Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyi007
veterán
-
F-ECT$
titán
Multinál dolgozok, a lehető leghalványabb fogalma sincs szinte senkinek arról, hogy mi mennyibe került a cégnek. A kontrollingos, pénzügyi vezetőkön és a legfelső vezetői boardon kívül persze. Szóval hogy te a neten fellelhető valakik által bemondott fejlesztési költségekből próbálsz következtetni egy másik játék fejlesztési költségeire, az kicsit ilyen ködszúrkálós jellegű.
A kikerült belsős használatú doksiknak inkább lehet hinni, persze ott is kérdés, hogy kinek készült és milyen célból. Ahogy az excel úgy a ppt is "mindent elbír", én is dolgozok vezetőknek szóló anyagokon, ahol az első kérdésem kb mindig az, hogy mi legyen a végkövetkeztetés, és hidd el ugyanarról a projektről ki lehet mutatni azt, hogy X-be, vagy hogy 2X-be került, így azt is, hogy sikeres vagy nem az.
Szóval sokkal okosabbak azért nem lettünk a kikerült anyagokból, de a $350M legalább fele szerintem sem csak az effektív fejlesztési költség, hanem ebben benne van a marketing is. De ez így van rendjén, a teljes költségnél kell többet hoznia a játéknak, hogy ne legyen veszteséges, és több ilyen esetén ne menjen csődbe a cég.
-
negyven2
veterán
Nem csak az az egy, 2020-as dokumentum került ki, hanem sok másik is. Amik mindegyike ugyan azokat a számokat és adatokat tartalmazza.
pl. itt van egy ilyen isRatchet and Clank, Spiderman, Ratchet and Clank Rift Apart and Spiderman MM cost. Marvel gets around 296M in royalty from Spiderman and MM as of Q3 2021.
Ezt meg alig egy hete tettem be (SM2)
-
negyven2
veterán
Tehát ha jól értem, akkor te szerinted a most
kiszivárgottkilopott belsős információk, valójában nem igazak, és nem a valós fejlesztési összegeket tartalmazzák, mert szerinted az igazából nem lehet több mint $50-$100 millió? Akkor egyrészt miért ezeket a számokat mutogatták azokon a belsős prezentációkban, azoknak az embereknek, akik ezeken a projekteken dolgoztak? És vajon egy $50-$100 milliós költségvetésből hogyan tudták okosan kigazdálkodni a kaliforniai (Burbank-i) fizetéseket.
Hiszen ha csak átlag 200 emberrel számolunk egy átlag 5 éves fejlesztési idővel, átlagban $150 000-os éves fizetéssel, (ami ezen a területen az USA ezen területén tényleg átlagos fejlesztői fizetés), akkor csak ezen 200 emberre 5 év alatt csak munkabér címszó alatt elment vagy $150 000 000. És valószínűleg azért ennél többen dolgoztak rajta... kivéve ha kiszervezték a fejlesztést pl. Bangladesbe, ahol a Nike cipőket készítő 6-12 évesek még a Spider-Man 2 fejlesztését is beválták túlórában és akkor így napi $1,5 helyett kaptak akár napi $1,6-t is.
ps. Azóta kiderült, hogy a Rift Apart nem lett veszteséges (nagyon nyereséges se lett, és nem sokkal adtak el belőle többet mint a 2020-as prognosztizált szám). -
Bad Pritt
félisten
A filmadaptáció jogai vannak a Sony-nál, a karakter maga a Marvelé, ezért is lehet, hogy majdnem Xbox ex lett a Spider-Man az Activision után.
-
Bad Pritt
félisten
Fogalmam sincs, gyakorlatilag nincs olyan részlete az Xbox és Nintendo platformnak, amiben kicsit is hasonlítanának. Csak arra céloztam, hogy a Switch felvevőpiacának figyelme jóval fókuszáltabb a konzol sajátosságai miatt, mint az összes többi platform játékosaié. Egy Zelda megjelenése örömünnep és nem véletlenül.
-
opr
nagyúr
Ezek elég jó pontok, pláne a COVID miatti potenciálisan hosszabb generáció. Hmmm, akár igazad is lehet.
Nekik meg igen, nyilván meg van minden adat IS, aztán pikk pakk tudják, mi éri meg mennyire. Hw szempontból nem igazán volt rossz húzásuk egy ideje, szoftverben is régen volt már olyan igazán durva mellényúlásuk, szóval valamit nagyon jól csinálnak az elemzők.
-
opr
nagyúr
Mert a hardware-en nincs nagy profit, és a PS5 még mai szemmel se számít gyengének. PS4 esetén kellett, mert olyan gyenge volt, hogy gén közepe táján már kb egy piritóssütő is erősebb volt. PS5 sokkal jobban tartja magát. Akkor lenne értelme félgennek, ha dupla áron el tudják adni, de ez erősen kérdéses. Szerintem legalábbis.
-
Wesder
titán
11 maradt mèg, 6-ot eltoltak kèsöbbi időpontra.
Ez tök jó egyèbkènt hogy a √2 user kiabálja twitteren hogy kukába az összessel, csak ha 12 projectet a kukába dobsz, amit èvek óta fejlesztenek a stúdiók akármilyen módon, az egy olyan vesztesèg amit nehezen lehet kiheverni.
-
opr
nagyúr
Szerintem a Last of Us az jo lett, nekem tetszett. Nem egy BSG, nem is Game of Thrones elso 5 evad, meg csak nem is egy Expanse, nem fognak vele sorozattortenelmet se irni, de teljesen jo, tisztes iparosmunka lett, ami ahhoz kepest, ami mostanaban megy... Egyenesen kiemelkedonek minosul.
De hala egnek azert van nekunk egy The Boys, mint -szerintem- a korszak kiemelkedo sorozata. -
opr
nagyúr
Az Andor szerintem nagyon jo lett. Az uj filmek, meg az osszes tobbi sorozat meg a borzalom, nezhetetlen kategoria. Ashoka-t eroltettuk vagy 4 reszig, de mar annyira nem birtuk, hogy asszony elkezdett kozben vasalni, en meg nekialltam inkabb a porszivozasnak. Mentsegere legyen mondva, utoljara olyan dolog, ami ennyire taszitott, hogy inkabb nekialltam takaritani, az egyetemen a vizsgaidoszak volt. Szoval ha mas nem, kinzasra/vallatasra hasznos.
Amugy:
Mandalorian: Konkretan megeroszakolja az univerzumot.
Ashoka: Annyira borzaszto buta minden karakter, meg a teljes sztori meg minden, hogy szerintem valami special need suliban irtak a sereghajtok hazi feladat gyanant. -
negyven2
veterán
"Fable mondjuk milyen lesz egy autós játék készítő stúdiótól arra kíváncsi vagyok..."
Volt egy Angel Studios nevű fejlesztőcsapat akik az autos játékaikról lettek híresek: Midtown Madness, Midnight Club sorozat. De ez mellet ők mást is. pl a Resi 2 N64-es portját. Aztán a Capcom-nak elkezdtek fejleszteni egy western témájú lövöldözős játékot, ami a Red Dead Revolver névre hallgatott. De aztán a fejlesztés alatt megvette őket a Rockstar Games, és a stúdiót átnevezték Rockstar San Diego-vá. Ezután jöttek a Midnight Club részek és jöttek mellette a Red Dead Redemption 1-2 is (pluszban ők fejlesztetek kim a RAGE-et is ami a Rockstar játékok belsős grafikus motorja 2006 óta). Vagyis önmagába se jelentene semmit, hogy egy főleg autos játékokat gyártó csapat másban is kipróbálja magát, de ahogy Wesder is írja, a Playground esetében egy külön csapatott hoztak létre a Fabel-re. -
Bad Pritt
félisten
A Halo-val a Micro megpróbálta, de láttuk mi lett belőle. Annál kevesebb drágább játék van szerintem és valószínű kudarc is lett, ezért ott is van hagyva.
Nincs otthagyva, hetente frissül, gyorsabb ütemben jönnek a szezonok, rengeteg ingyenes tartalmat tolnak a játékosok elé és folyamatosan pörgetik a tematikus playlisteket. Szarul indult, lassan építették fel, de hallgattak a játékosokra, átalakították a játékot és részben az üzleti modellt is mellé, úgyhogy mára az egyik legtöbb pvp tartalommal rendelkező fps lett és ez vissza is hódította a játékosok egy jó részét, Steamen meg top 10-es top seller volt a mikrotranzakciós bevételekkel.
-
negyven2
veterán
De ennek semmi köze a 30%-os dologhoz. X360/PS3-as korszak óta nem drágultak a játékok és konzol előfizetések árai. De egy 2005/6-os $60 azért ma már nagyon nem $60 (és akkor még ott van, hogy a NES korszakban is simán volt egy játék $50, de voltak amik több mint $100).
De van egy fontos dolog, amit sokan elfelejtenek. miszerint a Sony nem egy állami cég, és az általa nyújtott szolgáltatás (Gaming), sem alanyi jogon biztosított dolog. Egy sokadlagos opcionális lehetőség. Vagyis ha bármelyik konzol holder úgy dönt, hogy $500 lesz egy ló skin, mert abból $499 az a "console tax" akkor nem veszed meg, senki se kötelez senkit, hogy konzolt vegyen és hozzá játékot, szolgáltatást.
-
Bad Pritt
félisten
-
consono
nagyúr
Hát meg imádják azt a részletességet, ami nagyon ritkán jelenik meg a játékokban. Mondjuk az én szememet csípi, hogy új játékként tekintünk rá, pedig 3 évig early accessben volt elérhető... Persze ezt is utánuk lehetne csinálni, nem csak mindig tolni a játékokat és ennek ellenére félkészen kihozni azokat. A Starfieldnek is jót tett volna...
-
negyven2
veterán
Nem remegnek, de azért eddig minden játékukkal sikerült jóval az előző föle tenniük a lécet. Csak ugye ez időbe telik. És az kb. ténykét ismert dolog, hogy az RDR2 eléggé crunch menetben készült. Ezért az lett a hivatalos belsős policy, hogy ha az adott fejlesztő önkét jelentkezne túlórára, akkor se engedik nekik. Vagy nem nagyon. Ezért értelemszerűen a fejlesztés ideje sokkal hosszabb lesz. De nem csak itt, mindenhol az iparban (ma jött ki egy olyan becslés, hogy a következő Mass Effect talán 2029-ben fog kijönni).
De ezt a folyamatait a Sony oldalon is látni, ahol egyrészt a GaaS játékok erőltetését sok belsős stúdiójújuk kvázi megszenvedte. Meg kell nézni, hogy a PS5-ös ex. címek eddig, igazából - nem fikákából írom - egy PS4 enhanced benyomást keltenek. Ugye se GoW , se a SP2 igazából nem ugrott akkorát mint amit lehetett volna. Nem arról van szó, hogy ne használnák ki a PS5 tudását, de azért ezek inkább egy standalone DLC-nek tűnnek. Még a Forbidden West is.
De azért készülnek a true nextGen játékok is, csak azok esetében tényleg az lesz, hogy egy csapat csak egy játékot tud majd kihozni egy teljes generáció alatt, hiszen lassan simán ott tartunk, hogy még dollárszázmilliok esetén is 8-10 év egy új játék. nemhiába fordulnak sokan ahhoz, hogy akkor kb. mégse csinálunk akkora ugrást, hanem pl. egy DLC-t hizlalunk fel teljes játéknak. Vagy új IP helyett, inkább remake, mert az sokkal nagyobb biztonsági játék, mint az, hogy rengeteg pénz+idő és a végeredmény csalódás lesz
De visszatértvé a GTA-ra, amit már gúnyosan írtam, abban kb. tényleg az a lényeg, hogy hiába lesz 10/10-es játéknak csinálva, ha az elvárások miatt 15/10-et várnak. Ami esetében még akkor is csalódás lesz sokaknak, ha végül 12/10-es játék lesz. És akkor még ott van az is, hogy ha pl. a GTA VI-al együtt jönne ki pl. egy új Zelda, vagy a GoW (2018) 3. része.
Meg kell nézni az idei évet, hogy akkor mi is lesz 2023-as 'A Év Játéka'? Mert most az szituáció van jelenleg, hogy igazából melyik ujjadat is akarod levágni...
Ez volt kb. 2018-ban is ahol hiába sikerült zseniálisra (vagy nem ez egyéni ízlés kérdése) az RDR2, ott azt akkor elnyomta a God of War (meg a Spider-Man). És bármennyire is dicsértek azt, amit a Rockstar fejlesztői letettek az asztalra, év végén azért jobban dicsérték a Sony Santa Monica csapatát.
ps.
Ha nagyon nyersen akkor fogalmazni akkor azt írnám, hogy ez olyan szituáció (amit sok helyen lehettet olvasni 2019-ben), hogy: "Hát már a Rockstar se a régi, hiszen még év játékát se tudnak nyerni. Ha nem a GTA Online-ba ölték volna az időt, hanem a RDR2-be akkor biztos elviszi az év játékát."
Igen tudom ez egy marginális hangoskodok véleménye volt, de azért amikor az ilyen dumák eljutnak azokhoz akik 2-3 évig heti hat-hét, 16-18-órás napokat húztak le, és ezzel találkoznak, azoknak ez biztos nagyon rosszul eset... -
ldave
félisten
Mit értesz fejlődés alatt? A Breath of the Wild olyan játékon belüli fizikai motort hozott, ami azóta sincs sehol máshol és a Tears of the Kingdom csak fokozta a komplexitását.
Nem akarok most itt Nintendo fanboi látszatot kelletni, mert nem tartom magam annak, nagyon sok szempontból nem tetszik, amit csinálnak, de azok inkább a játékokon túli dolgaik (pl. csak fizetős save backup van).
-
Bad Pritt
félisten
Ez igaz, de én nem tudok úgy játszani valamivel, hogy közben azt mantrázom magamban, hogy nem gáz, gagyi, nehézkes vagy elavult, mert B-kat meg olcsó volt, meg régi, stb.
Én is asszem 1000 forint környékén vettem, annyit talán megérne egy végigjátszás, csak jelenleg megvan már kb. év végéig az ütemterv. -
Bad Pritt
félisten
Hát akkor máshol van ingerküszöbünk.
De a gagyit továbbra is tartom, legjobban pont a Surge 1-2 mutatja meg, mennyire elavult volt már pár évvel megjelenés után is. Én is nekiálltam újra pár éve, de az első boss után elengedtem.
Mondjuk még így is inkább ezt venném elő, mint a shitshow Dark Souls 2-t. -
.LnB
titán
"a mechanikák jól működnek"
Ugye tudod, hogy konkrét talentek sem működtek a megjelenéskor.Meg még lehet most se, azt már nem tudom.
Meg korábban írtam a resist-eket. Volt karakterenként 1-2 build, többet nem is lehetett csinálni. Nem volt balansz, nem volt tartalom. Konkrétan egy PoE szezonba több tartalom van, mint itt az alapjátékban és az első szezonban együttvéve.
Vagy te mechanika alatt arra gondolsz, hogy mozogni tud a karakter? -
ProEvoFan
nagyúr
Kezdem magamat rosszul érezni, hogy a Diablo 4el csak nekem nincs problémám?
Vagy ez is csak akkor lesz menő, ha Fortnite mintára a kasztom úgy néz ki, mint valamelyik híres focista/színész/manga hős...stb és még táncolni is tud?
Szerintem senkinek nem jó már semmi. Nem tudom miért van ez. Ez egy hack n slash volt megjelenésekor. Most is az.
Számomra (péntekig biztosan) az év játéka. -
negyven2
veterán
Főleg São Paulo-ban és környékén játszódik a MP3 (meg még pár másik helyen, többek között New York-ban is). Ami van olyan mocskos és nyomasztó mint a New Yorki téli éjszaka. És lehet nem úgy noire mint az első kettő rész de történetre szerintem sokkal jobb azoknál. És úgy ez lényegében Max történetének a közvetlen folytatása. Az első kettő részben történt dolgok miatt van ott ahol, és dolgozik azoknak akinek.
De mint írtam nekem jobban tetszik mint az első kettő. Ami nem azt jelenti, hogy azok rosszak lennének. És szintén szerintem egy harmadik ugyanolyan felállásban működő narratíva, mint ami az első kettőben volt, már annyira se lett volna sikeres, mint ahogy teljesített a 3. Eleve hiába volt Rockstar games játék, és a legtöbbet eladott Max Payne cím a harmadik, talán olyan 5 millió ment el belőle összesen (ebből 3 millió az első héten). Az első részből olyan 4 millió a második részből meg kb. 2.5-3 millió ment el a map napig.
-
.LnB
titán
Azt tudni kell, hogy az Imi egy sokkal nyitottabb, világibb ember. Az Unlimited csatornán még mindig vannak nagyon igényes, érdekes, kiemelkedő beszélgetések. Olyanok, amit az OW Zoly soha a büdös életben ne tudna kipréselni magából, mert egyszerűen szellemileg kevés hozzá. Egyébként mindkettővel volt szerencsém már (régebben) pár kommentet váltani. Hát gondolhatod, hogy melyikre gondolok vissza kellemesebb emlékként.
-
.LnB
titán
Ezt az OW Zoly-t most mint pozitív példa említetted?!
Mert annál nagyobb, hozzá nem értő barmot, én nem is tudok mondani a magyarok közül.
Planet Taxi-t kiegészíteném a VR reklámozással.
Gamestar-nál nem értem mazur-t. Az a faszi végtelenül értelmes. Nem értem miért veszi körbe magát akkora madarakkal. Azt megértem, hogy miért van még mindig ott a Gamestar élén. De lenne hatalma minőségibb társaságot is összetoborozni (elvileg). De ott valószínűleg ilyen "régi barátságok" alapon van a szerkesztőség.
-
Wesder
titán
A vásárlók. Attól hogy XY játék bent van valamelyik subban, a játékot továbbra is megveszik mèg az emberek. Nem a netes gaming fórumokból kell kiindulni.
Saját pèlda:
Saját családi ès baráti körben én vagyok kb az egyetlen aki GamePass-ozik. Mondjuk attól hogy van GP, ugyanúgy veszek Day1 játékokat. -
Farkassacred
őstag
Ezt az erőfeszítés dolgot nem igazán értem. Szerinted a Starfield-ben megvan az a fajta hozzáállás, hogy év játéka cím lehessen
Közelébe sincs, egy egyszerű középszer játék lett, ahogy azt már megszokhattuk ezekben a szolgáltatásokban.
Pénzt még véletlenül se adtam volna érte day1, max akciósan húztam volna be. -
Wesder
titán
Egy fakockával is eladható egy konzol, ha 8K ès RayTracelt, csak jól kell marketingelni.
A "merazNintendo" nem elèg jó kifogás.
De akkor ott a Sony, aki easymódban Spidermannel adja el a konzolját. Na nem azèrt mert megváltja a világot, hanem mert nincs máson. A kizárólagosság sokmindent el tud adni ha jól van marketingelve.
-
opr
nagyúr
Igen, főleg egy kisebb indie céget. Gyakorlatilag az van, hogy ha valaki Unity-t használ, azt egy hónap alatt csődbe lehet vinni egy közepes méretű botfarmmal, pár ezer dolláros kiadással, teljesen legális módszerekkel. Esküszöm nem is értem, hogy juthat eszébe ekkora faszság egy cégnek. És ez átment ki tudja hány szűrőn, mire megjelent. Egyszerűen olyan kockázatokat jelent, hogy aki ezután unity-t használ, ilyen feltételek mellett, az őrült.
Bad Pritt: én se titkolom, mennyire "szeretem" őket, de ha csődbe mennek, gyakorlatilag monopolhelyzetben lesz az epic. Az se lenne jó. Így is akkora az előnyük most az UE5-el, hogy az már ijesztő. Ok, minden szempontból felhasználóbarátabb cég az epic, de meddig... Ha egyedül maradnak, kb soha, senki nem hozza ezt be a nulláról. Az meg nagyon nagy baj lenne hosszútávon.
-
Wesder
titán
-
Bad Pritt
félisten
Ennél nagyobb baromság példád nem is lehetett volna.
Van szép adag elvakultság a Ninti fanboiok részéről, de a Zeldára ezt nehezen tudod felfűzni, mert az a játék tényleg kiemelkedő és mondhatni megérdemli. Ha a gigasiker Pokemont kezded el így ekézni, akkor simán beállok melléd, mert ott tényleg van probléma a percepcióval.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- OnePlus One - Kína már itt One
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Ingatlanos topic!
- Gumi és felni topik
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- 2 db PlayStation Move motion controller + PlayStation Eye kamera
- PS VR V2 + 2 db PlayStation Move motion controller + PS VR Aim controller + ajándék dockoló
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezeskonzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- Az ASUS TUF Gaming B550-Plus csak rád vár! Kamatmentes rèszletre is!!
- Újszerű HP Pavilion 14-ec0004nh - 14"FHD IPS - Ryzen 5-5500U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Lenovo Thunderbolt 3 kábel (4X90U90617)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest