úgy tudom ezért ennyire elvakult valahogy meg kell magyarázni miért jobb egy 15+(+3m ft ugye az FSD) m forintos Tesla egy 11-12 m forintos hasonló tulajdonságokkal rendelkező autónál.

    Nem régen láttam egy Tesla SR+ töltési tesztet 80-as vagy 100-as töltőn ahol nem tudott annyival tölteni mint egy VW vagy PSA autó :).

    Amúgy tény én e208 tulajként elfogult vagyok PSA irányba, de a 15 vs 12 ár közötti 3 milliót nekem nem ér meg:
    - egy tablet
    - egy 5%-kal gyorsabb töltés 15%-kal kisebb fogyasztás

    Többek között azért nem mert 200 km-nél ritkán megyek többet és mikor többet megyek belefér a 10-15 perc töltés. Ha Teslam lenne akkor kerülni is kellene (speciális eset... ugye Békéscsaba Pest között Teslaval nem optimális az út :) )...

    Hogy a következő autóm mikor és milyen lesz még nem tudom, de
    - álmom egy Audi eTron GT :) kívül belül top most nálam az az autó, csak hát 40m-t nem hiszem, hogy autóra akarok költeni (bár 4 év múlva leszek 40... de ennyiért inkább egy lakás)
    - ami talán elérhető az egy alap BMW i4 a maga 19m körüli árával főleg ha lesz belőle 1-2 éves áfás kevés KM-rel akkor az jó lehet 16-17m körül...

    Új autót nem hiszem, hogy venni fogok, mert a mostaniba is 1 év alatt 16e km-t raktunk szóval ha 1-2 éves autóval tudok dogni 20%-ot árban akkor már megérte ... Ami jó az új e208-asunkban, hogy van rá 8 év 160e km teljes garancia :)

  • Rolly

    veterán

    válasz Noukoum #77 üzenetére

    Azért erősen más az amikor valaki alszik a kocsiban szándékosan mert az FSD vezet minthogy fáradtan autóba ül... mint ahogy az hogy hülye és seg részegen kocsiba ül vagy 4 sör után úgy gondolja majd megoldja hazafelé az Önvezető autóm... más szint kérlek ne mosd össze... Lásd a hátsó ülésen utazó idiótákat akik összetörték a teslat és meghaltak...

    szerintem a nekünk csak figyelni kell a rendszert több energiát igényel mint vezetni, mert jelenleg még nem lehet tudni mikor dobja ki egy féleértelmezett tábla miatt a rendszer az önvezető módot...

    Miközben egy sávtartó, sávelhagyás figyelmeztető, adaptív tempomat már olyan bizonyossággal működik, hogy használható és lehet benne bízni... Sőt ezt az ember gyorsan kitapasztalja és nem fogja kisvárosban és szerpentinen használni ... Pont ez a különbség a Tesla és a többi autógyártó között, hogy az egyik Béta tesztet folytat saját ügyfeleivel (nem a tesztre jelentkezettekre gondolok... hanem a kint lévő mindenki számára elérhető releasekre...) míg a másik cégcsoport csak azt engedi az utakra ami már az általuk leírt feltételek mellett használható...

    Nekem e208-asom van minden szoftveres jóval (navi nélkül)így nekem
    - tökéletesen működik a sávtartó 30 kmóra minimum sebességgel
    - adaptív tempomat 0 km / órától
    - táblafelismerés is megy (előzni tilos, sebesség táblák, stop tábla)

    Ezt vállalja az autó ezt tudja... Persze nincs OTA frissítésem ami szar érzés, de mikor kiadták az autót a rajta található szoftver nem 80%-os volt hanem 95%-os abban amit tud... (és igen kaptunk már frissítést van ami itthon usbről telepíthető és volt már teljes szoftver frissítés is 1 óra alatt szervízben ami szar én sem örültem neki)

  • Rolly

    veterán

    válasz Fritz Teufel #69 üzenetére

    :DD

    Jelenlegi statisztikák szerint sokkal ritkábban gyullad ki elektromos autó mint belső égésű... (nem nem csak darabszám szerint, hanem megtett km alapján azaz arányosítva a futásokkal). S míg az elektromos autó az esetek 90%-ban akkor gyullad ki amikor töltik addig a belső égésű akkor amikor mennek vele :) ...

    Tehát nem igaz az a felvetésed, hogy az elektromos autók veszélyesebbek lennének.

    Kinaiak csináltak egy tesztet 64-64 kmh sebességgel ütközött egymásnak két elektromos személy autó (Model Y és ID 6) konkrétan egyikben sem sérült az akkupakk pedig a két autó összeadott sebessége 130 KM / h volt...

    Ettől még lehet ennél nagyobb ütközés de azért ez már normális esetben ritka... (100 feletti sebesség ott van engedélyezve ahol nincs egymással szemben haladó sáv... ha két autó 100-100-zal megy akkor igen még lehet frontálisan nagyobb, de mindkét fél fékezni fog normális esetben...

    Illetve többféle akku kémia van... Például most az olcsóbb kisebb kapacitású autókba bekerülő LiFePo4 cellák amik képtelenek kigyulladni...

    Ráadásul az akku tűz főleg a Tesla féle celláknál lassan indul be a kis celláknak és a köztük lévő égésgátló anyagoknak köszönhetően. És alapból zárt vas cellákban van amit át kell égetni. Nagy balesetnél mikor minden sérül tény, hogy ezek már nem védenek, de szerinted egy 100-100 km-es frontális ütközésben mennyit számít, hogy bent ég a sofőr? Ekkora sebességnél 99% az esélye annak, hogy már az ütközés végét nem éli meg.

  • Rolly

    veterán

    válasz adamssss #67 üzenetére

    viszont jelenleg még 1%-kal sem biztonságosabb mint az ember... Az embernek ott kell ülnie és figyelnie kell és ha gond van kikapcsol és az ember oldja meg... Namármost amikor idióták majd emiatt részegen ülnek be autóba vagy elalszanak (volt már erre is példa) vagy csak nem figyelnek mert úgyis az autó vezet, akkor ha helyzetet érzékel és kikapcsol az auto pilot akkor az a baleset autopilot vagy sem?

    Waymo vs Tesla adatok... Ha jól tudom a Waymonak van engedélye Amerikában már talán több államban is sofőr nélküli tesztre vezetésre akár élesben is... Addig a Teslanak nincs ilyen :)

  • Rolly

    veterán

    válasz vicze #63 üzenetére

    engem sok Teslás lehurrogot mikor azt mondtam hogy V2-vel nem lesz sosem valódi önvezetés... (ez már bebizonyosodott, hogy igazam lett)

    v3 és a mostani kamerák esetén is ezt mondtam / mondom, de most is lehurrognak...

    Legnagyobb vitánk azzal az ismerősömmel volt aki szerint már lassan 3 millió potenciális Tesla Taxi van az utakon és az autója majd pénzt fog neki keresni... Hát ehhez
    - előbb level 5-ös rendszer kellene
    - és a kormány akkor már felesleges :)

    de ettől a Tesla úttörő, de míg ők Level3-mal küzdenek a Level2 meg már minden autógyárnál elérhető bár tény van lemaradás de több autóipari beszállító dolgozik a Level3-on és azt pedig szépen a autó gyártók megveszik és használni fogják :)

    PSAt ismerem náluk a sávelhagyás figyelmeztető -> sávtartó egy generáció alatt nagyon sokat fejlődött ahogy az adaptív tempomat is. Ha nincs lámpa / gyalogos akkor végig tud menni Dunakeszi főútján belenyúlás nélkül... Persze használni nem lehet, mert van lámpa és zebra is amit nem ismer fel meg körforgalom...

    A VW már ennél tovább lépett és körforgalom előtt tud lassítani tábla vonalára lassítani... Tehát nem csak a Tesla dolgozik a többiek is szépen haladnak.

    Tábla felismerés: mikor a Tesla beindította a kamera alapú tábla felismerést akkor táblafelismerés már volt 3 éve a kocsinkban :)

  • Rolly

    veterán

    válasz worxland #35 üzenetére

    Az hogy nem teljesen önvezető egy tökéletes oximoron... :)

    4es már piacon lévő rendszerről én még nem hallottam... Hyundai és Audi esetén olvastam, hogy jelenleg level2t tudnak de hamarosan elérhető lesz a level3...

  • Rolly

    veterán

    válasz worxland #32 üzenetére

    az általam felvetett problémákra még nincs videó főleg nem a legfrissebb verzióval :) ... A korábbi verziók meg volt hogy a holdat nézték lámpának... vagy stop táblának egy hamburgerező tábláját :D

    Tehát akkor kijelenthetjük, hogy az esetek jelentős részében a sofőr vezet... viszont akkor ne hívjuk FSDnek még :)

  • Rolly

    veterán

    válasz vicze #4 üzenetére

    engem jobban zavart a jobbra kanyarodásnál, hogy igazából a kétsávos út közepére fordult. És ahogy értelmezem ez se ismer / kezel minden utat, csak bizonyos utakat még... Persze béta.

    További problémáim és kérdéseim:
    - ha naplementekor a lámpába süt akkor mit csinál majd?
    - mit csinál ha egy egy sávos úton szembe találkozik egy autóval (sima pest melletti városban sok helyen nem fér el 2 autó egymás mellett...) ? és mi lesz ha két tesla talákozik :D

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés