Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
macilaci78
nagyúr
Városba csak elektromosat. - Akkor oldják meg, hogy a vidéki utakra fenntartott 2. autó is elférjen a városban.
És nem megyek bele abba, hogy kinek van pénze két autót fenntartani, vagy venni olyan elektromost, ami egy töltéssel 4-500 km-t elmegy télen is. Elég csak a lakhelyemen tölteni bármikor az elektromost és valahol a közelben tárolni a másikat biztonságban (jégkár, lopás, feltörés, rongálás).
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Tin
veterán
válasz macilaci78 #182302 üzenetére
Persze nyilván, és nem most, hanem ha a feltételek adottak. Hosszú távú autót bérelhet is a többség, ahogy elektromos is lehet önvezető és bérelt. Hibrid is lehet, ami városon belül csak villany üzemben képes menni, vagy büntető adót fizetsz. Ki lehet ezt találni és megvalósítani, és ne Magyarországból indulj ki.
-
macilaci78
nagyúr
Saját magamból indulok ki. 3-6 hetente járok szüleimnél vidéken, 500 km oda-vissza. 2-3 vidéki nyaralás, esetleg 1-2 külföld 500-1000 km egy irányba. Évente 10-15 alkalommal nem bérelnék hosszú útra kocsit.
A városi elektromos bérlése percalapú annak is, ami a forgalomban áll és ha pdaértél végre, keresheted neki a helyet, ahol le tudod tenni. Persze ezek a problémák csak onnantól problémák, hogy beleültél. XI. ker belvárosában lakok, de konkrétan most sincs GreenGo 10 perc sétánál közelebb. Városon belül 1-2 fő teher nélkül tömegközlekedjen és pont.
Városban nemigen használjuk a kombit, Páromnak BKV, én csak eseti jelleggel, vagy robogó. Ha mégis kell a kocsi, akkor 50-80 km is beleszalad, melyik hibrid bír ennyit tisztán elektromos üzemben. És az ára?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Reggie0
félisten
A berlesi rendszer szerintem felejto, az a legaprobb karcokon honapokig tarto huzavona es lehuzasrol szol, arra meg kinek van ideje, hogy minden ut elott 1-2 oran at dokumentalja a kocsit.
(#182305) macilaci78: Nem lehet tomegkozlekedni csak ugy. Van 1-2 vonal ami mukodik es viszonylag kulturaltabb*, mint pl. a 4-6 es 17-es vonala, 2-es 4-es metro es kb. ennyi. Ha olyan helyre kell menni, ahova ezek nem jarnak, akkor marad az auto. De sokkal jobb lenne, ha vegre normalizalnak a helyzetet az elektromos roller korul.
*Az atmeneti idojarasu idoszakban ezeken is kra budosek az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
cross56
senior tag
válasz bitpork #182300 üzenetére
Egyelőre hahun nézelődtem csak, mert a vásárlást jövő márciusban tervezem, addig kioktatom magam audik terén, hogy véletlenül se lőjjek mellé. De gondolom külföldről lenne érdemesebb szerezni egyet.
Hosszú évekre tervezek vele, mert ezután amolyan lakásprojekt következik.Neoteric: Akkor sok választásom nincs..
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz macilaci78 #182305 üzenetére
Alkalmazkodásnak hívják, csak az ember mindig azt akarja, hogy a világ alkalmazkodjon hozzá, de fordítva semmi. Az eredményét látod a hétköznapokban. A természet meg aztán egy koronavírussal válaszol erre.
Újra mondom: ne Magyarországból indulj ki. -
veterán
válasz macilaci78 #182305 üzenetére
Passat GTE kombi kell neked (a V60-ban nem fértél el); igaz nem megy el 80 km-t villannyal, de 30-at biztosan; a maradék időben optimálisan vegyestüzelésű.
A robogók jellemzően iszonyat büdösek. Egyik szomszéd bepakolt egy Vespát a teremgarázsba, nincs használatban, de facsarja az orrom a szaga (megnéztem, nem folyik belőle a benzin).
[ Szerkesztve ]
-
raziel01
veterán
válasz bul07 #176445 üzenetére
Előre is bocsi, hogy régebbi posztra válaszolok de sokszor előjött már a fórumon, hogy kell e VCDS vagy sem fékfolyadék cseréhez.
[link]
Itt azt írják a kommentekben, hogy akkor muszáj a VCDS ha levegős lett a rendszer."A VW gyári műveleti leírása egy szót sem ír arról hogy diagnosztikai műszer kell a fékfolyadék cseréjéhez. Az ESP-ben alapból nyitva vannak a szelepek, átfolyik rajtuk a fékfolyadék. A videóban is látszik hogy ez a művelet légtelenítésnél szükséges, pl. az ESP egység cseréjekor."
"az ESP-t mi fejlesztjuk a Bosch-nal. Az ABS utodja az ESP, de mas termek a ketto. Az ESP-ben vannak plusz szelepek, hogy mikor nyomast epit fel a pumpa, akkor ne a tartaly fele nyomja a folyadekot. Nem csak szoftver es plusz szenzor, hanem hardveresen is mar az eszkoz. Az ABS legtelenitesehez nem kell extra eszkoz, jo a pumpalos modszer is. Az ESP eseteben is ugyan ez a helyzet. Akkor kell csak ez a szoftveres legtelenites, ha levegos lett az ESP kocka belulrol. Egyebkent jo az 50 eves modszer. Folyadekot evente erdemes cserelni szerintem, ket ev a max."
Természetesen ahol van olyan szerviz ahol VCDS-t használnak fékfolyadék cseréhez azt érdemes preferálni. De ha csak tisztességesen le van cserélve VCDS nélkül akkor se lehet őrült nagy gond azt gondolom.
-
gyenesmartin
őstag
Sziasztok!
2019-es Swift-et szeretném majd lecserélni egy plug in hybridre. Fogyasztásban egyáltalán lenne értelme? Jelenleg elvagyok 5 literrel (30% város, napi 80km oda-vissza a munkába).
Vagy inkább csak minőségi ugrás lenne? Jelenleg az a problémám, hogy a legapróbb úthibákat is nagyon felerősíti, nagyon kemény a futóműve. Scrossban és a régi golfomban viszont nem tapasztaltam ilyet. Beltér minősége is sokkal jobb volt a golfnak, mint a swiftnek.
Ezért is gondoltam arra, hogy lehet érdemes volna nekem egy Golf GTE. Otthon is és munkahelyen is tudnám tölteni.
Nagyon tetszik a GTE-ben, hogy elektromosan indul el, nem a kuplung csúsztatásával.
Itt viszont mire kell figyelni használt vásárlásnál? Akku, mennyire degradálódik 100 000km-esen? Motorfelújításra mennyire lehet számolni a sok hidegen járatás miatt?
Klíma-fűtés hogyan működik, ha nem megy a benzinmotor?
Hány forinttól kezdődnek a normális darabok, mi az a határ ami alatt csak selejtek vannak? -
-
-
simonjoe
senior tag
-
simonjoe
senior tag
válasz rob210 #182319 üzenetére
...ha végighúzod az ujjad rajta, nem tapintasz szintkülönbséget??
Valszeg akkor én vittem xar helyre (Budaörs Tesco parkoló) ott úgy töltötte fel, h kétszer vittem vissza újra tölteni mert nem volt jó. Akkor azt mondta a "mester" hiába csinálja, minden tél után, nyáron ez újra előjön, mert a gyanta és az üveg hőtágulása nem teljesen azonos. Hittem neki, de ezek szerint csak jól eladta magát.Joe
-
STC Speed
őstag
Üdv hozzáértők!
2009 körüli verdánál honnan lehet felismerni, hogy 1.6 MPI, vagy FSI motor van a kocsiban?
MPI-t próbálok keresni, úgy olvastam sokkal megbízhatóbb.Köszi a segítséget!
-
NA most összezavartatok... Akkor most fos? És ha összeáll rendesen, akkor még lehet szar?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
Doki16
addikt
válasz gyenesmartin #182313 üzenetére
Nekem Golf GTE van. Írtam már róla sokat az Autós topicba és a Milyen autót vegyek? topic a is. Ott tudsz róla olvasni bőven. De holnap megválaszolom minden kérdésed, de akár privatba is írhatsz :)
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz molnarpeter #182327 üzenetére
Műszakival mi a helyzet? Pont benne van a látótérben.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
macilaci78
nagyúr
válasz focvis #182309 üzenetére
A 2T-nek van szaga, de van illatosított olaj is hozzá.
Igen, a Passat GTE kombi nekem is szimpatikus, de még nem azon az áron van, amiben gondolkodok.
Reggie0: villanyrobogót pár hete próbáltam, a hatótáv nagy gond, kb csak annyi, mint egy hibridé, aki munkába járásra ingázva használja, annak 1,5 mFt alatt nem opció, újakkal összevetve ennyiből kijön egy Honda PCX, jogsi, motoros ruha...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
6030D
Ármester
válasz bitpork #182314 üzenetére
Én off autóban csináltattam egyszer egy ilyet, nem is azonnal, talán 1-2 hónappal később. Fúrt, tisztított, kent, majd két oldalról valami UV fénnyel "szárított, végül csiszolt. Ez minimum 5 éve volt, azóta volt rendes műszakin, nem szóltak érte. Kb 1 éve kezdte el enni az ablaktörlőt, akkor azt kicseréltem, de februárig bírta az új. Lehet, hogy újra lehetne töltetni, nem foglalkoztam vele, azóta garázsban áll. Gyári, '99-es Pilkington szélvédő, még két helyen van rajta fél centis mercijel (290e km).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #180940 üzenetére
Long story short: a Golf folyamatosan meleg levegőt nyomott, ezt a hideg/meleg terelőlap karjának elöregedése okozta, s a végső megoldáshoz még jobban szét kellett szedni, hogy pontosan lehessen összerakni az egészet.
Némi ihletet merítve a 1stVikman által linkelt V68 javítás leírásból, sikerült elérni az áttörést a mindigfűtő Golf javításában szétszedtem a két állítómotort, amihez hozzáfértem, adtam nekik kontakt spray-t és zsírt, ha már ott jártam, de csak megelőző jelleggel, viszont egy menetben folytattam a hibakeresést is, és végre meglett a gond. Az előkészületek során a rádió kihúzó célszerszám ez alapján készült egy random plasztikkártyából. Ezen videó alapján lekaptam a klímabox elejét, hogy hozzáférhessek magához a hideg-meleg levegőt állító terelőlaphoz. Előzőleg az ehhez a laphoz alulról csatlakozó karral voltam elfoglalva, amelynek a két rögzítő pöcke elöregedett és letörött - maga az alkatrész VW-nél már rég kifutott, ebben a vidóban bemutatják a problémát és kínálnak egy áttervezett, 3D nyomtatással készülő megoldást, amivel elvileg már megszűnik a hibalehetőség; én viszont inkább ebből indultam ki, csak kulturáltabb végrehajtással. Az állító kar kapott egy távtartót és egy alátétet a csavarhoz, ahová egy Elzett zár előlapjából levágott darab majdnem tökéletesen illik, ez utóbbi kapott egy törést a szintkülönbségeket kiegyenlítendő, de alapvetően a módszer ugyanaz.
A korábbi próbálkozások során a kart sajnos úgy sikerült visszatenni, hogy közben a terelőlap mellette volt, tehát alulról jónak látszott minden, de továbbra is fűtött - erről alulról bevideózva győződtem meg. Sajna ott már nem tudtam hozzáférni, hogy a helyére tegyem, így az előbbi klímabox bontással fértem hozzá a lényeghez. Elölről rálátva a terelőlapra beigazítottam azt az állító kar helyéről nézve középvonalra (telefon segített a rálátásban), a kar végre a pontosan a helyére került, ezután már csak az állító motort és a nemrég készült támasztó lemezkét kellett visszaszerelni, illetve illendő az állítómotorokat újratanítani. Az eredmény: a kar végre mozgatja a lapot, újra működik a hőmérséklet állítás
A fűtő ventit is kivettem, és a 3 gumibakot benyomva levettem a burkolatot róla, az most olajzás céljából külön pihen. A gyakran problémát jelentő szivacsok a terelőlapokon még nem igényeltek törődést. Az valószínű úgyis teljes klímabox kiszedéssel és egyben egész műszerfal bontással járt volna, de az állapotok alapján évekig bírni fogja még. Az egész szerelés alatt gyakorlatilag egy sima 6-os csillag-villás volt a legjobban használható szerszám, racsnissal nem fértem hozzá a legtöbb csavarhoz; ezen kívül szinte csak egy torx kellett még, nameg műanyag feszítő spatulák. A kesztyűtartó egyik felső ütközője is sérült volt, pillanatragasztóval és szódabikarbónával erősítve javításra került. Következik az összeszerelés hátralévő része, közben egy gyári könyöklőt teszek még bele, illetve több részletben tervezem végrehajtani, hátha ki tudok irtani pár nyekergést közben szövet ragasztószalaggal. Klímázni nem is szoktunk vele igazándiból, de ha már benne vagyok a témában, arra is szeretnék ránézni, mert miért ne
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #182329 üzenetére
4T-nél nem érezni a benzinszagot? Mármint tank szellőztetéssel és katalizátorral csak autónál találkoztam komolyabban megvalósítva, a négyütemű fűkaszánk meg nem illat-semleges, bár 2T-nél sokkal enyhébb valóban, viszont nálam Simsonnál érnek véget a segédmotoros ismeretek.
Elektromos bicikli kéne
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #182335 üzenetére
Meg is van a javított verziós terelőlap tartó csap, hát 15 ezerért nem bántam meg, hogy inkább a támasztó lemezes megoldást választottuk
-
inf3rno
nagyúr
Sziasztok! A bezines golf7-ről tudtok valami bővebb infot adni? Az érdekel milyen évjárat és motor ajánlott és mik a kerülendőek, esetleg ha van valami jellemző hibája, ami vételkor kiderülhet, az is.
[ Szerkesztve ]
Buliban hasznos! =]
-
rob210
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #182336 üzenetére
Én kijárom a robogóból a benzint, mielőtt elrakom télire. Általában olyan jól sikerül, hogy tavaszra csontszáraz a tank, de én speciel nem érzek egyébként sem szagot a bő 20 éves járgánynál sem.
Amúgy van egy 3 literes kannám, abba leengedem, amikor nem siekrül kijárni és megy anyós Ignisébe, hogy ne romoljon rám.Sokan panaszkodnak, hogy füstszagú, benzinszagú a ruhájuk robogózás után. Nekem ilyen tapasztalatom nincs, lehet, más a turbulencia és nem kapok a kipufogógázból.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Reggie0
félisten
válasz molnarpeter #182337 üzenetére
Ennyi penzert mar nyomtathatna 0.08 mm-es retegekkel...
(#182341) macilaci78: Lehet keveset allsz lampanal.
(#182335) molnarpeter: Villanybicikli 600kFt-nel kezdodik es csak 25km/h-ig rasegitos lehet. Akkor mar inkabb a robogo (vagy roller, de az szabalyozatlan) es nem neked kell tekergetni[ Szerkesztve ]
-
Kiskokó
veterán
válasz cross56 #182307 üzenetére
Helló
Keress rá a nevemre itt a fórumban, nekem 10 évig (most cseréltem fél éve) egy A6 4G Avant 3.0 TDI Quattrom volt.
Volt is vele baj meg nem is. Tulajdonképpen én ezt még bőven nem nevezném rossz konstrukciónak, de azért van pár típushibája.
Szerintem van olyan HSZ-em is amiben összegeztem az eddig ráköltötteket stb De ha van valami kérdésed még itt vagy privátban nyugodtan kérdezz!
Viszont az újabb 245/272Le 3.0 V6-ok még ettől is "rosszabbak".
(Mondanám hogy vedd meg az enyém, mert a HAHU-s kínálathoz képest szerintem nagyon ritka az olyan mint az enyém. De a szülők valamiért nem akarják, hogy eladjam pedig csak otthon áll náluk, igaz az enyém olcsó a te keretedhez képest mert az még 2006-os csak.)Bocsi csak sosincs annyi időm, hogy leírjam regényben, meg már írtam róla itt.
Típushibák a 3.0 EUR4 és Eur5-ös (ugye asszem kb 2010ig) gyártott motorokon.
-Láncfeszítő konstrukció hibás (az összes új V6-on is az én 3.0 BItdi 320Le motoron is! )
(ha csak feszítők akkor anyag 100K körül + munka is ennyi, ha komplett vezérlés csere az meg 500-600 körül.)
-porlasztók (beszerzés függő 300k-1 millió)
-turbó állító motor (70-80k gyári új)
-szívósor mindkét oldali (gyári új 140k/db, de már 50kból kiírják amit nem javaslok)
-fojtószelep (50-60k gyári új)
Innentől fogva pedig bármelyik " kopó" alkatrész ami korral és km-el jár. (és nem csak motor alkatrész.
-generátor
-klíma kompresszor
-hűtőventik
-lambdaszonda
-DPF
-Automata váltó (csak tiptronic, esetleg Stronic(DSG), Semmiképp nem Multitronic)
-elektromos kézifék
-elektromos kormányzár (A6 4F típushiba)[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Doki16
addikt
válasz gyenesmartin #182313 üzenetére
Klasszisokkal jobb az utastere egy GTE-nek a Swifthez képest. Eleve highline szintet képvisel kívül-belül és jó anyagokból építkezik. Ha tudod tölteni akkor jó vétel lehet egy phev.
Nem csak elektromosan indul el, hanem úgy is tud haladni egészen 130-ig. A megtehető táv 30-40 km körül van. Ha új az akkumulátor akkor 45-50 is meglehet tojáshéjon.
Akku degradálódás szempontjából jól áll, mert vízhűtéses és nem is lehet olyan nagy árammal tölteni. Nem nagyon hallani problémákról, még az öt éves (165k km) kocsim is 39-et ír ki feltöltés után.
A hideg járat meg pont nem lesz soha ha jól használod. Ameddig nem merül le addig be se indul a benzinmotor. Gyakorlatilag csak hosszútávokra megy a belső égésű ami a legoptimálisabb üzem neki. Kokszosodás is sokkal kevésbé van jelen a GTE-nél.
A klíma és a fűtés is elektromos, nagy ritkaság, de kapható volt benzinkályhával is. Telefonról indítható a klíma, de autóból is programozható időpontra.5 millió körül már jól felszerelt példányokat lehet kapni. Innentől már a km az ártényező lényegében.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
bul07
nagyúr
válasz macilaci78 #182341 üzenetére
Robogó
Ha műanyag tank és tavasszal úgyis van rendszer mosás akkor oké
De ha fém tankos és nincs szétszedés karbantartás akkor a üres tank okozhat gondot hibátFém tank esetén beindulhat a rozsdásodás belül a tank belsejében (esetleges párakicsapódás miatt)
És utána ha tele lesz tankolva leoldja és eldugítja a rendszer a rozsda szemcsékPárakicsapódás is képződhet a tank belsejében, persze ha olyan helyen van ahol állandó a hőmérséklet kevésbé valószínű
Az se jó a félig van tankolva, akkor is tud párakicsapódás képződni
Legjobb az utolsó tankolásnál 100-as benzinnel tele tankolni aminek kicsi az etanol tartalma és teli tankkal elrakni, azt tavasszal még simán jó benzinMikkor robogóztam én is éreztem magamon a füst szagot 2T
De rátaláltam a Repsol MOTO SCOOTER 2T-re füstölt de magamon nem éreztem, előtte jó néhány fajtát kipróbáltam de csak éreztem azt az éget olaj szagotDe aki tutira akar menni az eper illatot is tud eregetni a robogóból [link]
(Nem próbáltam)[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Doki16
addikt
válasz molnarpeter #182346 üzenetére
Volt is visszahívás a beázásra. Akinek belesett az autója a rossz szériába az nagyon jól járt, mert cserélték neki a komplett akkupakkot.
Az a hms szenzor nem is emlékszem már pontosan, hogy hol volt.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Bdanyy
addikt
Sziasztok! Golf vi-ba utólag kb milyen áron lehet multikormányt, tolatókamerát + radart szerelni? Jelenleg egy alap gyári monokróm rádió van benne, valami parrottal telefon kihangosításhoz.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt