Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fritz Teufel

    addikt

    válasz #16820480 #55 üzenetére

    Nos, az a Tesla attól gyulladt ki, hogy megsérült a balesetben a akkumulátor csomag. A solid state meg még olyan messze van, hogy nem is érdemes vele számolni... nem is teszi senki. Egyébként a gyártás is brutálisan veszélyes éppen az olthatatlanság miatt, már itthon is volt baleset, csak nem szerepelt a hírekben. Szerencsére (tényleg szerencse kérdése volt) nem lett belőle nagyobb baj.
    A probléma majd akkor jön elő, amikor majd a baleset egyik résztvevője egy ilyen autó lesz. Minél több ilyen autó van az utakon, ennek a lehetősége annál jobban nő. És tapasztalatból mondom, hogy az elektromos autó vezetői is szeretnek száguldozni. Azt is elfogadhatod tényként, hogy nem 130km/h sebességes becsapódásokra vannak tervezve az autók és így az akkupakkok sem és még csak hozzá sem adtam a lehetséges másik fél sebességét.
    És akkor ezeket a guruló, olthatatlan gyújtóbombákat szereljük fel önvezető képességgel. Persze, ha valaki ekkora barom, akkor égjen bent. Viszont ha egy ilyen barom 'önvezet' nekem, és én is elájulok vagy beszorulok, akkor a tűz nem áll meg az elektromos autó kasztniján.

    Nem ide: Vajon az önvezetést is lehet majd "tuningolni"? Nem azért vesz senki drágább autókat, hogy ugyan azzal a sebességgel haladjon mint bárki más. El tudok képzelni egy Self-Driving Sport Mode- ot a Modde ról nem is beszélve.

  • Fritz Teufel

    addikt

    Nem tudom, hogy ez a videó konkrétan az az eset-e, mert én a tűzoltóság által készített videót láttam. Viszont jól látszik, hogy az autóból csak a fém részek maradnak meg és a tűzoltók csak kordában tartják az égést, hogy ne terjedjen tovább. A pukkanásokat az éppen meggyulladó kis akkumulátor csomagok okozzák, azok ekkor kezdenek csak égni.
    Tesla burns to a crisp, catching gas station on fire after crash

  • Fritz Teufel

    addikt

    A napokban volt tűzvédelmi gyakorlatunk, aminek a végén megnézegettünk pár videót a tűzoltók videótárából. A legijesztőbb részek az elektromos autókról szólt. Az egyik videóban a Tesla sofőr szintén ön(nem)vezethetett és lendületből benézett egy benzinkútra. Szerencsére egy egyik tetőoszlopot orrközépen telibe kapta és az megállította. Az is szerencse, hogy a sofőr nem szorult be és/vagy nem ájult el. Ugyanis az autó azonnal kigyulladt, nem kellett 1 perc és az egész autó lángolt (alul ment az időcsík). Érdemes tudni, hogy az elektromos autók akkumulátorait akár csak a mobiltelefonokét nem lehet eloltani, a víz alatt is tovább égnek láng nélkül. A tűzoltók nagyon gyorsan ott voltak és ezerrel küszködtek, hogy az autó nehogy tüzet okozzon a benzinkúton. Nem kell magyaráznom, hogy mi lett volna. Nos, az autót körbe elhatárolták és megvárták amíg kiég minden éghető a roncsból.
    Érdeme lett volna hallani a közönség felhördülését a tűzoltó magyarázata során! És amikor majd ezek az autók nagyságrendekkel nagyobb mennyiségben jelennek meg az úton és egyre nagyobb valószínűséggel fognak karambolozni egyre súlyosabb esetekben, számolva a vezetési szokásainkkal! Nos, aki elájul vagy beszorul, az halott ember, onnan ember ki nem szedi. (a tűz füsttel kezdődik, majd elpukkan - robban - az akkupakk és azonnal szétterjednek a lángok az egész autóra, ez a szó szoros értelemben 1-2 perc szóval ennyi idő van kimenekülni)
    Van olyan oltóanyag, ami képes eloltani ezt a tüzet, meg is mutatták... körbeveszi az akkupakkot és megfojtja a lángot. Na igen, de az életben ott van fölötte a karosszéria, vagyis a tűzoltók szempontjából tök használhatatlan, ha csak nem egy mobiltelefont kell eloltani.
    Ennek fényében ez az önvezetés különösen bátor dolog Musk részéről, a szerencsétlen tulajoknak meg fingjuk nincs arról, hogy mivel játszanak.
    Sajnos a videót nem tudtam megszerezni, pedig szerettem volna.

Új hozzászólás Aktív témák