Új hozzászólás Aktív témák
-
McSico
senior tag
válasz
hobizoli #647 üzenetére
Ahoz, hogy kétszer olyan hangosnak halljuk 10x-es teljesítménynövekedés kell, mert a hallásunk nem lineáris.
Idézet a wikiből: A folytonos zaj 3 dB-es növekedése kétszeres hangteljesítmény-növekedést jelent, annak ellenére, hogy kísérletek alapján az emberi fül nagyjából 10 dB növekedést érzékel kétszeres hangosságnövekedésnek.
-
_cHAos_
aktív tag
válasz
hobizoli #647 üzenetére
Azért a decibelhez ne kelljen már wikipédia, de köszönöm.
Az, hogy mennyire hangos a referencia hűtés sztem indifferens onnantól, hogy eddig is hangos volt, most hangosabb, úgy kellene megközelíteni ezt a dolgot, hogy akinek ez nem felel meg is úgyis cseréli custom hűtésre, eddig is cserélte.
Egyébként ugyanúgy hangos az Nvidia hűtése is, úgy tűnik, hogy ez sokaknak nem szúrt szemet.Lehet a témát is felesleges feszegetni, kicsit túl van lihegve a referencia hűtés zajterhelése,azt majd megoldják kisvállalatok, az AMD a microelektronikával foglalkozik, nem ventilátorokkal, egyébként meg az Nvidia mehet vissza Titánokat gyártani, eléggé unszimpatikus vállalat, az üzletpolitkájuk nem kevés kívánni valót, hagy maga után és nagyon finoman fogalmaztam, optimális esetben ők már nem fognak bizalmat kapni sem. A zöldszeműekre is nehéz idők jönnek elég ciki Nvidia fun-nak lenni szvsz. Egyébként meg szép lett a hűtés.
-
Duck663
őstag
válasz
hobizoli #344 üzenetére
(#344) hobizoli, (#345) Raymond: Ezért mondom, hogy nem jó a GCN. Láttam ezt a grafikont. A GCN-t tök mindegy, hogy alakítgatják, nincs benne több, a felépítése gátolja, lehet emelni az órajelet, de láthatóan elég nyögvenyelősen megy, és a fogyasztás látja kárát. Szóval ennek így mennie kell, ha valamit akarnak. Ami még megoldás lehetne, hogy növelni a számukat, de láthatóan 4096 fölé nem tudnak menni, ráadásul úgy látom, hogy grafikai feladatoknál nagymértékben romlik a skálázódása. Lehet talán azt kellene hogy nem egy nagy tömböt alkalmazni, hanem sok kicsit, függetlenül, saját időzítővel/vezérléssel, de mindenképpen más szervezéssel, úgy feljebb tudnának menni darabszámban is és teljesítményben is, de egy gond megmarad, egy pedig jön, marad a tré fogyasztási mutató, és jön egy komolyabb probléma a megnövekedett tranzisztorigény. Így is tréül állnak. Szóval remélem végre kidobják a GCN-t és jön valami új, valami sokkal hatékonyabb (legalább 4*-es hatékonyságra lenne szükség tranzisztorszámot/órajelet/fogyasztást is figyelembe véve)
-
-
Duck663
őstag
válasz
hobizoli #331 üzenetére
Valószínűleg szándék kérdése.
Egyetértek, öntökönlövés.
Sőt még inkább érthetetlen, hogy miért nem tették eddig meg, úgy, hogy már a Bullal elindultak a sok szálak irányába és annak az egy szálas teljesítménye egyenesen katasztrofális volt és az is a mai napig. Már akkor el kellett volna kezdeni a foglalkozni ezzel.
Egyébként, ne az én torkomnak szegezd azt a machetét
nem én vagyok ott a góré. Ha én lennék, nem ilyen VGA-k érkeznének, és nem is ilyen rendszerességgel.
Amúgy ehhez eredetileg 128 ROP-ot írtak, még januárban. De aztán javították. Nem tudom, hogy ez elírás volt, vagy amúgy 128 van benne, csak nem használják, mert mondjuk itt nem hoz annyit, vagy más oka van?! Lehet ez egy kísérleti termék is, bár nem egy felsőházba való GPU-val kellene szórakozgatni.
Nem tudom Koduri utóda megvan már? Remélem megfelelő személyt sikerül találni, aki elkapja a nyakát az egész tervezőcsapatnak.
-
Duck663
őstag
válasz
hobizoli #306 üzenetére
Nem értek egyet veled, illetve csak részben nem.
A parancsprocesszor csak DX11 alatt van limitben, újabb API-knál már nem. Ergo nem a parancsprocesszor a limites, hanem a szoftver (driver). Az AMD DX11-es szoftvere csak 1 szálon dolgozik és ez meg is öli a teljesítményt. De DX12, Vulkan, Mantle alatt sem kezd el szárnyalni, javul ugyan a teljesítmény, de nem szárnyal, azaz nem ez a fő limitáció okozója. Ami egyebet írsz, nos igen, van benne valami. De ez nem mondd ellent annak amit írtam.
A másik gyártó jobb szervezéssel kevesebb processzorból kihozza ugyanazt a teljesítményt, azaz az AMD-nél a szervezés, az etetés, a feldolgozás is problémás. Szerintem rossz irányba is mentek el, még Kodurival (speciális igényű megoldások jöttek, általános megoldások helyett), a kérdés csak az, változtattak-e, mert ha nem, a Navi sem fog robbantani, max 1-1 játék alatt, de általánosan nem.
Kérdés kell-e több?
ROP: Röviden, kellene. Két okból is, az átlagos felhasználók egyre magasabb felbontáson vannak, elérhető áron is akadnak már 4K-s monitorok, nem beszélve a GPU-kben lévő VSR lehetőségéről, ami szépen terheli is ezeket a blokkokat, lényegében 1080p-n már elérhető a 4K, 4K-n a 8K... A másik a tesszelláció. Na és persze a kettő kombinálása.
TMU: Nem több kellene, csak nem kellene feleslegesen túldolgoztatni. Nézd meg, az AMD talán a Cypress óta (de nem vagyok benne biztos, lehet hogy GCN-nél vezették csak be, majd kijavít aki biztos benne) szögfüggetlen anisot használ. Mégis mi a fenének? Lehet hogy professzionális kártyáknál erre van igény, van akkora minőségi különbség, játékosoknál piszkosul nincsen. Szóval itt inkább az optimális kihasználás felé kellene mozdulni, akár úgy is, hogy visszább lépnek egyet. Úgyhogy én nem feltétlenül érzem úgy, hogy több textúrázóra lenne szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 124 - Lenovo Yoga Pro 7 (14IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060 (48 hónap garancia!) (ELKELT)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Yoga Pro 9 (16IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060, 32GB, érintős ELKELT
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged