Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz molnarpeter #180940 üzenetére

    Long story short: a Golf folyamatosan meleg levegőt nyomott, ezt a hideg/meleg terelőlap karjának elöregedése okozta, s a végső megoldáshoz még jobban szét kellett szedni, hogy pontosan lehessen összerakni az egészet.

    Némi ihletet merítve a 1stVikman által linkelt V68 javítás leírásból, sikerült elérni az áttörést a mindigfűtő Golf javításában :D szétszedtem a két állítómotort, amihez hozzáfértem, adtam nekik kontakt spray-t és zsírt, ha már ott jártam, de csak megelőző jelleggel, viszont egy menetben folytattam a hibakeresést is, és végre meglett a gond. Az előkészületek során a rádió kihúzó célszerszám ez alapján készült egy random plasztikkártyából. Ezen videó alapján lekaptam a klímabox elejét, hogy hozzáférhessek magához a hideg-meleg levegőt állító terelőlaphoz. Előzőleg az ehhez a laphoz alulról csatlakozó karral voltam elfoglalva, amelynek a két rögzítő pöcke elöregedett és letörött - maga az alkatrész VW-nél már rég kifutott, ebben a vidóban bemutatják a problémát és kínálnak egy áttervezett, 3D nyomtatással készülő megoldást, amivel elvileg már megszűnik a hibalehetőség; én viszont inkább ebből indultam ki, csak kulturáltabb végrehajtással. Az állító kar kapott egy távtartót és egy alátétet a csavarhoz, ahová egy Elzett zár előlapjából levágott darab majdnem tökéletesen illik, ez utóbbi kapott egy törést a szintkülönbségeket kiegyenlítendő, de alapvetően a módszer ugyanaz.

    A korábbi próbálkozások során a kart sajnos úgy sikerült visszatenni, hogy közben a terelőlap mellette volt, tehát alulról jónak látszott minden, de továbbra is fűtött - erről alulról bevideózva győződtem meg. Sajna ott már nem tudtam hozzáférni, hogy a helyére tegyem, így az előbbi klímabox bontással fértem hozzá a lényeghez. Elölről rálátva a terelőlapra beigazítottam azt az állító kar helyéről nézve középvonalra (telefon segített a rálátásban), a kar végre a pontosan a helyére került, ezután már csak az állító motort és a nemrég készült támasztó lemezkét kellett visszaszerelni, illetve illendő az állítómotorokat újratanítani. Az eredmény: a kar végre mozgatja a lapot, újra működik a hőmérséklet állítás :D

    A fűtő ventit is kivettem, és a 3 gumibakot benyomva levettem a burkolatot róla, az most olajzás céljából külön pihen. A gyakran problémát jelentő szivacsok a terelőlapokon még nem igényeltek törődést. Az valószínű úgyis teljes klímabox kiszedéssel és egyben egész műszerfal bontással járt volna, de az állapotok alapján évekig bírni fogja még. Az egész szerelés alatt gyakorlatilag egy sima 6-os csillag-villás volt a legjobban használható szerszám, racsnissal nem fértem hozzá a legtöbb csavarhoz; ezen kívül szinte csak egy torx kellett még, nameg műanyag feszítő spatulák. A kesztyűtartó egyik felső ütközője is sérült volt, pillanatragasztóval és szódabikarbónával erősítve javításra került. Következik az összeszerelés hátralévő része, közben egy gyári könyöklőt teszek még bele, illetve több részletben tervezem végrehajtani, hátha ki tudok irtani pár nyekergést közben szövet ragasztószalaggal. Klímázni nem is szoktunk vele igazándiból, de ha már benne vagyok a témában, arra is szeretnék ránézni, mert miért ne :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák