Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Puma K #9 üzenetére

    Ez mindig így van a tesztcuccokkal. Ahogy leteszteltük, rögtön megy tovább egy másik magyar oldalnak. Ebben semmi meglepő nincs. Most csak azért ment a teszt megjelenése előtt, mert nagyon hamar kaptunk hardvert, így hamarabb is tudtuk továbbadni. Másnak is ketyeg az idő, és a közhiedelemmel ellentétben nincs itt nagy háború a magyar hw média között, így természetesen amint lehet megy a holmi tovább. Majd idővel visszatér, jön le hozzám Szegedre, ahova jön érte az AMD. Ez a bejáratott körforgás nálunk.

    (#3) L4mie: A TDP adatok ilyenek. Nagyban számít a definíció, ami a Radeon VII-nél más. Ezért érdemesebb a gyakorlati méréseket elemezni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz hombre[EU] #26 üzenetére

    A TUL gyártja mindet. Ők nem kínaiak. Persze a komponenseknél más a helyzet, de meglepődnék, ha nagy fennakadás lenne ebből.

    (#17) hajbel: Állítólag nem lesz custom kártya. Ezt az AMD nem erősítette meg, de a TUL-tól lehet tudni, hogy nem éri meg úgy egyedi hardvert csinálni, hogy az AMD direkten megszabja a felhasználható komponenseket. Így a gyártók nem tudják olcsóbbra cserélni azokat, vagyis semmi értelme custom dizájnt csinálni, ha nem tudsz vele semmit sem spórolni a gyártási költségen.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz atok666 #30 üzenetére

    Nem a CPU, hiszen nálunk két játékban összesen három felbontásban volt csak CPU-limit (ki is van kiemelve a cikkben). Máshol nem. A különbség az, hogy nekünk 1 legacy API-n futó játékunk van, és mellé 6 explicit API-s. A TPU-nál 7 explicit API-t használó játék van, de ebből is négyet inkább legacy API-n futtatnak, plusz ott van a temérdek DX11-es cím (14). A különbség leginkább a driver. Az NV-nek a DX11-es meghajtója elég erős, de a DX12/Vulkan implementációja nem elég kiforrott. Az AMD-nél ez fordítva van, és a DX12/Vulkan implementációjuk messze a legjobb az iparágon belül. Viszont ahhoz, hogy ez látszódjon az explicit API-t támogató címeket nem DX11-ben kell futtatni.

    Ez felfogásbeli különbség. Mi úgy gondoljuk, hogy a DirectX 12/Vulkan a jövő, a TPU viszont nem akar elszakadni a DX11-től, így például több DX12-t támogató címnél is inkább DX11-et használnak. Egyedül a Strange Brigade, a Deus Ex: Mankind Divided és a Wolfenstein 2 esetében van kiemelve, hogy explicit API-n fut. Pedig futhatna ebben a Battlefield V, a Shadown of the Tomb Raider, az F1 2018, illetve a Civilization VI is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Locutus #44 üzenetére

    A jelenlegi valóság a DX12/Vulkan. A Metro Exodus, a Division 2, a DMC5, az Anno 1800, a World War Z, a Rage 2, a Control, az Atomic Heart, Asetto Corsa Competizione, Serious Sam 4, és még sok más, mind explicit API-t használ. Többen vissza sem tudsz majd váltani DX11-re.

    (#49) Raysen623: A Battlefield V-öt is DX11-ben futtatták. A 7 explicit API-t használó játékukból 4 legacy API-n ment. Ez is egy koncepció. Nagyon sokan ezt keresik, mert rossz tapasztalataik vannak a DX12-ről, hiszen nem minden gyártónak volt jó drivere hozzá az elején. Hiába fejlődött sokat az NV drivere az évekkel korábbi állapothoz képest, a rossz beidegződés miatt még mindig olyan urbán legendák élnek a fejekben, hogy a DX12/Vulkan az AMD-nek való.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Locutus #60 üzenetére

    Egészen kellemes a mostani Frostbite verzió DX12-es működése. Igaz több memóriát zabál a DX11-hez képest, de a korábbi gyermekbetegségek jó része eltűnt már. De ha ezen túllépsz, akkor a Civilization VI, a Shadow of the Tomb Raider és az F1 2018 DX12-es módja eléggé jobb a DX11-esnél. ;)

    (#64) Duck663: A tesztben csupán három helyen van CPU-limit. A Deus Ex: MD Full HD-ben, illetve az FC5 FullHD/WHQD-ben. Máshol skálázódnak a kártyák. A Forza Horizon 4 sem CPU-limit. A régi hardvereken annak látszik, de valójában a parancsprocesszor, ami limitál, és itt látszik, hogy mennyit számít, hogy ezt lecserélte a Radeon VII. Rögtön elkezd skálázódni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz bocimód #69 üzenetére

    Leírtam már. Nem akarok százszor leírni. A mi tesztjeinkben felülreprezentál az explicit API, vagyis a DX12/Vulkan, míg a TPU tesztjeiben alulreprezentált, és több egyébként explicit API-t támogató játékban is inkább a lassabb legacy API-t használták. Ez adja a különbséget. Részben ez a meghajtóból is adódik. Az AMD-nek a DX12/Vulkan implementációja az iparágon belül a legjobb, de a DX11-es implementációjuk nem olyan jó. Az NV-nek a DX12/Vulkan implementáció nem működik annyira jól, de a DX11-es implementációjuk az iparági normákon belül a legjobb.

    A fogyasztásnál a Strage Brigade hozza az eredményeket. Ez az egyetlen játék, amely mindössze 2% alatti barrier limittel dolgozik, vagyis gyakorlatilag képes elérni azt, hogy az összes GPU igen magas hatékonysággal legyen kihasználva. Átlagban tehát a worst case a játékok között minden hardveren. Ugyanakkor vannak olyan játékok is, amelyeknél a frame számítás 10-20%-át is kitehetik a barrierek, ami ugye ezt jelenti, hogy kurva sokat malmozik a GPU, de eközben azért még fogyaszt is, hiszen attól, hogy az ALU-k nem dolgoznak az órajel magas marad. És akkor elképzelhető az is, hogy az egyik hardveren másképp fut egy alkalmazás, mint a másikon, ez már az optimalizálás hatása. Tehát a fogyasztás erősen játékfüggő. Tudsz olyan játékot találni, ahol a Radeon VII fogyasztja a legkevesebbet az itteni felhozatalból, és olyat is, ahol a legtöbbet. Például a Forza Horizon 4 alatt Full HD-ben tuti ez fogyasztaná a legtöbbet, mert az összes többi hardver teljesítményét lelimitálja a parancsprocesszor, ha pedig nincs adat, akkor nincs munka sem, miközben a Radeon VII az új parancsprocesszorával vígan számol, és ennek nagyobb fogyasztás lesz az ára. Mi elsődlegesen azért választjuk a Strage Brigade-et fogyasztásmérésre, mert a GPU valós kihasználása szempontjából ez a legmegterhelőbb játék a GeForce és a Radeon palettára is. Gyakorlatilag a játékok Furmarkja, így ad egy olyan szkenáriót, amely egy átlagos legrosszabb eshetőséget vázol fel. Ettől a különbségek játékonként változhatnak, de az átlagos értékek mindig alacsonyabbak lesznek. Emellett az is fontos, hogy mi a teljes gép fogyasztását mérjük. Furcsának tűnhet, de ez is számít a driver miatt.

    (#75) Locutus: Valószínűleg azért teszteltek azzal, mert a korábbi eredményeik onnan származtak. Mi az új tesztplatformmal sokkal szabadabban mozgunk. Én alapvetően megértem a TPU döntéseit. Nem olyan egyszerű ám változtatni valamin, amikor van kismillió adatod korábbról. Ha átkapcsolod DX12-re, akkor dobhatod ki az összes adatod. És persze valószínűleg ők is azt mondják magukban, hogy de jó lenne felrakni a legújabb patch-eket, amik a kezdeti gondokat megoldják, és a DX12-re át lehetne vele lépni, de a sokszor fél éve mért adat fontosabb. Nálunk is vannak ilyen döntések. Most azért mozoghattunk szabadon, mert új a tesztplatform. Majd fél év múlva már sokkal rosszabb lesz, amikor mérlegelni kell, hogy az adat, vagy az előrelépés (akár egy játék patch-elése) a hasznosabb.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #99 üzenetére

    A Forza Horizon 4-nél minden mérésre azt írta vissza, hogy GPU-limit, hiába sorakoztak fel egymás mögött a régi hardverek. Azt tudni kell, hogy a Forza 4-et már szeptemberben ajánlotta a Microsoft, hogy nagyon máshogy használja a DX12-t, és ez lesz a norma náluk. Innen jött a cikkben belinkelt hír is, de a lényeg az, hogy ez már az új erőforrás-kezelési struktúra, amit egyrészt a NUMA dizájnokra írtak, gondolom ők jobban tudják, hogy a jövőben milyen procik jönnek, és már akkor jelezték, hogy a GPU parancsprocesszora limit lehet. Akkor még nem értettük, hogy mire utalnak, amikor mondták, hogy az új GPU-kkal ez nem lesz nagy gond. Ezért is csaptunk le rá, hogy akkor nézzük meg ezt az új cuccot, amit csináltak. Egyelőre úgy néz ki, hogy a parancsprocesszor a limit. Egyébként logikus, hogy a Microsoft erre megy, nekik ugye az Xboxban eleve két parancsprocesszoruk van, tehát ebből a szempontból el vannak eresztve. Viszont a PS4-ben már csak egy van, tehát egy multiplatform cím nem nagyon lépdelhet erre. A Microsoft exkluzívoknak persze ez a jó irány, figyelembe véve az Xbox kevesebb compute parancsmotorját.

    (#124) DigitXT: Olvasd el a hsz-t. A lista az érkező játékokról van.

    (#158) nkmedve: A Shadow of the Tomb Raider jön a Rise helyére. Csak most még az utóbbival vannak mérések, és ezekre szükség volt. A Battlefield V Origines. Nem tudjuk használni, mert öt hardvert cserélsz és 24 órára letilt. A Wolfenstein 2 még rosszabb, annál három hardvercsere a napi limit. Próbáltam szerezni a Bethesdától több kódot, illetve olyan verziót, amiben nincs limit (tudtommal van ilyen, többen kaptak), de mostanság válaszra sem méltatnak. Pedig régen ebből nem volt gond, de EA-sednek sajnos. Retail kóddal nem tudunk mit kezdeni a Wolfenstein 2-vel. Nincs 24 óránk várni arra, hogy újra mérhessünk. :(

    A 106% a Forza Horizon 4-ből jön. Ott az új parancsprocesszorral a Radeon VII kilő Full HD-ben és WHQD-ben.

    (#166) Yutani: A mostani driverrel leginkább semmi. Nem igazán működnek még az automata dolgok a wattmanban.

    (#173) huskydog17: Fogyasztás: [link]

    (#189) gbors: Frostbite is elkélne, de a Bethesda és az EA napi limitezik. Az EA-nél 5 csere, míg a Bethesdánál manapság 3 csere az megengedett. A Bethesdánál nem lenne ebből baj, ha press kódot adnának, de retailt kaptunk. Így pedig a Wolf 2 nem realitás. Háromnál több VGA-t tudunk tesztelni egy nap, de 24 óráig nem fogunk várni miatta. Tök jól működik ez más kiadónál. Szépen press kódot adnak, limitek nélkülit, de az EA, és mostanság a Bethesda is szórakozik ezzel.

    (#196) jockas: Nem. Rengeteg tesztkártyát kapott a világ, szóval nem kellett várni ezek szállítására. Ha van hardver, akkor gyorsan tud jönni a teszt. Ha nincs hardver, akkor kell sokat várni rá.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #202 üzenetére

    A Forzát már október elején beraktuk. Nem tudtuk akkor, hogy a Radeon VII új parancsprocesszort kap. Azt tudtuk a Microsofttól, hogy ez a hardvereknél a jellemző limit, plusz számít a driver hatékonysága, de nem tudtuk, hogy jön rá hardveres megoldás. Mindenesetre érdekesnek tartottuk ezt annyira, hogy akkor nézzük meg teszt szintjén, hogy mit alkottak. Január végén tudtuk meg, hogy új parancsprocesszor van a Vega 20-ban, akkor gondolkodtunk azon, hogy a Forza Horizon 4-re lesz-e hatása.

    Mint írtam a Wolf 2 kapott egy patch-et, ami szigorított a gépcserén. Mostantól három hardvercsere lehetséges, aztán 24 óráig le vagy tiltva. Így már az AMD-től kapott retail kódunk nem jó, a Bethesda pedig nem ad press kódot. Az AMD-nek elfogytak a retail kódjai, az NVIDIA pedig nem Bethesda partner. Life sucks. :(

    (#203) meci77: Nem volt kéznél.

    (#219) snecy20: Így van konfigurálva a RE Engine. Nem fix, hanem dinamikus a textúrakezelése. Tehát ha kiválasztod a kívánt minőséget, akkor mellé még választanod kell egy méretet az allokációra, amibe megpróbál beleférni. Tehát, mondjuk egy high (2 GB) allokációval az történik, hogy addig tölti a high textúrákat, amíg azok el nem foglalnak 2 GB-ot. Utána már medium vagy low minőséget fog betölteni, attól függően, hogy még mennyi VRAM van szabadon. A high (8 GB) ugyanez, csak 8 GB-nyi allokáció van a high minőségű textúrákhoz, amibe egyébként befér mindegyik, tehát itt már minden textúra maximális minőségű lesz. A számolt mennyiséget a játék azért jelzi, hogy a visszaírt VRAM mérettel tudja garantáltan biztosítani a kívánt textúraminőséget. Ha nincs meg, akkor is futni fog, de nem garantált, hogy mindig high minőségű textúrák lesznek betöltve. Ez egy nagyon korszerű megoldás a probléma kezelésére.

    (#238) DonToni: A táblázatban szereplő adat a gyártók specifikációja. Ez jelenleg a számítási módszertől függ, ami generációnként is változhat.
    Az általunk írt érték gyakorlatban mért.
    18 wattnyi a gyakorlatban mért átlagos különbség a teljes rendszerre nézve.

    (#260) ZergDeaDraCe: Rossz volt a számolás arra az értékre. Javítottuk. Köszi. :R

    (#271) SpongyaBob: Ó ezzel igazából semmi gond nincs. Mivel nem én írtam a tesztet, így aki velem jön elő, az eleve csak személyem akarja támadni. ;)

    (#285) Szpisti: Akkor van értelme a custom kártyáknak, ha nincs megszabva a felhasználható komponensek listája. De a TUL szerint a Radeon VII-nél meg van, így a gyártók nem tudnak olcsóbbat gyártani a referenciánál. Így pedig a custom kilőve.

    (#294) Duck663: A parancsprocesszor egyik hardvernek sem problémája. Csak lecserélésre került. Egészen valószínűtlen, hogy a Forza Horizon 4 miatt, az csak véletlen, hogy a Microsoft olyan irányba megy, ami a korábbi hardvereknél limitet képez ezen a területen. Minden bizonnyal a belső teszteken látszott némi limit, ha elkezdik közelíteni az explicit API-k határait, így erre reagáltak ezekkel a fejlesztésekkel. Gondolom alapvetően az egész a Naviba készül, de mivel ezek nem bonyolult részegységek, így hamarabb vissza lehetett portolni, így már a Vega 20-ban működhet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cobra652 #304 üzenetére

    Ez is a valóság. A mi tesztkörnyezetünk modern, clastered, texel shading vagy minimum compute culling leképezőt használó, kifejezetten explicit API-kra kialakított játékokat részesíti előnyben. De ha neked nem mozgatják meg a fantáziád a modern leképezők, és a legacy API-kat jobban szereted, akkor vannak más tesztek is. Ellenben évek óta azt csináljuk, hogy amint lehet, a lehető leggyorsabban állunk a lehető legmodernebb leképezőt és API-kat használó motorokra.

    A Resi Remake, vagyis a RE Engine működését pont abban a hsz-ben írtam le, amire reagáltál. Attól, hogy a 14 GB-ot kiírja a motor még 4 GB-tal is működni fog, csak nem garantálja, hogy a kiválasztott minőséget képes betölteni. Bérmennyire is hülyeségnek hangzik ez a menedzsment, valójában nagyon átgondolt, hiszen nem kell fixen low vagy medium szintet választani a textúráknál, ha a high nem fér be, hanem választasz egy kis allokációval működő high szinted, és akkor nem minden textúra lesz medium, hanem csak egy részük. Az, hogy a motor jelzi, hogy mennyi VRAM-ra lenne szükséged teljesen természetes, hiszen ha akarod a full minőséget akarod, akkor rakjál alá annyi VRAM-ot. Ez tiszta sor a fejlesztők részéről, és felhasználóként ezzel a modellel jól jársz, mert nagyon a hardveredhez tudod szabni a minőségi szintet, és nem kell az elégtelem memóriamennyiség miatt fixen egy lépcsővel visszaváltani. Majd megteszi helyetted ezt a motor, ahol tényleg szükség van rá.

    (#305) b. : Hajtjuk a Wolfit, a Bethesdánál pattog a labda.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #322 üzenetére

    CF csati jó fél évtizede nincs a Radeonokon. ;)

    Nincs performance és efficiency BIOS, mint a korábbi Vegán. A Junction temperature miatt már egy BIOS-szal megoldható a teljesítmény és a hatékonyság egyszerre.

    Nem lesz 8 GB-os, mert kell a négy HBM stack és ezekből a 4 GB-os HBM2 a legolcsóbb. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Caboose #441 üzenetére

    Valójában mindegyikkel garantált a működés, elvégre szabványról van szó. A kérdés inkább a hogyan, konkrétan hibamentes-e, tudja-e a specifikációba írt tartományt, nem torzulnak-e a színek, nincs-e részleges vagy teljes flickering, történik-e képtörés aktív működés mellett, stb. Az NV a listájában garantálja a jelenleg 12 darab kijelölt kijelzőre, hogy tutibiztosan jó, és a specifikációban beírt adatokat is hozzák a driverükkel, illetve a saját követelményeikkel. Viszont működni mindegyik működik valamilyen módon, csak nem garantált, hogy az a monitor kézikönyvében leírt adatoknak megfelel, illetve nem lesznek-e apróbb problémák a megjelenítésben.

    Egyébként az jelenti a gondot, hogy az NV-nek még nincs kiépítve egy átgondolt hitelesítési és fejlesztési procedúrája globális szinten. Az AMD-nél ugye nem most kezdték ezt, világszintű hálózattal csinálják az egészet, hogy az adott kijelző a megjelenésre tuti megkapja a hitelesítést. Az NV még sehol sincs ott, van egy központjuk, ahova lehet a monitort küldeni, de ez például a FreeSyncnél sem vált be az elején, mert ha van valami gebasz, akkor a monitorgyártó nem várta meg annak a firmware-ben történő javítását, hanem kiadta a kijelzőt FreeSync nélkül. Később csinált egy kicsit módosított modellt, amiben már volt FreeSnyc. Az AMD emiatt már nem egy központban dolgozik, hanem minden gyártónál ott van egy mérnöki csapat, amely segít megtervezni a kijelzőt, ha gond van, akkor korrigálják még fejlesztési fázisban, így pedig drasztikusan megnőtt a FreeSync-re hitelesített kijelzők száma. Ugyanezt le kell másolnia az NV-nek is, mert a saját moduljukkal normális, hogy megcsinálják központilag és akkor biztos jó lesz az egy kijelzőben is, de a VESA szabványával ott kell lenni a kijelző tervezésekor, hogy a megjelenésre tudják adni a plecsnit. Ezt a hálózatot kiépíteni sok pénz és sok idő. De mivel belefogtak, így úgyis megcsinálják.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #537 üzenetére

    De van. Ugyanaz az mGPU, ami a korábbi Radeonoknál. A 19.2.1-es driver kész, a tesztdriverrel voltak bizonyos alaplapok, amelyekkel furcsán viselkedhetett a VGA. Aki nem ezeket használta, annak semmi baja nem volt a tesztmeghajtóval sem.

    (#540) do3om: Az explicit API-k explicit multi-GPU-t kínálnak. Arra olyan konfigurációt lehet építeni, amit akarsz, hiszen az alkalmazás vezérli a hardvereket. Vannak nagyon extrém koncepciók is, például a Nitrous 2-ben, ahol egymás mellé rakhatsz egy tucat GPU-t, és ezek a teljesítményük függvényében lineárisan skálázódnak. A lehetőségek határtalanok azzal a modellel, amit a DX12 és a Vulkan kínál.

    (#549) hombre[EU]: Semmi baja nincs a 2080-nak. Egyszerűen arról van szó, hogy a DX11-ben a programfuttatás minősége sokban függ attól, hogy a meghajtó mennyi aktív kernel szerver szálat futtat az alkalmazás mellett. A GeForce driver ebből a szempontból nagyon a határra megy, ami eredményezhet olyan helyzeteket, hogy a meghajtó a program elől veszi el a CPU-időt. Az AMD DX11-es drivere másképp van kalibrálva, és sosem megy a határra, így figyelembe veszi, hogy a CPU-n még az alkalmazást is kell futtatni, esetenként extrém igényekkel. De ebben nagyon sokat segít ám a Vega parancsmotorja, ami direkt erre van kitalálva, az új is, ami igazából a NAVI parancsmotorja.
    A DX12/Vulkan a megoldás erre, ami már nem egy elavult feldolgozási modell alapján dolgozik.
    Azt tudni kell, hogy a DX11 egy nagyon elavult API. Kínál lehetőségeket a többszálúsításra, de ennek vannak korlátjai, illetve a túlzott használatának komoly negatívumai. Nem erre tervezték magát a rendszert, így felesleges is erőltetni ilyen körülmények között a DX11-et.

    (#550) rumkola: Az NV bejelentése óta legalább egy tucat új FreeSync kijelző jelent meg, és nulla G-Sync-es. Az AMD nem véletlenül csinálja ezt. Ha nem vesznek részt a tervezésben, akkor nem tudják biztosítani a plecsnit a megjelenésre. Az NV-nek is ez az egyetlen lehetőség, persze a másik, hogy szarnak rá, de gondolom nem azzal a 12 hitelesített kijelzővel képzelik el az Adaptive-Sync-es jövőt, miközben az AMD a 600-hoz közelít.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz snecy20 #799 üzenetére

    [link] - nézd meg ezt. Ez egyértelműen a DX11-től van. Egyszerűen a GeForce driver az optimálisnál több kernel szerver szálat rak aktívba, ami negatívan befolyásolja a játékélményt a 64 fős multinál. Ilyenkor ugye az történik, hogy valójában nincs több processzoridőd, mint single-ben, de sokkal több a munka a programfuttatás során, és ezt már egy 5 GHz-re húzott i7-8700K sem igazán bírja. Az AMD más tészta, nekik a driverük másképp van paraméterezve, direkt visszaveszik a kernel szerver szálak számát, hogy ne fussanak bele ezekbe a "késekbe", de ez se jó ám, mert ezzel a futtatást lassítod, illetve nem lehet ám ezt akármilyen hardverrel megtenni. Vega kell hozzá mindenképpen. Viszont DX11-ben nincsenek reális lehetőségek. Vagy szarul fut, vagy lassan. A DX12/Vulkan oldja meg ezt a problémát azzal, hogy a parancsgenerálás explicit párhuzamos, illetve megszünteti a kernel drivert, ami egyébként az egész problémát okozza.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #801 üzenetére

    Örülnék neki, ha nem kiemelnél részeket a hsz-ből, és végigolvasnád. Vagy legalább emeld ki hozzá a teljes környezetet, mert az teljesen másképp hangzik: "Az AMD más tészta, nekik a driverük másképp van paraméterezve, direkt visszaveszik a kernel szerver szálak számát, hogy ne fussanak bele ezekbe a "késekbe", de ez se jó ám, mert ezzel a futtatást lassítod, illetve nem lehet ám ezt akármilyen hardverrel megtenni. Vega kell hozzá mindenképpen." Enélkül a kiemelés csak a propagandád céljára jó, semmi másra.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #804 üzenetére

    Egyszerűbb lenne egy bocs ezt benéztem, de addig ez propaganda... ;)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #808 üzenetére

    Nem én emeltem ki a saját önös érdekemből egy apró részt egy hsz-ből, ami végül abszolút nem tükrözte a leírtak tartalmát. :))

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #812 üzenetére

    De kiemelted. ;) Azt pedig én nem tudhatom, hogy mit miért csinálsz. Nyilván megvan rá az okod, még ha azt nem is értem/értjük. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #815 üzenetére

    És akkor miért nem emelted ki az egész szövegkörnyezetet, amikor még ÁLLÍTÓLAG nem volt benne a Vega? Megtehetted volna. :K

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #817 üzenetére

    Mert, ha mondjuk bemásoltad volna a teljes bekezdést, akkor eleve láttad volna, hogy benne van a legfontosabb rész, ami ÁLLÍTÓLAG hiányzott... :D Én mondjuk értem, hogy miért így csináltad, de más talán nem fogja levágni, hogy mi a szituáció. Mondjuk tovább olvasva a hsz-eket látni fogja persze. :))

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #822 üzenetére

    Mert azt a parancsgenerálási modellt, ami a DirectX 11 API alapját adja még 1996-ban írták az 1996-os igényekhez és hardverekhez. Lényegében ezért nem lehet ezt akárhogy működtetni. Toldozták-foltozták, de onnantól működik ez igazán, ahogy a Microsoft a DirectX 12-höz a nulláról újraírta (na jó nem a nulláról, mert ott volt az AMD prototípus kódja, de ez most mellékes).

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #827 üzenetére

    Mindegyik meghajtó többszálú. Nincs olyan, ami nem az. Az AMD is multi-thread, csak másképp paramétereznek, mert nem jó, ha az alkalmazás nem jut elég prociidőhöz, de ehhez a GPU-n belül is szükségesek módosítások, lásd Vega. Viszont magát az alapproblémát semmilyen driver, hardver, ráolvasás nem oldja meg. Az explicit parancsgeneráláshoz ki kell cserélni a nagyon-nagyon régi alapokkal rendelkező API-t.

    A kernel driver szerver szálak aktiválása dinamikus. Általában fut valamennyi, és annak a többsége aktív. De ez nem oldja meg az alapproblémát, hogy a meghajtóval kell küzdenie az alkalmazásnak, hogy CPU-időhöz jusson. Ezért nem erőltették tovább az 1996-os parancsgenerálási modellt, és írtak egy teljesen újat a DirectX 12-höz. Ami nem működik, azt hasztalan erőltetni. Megpróbálták, mert 2009-ben reszeltek egyet rajta, de egyáltalán nem működött. Innen nincs logikus volt kukázni az egészet és újrakezdeni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz nkmedve #829 üzenetére

    Attól, hogy valaki csak felhasználó, még nem szerez jogot arra, hogy a hsz-em tartalmát elferdítse, majd arra hivatkozzon, hogy a lényegi részét nem vette észre, mert ÁLLÍTÓLAG nem volt ott. Nem azzal van a baj, hogy elnézte, hanem azzal, hogy köti az ebet a karóhoz, hogy nem volt ott, így ez nem csupán egy szimpla félreértés. Ha az lenne, akkor beírta volna, hogy "igazad van, nem vettem észre, my bad", és mindenki lépne tovább, mert bárkivel előfordulhat.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #831 üzenetére

    (#829) nkmedve: Látod, erről beszélek. Ez nem szimpla félreértés. Itt ez okkal történik, csak nem értem, hogy mi az oka. Engem mondjuk nem zavar, de felesleges úgy beszélni erről, mintha félreértés lenne, mivel akkor nem ilyen válaszok jönnének, hanem olyanok, amilyet például írtam. De a részemről befejeztem, mert igazad van abban, hogy semmit nem ad hozzá a fórumhoz.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raymond #834 üzenetére

    "3) nem vagyok hülye, csak elnéztem, ami mindenkivel előfordul"

    Szerintem ez történhetett, de kötöd az ebet a karóhoz, hogy nem, ami minimum furcsává teszi az egészet. Nem értem, hogy mi ezzel a cél.

    Hidd el, hogy nem zavar, csak az oka érdekel inkább, hogy miért kell feltétlenül engem megvádolni utólagos szerkesztéssel, amikor senki sem kövez meg itt senkit azért, mert elnézett egy mondatot a hsz-ben. :) Na mindegy.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Dvix #881 üzenetére

    Nekünk még nem pusztult el egyik sem. Erre csak ennyit tudunk mondani. Próbáltam kideríteni az okát, de minden ilyen kérdés elől elzárkózik az összes érintett, és az a sablonválasz jön, hogy a korábbi generációkhoz képest nem kiugró az RTX-ek meghibásodási aránya. Mást nem mond senki, még a boltok sem. Ők is ugyanezt a sablonválaszt küldik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz snecy20 #889 üzenetére

    Nem mondtam, hogy nem hiszem el nekik, de azt sem, hogy igen. ;]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #1083 üzenetére

    Felesleges számolgatni. Bő 200 dollár haszon van mindkettőn. Lehet lefelé menni, de jelenleg nem éri meg.

    (#1084) nkmedve: A marketing az összességében csapódik le a termékeken. A tervezés is. Szóval ez natúr. Árcsökkentés nem várható. Ezek azért ilyen drágák, mert drágák hozzá a komponensek. Ha nem jó az ár, akkor a konzol az egyetlen értelmes választás. Az olcsó.
    A következő generációk sem lesznek olcsóbbak. Ezek az új árszintek. A jelenlegi kereslet mellett, illetve a jelenlegi költségeket számításba véve egy ilyen lépés régóta várható volt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #1126 üzenetére

    A 12 nm azért speciális, mert azt a TSMC csak az NV-nek tervezte. Ez azért kellemetlen, mert valószínűleg más nem igényli, így a TSMC előre meghatározott árakkal dolgozhat végig, mivel addig ki kell termelnie a teljes beruházás összes költségét, amíg az NV igényli ezt a node-ot. Ha ők elmennek erről, akkor ezeket a gyártósorokat már nincs kinek biztosítani. Ennek az ára valószínűleg nem olyan kellemes, viszont a külön megrendelés miatt nem is annyira rossz, hiszen még a fejlesztés során megegyezhettek az anyagi kérdésekben.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #1166 üzenetére

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák