- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- iPhone topik
- Youtube Prémium és ChatGPT
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 12 nm azért speciális, mert azt a TSMC csak az NV-nek tervezte. Ez azért kellemetlen, mert valószínűleg más nem igényli, így a TSMC előre meghatározott árakkal dolgozhat végig, mivel addig ki kell termelnie a teljes beruházás összes költségét, amíg az NV igényli ezt a node-ot. Ha ők elmennek erről, akkor ezeket a gyártósorokat már nincs kinek biztosítani. Ennek az ára valószínűleg nem olyan kellemes, viszont a külön megrendelés miatt nem is annyira rossz, hiszen még a fejlesztés során megegyezhettek az anyagi kérdésekben.
-
Oliverda
titán
"Ráadásul ez 12 nm valami hibrid"
Te is benyelted a marketingmaszlagod. Nem hibrid, alapvető paramétereiben tök ugyanaz mint a 16nm, csak állítólag valamit optimalizáltak rajta, aztán ez vagy igaz, vagy nem.
"Lehet hogy a 12 nm olcsóbb volt nekik a kifejlesztés ,de tized annyi waffer jön/ jött le róla, mint a 7 nm EUV non EUV gyártáson jön és fog lejönni."
Hiába kisebbek egységnyi tranzisztorszám mellett a 7 nanométeres lapkák, ha sokkal tovább tart a megmunkálás, ergo lassabban készülnek el. A lapkaméret nem minden.
-
Oliverda
titán
Hol látod, hogy a grafikonon szereplő 7 nm EUV-s?
"plusz a gyártás beindítása egy csíkszélességre nem igazán mérvadó arra mennyibe kerül egy egy lapka gyártása"
Pedig nagyon is mérvadó, hisz x darab lapkára kell szétosztani egy kb. háromszor nagyobb összeget, ergo vagy sikerül jelentősen megnövelned az eladott darabszámot, vagy árat kell emelned ahhoz, hogy ne csökkenjen a nyereséged.
Az összes számítás spekuláció, az AMD-n és az NV-n kívül senki nem tudja pontosan, hogy mennyibe kerül legyártatni a kártyákat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Felesleges számolgatni. Bő 200 dollár haszon van mindkettőn. Lehet lefelé menni, de jelenleg nem éri meg.
(#1084) nkmedve: A marketing az összességében csapódik le a termékeken. A tervezés is. Szóval ez natúr. Árcsökkentés nem várható. Ezek azért ilyen drágák, mert drágák hozzá a komponensek. Ha nem jó az ár, akkor a konzol az egyetlen értelmes választás. Az olcsó.
A következő generációk sem lesznek olcsóbbak. Ezek az új árszintek. A jelenlegi kereslet mellett, illetve a jelenlegi költségeket számításba véve egy ilyen lépés régóta várható volt. -
Chaser
legenda
a radeon7 jó melóra is mint kiderült, félprofesszionális kártya. és hát a 2080ti csúnyán drágább annál is, a 2080 ára még soso, ahogy a radeon7 is, de a ti az elrúgja a pöttyöst
no mindegy, részemről az ilyen áthúzva, akkor is ha megagamer lennék havi több millás fizuvalszerk:
Krend
az icipici pók jutott eszembe a kommentedet olvasva..."hát nem aranyos? de ostobaaaaaa", nagyon jó kis rajzfilm volt ( : -
pengwin
addikt
Mint látod, 45 % gamerszegmens bevétel csökkenés nem azt mondatja velem, hogy mi zöldvérüek hülyék lennénk. és assztisztálunk ezekhez az árakhoz.
Hál istennek az NV most nagyon elszámolta magát, hogy mekkora is a brand loyalty és a brand recognition ereje.
Attól ha valaki vesz 2080TI-t nem feltétlenül támogat egy gyártót vagy csinál bármit ,ami nem az ő saját érdekeit szolgálja.
De, ha megvettél egy terméket, azzal forintosíthatóan támogattad a mögötte álló céget és üzletpolitikát.
Aki nem racionális okból vesz egy kártyát, hanem mert megteheti és kell neki az sem hülye vagy elvakul.
A "kell" nehezen értelmezhező luxuskategóriás hardverek terén. Amit leírtál az pedig pontosan a hülye és elvakult megofagalmazása. A racionális érdekedben benne van az is, hogy a piac milyen irányú elmozdulása lenne előnyös neked mint fogyasztónak, és ezt pusztán a vásárlásoddal jelezheted a cégek felé.
A luxusigények mögött pedig nincs racionalitás, 100%-ban szubjektív, hogy neked ez "kell".Ez a komment lehet bevonzza tudjukkit.
(#1049) gbors
Nem szánalmas, ellenben nem is tudatos fogyasztói viselkedés. -
XboxPlayer
tag
-
Remus389
veterán
Nekem semmi bajom nincs azzal, ha valaki jobban preferál egy gyártót. Sőt még a fanboysággal sincs bajom.
Nekem csak az elvakult, az ő márkájában csak a szépet és a jót a konkurrenciában pedig csak és kizárólag a negatívumot látja és ennek megfelelően formázza a mondatait(vagyis a gondolatait), valószínűleg ez már a tudatalattijába is beépült. Na nekem csak ezzel van bajom, az extrém fanboysággal.
Ahogy a politikában is, a jobb és a baloldalnak is vannak jó dolgai, de mindkét oldal ha szélsőségbe megy át, az tudjuk hová vezet.
Itt a PH-n, meg a mobilarénán van pár ilyen extrém fanboy, akik az elmúlt tíz évet és 25.000+ hsz-t gyújtve védték pl az Apple-t. Nvidiásból is van ilyen, de azért ezek egy fokkal lightosabbak.
Az lenne a korrekt, ha tényszerűek lennének és nem csak az őáltaluk preferált termék előnyeit políroznák, hanem leírnának pár dolgot amiben a másik is éppolyan jó, ha nem jobb, de ezekről mindig kussolnak persze. Ezáltal megtévesztve a gyanútlan laikusokat.
-
Zeratul
addikt
Az RT egy optimalizálható, kiszámítható effekt illetve eljárás . nagyon sok múlik, hogy az alapoktól beépítik e majd a játékokban és a grafikus motor és a fejlesztői környezet már alapvető szinten támaszkodni fog e rá.
Ez viszont azon múlik hogy lehet e az alsó és a középkategóriába lehozni a RT sávszélességét kiszolgáló memória alrendszert. Az hogy csúcskártyának sincs elég memória sávszélessége rá nem jelent túl sok jót közeljövő közép és alacsony kategóriában történő alkalmazására, ez pedig meg is fogja pecsételni a technológiua sorsát, mint több más eyecandy effektnek.
-
Bandit79
aktív tag
Ezek a ventik vajon meddig fogják bírni, ha már az 1 percben elindúlnak játéknál?
Ebből megint csak bajok lesznek az usereknél.. kíváncsi leszek mikor a ph-ek bevásárolgatnak 7 ből mit fognak kezdeni vele.. lehet mókolni a hűtéssel ..
Amúgy rátehettek volna akkor dupla radiátort meg 1-2 cm el nagyobb ventiket -
Caboose
tag
Ha külön lenne RT kártya, akkor szerintem úgy járnának, mint a Physx kártyákkal: a kutya sem venné őket. Üzletileg egyébként jó időben adták ki szerintem. Konkurencia sehol, az előző széria már több, mint két éves, éppen lecsengett a bányászláz. Szóval a többi már csak azon múlik, hogy meg tudja-e vetni a lábát a technológia. Mondjuk még az AMD fejesek is egyetértenek abban, hogy az RT a jövő.
-
TTomax
félisten
-
Az Rt egy optimalizálható effekt pontosan. nagyon sok múlik, hogy az alapoktól beépítik e majd a játékokban és a grafikus motor és a fejlesztői környezet már alapvető szinten támaszkodni fog rá. 2 évtizede tudod mivel játszottunk?[link]
Nagyon jó a hasonlat. Mikor kijött a 3Dfx Voodoo, mindenki oda meg vissza volt a 3D gyorsítókártyák új korszakától. A PC Guru jött azzal, hogy "állandó 60 FPS". Megvettem a kártyát... És egy évig nagyjából tech demókat tudtam mutogatni a haveroknak. Kevés játékhoz jött ki 3Dfx patch, de sok közülük inkább ártott, mint használt, a Tomb Raider patch esetén például simán 10 FPS körülre esett le a játék 3Dfx-en. Szép volt, szép volt, de lassú.
Na az RT is ilyen dolog.
Ha te tech demóért akarsz kifizetni egy horror összeget, hát hajrá.
De szerintem az átlag felhasználó majd akkor foglalkozzon vele, ha valóban hasznos lesz a számára...
-
sb
veterán
RT-nél nem ez a gond, hogy mikor hova fejlesztik. Kegyetlen erőforrásigényes és pont.
Ez nem optimalizáció kérdése, épp ez a lényege: hogy pontosan leképzed az egész jelenetet fény-árnyék szempontból. Ez egy brut-force megoldás ha úgy tetszik.A lényeg, hogy olcsó soha nem lesz.
Jelenleg csak kiegészítő effekt, de nyilván így is marad még 1-2 évtizedig vélhetően. Ami egyfelől lassít önmagában hiszen megmarad a raszteres alap. De mégis gyorsabb így mint full RT-vel dolgozni és kidobni az utóbbi 15-20 évben ismert raszterizálást teljes egészében.Nekem amúgy az a gondom vele, hogy relatíve kevés amit látványban dob. Fürdőszoba-jelenetben nyilván, bár ott sem feltétlen ezen múlik a játékélmény, hogy minden atompontosan tükröződik és mindenen korrektül törik a fény.
Összhatásban viszont ha jó akkor átlendíthet a mesterséges "uncanny valley" szerű érzésen. De ezzel meg az a gondom, hogy sokszor még nem realtime rt-nél is kilóg a lóláb. Lásd filmes cgi-k. Szóval ezt nem nagyon látom bele a következő évekre. Addig meg pár spec esetben kérdéses előny baromi nagy overheaddel. -
gejala
őstag
3:23-nál konkrétan ezt mondja:
However, there is a visual quality downgrade that I spotted in this area. This new patch has introduced some artifacting to the way ray tracing reflections are handled. Previously, everything that was supposed to be reflected was reflected so you've got these nice clean, for the most part supremely accurate reflections that blew away SSR for visual quality. However, with the latest patch some SSR-like artifacts have crept back into RT surfaces. If you look closely at the water surface at times an object will move across the reflected area like an AI character or a falling leaf and for a brief moment you'll spot the classic SSR-like streak caused by that object obstructing the reflections path. -
gejala
őstag
Na, most találtam egy nem marketingszagú videót is.
Hardware Unboxed elmondja és mutatja, miben lett rosszabb. Első 6-7 perc az érdekesebb, 3:20-nál van jó példa downgrade-re. -
gejala
őstag
"a látható játéktérre redukálták a z RT működését"
Ja, és ezzel értelmetlenné is tették az egészet. RT-nek pont az lenne a lényege, hogy a hagyományos megoldásokkal szemben a nem látható tárgyaknak (mert pl takarásban vannak) is legyen árnyéka meg tükröződése, mivel a valóságban is van. Erőforrásigényes, de cserébe fotorealisztikus is. RT pont arra lenne alkalmas, hogy trükközések nélkül is fotorealisztikus grafikát kapjunk. Semmi értelme beépíteni, ha csak bohóckodásra használják.
Egyébként meg azzal is csomó erőforrást lehetne spórolni, hogy nem használnak például ambient occlusiont, mert RT mellett fölösleges. Anélkül is tökéletes árnyékokat tud generálni mindenhol, ahova kellenek. -
hajbel
addikt
Igen, azért van meg a 60 fps fhd-ben, mert ami eredetileg 43-ra droppolt megjelenéskor, azt a ray tracing látványt lebutították, hogy meglegyen a 60. Egyébként még egy digital foundry videóban láttam a SOTR-ban hogy 30 környékére droppol. De ezt most nyilván nem keresem vissza.
Erre a generációra kuka a ray tracing, több helyen is le lett írva. Amit utólag fejlesztenek rá az úgyis le fogja zabálni az erőforrást, amit meg ugye akkor kezdtek fejleszteni, amikor az nvidia kitalálta, 4-5 év mire elkészül.
-
Chaser
legenda
Epp az volt egyik youtubernel.hatterben, valoban jol nezett ki, attol.eltekintve h 25xx felbontason diszno mod belaggolt 2080ti-n, szoval megnezni biztos meg lehet vele
ehhez sok ido kell meg amig felnonek a programozashoz es nyilvan az rtx hw-et is.fejleszteni kell nem kicsit, lehet nagyobb falat ez, mint dx11 vs 12 volt/van
Kulonosebben egyik mellett sem szol semmi, erosek, zabalnak, egyik tud rt-t, masikban sok hbm ram van, valamikor mindketto jol johet, jelenleg meg egyiket sem lehet kihasznalni - ahogy.en.tudom -
Mondjuk ha brutal hangos a radeon terhelve, es mas verzio nem lesz, reszemrol biztos kuka -
hajbel
addikt
Persze, mert patchekkel lebutították annyira a látványt, hogy legalább fhd 60 fps majdnem meglegyen. Így is nagy felárat fizetsz a majdnem 0 látványért.
Konklúzió: "We genuinely hope Nvidia can continue to work on and optimize ray tracing to get more performance at no cost to visuals, because at the moment the technology still isn’t ready, not for gaming. We salute their efforts and we understand this is a first generation GPU to integrate such a complex rendering technique."
Persze biztos ők is fanboyok, fingjuk sincs az egészről. A többi tech oldal is fanboy, pénzelik őket, hogy ezt írják.
-
ÁdiBá
veterán
Az a baj, hogy nem sokat lépkednek előre.
50-100 GB/s / Széria.
Ennél szerintem a mai világban nagyobb léptékű növekedés szükséges, főleg ha RT ON használsz.550GB/s tudott kényelmesen a GDDR5X es 1080Ti
Most járunk 616GB/s GDDR6 a 2080Ti-vel.
Nyilván tudnám húzni bőven a ramot, de az se adna + 40-50GB/s többet.Ahogy irták a többiek.
ABú a házigazda is megjegyezte, hogy a sugárkövetéshez nagyon magas memória sávszélesség kell. -
Krend
tag
Ha olcsobban adnak a radeon 7et, akkor se ezt vennek az emberek.
Nem az elso eset lett volna amikor jobb ar ertekben ajanlanak valamit es mindenki veszi helyette az nvidiat, pl r9 390 vs gtx 970, vagy akár ma az rx 570-580 teljesítményben bőven veri az azonos árkategóriában lévő nv kártyákat, de lefogadom, hogy 1050 ti-t, 1060-t veszi mindenki még mindig, mint a cukrot.
Mindenesetre olyan kártya olyan árban nincs a piacon újonnan, ami nekem kellene, úgyhogy nem is értem minek nézegetem ezeket a híreket.
-
paprobert
őstag
Majd meglátjuk. Mivel az AMD technológiai megoldásaiból merítenek, erősen kétséges a dolog. És mivel konzol, nem fognak egy középkategóriásnál erősebb GPU-t beletenni, tehát csak annyi erőtöbblet lesz benne, amennyit az AMD előre lépett a Polaris óta. Nem sok.
A Microsoftnak valami szupertitkos belső fejlesztésű ray-tracing addont kellene hoznia és hozzácsapnia a már létező hardver IP-hez, hogy működjön.DXR lehet hogy lesz, de SZVSZ csak néhány játékban, csak mutatóban. Inkább fogják elkölteni a teljesítményt hagyományos raszter feladatokra, szebb lesz a végeredmény.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Forzát már október elején beraktuk. Nem tudtuk akkor, hogy a Radeon VII új parancsprocesszort kap. Azt tudtuk a Microsofttól, hogy ez a hardvereknél a jellemző limit, plusz számít a driver hatékonysága, de nem tudtuk, hogy jön rá hardveres megoldás. Mindenesetre érdekesnek tartottuk ezt annyira, hogy akkor nézzük meg teszt szintjén, hogy mit alkottak. Január végén tudtuk meg, hogy új parancsprocesszor van a Vega 20-ban, akkor gondolkodtunk azon, hogy a Forza Horizon 4-re lesz-e hatása.
Mint írtam a Wolf 2 kapott egy patch-et, ami szigorított a gépcserén. Mostantól három hardvercsere lehetséges, aztán 24 óráig le vagy tiltva. Így már az AMD-től kapott retail kódunk nem jó, a Bethesda pedig nem ad press kódot. Az AMD-nek elfogytak a retail kódjai, az NVIDIA pedig nem Bethesda partner. Life sucks.
(#203) meci77: Nem volt kéznél.
(#219) snecy20: Így van konfigurálva a RE Engine. Nem fix, hanem dinamikus a textúrakezelése. Tehát ha kiválasztod a kívánt minőséget, akkor mellé még választanod kell egy méretet az allokációra, amibe megpróbál beleférni. Tehát, mondjuk egy high (2 GB) allokációval az történik, hogy addig tölti a high textúrákat, amíg azok el nem foglalnak 2 GB-ot. Utána már medium vagy low minőséget fog betölteni, attól függően, hogy még mennyi VRAM van szabadon. A high (8 GB) ugyanez, csak 8 GB-nyi allokáció van a high minőségű textúrákhoz, amibe egyébként befér mindegyik, tehát itt már minden textúra maximális minőségű lesz. A számolt mennyiséget a játék azért jelzi, hogy a visszaírt VRAM mérettel tudja garantáltan biztosítani a kívánt textúraminőséget. Ha nincs meg, akkor is futni fog, de nem garantált, hogy mindig high minőségű textúrák lesznek betöltve. Ez egy nagyon korszerű megoldás a probléma kezelésére.
(#238) DonToni: A táblázatban szereplő adat a gyártók specifikációja. Ez jelenleg a számítási módszertől függ, ami generációnként is változhat.
Az általunk írt érték gyakorlatban mért.
18 wattnyi a gyakorlatban mért átlagos különbség a teljes rendszerre nézve.(#260) ZergDeaDraCe: Rossz volt a számolás arra az értékre. Javítottuk. Köszi.
(#271) SpongyaBob: Ó ezzel igazából semmi gond nincs. Mivel nem én írtam a tesztet, így aki velem jön elő, az eleve csak személyem akarja támadni.
(#285) Szpisti: Akkor van értelme a custom kártyáknak, ha nincs megszabva a felhasználható komponensek listája. De a TUL szerint a Radeon VII-nél meg van, így a gyártók nem tudnak olcsóbbat gyártani a referenciánál. Így pedig a custom kilőve.
(#294) Duck663: A parancsprocesszor egyik hardvernek sem problémája. Csak lecserélésre került. Egészen valószínűtlen, hogy a Forza Horizon 4 miatt, az csak véletlen, hogy a Microsoft olyan irányba megy, ami a korábbi hardvereknél limitet képez ezen a területen. Minden bizonnyal a belső teszteken látszott némi limit, ha elkezdik közelíteni az explicit API-k határait, így erre reagáltak ezekkel a fejlesztésekkel. Gondolom alapvetően az egész a Naviba készül, de mivel ezek nem bonyolult részegységek, így hamarabb vissza lehetett portolni, így már a Vega 20-ban működhet.
-
ForRedGlory
félisten
A Forza Horizon 4 nalam kiakadt 144 fps-en 1440p-ben. Persze nem Rízennel etetem a kartyat. Szoval ebben a tesztben ez baromira nem realis kartyakepet mutat.
1080TI topicba tettem be tesztet, ami mutatja mennyi marad a kartyaban a nem intel processzor van alatta. Sima 10-30%.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autodesk - Revit
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bittorrent topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Windows 11
- Kés topik
- További aktív témák...
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V110 - i3-6GEN I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Kingmax 2x2GB DDR3 1333 RAM eladó
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest