- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- iPhone topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bardoczy
csendes tag
"Tudom, én vagyok a hülye, és azoknak van igaza, akik már mindent érintőkijelzőn akarnak csinálni, mert az jó, és okos, és szép, és csilivili, és ha mindenbe beleteszik akkor csak jó lehet."
Nem. Nem vagy hülye. Komoly prémium márkák üzleti célra (flotta) szánt típusaiban nincs is benne ez a baromság. Akik nagyon sokat vezetnek évente és tényleg autónak használják ezeket a kocsikat, fel is gyújtanák az érintőkijelzős szarokat. Igény persze van rá az autóiparban, de az ergonómia és az érintő kijelző nem járnak kéz a kézben.
-
.Szaki.
addikt
Engem inkább az érdekelne, hogy van-e jogosítványod, illetve honnan szerezted. Ha még friss jogsis vagy, akkor megértem, idővel nem lesz ilyen gondod.
Ha vezetés közben telefonálni veszélyes, akkor nem lenne benne az autókban a párosítási lehetőség. Semmi veszélyest nem látok abban, hogy BT-n keresztül párosítva a telefont az autóval, a kocsi felületét használva telefonálok. A kormányt sem kell igazából elengedni ahhoz, hogy telefonálhass, mert ott van rajta minden szükséges dolog. Ugyanolyan, mintha a melletted ülővel beszélgetnél. Vagy azt sem szabad? Fura lenne ha egy hosszabb úton egymás mellett ülve egy szót sem szólnának hozzám, de az még furább, hogy ha ezért én nem tudnék koncentrálni a vezetésre. Néma csendben, se zene, se beszélgetés. Akkor minek van az autókban rádió, zene lejátszási lehetőség és Bluetooth is?
Navigáció szempontjából sem tudom mi a bonyolult abban, hogy hosszan megnyomsz egy gombot, bekapcsol a hangutasítás, bekapcsolja a Waze-t, beadod neki a címet, ő meg összerakja neked az útvonalat és már mutatja is. Ez veszélyes?
Hozzáteszem az autókban a rádiót is ugyanúgy érintőkijelzőn keresztül vezérled, mint minden mást is, ha meg ott van a telefontartóban a mobil, akkor nem mindegy, hogy a jobb oldali kijelzőt nyomod meg, vagy a bal oldali telefon kijelzőjét?
A zenét független attól, hogy telefonról, vagy USB-ről játszol le, szintén a kormány elengedése nélkül válthatsz, mert az is ott van a kormányon.
Mi a veszélyes ebben most komolyan? Ami veszélyes az tényleg az, amit itt írtak páran, amikor az idióta (független attól milyen autóban ül) kezében a telefonnal telefonál, vagy épp a tetves közösségi oldalak valamelyikét nyomkodja és képtelen figyelni az útra, hogy valaki épp besorolna, vagy a zöldnél el kéne indulni. Na azokat úgy megbüntetném, hogy egy életre nem térnének észhez. Azt is, akinek az autója képes a kihangosításra, de képtelen párosítani vele a telefont. (Az autók döntő többsége alkalmas rá)
Abban viszont abszolút igazad van, hogy a vezetőnek fel kell tudnia mérni azt, hogy alkalmas-e az adott útszakasz arra, hogy beállítson ezt-azt, de ez az autó más funkciójára is igaz, akár a klímapanel beállítására is. De egy városi, vagy országúti közlekedésben szerintem ez bele kell férjen, sőt akár egy hosszú egyenes szakaszon a pályán is. Hülye nem vagyok, ha tudom, hogy nem tudok most ezzel foglalkozni, akkor várok addig, amíg olyan útszakaszra érek, ahol már lehet foglalkozni vele, de ezért nem kell megállni. Tény, tényleg rengeteg hülye van az utakon, akik képtelenek ezt felmérni, de ez nem csak a telefonkezelésre igaz, hanem magára a vezetési képességeikre is. Ez pedig nem feltétlen az ő hibájuk, hanem azé, aki aláírta, hogy jogosult az illető a jogosítványra.
-
Nincsen autóm, ezért csak annyit tudok mondani, hogy, amikor egy ismerősöm vezeti az autót, és éppen egy autópálya végtelenül egyenes szakaszába érünk, talán annyira nem kell az Úristenhez imádkoznom, ha az illető maga elé rakja a telefont, csinál 3 műveletet rajta, majd gyorsan elintéz egy telefont kihangosítva.
Nyilván nem a girbe-gurba kanyaroknál teszi ezt meg.Bringa közben én is szoktam telefonálni.
Nyilván nem a városban, hanem a Budakalász és Szentendre közötti bringaúton, ahol kéz nélkül is easy win a tekerés.sheratan: +1
-
Kasya
nagyúr
Mert az autopalyan csak 130-cal lehet menni...
(#88) Burt1793: +1
Amugy a fo gond az, hogy a legtobb levelezoprogram blokkolja a Google Smart Lock funkciot, ezert mindig kodot kell bepotyogni a telefonba, vagy hatra kellene nyulni az ujjlenyomatolvasohoz akarhanyszor bekapcsolom a kijelzot. Mert ugye az meg pl. navi alatt szeret beegni.
A kijelzot meg biztonsagosabb potyogni vezetes kozben, mint a muszerfalat, mert a kormany mellett helyezkedik el (jobb esetben) es kevesbe veszi le a tekintetet az utrol.
De semmi baj, ha valaki ezt nem tartja biztonsagosnak. Valaki ket auto koze se tud parkolni, mert nincs tererzeke...helyette elmegy par kilometerre arrebb. Masnak pedig a fozes is komplikalt.
-
Burt1793
veterán
Ez igaz, olcsóbb a kijelző, de azt is vedd figyelembe, hogy sokkal több mindent tudnak a mai autók, nem elég pár kapcsoló és gomb, mint régen.
A vezetőnek kell ügyelnie arra, hogy mikor állít a paramétereken a kijelzőn, vannak olyan helyzetek, amikor nem muszáj 100%-kal az útra koncentrálni. Amúgy egy normális autó kijelzőjén nagyobbak a gombok, vannak dedikált gombok, így gyorsan el tudod végezni a dolgodat, még akár autópályán is. Aki meg tudja magáról, hogy ez nehezen megy, szépen lemegy a jobb sávba és elintézi egy kamion mögött. stb...
Itthon mindkét autó elég új, a klímának van külön csavargatós része, de a kijelzőn is lehet vezérelni (VW), a másikon csak a gombokkal (Honda), a rádiót, gps-t, médiát gyorsan lehet vezérelni, de tényleg veszélyes, ésszel kell, tiéd a felelősség.
A VW-ben van egy 128 gb-os sd tele zenével, de ha nincs idő, indul spotify-ról egy lejátszási lista. A kormányon lehet számot váltani, nem veszélyes, le se kell venned a szemedet az útról.(#87) pengwin: Tessék, a marketing azt is tolja, hogy évente cseréld le a csúcs samsungodat, nem kötelező ezt sem. Tényleg sokkal több minden tud az autók fedélzeti rendszere, ehhez nem elég az 1-6 rádió számgomb, egy hangerő és egy potméter... De tudom, egy e46-ban nincs más, ha az alapot hozatja be az ember németországból.
-
-
Burt1793
veterán
Sokkal biztonságosabb kihangosítóval telefonálni, hiszen az olyan, mintha a kocsiba beszélgetnél, vagy azt sem szabad? Egy gomb a kormányon és fel van véve a telefon, a bluetooth meg magától kapcsolódik, amikor beszállsz a kocsiba. Ez lenne az ideális. De nem megy sokaknak a legújabb BMW-ben sem, amikben valószínűleg benne van ez a pár forintos extra (a többihez képest).
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Villanyszerelés
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PlayStation 1 / 2
- EAFC 25
- AliExpress tapasztalatok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Legion 5 15ITH6H Gamer notebook - i7 11800H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB W11
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 3900X 12 mag 24 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Honor 400 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest