Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Viktor77

    titán

    válasz Fritz Teufel #50 üzenetére

    És ennek az a köze az önvezetéshez, hogy...

    Csinálni kell. Kész. Pont.

  • Rolly

    veterán

    válasz Fritz Teufel #69 üzenetére

    :DD

    Jelenlegi statisztikák szerint sokkal ritkábban gyullad ki elektromos autó mint belső égésű... (nem nem csak darabszám szerint, hanem megtett km alapján azaz arányosítva a futásokkal). S míg az elektromos autó az esetek 90%-ban akkor gyullad ki amikor töltik addig a belső égésű akkor amikor mennek vele :) ...

    Tehát nem igaz az a felvetésed, hogy az elektromos autók veszélyesebbek lennének.

    Kinaiak csináltak egy tesztet 64-64 kmh sebességgel ütközött egymásnak két elektromos személy autó (Model Y és ID 6) konkrétan egyikben sem sérült az akkupakk pedig a két autó összeadott sebessége 130 KM / h volt...

    Ettől még lehet ennél nagyobb ütközés de azért ez már normális esetben ritka... (100 feletti sebesség ott van engedélyezve ahol nincs egymással szemben haladó sáv... ha két autó 100-100-zal megy akkor igen még lehet frontálisan nagyobb, de mindkét fél fékezni fog normális esetben...

    Illetve többféle akku kémia van... Például most az olcsóbb kisebb kapacitású autókba bekerülő LiFePo4 cellák amik képtelenek kigyulladni...

    Ráadásul az akku tűz főleg a Tesla féle celláknál lassan indul be a kis celláknak és a köztük lévő égésgátló anyagoknak köszönhetően. És alapból zárt vas cellákban van amit át kell égetni. Nagy balesetnél mikor minden sérül tény, hogy ezek már nem védenek, de szerinted egy 100-100 km-es frontális ütközésben mennyit számít, hogy bent ég a sofőr? Ekkora sebességnél 99% az esélye annak, hogy már az ütközés végét nem éli meg.

Új hozzászólás Aktív témák