- Három Pixel 9 jött Magyarországra
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Yettel topik
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
-
Mobilarena
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
SkyTrancer
senior tag
nekem anno Canon 6d-vel párban volt egy Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM objektívem
Nagyon remek cucc, imádtam használni, nagyon jó a rajzolata is és úgy az egész mindenhogy tökéletes volt
Én 200 ért jutottam hozzá és 240-ért adtam el, de ha DSLR gépem lenne, mai napig használnám
A fix 300- f4 biztosan jó, de ugye összehasonlíthatatlan ezzel hiszen az fix, és a legtöbb esetben szerintem nem lenne a vázon, hiszen nagyon helyzetfüggő, míg egy 70mm- azért már sok esetben egész jól használható
Na persze kérdés Te mire használnád
De összességében én nagyon szerettem a 70-300-L canont
-
-
-
Beldar
tag
szia! nézd, sztem ezt te tudhatod - milyen körülmények között szeretnéd használni, mennyire fényszegény vagy fénybőséges adott helyszín. Pl. beltéri sporteseménynél, ahol fontos a gyors záridő, ott egyértelmű az F2.8-as előnye. Kültéri portréra, ahol kellő tér van a modell mögött, ott elég az F4 is.
-
-
Tin_Shield
őstag
Nem tudom melyiket (2.8, 4, IS nem IS), de ha a jellemző fotózási körülmények elbírnak még egy-két FÉ-t (záridő és/vagy ISO) akkor egy nagyátfogású zoom (~18-200) is megoldás lehet. Persze ezek meg nem tudják a 70-200 rajzát...
Ha kell a fényerő akkor nehezebb lesz, a Tokinának volt/van APS-C "hetvenkettőszáza" az 50-135 f2.8, a Sigmámak meg a brutál 50-100 f1.8.
Vagy a már említett második váz egy jobbfajta alapzoomal. -
vihartigris
őstag
-
t.imi
addikt
Feleségem szerint nagyon jó. 30k körül kattogtatott el vele 750d-n. Elején botrányos volt szerinte, aztán vagy "bekopott", vagy megtanulta használni. Sacc 18-f4 től, 135- 6.3-tól szép eredményeket produkált.
Tájképre nem az igazi, épület, város, portréra sokat használta, szerintem is kva jó képek készültek vele. Bokeh természetesen nem vetekszik a fix v vintage obikkal. -
Throme
veterán
Szerintem hobby szinten jó obi, használom, bár utóbbi évben háttérbe szorult...
Nem írtad melyik rendszerhez, de Canikon fronton én megnézném a saját márkás, budget nagylátókat.
Ha hamarabb kijött volna a nikon verzió, lehet az lenne a sigma helyett.
Asszem még VR is van benne, amire azt fogják mondani, hogy nagylátóba minek, de számomra az is előny. -
PuMbA
titán
Mivel APS-C-n vagy ezért elég sokat számít a f4 is az f/5.6 helyett
Én azért csak az IS verziót venném, mert az előző hozzászólásomban el is írtam, a sima változat 1999-es objektív és más a felépítése is, ezért gyengébb a képminőség az IS-eshez képest. Ráadásul nem is időjárásálló, szóval ha már kiad valaki ennyi pénzt egy obiért, akkor ne csak félmegoldás legyen.
-
PuMbA
titán
IS és IS II sokkal jobb, a sima változat kevésbé, de ugye az 1 Fé különbség így is ott van
A 2006-os változat, azaz az IS nélküli így viszonyul 200mm-en. Ezen az oldalon az összes 70-200 f/4 változattal összehasonlíthatod az 55-250-et.
-
-
PuMbA
titán
Nem unod már ezeket a milyen a képminősége kérdéseket?
The digital picture-ön megnézheted. Komolyan azt gondolod, hogy itt mindenkinek van 40db obija, amit 10 millió Ft-ból vett és fejből tudja, hogy melyiknek milyen a képminősége?
Ha már megint lusta voltál megnézni, akkor elmondom: sajnos az EF-S 55-250-nél rosszabb, mert ősrégi obi és az ősrégi obiknak mai szemmel már nem annyira jó a képminősége
-
randras_83
addikt
Szürke és ezért, viszont az eladót ismerem, megbízható, ő vállal rá garit, amúgy gari nélkül
-
PuMbA
titán
50mm 1.8 STM 40D-n és 24 STM 2.8 40D-n, valamint Tamron 17-50 2.8 40D-n. Sharpness fülre kattints rá és ott láthatod a alatta lévő skála alapján. Y tengelyen láthatod az f számokat, az X tengelyen pedig a mm-t a grafikonon (fix obiknál az X tengely ugye nincs). The Digital Picture, DXOMark, ezt a 2 honlapot tanuld meg használni most már és nézd át őket alaposan, mert körülbelül minden infó itt van, amiket keresel
Egyébként megjegyzem, hogy egy 24MP-es szenzorral ugyanezek az objektívek "kétszer" élesebb képet tudnak hozni.
-
#96302336
törölt tag
Elég nehéz (baromira). Nyakban szerintem csak akkor, ha bírod a fájdalmat.
Két kiló, plusz hozzájön a gép súlya.
Ha viszem, akkor van neki külön egy tokja, ami hozzá csatolható a hátizsákomhoz. Amikor elő van szedve, akkor fel is kerül a monopodra, vagy a tripodra, attól függ, hogy melyik kell épp. És az egész szerelést együtt viszem olyankor kézben. Nem kicsi a cucc, ha mindenképp "nyakban" kell szállítani, akkor is inkább a vállszíj, vagy hám a nyerő. [link][link]
A hámon már egy ideje gondolkodom, és ha egy elborult pillanatban mégis beszerzek egy 60-600-at, akkor egy hám is lesz hozzá.
Alapból vagy egy 24-70, de inkább a natív 18-200 van a gépen, ez az alap. Nagyon kéne egy 70-200F2.8, mert ezeken a távolságokon használom amúgy is a legtöbbet a gépet. A 150 sokszor szűk. A Sigma 60-600 pont ideális lenne, de még az elődöt sem sikerült kipróbálnom sajnos. Nagylátóhoz pedig egy fényerős fix kéne.A mérete pedig jól látszik ezen a képen:
-
#92251648
törölt tag
Ez nyilván szubjektív kérdés. Én nem használok nyakpántot, mert megfájdul tőle a nyakam, meg mindig útban van fotózás közben. A vállpánt nekem kényelmesebb, egy mozdulattal le lehet csatolni a vázról és a gép sem himbálódzik rajta egyfolytában. De terepen táskában a helye.
-
#92251648
törölt tag
Nem tudom, pontosan mit értesz természetfotózás alatt, de 500-600 mm-es, stabilizátor nélküli objektívvel kézből fotózni elég reménytelen elképzelésnek tűnik, hacsak nincs rengeteg fényed, de a természetfotó ugye leginkább a hajnalokról szól. Ha pedig állványt használsz, akkor felesleges a stabilizátor, sőt még hátrány is lehet.
-
-
#96302336
törölt tag
Van különbség a régi és a G2 között. Plusz lencse, és egy nagyon hasznos gyors rögzítés,amivel bármilyen állásban lehet a tubust fixálni, így nincs elmozdulás, miután beállítottad a zoom-ot. És a képe is élesebb több teszt szerint is.
Amire használom, arra tökéletesen bevált, a képe is nagyon penge. (természetfotók, madarak, állatok) A tele legvégén azért van némi kompromisszum, mert ott azért néha nehezen talál a gép fókuszt, de ez nem az objektív hibája, mert nem Canon gépen van., Sonyn használom átalakítóval. Kétszerezőn is használtam, ott is jól használható, de ott fokozottabban előjön az AF bizonytalanság, mert még a kétszerező két rekeszértéket dob is hozzá. (1.4X pedig egy rekeszt fog hozzáadni) Azt kell végig gondolni, hogy szükség van-e a 600-ra a végén, vagy sem. Az esetek többségén nekem is kb. 400-ig van használva, itt atom stabil.
Az új "BIGMA" keltette fel a figyelmem, azt várom kíváncsian. Az 60-600, szinte all in one természetfotóhoz. -
-
#92251648
törölt tag
A felesleges kiadást nehéz értelmezni. Minél jobb objektívet veszel most, annál jobb képet (AF-t, stabilizátort) kapsz és annál biztosabb, hogy hosszú távon is kiszolgál, akármilyen vázat is veszel. Ha már L-es objektívben gondolkozol, szerintem hagyd az 50D, 60D vázakat és lépj feljebb 77D-re, 7D2-re, esetleg 6D-re, ha anyagilag belefér. Ezek érdemi előrelépést jelentenének a mostani gépedhez képest.
-
*Ropi*
félisten
Elég lett volna benézned a Canon EOS topik összefoglalójába, mert ezekről is írtam benne.
-
PuMbA
titán
Inkább az obi befolyásolja, illetve a váz csak akkor, ha ISO 800 fölött fényképezel
Ezek az L-es obik már 10 megapixelnél több részletet tudnak átvinni, szóval ha 15 megapixeles lenne a vázad, akkor több részletet látnál ISO 100-200-on.
Egyébként a 60D-ben és a 7D-ben ugyanaz a szenzor van, mint a 40D-be, szóval ez neked egyik sem előrelépés a megapixeleken kívül. Új Canon szenzor a 200D, 800D, 77D-ben van, ezek már láthatóan jobbak, de másban is jobbak, például 9 helyett 47 fókusz pont, hiszen 10 évvel újabbak.
-
#92251648
törölt tag
A Canon 4-féle L-es pro objektívet gyárt 70-200 mm zoom átfogással. Árban is van köztük közel 4x eltérés, de az ár tökéletesen tükrözi a minőséget is. A legolcsóbb f/4 a világ egyik legnépszerűbb objektívje, igen jól minőséget ad barátságos áron, erősen ajánlott. Nekem is volt, 70-300 L váltotta, majd azt is lecseréltem 70-200 f/2.8 IS típusra. Az már egészen bitang dolgokra képes, de sajnos nagyon drága és néha kevés a 200 mm (extenderrel is). Ha sokszor használnád a szűk végén, esetleg fontold meg az új 100-400 mm L II vásárlását.
-
PuMbA
titán
"de gondoltam az a 70-300 IS USM csak nem annyira rossz hát lehet kárvolt"
The digital picture-on látszik, hogy a 70-300 IS USM rosszabb képminőséget nyújt, mint az EF-S 55-250. Tényleg sok macerát spórolsz meg, ha azt a honlapot használod
"A Canon 70-200 F4-el minőségileg gondolom,hogy már nem lenne gondom?"
Igen, mivel L-es profi obi (piros csík van az obin).
-
PuMbA
titán
Ha olcsón akarsz jó képminőséget, akkor csak az EF-S 55-250 IS STM játszik (ezt is leírtam vagy 4-szer
), de csak az IS STM verzió. Ezen kívül drágábban a Canon 70-200 f4 és f2.8 van, illetve Canon 100-400mm még drágábban. IS nélkül csak állványon vagy monopodon használható egy tele obi, ha kevés fényben fotózol.
-
PuMbA
titán
Már minimum 3-szor írtam, hogy minden ott van a The digital picture honlapon, amit kérdezel
Hihetetlen, de ez is: Kétszerezővel rosszabb képe van a 70-200-asnak, mint egy olcsó EF-S 55-250mm IS STM-nek 250mm-en. Ha jó képminőséget akarsz akkor azt meg kell fizetni keményen és venni 100-400-ast és hasonlókat, mert ilyen olcsón csak gyenge képet kapsz, akárhogy rakosgatod össze a darabokat.
-
-
p_adam
addikt
A fix természetesen élesebb, de ez most az a helyzet, ahol ennek túl nagy jelentőséget nem feltétlen tulajdonítanék.
Mindenesetre a zoom tesztje itt a fix tesztje pedig itt megtalálható
Sajnos nem ugyanaz a két kamera, ezért direktben nem összevethető, ugyanazon már a másik VC-s verziót tesztelték, nem a korábbit. -
p_adam
addikt
Általában azt szokták ajánlani, hogy vegyen az ember egy zoom-ot, majd utólag vizsgálja meg, hogy hol szereti használni és úgy válasszon egy fixet. A gyakorlatban viszont az ember általában nem úgy kezeli a zoom-ot, kihasználja azt általa adott kényelmi előnyöket, nem mozog úgy, nem gondolkodik annyit, nem fogja minden helyen megvizsgálni, hogy hogyan néz ki a kép a zoom minden egyes állásánál.
A maga nemében mindkét objektív jó választás, de a fix erre a célra elég limitáló lehet, ha tényleg csak egy darab van belőle (persze valaki meg azt mondja, hogy pont ettől lesz inspirálva, hogy nincs semmi választási lehetősége és persze kevésbé feltűnő és sokkal kényelmesebb is cipelni).
A képeim jelentős részét ezzel ekvivalens objektívvel készítem (tehát személy szerint pont ilyet választanék, ha már ennyire meg lenne szabva), de azért elég unalmas is tud lenni.
Sőt, van aki szerint maga ez a látószög unalmas mert se nem túl széles, se nem túl tág, olyan, amilyen és jobban szeret elmozdulni egy kevésbé szokványos perspektíva felé (mint pl. a Canon esetében egy 55-250 és egy 10-18 kombinációja) -
-
p_adam
addikt
Az árért jó választás, ezen holnap szerint ahol az összes létező Canon obi tesztelve van, nem rosszabb, mint az utódja.
-
PuMbA
titán
A 250 és a 300 között nagyon kicsi a különbség, illetve a Canonra nincs telekonverter, de ezt már írtam egyszer
Az objektív élessége a zoom tartomány végén sokat számít, ami itt jobb a Canonnál, szóval akármikor kivághatsz a képből 300-at, akkor is rosszabb lesz a Tamron. Például a Canon 100-400 is jóval élesebb 400-on, mint a Tamron 150-600 600-on, ezért, ha a Canon 400-as képéből kivágod a 600-nak megfelelőt, akkor is jobb képminőséged lesz, mint a Tamron-nal 600-on.
-
PuMbA
titán
Már volt róla szó, hogy az 55-250 IS STM-nek nincs vetélytársa az olcsó kategóriában, megfejelve azzal, hogy a gyári Canon objektívekhez nem érhet fel egy Tamron, mert a Canonnak vannak általánosan a legjobb objektívei, szóval ez a kérdés nem kérdés
Illene tisztában lenni a megvásárolt rendszerünk erősségeivel... a Canonnál ez az objektívek, jegyezd meg
-
*Ropi*
félisten
-
-
#96302336
törölt tag
Tamron 150-600-hoz használok Sigma APO 2X telekonvertert. A 600-as végén csak akkor van AF, ha kellően napos idő van, naplementekor hektikus. A kétszerező mondjuk két rekesszel sötétít.
1.4 esetén csak egy rekesszel lesz sötétebb a kép, tehát ott van esély a jobb AF-re. Vagy Tamron, vagy Sigma, vagy Canon konvertert keresnék, akár használtan is. Ezek biztosan jók, és nem lesz túlzott CA sem. Viltrox telekonverter volt egyszer a kezemben, köszi olyant nem kérek, akkora CA-t dobott, hogy azt hittem Varázsgomba is volt a gomba pörköltemben.
Egyébként semmi extra nincs ezeknek az elektronikájában, simán átvezetik az objektívtől az adatokat, akárcsak a makró gyűrűk. A jobb adapterek legalább a korrigált rekeszértéket és gyújtótávolságot közlik a vázzal. Hogy a Kenko tud-e ilyent, az kérdéses, a Sigma, a Tamron, és a Canon konverterei biztosan. -
PuMbA
titán
Jó rossz, mint amilyenek a nagy átfogású és / vagy nagyon olcsó obik
Ráviszed a képre az egeret akkor látod a Canon obit 200mm-en, ha leviszed róla, akkor a Tamront 200mm-en.
-
80hun
addikt
Az A-mountos obikban nincs benne az optikai stabi csak rá van írva
Van a vázadban stabilizátor.Ha olcsón ki tudsz fogni egy Sony 55-300-at én azt venném.
Ami ritkább az a Tokina AF730 , jó obi és persze nehéz is mert fém és üveg az egész. -
80hun
addikt
Az APO kicsit jobb mint a sima DG.
Néha szokott gond lenni velük , szallagkábelszakadás.Tokina AF730-at kéne nézned de kevés az esély hogy itthon találsz. Van belöle A-mount is.
Ez a fajta Minolta 75-300 nem rossz de szép nagy
-
bigsee
addikt
-
ccs2929
senior tag
Az 55-200-al nincs tapasztalatom, a beercan jó, de nem voltam annyira hasra esve tőle, mint amennyire istenítik, de a fix fényerő+ hogy zoomoláskor nem változik az obi hossza, + az anyagminőség engem megfogott, súlyával nekem nem volt gondom. Az élességét meg láthatod a linkelt képeken.
A makrókat m42-es manuális obikkal lőttem m42-es közgyűrűkkel, illetve makró kihuzattal(egyet hirdetek is) -
ccs2929
senior tag
Szia!
Itt van pár kép, amit annó ezzel a kombóval lőttem.
-
ccs2929
senior tag
Szeva!
Autófókuszosban a régebbiek közül szerintem a Minolta AF 24mm F2.8 jöhet szóba, ha fix kell, vagy a Minolta - AF 35 F2, de ezek ritkák, és elég borsos árat kérnek értük. Zoomosba meg a Minolta Af 35-70/4 mini beercan verziót tudom ajánlani, egy ilyet pont ma adtam el, ez "olcsóbb" kategóriás. A réfi manuálok közt nem sok értelme ilyen tartományban nézegetned, mert ami tényleg penge, annak húzós az ára, ami olcsóbb, az meg nem jobb, mint a kitobid.
Itt az aprón érdemes nézelődni, meg az index adok veszekben.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kuponkunyeráló
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- A Bosch szerint Európának nem kellene az AI-t a halálba szabályozni
- VR topik
- Videós, mozgóképes topik
- Apple MacBook
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM -Dobozos, újszerű-
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - két akku, mágneses csíptető, 64GB SD
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM Sports ( Nikon ) -Újszerű-
- Fuji X-S20 2.5 év gari + 18-120 f4 + 33 f1.4 + 25 f1.8
- Canon EOS 2000D gépek, objektívekkel, kiegészítőkkel, (ÚJ! / 100 / 380 / 4200 expoval )
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 980 4GB Aio Corp Croma CM 600W
- AKCIÓ! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Olcsó Laptop! Új akkumulátor! Dell Latitude E6540 : I7 4600M / AMD HD8790M / 8GB DDR3 / 128GB SSD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest