Új hozzászólás Aktív témák
-
Fritz Teufel
addikt
Nem tudom, hogy ez a videó konkrétan az az eset-e, mert én a tűzoltóság által készített videót láttam. Viszont jól látszik, hogy az autóból csak a fém részek maradnak meg és a tűzoltók csak kordában tartják az égést, hogy ne terjedjen tovább. A pukkanásokat az éppen meggyulladó kis akkumulátor csomagok okozzák, azok ekkor kezdenek csak égni.
Tesla burns to a crisp, catching gas station on fire after crash[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Fritz Teufel
addikt
A napokban volt tűzvédelmi gyakorlatunk, aminek a végén megnézegettünk pár videót a tűzoltók videótárából. A legijesztőbb részek az elektromos autókról szólt. Az egyik videóban a Tesla sofőr szintén ön(nem)vezethetett és lendületből benézett egy benzinkútra. Szerencsére egy egyik tetőoszlopot orrközépen telibe kapta és az megállította. Az is szerencse, hogy a sofőr nem szorult be és/vagy nem ájult el. Ugyanis az autó azonnal kigyulladt, nem kellett 1 perc és az egész autó lángolt (alul ment az időcsík). Érdemes tudni, hogy az elektromos autók akkumulátorait akár csak a mobiltelefonokét nem lehet eloltani, a víz alatt is tovább égnek láng nélkül. A tűzoltók nagyon gyorsan ott voltak és ezerrel küszködtek, hogy az autó nehogy tüzet okozzon a benzinkúton. Nem kell magyaráznom, hogy mi lett volna. Nos, az autót körbe elhatárolták és megvárták amíg kiég minden éghető a roncsból.
Érdeme lett volna hallani a közönség felhördülését a tűzoltó magyarázata során! És amikor majd ezek az autók nagyságrendekkel nagyobb mennyiségben jelennek meg az úton és egyre nagyobb valószínűséggel fognak karambolozni egyre súlyosabb esetekben, számolva a vezetési szokásainkkal! Nos, aki elájul vagy beszorul, az halott ember, onnan ember ki nem szedi. (a tűz füsttel kezdődik, majd elpukkan - robban - az akkupakk és azonnal szétterjednek a lángok az egész autóra, ez a szó szoros értelemben 1-2 perc szóval ennyi idő van kimenekülni)
Van olyan oltóanyag, ami képes eloltani ezt a tüzet, meg is mutatták... körbeveszi az akkupakkot és megfojtja a lángot. Na igen, de az életben ott van fölötte a karosszéria, vagyis a tűzoltók szempontjából tök használhatatlan, ha csak nem egy mobiltelefont kell eloltani.
Ennek fényében ez az önvezetés különösen bátor dolog Musk részéről, a szerencsétlen tulajoknak meg fingjuk nincs arról, hogy mivel játszanak.
Sajnos a videót nem tudtam megszerezni, pedig szerettem volna.Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Ez egy software. Ami fut egy hardware-en. A software lefagyhat, a hardware zárlatos lehet, soha nem lesz biztonságos. Ja, szerintem.
Xiaomi Poco F6 12 GB/512 GB Titanium :-p , Xiaomi smart band 9 Pro Black [GPS Signal in 2-3 sec.], Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/102 kg.-- ∞ ]
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #45 üzenetére
Egyáltalán nem kirohanás, hanem kérdések.
"De nem lehet, mert by design ilyen korlátozott."
Egyáltalán nem korlátozott ilyen szempontból, hanem engedélyt teljes önvezetésre csak adott kontrollált területre adnak, pontosan meghatározva hogy mi csinálhatnak és mit nem. Ők a szagszabályi kereteket betartva üzemeltetnek. Jelenleg a fizetős taxi szolgáltatásuk Phoenix és San Francisco-ban érhető el, még egyszer azért mert itt kaptak engedélyt erre. Phoenix-ben 2017-óta volt teszt üzemben a taxi szolgáltatás, és 2018 óta normális kereskedelmi. Idén indították ugyan ezt a kereskedelmi szolgáltatás San Francisco-ban. A tesztelés több másik városban is zajlik, de ott nem kereskedelmi. Mivel még egyszer teljesen vezető nélküli járművekről van szó, így erőteljes törvényi szabályozás alá tartozik, így nem küldheted csak úgy ki bárhova, amire nyilván képes lenne.Azt se értem, hogy miért jön folyamosan az "előre leprogramozott környezet", mert kvázi azt mondod hogy egy statikus térkép van és nincs szó szerint több millió változó a forgalomban. Konkrétan szó sincs arról hogy előre leprogramozott környezetben mozog, hisz a valós forgalomban megy emberek között nap mint nap, ebben az ég világon semmi statikusság nincs.
"Nem tökéletes az FSD"
Megint csak, ha párpercenként át kell venni egyfolytában korrigálni, hogy ne okozzon balesetet, abban, mi egyáltalán a működő? Jelenleg FSD nem működik, hanem egy konstans baleset forrás ha nem figyel a sofőr és semmi más. Mindezt úgy, hogy 10000$-t fizetett a vásárló egy képességért ami soha nem fogja azt tudni amit ígértek. Régebbi modellek, amiknél meg csak ígérve lett meg se kapják. -
#16820480
törölt tag
Állítsd már le magad kérlek Nem tudom honnan jön ez a Tesla/Musk gyűlöleted, talán túl sok adam something videót sikerült nézni, de nem sok értelmét látom ezeknek a kirohanásoknak őszintén, és nem is méltó ahhoz, amennyire érteni szoktál dolgokhoz
A Waymo 12 éve létezik, és ez alatt az idő alatt nagyjából semmivel nem került közelebb ahhoz, hogy széles körben használható legyen. Előre feltérképezett és leprogramozott környezetben képes mozogni jó hatékonysággal, amennyiben nem változtatsz túl sokat a paramétereken. Az egész koncepció olyan, kicsit, mint a hidrogénes személyautó, szépen mutat a demókban meg papíron, aztán gyakorlatban meg kb semmire nem jó.
Nem tökéletes az FSD, egy jó darabig nem is lesz még az, de legalább olyan rendszert próbálnak építeni, ami széles körben használható lesz valamikor. Aztán vagy sikerül, vagy nem. Ha mondjuk körülnézel az USA-ban milyen sofőrök vannak, náluk már most jobb a legtöbb esetben az FSD. És igen, a Waymo is jobb lenne, ha lehetne alkalmazni bárhol azon az egy, feltérképezett városon kívül, ahol tesztelik. De nem lehet, mert by design ilyen korlátozott.Azt a linkelt oldalt meg már kitárgyaltuk szerintem többször, hogy nagyon mutatós, csak éppen a verified death rovat az 10 fő a 210-zel szemben (amit felsoroltak valamiért, csak nem tudom miért, ha nem is merült fel a legtöbbnél az FSD miatti baleset). Tegyél már mellé egy emberi figyelmetlenségből, agresszióból, felelőtlenségből és egyebekből következő halálozási táblázatot és akkor beszéljünk hogy ez milyen magas
[ Szerkesztve ]
-
WinstonWolf
senior tag
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #40 üzenetére
Nem teljesen értem amúgy ezt. Első körben akkor döntsd el, hogy Waymo rendszere egy szar és a Tesláé jó, vagy mindenkető szar és alkalmazatlan közlekedésre. Csak mert a mennyiben a Waymo nem jó akkor a Tesláé egy rakás ***** konkrétan.
Waymo megy 30000 mérföldet beavatkozás nélkül = teljesen alkalmatlan.
Tesla tud menni 10 mérföldet beavatkozás nélkül = Musk az Isten!!!
1 videó amiben a Waymo hibázik vs. az összes FSD videó amiben kivétel nélkül mindegyik ben 1 vagy több beavatkozás szükséges. Az arányok egy "kicsit" másokAmi az én mondandóm lényeg, hogy Tesla HW-ja 100%-osan alkalmazatlan önvezetésre még HW3 is Tesla saját mérnökei alapján. És a userket egyrészt Tesla hazugságokkal lehúzza, másrészt veszélyezteti az életüket és embereket öl.
Azt hogy ezt hogyan lehet támogatni, sose fogom megérteni.Továbbra se az önvezetés ellen vagyok, hanem elsősorban Tesla felelőtlen és veszélyes módszerei ellen.
#36 worxland: Első videó első 10percben 2x kell belenyúljon. Mi a jó istenről beszél? Meg is nézed ezeket a videókat és figyeled mi történik vagy csak értelmetlenül isteníted?
"A HW3 szerintem sem lesz elég"
Ezzel gyakorlatilag azt mondod, hogy Tesla és Musk folyamatosan hazudik megtéveszti a vásárlókat és ráadásnak lehúzza őket. -
PuMbA
titán
válasz WinstonWolf #41 üzenetére
"Azt kellene megérteni, hogy az emberi érzékelés, tapasztalás, agyi tevékenység soha nem lesz lemásolható egy autóba beépíthető méretű számítógépbe. "
És ez egyben előny is. Egy számítógép sose fárad el, sose iszik, sose akar hátulról letolni, büntetőfékezni vagy izmoskodni az utakon Ha ültél autóban Magyarországon, akkor tudhatod, hogy épp az a legnagyobb baj, hogy sokan érzelmek alapján vezetnek és a kisebbségi komplexusukat vagy dühüket az utakon élik ki.
"Egyszerűen ennyi féle ingert, ennyi féle inputot képtelenség, hogy egy számítógép megtanuljon, felismerjen 100%-os bizonyossággal. "
Pedig el fog jönni ez az idő, ha még most elképzelhetetlen is. 1900-ban ki képzelte el, hogy 1960-ban a Holdra megyünk, mikor még autó se volt?
[ Szerkesztve ]
-
WinstonWolf
senior tag
Nekem egy Lexus-om van távolságtartó tempomattal, és elvben sávtartó asszisztenssel. egy 2016-os RX450h. Asszonynak egy Skoda Oktávia L&K-ja van hasonló funkciókkal. Igaz, az övé 2019-es, de megdöbbentű a különbség. Sokkal jobban tartja a sávot, jobban kezeli az adaptív tempomatot. Lehet a skoda rendszere kiforrottab, vagy csak a 3 év különbség teszi, nem tudom. De személy szerint ennél többet nem várnék el egy kocsitól.
Azt kellene megérteni, hogy az emberi érzékelés, tapasztalás, agyi tevékenység soha nem lesz lemásolható egy autóba beépíthető méretű számítógépbe. Jó a soha egy durva szó, de szerintem 50 éven belül tuti nem. Így nem lehet biztonsággal azt mondani jelenleg egyik autógyárnak sem azt, hogy önvezető az autója. Mert ez egyszerűen képtelenség.
Képtelenség olyan közutakon, melyeket úgy tartanak karban, hogy össze-vissza vannak a felfestések, nincs szabványos módja egy sávelterelésnek, lezárásnak. Egyszerűen ennyi féle ingert, ennyi féle inputot képtelenség, hogy egy számítógép megtanuljon, felismerjen 100%-os bizonyossággal. Még az embereket, akár a jól vezető embereket is megzavarja néha. Mást nem mondok egyszerűen úgy oldják meg egy korábbi sáv átfestését, hogy a régi sávot lefestik feketével. Igen, de esőben, rossz fényviszonyok mellett simán úgy néz ki az a fekete lefestett sáv, mintha élő lenne, nem tudod eldönteni melyik sáv a frankó, csak onnan, hogy tudod mert már megtapasztaltad hogy mi merre megy. Ezt nem tudja egy sima input-output elven működő számítógép megoldani. Persze, tapasztalatokat szerez sokmillió kilómétereken keresztül. De baszki ez előbb-utóbb annyi felhalmozott adat lesz, hogy nem lesz ideje minden egyes szituációra kikeresni az adott algoritmust, és ráhúzni az adott helyzetre. Ez képtelenség.Először szabványosítani kellene az útburkolati jelek kezelését, festését, elkészítését. A terelések kivitelezésének módját, a bójákat, kordonokat. A forgalmi táblákat, és a rendkívüli forgalmi helyzetek előrejelzésére szolgáló táblákat. Utána ezeket be is tartani. Ezek után lehet elkezdeni elvárni bármilyen számítógéptől, hogy ezeket figyelmbe véve elkezdjen "önvezetni". Aztán meg kellene oldani, hogy az autók tudjanak egymással kommunikálni. Akár úgy, hogy 50-100 méterrel előttem lévő autó rendszere által küldött adatok alapján az én autóm elkezdjen lassítani, vagy gyorsítani...
Nekem az az egész önvezetéssel kapcsolatban az érzésem, hogy mintha kihagytak volna a résztvevők egy-két lépést, és ezt próbálnák pusztán algoritmusokkal kipofozni. Ez meg elég esetlennek tűnik nekem.
Ami a balesetekről szól az egy igazán érdekes kérdés. A Tesla "önvezető" rendszere által okozott balesetek kommunikációja mindig az, hogy a cég nem felelős, hanem a vezető. Akkor hogy is van ez? Szerintem kicsit visszás ez az egész szituáció.
WinstonWolf - A második farkas, aki sütni tud.
-
#16820480
törölt tag
Persze, előre feltérképezett pályán közlekedve aztán nagy kunszt Ezt a NFS játékokban levő AI is tudja a virtuális környezetben. Aztán ha megváltozik valami, mondjuk kiraknak elé egy traffic cone-t, akkor jön a fél óra (!!!) gondolkozás. Tényleg, tök ideális, hogy mész időre valahova a Waymo taxival, aztán fél órát késel, mert a "söfőr" gondolkozott, hogy merre kerüljön meg egy kúpot. És nem mellesleg kicsit drága és bonyolult a hw hozzá, szóval általános használatra teljesen alkalmatlan (lesz még nagyon sokáig), mert kb senki nem tudja megfizetni, csak egy ilyen milliárdos cég side project-ként.
-
mjani1172
addikt
válasz LosBlancosRM #23 üzenetére
Tényleg sok a barom, nagyon sok olyan vezet aki fogalmatlan.
De attól félek nem ezek helyett hanem ezek mellé jönne a béta önvezetés. És azt is kell tudni kezelni, soknak még a navi is gondot okoz. -
nullpoint
őstag
Kezdésnek megcsinálhatnák a kötöttpályás közlekedést mindenhol önvezetőre, és ha az elkészült rendszer 10 évig megy hiba nélkül a világban, akkor neki lehetne állni az önvezető nem kötöttpályás rendszereknek....
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
worxland
addikt
Autopilot: tud még sávot váltani és fel- és lekanyarodni az autópályáról az útitervnek megfelelően.
Hol működik 99%-ban? Egyenes úton kanyarok nélkül? : demagógiából jeles, csak az internet korában pontosan 499 videó van arról, hogy mit tud jelenleg 99%-ban az FSD béta. Nem kell gyözködni senkit, akit érdekel, rá tud keresni, meg tudja nézni:
[https://www.youtube.com/results?search_query=tesla+fsd+beta]
A HW3 szerintem sem lesz elég, de ez csak Musk önhittségének a bizonyítéka, nem annak, hogy soha nem fog működni.[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
worxland
addikt
Csak a Tesla hívja FSD-nek, a többi autógyártó nem. Amúgy meg egy marketingfogáson lovagolsz sok társaddal együtt, mindenki (mínusz az agyhalott amcsik) tisztában van vele, hogy nem teljesen önvezető az autó. Hivatalosan level 2 a Tesla, noha többet és jobban tud, mint a (Honda) level 3-nak és (Audi) level 4-nek hívott autók.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
vicze
félisten
válasz #16820480 #25 üzenetére
Igazad van, 30000 mérföldenként van jelenleg beavatkozás, ami évente 20darab épp.
Tesla erről még max. álmodik.#27 PuMbA: Mi az emberkísérlet és a felelőtlenség között. Ja gen ugyan olyan felelőtlenség, csak az egyik megakadályozható lenne.
#31 worxland: Hát elvileg az első 5éve alatt sikerült a sávkövetést és az adaptív tempomatot kifejleszteni (aka. Autopilot) a FSD fejlesztése csak a HW2-vel kezdődött mivel épp akkor arra hazudták, hogy képes rá, addig HW1-re hazudta azt Musk. Most épp a HW3-ra hazudják, ami szintén nem lesz képes rá. Tehát te azt mondod, hogy majd a HW4-gyel képes lesz rá? Akkor eddig miért fizettek az emberek egész pontosan?
Hol működik 99%-ban? Egyenes úton kanyarok nélkül? Szerintem nem abból áll a vezetés 99%-ka...Hol írtam, hogy nem lehet? Sőt azt írtam hogy mások megcsinálták. Azt írom, hogy a Tesla HW-ja képtelen rá. Ezt meg nem én mondtam hanem a Tesla mérnökök... Biztos tök vételen, hogy azt össze Autopiloton dolgozó felsővezető és vezető mérnök mind felmondott, az utóbbi 4 évben.
-
veterán
az általam felvetett problémákra még nincs videó főleg nem a legfrissebb verzióval ... A korábbi verziók meg volt hogy a holdat nézték lámpának... vagy stop táblának egy hamburgerező tábláját
Tehát akkor kijelenthetjük, hogy az esetek jelentős részében a sofőr vezet... viszont akkor ne hívjuk FSDnek még -
worxland
addikt
"Értelmetlen kifogásokat keresel valamire ami teljesen működésképtelen, és soha nem fog működni, csak 5év alatt és sok millió mérföld után arra tellik hogy 5percet tudjon magától menni."
1. 99%-ban már működik
2. 5 év: inkább 10.
3. Sok millió: milliárd lesz az
4. Jön a Dojo (Tesla saját fejlesztésű szuperszámítógépe), ami az ígéretek szerint iszonyatosan felgyorsítja majd a tesztelés-fejlesztés ciklust.
5. vicces, hogy az ilyen önjelöltek eldöntik, hogy mi lehetséges és mi nem, a világ összes autógyártója hülye, csak te tudod a tutit. A cégek meg számolatlanul öntik bele a pénzt (VW, Mercedes, Audi, BMW, Ford, GM, Honda - tudod, az alja).''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
veterán
engem jobban zavart a jobbra kanyarodásnál, hogy igazából a kétsávos út közepére fordult. És ahogy értelmezem ez se ismer / kezel minden utat, csak bizonyos utakat még... Persze béta.
További problémáim és kérdéseim:
- ha naplementekor a lámpába süt akkor mit csinál majd?
- mit csinál ha egy egy sávos úton szembe találkozik egy autóval (sima pest melletti városban sok helyen nem fér el 2 autó egymás mellett...) ? és mi lesz ha két tesla talákozik -
worxland
addikt
válasz SkyLine3000 #21 üzenetére
Akkor ne vegyél modern autót.
ABS, adaptív tempomat (magától fékez és ad gázt), ráfutásfigyelő/gyalogosfigyelő/biciklis figyelő fékezéssel, kipörgésgátló, sávtartó asszisztens, elektronikus menetstabilizáló, elektromos fékerő elosztó, park asszisztens (van, amelyik magától parkol), becsípődés-gátló, automata ajtónyitás és csukás, mátrix LED. Biztos kihagytam még párat.
Ezzel a beleegyezésed nélkül működnek számtalan autóban. Ja, és messze nem tökéletesen (lásd például a jutub videókat, hogy milyen simán gázol embert a legtöbb autó bekapcsolt gyalogosfigyeléssel a teszteken).
Nem vágysz rá, sebaj, nem kötelező ilyent venni. Attól még ez a jövő.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
moleculez
veterán
-
PuMbA
titán
"Továbbra is azt mondhatod, hogy nyugodtan gyilkolnak embereket mert Tesla!!! "
A jogosítványokat is így adják, hogy az adott embernek fingja sincs a biztonságos vezetéshez. Nem értem a különbséget. Hány halálos baleset van amiatt, mert olyanoknak adnak jogsit, akiknek nem kéne? Nézz meg pár híradót és jegyezd fel, hogy hány autós balesetet mutatnak. Ha ez ok, akkor a Tesla miért nem?
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz LosBlancosRM #23 üzenetére
Továbbra is azt mondhatod, hogy nyugodtan gyilkolnak embereket mert Tesla!!!
Értelmetlen kifogásokat keresel valamire ami teljesen működésképtelen, és soha nem fog működni, csak 5év alatt és sok millió mérföld után arra tellik hogy 5percet tudjon magától menni.
-
#16820480
törölt tag
Pontosan, a Waymo annyi érzékelővel, ami meghaladja egy Model S árát, egy feltérképezett és jól körülhatárolt területen nem képes mit kezdeni egy sávlezárással 100%-osan beavatkozás nélkül, most új önvezető formulával™.
-
válasz LosBlancosRM #23 üzenetére
Volt olyan barom, h előztem mikor mellé értem beleragadt a gázba szembe meg már közeledett a szembejövő. Imádom az ilyet.
Xiaomi Poco F6 12 GB/512 GB Titanium :-p , Xiaomi smart band 9 Pro Black [GPS Signal in 2-3 sec.], Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/102 kg.-- ∞ ]
-
moleculez
veterán
A történet lényege az, hogy az önvezető rendszer algoritmusai még sokkal több real- reallife inputot kapjanak. Nagyjából az van, hogy most van x szinten a cucc. Használják a userek (developerek, testerek) az eredmények alapján finomítja magát az algo x+1 szintre. Ezen felül szimulátorban havonta több ezer órát raknak bele, hogy tanítsák azt. (Nem, nem emberek ülnek a szimuban, hanem egy számitógép kap inputot ami valós környezeten alapul, és random események történnek, és hogy arra hogyan reagál. Ezt szimultán sok géppel, folyamatosan) Igen, olyan esetekre is, hogy átfúj egy zacskót az úton a szél. Nah most több real life adat jön be.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
SkyLine3000
addikt
Képtelen lennék nyugodtan ülni és bámulni, hogy egy "robot" vezeti a verdát. Folyamatosan azt figyelném, hogy mikor hibázik. Biztos nem alapon menne a pulzusom... Én nem vágyom erre.
-
aujjobba
addikt
-
vicze
félisten
Megmutatnád, hogy igen sok (számtalan) FSD videóban pontosan hol is van a kormányon a keze bárkinek? Megsúgom, hogy többnyire sehol... (ja de amikor hitelen oda kell kapni, hogy ne csináljon hülyeséget...)
Tehát te azon a véleményen vagy, hogy öljünk meg pár embert, hogy a Tesla extra profithoz jusson, hogy eljussunk oda, hogy sokadszorra is kiderüljön, hogy a jelenlegi Tesla HW 100%-osan alkalmatlan az önvezetésre.
Megértem, hogy téged nem zavar hogy mások tengerimalacot játszanak egymás életével, amíg téged nem érint... Bezzeg a Bp. autósok...
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Igen, ez nem önvezetés Annak az, aki a marketingnek bedől, hiszen marketing az egész világ, de szerencsére megtanulható átlátni a dolgokat. Aki nem tanulja meg az ki van téve ezeknek a dolgoknak.
vicze1: "Megmutatnád, hogy igen sok (számtalan) FSD videóban pontosan hol is van a kormányon a keze bárkinek? Megsúgom, hogy többnyire sehol..."
Nem én vagyok az USA rendőrség / cégfelügyelet. Nekik kell megoldani a dolgot. Vagy büntessék meg ezeket az embereket, vagy ne engedjék a Tesla-nak ezt. Minden cégre ugyanúgy vonatkozik az ország / államok szabályainak betartása, de úgy látom, hogy egyik se történt meg, szóval nekik valamiért ok.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Mivel oda van írva a leírásában és az autóban a bekapcsolása előtt, hogy a kormányon kell lenni a kezednek és baj esetén közbe kell lépni, nem értem, hogy mi a probléma. Még mindig jobb, amikor emberek az autópályára menetiránnyal szemben felmennek. Lásd Bp-i Autósok Közössége YouTube csatorna. Az veszélyesebb.
Ebben egyébként semmi nem "jó", de haladni kell valahogy a technológiával, úgyhogy az önkéntesek tesztelik és segítenek, hogy minél jobb legyen Ha nekik van ennyi idejük...engem nem zavar.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Ha csak nagyvárosokban a point-to-point közlekedést ezzel oldod meg az már egy elég nagy előrelépés. Egy autópályán meg nem egy valami valósan, így így a közlekedés igen nagy részét lefeded hatalmas térképek nélkül.
A valós önvezetés ugye nem kell monitorozni.[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
'ott van például a Waymo, melynek járművei a kamerák és a radarok mellett lézeres letapogatást és hajszálpontos, naprakész 3D térképeket használnak, hogy jelenleg néhány amerikai városrésznyi területen utasfuvarozást biztosítsanak vezető nélkül, de központi monitorozással'
Szerinted hajszalpontos naprakesz 3D terkepekkel belathato idon belul le lesz fedve az egesz bolygo?
Igy is csak statisztikailag keves balesettel terhelt teruleteken engedik hasznalni, azt is allandoan monitorozva.
Belathato idon belul lesz erre kapacitas, hogy tobbmilliard ilyen jarmuvet monitorozzanak? -
Á, értem már, ha elütsz valakit ráfogod az önvezetésre.
Xiaomi Poco F6 12 GB/512 GB Titanium :-p , Xiaomi smart band 9 Pro Black [GPS Signal in 2-3 sec.], Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/102 kg.-- ∞ ]
-
vicze
félisten
Nem hit kérdése, Waymo csinálja évek óta már kereskedelmi körülmények között ahogy a cikkben is írva van.
Korlátozott jó térképezett területen, de 100%-oan beavatkozás nélkül reagálva a lekezelve minden esetet. Mindennemű felügyelet nélkül.Ami jelenleg van Teslánál tényleg értelmetlen és az emberek veszélyeztetésén semmi másra nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
aujjobba
addikt
Komolyan nem ertem ezt.
Emberek kifizetnek egy halom penzt a FullSelf Driving azaz teljes onvezeto rendszerert, amit aztan o maga betatesztelhet, es a nevevel ellentetben nem teljes onvezeto.
Raadasul jobban oda kell ra figyelni mint altalaban amikor ilyen rendszerek nelkul vezetsz, mert nem tudhatod elore milyen hirtelen manovert fog tenni az autod.Oszinten en nem hiszek benne, hogy ez belathato idon belul sofor beavatkozasa nelkul mukodni fog. De addig legalabb lehet fizetni azert, hogy tesztelheted.
-
vicze
félisten
válasz LosBlancosRM #7 üzenetére
Mármint mennyivel rosszabb az ha valami nem tud 10percet anélkül vezetni, hogy az oktató belenyúlna? KRESZ-ben úgy hívják, hogy megbukott...#8 hemaka: Tehát tök elfogadható, hogy egy SW ember öl elkerülhetően. Mert Tesla?
[ Szerkesztve ]
-
#96241664
törölt tag
Azért milyen jófej ez a Musk!
Bár engem nem kérdezett meg, hogy szeretném-e bétatesztelni ezt a cuccot, de legalább biztosít róla, hogy egy hibátlan vezetési pontszámmal rendelkező sofőr fogja helyettem ezt a döntést meghozni.[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Azt is számoltad hányszor kellett a kormányhoz nyúljon?
1x a susnyába ment volna tovább a felfestetlen úton. A második alkalommal meg konkrétan vészfékezett mert nekiment volna a rendszer a sorompónak.Mi ebben a jó? Mi abban az "önvezetés" hogy árgus szemekkel kell figyeljem a rendszer minden mozdulatát, és hogy mikor cseszi el? Mert elcseszi, 10perc alatt 2x... És ez csak este különösebb rossz látási viszonyok nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Csak a testemen át. Ez nem olyan vicces. Akkor tudnám értékelni ha minden autóban benne lenne, és tudnák egymásról mire készül a másik.
De igy is maradna ismeretlen az egyenletben, átfutó macska, szökellő szarvas, részeg medve. stb.Xiaomi Poco F6 12 GB/512 GB Titanium :-p , Xiaomi smart band 9 Pro Black [GPS Signal in 2-3 sec.], Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/102 kg.-- ∞ ]
-
PuMbA
titán
A videók alapján tök jó. Este, felfestetlen utakon is. Esőben vagy ködben lennék még kíváncsi
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Jöhetnek a fanok, és az ellenzék.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest