- Légies iPhone halvány színei
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Huawei Watch D2 - nyomás utána!
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Új hozzászólás Aktív témák
-
hugo chávez
aktív tag
Hát persze. És számítási teljesítmény szempontjából egyelőre nem áll túl jól az ARM. Az A15 Dhrystone IPC-je a táblázat szerint kevesebb, mint fele a Sandy-nek, ennyit nem hinném, hogy képes lesz behozni az A57. A lebegőpontos teljesítmény még kérdőjel, de Sandy-nél ugye már 256 bites a SIMD, tehát ott sem vagyok túl bizakodó. Ráadásul a Haswellnél meg már van 256 bites integer SIMD is... Mondjuk azon meglepődtem kicsit, hogy az ARM a VFPv4-től támogat FMA-t is. De a Haswell is, tehát ez sem lesz előny.
-
ddekany
veterán
válasz
hugo chávez #104 üzenetére
"Azon meg meg is lepődnék, ha energiahatékonyságban nem lenne a legjobb, hisz ez az ARM fő erőssége, legalábbis eddig ez volt."
Mert tradicionálisan olyan területen voltak, ahol az elsődleges szempont. De a mostani desktop CPU-k számítási teljesítményével egy kategóriában eddig nem indultak, és ott nem csak a számítási-teljesítmény / Watt, hanem önmagában a számítási-teljesítmény is nagyon fontos. Az AMD és az Intel már jó ideje csatáznak ezen a területen, valószínűleg eléggé kimerítettek már mind trükköt, az ARM még csak most fogja kezdi, talán. Kedvezőbb az ARMv8 ISA mint az x86, OK, de hát akkor is... én itt sem vagyok optimista. Ha azt mondja valaki, hogy 10 év múlva teljesen le lesz mosva technikailag (nem üzletileg) az Intel x86, simán elhiszem, na de már most? Gyanús feltételezés.
-
hugo chávez
aktív tag
válasz
atti_2010 #82 üzenetére
Hmm, ki álmodozik és pontosan miről is?
(#83) Jack@l:
Valóban nem mondta.
(#86) Abu85:
"A Cortex-A57 az első gyakorlati tesztek alapján könnyedén elintézi a Sandy Bridge-et azonos órajelen."
Ok Abu, te láttál már ilyen teszteket, vagy legalábbis a gyártóktól kaptál eredményt, én meg nem, tehát csak arra tudok alapozni, amit az ARM jósol, meg amit látok, hogy az A15 nagyon messze van a Sandy-től.
Aztán majd kiderül, hogy a kapott eredmények voltak-e túl "optimisták", vagy én vagyok pesszimista az A57-tel.
"Az új ARMv8 mag olyan teljesítményt és energiahatékonyságot kínál, amire már rég nem volt példa."
Azon meg meg is lepődnék, ha energiahatékonyságban nem lenne a legjobb, hisz ez az ARM fő erőssége, legalábbis eddig ez volt.
-
Hix2500
csendes tag
Igen, tudom, magam is .NET (ezen belül C#, ha lehet) fejlesztő vagyok .
Erre értettem azt, hogy a legtöbbet csak újra kell fordítani, stb... De meg kell tenni. És nem mindig elég egy másik compilert kiválasztani. Mert ezer és egy másik erőforrást használhat egy szoftver, ami mondjuk nincs lefordítva ARM-re. Szóval egy egyszerű recompile nem mindig megoldás. Amilyen szoftvereket én gyártottam, azokról biztosan tudom, hogy egy recompile nem segít rajtuk, hogy mondjuk Windows Phone-on fussanak. És nem a GUI miatt. Szóval szerintem nem ilyen egyszerű a helyzet, de remélem én tévedek
Meg hát az oprendszer, jól látod. Nem nyomogattam még Windows RT-t, de sok fog múlni rajta, hogy az, vagy az utódja mit tud.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Intel a Larrabee-be is beleölt már egy évtizedet és dollárszázmilliókat, de még ma sem működik a rendszer. A tudás akkor ér valamit, ha a vezetőség szabadjára engedi a mérnököket. Az Intelnél falak közé szorítják őket. Ennek tényleg a Larrabee a legjobb példája. Tucatnyi mérnök megmondta, hogy nem fog működni. Köztük John Gustafson, akinél aligha van okosabb ember a világon az adatpárhuzamos rendszerek kapcsán. A vezetőség viszont nem hallgatott rá, hanem ajtót mutatott neki. Több tucat mérnökkel így jártak el.
-
ddekany
veterán
Ezért ez az optimizmusod a Cortex-A57 kapcsán elég bátor. Az Intel mennyit dolgozott a CPU-in amíg eljutott az SB-ig, milyen iszonyatos tudás-tőkével... nehogy már ilyen hamar leverjék. Eléggé hihetetlenül hangzik. Lehet, hogy az ARM előnyösebb helyzetben van az ISA miatt, na de ennyire...
-
ddekany
veterán
Windows-ra (is) egyre több szoftver készül managed code-al (azaz gyakorlatilag C#-ban), mert sokkal hatékonyabb a fejlesztés benne, és a program is biztonságosabb lesz. Az ilyen alkalmazások változtatás nélkül futnak bármilyen architektúrán (amire írt az MS CLR-t, persze), így előbb-utóbb vége lesz az x86 hegemóniának, nagyon úgy néz ki. Persze néha kell natív kód is, de ahogy abból egyre kevesebb lesz, egyre inkább reális lesz, hogy azoknál veszik a fáradságot és kétféle változat lesz belőlük. De ez még nagyon soká lesz az biztos... ARM-re erre még rendes Windows sincs, a Windows RT egyenlőre erősen lebutított darab, ami tabletekre fókuszál.
-
haddent
addikt
Nem, AMD -s platform továbbra is x86-amd64 platform alapú lesz (egy AMD APU), meg hozzá egy AMD dVGA. Ez gond nélkül fog futtatni bármi eddigi játékot. Az nVidia lesz ARM -mel párosítva, úgyhogy ott visszafele-kompatibilitás nem lesz valóban ahogy írtad.
Hix2500 korábban már leírták, hogy ez csak a már meglévő (régi) játékoknál gond, a jövőben meg lesz oldva a teljeskörű kompatibilitás egy átfogó réteggel
-
Hix2500
csendes tag
Jól értelmezem, hogy ha ARM procik is elérhetőek lesznek, asztali rendszerekhez, főleg, ha ezekhez nagyobb előnnyel jár GPU-t is társítani, mint x86-hoz, akkor talán kibontakozik némi árverseny is?
(Persze tudom, mivel más az architektúra, ezért akkora átjárás nem lesz a szoftverek miatt, de mégis elgondolkodtam ezen.)Mit fog szólni ehhez a szoftveripar? Minden komolyabb előrelépés a szoftveres támogatáson hasalt el (legjobb tudomásom szerint), mert minden szoftvert minimum újra kellett volna fordítani, de több esetben átírni is, alacsony szintű programokat, meg nagyon átírni. Mit gondoltok, mi várható ezen a téren?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
hugo chávez #80 üzenetére
A Jaguar egy szálon, azonos órajelen kb. annyit tud, mint egy K10.5 (Phenom 2). A Cortex-A15 ennél is gyorsabb mag, bár nem sokkal, de gyorsabb. A Cortex-A57 az első gyakorlati tesztek alapján könnyedén elintézi a Sandy Bridge-et azonos órajelen. Persze ezek szerveres feladatokban mért eredmények, de egyelőre ennyi van a gyártóknál. A Cortex-A57 elsődleges előnye viszont, hogy ilyen teljesítmény mellett is kevesebbet fogyaszt mint az eddigi pici szervermagok. Nem véletlenül tesztelik a gyártók gőzerővel az ARM-os szervereket. Az új ARMv8 mag olyan teljesítményt és energiahatékonyságot kínál, amire már rég nem volt példa.
-
Jack@l
veterán
Ezeket majd szerver vonalra fogják belküldeni elsősorban, oda tökéletes lesz majd. Adatbázis és webszerver is sok szálon fut, de nem kell neki annyira combos mag. Kutatásos feladatok jó része is sokszálú, ott is lesz létjogosultsága.
HTPC-nek vagy kis gépnek meg egyenesen tökéletes belőlük mondjuk egy 4 magos.
Az elkövetkezendő pár év sztem eléggé ARM és linux forradalmat fog hozni emiatt. Mindenesetre drukkolok nekik. -
Jack@l
veterán
válasz
hugo chávez #80 üzenetére
Azt nem mondta hogy hogy picsázza el, nem biztos hogy performance-ra érti...
(de egy 8 magos arm 2ghz-en bizonyára elpicsáz majd egy 4 magos ivy-t 2ghz-en és még sokkal kevesebbet fogyaszt) -
atti_2010
nagyúr
válasz
hugo chávez #80 üzenetére
Szerintem meg kár álmodozni.
-
JanR
addikt
válasz
hugo chávez #80 üzenetére
Jó átnézni ezeket a táblázatokat, 1-2 processzorról még életemben nem hallottam
Ez meg különösen meglepő számomra: Lynnfield i7-8xxK -
hugo chávez
aktív tag
"Ha egységes órajelen vizsgáljuk a magokat, akkor a Cortex-A57 elpicsázza a top asztali rendszereket is."
Hááát... Egyelőre még nem nagyon vannak teszteredmények, de van ez a kép, ami szerint, igaz csak integerben, várhatóan úgy 20%-kal lesz gyorsabb, mint az A15. Nincs most kedvem végigtúrni a netet, de gyorsan egy wikis táblázat, ennek alapján én nem hinném, hogy az A57 pariban lehetne mondjuk egy i7 2600-zal (vagyis egy nem "herélt" Sandy-vel) és pláne nem egy Haswellel (természetesen azonos órajel és magszám esetén sem).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
marcell991 #74 üzenetére
A CUDA-ba beleöltek egy rakás pénzt. Azt a platformot nem lehet csak úgy eldobni. Majd ha már nincs több remény, akkor ott lesz a HSA.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#32839680 #59 üzenetére
Ha VGA-ként használják, akkor mindegy. A grafika jól elkülöníthető része a feldolgozásnak, és az is marad.
A HSA alapvető hardveres követelménye egy HSA-MMU a lapkán belül. Enélkül csak legacy támogatás van az adott hardverre. A normál támogatás pedig többszintű, attól függően, hogy a hardver mennyi extrát támogat.
Ha raknak a kepleres APU mellé egy HSA-MMU-t, akkor olyan szintű támogatást kínálhat, mint a Trinity vagy a Richland APU. Ez az alap szint, sokra nem mész vele. A Kaverivel van a HSA-nak értelme, ami már egységes virtuális memóriát kezel és 2.5-ös HSA-MMU-t kap.
-
ddekany
veterán
válasz
#32839680 #59 üzenetére
"A HSA kompatibilitásnak van valami hardveres követelménye?"
Olyannyira, hogy értelmezésem szerint nincs is még teljesen HSA-kompatibilis hardver, mert (és üssetek ha tévedek) a kontextus váltást még az AMD Kaveri/Kabini-s generáció sem tudja, pedig mintha az követelmény lenne HSA-nál. De játék konzolon ez gondolom nem nagy gond. Viszont a CPU-val egységes címteret már tudja. A Kepler nem, a viszont Maxwell már igen.
-
haddent
addikt
válasz
FollowTheORI #68 üzenetére
A Android még most is [erős cenzúra] a Windowsos vagy iOS -es készülékek hatásfokához képest.
Az egy dolog, hogy meg lehet tenni, hogy 4 magos 2GHz -es procit berakunk, ami kb. 4x-esen túl van méretezve. Na de mindegy, ez egy másik történet. -
Ámen... azért erre kíváncsi leszek majd, mert VM nélkül ilyesmi nem megoldható... azon meg a teljesítmény sokon fog múlni.
Akár a java akár az android/dalvik és bármelyik hasonlót nézem előbb utóbb nem olyan fasza, mint amilyennek elképzelték vagy indult.
Persze a hardver "aláfejlődött" idővel... de ez megint más kérdés ugye.Mellesleg arra a maradékra ami nem GPU meg single thread IPC kell erős, és a jaguar abban azért nem fog jeleskedni szerintem. De majd meglátjuk mi lesz.
-
-
bbTamas77
aktív tag
Szerintem nem úgy kell elképzelni a dolgot, hogy a ARM A-57 úgy olyan "erős" mint egy Haswell-es C2D, hanem úgy, hogy ARM processzor csak az erőforrás kiosztásért és az operációs rendszerért felel, a játék oroszlán része úgy is GPU-n fut, mint az új konzoloknál. PS4-ben és az új Xbox ONE-ban sincsenek bika GPU magok, azok csak erőforrás kiosztásért és az operációs rendszerért felelnek. Nekem úgy jött le, hogy már elég erősek lesznek az ARM-os CPU magok, hogy ezeket az alapvető feladatokat elássák, és asztali szegmensben is használhatóak legyenek.
Úgy tudom PS4-en már is olyan játék, ami nem is nyúl már a CPU-hoz, hanem már a játék minden részét a GPU számolja. -
atti_2010
nagyúr
Nem ez a vita tárgya, másrészt itt:
OC -val alig fogja meg a 2x 7970 jókora felbontásban.
Jack@l
Azt sikerült értelmeznem hogy te nyugodtan kidobálhatod a pénzedet az ablakon de nem mindenkinek muszáj, ha valaki manapság azt állítja hogy egy Titán nem elég játékra (30 FPS meg ilyesmi) az minimum eltájolt vagy beteg, ugye meg mindig FullHd beszelünk csak hogy nehogy úgy járjak mint tegnapelőtt a tápos ropikban.
-
atti_2010
nagyúr
Értelek de minek FullHd felbontásban 16xAA mert szerintem annyi értelme van hogy a hardver gyártók el tudják adni valami miatt a motyót, de ha felére veszed még úgy is szuper képet kapsz és mindjárt a duplájára nő az FSP, a másik hogy egy játéknál nem a legelső szempont kellene legyen a kinézet, de ezt a mai fejlesztők máshogy gondolják grafika 100% tartalom 10-20%, mert egyszerűen valahogy a grafika elvitte a fantáziát meg a grafikát géppel is elő lehet teremteni de a hangulathoz rendes fantáziadús fejlesztő kell, ez a hölgyeknél működhet hogy kinézet maxi a tudás meg annyi amennyi, a játékoknál más a helyzet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
WayneGace #37 üzenetére
Mint VGA a Maxwell is úgy fog működni minden host CPU mellett, mint a GCN. A grafika jól elkülöníthető része a feldolgozásnak, így ezek dedikált hardveren is el lesznek, főleg azzal az iránnyal, hogy teljes pipeline-ok futnak a dedikált GPU-n a CPU igénybevétele nélkül.
A jövő GPU-i azonban komolyabbak lesznek, így lesz számos extra tudásuk. Például képesek lesznek kezelni a laphibát vagy elérhetik a virtuális memóriát, ezek a legnagyobb új fícsőrök. Ezekhez viszont platformot kell építeni, vagyis nem mixelheted majd a gyártókat. Ha Radeont akarsz AMD APU-t kell venni hozzá, vagy ha GeForce-od lesz, akkor NV APU-t. A kérdés, hogy ezeket az extrákat mennyire használják majd a fejlesztők a dedikált GPU-kon.
-
Jack@l
veterán
válasz
atti_2010 #43 üzenetére
Első gugli találat:
http://www.tomshardware.com/reviews/crysis-3-performance-benchmark-gaming,3451-6.htmlhttp://www.techspot.com/review/615-far-cry-3-performance/page5.html FullHD
http://www.anandtech.com/bench/GPU12/400 BF3 felkapaszkodik 50-ig is, szerinted a negyedik verzió is így fog futni 1-2 hónap múlva?
-
atti_2010
nagyúr
Igen így van, ők is a GPU -ra gyúrnak csak egyelőre hatalmas tranzisztor pazarlással amit egyszer vélhetően meg is fognak oldani de a közös memória használat még mindig kérdéses náluk, persze a felhasználó akkor járna a legjobban ha egyszerűen karon fognák egymást a gyártók és együtt haladnának ezen az úton, egy példa erre hogy az Intelnek meglenne a kellő befolyása a szoftveres oldalon az AMD pedig kellő tapasztalattal rendelkezik az APU architektúrát illetően, de ugye ez már kommunista mentalitás lenne.
Jack@l
(senior tag)Azért kíváncsi vagyok mikorra kerül egyáltalán egy mai 7970 vagy titán szintű gpu hasonlóan sok és gyors rammal integrálva egy chipbe... Egy mai szebb game kimaxolva fut rajtuk 30-40 fps-el.
Azért ennyire ne túlozzunk már.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Elvben nincs akadálya ARM-os asztali PC-nek. A Windows RT egy kész operációs rendszer. Nem sok változás szükséges ahhoz, hogy bármilyen forrásból lehessen rá telepíteni programot, és akár OEM DVD-n is lehetne árulni.
Szerintem azzal, hogy az új konzolok ilyenek alapvetően megváltozik a PC gaming is. Nem csak az NV számára, hanem mindenkinek. Akkorára nyitott ajtót kaptak a teljes gaming piachoz az ARM-os cégek, hogy páran még biztos belépnek rajta. Nincs vesztenivalójuk.
(#29) ddekany: Mint szimpla VGA bármelyik működik bármivel. Az extrákhoz viszont kompatibilis host processzor kell. A kérdés, hogy az extrák mennyire lesznek jelentősek. Az NV-nél erre a PhysX-szel biztos rájátszanak.
(#33) haddent: Az Intelt elsősorban a hétköznapi játékosok érdeklik, nekik elég az IGP.
-
Jack@l
veterán
Azért kíváncsi vagyok mikorra kerül egyáltalán egy mai 7970 vagy titán szintű gpu hasonlóan sok és gyors rammal integrálva egy chipbe... Egy mai szebb game kimaxolva fut rajtuk 30-40 fps-el.
A skálázhatóságról már nem is beszélve
Ezen felül lehet elmélkedni mi lesz 5-10 év múlva játék grafika terén(már ha nem fojtja meg a nagy APU eröltetés a fejlesztéseket)
-
WayneGace
őstag
Ez a gyakorlatban, hogy fog kinézni? Tegyük fel, hogy veszek egy maxwell vga-t. Hogy tökéletesen működjön, ahhoz kell ARMv8 processzor. Ez a processzor, hol lesz? Lehet majd olyan alaplapot venni, amibe ilyen cpu-t lehet rakni vagy integrálva van rajta? Esetleg intel vagy amd cpu mellett ARMv8 is van a lapon? Vagy vga kártyán lesz az is? Lehet egyértelmű, de nekem nem világos.
-
atti_2010
nagyúr
1-2 év múlva nem fogsz röhögni, a CPU kora leáldozóban van, és ha megfigyeled burkoltan de ezt az Intel is elismeri.
Reggie0 Lassan rá kell készülniük a gyártóknak hogy nem lehet mindent csíkszelességből megoldani ahogy arra is rájöttek hogy a frekvencia sem növelhető a végtelenségig, persze jöhet egy nanotechnológiás graffénos megoldás ami mindent kukázhat de azt senki ne gondolja hogy 3-4-5 év alatt bármely gyártó is bevállalja.
-
haddent
addikt
Ééééértem... most kicsit itt kavarodás van, többen többéfélét mondanak. Végülis akkor mi lesz a high-end gamer pc a jövőben?
Pl.: egy AMD APU, amihez azért kelleni fog egy AMD dVGA is? nV esetében meg ARM-nV APU és ahhoz is egy nV dVGA? Tehát kelleni fog egy darab APU ami ugye a kombinációja nem a legbikább CPU mag(ok)nak és messze nem a legbikább GPU mag(ok)nak, emellé pedig egy bika GPU mag (vagyis dVGA)?
Meg az intelről nem mondtál semmit (vagy csak nekem nem jött le), hogy ő kiszáll erről a piacról? Vagy knighst landing-be további pénzt ölnek? -
Az egybe forrasztott GPU-Memória melyik fejlesztéstől fog bejönni? (ha jól emlékszem a maxwell után)
-
DaveHutt
őstag
Azt lehet tudni, hogy milyen végfelhasználói termékekben jelenhet meg a Maxwell?
-
ddekany
veterán
Amúgy technikailag mennyire kötődik az GCN az x86-hoz, vagy a Maxwell az ARM-hez? Tehát mennyire lenne képtelenség összerakni egy x86+Maxwell vagy ARMv8+GCN APU-t? Most tehát nem üzletileg kérdem.
-
ddekany
veterán
x86-os PC-n milyen szerepe lesz a Maxwell-nek? Gondolom, ott APU nem lesz belőle (nincs x86-os magja nVidia-nak), marad tehát a diszkrét kártya, ott viszont nem lehet kamatoztatni a közös címteret a CPU-val.
-
Ebben én is biztos voltam, csak arra voltam kiváncsi, hogy mit lehet még fejleszteni a GCN-en.
Gondolom a Compute sebesség / watt lesz az irány sokáig, de hogy ezt hogy akarják elérni, az számomra az érdekes: pl. DP műveletek hatékonyabb elvégzése, netán fix funkciós egységek fokozatos felváltása általánosabb dolgokkal, esetleg mégtöbb fix funkciós egység bepakolása, más memória rendszer, több/kevesebb cache, stb. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A kompatibilitás az probléma lesz. Esetleg emulációval valami összehozható, de sokra nem érdemes számítani. Arra meg végképp nem, hogy a fejlesztők tömegesen készítenek majd ARM-os portokat a régi játékokból. Nyilván megoldható patcheléssel, de kicsi az esélye, hogy erre pénzt költenek majd.
-
satz18
őstag
Ha teszem azt lesz egy olyan apum, amibe egy arm8 maxwell kombó lesz az el fog tudni futtatni egy régi pl 2002-es játékot is amihez már patch sem fog jönni tutira? Mert az oké, hogy a jövőben figyelni fognak a dolgokra a szoftverfejlesztők, de a visszafelé kompatibilitás már aggasztó kérdés lehet. Persze én csak abból indulok ki, hogy a jelenlegi arm-es készülékek tökre inkompatibiliek az x86-at.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha nézed az idei SIGGRAPH-ot, akkor az egyik lényeges dolog, hogy a fejlesztők olyan pipeline-okat vizionálnak, amik csak a GPU-n futnak. A konzolokba is azért kerültek Jaguar magok, mert jórészt csak pár feladatra használják majd azokat, illetve az OS futtatására, de a munka oroszlánrészét a GPU végzi.
Az ARM-ot sem kell félteni. Ha egységes órajelen vizsgáljuk a magokat, akkor a Cortex-A57 elpicsázza a top asztali rendszereket is.A kompatibilitás egyszerű. A jövő Java szerű lesz, mert nem számít, hogy mi van a hardverben. A HSA ezt a célt szolgálja. Olyan elven működik, mint a Java csak hozzáadja a teljesítményt a képlethez. Ezzel a fejlesztő egyszer ír egy alkalmazást és bármin lehet futtatni forráskód módosítása nélkül.
-
TomiLi
addikt
Tehát akkor nem kell olyanra számítani, mint a konzol piacon. Maximum "Lara hajának esése" nem olyan szép pl. az Nvidia gépen, mint az AMD-én....
De gondolom az ARM-es "alaplap" is pc felépítésű lesz? Tehát Sata portokkal, USB portokkal.... stb.
Olyan hirtelen röppent fel ez a hír, és fura, hogy csak érintőleg van megemlítve az ARM, amikor elég fontos alap pillére a Maxwellnek, nem?
(#20) Abu85 Kezdem kapizsgálni! Köszi az útba igazítást! Beszéltünk már erről sokat, mégis olyan új terület, hogy az ember várja is, meg egy picit tart is tőle, mert nem az eddig megszokott irány. (nekem nem volt konzolom, csak pc-m)
A Kaveriről sem lehet mindent 100%-osan tudni, ahogy olvasom a hozzá fűződő híreket, fórumokat,
most meg felüti a fejét az ARM, mint új PC-s rendszer (tudom már régóta mobil vonalon jelen van, nem is rosszul). Na erről meg aztán végképp semmi infó, azon kívűl, hogy muszáj megszületnie nem sokára. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Úgy mint a mostani gépeket, csak proci helyett APU-t veszel, és nem mixeled a gyártókat. Technikailag persze a mixelés megengedett, de akkor az új VGA-k fícsőr listájából szépen kiesnek az extra dolgok, amelyek esetleg nem kompatibilisek a konkurens gyártó termékével.
Ezért lelkesedik az NV annyira ezekkel az új konzolokkal, egyrészt rossz, hogy nincsenek bennük, és bizonytalan jövőképet is jelent, viszont nagyon jó hozadékuk, hogy végre kiléphetnek az Intel árnyékából és komplett platformokkal csábíthatják a vásárlókat.Nem szükségesen gyártóhoz kötött játékok. Meglesznek azok a felületek, amelyek biztosítják a széleskörű kompatibilitást. Ott van például a HSA. Abban egyszer megírják, és tökmindegy, hogy milyen hardvert raksz a program alá.
-
haddent
addikt
Szóval akkor lesz konzol, lesz AMD64 APU+GCN és lesz ARM+Maxwell?
A konzol és az AMD64 már bizonyított, az ARM -ből csak én nem nagyon nézem ki, hogy hozni fogja azt, amit egy AMD/Intel cpu hoz ma?Ja! És majd elfelejtettem... intel bácsival mi lesz? Mert amit "APU" téren művelnek az szánalmas
Knights Landing -gal akarnak valamit kezdeni? Lesz belőle valami? Továbbra is szépen visszafogják majd a DirectX API -t?#20 Abu85 ezt a kompatibilitást kicsit részleteznéd? Mert az AMD APU+AMD dVGA az ugye x86-amd64, az intel APU+knights landing is hasonló de mégis más, az ARM+nV dVGA viszont teljesen más amennyire csak lehet?
Ilyen széthúzás mellett akarjuk utolérni a konzolokat?
-
TomiLi
addikt
És ezt fizikialag, hogy kell elképzelni a jövőben? A Kaveri alapján van sejtésem, de nem világos.
A Kaveri sem 100%-osan tiszta....
Lesz egy BGA tokozású "alaplap", amin lesz pci-e sín és "tetszőleges" vga megy majd bele? (persze Kaveri mellé AMD dVGA, az ARM mellé meg nVidia dVGA)Még egy kérdés: Valószínű, hogy akkor lesznek AMD only, meg Nvidia only játékok? Vagy ennyire nem durva a helyzet?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a funkció a Parker SoC miatt kell, illetve az ARMv8+Maxwell párosítás egy APU-ban teljesen másolja az nextgen konzolok technikai képességeit. Olyasmi lesz, mint az AMD Kaveri APU-ja, csak ARM-os alapokon. Mindenki erre megy, tehát itt lesz az ARM-nak is saját integrációja, és a Qualcommnak is.
(#13) Retekegér: A Moore-törvény az bármeddig élhet, mert nem igazán törvény, hanem egy önbeteljesítő jóslat. A Dennard scaling futott zátonyra.
-
Retekegér
MODERÁTOR
Ha jól értem a Moore-törvény most kezd akadályba ütközni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
antikomcsi #9 üzenetére
A GCN-nek a Fermihez semmi köze. Messze ellép tőle technológiailag. A GCN inkább a Larrabee-től lopott ötleteket, és arra tervezték, hogy teljes értékű koprocesszora legyen az x86-64-es processzormagoknak.
Ugyanezt az NV-nél a Maxwell jelenti, viszont nem az x86-64-gyel lesz kompatibilis, hanem az ARMv8-cal, de minden más tekintetben olyan feature listát kínál, mint a GCN.
A Fermi az csak egy hagyományos GPU architektúra volt a compute-ra tervezve, de nem kínált olyan extrákat, amit a GCN, vagy majd a Maxwell fog. -
TomiLi
addikt
A készülő hardverek támogatják is az egységes virtuális memóriát ARMv8-as központi processzormagok megléte mellett.
Ezt most úgy kell elképzelni, hogy hamarosan jönnek az "nVidia-s alaplapok"?
-
antikomcsi
veterán
Milyen lemaradás???
Azért Fermi hamarabb volt mint GCN, majd egy évvel. Igazából az útiterv rég megvolt, és tudták, hogy mit fognak csinálni.
Ha visszaemlékszel rendesen, az NV jött ki elsőként ezzel az új architekturával, és az AMD jött ki hasonlóval később, és kezdte fejleszteni.
Tessék szíves lenni rendes számtech oldalakat is felkeresni, és objektíven tájékozódni.
-
Ezek után arra leszek kiváncsi, hogy az AMD merre fejleszti a GCN-t.
-
no, ez érdekes hír. az nVidia is elkezd tikktakkolni?
-
JanR
addikt
Haswell, Maxwell, mi jön még?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Légies iPhone halvány színei
- Kuponkunyeráló
- Nyaralás topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Socket AM4
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- HP OMEN 3080Ti 12GB
- AKCIÓ! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
- Xiaomi Redmi Note 12s 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E6530 - i5-3GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest