Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • slyder81

    tag

    válasz slyder81 #990 üzenetére

    Itt a kód részlet(természetesen valami képet be kell rakni a kód mappájába,alap.gif helyett):

    #-*- coding:Utf-8 -*-
    from Tkinter import *
    from random import randrange
    import random

    class Draw(Frame):
    def __init__(self):
    Frame.__init__(self)
    #Vászon létrehozása, kép betöltése, megjelenitése
    self.c = Canvas(self, width =1292, height =916, bg ='grey', bd =2, relief =SOLID)
    self.photo = PhotoImage (file ='alap.gif')
    self.item = self.c.create_image(640, 450, image=self.photo,activeimage= None)
    self.c.grid(row =1, column =1, rowspan=6, padx= 0, pady= 5)
    #A szines körök kezdőpoziciója, létrehozása
    x1, y1,x2,y2 = 100, 100,150,50
    x3, y3,x4, y4 = x1 ,y1,x2, y2+100
    self.c.create_oval(x1, y1,x2,y2, fill ='red')
    self.c.create_oval(x3, y3,x4, y4, fill ='blue')
    #Az egér 'érzékelése'
    self.c.bind("<Button-1>", self.mouseDown)
    self.c.bind("<Button1-Motion>", self.mouseMove)
    self.c.bind("<Button1-ButtonRelease>", self.mouseUp)
    self.grid()
    # Az egér események definiállása
    def mouseDown(self, event):

    self.currObject =None
    self.x1, self.y1 = event.x, event.y
    self.selObject = self.c.find_closest(self.x1, self.y1)
    self.c.itemconfig(self.selObject,width =3)
    self.c.lift(self.selObject)

    def mouseMove(self,event):
    x2,y2 =event.x, event.y
    dx, dy =x2 -self.x1, y2 -self.y1
    if self.selObject:
    self.c.move(self.selObject, dx, dy)
    self.x1, self.y1 =x2, y2

    def mouseUp(self, event):
    if self.selObject:
    self.c.itemconfig(self.selObject,width =1)
    self.selObject =None

    if __name__ =='__main__':
    Draw().mainloop()

Új hozzászólás Aktív témák