Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz #16820480 #55 üzenetére

    "okoz(ott?) gondot a rendszernek például egy olyan lámpa, ami nem volt benne az adatbázisban, például ha útjavításnál kitesznek egy lámpát."
    "a potenciális útvonalon előre naprakészen tartott közlekedési szabályok kellenek neki, mert esetleg nem fog felismerni egy táblát vagy lámpát"
    Ez egyszerűen nem igaz és nem olvastam semmi ilyet. A Waymo Driver egy L4-es autonómiával rendelkező SW. Level 5 lenne a Full Self Driving, amikor 0 felügyelet kell és nincs semmilyen korlátozás.
    A térkép készítést maguk az önvezető kocsik csinálják, tehát új területen egyszerűen ráengedik a területre és szépen feltérképeznek mindent maguktól, és abban a pillanatban minden "új" nekik.
    Az se igaz hogy nem tudnak útlezárásra vagy egyéb új dologra reagálni, mert tudnak. Pont ahogy az ember új a gép is újratervez és megpróbál új útvonalat találni. Ahogy az ember úgy a gép is dönthet rosszul, és egyszerűen ilyenkor segítséget kér. Sőt lehet olyan szituáció ami nem egyértelmű és nem lehet megfelelő döntést hozni, ez előfordul emberrel is, Ilyenkor legtöbb esetben az ember áthágja a szabályokat és többnyire csinál valami hülyeséget, de az AI nem fog hanem leáll/félreáll és segítséget kér.
    2020-ban 600000+ mérföldet mentek, és 30000+ mérföldenként kellett beavatkozás, ami azt jelentené, hogy ha a te állításod igaz lenne hogy pusztán 20 alkalommal fordult elő útépítés, ideiglenes lámpa stb. Valahogy kicsi esélyt látok erre.

    Tesla FSD annyit csinál, hogy bepánikol és eldobja az irányítást legyen az bárhol út közepén szakadék szélén neki mindegy, egyszerűen egyszer csak eldobja a felelősséget és csá. Na most ilyenkor neked van időd reagálni, vagy belefutottál a vonatba.

    Egészen mellesleg az eset mit linkeltél és szinte minden hivatkozik egy csávó aki kifejezetten azzal foglakozik a YT csatornáján, hogy próbálja a kocsikat minél leehetetlenebb helyzetbe hozni és hogy olyat csináljanak amiből videót tud feltölteni. Nem hiszem, hogy ez az átlagos használt és reprezentatív, nyilván nagyon jó hatásvadászatot lehet belőle csinálni.

    Tesla FSD konkrétan kevesebb mint 12hónapja képes arra hogy egyáltalán táblákat és lápákat felismerjen. Ekkor a Waymo már rég fizető taxizást csinált, nem hogy fejlettebb de konkrétan 2 autonómia szinttel lejjebb van.

Új hozzászólás Aktív témák