- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- iPhone topik
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
envagyok
veterán
válasz andy19770128 #68 üzenetére
Nem 980sli, hanem 980ti sli
Keresek 3dfx és régi ATI, Nvidia videókártyákat, Gravis, Creative hangkártyákat!
-
Habib[HUN]
senior tag
válasz andy19770128 #133 üzenetére
Persze. Össze lehet rakni olyan játékokból tesztet ahol az AMD megoldása tündököl, és olyat is amin köhög.
Pl. Ahogy nézem a World of Tanks nem kifejezetten fekszik neki, DX 12-ben meg kifejezetten erős. Csak össze kell állítani a megfelelő tesztet, hogy kihozza az eredményt. Én megnézem a Ph-t, megnézek néhány nemzetközi tesztet is. Majd levonom a megfelelő következtetsét. Egyik ügyfélnek ilyet ajánlok, másiknak olyat. Ezért szoktam megkérdezni a vevőimtől, hogy ugyan milyen játékra szeretnék a gépet összerakni. Ahhoz tudom ajánlani a kártyát. -
K0vasz
aktív tag
válasz andy19770128 #138 üzenetére
lol, szóval többet fogyaszt, de legalább FPS-ben sincs mérhető előnye. nem baj, majd pár év múlva kiforrja magát, és akkor már perf/wattban utoléri a "kifulladó" GDDR-t
-
Raymond
félisten
válasz andy19770128 #309 üzenetére
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
sakal83
addikt
válasz andy19770128 #309 üzenetére
A nemet oldalak is draganak talaljak. Azt meg leszarom hogy mi hogy nyitott. Ranez az ember az arra is azt latja hogy lassabb es dragabb. Erdekes hogy amig az ati fejlesztesek voltak tudott kesobb de olcsobb ugyanolyan vga megjelenni... azota csak a csodadriver csodafaszsagok es dragabban mint a konkurencia. Az utolso vgajuk az rx480 volt de annak a bevezeteset is elqrtak. Tarolt is a 1060... most meg 16gb csodaram persze ugy hogy par eve meg ment a mantra hogy ebbol eleg a 4gb mert hudekezeli es uriti meg a sok blabla. Akkor most melyik volt a kamu?
Ezek siman kartelleznek a nvidiaval h lehuzzak a sok hivot...
51db a hangja load... no comment. Fan stop nincs...
[ Szerkesztve ]
-
K0vasz
aktív tag
válasz andy19770128 #394 üzenetére
ez a jövő, lol
már 5 éve folyamatosan ez a "jövő", aztán valahogy még mindig többségben vannak a DX11-es címek
-
Nartaas
tag
válasz andy19770128 #394 üzenetére
Explicit api, jövőre koncentrálás...ezek itt a kulcs kifejezések kérem, ezzel meg is van magyarázva minden Ugyan már kérlek... Lehet magyarázni a bizonyítványt de attól ez a kártya ma egy rossz választás, a teszt meg félrevezető. De te vegyed csak nyugodtan, mind a 10 darabot ami Magyaroroszágra eljutott
-
válasz andy19770128 #394 üzenetére
dx12-ben se látom azt a mindent elsöprő fölényt - még ha akad is pár cím, ahol a R vii hangyányival jobb a 2080nál...
Ha adna magára vmit a ph, pl megtehetnék, hogy csinálnának egy 10+játékos összesítőt 4k-n(!!!), mind modern api-n.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz andy19770128 #596 üzenetére
Azért 2 éves duplázás teljesen realis, sőt ... Azt pedig tényleg nem gondoltam volna, hogy valaki az intel gigagyalazatos teljesitmenyevel ervel majd informatikai axiomak ellen.
-
Raymond
félisten
válasz andy19770128 #634 üzenetére
Az AMD a bemutataskor vilagosan megmondta hogy csak ez az egy kivitel lesz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
laposonly11
senior tag
válasz andy19770128 #596 üzenetére
Ugye nem tűnt fel hogy nem generációról van szó, még akkor sem, ha a szemetekbe ordítva írtam a csíkszélességet?
Ordo est anima rerum.
-
Csupingo
veterán
válasz andy19770128 #659 üzenetére
Elvileg az amd alapbeállításhoz magasabb színtelítetséget, kontrasztot használ, mint az nvidia. Nvidia-nál a driverben a digital vibrance-ot kell kicsit feltolni, akkor hasonló lesz, valamint hdmi esetén a kimeneti dinamika tartományt kell teljesre tenni, mert nvidia-nál alapesetben korlátozotton van.
Villám Shakesespeare... Főnök, ha zavarja a fogsora, vegye ki! (M-N)
-
Raymond
félisten
válasz andy19770128 #657 üzenetére
Csak kettot valasztottam mert minek tobbet, de megnezheted az osszes masik tesztet is. Mondjuk ha a hozzaallas az hogy "ami nem tetszik az nem lehet igaz" akkor nem kell semmit nezegetni mert ertelme nincs. Viszont akkor diskuralni se kell rola.
(#662) McSico
Valamit nagyon felreertettel
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Remus389
veterán
válasz andy19770128 #659 üzenetére
Igen, nekem már nagyon rég volt Nvidia kártyám, talán 2008-ban utoljára, szóval én nem tudom, de mások is észrevettek hasonlót, az Nvidia fakóbb.
Pár youtube tesztet megnéztem erről a Radeon VII kártyáról, hát olyan "meh". Dicséretes hogy igyekeznek, és felkínálnak alternatívát, nem rossz a termék. De nem is olyan hűdejó. Hát úgy szódával elmegy, aki AMD-s az örül neki, hogy vehet, de ennyi. Az igazi slágertermék a Navi lesz remélhetőleg, én majd abból vásárolok egyet, ráér, addig elvagyok a RX 470-essel.
apasztalatom szerint egy két kivételt leszámitva (9700 pro és hd4870) a radeonok lesssabbak voltak az aktuális nvidia kártyák melett. Ezt nem így kell nézni. Lehet hogy a csúcskategóriában általában az Nvidia volt a nyerő, általában, mert volt amikor tényleg a Radeon volt a gyorsabb főleg a Dual GPU-s cuccok, de azonos árszinten versenyképesek voltak, sőt gyakran olcsóbbak azonos teljesítmény mellett. Ezért is volt nekem a 8600GT-m után, 3850, 4850, 5850, majd RX 470 (és majd gyengébbik Navi), nekem ezek váltak be, ezek a legjobbak ár/érték szempontjából.
(Ja és processzorból is az ár/értékben legjobb Intel Xeonokat nyúzom már jópár éve)
[ Szerkesztve ]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
rumkola
veterán
válasz andy19770128 #659 üzenetére
kb 15 év e ez van
nvidia driverben digital vibrance-el állthatod (55-60 tuti jó), hdmi esetén pedig rgb és kimeneti dinamika tartományt teljesre állítani
radeon alapból vagy túl van szaturálva vagy ezek a beállításai defaultok, ezért tűnik színesebbnek[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz andy19770128 #1008 üzenetére
"4 kban wow és EVE online oztam vele gond nélkül...."
Csak itt az emberek nem igazan erre gondoltak amikor azt irak itt 2019-ben hogy az R9 Nano vagy a Fury X nem eleg 4K jatekra.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ribizly
veterán
válasz andy19770128 #1014 üzenetére
Az RTX. De az még csak egy jó kis techdeno igazából.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
TTomax
nagyúr
válasz andy19770128 #1014 üzenetére
Hát a pascal elég komoly volt vagy +60-70%ot hozott ...söt maxwell is...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
válasz andy19770128 #1021 üzenetére
A gyárilag magasabb órajel az elődnél azonos fogyasztáson az nem tuning hanem desing kérdése,és bizony fejlesztés.Tuning akkor lenne ha a fogyasztás is emelkedne vele,de mivel itt erről szó sincs így nem nevezhető tuningnak.A perf/watt fejlesztése ugyanolyan innováció mint,mint mondjuk a DX12 támogatása.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
ribizly
veterán
válasz andy19770128 #1019 üzenetére
Az az érdekes, hogy alig tudják néhányan, hogy mi is az a sugárkövetés (raytracing), és ezért gondolják sokan, hogy ez egy újabb "hóbort", amit az NVidia belengetett. Ez nem így van. Minden eddigi grafikai megoldás ezt próbálja közelíteni, ergo ha ez mindenre működik, akkor az még egy lépéssel közelebb visz a valóságos megjelenítéshez. Szóval ez nem egy x éven belül eltűnő, annál inkább teret nyerő dolog, ami eddig csak az animációs filmek privilégiuma volt.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
nagyúr
válasz andy19770128 #1021 üzenetére
Pontosítsunk - fogalmad sincs arról, hogy mi kellett ahhoz, hogy a Pascal olyan brutál órajel-emelést kaphasson. Egyébként nekem sem, csak annyit tudok, hogy az NVIDIA állítása szerint rengeteg munkát toltak a fizikai rétegbe. Könnyen lehettek ott igencsak innovatív megoldások.
Az AMD meg tele van innovatív megoldásokkal a logikai szinten, csak a hitrate-jük borzalmas.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
TTomax
nagyúr
válasz andy19770128 #1043 üzenetére
"Az viszont tény hogy jelenleg egy olyan technikáról van szó amit játék közben alig vagy egyáltalán nem veszel észre akció közben."
Hát ha te ezt nem veszed észre akkor nem tudok mit mondani. [link] [link]
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
ribizly
veterán
válasz andy19770128 #1043 üzenetére
Szerintem félreérted még mindig mi is az a raytracing. Ez a fény (fotonok) valós fizikai viselkedésének a matematikai leírása (jelen esetben függvénye), ami az alapja minden mai számítógépes 3D-s megjelenítésnek. Csak erőforrásigényes. De ha ez ma elérhető (és az), akkor el lehet engedni a sok közelítő megoldást és lehet foglakozni a grafikán kívül végre sok más kicsit egy helyben topogó elemmel.
|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
do3om
addikt
válasz andy19770128 #1021 üzenetére
Segítek hol keresgélj arra hogy tuning:
580
590
órajel növelés a fogyasztás kárára, ebben az AMD van toppon.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
nkmedve
őstag
válasz andy19770128 #1115 üzenetére
Ne keverd a Metro-t a BFV-el, ez nem egy kompetitív multis játék ahol 500-an lőnek rád egyszerre. Ez a játék leginkább a hangulatról szól, és ott rengeteget tudnak segíteni a fizikailag helyesen modellezett fények és árnyékok (persze nem mindenhol).
Ha valakinek mindenképp csak az a lényeg hogy végigrohanjon a játékon és legyilkoljon egy halom ellenfelet akkor nyilván nem kell semmi ilyen spéci beállítást bekapcsolni. Elég egy Medium grafika 200+ FPS-el s hadd szóljon. De azért nem mindenki így játszik, főleg egy lassabb menetű, helyenként lopakodásra kihegyezett játékban (ilyen körülmények között pedig a játékélményhez is bőven hozzáadhat a látvány).
Szerintem a BFV volt a legrosszabb dolog amivel az újabb technológiákat demozhatta az NV (az RT teljesen haszontalan egy ilyen gyors a játékban, a DLSS pedig mosottsz*rt csinál a képből), nem is tudom mit gondoltak. Inkább arra kellett volna rámenni, hogy a Metro jöjjön ki az RTX szériával egy időben, mivel ebben a játékban tényleg megmutatja a tech, hogy mit lehet belőle kihozni (és ez még csak a kezdet). Így van remény, hogy végre el lehet tüntetni a helyenként ultrafake-nek kinéző ambient lighting-ot. Pl. a Metro-ban is RT nélkül van csomó tárgy ami meg van világítva, miközben semmi fényforrás nincs a környéken (az ilyen dolgok eddig fel sem tűntek, mert teljesen megszoktuk őket, de most az RT-vel összevetve nagyon kilóg a lóláb szerintem).
(#1119) snecy20 A 4K-val az a helyzet, hogy annyival magasabb a teljesítményigénye a FullHD-hez, de még a QHD-hez képest is, hogy ezt még mindig nem tudtuk megugrani rendesen (talán a 2080 Ti már alkalmas rá komolyabb kompromisszumok nélkül, de semmi más nem). Sajnos nagyon lelassult és megdrágult a gyártástech fejlődése, és ez az amiből a nagyobb teljesítményt lehetne kinyerni. Emlékszem amikor kijött a Pascal, az is a teljesítmény-növekedésének a nagy részet a 28-16nm közötti váltásnak köszönhette (azonos lapkaméret és fogyasztás mellett majdnem duplázott). Sajnos ilyen nagy ugrások a csíkszélességben már egyre ritkábban vannak és így nehéz megfelelő ütemben növelni a teljesítményt, miközben a monitorokba sokkal könnyebb még több pixelt belezsúfolni. A 7nm ha kiforrja magát talán segíthet kicsit abban, hogy a 4K még elérhetőbb legyen, meglátjuk mit hoz az elkövetkező év.
[ Szerkesztve ]